| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:38
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | Op de laatste picknick is er een nieuw cm setje ontstaan. Ene zus Konijn ontmoette daar Broer Konijn. Ze werden smoorverliefd op elkaar. En wonen nu al samen. |
Ingrediënten voor konijn met bier
1 konijn 2 flesjes bruin tafelbier 2 grote uien 2 sjalotten 2 eetlepels appelsiroop 2 lepels balsamicoazijn 2 lepels bruine suiker boter
Bereidingswijze voor konijn met bier Bak het konijn bruin in een pan en kruid met peper en zout. Doe het konijn over in een grote pot. Uien en sjalotten in stukken snijden en bij het konijn voegen als ook de andere ingrediënten. Overgiet met het bier en laat het ongeveer anderhalf uur stoven op een zacht vuurtje. Steek erin met vork en voel of het vlees zacht is. Dik de saus in met maizena. Dien op met gekookte patatjes en appelmoes of met frietjes en een slaatje.
Smulsmurf, die u smakelijk eten wenst en een Cabernet erbij is niet verkeerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:44
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | Op de laatste picknick is er een nieuw cm setje ontstaan. Ene zus Konijn ontmoette daar Broer Konijn. Ze werden smoorverliefd op elkaar. En wonen nu al samen. |
Kijk, dat is nog eens goed nieuws.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:44
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Was hier geen topic van gedichten waar je ze bij kan zetten? Ik zie de laatste tijd bij ieder vers of gedicht een nieuw geopend topic....Is het niet handiger ze onder één kopje te doen? |
Dit gedicht staat toch in het 'vakje' gedichten Lijkt me helemaal de goede plek 
Mooi gedicht Gert !!
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op maandag 30 mei 2011, 21:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:48
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Nog 4 dagen...en ik twijfel....het is wel erg leerzaam en gezellig hier...TOCH??? |
Hallo Zeeland Natuurlijk moet je blijven Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 21:57
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Is van bovenstaande argumenten, die jij gaf, ook maar 1 vers terug te vinden in de bijbel ?? Nee, maar wat Henk schreef kun je "bijna" letterlijk terug vinden in de bijbel, en daarom is zijn gedachtengang heel goed te volgen.
Gelukkig hoeven we het niet met elkaar eens te zijn in deze, ik leg mijn prioriteiten blijkbaar ergens anders. Maar ik weet wel zeker dat ik Hem elke dag verwacht ... en ook dat is een eindtijd gedachte ...  | Al minstens 30 jaar wordt er geroepen, dit is het teken van de eindtijd, wie zegt mij dat we niet nog 30 jaar wachten? Het kan nog wel een eeuw of zelfs een millenium duren. Dat is de reden waarom ik het alleen maar nutteloos gespeculeer vind. En wat betreft liefde in je postings? Nee, dat kan ik er niet in terug vinden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:00
|
|
|
|
[quote=MAJARO438]Net zoals dat je er versteld van zult staan dat
Hallo Majaro
Zelf geloof ik dat als het te veel word voor je dat de HEER je vast houd
Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:00
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | Elk gezond mens heeft wel last van spijt!
Ik vind dit alleen niet de plaats om daar inhoudelijk op in te gaan. |
nou , beetje openzijn mag wel Thirza.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:01
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hij heeft nu vast spijt Marylien dat hij dit topic geopend heeft.......  |
ik zou wel willen weten hoe anderen met spijt omgaan .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:02
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | nou , beetje openzijn mag wel Thirza. | begin dan eens bij jezelf Jos.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:02
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ingrediënten voor konijn met bier
1 konijn 2 flesjes bruin tafelbier 2 grote uien 2 sjalotten 2 eetlepels appelsiroop 2 lepels balsamicoazijn 2 lepels bruine suiker boter
Bereidingswijze voor konijn met bier Bak het konijn bruin in een pan en kruid met peper en zout. Doe het konijn over in een grote pot. Uien en sjalotten in stukken snijden en bij het konijn voegen als ook de andere ingrediënten. Overgiet met het bier en laat het ongeveer anderhalf uur stoven op een zacht vuurtje. Steek erin met vork en voel of het vlees zacht is. Dik de saus in met maizena. Dien op met gekookte patatjes en appelmoes of met frietjes en een slaatje.
Smulsmurf, die u smakelijk eten wenst en een Cabernet erbij is niet verkeerd. |
tja thomas maar we mogen nu eenmaal niet aan kanibalisme doen haal je dat cm setje weer uit elkaar maar een wijntje gaat er wel in hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:03
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Pfff, wat een onzin. Ik ben niet te trots om spijt te betuigen, maar ik voel me niet geroepen om op deze vraag te antwoorden op het forum. Wat me wel opvalt is dat jij telkens topics opent met een open vraag, zonder daar zelf een persoonlijke noot bij te schrijven. Om eerlijk te zijn vind ik dat wel een beetje jammer. Als je dan een discussie wilt openen, mag je wat mij betreft ook best aangeven hoe je er zelf over denkt of in staat. |
spijt betuigen is best goed als iets verkkerd gegaan is. Maar ja, wat als de ander daar niet voor openstaat ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:06
|
|
|
|
Wie o wie zouden Broer en Zus Konijn zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:19
|
|
|
|
[quote=DAVID923]Voor mij geldt net zo goed, dat ik verre van perfect ben. Gelukkig gaat het daar niet om. Mooie tekst noem je uit Timotheus: Een dienaar van de Heer moet geen ruzie maken, maar voor iedereen vriendelijk zijn. De tekst uit Lukas lees ik liever samen met vers 27. Het klopt helemaal dat ik je buiten wat je hier op het forum schrijft niet ken. Als je in real life die houding hebt die in de door mij geciteerde Bijbelteksten beschreven staat (of beter daarin groeit), dan hoop ik dat je dat met wat je op het forum schrijft ook meer laat zien. De link tussen mij en mat 7: 21-23 niet goed begrijp ik niet goed wat je daarmee zeggen wilt. Misschien dat je me dat duidelijk kunt maken.
Ik vond mijn reactie niet off-topic, want of je een deel van de bijbel (namelijk alleen de teksten over het oordeel), of de hele bijbel (namelijk ook teksten die ik citeerde) maakt heel veel uit over hoe je deze discussie voert. Voor mij geldt overigens dat zolang er mensen gesteund of opgebouwd worden in hun geloof (denk aan programma’s als Nederland zingt, door de wereld, de verandering) en zolang er mensen (opnieuw) met het evangelie in aanraking komen (denk aan wat Henk hierboven schreef) ik het de moeite waard vind om de EO te steunen. Andere programma’s ken ik niet, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Als het allemaal is zoals je beschreef en ook zo door de EO bedoeld wordt is dat iets waar ik zelf ook wel zorgen over heb, wat voor mij reden is om ervoor te bidden.. En daarnaast zie ik mezelf niet zo snel aan Gordon vertellen wie God is voor hem. 1 omdat ik geen kans krijg om met hem in contact te komen en 2 omdat hij in zo’n andere wereld als ikzelf leef dat ik het nogal moeilijk zou vinden om te vertellen waarom hij God nodig heeft. Hetzelfde geldt voor jongeren die absoluut niet weten hoe je een relatie aangaat en dat liefde wat anders is als seks. De presentator wist hierover in het programma 40 dagen zonder seks met jongeren in gesprek te komen. Dat zou mij niet lukken. Tegelijkertijd hoef ik zo’n programma zelf niet te zien. Maar vooral vind ik dat het geen discussie en al helemaal geen strijd wie er gelijk heeft waard is. Zoals ik eerder al schreef is er maar 1 die er baat bij heeft als er strijd is tussen christenen en dat is satan. Dus als jij je lidmaatschap op wilt zeggen dan moet je dat gewoon doen.
Groet Klaproos
Laatst aangepast door
|
KLAPROOS940
|
op maandag 30 mei 2011, 22:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Al minstens 30 jaar wordt er geroepen, dit is het teken van de eindtijd, wie zegt mij dat we niet nog 30 jaar wachten? Het kan nog wel een eeuw of zelfs een millenium duren. Dat is de reden waarom ik het alleen maar nutteloos gespeculeer vind. En wat betreft liefde in je postings? Nee, dat kan ik er niet in terug vinden... |
Je moet het ook niet zien als gespeculeer, want er wordt nergens een tijd genoemd, maar ten opzichte van de eerste gemeente en nu leven we natuurlijk meer tegen de eindtijd aan. Als christen hoef je naar mijn opvatting ook niet bang te zijn. Maar we moeten wel voorbereid zijn.
Daarbij vergelijk ik het beetje met het krijgen van een kado. Dan kijk ik ook regelmatig op de kalendar om te kijken hoeveel dagen nog.
En ik het ook meer als een motivatie om andere te bereiken met evangelie. Zeker niet wijzend hierop, want dan wordt je vierkant uitgelachen en hebben ze gelijk ook. De boodschap moet de boodschap van het verlossingsoffer van Jezus zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 22:51
|
|
|
|
Nu schilder ik opnieuw het doek, waarvoor ik liefdes-kleuren zoek. Trefzeker en niet minder sterk, zet ik m'n gevoelens aan het werk.
Niet verbaasd, zie ik de groei, omdat ik nimmer twijfel had, zoals een roos in volle bloei, die liefde in zichzelf bezat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 23:21
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | spijt betuigen is best goed als iets verkkerd gegaan is. Maar ja, wat als de ander daar niet voor openstaat ? |
Sorry Jos, maar ik mis nog steeds een inhoudelijke persoonlijke bijdrage van jou zelf, waarin je je eigen vragen beantwoord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOS689
|
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 23:51
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Sorry Jos, maar ik mis nog steeds een inhoudelijke persoonlijke bijdrage van jou zelf, waarin je je eigen vragen beantwoord. |
Lisa, ik zeg wat ik wil zeggen en wat jij daarvan vindt zal mij een biet zijn !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 00:02
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | nou , beetje openzijn mag wel Thirza. |
Tuurlijk mag dat! Maar niet iedereen hoeft te weten waar ik spijt van heb. Als die spijt betrekking heeft op andere mensen, is het voldoende als zij op de hoogte zijn!
zit nog eens jouw reacties na te lezen...( en dat mag trouwens ook wel wat minder fel!) Jij wilt weten hoe iemand reageert als hij/zij spijt heeft. Ik krijg zo sterk de indruk dat jij zelf ergens spijt/berouw over hebt en zo de oplossing voor jouw probleem probeert te vinden. Maar ik kan het mis hebben... het is maar een gedachte
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op dinsdag 31 mei 2011, 00:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 00:04
|
|
|
|
LISA610 schreef: Sorry Jos, maar ik mis nog steeds een inhoudelijke persoonlijke bijdrage van jou zelf, waarin je je eigen vragen beantwoord.
| JOS689 schreef: | | Lisa, ik zeg wat ik wil zeggen en wat jij daarvan vindt zal mij een biet zijn ! |
Van dit soort antwoorden zou je dus later spijt kunnen krijgen ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 00:06
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | spijt betuigen is best goed als iets verkeerd gegaan is. Maar ja, wat als de ander daar niet voor openstaat ? |
Spijt betuigen is iets wat wij moeten doen als wij iets verkeerd hebben gedaan. (alleen doen we dat niet altijd)
Als jij maar oprecht bent, dan heb jij jouw verantwoordelijkheid genomen.
Laatst aangepast door
|
THIRZA120
|
op dinsdag 31 mei 2011, 00:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 00:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Al minstens 30 jaar wordt er geroepen, dit is het teken van de eindtijd, wie zegt mij dat we niet nog 30 jaar wachten? Het kan nog wel een eeuw of zelfs een millenium duren. Dat is de reden waarom ik het alleen maar nutteloos gespeculeer vind. En wat betreft liefde in je postings? Nee, dat kan ik er niet in terug vinden... |
Pffff, nee je hebt gelijk, laten we ons maar druk gaan maken of er geen skreifvauten in andermans postings staan ...
Als je de Liefde niet kunt/wilt vinden zal ik citeren wat ik schreef ... Ik lees toch duidelijk het woord Liefde in mijn posting, de mensen vertellen van Jezus Christus, hoe Hij uit Liefde voor dat wat verloren was, ons zondaars, naar deze aarde is gekomen om ons een weg vrij te maken tot verlossing. Want ik denk dat de teksten niet alleen zijn om te bemoedigen maar veel eerder uitdrukking geven aan de noodzaak om te evangeliseren...
Maar je mag lezen, denken en schrijven wat je wil Chatuliem, je mag het zelfs nutteloos gespeculeer noemen, maar de bijbel is duidelijk in deze dingen. Marcus 13:28 Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. 29 Zo moeten jullie ook weten, wanneer je die dingen ziet gebeuren, dat het einde nabij is. En de dingen die moeten gebeuren ... die staan omschreven in de bijbel ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 01:05
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | | Lisa, ik zeg wat ik wil zeggen en wat jij daarvan vindt zal mij een biet zijn ! |
Nou eigenlijk zeg je helemaal niets, maar stel je alleen maar vragen. En om eerlijk te zijn vind ik het erg jammer dat je reageert zoals je reageert op het moment dat iemand jou een wedervraag stelt. En als je dan vervolgens zegt dat het jou "een biet zal zijn" wat ik vind, waarom zou ik dan uberhaupt nog de moeite nemen om inhoudelijk te reageren op wat jij vraagt?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 31 mei 2011, 01:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 01:13
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Same here, alleen heb ik nog minder dagen. Moet morgen definitief de knoop doorhakken.
Het is sowieso leerzaam, dat is een grote plus voor zowel jou als voor mij. Gezellig? Geen idee, daarvoor ben ik te weinig actief. De persoonlijke contacten vallen me eerlijk gezegd wat tegen, dus dat is een kleine min.
Hmm, ik zal er nog eens een nachtje over slapen.... |
Ondertussen toch gebruik gemaakt van de verjaardagsaanbieding van CM zeker, want je bent er nog. Mijn abonnement loopt nog een dikke week, maar ik twijfel op dit moment heel erg over verlenging. Heb in de afgelopen weken min of meer besloten een time-out te nemen en nu komt die aanbieding. Moet daar uiterlijk morgen over beslissen en ben er nog steeds niet uit, dus ga er nog maar ff een nachtje over slapen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 01:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Die kans is erg klein Chatuliem, ik hou niet zo van die festivals waar massaal de Heer aanbeden wordt........wordt daar ook een beetje kriegel van......maar gelukkig is dit heel persoonlijk en moet je er niet heen maar mag je erheen...... Ik ben meer van de contemplatie en de rust...bij jezelf naar binnen en kijken waar je staat in je geloof.......ook die stukken die jezelf graag overslaat.....en dat is wat ik mis bij die massale bijeenkomsten...... Massale bijeenkomsten vind ik leuk als ik naar Bryan Adams of Bruce Springsteen ga.......maar mijn geloof hou ik graag wat intiemer......... |
Wanneer noem jij iets massaal Willemijn? Voorheen zat ik in een PKN gemeente waar gemiddeld 250 mensen in een kerdienst zaten. Dus toen ik voor t eerst in de Bethel kwam had ik ook zoiets van "wow.. wat zitten hier veel mensen". In Zelhem waren ca 1500 mensen, maar bij een gemiddelde kerkdienst in de Bethel zitten ook ca. 1500 man in de kerk.. dus sinds ik daar een beetje aan gewend ben is dat in mijn ogen niet meer massaal. Hoe dat bij opwekking is weet ik niet, want daar ben ik nog nooit geweest maar hoop er in de toekomst nog wel eens heen te gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 02:08
|
|
|
|
|
wel allemaal weer heel gezellie dat jullie er zijn, ook al is het dan maar voor een maandje......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 02:10
|
|
|
|
hmmmm.....voorlopig zie ik alleen nog maar mensen met een kunstgebit.... eigen tanden heel weinig en die zze hebben....moeten eigenlijk toch maar aan een kunstgebit, zegt genoeg over de kwaliteit van het eigen gebit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 02:17
|
|
|
|
mijn mooiste moment?? ahum....de meesten van jullie zullen dan nog wel op 1 oor liggen, maar dat is ongeveer 4.00 s morgens.....het diepe donkere nacht blauw, verkleurd langzaam....de vogels hoor ik....de nacht, het diepste punt van de nacht is dan voorbij.....ik ervaar dan Gods zegen en bewaring om mij heen......de stilte voordat alles tot leven komt, de hectiek van de dag.... de kerkklok die luidt, een mooier moment kan ik me niet voorstellen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 06:53
|
|
|
|
Hoewel ik me had voorgenomen om niets meer op het forum te schrijven kan ik het toch niet laten.
Je stelt een vraag, Jos, waarop je wel degelijke reacties krijgt dan zeg je tegen Thirza dat ze wat meer openheid aan de dag mag leggen en op Lisa haar vraag of bedenking antwoord je weer met zo'n provocerende reactie.
Wat is jouw doel eigenlijk? Is het maar gewoon wat schrijven om iets te schrijven? Wil je zo in de picture komen? Bestaat jouw bijdrage aan het forum dan om onrust en wrevel te zaaien? Kan je dan niet beter twee bakstenen nemen die tegenover elkaar zetten en ze proberen te laten vechten?
Sorry hoor, maar misschien kom je wel eens tot inzicht dat je niet volwassen bezig bent en dat je eigenlijk mensen in het harnas jaagt door nietszeggende of onruststokende teksten te lanceren. Als dat inzicht er ooit komt en het schuldbesef is er zullen we met veel begrip jouw spijtbetuiging lezen. Of men zou moeten besluiten om deze topic op slot te doen. Wat ik zelf geen gek idee vind vooraleer het alweer de zoveelste kibbel-topic wordt.
Frank (erg moe door al dat gefoeter op elkaar)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 07:00
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Wie o wie zouden Broer en Zus Konijn zijn?  |
Misschien vinden dat we in het archief van die ene kwaliteitskrant...de fabeltjeskrant...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 07:02
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En het blijft stil.  |
och, ik ben toch te zwak om iets vol te houden. ik zal het nooit leren...
|
|
| Naar boven |
|
|