| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 15:37
|
|
|
|
Nou David dat is natuurlijk de waarheid. maar als je net gehoord hebt dat iemand die je lief hebt zelfmoord heeft gepleegd kun je even niets met deze tekst. Zou me zelfs voor kunnen stellen dat mensen daar boos op reageren als iemand hun op dat moment die tekst voor schoteld.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 15:37
|
|
|
|
| HILDA791 schreef: | een leuke gezellige ontmoetingsavond in hotel van der valk met allemaal singles staat op meerdere sites
18 juni vanaf 20:30 hotel van der Valk Breukelen langs A2 en naast bus en treinstation
wie gaat er mee? |
Misschien handig om wat meer details te vermelden zoals op welke site het dan oa staat, wie dit organiseert en of je je moet aanmelden.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HILDA791
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 15:39
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | | Misschien handig om wat meer details te vermelden zoals op welke site het dan oa staat, wie dit organiseert en of je je moet aanmelden..... |
de organisator ben ik samen met een vriend van mij. dus je kan je hier aanmelden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 15:39
|
|
|
|
Niet echt een leuke opmerking Grace.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 15:42
|
|
|
|
het zijn chat zijn opmerkingen geweest niet de mijne dus ik plaagsde hem een beetje ik suggereer beslist niet dat mensen met een kunstgebit minder zouden zijn integendeel dus wel goed lezen jullie maken er van dat ik dit suggereer ik heb niets tegen mensen met al dan niet een kunstgebit ik wilde wel dat ik er een had hoefde ik niet meer naar de tandarts waar ik een angstfobie voor heb
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 31 mei 2011, 15:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:00
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Ben het met chat eens.
quote uit een lezing:
Christenen over alle eeuwen zijn zich ervan bewust geweest in de eindtijd te leven (vgl. Augustinus, Luther en Edwards en ook Johannes de Heer). Daaruit blijkt al dat we wat eindtijdvisies betreft een moerasgebied betreden.
Ook de apostel Paulus meende in de eindtijd te leven. Dat Gold ook voor Johannes en Jacobus en Petrus en Judas en de schrijver van de brief aan de Hebreeën. Hadden zij uiteindelijk ongelijk? Of zit het met de thematiek van de 'eindtijd' anders? Wat is eindtijd, en wat bedoelt deze notie te zeggen?
Voordat we hierop ingaan eerst een waarschuwing van de apostel Petrus met betrekking tot de eindtijdvisie van Paulus, uitgerekend de persoon die er het meest over schreef en van wie we de meeste brieven hebben (13x).
'… houdt de lankmoedigheid van onze Here voor zaligheid, zoals ook onze geliefde broeder Paulus naar de hem gegeven wijsheid u geschreven heeft, evenals in alle brieven, wanneer hij over deze dingen spreekt. Daarin is een en ander moeilijk te verstaan, wat de onkundige en onstandvastige lieden tot hun eigen verderf verdraaien, evenals trouwens de overige schriften (2 Petrus 3:15-16).
Paulus was dus zelfs voor Petrus niet gemakkelijk te begrijpen wanneer hij over de eindtijd en zaken die daarmee samenhingen sprak. En het was juist met betrekking tot deze materie dat 'onkundige en onstandvastige lieden' aan het verdraaien waren gegaan. Zij interpreteerden en meenden meer te weten dan te zien was - onkundigheid en onstandvastigheid werkten dat in de hand. De waarschuwing voor ons is helder. Wij staan nog veel verder van Paulus af dan Petrus en zijn tijdgenoten (qua tijd, cultuur, taal, etc.). Het is buitengewoon pretentieus om nu met de brieven van Paulus in de hand te menen dat wij hem beter begrijpen dan de christenen toen. Laat ik een voorbeeld geven.
Paulus zelf waarschuwde voor eschatologische doordraverij in zijn tweede brief aan de Thessalonicenzen.
'Maar wij verzoeken u, broeders, met betrekking tot de komst van [onze] Here Jezus Christus en onze vereniging met Hem, dat gij niet spoedig uw bezinning verliest of in onrust verkeert, hetzij door een geestesuiting, hetzij door een prediking, hetzij door een brief, die van ons afkomstig zou zijn, alsof de dag des Heren (reeds) aanbrak' (2 Thes. 2:1-2).
Er was onrust ontstaan over het aanbreken van de dag des Heren. Te gemakkelijk werd zomaar beweerd dat die dag al begonnen was. Pas op zei Paulus, want die dag (die volgens de tekst gelijk staat aan de 'komst van de Here Jezus' en 'onze vereniging met Hem') is nog niet aangebroken. Zogenaamde christenen meenden dat die dag wel aanbrak, en brachten hun boodschap aan de man via preken, brieven (op naam van Paulus!) en zelfs geestesuitingen. Paulus leerde dat het zover nog niet was.
'Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is' (2 Thes. 2:3-4).
De 'dag des Heren', die de 'komst van de Here Jezus' en 'onze vereniging met Hem' brengen zal, kon nu nog niet plaatsvinden, meende Paulus, omdat voor die dag eerst nog andere dingen moesten gebeuren, namelijk: de mens der wetteloosheid, de antichrist, moest aan de macht komen en zelfs macht over de joodse tempel krijgen. Met andere woorden: Paulus geloofde helemaal niet dat Jezus op elk moment van de dag kon komen. Jezus zou pas terugkomen als eerst een reeks van voortekenen had plaatsgehad. Duidelijk was hij erop uit om de opgeschroefde verwachting van de Thessalonicenzen te temperen. Enkelen werkten zelfs niet meer en profiteerden van hun medechristenen (2 Thes. 3:6-15).
Vervolgens werkte Paulus de gedachte van de antichrist uit. Er was nog iets dat de antichrist weerhield om zich te openbaren. Dat noemde Paulus zowel 'iets dat weerhoudt' als 'hij die weerhoudt' (2 Thes. 2:6-7). De details zijn ons verder onbekend. Bij uitstek lenen deze teksten zich daarom voor speculaties. Speculaties waren er in Paulus' dagen, en zijn er ook nu. Speculaties die vallen binnen de categorie van meer willen weten dan mogelijk is, waarvoor Petrus nadrukkelijk waarschuwt. Onkundige en onstandvastige lieden gaan toch proberen om van Paulus een systeem te maken en gaan met stokpaarden aan de haal.
http://www.elimnet.nl/index.htm?content/Geloof/lezingbakker.htm |
Het is voor mij heel prettig te weten dat er meerdere mensen zijn, die de aangehaalde teksten op dezelfde manier interpreteren....dank je David voor deze aanvulling
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:05
|
|
|
|
marian519 schreef:
MARIAN519 schreef: Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.
Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.
frankT627 schreef:
Wie zijn die 'allen' dan? Zijn het ook mensen die niet in de Drie-Ene geloven? Moet iedereen dan geloven in onze God? Is dat niet iets opleggen aan andere wat ze niet willen? Dat is toch een dwangmatige handeling? Waar zou dit toe kunnen leiden dan?
Crossroad schreef:
Allen zijn volgens mij alle mensen die geloven wat staat geschreven in Johannes 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Alle mensen hebben de mogelijkheid om tot geloof te komen, maar niet iedereen heeft Jezus Christus aangenomen als zijn of haar persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker. Over alle andere mensen die niet geloven wat in Johannes 3:16 staat zegt vers 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. Heb jij, hebben jullie je buren verteld van Jezus Christus, of denk je "het kan nog wel ..." ??
Als God pas zou komen als iedereen bekeert is, en nu duid ik op de zin van Marian; dan denk ik dat Hij nooit zal komen. Dat weet ik dan wel eigenlijk heel zeker. Want niet iedereen, als we het letterlijk moeten interpreteren, zal zich tot Hem wenden en zich bekeren. Dat is een feit overduidelijk is.
We kunnen wel, zoals Cross verwijst naar Johannes, de niet-gelovige mensen met volle overtuiging over Jezus vertellen. Toch zal steeds de keuze bij de aanhoorders blijven liggen of ze wel of niet meegaan in ons geloof. Waarmee ik dan weer wil zeggen dat we niemand kunnen dwingen om ons geloof aan te nemen.
Moeten we het zo letterlijk nemen wat er geschreven staat? Of zou het toch niet alleen duiden op diegene die zich bij het christelijk geloof hebben aangesloten en er eigenlijk te weinig aan doen om de weg van Jezus te gaan? Ik denk dat er nog vele generaties zal moeten gewerkt worden om de verdwaalde christenen weer tot bij Hem te brengen. Misschien is het dat wat men bedoelde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:06
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat zal allemaal zo zijn, maar ik blijf bij mijn standpunt.
De eindtijd geeft de noodzaak aan van evangeliseren, nu meer dan ooit. Vertellen wat Jezus Christus uit Liefde voor zondaars heeft gedaan, en dat het nog steeds een tijd van genade is ... Het gaat er dus in de eerste plaats niet om, om elkaar te bemoedigen, maar om "mensen het Evangelie te vertellen" en daarnaast mogen we uitzien en elkaar bemoedigen ...
Wat ik zo vreemd vind aan jullie opmerkingen is, dat jullie de eindtijd als zinloos gespeculeer bestempelen, terwijl er zo duidelijk en zo vaak over gesproken wordt in de bijbel. Ik vraag me dan ook af wat er zo erg aan is om deze tijd, naar wat beschreven is in de bijbel, de eindtijd te noemen ... Het lijkt wel alsof jullie dat niet willen zien, dat jullie zelf bang zijn voor de tekenen der tijd en alleen maar willen zien hoe mooi het zal zijn. Niet stil willen staan bij de taak die elke christen heeft gekregen. Zie o.a. 1 Kor 9: 16 Als ik het Evangelie verkondig, is er voor mij namelijk geen reden tot roem. De noodzaak daarvan is mij immers opgelegd. En wee mij, als ik het Evangelie niet verkondig! 17 Want als ik dat vrijwillig doe, heb ik recht op loon, maar als ik het onwillig doe, is het beheer van het Evangelie mij toch toevertrouwd. ... 19 Want hoewel ik vrij ben van allen, heb ik mijzelf toch voor allen tot slaaf gemaakt om meer mensen te winnen.
En nogmaals, zoals ik ook al eerder had aangegeven, ik laat me niet leiden door de eindtijdtheorie, maar ik kijk wel om me heen, en lees dingen terug in de bijbel die heden ten dage al gebeuren of zelfs al gebeurt zijn ... En aan de hand daarvan wil ik mensen het Evangelie vertellen, want het is Gods verlangen dat niemand verloren gaat ... En ja, ik verlang er ook naar om bij Hem te zijn, maar zolang ik hier op aarde ben, ben ik een boodschapper van God, en is het mijn verlangen om mensen van de Liefde van Jezus Christus te vertellen, zodat zij die dat geloven straks ook op die plaats zullen zijn waar eeuwige vreugde zal zijn, waar Hij het Licht is ... AMEN, JEZUS LEEFT en ik met HEM !!! |
de link tussen evangelisatie en eindtijd kan ik nergens terugvinden. Wel de link tussen eindtijd en hoop en bemoediging. Zelfs openbaring laat de bemoediging de boventoon voeren..
Waarom is het in mijn ogen ook geen goed verband? Omdat de Bijbel voldoende argumenten geeft om iemand te vertellen van het evangelie. Je ontvangt een nieuw leven en je ontvangt vergeving, je krijgt een relatie met God, je bent met Hem verzoend... Onze boodschap zou niet moeten zijn, je moet je bekeren, maar je mag je bekeren. Niet angst moet de leidraad zijn, maar de liefde van Christus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:08
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.
Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.
en dat van Zijn dag niemand weet, dan de Vader alleen.. ...Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden. | Nou, ik denk het niet, Marian. Hij wacht totdat iedereen verteld is over Zijn evangelie. Sommigen zullen Zijn woord aanvaarden, en sommigen zullen Hem de rug toekeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat een vreselijk onaardige opmerking Grace.......mensen in hun waarde laten met of zonder kunstgebit is ook nog een kunst geloof ik......en nee, ik heb er geen één......vind het alleen niet netjes om zo mensen belachelijk te maken en te suggereren dat zó iemand kansloos is????? En wat wil jij hier hier nu eigenlijk mee zeggen? Referend aan je stukje wat je hierboven hebt geschreven? | Het is jammer dat je die humor niet echt begrijpt Wmijn. Natuurlijk lok ik een uitspraak uit met het plaatsen van dit artikel.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:11
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | kunnen wij de krant niet meer zelf lezen en wat wil je nu zeggen met deze stukken  | Het is de bedoeling om hier gewoon leuke, uitzonderlijke en bijzondere stukjes te plaatsen die je in de krant gelezen hebt. Ik veronderstel echt niet dat iedereen hier het Dagblad van het Noorden heeft.
Vroeger was deze krant zo populair, dat toen ik ze moest bezorgen ik een lijstje kreeg met adressen die geen krant moesten hebben....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:34
|
|
|
|
even voor de duidelijkheid, het is wijlen Ds veenedaal,eerst cgk later gg. hij zegd dit niet ter veroordeeling, maar ter waarschuwing. daar ben ik het mee eens. hier op cm wordt gelijk geoordeeld jammer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:38
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | even voor de duidelijkheid, het is wijlen Ds veenedaal,eerst cgk later gg. hij zegd dit niet ter veroordeeling, maar ter waarschuwing. daar ben ik het mee eens. hier op cm wordt gelijk geoordeeld jammer. |
Doet ds. Veenedaal dat niet dan, met zijn uitspraken?? oordelen....?? En jij, bent het ermee eens....
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op dinsdag 31 mei 2011, 17:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:56
|
|
|
|
Het gaat mijn inziens om een bepaald principe. Als je alleen kwetsbaarheid van anderen verwacht, ben je volgens mij mensen aan het uithoren. En zoals ik vaker vermeld heb, moet je heel voorzichtig zijn met het kwetsbaar opstellen op een openbaar forum. Ik vind dit topic daarom ook ongemakkelijk omdat het vooral lijkt op éénrichtingsverkeer...jammer dat Jos zelf geen antwoord durft te geven. En ik zou mensen aanraden niet in te gaan op deze vraag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het is jammer dat je die humor niet echt begrijpt Wmijn. Natuurlijk lok ik een uitspraak uit met het plaatsen van dit artikel..... |
Dat snap ik wel maar dat is flauw doen ten koste van een ander en dat vind ik niet fair.......dan maar een gebrek aan humor, het zij zo.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:58
|
|
|
|
| Quote: | Dat zal allemaal zo zijn, maar ik blijf bij mijn standpunt.
|
Waarom ben je op een forum, als dat je houding is? Verder vind ik het wel goed dat het bij jou uitwerkt dat je evangelisatie belangrijk vind, dat is dan weer een positief gevolg van je eindtijds visie. Maar je moet denk ik altijd war je een kans ziet en waar God een deur opent evangeliseren. Dat paulus zei, ''wee mij als ik het evangelie niet verkondig'' komt omdat Hij een specifiek apostolische bediening had en evangelist was.
Verder vind ik het ook egoistisch en jammer dat sommige christen zo gericht Zijn op het feit dat ze naar de hemel gaan als Jezus terugkomt (er van uitgaande dat de christenen niet door de verdrukking gaan, maar dat is ander onderwerp) want als wij naar de hemel gaan omdat de laastte dag er is, betekend dat ook het einde van de genade tijd, en gaan als onze ongelovige familie, vrienden , kennisen en collega`s naar de hel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:01
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | het zijn chat zijn opmerkingen geweest niet de mijne dus ik plaagsde hem een beetje ik suggereer beslist niet dat mensen met een kunstgebit minder zouden zijn integendeel dus wel goed lezen jullie maken er van dat ik dit suggereer ik heb niets tegen mensen met al dan niet een kunstgebit ik wilde wel dat ik er een had hoefde ik niet meer naar de tandarts waar ik een angstfobie voor heb |
Je tekst is vrij duidelijk Grace....en dat heb ik net ook voor Chatuliem geschreven: humor om een ander een beetje belachelijk te maken is voor mij geen humor.......laat mensen heel in wie ze zijn of wat ze hebben......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:03
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Waarom ben je op een forum, als dat je houding is? Verder vind ik het wel goed dat het bij jou uitwerkt dat je evangelisatie belangrijk vind, dat is dan weer een positief gevolg van je eindtijds visie. Maar je moet denk ik altijd war je een kans ziet en waar God een deur opent evangeliseren. Dat paulus zei, ''wee mij als ik het evangelie niet verkondig'' komt omdat Hij een specifiek apostolische bediening had en evangelist was.
Verder vind ik het ook egoistisch en jammer dat sommige christen zo gericht Zijn op het feit dat ze naar de hemel gaan als Jezus terugkomt (er van uitgaande dat de christenen niet door de verdrukking gaan, maar dat is ander onderwerp) want als wij naar de hemel gaan omdat de laastte dag er is, betekend dat ook het einde van de genade tijd, en gaan als onze ongelovige familie, vrienden , kennisen en collega`s naar de hel  | Dat is één van de redenen waarom ik voorzichtig ben met deze boodschap. Eindtijdkenners zijn meestal mensen die heel veel denken in wraakgevoelens. Het idee van: zij zijn er lekker niet bij en zij krijgen daarom straf....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:03
|
|
|
|
| Quote: | | Nou David dat is natuurlijk de waarheid. maar |
nee, er is geen maar. natuurlijk zou ik deze tekst niet zo onpastoraal en ongevoelig voorschotelen. Maar de Waarheid blijft de waarheid. dit was een Bijbelse bevestiging op de reactie voor mij, geen droge tekst die ik zomaar eruit knal in een eventueel pastoraal gesprek. Je moet ook het verschil zien tussen een forum reactie en een andere setting.
En we moeten rekening houden met de gevoelens van mensen, amar nooit tenkoste van de Bijbelse waarheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:08
|
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
Nee dat is totaal uit de context 2 teksten aan elkaar plakken. Ik een andere topic heb ik al die andere tekst uitgelegd.
En die tekst van 1 kor 10 is natuurlijk meer in de context van verleiding/vervolging en zonde/afgodendienst. Maar het algemene principe uit de tekst klopt als een bus en daar had martin gelijk in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:09
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | even voor de duidelijkheid, het is wijlen Ds veenedaal,eerst cgk later gg. hij zegd dit niet ter veroordeeling, maar ter waarschuwing. daar ben ik het mee eens. hier op cm wordt gelijk geoordeeld jammer. |
We hebben het er toch gewoon over? Dat hoort bij een forum en daarom zet je het hier toch ook neer? Jij bent het er mee eens, prima toch? Maar als je dingen hier neerzet kan je een discussie verwachten..... Jammer dat je dan gelijk over oordelen praat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:11
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | even voor de duidelijkheid, het is wijlen Ds veenedaal,eerst cgk later gg. hij zegd dit niet ter veroordeeling, maar ter waarschuwing. daar ben ik het mee eens. hier op cm wordt gelijk geoordeeld jammer. | Ik denk dat het tijd wordt niet medegelovigen aan te vallen, maar het evangelie te gaan verkondigen aan mensen die het nodig hebben. Vaak zijn de mensen die hetzelfde geloven meteen ook je ergste vijanden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:15
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Dat snap ik wel maar dat is flauw doen ten koste van een ander en dat vind ik niet fair.......dan maar een gebrek aan humor, het zij zo..... | Eerlijk gezegd zit er meer zelfspot in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 18:46
|
|
|
|
| HILDA791 schreef: | de organisator ben ik samen met een vriend van mij. dus je kan je hier aanmelden |
hoi hilda, zalgraag iets meer info over deze avond hebben. wat we gaan doen oa en de kosten. met vr gr pimpernel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 18:55
|
|
|
|
@ Chatuliem -- Onze boodschap zou niet moeten zijn, je moet je bekeren, maar je mag je bekeren. Niet angst moet de leidraad zijn, maar de liefde van Christus... Dat is dus net het probleem, mensen mogen zich bekeren, maar als ze zich niet bekeren dan zijn ze al veroordeeld. Zie Johannes 3 vers 18 dus moeten ze zich wel bekeren willen ze niet verloren gaan … alleen de keuze is vrijwillig en dat is wat ik altijd heb gezegd en ook zal blijven zeggen, dus verdraai aub mijn woorden niet …
@ David -- Waarom ben je op een forum, als dat je houding is? Omdat ik vind dat mijn standpunt in deze juist is, en ik nog geen goede argumenten heb kunnen lezen die mij van het tegendeel zouden kunnen overtuigen.
@ David -- Verder vind ik het ook egoistisch en jammer dat sommige christen zo gericht Zijn op het feit dat ze naar de hemel gaan als Jezus terugkomt (er van uitgaande dat de christenen niet door de verdrukking gaan, maar dat is ander onderwerp) want als wij naar de hemel gaan omdat de laastte dag er is, betekend dat ook het einde van de genade tijd, en gaan als onze ongelovige familie, vrienden , kennisen en collega`s naar de hel Daarom dat ik het dus, juist omdat ik deze tijd als eindtijd zie en Hem elke dag verwacht, zo belangrijk vind om iedereen in mijn kennissenkring, vrienden, buren en famillie te vertellen van de Liefde van Jezus Christus. En ja, de bijbel is hierin heel duidelijk, wie niet gelooft is alrede veroordeeld, zie Johannes 3 vers 18, dus ook je ongelovige familieleden, vrienden, buren en kennissen.
@ Chatuliem -- Dat is één van de redenen waarom ik voorzichtig ben met deze boodschap. Eindtijdkenners zijn meestal mensen die heel veel denken in wraakgevoelens. Het idee van: zij zijn er lekker niet bij en zij krijgen daarom straf.... Met het antwoord van jou kan ik dus echt niets Chatuliem, waarom zou ik wraakgevoelens hebben als “eindtijdkenner”. Als ik dat namelijk zou hebben dan zou ik niemand meer het Evangelie vertellen, want dan heb ik lekker meer plaats in de hemel. Ik vind het, ronduit gezegd, een ziek beeld dat je hier neerzet. Je veroordeeld een hele grote groep wederomgeborenen christenen, die juist omdat ze weten wat Jezus Christus voor ze heeft gedaan, dit graag willen delen met ongelovige mensen, ze vertellen hoe ze tot geloof kunnen komen. Doen ze dit voor zichzelf … NEE !!! Ze doen dit omdat ze de LIEFDE VAN JEZUS CHRISTUS IN HUN HART HEBBEN.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:11
|
|
|
|
[quote=DAVID923]Het is zo je zegt, het gaat over afgoderij..
13 Meer dan een menselijke verzoeking is u niet overkomen. En God is getrouw: Hij zal niet toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal met de verzoeking ook de uitkomst geven om die te kunnen doorstaan. 14 Daarom, mijn geliefden, vlucht weg van de afgodendienst.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op dinsdag 31 mei 2011, 19:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:12
|
|
|
|
Het is een pareltje, Willemijn, mooie tekst ook. En voor David: ik heb hem ook op iTunes gekocht, de kwaliteit is dan echt veel beter.
Thomas, houdt van Taizé.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HILDA791
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:16
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | hoi hilda, zalgraag iets meer info over deze avond hebben. wat we gaan doen oa en de kosten. met vr gr pimpernel. |
het is gewoon een gezelligheidsavond een ruimte in het restaurant is speciaal voor chr singles waar je met elkaar kan praten. de drankjes of hapjes die je besteld zijn voor eigen rekening
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | @ Chatuliem -- Onze boodschap zou niet moeten zijn, je moet je bekeren, maar je mag je bekeren. Niet angst moet de leidraad zijn, maar de liefde van Christus.. Dat is dus net het probleem, mensen mogen zich bekeren, maar als ze zich niet bekeren dan zijn ze al veroordeeld. Zie Johannes 3 vers 18 dus moeten ze zich wel bekeren willen ze niet verloren gaan … alleen de keuze is vrijwillig en dat is wat ik altijd heb gezegd en ook zal blijven zeggen, dus verdraai aub mijn woorden niet … | Misschien heb ik je onbewust geciteerd, maar dit was niet persoonlijk naar jou gericht hoor. Mijn stelling is dat de boodschap over de eindtijd nooit tot angst mag leiden en ook niet tot overdreven evangelisatiedrang.
| Cross schreef: | @ Chatuliem -- Dat is één van de redenen waarom ik voorzichtig ben met deze boodschap. Eindtijdkenners zijn meestal mensen die heel veel denken in wraakgevoelens. Het idee van: zij zijn er lekker niet bij en zij krijgen daarom straf.... Met het antwoord van jou kan ik dus echt niets Chatuliem, waarom zou ik wraakgevoelens hebben als “eindtijdkenner”. Als ik dat namelijk zou hebben dan zou ik niemand meer het Evangelie vertellen, want dan heb ik lekker meer plaats in de hemel. Ik vind het, ronduit gezegd, een ziek beeld dat je hier neerzet. Je veroordeeld een hele grote groep wederomgeborenen christenen, die juist omdat ze weten wat Jezus Christus voor ze heeft gedaan, dit graag willen delen met ongelovige mensen, ze vertellen hoe ze tot geloof kunnen komen. Doen ze dit voor zichzelf … NEE !!! Ze doen dit omdat ze de LIEFDE VAN JEZUS CHRISTUS IN HUN HART HEBBEN. | Helaas is dat het beeld wat neergezet wordt in eindtijdfilms en boeken. Nergens gaat het over de geweldige toekomst die we met de Heer hebben, het gaat alleen maar om de vreselijke gevolgen die niet-gelovigen meemaken. Geloof ik dan niet dat Jezus terug komt? Jazeker, maar ik ga niet van tevoren lopen speculeren hoe dat precies zijn zal. Ik heb het vertrouwen in God, dat Hij de tijden in Zijn hand heeft en Hij weet wanneer ik bij Hem zal zijn.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 31 mei 2011, 19:22
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|