ChristianMatch

Forum

Tekenen dat het einde naderd????
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2352 2353 2354 2355 2356 2357 2358 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:29

CHATULIEM619 schreef:
Nou, ik denk het niet, Marian. Hij wacht totdat iedereen verteld is over Zijn evangelie. Sommigen zullen Zijn woord aanvaarden, en sommigen zullen Hem de rug toekeren.

Jes. 45 vers 23 en Rom. 14 vers 11

Want er staat geschreven: Zo waar als Ik leef, zegt de Heere: Voor Mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God belijden.

Hoe zie jij dit gebod van God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:46

MARIAN519 schreef:

Want er staat geschreven: Zo waar als Ik leef, zegt de Heere: Voor Mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God belijden.

Het is natuurlijk logisch dat als ze eenmaal voor Het Laatste Oordeel staan ze dan wel zullen erkennen dat ze fout zaten.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 19:52

MARIAN519 schreef:

Verraste, verbaasde smiley Is dat dan een gebod???
Ik dacht van niet hoor.
Maar waarom wijk je nu af van de tekst die Cross en ik schreven? Ik zie niet goed het verband tussen wat je eerst schreef en waar je een paar reacties op kreeg en het citaat dat je hierboven plaatste.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 20:16

FRANKT627 schreef:
marian519 schreef:

MARIAN519 schreef:
Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

Ik geloof als ik dit in de Bijbel lees, dat God wacht tot allen tot bekering gekomen zijn.

frankT627 schreef:

Wie zijn die 'allen' dan? Zijn het ook mensen die niet in de Drie-Ene geloven? Moet iedereen dan geloven in onze God? Is dat niet iets opleggen aan andere wat ze niet willen? Dat is toch een dwangmatige handeling? Waar zou dit toe kunnen leiden dan?

Crossroad schreef:

Allen zijn volgens mij alle mensen die geloven wat staat geschreven in Johannes 3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Alle mensen hebben de mogelijkheid om tot geloof te komen, maar niet iedereen heeft Jezus Christus aangenomen als zijn of haar persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker.
Over alle andere mensen die niet geloven wat in Johannes 3:16 staat zegt vers 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.
Heb jij, hebben jullie je buren verteld van Jezus Christus, of denk je "het kan nog wel ..." ??

Als God pas zou komen als iedereen bekeert is, en nu duid ik op de zin van Marian; dan denk ik dat Hij nooit zal komen. Dat weet ik dan wel eigenlijk heel zeker. Want niet iedereen, als we het letterlijk moeten interpreteren, zal zich tot Hem wenden en zich bekeren. Dat is een feit overduidelijk is.

We kunnen wel, zoals Cross verwijst naar Johannes, de niet-gelovige mensen met volle overtuiging over Jezus vertellen. Toch zal steeds de keuze bij de aanhoorders blijven liggen of ze wel of niet meegaan in ons geloof. Waarmee ik dan weer wil zeggen dat we niemand kunnen dwingen om ons geloof aan te nemen.

Moeten we het zo letterlijk nemen wat er geschreven staat? Of zou het toch niet alleen duiden op diegene die zich bij het christelijk geloof hebben aangesloten en er eigenlijk te weinig aan doen om de weg van Jezus te gaan? Ik denk dat er nog vele generaties zal moeten gewerkt worden om de verdwaalde christenen weer tot bij Hem te brengen. Misschien is het dat wat men bedoelde.

Maar Frank,

Waarom is het een feit dat niet allen tot geloof in onze God komen en waarom is het ook nog eens een overduidelijk feit?
Het is Gods wil dat allen tot bekering komen en dan lees ik gewoon allen, niet een uitgezonderd.
Hoe en wat weet ik zo niet, ik lees ook maar wat er staat.
dat er bij God wonderen mogelijk zijn weet ik wel en dat God dat op Zijn tijd kan doen is voor mij ook een feit.
Al staan er wel meer teksten in de Bijbel over het behoud van alle mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 20:27

Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen.
Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt 30-33 en daarna zien we wel waar we terecht komen...

Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...

Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!):
Lisa
Jasmyn
Billy701
Chatuliem619
Crossroad317
Gonda065
Mary052 (o.v.)
Mar -- oud lid
Winter912

Laatst aangepast door
JASMYN704
op dinsdag 31 mei 2011, 21:39
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 20:35

IMKE917 schreef:
Doet ds. Veenedaal dat niet dan, met zijn uitspraken?? oordelen....??
En jij, bent het ermee eens....

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op donderdag 2 juni 2011, 19:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 20:40

Ludovico Einaudi..Fly

http://youtu.be/2Ff0PGN1ID8 Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 31 mei 2011, 21:08
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 20:42

DIKKIE717 schreef:
nee, het is een waarschuwende uitspraak...
dat het oordelen is maak je er zelf van

ik zal nog een uitspraak doen van Ds wijlen van der poel.

met de krant gaan ze de hemel in,
het lichaam gaat het graf in,
en de ziel gaat de hel in.

Gelukkig maar dat deze dominees de Bijbel niet hebben geschreven.

Komt herwaarts tot Mij , allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven.
Allen.......niet één uitgezonderd wordt genodigd.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 20:49

FRANKT627 schreef:
Hoewel ik me had voorgenomen om niets meer op het forum te schrijven kan ik het toch niet laten.

Je stelt een vraag, Jos, waarop je wel degelijke reacties krijgt dan zeg je tegen Thirza dat ze wat meer openheid aan de dag mag leggen en op Lisa haar vraag of bedenking antwoord je weer met zo'n provocerende reactie.

Wat is jouw doel eigenlijk? Is het maar gewoon wat schrijven om iets te schrijven? Wil je zo in de picture komen? Bestaat jouw bijdrage aan het forum dan om onrust en wrevel te zaaien? Kan je dan niet beter twee bakstenen nemen die tegenover elkaar zetten en ze proberen te laten vechten?

Sorry hoor, maar misschien kom je wel eens tot inzicht dat je niet volwassen bezig bent en dat je eigenlijk mensen in het harnas jaagt door nietszeggende of onruststokende teksten te lanceren. Als dat inzicht er ooit komt en het schuldbesef is er zullen we met veel begrip jouw spijtbetuiging lezen. Of men zou moeten besluiten om deze topic op slot te doen. Wat ik zelf geen gek idee vind vooraleer het alweer de zoveelste kibbel-topic wordt.

Frank (erg moe door al dat gefoeter op elkaar)

Ah, Frank was een beetje moe. Iedereen dacht dat ie op vakantie was omdat ie haast niet meer op het forum schreef.
Nou Frank, ik hoop ( en velen met mij) , dat je weer aardig uitgerust bent.
We begonnen je bijdrages echt te missen, man. Lachende smiley

En nu maar hopen dat Frank spijt krijgt dat ie zolang z'n mond heeft gehouden hier. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 20:52

FRANKT627 schreef:
och, ik ben toch te zwak om iets vol te houden. Gefrustreerde smiley
ik zal het nooit leren...

ik hoor het al: het belgse bloed kruipt waar het niet gaan zal.

frank: Welcome back op het forum. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 20:58

LISA610 schreef:
Ondertussen toch gebruik gemaakt van de verjaardagsaanbieding van CM zeker, want je bent er nog. Mijn abonnement loopt nog een dikke week, maar ik twijfel op dit moment heel erg over verlenging. Heb in de afgelopen weken min of meer besloten een time-out te nemen en nu komt die aanbieding. Moet daar uiterlijk morgen over beslissen en ben er nog steeds niet uit, dus ga er nog maar ff een nachtje over slapen.... Slapende smiley

Lisa , je kan natuurlijk ook een maand verlengen. Kost veel minder dan voor een heel jaar tegelijk .
En.........dan kan je er 30 nachtjes over slapen.
Lijkt mij dat je er dan wel over heb kunnen beslissen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:01

Ik vind deze link wel erg mooi, ook qua uitleg van wie Jezus nu is..

http://www.christiananswers.net/dutch/kids/ednk-jesusgodorman-nl.html
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:02

FRANKT627 schreef:
Misschien vinden dat we in het archief van die ene kwaliteitskrant...de fabeltjeskrant... Knipoog smiley

broer Konijn en zus Konijn....het klinkt ieder geval veel beter dan dat er had gestaan fluischke en muischke.
Want kat en muis .....dat zal geen lange tijd goed gaan. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:20

VISSER278 schreef:
ik hoor het al: het belgse bloed kruipt waar het niet gaan zal.

frank: Welcome back op het forum. Lachende smiley

Ik had een beetje flauw gedaan tegen onze lieve zuiderbuur.
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:25

VISSER278 schreef:
Gelukkig maar dat deze dominees de Bijbel niet hebben geschreven.

Komt herwaarts tot Mij , allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven.
Allen.......niet één uitgezonderd wordt genodigd.

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op donderdag 2 juni 2011, 19:29
Naar boven

Auteur Bericht
NICOLETTE592

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:36

HANNAH810 schreef:
we willen dus op zaterdag 2 juli voor de zevende keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

het adres van restaurant "juffrouw tok" is
verlengde arnhemse weg 101, in ede

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:46

VISSER278 schreef:
broer Konijn en zus Konijn....het klinkt ieder geval veel beter dan dat er had gestaan fluischke en muischke.
Want kat en muis .....dat zal geen lange tijd goed gaan. Huilende smiley, smiley in tranen

Verraste, verbaasde smiley Bedoel je nu iets, Visser??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:49

Ook ik zit het topic effe terug te lezen, maar Jos geeft inderdaad geen inhoudelijk antwoord op de vragen die hem gesteld worden! Wel jammer, want wat wil je met de opening van dit topic bereiken Jos? Als je een bevestiging van je eigen onzekerheid zoekt, nou, laat het dan gewoon weten, of begin niet zo'n topic! Als dat tenminste je bedoeling was?!
Edit, typefout aangepast!

Laatst aangepast door
AREND003
op dinsdag 31 mei 2011, 21:50
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:49

MARIO216 schreef:
Ik had een beetje flauw gedaan tegen onze lieve zuiderbuur.

Ach Mario, jij bent de ergste nog niet hoor...maar ik Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:50

[quote=LISA610]

Hallo Lisa

Ja ik vind ook dat je gewoon er bij moet blijven want ik mag graag lezen wat je schrijft dus even nog niet er tussen uitknijpen.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:51

http://www.youtube.com/watch?v=-12qAAsnSpM
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:53

Voor vier euro per maand heb je toch een hoop lol met die aanbieding.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 21:59

Dinsdag 31 mei, Jes. 53: 1-7; Een lam ter slachting.

Ja, dat kennen ze: het feest waarop de schapen worden geschoren! Dan is het een drukte van belang. Honderden schapen, dikke wol, vreugde overal… En de schapen zelf? Ach, die maken zich niet erg druk. Stom zijn ze voor hun scheerders. Er is niet aan te ontkomen, het mes gaat er in, of ze willen of niet.
Zo zal het zijn, zegt Jesaja, zegt Gód, met de Messias, de Gezalfde, die vreemde koning die komen zal. Als niemand Hem verwacht, zal Hij er zijn. Je zou het niet van Hem zeggen dat Hij Gods dienaar was. Het is Hem niet aan te zien. Het zal iemand zijn die weet van spot, van haat, van ziekte, van verdrukking. Hij zal zijn als schaap dat geschoren wordt. Zwijgend zal Hij zich laten grijpen. Sterker nog: Hij zal zijn als een lam dat wordt geslacht…
Een lam dat wordt geslacht. Dat kennen ze ook, de kinderen in Israël, net zo goed als de ouderen. Elk jaar op het Pascha gebeurt het; dan wordt er een lam geslacht, zoals eens in Egypte: het Paaslam! Zal de Messias zo zijn?
Ja, zo zal de Messias gevangen worden genomen, mishandeld, geslagen, geslacht. En waarom? Omdat God er aardigheid in heeft zo met Hem om te gaan? Absoluut niet! Het is niet God en het is ook niet het lot dat Hem dit alles aandoet. Het is om óns, om onze schuld te dragen. Hij draagt de straf die wij ons op de hals verdienen. Hij draagt de straf die wij ons op de hals hebben gehaald. Hij is het Lam dat voor ons wordt geslacht… Hoe is het mogelijk? Een Koning die een Knecht wil zijn... een Leeuw die zich laat slachten als een Lam…
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:02

VISSER278 schreef:
Ah, Frank was een beetje moe. Iedereen dacht dat ie op vakantie was omdat ie haast niet meer op het forum schreef.
Nou Frank, ik hoop ( en velen met mij) , dat je weer aardig uitgerust bent.
We begonnen je bijdrages echt te missen, man. Lachende smiley

En nu maar hopen dat Frank spijt krijgt dat ie zolang z'n mond heeft gehouden hier. Smiley met dichtgeplakte mond

Boze smiley ik denk dat ik al weer spijt heb om aan deze 'verslaving' toe te geven.
Hopelijk beginnen ze nergens meer over Maria en andere 'afgoderijen' want smijt ik dit ding in de vuilbak want ik ben nog niet helemaal uitgerust. Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:14

MARIAN519 schreef:
Maar Frank,

Waarom is het een feit dat niet allen tot geloof in onze God komen en waarom is het ook nog eens een overduidelijk feit?

Omdat we nu eenmaal een wil hebben gekregen om te doen of niet te doen wat we willen. Of om ergens in te geloven of nergens in te geloven. Zo simpel is het gewoon. We kunnen wel steeds het beste hopen en we kunnen dat ook wel ergens bewerkstelligen om die hoop werkelijkheid te laten worden maar dat lukt niet altijd binnen ons eigen kring laat staan met de wereldbevolking. We mogen wel hopen maar we moeten ook realistisch blijven.

Het is Gods wil dat allen tot bekering komen en dan lees ik gewoon allen, niet een uitgezonderd.

Natuurlijk zou Hij graag willen dat iedereen tot bekering komt. Dat is toch heel normaal. Maar de andere moeten ook willen mee werken. En je weet zo goed als ik dat dat nou net niet zal lukken. Dat is spijtig want waarom zouden we het goede niet nastreven?

Hoe en wat weet ik zo niet, ik lees ook maar wat er staat.
dat er bij God wonderen mogelijk zijn weet ik wel en dat God dat op Zijn tijd kan doen is voor mij ook een feit.
Al staan er wel meer teksten in de Bijbel over het behoud van alle mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:15

CHATULIEM619 schreef:
Het is natuurlijk logisch dat als ze eenmaal voor Het Laatste Oordeel staan ze dan wel zullen erkennen dat ze fout zaten.

Wat ik begrijp is dit.
Dat als JEZUs terug komt HIJ met een ijzere staf zal heersen en dat na die 1000 jaar je nog de mogelijkheid heb om te kiezen zo heb ik die dingen begrepen.
Want eerst zullen de levende die geloven opgenomen worden

Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:21

CHATULIEM619 schreef:
Zelfs dat is ergens de vraag. Ze krijgen dan denk ik nog wel de mogelijkheid om alsnog te kiezen, maar of dat voor iedereen meteen betekent een erkenning van eventueel fout gezeten hebben...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:28

HENK710 schreef:
Zelfs dat is ergens de vraag. Ze krijgen dan denk ik nog wel de mogelijkheid om alsnog te kiezen, maar of dat voor iedereen meteen betekent een erkenning van eventueel fout gezeten hebben...
tjonge, de alverzoeningsleer? Ik verbaas me hierover.
Naar boven

Auteur Bericht
KLAPROOS940

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:30

personen die hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kinderen van 5, 5, en 6 jaar)
Thirza120, 30 jaar, regio 0318, bbq (misschien met kinderen) OV

eloy997 , 45 jaar , regio 0346 , bbq
maded321, 46 jaar, regio 0182, bbq (2 kinderen 7en 9 jaar)
kwispel011, 66 jaar, regio 0172, bbq
Klaproos.., 32 jaar, regio 026, bbq

Trouwens nog iets dat mij handig lijkt:
Is het een idee als iedereen iets meeneemt. Dan kan de een spiesjes maken, de volgende neemt salade mee, de ander doet lekker makkelijk en neemt een kant en klare schotel van de slager. Wat je wilt en wat past binnen je budget. Als we dat zouden doen is het wel handig om even op forum te zetten wat je meeneemt, het zou zo jammer zijn als iedereen stokbrood, biertjes en sausjes meeneemt. DAn heb je geen vlees om de sausjes op te doen.
Reden is dat ik het niet zo zie zitten om een kippepootje, een karbonade, schaaltje salade, sausje, bakje fruitsalade en alles wat je verder nodig hebt voor een bbq in mini hoeveelheid mee te nemen. en zou je het niet in mini-hoeveelheid meenemen, dan heb je genoeg om n maand te bbq-en.
Hannah laat maar even weten wat je ervan vindt

groetjes, klaproos

Laatst aangepast door
KLAPROOS940
op dinsdag 31 mei 2011, 22:32
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 22:47

het roofdier en de prooi nee dat is als water en vuur Duiveltje smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 31 mei 2011, 22:49
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2352 2353 2354 2355 2356 2357 2358 ... 6194 Volgende
Pagina 2355 van 6194