| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 14:25
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | dat een gemiddelde kinder ruzie slecht 15 seconden duurt maar dat dat 4 keer zo lang word als je er als ouder mee gaat bemoeien??? Dus waarom al die moeite doen om het op te lossen? |
En als je niet oppast gaan de ouders nog rollebollend over de straat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 14:43
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | personen die hopen mee te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kinderen van 5, 5, en 6 jaar) Thirza120, 30 jaar, regio 0318, bbq (misschien met kinderen) OV mariek286, 45 jaar, regio 070 klaproos940, 32 jaar, regio 026, bbq marij383, 39 jaar, regio 0187, bbq ( 3kinderen 8,6,4) mama519, 44 jaar, regio 0166, bbq
eloy997 , 45 jaar , regio 0346 , bbq maded321, 46 jaar, regio 0182, bbq (2 kinderen 7en 9 jaar) kwispel011, 66 jaar, regio 0172, bbq |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJ383
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 15:41
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | dat een gemiddelde kinder ruzie slecht 15 seconden duurt maar dat dat 4 keer zo lang word als je er als ouder mee gaat bemoeien??? Dus waarom al die moeite doen om het op te lossen? |
is dat echt maar zo kort, het lijkt meestal veeel langer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 15:43
|
|
|
|
|
met een grote paraplu moet het mogelijk zijn dat mijn koffie onverdund naar binnen gegoten word......ieuwks zo'n slap bakkie hoef ik nou ook weer niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 16:26
|
|
|
|
een slapper bakkie dan het jouwe KAN toch niet, tinkeltje?
hannah.........geef mij maar extra sterk!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 16:29
|
|
|
|
Als het zo'n slappe bak is ..dan loop je trillend op je benen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wanneer slaat overgave om in fatalisme of neerslachtigheid? |
neerslachtighied is een state of mind, een gemoedstoestand. Snap niet goed in welke context je dat bedoeld. Overgave aan God zou geen neerslagtigheid moeten bewerken, misschien als dat inhoud wat boezem zonden te overwinnen, slechte gewoontes te laten of jusit iets te gaan doen, dat het een geestelijke strijd is, maar neerslachtig omdat iemand zijn leven helemaal overgeeft en open stelt voor God? Zie de link niet.
Fatalisme is soms hoe arminianen een karikatuur maken van het calvinisme. Maar falalisme is meer Deisme, het lot stoicijns, ''het staat in de sterren geschreven'' heidendom zonder een persoonlijke God ten top. Dat krijg je als je je heel passief overgeeft en zelf niks meer doet, maar kan vele Bijbel teksten en algemene principes geven die dat ontkrachten en wijzen op de eigen inzet en verantwoordelijkheid van de mens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:31
|
|
|
|
Nee Henk, dat mag je niet zeggen. Niet eigen schuld dikke bult. Je hebt waarschijnlijk oprecht van je ex gehouden, dat zij zo deed, is erg, lijkt of haar liefde voor jou niet genoeg was, zij had/ heeft een probleem, misschien was zij ondanks haar mooie uiterlijk een onzekere vrouw. Ik ben van mening dat er in ieder mens iets speciaals zit. De een uit het in het uiterlijk. De ander innerlijk. Waar kies je voor. Ieder mens is uniek en speciaal.want je bent een schepping van de Allerhoogste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:34
|
|
|
|
| PEET760 schreef: | Weet je wat ik zo jammer vind? en egocentisch? Dat je hier vaak op CM afgerekend wordt op het feit dat je kinderen heb. Waarom mag een man/vrouw met kinderen niet de kans krijgen om een nieuwe vriendschap/relatie aan te gaan? Er wordt dus niet naar de persoon gekeken ,hoe hij/zij is nee er wordt gekeken of je kinderen heb of niet. Jammer dat er zelf hier,een christelijke site zulke dingen gebeuren. Zit er hard aan te denken om mijn abonnement op te zeggen. Maar hoop toch dat niet iedereen hier zo denkt. groetend, Peet |
Hallo Peet
Ik hoop dat ik mag zeggen ondanks wat ik ben en wat ik heb meegemaakt dat je je oren open mag stellen voor de Heer Hij weet wat je nodig hebt laat niet afhangen van mensen dan ga je de boot in Jezus zei tegen zijn dicipelen vreest niet ik ben het Hoop dat je dat ook niet doet vrees niet kind van God van een zelfde Vader als allen hier vergeet niet dat er aders onder t gras liggen die je roven De boze gaat rond als een briesende leeuw ook hier op cm Mensen zitten achter deuren net als jij je ziet niet hun grimassen je weet niet en gaat snel de fout in als je iemand verkeerd begrijpt hoor iets verkeerd lezen kan al een fout zijn om begrepe te worden of zo voor jou zijn dat je dat voelt . Ik wens je alle goeds veel liefs uit een hart made by the Lord
Weet dat je niet moet zoeken God vind jouw en is een voorbeeld voor hen die volgen en dan zal iemand je vinden. God heeft zijn mooie plannen met jouw al voltooid t staat al geschreven meid geef je maar aan Hem luiter naar zijn stem Je bent uniek een parel zeker met je kids laat niet je kids een belemmering worden ga voor je kdis dan als t zo voelt datje word afgewezen Geef je maar aan je Vader Hij zal je alles geven wat je nodig hebt Ik spreek uit ervaring al ben ik er ooknog niet Ik wens je nog maals Gods onmisbare zegen ook voor je kids amen
liefs anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:47
|
|
|
|
moeten jullie es opletten hoe slap ik em kan maken...... je kijkt er dwars doorheen zo dun is ie.....mmmm, geef me dan toch maar een latte machiatto..... of een wiener melange, met extra suiker en melk, maar das een werk recepie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:47
|
|
|
|
| HANNEKE421 schreef: |
 |
hallo allemaal leuke discusie mag ik ook mee doen ?? Sorry doe t al Ik ben al 20 jaar alleen even een relatie van twee maanden afgelopen jaar van me zelf uit ik weet nu dat God t is die geeft en neemt niet meer ik maar HIJ komt toe alle eer en wat een gezeur wat je mist ?????? Wat je niet hebt kan je niet missen we hunkeren naar liefde en die daar antwoord aan kan geven is God alleen Hij zal zorgen als we op ons eigen houtje gaan bijten gaat ie er door heen kapot weer een relatie naar de knoppen Er staat duidelijk als je samen eenaparig iets zult vragen dan pas kan God werken niet als je alleen maar bid tot jeen ons weegt Dat dacht ik ook maar God doet niet wat wij willen t zijn plan en dat is zoveel mooier dan alles wat ik wil en kan bedenken OOOO ja ook ik wil een relatie o jee zeg ik dat ja IK ga voor een relatie met mijn Vader HIj zal alles mede werken ten goede Ik geloof julllie ook of hebben we allemaal stikeum onze eigen bijbel naast de antwoorden die in t woord van God staan OO ja ik ben niet perfect en doe dat soms ook God voor d evoeten lopen danken voor wat ik heb maar ondertussen voelt t niet goed ken je dat God regeert niet wij Hij is de maker geenzins wij Ik geloof als je je volledig geeft kan God je zo mooi maken ik hoor t regelmatig nu vroeger hoorde ik niet dat ik mooi was God heeft een plan met mijn maar ook jouw leven geef je maar over aan Hem
Gods zegen mensen liefs uit een hart Made by the Lord
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:49
|
|
|
|
Sorry, ik val in herhalingen, maar voor mij was het ook heel veel leeswerk. Ik heb stukjes gelezen, niet alles.
Wat ik wel wil zeggen, is dat de mens niet in staat is oud zeer af te leggen. Dat lukt ons niet. Laat ik voor mijzelf spreken. De pijn die mij was aangedaan. Ik dacht dat ik het vergeven en vergeten had, maar bij het eerst volgend conflict kwam het weer naar boven en stapelde het steeds meer op. Ik ben ervoor gaan bidden en heb mijn Vader om hulp gevraagd. En met de kracht van de Here, heb ik de pijn los kunnen laten. Ik heb zelfs geleerd de ander lief te hebben, niet met menselijke liefde, maar met Goddelijke liefde, en die liefde gaat diep, heel diep, dan ben je in staat je oude zeer te begraven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:49
|
|
|
|
|
dat is wat mij verteld is.....ik hou de stopwatch er niet bij......gelijk, meteen de ruzie in de kiem smoren want ik ben geen politie agent in mijn vrije tijd.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:51
|
|
|
|
ik had eens ruzie met mezelf. Ik heb toen dagen niets gezegd tegen mezelf. Is dat ook dan ook ruzie maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:53
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | een slapper bakkie dan het jouwe KAN toch niet, tinkeltje?
hannah.........geef mij maar extra sterk!! |
bedoel je nu dat de koffie van Tink eigenlijk meer op thee lijkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:55
|
|
|
|
zal me een koppie thee zijn dan zal er wel twee zakjes in hangen......maar ja dan smaakt het ook nietmeer naar koffie....help!!! wie heeft er een goed en lekker koffie receptje???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:56
|
|
|
|
als je uit meerdere persoonlijkheden bestaat wel ja..... maar je moet het wel uitpraten voordat je naar bed gaat, er kan geen ruzie tussen liggen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:58
|
|
|
|
|
Leuk, ik verheug mij erop. Als je me niet wil tegenkomen, dan moet je niet op 12 juni daar zijn, want dan scharrel ik er rond, haha, maar zelf zou ik het heel leuk vinden iemand van cm daar te ontmoeten, tot dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:59
|
|
|
|
dus je blijft nog even hangen??? wat gezellie, kunnen we nog meer horen over wat prikkie allemaal te eten krijgt en over floshke die met zijn vieze pootjes je pas geboende vloeren loopt.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 18:10
|
|
|
|
Ik wil dit zeggen. Ik wil ook geen man, die al bij wijze meerde keren getrouwd is geweest, en dan weer gescheiden. Daar zet ik mijn ??? Achter. Ik heb iemand hier op cm leren kennen, die ook twee Kee was gescheiden, na veel gepraat kwam het eruit dat hij zijn vrouw bedrogen had, in de tijd dat zij ziek was, je begrijpt toch wel dat het voor mij over was. A twee dagen hoopt ik op de site, dat hij een ander heeft, en die twee gaan samen verder, voor mij gevoel te snel, ik ben best wel bang voor dat vrouwtje, ik heb ook voor haar gebeden dat het goed mag gaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 18:12
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | Sorry, ik val in herhalingen, maar voor mij was het ook heel veel leeswerk. Ik heb stukjes gelezen, niet alles.
Wat ik wel wil zeggen, is dat de mens niet in staat is oud zeer af te leggen. Dat lukt ons niet. Laat ik voor mijzelf spreken. De pijn die mij was aangedaan. Ik dacht dat ik het vergeven en vergeten had, maar bij het eerst volgend conflict kwam het weer naar boven en stapelde het steeds meer op. Ik ben ervoor gaan bidden en heb mijn Vader om hulp gevraagd. En met de kracht van de Here, heb ik de pijn los kunnen laten. Ik heb zelfs geleerd de ander lief te hebben, niet met menselijke liefde, maar met Goddelijke liefde, en die liefde gaat diep, heel diep, dan ben je in staat je oude zeer te begraven. |
Ik denk dat de mens heel goed in staat is oud zeer af te leggen......maar je moet het ook wel willen natuurlijk....Soms zit er nog zoveel pijn aan oude zaken dat je je gewoon weg niet durft over te geven aan nieuwe dingen. Je bent dan bang dat het je straks opnieuw pijn kan bezorgen. Ik denk zelf dat er ook 'zeer'is wat je niet machteloos maakt maar juist in aktie zet. Die je bewust maakt van je toekomstige keuzes. Wat is goed en wat is fout? Alles wat je als akelig hebt ervaren hoeft niet per definitie fout te zijn. Nare ervaringen kunnen je inzicht geven. Inzicht in vergevingen in macht en onmacht.....probeer het te zien Maureen als iets wat je leven -hoe dan ook-verrijkt heeft, want daardoor ben je geworden wie je bent.........En natuurlijk dat litteken mag er zijn en blijft er ook...... En uiteraard Goddelijke hulp daarbij is fijn maar bij oorsprong ligt het toch bij je eigen denken......... En maar al te vaak lees ik hier: God vergeeft mij en wat ik een ander aandoe vergeeft God ook dus dan is het klaar.....Ik denk juist dat het ook een stukje van jezelf is wat hard moet werken aan zaken vergeven of je in ieder geval er bewust van zijn wat je evt een ander aandoet(hebt gedaan) En dan leg je geen schuld meer bij mensen die je iets hebben aangedaan.......en heb je inzicht gekregen in je wat je fout deed......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 7 juni 2011, 18:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 18:22
|
|
|
|
|
Ik ben hier op advies van een goede vriend. Eigenlijk om een nieuwe relatie, maar ik heb zoveel voor teruggekregen. Fijne mensen om mee te chatten, ook minder fijne mensen, maar ie maken mij juist sterk. En het typen gaa ook steeds beter, ik kan straks nog mijn typdiploma halen. Haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 18:23
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: |
hannah.........geef mij maar extra sterk!! |
hééé....da's gesmurft....en je mag een smurf niet nasmurfen...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 7 juni 2011, 20:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 18:32
|
|
|
|
Dit artikel stond in het Nederlands Dagblad, is dus niet van mij. Ik vond het wel boeiende stof voor onze politiek geïnteresseerden.
Na het failliet van de christelijke politiek Dit artikel komt voor in dossier: ChristenUnie Het CDA heeft grote klappen opgelopen en is innerlijk verdeeld, de ChristenUnie en de SGP gaan ruziënd over straat. De christelijke politiek is moreel failliet, oordeelde afgelopen week deze krant. Een lokale D66'er twitterde triomfantelijk: 'De christenen zijn geen vrienden meer.' Stel, we heffen de christelijke politieke partijen op en we beginnen opnieuw. Wat zijn de opties?
1. We zoeken allemaal onze eigen weg Geen CDA, ChristenUnie of SGP meer. Sluit u maar aan bij Groenlinks, de SP, de PvdA of de VVD. Of is de PVV of D66 iets voor u? In de praktijk blijken christenen onderling even verdeeld over links en rechts als de rest van Nederland. Als het waar is dat PVV-stemmende christenen politiek meer op seculiere PVV'ers lijken dan op medechristenen die op Groenlinks stemmen, kun je je afvragen of een christelijke partij al die groepen christenen nog wel kan verenigen. Er zijn genoeg voorbeelden van christenen die zich nu al op basis van hun persoonlijke geloofsovertuiging bewegen binnen partijen als de PvdA, Groenlinks en ook de PVV. Er bestaat zelfs een vakterm voor: politiek personalisme.
Pro: Binnen de partijen waar christenen zich thuis voelen, kunnen ze veel goeds betekenen. Een zoutend zout zijn werkt immers het beste in een zoutarme omgeving.
Contra: Van een specifiek christelijk geluid in de politiek is geen sprake meer. Er is niemand meer die zich verzet tegen een overheid die religie tot achter de voordeur wil terugdringen, en zich zelfs dan nog wil bemoeien met religieuze praktijken (zoals ritueel slachten).
2. We vormen netwerken of stromingen De invloed van het christelijk geloof op de Nederlandse politiek alleen nog laten afhangen van persoonlijke inspiratie is wel een beetje mager. Voor je het weet, verwatert de boel. Om dat tegen te gaan, zou je binnen de seculiere partij, waar je je als christen beweegt, met andere christenen netwerken kunnen vormen. Geen bloedgroepen, laat staan nieuwe christelijke partijen, maar overlegstructuren die helpen om het christen-zijn in jouw partij vorm te geven. Voorbeeld: de Linker Wang binnen Groenlinks. Maar ook de plaatselijke gemeente zou aan die bezinning een bijdrage kunnen leveren.
Pro: Er zijn groepen binnen een 'seculiere' politieke partij die een onderscheiden christelijk geluid laten horen en vanuit het christelijk geloof gevraagd en ongevraagd kunnen meedenken over de ideologie en het partijprogramma.
Contra: Vergeleken met optie 1 is van een specifiek christelijk geluid in de politiek nog steeds nauwelijks sprake. Hooguit indirect. Bovendien zijn de huidige netwerken vrijwel zonder uitzondering van vrijzinnigen. Het is zeer de vraag of seculiere partijen netwerken van orthodoxe gelovigen in hun geledingen veel ruimte zouden geven.
3. We laten het christelijke geluid aan de kerken over Deze mogelijkheid kun je op zichzelf nemen of zien als aanvulling op de voorgaande: de taak om een christelijk geluid te laten horen in 's lands vergaderzalen hoef je niet alleen op de schouders van individuele christenen of hun netwerken te leggen. Waarom zouden de kerken als dragers van de evangelieboodschap niet onomwonden (wat vaker en luider) hun stem kunnen verheffen? Dat kan bijvoorbeeld bij hoorzittingen of via de media.
Pro: Juist omdat ze geen deel uitmaken van het partijpolitieke circus, kunnen de kerken onbekommerd christelijk spreken. En met een goed verhaal kun je best iets bereiken.
Contra: Welke kerken? Welke boodschap? Niet alleen in de politiek zijn christenen verdeeld. Als de kerken al erin slagen met één mond te spreken, zullen ze moeten opereren als lobbyclubs. Dat zijn kerken zacht gezegd niet gewend, waardoor ze politiek zeer gemakkelijk gepasseerd kunnen worden.
4. We kruipen bij elkaar Met z'n allen vormen we één brede pluriforme christelijke volkspartij, waar rooms-katholieken en protestanten, linkse en rechtse christenen, rekkelijken en preciezen, bevindelijke en activistische gelovigen elkaar vinden. In een dergelijke partij zou je niet geheimzinnig over stromingen en bloedgroepen moeten doen, ook niet tegenover de kiezer. Wat deze partij zou moeten dragen, is de overtuiging dat het voor het politieke bedrijf ertoe doet of je gelooft of niet én dat je er op die basis politiek samen uit kunt komen. Ieders geloofsovertuiging wordt gehoord, maar voor de politieke praktijk zullen compromissen moeten worden gesloten.
Pro: Een huis dat tegen zichzelf verdeeld is, kan niet bestaan. Die verdeeldheid is nu in ieder geval organisatorisch opgelost. Christenen van allerlei slag praten met elkaar in plaats van over elkaar. Politiek kun je een machtsblok van (enige) betekenis zijn.
Contra: Het gevaar dreigt van stuurloosheid en versplintering. Voor je het weet, worden de stromingen binnen de brede partij weer (splinter)partijen aan de linker- of de rechterflank. Waarschijnlijk worden we het al niet eens over de partijnaam.
5. We kiezen voor een zuiver getuigenis Christelijke politiek kan niet alleen gericht zijn op het vergaren van macht, hoe veel goeds je ook ermee wilt doen. Ze heeft ook een getuigende kant: de politiek en de samenleving vertellen hoe God wil dat wij leven. Als het streven naar een zuiver christelijk geluid tussen christenen onderlinge verdeeldheid en weinig concrete politieke invloed tot gevolg heeft, dan moet dat maar. Wellicht kan iedere christelijke denominatie maar het beste zijn eigen politieke partij hebben. Meer dan in een brede christelijke volkspartij kan zo iedere stroming zijn stem verheffen. Wellicht kunnen ze samen zonder langdurige verplichtingen zo nu en dan in een los verband samenwerken?
Pro: Hoe kleiner de politieke partij en hoe welomlijnder de achterban, hoe sterker kiezers zich met hun partij verbonden zullen voelen. Zeker als 'hun' Kamerlid ook 'hun' ouderling is. In het christelijke spreken hoeven niet bij voorbaat al compromissen te worden gesloten.
Contra: Van één enkel christelijk geluid is geen sprake. Het wordt zomaar een kakofonie van tegengestelde getuigenissen. Welk van de zestien christelijke geluiden bedoelt u?
6. We doen niet meer mee We trekken ons helemaal terug. Misschien brengen we bij de verkiezingen nog wel onze stem uit, maar dat is het wel. Bijvoorbeeld omdat we het helemaal hebben gehad met de politiek: door hun verdeeldheid vallen de christelijke partijen tegen en met de rest kun je niet uit de voeten. Je kunt ook een theologisch argument noemen: christenen hopen niet op het Koninkrijk der Nederlanden, maar op het Koninkrijk der hemelen. Politiek is per definitie vuile handen maken en dat verdraagt zich niet met het christelijke verlangen naar levensheiliging. Met dat laatste kun je je beter bezig houden. Daarnaast kan het goed zijn dat de Wederkomst niet meer lang op zich laat wachten, en dan doet alle politiek er niet meer toe.
Pro: Geen smerige spelletjes meer, geen verdeeldheid meer van christenen in de politiek.
Contra: Hoe veel onrecht kunnen christenen niet helpen bestrijden als ze zich wél blijven inzetten? En is Christus dan alleen Heer van het persoonlijke en niet ook van het politieke leven? Bovendien: Hij is nog niet terug.
7. We modderen nog maar een poosje voort Je kunt teleurgesteld zijn over het feit dat het CDA van buiten ernstig beschadigd is en van binnen zeer verdeeld, en dat de ChristenUnie en de SGP worden meegetrokken in de trend van politieke polarisatie. Je kunt zeggen dat van het ideaal van christelijke politiek van Groen van Prinsterer, waarbij gelovigen elkaar vinden ondanks politieke verschillen, weinig meer over is. En toch, hebben we een beter alternatief?
Pro: Door de versplintering van het politieke landschap bleek de afgelopen jaren telkens een kleine christelijke partij nodig te zijn om de coalitie aan een meerderheid te helpen. In de vorige kabinetsperiode was dat de ChristenUnie. Nu is dat de SGP. Morgen misschien weer de ChristenUnie. Zo kunnen ze onverwacht onderdelen van hun verkiezingsprogramma verwerkelijken.
Contra: De huidige verdeeldheid is gewoonweg beschamend.
geplaatst: 27-05-2011 - 17.53 laatst gewijzigd: 27-05-2011 - 18.02
Niet van Thomas, die dit wel boeiend vond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 18:55
|
|
|
|
|
Op donderdag 9 juni a.s. loopt mijn abonnement af en ik neem dan een time-out voor in ieder geval een paar weken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIAANTJE026
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 19:05
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Zit je hier voor een echte relatie of alleen om internetcontact op te doen. Wat is jouw intentie hier ? Durf je de echte wereld aan om een echte relatie aan te gaan of zoek je alleen een vriend(in) om tegen aan te kletsen ? |
Via een vriendin kwam ik hier terecht,(ben nog niet zolang lid hier) ben nog niet zo heel lang weer alleen en ben vooral bezig vriendschappen op te doen, mocht de ware er tussen zitten dan is dat mooi meegenomen, teven ben ik ook lid op Funky Fish waar ik gezellige contacten heb maar meer ook niet en vraag me dan ook af of je via een site zoals deze ooit een nieuwe partner zult vinden....tja...de toekomst zal het uitwijzen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 19:06
|
|
|
|
| JOS689 schreef: | Zit je hier voor een echte relatie of alleen om internetcontact op te doen. Wat is jouw intentie hier ? Durf je de echte wereld aan om een echte relatie aan te gaan of zoek je alleen een vriend(in) om tegen aan te kletsen ? |
Ik zit hier voor een serieuse relatie maar God leidt de weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 19:07
|
|
|
|
| PEET760 schreef: | Weet je wat ik zo jammer vind? en egocentisch? Dat je hier vaak op CM afgerekend wordt op het feit dat je kinderen heb. Waarom mag een man/vrouw met kinderen niet de kans krijgen om een nieuwe vriendschap/relatie aan te gaan? Er wordt dus niet naar de persoon gekeken ,hoe hij/zij is nee er wordt gekeken of je kinderen heb of niet. Jammer dat er zelf hier,een christelijke site zulke dingen gebeuren. Zit er hard aan te denken om mijn abonnement op te zeggen. Maar hoop toch dat niet iedereen hier zo denkt. groetend, Peet | Ik denk niet zo Peet, ik vind kinderen hardstikke leuk namelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 19:12
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Ik vind het hoe langer hoe moeilijker om met niet-gelovigen (wat niet betekent anders-gelovigen) vriendschappen te onderhouden. Het lukt mij vaak niet om over mijn geloof en mijn Heer, God en Vader te spreken, en zelf vind ik dit wel erg, en ik kan mij zo schuldig voelen tegenover God, als ik met ongelovige vrienden omga, herkennen jullie dit? of ook al meegemaakt? |
Ik heb geen ongelovige vriendschappen want ik merk dat dat botst. Maar heb wel ongelovige kennissen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 19:15
|
|
|
|
Lekker genieten van de natuur op een bankje.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |