| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 19:52
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Ga heel ver met je mee Chat....alleen als niemand iets onderneemt tegen het kapitalisme, dan zie het resultaat in m.n. Japan. Tegen vele regels in en veiligheidsnormen, omdat het geld belangrijker is dan kwaliteit van het leven hier op aarde. | Eerlijk gezegd vind ik de les van Japan wel zeer overdreven, we weten nu dus dat een kerncentrale niet echt bestand is tegen een aardbeving van 9.0 en een daarop volgende vloedgolf van 27m hoog. Echt omstandigheden die we in NL kunnen meemaken... Het gaat me meer om het principe, want eigenlijk is het een vorm van terrorisme wat Greenpeace bedrijft. De rechtzaken die hierover geweest zijn, zijn dus in het voordeel van Borssele uitgevallen. En een rechter hoort de wet te toetsen en niet zijn eigen voorkeuren te volgen. Als we vinden dat we dan maar eigen rechter moeten gaan spelen, zijn we bezig met een vorm van terrorisme. Hetzelfde soort als wat Pim Fortuyn zijn leven gekost heeft, de Makro in de fik gezet heeft, de nertsen heeft "bevrijd"waardoor er talloze dieren zijn omgekomen. Wij kiezen voor een democratie en een onafhankelijke rechtspraak, dat vormt het hart van ons bestaan. Als we denken het beter te weten dan onze rechters, worden we onze eigen rechter... Stel je eens voor dat er een ongeluk gebeurd was met die trein, veroorzaakt door Greenpeace?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:19
|
|
|
|
| HENKWAL969 schreef: | | Maar zulke gezegden, als eerder genoemd, hebben natuurlijk enige grond, anders worden ze niet verzonnen. |
ik vind het een ronduit beledigende uitspraak........ want er zijn ook minder goed uitziende mensen met hetzelfde gedrag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:20
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Op donderdag 9 juni a.s. loopt mijn abonnement af en ik neem dan een time-out voor in ieder geval een paar weken. |
Jammer Lisa!
Groet Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:21
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | | Leuk, ik verheug mij erop. Als je me niet wil tegenkomen, dan moet je niet op 12 juni daar zijn, want dan scharrel ik er rond, haha, maar zelf zou ik het heel leuk vinden iemand van cm daar te ontmoeten, tot dan |
Ik ga zondag een dagje meegenieten van Opwekking. Ben heel benieuwd en wie weet Maureen zien we elkaar daar.
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:29
|
|
|
|
|
Ik vind het nogal wat dat de SGP een hele belangrijke stem heeft gekregen in de Eerste Kamer. Kan het zich misschien onderscheiden welke onderwerpen belangrijk zijn voor een deel van de bevolking.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:30
|
|
|
|
Dinsdag 7 Juni; Daniël 3: 24-29; Geen andere God.
Ook al zijn ze nog zo ver van Jeruzalem verwijderd, Daniëls vrienden houden rekening met Gods geboden. ‘Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel is, noch van wat onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen noch hen dienen… Je vraagt je af wat jezelf gedaan zou hebben als je op zo’n vergadering was geweest. Stel je voor: allemaal ministers, burgemeesters, rechters, Eerste- en Tweede Kamerleden. En iedereen buigt, iedereen buigt, iedereen – behalve jij en nog twee andere… Je moet maar durven! Voor je het weet buig je mee, als een knipmes. Voor je het weet doe je mee met de massa. Anders maak je geen promotie! Je telt niet mee als je kritiek hebt op de grote meerderheid! Vooruit, doe mee, het is een kwestie van even buigen… Doe desnoods gewoon even je ogen dicht. Doe alsof er niets gebeurt, in Rusland, in Zuid-Afrika, in Zuid-Amerika… Mensen worden gevangen genomen, gemarteld, verbannen, maar wie let erop? Het lijkt wel alsof de hele wereld meebuigt! Leve de god van de macht, de god van het geweld, de god van de onderdrukking! Leve de sterke man, de grote president! Sadrach, Mesach en Abednego buigen niet. Zij dienen geen andere god. Zij dienen de ene God die machtig is om hen te redden, zelfs uit het vuur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:31
|
|
|
|
|
Dat het katje van de buurman weer een beetje kan lopen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:38
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Weet je wat ik heb ontdekt? Dat ongelovige mensen toleranter zijn in het aangaan van vriendenschappen. Zij maken geen onderscheid tussen geloofsstrekkingen of tussen wel of niet gelovig zijn. Tenzij ze met een halsstarig radicaal iemand te maken hebben waar weinig of niets mee aan te vangen is.
Ik heb zelf geen gelovige of ongelovige vrienden maar toen ik als kloosterling leefde heb ik met verschillende overtuigde ongelovige mensen gepraat. Zij vertelden me hoe zij vriendschappen zagen en toen moest ik steeds aan de woorden van Sint Augustinus denken: 'Het streven naar kleurloze gelijkvormigheid is geen ideaal. In elke gemeenschap moet er plaats blijven voor een gezonde pluriformiteit. En het is beter de pluriformiteit, die als natuurlijk gegeven toch aanwezig is, te erkennen dan ze te vernietigingen.'
Hierdoor kwam ik tot de conclussie dat sommige mensen met bepaalde levensopvattingen teveel in hokjes denken. Het is een soort-zoekt-soort mentaliteit geworden waardoor de kans op veelvormigheid (pluriformiteit), verrijking van inzichten, openstaan voor andere levensvisies, tolerantie in het algemeen verloren gaan of helemaal geen kans krijgen. Dit slaat zowel op de verhouding tussen gelovige en niet-gelovige. En ja, soms ook wel tussen de verschillende, christelijke of islamitische geloofsstrekkingen. Ik vind dit best wel bedroevend.
Frank |
Geloofsbeleving gaat dieper dan alleen maar een andere mening hebben. En mijn eigen ervaring is, dat het heel moeilijk is om een relatie te hebben met iemand die een andere geloofsbeleving heeft. Kortom ik vind dat je wel heel gemakkelijk een oordeel over een ander hebt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:39
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dat het katje van de buurman weer een beetje kan lopen! |
Hé, da's fijn, hoe kan dat zo snel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 21:09
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ik vind het nogal wat dat de SGP een hele belangrijke stem heeft gekregen in de Eerste Kamer. Kan het zich misschien onderscheiden welke onderwerpen belangrijk zijn voor een deel van de bevolking. |
Al de jaren dat CDA in de regering zat in eerdere kabinetten was SGP samen met GPV en RPF al heel vaak belangrijk om zaken over de streep te trekken met een mooie meerderheid. Hier is in de tijd van Lubbers in elk geval veel gebruik van gemaakt door het CDA...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 21:28
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Dat het katje van de buurman weer een beetje kan lopen! |
vind ik ook wel goed nieuws. Misschien was het heupje toch niet gebroken dan.
Ik zag gisteren Floshke op het dak van het tuinhuisje liggen en ik kreeg het al benauwd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 22:07
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Ik ga zondag een dagje meegenieten van Opwekking. Ben heel benieuwd en wie weet Maureen zien we elkaar daar.
Mary |
misschien zou het handig zijn om op een bepaalde dag een bepaald punt af te spreken ofzo? met zoveel mensen is de kans klein dat je net cm leden tegen het lijf loopt.
wel handig om te weten dat je op dat punt dan cm leden kan tegenkomen,het is maar idee he.. en anders maar 06 nummers uitwisselen?..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 22:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Geloofsbeleving gaat dieper dan alleen maar een andere mening hebben. En mijn eigen ervaring is, dat het heel moeilijk is om een relatie te hebben met iemand die een andere geloofsbeleving heeft. Kortom ik vind dat je wel heel gemakkelijk een oordeel over een ander hebt. |
Dat was dus mijn ervaring doorheen de jaren, Chat. Dat heb ik op verschillende plaatsen meegemaakt en natuurlijk ook hier. Oordelen doet iedereen. Wat ook heel menselijk is want wat is een mens zonder oordeel? Het veroordelen, wat ook uitgebreid te lezen is op de andere topics, is weer wat anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 22:23
|
|
|
|
Ha, die Bert, Als God het wil zien we elkaar gewoon. Ik bennl niet alleen, zie je. Ik ben met mijn zoon en schoonzus en waarschijnlijkook haar dochter,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 22:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik de les van Japan wel zeer overdreven, we weten nu dus dat een kerncentrale niet echt bestand is tegen een aardbeving van 9.0 en een daarop volgende vloedgolf van 27m hoog. Echt omstandigheden die we in NL kunnen meemaken... Het gaat me meer om het principe, want eigenlijk is het een vorm van terrorisme wat Greenpeace bedrijft. De rechtzaken die hierover geweest zijn, zijn dus in het voordeel van Borssele uitgevallen. En een rechter hoort de wet te toetsen en niet zijn eigen voorkeuren te volgen. Als we vinden dat we dan maar eigen rechter moeten gaan spelen, zijn we bezig met een vorm van terrorisme. Hetzelfde soort als wat Pim Fortuyn zijn leven gekost heeft, de Makro in de fik gezet heeft, de nertsen heeft "bevrijd"waardoor er talloze dieren zijn omgekomen. Wij kiezen voor een democratie en een onafhankelijke rechtspraak, dat vormt het hart van ons bestaan. Als we denken het beter te weten dan onze rechters, worden we onze eigen rechter... Stel je eens voor dat er een ongeluk gebeurd was met die trein, veroorzaakt door Greenpeace? |
Hallo Chatuliem.
Dus als ik je goed begrijp zijn het de zelfde soort mensen die Pim Fortuyn en Makro hebben veroorzaakt de zelfde van green Peace . Ik moet je zeggen dat ik dat toch wel een hele boute uitspraak vind. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 22:43
|
|
|
|
Weet je Willemijn, het klopt wel wat je zegt, je moet zelf willen, want alleen dan kan die genezing plaatsvinden, maar als je het doet met God, haalt Hij alles weg, je kan zelf mensen liefhebben die je vreselijk pijn hebben gedaan, anderen zullen je niet begrijpen. Tegen mij wordt weleens gezegd dat ik te soft ben, maar dat vind ik zelf niet. Ik wil enkel en alleen gehoorzaam zijn aa n God, doen wat God can mij verlangt, en dat kan heel heftig zijn, mensen maken je het niet gemakkelijk, aar ik leer niet die mensen aan te zien, maar wat beweegt hun om zobte doen tegen mij, en door voor hun te gaan bidden, komt er een openheid, en je ervaart de Goddelijke liefde, die liefde maakt dat je de hele wereld zou willen omhelzen. Ik geef een voorbeeld. Mijn buurvrouw, ik heb haa niets gedaan, maar zij eiste van mij dat mijn kids alleen mochten speken met haar kids, en omdat ik de keuze bij mij kids liet, verklaarde zij mij de oorlog, de ene pesterij na de andere, bij mij tot huilend toe. Ik wilde hier weg, maar mijn man zei, ik laat mij hier niet wegjagen, dus bleven wij hier wonen, tot op een dag, ik kwam van de winkel en mijn buurvrouw ging naar de winkel, en het pad was smal, een van ons moest wijken. Ik ging bidden en vroeg God om hulp, maar ook om Zijn liefde voor haar, want ik kon haar niet liefhebben, teveel pijn. Op het moment dat ik bad, voelde ik niets, tot ik face To face et haar stond, ik deed mijn mond open om haar te groeten en voelde op dat moment een liefde in mij opkomen voor haar, het was een heerlijk gevoel, ik kon haar wel omhelzen, en wonderlijk zij groette mij terug. Kijk, dat is wat ik bedoel. De. Eerste stap zetten en God neemt het over. Niets uit jezelf, alles uit God, dat is genade op genade, en ik leef uit genade.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 23:19
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Chatuliem.
Dus als ik je goed begrijp zijn het de zelfde soort mensen die Pim Fortuyn en Makro hebben veroorzaakt de zelfde van green Peace . Ik moet je zeggen dat ik dat toch wel een hele boute uitspraak vind. Sjalom. Martin | Ik wijs alleen op het gevaar wat zulke organisaties kunnen gaan doen. Wij hebben hier wetten en rechtspraak, zodra een organisatie zich daar buiten stelt krijgt het terroristische trekjes. En de genoemde voorbeelden laten de gevolgen zien als men zich buiten de wet stelt. Je zult maar meemaken, dat je zaak uitbrandt omdat je zaken doet met een ander land...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 00:23
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik de les van Japan wel zeer overdreven, we weten nu dus dat een kerncentrale niet echt bestand is tegen een aardbeving van 9.0 en een daarop volgende vloedgolf van 27m hoog. Echt omstandigheden die we in NL kunnen meemaken... Het gaat me meer om het principe, want eigenlijk is het een vorm van terrorisme wat Greenpeace bedrijft. De rechtzaken die hierover geweest zijn, zijn dus in het voordeel van Borssele uitgevallen. En een rechter hoort de wet te toetsen en niet zijn eigen voorkeuren te volgen. Als we vinden dat we dan maar eigen rechter moeten gaan spelen, zijn we bezig met een vorm van terrorisme. Hetzelfde soort als wat Pim Fortuyn zijn leven gekost heeft, de Makro in de fik gezet heeft, de nertsen heeft "bevrijd"waardoor er talloze dieren zijn omgekomen. Wij kiezen voor een democratie en een onafhankelijke rechtspraak, dat vormt het hart van ons bestaan. Als we denken het beter te weten dan onze rechters, worden we onze eigen rechter... Stel je eens voor dat er een ongeluk gebeurd was met die trein, veroorzaakt door Greenpeace? |
Hmm.. het is inderdaad vaak het fanatieke gedrag van sommige mensen die doorslaan in hun gelijk. De moordenaar van Pim Fortuyn is in mijn ogen niets anders een opgehitste fanatiekeling die in mijn ogen perfect paste om de daad te doen. Anders gezegd kun je de conclusie trekken dat velen mensen baat hadden bij de politieke moord van destijds. Persoonlijk ga ik ervan uit dat er vreemde krachten achter deze daad stonden die er belang bij hadden tot deze gruwelijke daad. Was het met vele uitspraken van hem oneens, maar zag ook in dat hij feilloos wist wat er mis was in deze maatschappij. De andere kant was dat door het populisme er een sfeer ging ontstaan die de verwijdering groter maakte in onze maatschappij. Tevens kwam aan het licht de liefdeloosheid die is en was ontstaan en het individualisme van de mens als dusdanig waarin we elkaar volledig uit het oog zijn verloren. Merk ook in relaties van mensen ik dit ..ik dat ..enz. ..het ik staat centraal ..om angstig van te worden. Geloof is voor velen niet meer dan een verzekering van mocht het zo gebeuren en in de praktijk merk je bar weinig van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 00:31
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Op donderdag 9 juni a.s. loopt mijn abonnement af en ik neem dan een time-out voor in ieder geval een paar weken. |
Het zal zeker een gemis zijn Lisa hier op CM ...maar het is te begrijpen je beslissing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 03:16
|
|
|
|
|
het slechtste moment was vanavond....laptop liep vast op youtube.....niks mee aan te vangen, alle interessante gesprekken meteen afgesloten.Zo mis je een heleboel gespreksstof
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 03:18
|
|
|
|
|
last van hoogtevrees frank? je weet, een kat heeft negen levens, komt helemaal goed als floshke op de schuur ligt te slapen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 03:20
|
|
|
|
mmmm......zo schiet het niet op met de koffie.... ik wil graag een wiener melange met extra suiker en melk. Thuis graag een laate machiatto.Weet iemand nog iets lekkers voor in/met koffie??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 03:23
|
|
|
|
ook ik heb "ongelovige"vrienden .....wat kun je, wat moet je?? Ik kan slechts zaaien, of er geoogst kan worden is niet aan mij,maar aan de Landman.Hij zal op zijn tijd de oogst afhalen en bij een brengen.En ik? ik blijf zaaien......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 03:45
|
|
|
|
|
ik ben wel heel benieuwd naar Jos'zijn reden om op christian match te zijn......ik zie regelmatig topics van hem voorbij komen maar nooit zijn mening.Dát zou ik wel es willen weten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 03:47
|
|
|
|
|
ik blijf wel verlengd.....ik vind het reuze gezellig hier, ook 's avonds laat als ik op mijn werk ben, nog even kletsen.....maar voor degene die niet verlengen, het gaat jullie goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 04:36
|
|
|
|
Geniet van je time-out, Lisa. Het kan wel eens deugd doen.
Hopelijk is het niet omwille van een vervelende redenen dat je even afstand neemt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 05:56
|
|
|
|
|
nou, met deze regen is het ook nog een verzopen krant......ik weet niet of ik daar wel voor wil betalen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 08:51
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | mmmm......zo schiet het niet op met de koffie.... ik wil graag een wiener melange met extra suiker en melk. Thuis graag een laate machiatto.Weet iemand nog iets lekkers voor in/met koffie?? |
een scheutje amaretto erin tink of een choco likeurtje maar dan niet teveel bakkies ervan drinken anders sta je niet meer vast op je benen
verder doet eigengebakken appel of perentaart het altijd erg goed erbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 09:02
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | [/b][/i]hééé....da's gesmurft....en je mag een smurf niet nasmurfen...  |
maar hannah weet niet hoe gesmurft sterk smurfen koffie gesmurft wordt!! smulsmurf maar eens smurfen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 09:23