| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Mensen praten vaak over wonderen en gebedsgenezing, ik vraag me dan altijd even praktisch af of dat gewoon een behandeling aanslaat of dat het echt een gebedsgenezing is? Of alletwee? Men beleeft het dan als een wonder en een niet gelovige zegt dan gewoon: nou, gelukkig de behandeling heeft me goed gedaan........ Ik weet dat het hier wel een beetje gevoelig ligt maar lijkt me toch wel een boeiende discussie..... |
Ik kan een voorbeeld geven uit directe omgeving ... (ong. een maand geleden)
Een vrouw, bijna 70 jaar oud heeft last van haar buik. Gaat met deze klachten naar de huisarts en die verwijst haar door naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis zijn foto's genomen nadat op de echo een gezwel te zien was die daar niet behoorde te zijn. Ook op de foto was dit duidelijk te zien, dus het bewijs staat op de foto ... Na de punktie afspraak gemaakt om gezwel operatief te verwijderen.
Op de dag dat ze werd opgenomen blijkt het gezwel weg te zijn ... de artsen staan voor een raadsel ... Ik hoef niet te zeggen dat er veel voor deze vrouw is gebeden ...
Behandeling is dus niet geweest, die zou nog komen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 20:58
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | .... ik met pootje in mitella rondloop..... |
Lijkt me erg vermoeiend, dat hinkelen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:01
|
|
|
|
Maandag 20 juni Psalm 23; Stok en staf.
Toen de Duitse predikant Von Bodelschwing in twee weken tijds vier kinderen verloor door ziekte, liet hij op de grafsteen van het eerste kind zetten: De Heer is mijn Herder. Op dat tweede kind kwam te staan: Mij zal niets ontbreken. Op het derde graf stond: Hij doet mij nederliggen in grazige weiden. En op de steen van het vierde graf liet hij zetten: Hij leidt mij aan zeer stille wateren.
Hoe komt het, dat deze psalm al zoveel mensen gesterkt heeft in dagen van verdriet en wanhoop? Hoe komt het dat mensen van God als van een herder spreken, juist wanneer van Zijn aanwezigheid of niets te merken is? Ik denk dat het geheim van deze psalm te vinden is in deze woorden: Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis… De herder uit deze psalm is niet een dromerige figuur die in de schaduw van een boom vredig naar de grazige schapen zit te kijken. De herder van Psalm 23 is een herder die weet van de duisternis, van het ravijn, van de angst voor leeuwen en beren. Zó is God! En wat betreft ons het meest vertroost in deze herder? Zij stok en zijn staf. Hij heeft een stok, een knuppel, om de aanval van een roofdier af te slaan. En hij heeft een staf, zo’n lange stok met een gebogen uiteinde, om een afgedwaald schaap daarmee terug te halen. Of, als het moet, een lam dat in een diepe kuil gevallen is, mee op te trekken. Nee, als ik deze herder volg, moet ik niet denken dat mij niets gebeuren kan. Maar die stok en die staf, die vertroosten mij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:04
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik kan een voorbeeld geven uit directe omgeving ... (ong. een maand geleden)
Een vrouw, bijna 70 jaar oud heeft last van haar buik. Gaat met deze klachten naar de huisarts en die verwijst haar door naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis zijn foto's genomen nadat op de echo een gezwel te zien was die daar niet behoorde te zijn. Ook op de foto was dit duidelijk te zien, dus het bewijs staat op de foto ... Na de punktie afspraak gemaakt om gezwel operatief te verwijderen.
Op de dag dat ze werd opgenomen blijkt het gezwel weg te zijn ... de artsen staan voor een raadsel ... Ik hoef niet te zeggen dat er veel voor deze vrouw is gebeden ...
Behandeling is dus niet geweest, die zou nog komen ... |
Het punt is dat ik probeer te zeggen dat het net je eigen beleving is in deze.......de een vind het een gebedsgenezing en de ander zegt oh, zal wel een abces zijn geweest......en dat is tegelijkertijd altijd het lastige aan gebedsgenezingen........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:08
|
|
|
|
|
Morgen de langste dag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:09
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | | Ik ga toch liever eerst het gesprek aan met de jongeren dan me weg te laten pesten. Ergens heb ik het gevoel dat ik ze nog kan bereiken...al is het best eng. Ik geloof namelijk dat hun gedrag meer voortkomt uit ellende, dan uit lamlendigheid. Nu ben ik ook hard bezig met buurbeheer en politie om te bekijken of er mogelijkheden zijn een buurtcentrum op te richten. Jongeren hebben hier helemaal NIETS en er zijn veel trieste verhalen te vertellen...het zijn soms zúlke etters...en tegelijkertijd heb ik met ze te doen. Maar van m'n dochter blijven ze af! Anders leren ze me pas écht goed kennen... |
U gaat goed!  Wilde je net mailen over een idee om met wijkbeheer oid te praten  Maar dat had je zelf dus ook al bedacht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:18
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | U gaat goed!  Wilde je net mailen over een idee om met wijkbeheer oid te praten  Maar dat had je zelf dus ook al bedacht.  |
Morgenmiddag heb ik al een gesprek met wijkbeheer...! Ze vinden mijn ideeën goed. De wijkagent die ik heb gebeld zei 'dat 't niet zijn probleem was...' (nee, da's duidelijk...da's óns probleem.. ) Er valt nog veel te bepraten en te overwinnen maar ik wil er wel voor gaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:22
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Morgenmiddag heb ik al een gesprek met wijkbeheer...! Ze vinden mijn ideeën goed. De wijkagent die ik heb gebeld zei 'dat 't niet zijn probleem was...' (nee, da's duidelijk...da's óns probleem.. ) Er valt nog veel te bepraten en te overwinnen maar ik wil er wel voor gaan! |
Even heel erg off topic: voor iemand die schreef dat je niet meer aan het forum meeschreef heb je vandaag toch aardig wat waardevolle bijdrages geschreven...... Dus blijf maar lekker meeschrijven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Even heel erg off topic: voor iemand die schreef dat je niet meer aan het forum meeschreef heb je vandaag toch aardig wat waardevolle bijdrages geschreven...... Dus blijf maar lekker meeschrijven  |
Touché Willemijn, die zit! Zo zie je maar..als 't (mijn) hart vol is...begin ik vanzelf 'te praten'...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Even heel erg off topic: voor iemand die schreef dat je niet meer aan het forum meeschreef heb je vandaag toch aardig wat waardevolle bijdrages geschreven...... Dus blijf maar lekker meeschrijven  |
Pas op hé, mannen kunnen bijten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 21:54
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Pas op hé, mannen kunnen bijten  |
Ik bedoelde het helemaal niet lelijk hoor......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:03
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Pas op hé, mannen kunnen bijten  |
....néééééééé.... ...........'t is dus tóch waar..... ....zie je wel, 'k wíst 'et.....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 20 juni 2011, 22:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:20
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | blijkbaar zit ik hier op CM om geplaagd te worden door de andere. Ik had nochtans zo gehoopt op wat anders...  |
Hallo Frankt
Je mag wel even mn schouder lenen als dat nodig is hahaha. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:23
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Frank , vertel maar....'k zal je wel helpen. Is W-tje weer bezig  |
Zorg jij nu maar dat je niet teveel tilt......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:26
|
|
|
|
|
Het gaat hier geloof ik , over mensen, die toch een probleem hebben met hun uiterlijk, ik doe mij best mevrouw om deze mensen te bemoedigen, ik ben zelf ook door deze fase gegaan, het gaat nu niet direct over mooi of lelijk, het gaat over an jezelf houden, hernia voor niemand makkelijk, mooi of lelijk, het gaat over jezelf accepteren, wat de ander zegt mekt je niet kunnen schelen, maar wat vind je van jezelf, dat is an belang, als je in staat ent jezelf te accepteren, sta je al een stuk steviger.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:36
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Zorg jij nu maar dat je niet teveel tilt......  |
Nou, om eerlijk te zijn: Ik til er best zwaar aan.Heb best wel medelijden met die Belg, volgens mij heeft ie het soms best zwaar te verduren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:38
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Lijkt me erg vermoeiend, dat hinkelen ...  |
Als jij de tuin gedaan had, had ik nu niet een lam pootje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:39
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Morgen de langste dag! |
Dat ligt eraan hoe laat je uit bed komt en hoe laat je er naar toe gaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als jij de tuin gedaan had, had ik nu niet een lam pootje  |
En je nieuwe vriend, Broer Konijn....kon die dat niet even voor je doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:44
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En je nieuwe vriend, Broer Konijn....kon die dat niet even voor je doen?  |
Nee broer konijn is nog steeds bedlegerig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:47
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Nee broer konijn is nog steeds bedlegerig  |
een hele ziekenboeg dus . Nou Maris ....veel sterkte ermee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:51
|
|
|
|
Ik weet gewoon dat GOD ons gebed verhoort want bij mij staat nog steeds de kanker stil en ben daar ook heel dankbaar voor . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 23:01
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Graag gedaan, geniet ervan  | Ik zal zeker er van genieten zelf luister ik veel naar deze zender
http://www.celebrationradio.com en die vind ik ook heel fijn om naar te luisteren. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 23:03
|
|
|
|
| ANNEMARIE285 schreef: | Ik plaats eigenlijk nooit een reactie op het forum, maar m'n handen jeuken nu... Het is moeilijk om het iedereen naar de zin te maken maar volgens mij een opgave om anderen niet te kwetsen. En daar moet je dan misschien wel heel erg je best voor doen... het feit dat ik bijna nooit een reactie plaats heeft ook te maken met de soms zeer felle en kwetsende reacties. Ik denk dat het net zoals in het gewone leven is dat je soms per ongeluk iemand kunt kwetsen waarvoor je vervolgens je verontschuldiging aanbied. Daar leer je van en de volgende keer gebruik je het geleerde en bent wat voorzichtiger. En waarom willen sommigen altijd hun gelijk halen... er is niet één waarheid... God heeft ons zeer divers geschapen en ook ons intellect/ inzicht/ geweten/ sociale vaardigheden zijn divers. En Hij verwacht van ons dat we op een liefdevolle manier daarmee omgaan. | Schrijven op het forum of in de chatbox is geen sociale omgang. Het is neerzetten van je gedachten of reageren op andermans gedachten. Hoe kun je dit nu vergelijken met het dagelijkse sociale verkeer??????? Wil je mensen leren kennen, kom dan naar de activiteiten of maak zelf een afspraak, maar reken niemand of op datgene wat hij/zij hier schrijft en stel het nooit gelijk met het sociale verkeer!!!!! Je zult verbaasd zijn hoe mensen in de sociale omgang zijn...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 20 juni 2011, 23:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 23:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat ligt eraan hoe laat je uit bed komt en hoe laat je er naar toe gaat  |
Haha ja hoor Visser...........
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 23:38
|
|
|
|
Dat ik niet eens tijd heb om wat zinnigs op het forum te zetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 23:40
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | ik herken de pijn , gelukkig, en was op tijd met het innemen van.... als ik langer wacht, dan .....laat ik maar niet verder gaan met omschrijven van wat er dan gebeurd...... |
BETERSCHAP!!!! Denk om jezelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 02:02
|
|
|
|
|
thanx Yelnin, doe ik.....neem even afstand van diverse dingen.....even rust voor mezelf....komt goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 02:04
|
|
|
|
|
om 3.30 begint de nacht te wijken, de vogels zijn al op dan....dus, wie wil....heeft extra tijd om alles te doen vandaag.
|
|
| Naar boven |
|
|