ChristianMatch

Forum

kreet van de week
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2407 2408 2409 2410 2411 2412 2413 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:11

"Wanneer wij door iemand bedrogen worden, kan het verdriet ons in hem vergist te hebben meer pijn doen dan het nadeel dat ons zijn bedrog berokkent."
- C. J. Wijnaendts Francken Nederlands letterkundige 1863-1944
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:13

Misschien is het een goed plan om gewoon weer onderwerpen in te brengen. Met dit geschrijf creëren we een crisissfeer door het continu te benoemen.
Waar ik wel tegen in wil gaan, is het argument van dat het niet uitmaakt wat iemand schrijft op 200 km afstand. Het Internet verbindt ons bijna met de snelheid van het licht. We geven onze mening in een elektronische gemeenschap als CM. Als we ons niks van elkaar aan zouden trekken, hoefden we toch ook niet te schrijven? En waarom zouden we niet van elkaars standpunten kunnen leren?

Thomas, nog niet uitgeschreven.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 21 juni 2011, 22:03
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:24

vele handen maken licht werk
maar waar zijn die nu???????? Smiley die vol vragen zit
er staat geschreven wat gij wilt dat u geschied doet dat ook een ander
maar dat gebeurt nog niet helaas Woedende smiley
ik heb altijd klaargestaan voor een ander maar nu ik in de zooi zit is niemand thuis Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:35

YELNIN491 schreef:
welnee daarom kan hij nog wel bellen toch, maakt tie hem vast aan zijn jas, broekriem. Knipoog smiley
En je wou me toch niet vertellen dat hij dat ook niet heeft Verraste, verbaasde smiley

Ja een riem zal hij zeker hebben om de broek op te houden want een jas heb je nu met de zomer natuurlijk niet aan.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:37

YELNIN491 schreef:
dat het weer es droog was tussen de buien en de zon te zien was Lachende smiley
Het is hier prachtig weer geweest waar ik woon dus jij zit in de verkeerde hoek denk ik haha.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:40

MARISKA601 schreef:
Heel mooi om dit te lezen.
Ik hoop dat God je nog veel tijd geeft om te genieten van het leven.

Ja die geeft hij want ik mag al die jaren alweer genieten en dat doe ik ook en daar ben ik elke dag dankbaar voor.
Sjalom.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:40

YELNIN491 schreef:
Alle zwakke mannen verzamelt u Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Hier sta ik dan in mijn uppie... Huilende smiley, smiley in tranen

Moet ik weer een andere redenen gaan zoeken waarom ik op CM ben..
Naar boven

Auteur Bericht
ELISE438

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:50

Dag CM lezers,

Ik wil even delen dat ik na een studie van 3 en half jaar, geslaagd ben voor SPW 3. Ik ben super blij Lachende smiley
Vanmiddag was mijn eindgesprek.

5 juli krijg ik mijn diploma!

Groet,
Aranka ( een trotse vrouw ) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDRIKA148

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:52

Ga maar gerust naar Jezus
als je verdrietig bent
Hij zelf heeft hier op aarde
ook verdriet en pijn gekend

Ga maar gerust naar Jezus
al is ook alles mis
Je kunt zo met Hem praten
vertel Hem wat er is

Ga maar gerust naar Jezus toe
als jij je eenzaam voelt
Hij zelf was vaak alleen
en weet dus goed wat jij bedoelt

Ga maar gerust naarJezus toe
en zeg Hem wat er scheelt
Hij vindt het fijn als jij
je pijn en zorgen met Hem deelt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:52

Blij dat je weer even uit de Diep(v/r)ies stapt met deze verkoelende opmerking Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:21

ELISE438 schreef:
Dag CM lezers,

Ik wil even delen dat ik na een studie van 3 en half jaar, geslaagd ben voor SPW 3. Ik ben super blij Lachende smiley
Vanmiddag was mijn eindgesprek.

5 juli krijg ik mijn diploma!

Groet,
Aranka ( een trotse vrouw ) Knipoog smiley

Aranka, van hárte gefeliciteerd met dit diploma! Dit verdient een feestje, toch? Hartstikke goed van je! Lachende smiley

Maria
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:32

SUSANNAH475 schreef:
Dus jij vindt dat je alles maar mag zeggen wat er in je opkomt ? Kijk, dat de wereld intussen nou zo denkt, maar van ons (en ik denk dan aan: "gij, geheel anders"), mag toch iets beters verwacht worden, niet ???
We leven in een democratie, maar als er geen grenzen meer zijn aan vrijheid, is het dan nog wel vrijheid ???
Je ziet het in de wereld... vrijheid van meningsuiting zie je op straat, waar een Marokaan langsloopt (of een jood) en er gelijk gescholden wordt... ja, je moet toch alles kunnen zeggen, want je leeft in een democratie tenslotte. Twijfelende smiley

Je vindt het misschien niet te vergelijken, maar als ik je vorige bijdrages van dit topic zo lees, moet jij alles maar kunnen zeggen wat je mening is (?), en of dat nou kwetsend is of niet, het maakt niet uit, want het is hier toch niet om het sociale ? Wie houd je nu voor de gek Chatuliem ??
Volgens mij hoor ook ik een voorbeeld te zijn, en dat houdt ook in hier op het forum, hoe om te gaan met elkaar, ook al is het dan soms alleen maar van het geschreven woord hier.

Een mening is of nooit kwetsend of altijd kwetsend. En ik vind dat je daar vrij ver in moet kunnen gaan. Meestal is het nl. heel leerzaam om te weten wat een ander denkt. Dan denk ik aan discussies over kinderdoop en nog langer geleden over opwekking in Lakeland. Beide stonden juist in het teken van onderling respect en de discussie was diepgaand en leerzaam voor beide kanten.

We leven in een maatschappij waarin eigen mening niet zo gewaardeerd wordt. We willen liever opgaan in de massa en iemand die zich daarbuiten opstelt wordt meteen als asociaal aangemerkt. Terwijl juist die mensen ervoor zorgen dat er veranderingen komen.
Als er geen Einstein was, was er geen vooruitgang geweest, als er geen Fortuyn geweest was, of een van Gogh of een Hirschi Ali, zouden de laatste tien jaren er heel anders hebben uit gezien. Nu laten we weer iemand gaan, die in onze ogen vervelend is.
Zelf denk ik dat als mensen de moed kunnen nemen om zich voor bepaalde dingen uit te spreken, misschien tegen de stroom in, dit forum heel nuttig kan zijn om van elkaar te leren.
En uiteindelijk zullen we als christen ook voor onze mening uit moeten komen. Omdat we op de rand staan van vervolging. En zijn we dan wel bereid voor ons geloof uit te komen??? En de eerste verleiding die op ons af komt is, om maar mee te gaan met de massa, onze principes maar aan de kant te zetten, omdat we bang zijn om op te vallen...
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:46

wat een doordraverij weer Gefrustreerde smiley
je zou er FRUSTY van worden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 21 juni 2011, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:50

CHATULIEM619 schreef:
Een mening is of nooit kwetsend of altijd kwetsend. En ik vind dat je daar vrij ver in moet kunnen gaan. Meestal is het nl. heel leerzaam om te weten wat een ander denkt. Dan denk ik aan discussies over kinderdoop en nog langer geleden over opwekking in Lakeland. Beide stonden juist in het teken van onderling respect en de discussie was diepgaand en leerzaam voor beide kanten.

We leven in een maatschappij waarin eigen mening niet zo gewaardeerd wordt. We willen liever opgaan in de massa en iemand die zich daarbuiten opstelt wordt meteen als asociaal aangemerkt. Terwijl juist die mensen ervoor zorgen dat er veranderingen komen.
Als er geen Einstein was, was er geen vooruitgang geweest, als er geen Fortuyn geweest was, of een van Gogh of een Hirschi Ali, zouden de laatste tien jaren er heel anders hebben uit gezien. Nu laten we weer iemand gaan, die in onze ogen vervelend is.
Zelf denk ik dat als mensen de moed kunnen nemen om zich voor bepaalde dingen uit te spreken, misschien tegen de stroom in, dit forum heel nuttig kan zijn om van elkaar te leren.
En uiteindelijk zullen we als christen ook voor onze mening uit moeten komen. Omdat we op de rand staan van vervolging. En zijn we dan wel bereid voor ons geloof uit te komen??? En de eerste verleiding die op ons af komt is, om maar mee te gaan met de massa, onze principes maar aan de kant te zetten, omdat we bang zijn om op te vallen...

Zoals je misschien al weet van mij, ik ben er alleen maar voor om ergens voor te staan, dus ook een eigen mening te hebben en niet alles maar klakkeloos over te nemen of aan te nemen !!

Maar ik vind het wel een verschil op welke toon dat gebeurt...
en dat geldt voor een ieder die hier reageert.

Soms krijg ik de indruk dat het gelijk willen halen (desnoods met het slaan om de oren van teksten) belangrijker lijkt te zijn dan de liefde onderling.
Het is voor sommigen makkelijker om over een ander zijn of haar schrijven heen te walsen dan te luisteren (en dan aktief luisteren) naar wat een ander zegt.
Maar goed, er is inmiddels wel voldoende over gezegd, 'k wilde hier toch nog op reageren.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 21 juni 2011, 22:52
Naar boven

Auteur Bericht
PEET760

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:54

Super wat goed van je.
gefeliciteerd.
Daar mag je zeker trots op zijn.
gr. Peet
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:56

[quote]Zelf denk ik dat als mensen de moed kunnen nemen om zich voor bepaalde dingen uit te spreken, misschien tegen de stroom in, dit forum heel nuttig kan zijn om van elkaar te leren.

Dat hebben velen gedaan, ook ik.
Ik werd door deze die en gene verketterd.

Nee leren deed ik er niet van.

Ik ben mezelf gebleven, met mijn mening.
Een ander mag er anders overdenken.
Maar ga elkaar niet verketteren omdat ze
een andere uitleg geven aan bepaalde woorden/bijbelteksten.

Dat weerhoud ook mensen om serieus op het forum bezig te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:58

MARTIN695 schreef:
Het is hier prachtig weer geweest waar ik woon dus jij zit in de verkeerde hoek denk ik haha.
Sjalom.
Martin

Pas op, niet te veel zeggen Martin, straks wil ze nog bij je komen wonen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
QWETO097

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 22:58

Gefeliciteerd!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:23

MARISKA601 schreef:
Dat hebben velen gedaan, ook ik.
Ik werd door deze die en gene verketterd.

Nee leren deed ik er niet van.

Ik ben mezelf gebleven, met mijn mening.
Een ander mag er anders overdenken.
Maar ga elkaar niet verketteren omdat ze
een andere uitleg geven aan bepaalde woorden/bijbelteksten.

Dat weerhoud ook mensen om serieus op het forum bezig te zijn.
Wat een onzin zeg. Als een discussie toevallig niet de goede kant op gaat maar meteen klagen dat de anderen je verketteren? Ze waren het gewoon niet met je eens, maar ze hebben je nooit als ongelovige neergezet. Als je niet tegen hun argumenten op kan, ga dan niet achteraf klagen dat je niet begrepen bent. Dit soort opmerkingen verpest een goede discussie hier....
Naar boven

Auteur Bericht
LIAANTJE026

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:27

Net als Anita ben ik moeder van een zoon die een autisme gerelateerde stoornis heeft en in dit geval ook PDD-NOS, hij is 14 en dit is pas een jaar geleden getest doordat hij een vreselijk moeilijke start had op het voortgezetonderwijs.....inmiddels zijn we een jaar verder en zit hij een stuk beter in zijn vel, de school pikte dit ook heel goed op en deed er wat mee, hij heeft nu zelfs "vrienden"uit de klas (regulier onderwijs) waar hij mee gamed, buiten deze stoornis om is hij ook nog een hoogsensitief en voelt mensen dus haarfijn aan. Hij is het mooiste wat me is overkomen maar maak me ook zorgen voor de toekomst en hoop en bid dat hij de juiste vrouw zal vinden om zijn leven mee te kunnen delen, als de tijd daar is. De jeugd is hard en kijken alleen naar het uiterlijk en dat vind ik jammer, want onder die krullen en flink wat acné schuilt gewoon een geweldig lieve knul.

Mijn antwoord op jouw vraag zal zijn...ja een kans zou ik het willen geven.
Gods zegen gewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:32

FRANKT627 schreef:
Hier sta ik dan in mijn uppie... Huilende smiley, smiley in tranen

Moet ik weer een andere redenen gaan zoeken waarom ik op CM ben..

Ach, gut, wat heb je het toch moeilijk he Huilende smiley, smiley in tranen

Visser , die dénkt dat frank het heeeeeeel goed naar z'n zin heeft op het ogenblik. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
VISSER278
op dinsdag 21 juni 2011, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:42

dat weet ik wel zeker!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:43

mijn zoon kwam met zijn meisje langs......
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:44

ach, ik ben er toch ook...knnen we gezellie kletsen.....koffie drinken. Wat wil een mens nu nog meer!
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:45

soms vraag je je af, waar gaat het over???
Naar boven

Auteur Bericht
PEET760

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:46

Dat ik onder de douche kon na bij een hele vieze cliente te zijn geweest.(stof 5 cm hoog en 10 cm hondenharen door het hele huis)
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:47

en Jezus veranderde zelf het water in uitstekende wijn op de bruiloft te Kana, dus......
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 23:56

TINK100 schreef:
dat weet ik wel zeker!!!

O, vertel ...wat weet jij. Want ik dénk het alleen maar. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 00:55

VISSER278 schreef:
Ach, gut, wat heb je het toch moeilijk he Huilende smiley, smiley in tranen

Visser , die dénkt dat frank het heeeeeeel goed naar z'n zin heeft op het ogenblik. Knipoog smiley

Lachende smiley ja, ik kan en mag niet klagen... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: woensdag 22 juni 2011, 01:00

FRANKT627 schreef:
Lachende smiley ja, ik kan en mag niet klagen... Clown smiley

Wij Belgen klagen toch nooit .. of alléé ja ... zelden dan Verlegen lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2407 2408 2409 2410 2411 2412 2413 ... 6194 Volgende
Pagina 2410 van 6194