ChristianMatch

Forum

huwelijk als sacrament
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2411 2412 2413 2414 2415 2416 2417 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 09:43

Ik denk dat de sacramenten dienen voor behoud van het eeuwige leven.

De enige 2 sacramenten die daar mee te maken hebben, zijn de doop en en het Heilig Avondmaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 10:16

MARISKA601 schreef:
Ik denk dat de sacramenten dienen voor behoud van het eeuwige leven.

De enige 2 sacramenten die daar mee te maken hebben, zijn de doop en en het Heilig Avondmaal.
Dus, mensen van het Leger des Heils zijn dan niet behouden? Is één keer avondmaal voldoende voor het behoud? Dit zijn vragen, geen kritiekpunten.
Zelf vind ik dat het wel een sacrament is, ook omdat God het huwelijk als heilig ziet. Als God het als heilig ziet, is het dan niet logisch dat de voltrekking daarvan een sacrament is?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 23 juni 2011, 10:20
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 10:48

ANITA695 schreef:
opwekking 689

groet mij , jou , en allen die dit lezen.

http://www.youtube.com/watch?v=UZZIalwpEFM

Spreek, o Heer, door uw heilig woord,
dat ons hart U hoort en verzadigd wordt.
Zaai uw woord, plant het diep in ons
en verander ons naar uw evenbeeld,
zodat Christus licht in ons zichtbaar is,
onze daden maakt tot getuigenis.
Spreek, o Heer, en voltooi in ons
wat uw hand begon tot uw heerlijkheid.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 12:19

Wat maakt t uit kids meer of minder je neemt miet mensen je mag t ontvangen in dankbaarheid en God zal je de kracht geven als t zo mag zijn

Ja ja zeggen jullie je hebt zelf een keuze Ja waar maar vraag de Vader in alle dingen onderzoek
Als de puzzel niet past maak m dan niet pas want dan breekt t weer op den duur

Bezint eer ge begint

waarom is vriendschap belangrijk iedereen wil meteen een relatie ppfff we hebben niets te willen en mensen zijn niet maakbaar alleen door genade en de kracht van God kun je alles aan

Mensen die alles uitpluizen zijn wat mij betreft eigengereid
en hun puzzel leggen maar ze zullen al snel merken dat die puzzel niet werkt

Ik spreek uit ervaring helaas maar ik ben er rijker door geworden
en weet wat de Heer van me wil en als t Goed voelt dan is dat goed
Hij legt mijn puzzel samen met mij en als dat klaar is mag ik t laten inlijsten door mijn Hemelse Vader dan alleen zal t goed zijn

Niet ik die wil maar Hij is het die geeft in alle dingen

Ik vind t niet Jammer dan weet ik wat ik heb aan deze mensen die kieskeurig zijn.
sorry niet goed de volgende nee nee zo werkt t bij nooit meer .
Ik ben een kind van de Vader volledig en wie mijn sleutel van mijn hart heeft gevonden moet bergen verzetten om de sleutel om te kunnen draaien
eigengereid nee hoor juist niet ben verliefd op mijn Vader
en geef Hem de eer in wat goed is Hij heeft me gegeven verstand om te zien en te doen wat goed is
Niets omdat ik t wil maar van Hem die alles maakte om zijn naam wil
En je bent net zo belangrijk en rijk met kinderen AMEN
T zijn de parels die God gegeven heeft wie dat niet ziet is blind en leeft zijn leven niet dat wat God wil denk ik

lieve Groet anita
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 12:28

WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat hier maar over een forum wat je vrijwillig kan en mag lezen........
En als er iets staat wat je niet zint kan je of reageren of het laten.........
Als ik dit zo allemaal lees vraag ik me serieus af hoe mensen dan reageren op tegengas in het echte leven? Als je je al op een forum verketterd voelt hoe voelt dat dan in het echte niet elektronische leven? Daar kom je dit soort dingen heftiger tegen dan wat tegengas of wat ''onbehoorlijke'reacties hier. Welkom in het echte leven denk ik als ik al deze reacties zo lees......
Mijn ervaring in het "echte" leven is dan waarschijnlijk toch anders, zeker als het gaat om discussies. Heb veel discussies gevoerd en meegemaakt, en vele waren op het scherpst van de snede, maar wat ik altijd merkte was dat er respect was voor elkaar. Wanneer het hard tegen hard gaat, wanneer je veel tegengas krijgt, is dat nog geen vrijbrief om elkaar te beledigen of bij de grond af te branden. En dat is wat ik de laatste tijd steeds meer merk hier op CM, nee, ik wou dat dit forum het echte leven was, dan was er meer respect voor elkaar dan op dit moment ....
Ik maak me nu werkelijk niet druk over 'klagers' of wat dan ook, als mensen willen klagen doen ze dat maar......vind ik helemaal niet zo boeiend.........
Laten we even realistisch zijn: het is maar een forum en geen verplichte kost voor niemand niet.....
En wat 'men'vindt is nog nooit interessant geweest , ga voor wat je zelf vindt en ervaart.......en bekijk het eens met een positieve bril........
Op dit moment is het dus wel belangrijk en interessant wat "men" vindt, want juist daardoor moet je heeeeeel voorzichtig zijn met wat je schrijft. Voordat je het weet is er weer een "klager" die zijn of haar ongenoegen uit naar Judith, wat me een ban kan opleveren .... en aangezien ik al eens een ban heb gehad ..... Dus de mening van een ander doet er (voor mij) wel degelijk toe, al is het dan niet op de positieve manier.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 12:37

K weet niet of er nog iets moois gaat komen ,
Wonderen zijn de wereld nog niet uit Ik geloof
Maar tot nu toe de tekst via iemand hier van een profiel
Opent mijn ogen steeds meer de Genade van God te zien
Door geloof en niet meer krampachtig te hoeven leven naar de wet
maar dat ik vrij ben door Genade en de wet mag verkondigen aan mensen die niet geloven
we zijn allemaal uit t zelfde hout gesneden geen mens is beter dan een ander wees je zelf accepteer meer sta open te ontvangen
De Heilige Geest zal dan gaan werken en je zult gaan merken
t leven is waard te leven beproef alle dingen behoud t goede
God is zo oneindig groot en vergevend AMEN

Liefs Anita
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 12:56

Ja, cross, ben ik helemaal met je eens. alles begint bij jezelf. Waar ik op doelde was het feit, dat ook knappe mensen problemen hebben. Ik ben dik, ik was dikker, maar ik weet, als ik niets hieraan do, het slecht met me Jan aflopen, qua gezondheid, dus moet ik hieraan werken en dat doe ik ook. Dit vraagt om discipline en om zelf beheersing, maar toch moet ik ook leren om van mijzelf te houden, dan praat ik nu over het innerlijk, als je van jezelf houdt, hoe hè ook uitzit, dik, dun, of noem maar op, je straalt uit. Hoe jij je voelt. Loop je met een gezicht van zeven dagen onweer, dan zullen de mensen met een boog om je heen gaan, maar iemand die straalt, die zal sneller contact leggen. het is dus een samenspel, een geheel. Ondanks mijn omvang, zijn er toch 'mannen die naar mij omkijken. Dat is wat ik uitstraal. Sta positief in het leven, en accepteer jezelf, en werk aan je uiterlijk. Jij hebt gelijk, maar ik ook, haha
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 13:03

WILLEMIJN232 schreef:
Wat jij als een wonder beschouwd hoeft een ander nog niet zo te zien........., fijn dat jij dat zo ziet maar dat hoef je een ander niet op te leggen natuurlijk en je hoeft er je zeker geen zorgen over te maken........

Ik weet dat je met dit antwoord op Sus reageerde, maar ik wil toch een opmerking maken over mijn voorbeeld.

Als zelfs de artsen voor een raadsel staan, dat iets wat er was er niet meer is, hoe wil je dat dan noemen .. ??

Als je weet dat heel veel christenen voor haar hebben gebeden, nadat bekend was geworden wat er aan de hand was, en dat op de dag van opname in het ziekenhuis, het gezwel weg is dan kun je toch niet anders concluderen dat het een wonder is van God ... ??

Maar goed, wat Visser ook al schreef, willen we nog wel toegeven of inzien dat God geneest en wonderen doet gebeuren .... ??
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 13:08

Paulus, ik heb hier intresse voor, naar die mandjes, het lijkt mij heel mooi. Kan ik ze opgstuurd krijgen op zo, laat me het weten , wil je? Bij voor baat mijn dank, Maureen
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 13:19

De bijbel is niet zomaar een boek geschreven door mensen, maar geïnspireerd door de Heilige Geest, dus lees je de bijbel door de Geest van God en Hij opent Zijn Woord voor je, en als je leert luisteren en opent je hart voor God, zal Hij je alles openbaren, want God wil contact met de mens. Hij noemt ons ook Zijn vrienden, dat maakt het zo mooi. Leer God kennen, dan is zijn Woord een openbaring voor je.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 13:19

Voor wie is het Heilig Avondmaal ingesteld?
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 13:24

De bijbel is niet zomaar een boek geschreven door mensen, maar geïnspireerd door de Heilige Geest, dus lees je de bijbel door de Geest van God en Hij opent Zijn Woord voor je, en als je leert luisteren en opent je hart voor God, zal Hij je alles openbaren, want God wil contact met de mens. Hij noemt ons ook Zijn vrienden, dat maakt het zo mooi. Leer God kennen, dan is zijn Woord een openbaring voor je.
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 13:24

Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 13:25

Oeps sorry Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 13:42

MAUREEN217 schreef:
Paulus, ik heb hier intresse voor, naar die mandjes, het lijkt mij heel mooi. Kan ik ze opgstuurd krijgen op zo, laat me het weten , wil je? Bij voor baat mijn dank, Maureen

Geloof niet dat die Paulus hier nog is Maureen....dan wordt je naam toch grijs???
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 13:52

MARIO318 schreef:
ik kijk met name of ze een kind heeft of niet.
Dat is een voorkeur die je hebt.

Niet dat een vrouw met kind slecht is
Maar ik vraag me dan dingen af zoals.

Waar is de vader van dat kind..
Is die overleden? of heeft hij zijn hielen gelicht..
hoe is de contact tussen de vader en de moeder?
Zelf heb ik geen zin om tussen die ruzie te zitten?

Hoe oud is het kind.
het kind zelf moet je willen en kunnen accepteren
Kan dat kind dat niet dan kan je er gif op in nemen dan loopt het spaak.

Dit klinkt hard maar zijn punten waar ik aan denk.

er zijn ook kinderen die een grote behoefte hebben aan een vader-figuur, mario.
en er zijn zelfs kinderen, waarvan de vader niet eens in beeld is.

zou het mogelijk zijn, dat je jezelf op die manier heel veel liefde en voldoening ontzegt?

ik zou me voor kunnen stellen dat een man ervan kan genieten wanneer er kinderen juichend naar de deur rennen, omdat hij eraan komt;
het leuk vinden, samen een puzzeltje te leggen, of te helpen met een lego-probleem. stiekum moet glimlachen, wanneer een kind zijn schootje inneemt, om er naar het lijkt nooit meer vanaf te gaan.

ik kan natuurlijk niet voor jou denken, of voor wie dan ook, maar ik kan me wel voorstellen dat dat voor sommige mannen wel heerlijk huiselijk kan voelen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANN175

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 14:17

CHATULIEM619 schreef:
Dus, mensen van het Leger des Heils zijn dan niet behouden? Is één keer avondmaal voldoende voor het behoud? Dit zijn vragen, geen kritiekpunten.
Zelf vind ik dat het wel een sacrament is, ook omdat God het huwelijk als heilig ziet. Als God het als heilig ziet, is het dan niet logisch dat de voltrekking daarvan een sacrament is?

Ik denk dat Mariska bedoelde dat de sacramenten zijn tot versterking van het geloof. En zeker het H.Avondmaal is bedoelt tot voordurende versterking en voeding van het geloof. Dus zal er m.i. een steeds weer uitzien zijn naar de sacramenten.

En er zijn meer dingen die heilig zijn voor God, die ook geen sacramenten zijn. Ik denk dan aan bijvoorbeeld een goede ouder/kind relatie. Dus vind ik het niet perse logisch dat het huwelijk door de heiligheid een sacrament zou zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HANN175

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 14:19

HERMAN388 schreef:
Voor wie is het Heilig Avondmaal ingesteld?

Herman, ik denk dat over jou vraag het Avondmaals formulier duidelijk is. Lees deze maar eens, wil ik je als tip geven.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 14:44

MAUREEN217 schreef:

het bestel-adres staat al in de bijdrage van paulus, maureen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 14:51

MARTIN695 schreef:
Hallo Thomas

Maar is het niet zo dat als je voor GODs aangezicht getrouwd ben en ook de zegen gekregen hebt dat je er dan ook alle moeite voor moet doen .
Wat ik zelf niet gedaan heb dat vooropgesteld maar ik was toen nog niet weergeboren.
Sjalom.
Martin

Natuurlijk is het zo dat je ten overstaan van God trouwt, al is het niet zo dat God je huwt, je huwt elkaar. Dat je je best moet doen door de crisis te komen is duidelijk. Vaak komt er dan ook herstel. Maar als dat niet zo is dan is ontbinden denkbaar en vaak ook een goede oplossing. En voor iemand die voor Christus gekozen heeft, of je dat nu wedergeboren noemt of niet, is die verantwoordelijkheid misschien wel groter, dat ben ik wel met je eens. Mijn ex-vrouw en ik waren beide gelovig toen we gingen toch scheiden. Maar het huwelijk is geen sacrament. Je huwt elkaar en dat kun je ook met elkaar ongedaan maken. Ik ben er niet voor het huwelijk tot een sacrament te laten worden, als dat al zou kunnen. Dat maakt de pijn bij ontbinding alleen maar groter.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 23 juni 2011, 14:59
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 14:57

CHATULIEM619 schreef:
Stel, je wilt wel trouwen maar je wilt niet in de kerk trouwen. Mag je dan wel aan het avondmaal?

We hebben al eens eerder een mijns inziens goede discussie over het Avondmaal gehad. Ik zou de pastorale vraag stellen waarom het huwelijk dan niet kerkelijk bevestigd is. Maar iemand weigeren aan het Avondmaal, vind ik echt verregaand. We kunnen niet in het hart van iemand kijken en iedereen is zelf verantwoordelijk voor het gaan of niet. Ik vind dit overigens een andere discussie dan waarmee er gestart is.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 15:15

HERMAN388 schreef:
Jezus Christus heeft zelf 2 sacramenten ingesteld en niet de Kerk zelf.
Hij heeft geen meerdere sacramenten ingesteld.
Sacramenten zijn zichtbaar onderwijs binnen de kerkmuren, het is voor de gemeenschap der heiligen. Niet in de huiskamer of zorgcentrum.
Huwelijksacrament is echter ondenkbaar.
Eerst wordt openbare belijdenis afgelegd om lid van de kerkelijke gemeente te worden en dan mag je deelnemen aan de sacramenten.
Jonge kinderen mogen niet zomaar deelnemen aan het Heilig Avondmaal.
Ik vind het erg jammer dat vele kerken dit toch doen.
IK zie nergens in de Bijbel dat de kinderen aan het Heilg Avondmaal zitten.

ik ben het wel met je eens, dat de sacramenten van Doop en Avondmaal voor de gelovigen zijn, herman, maar ook de Heere Jezus ging in een opperzaal om daar het avondmaal te gebruiken met Zijn discipelen.
daarnaast brak Hij het brood met de emmaus-gangers, en waren er in de eerste jaren na Christus veel huisgemeenten.
wanneer je jouw stelling door zou trekken, zou men in de tempel Heilig Avondmaal hebben moeten vieren, toch? dat was immers in die tijd "het kerkgebouw"?
zelf denk ik dat het voldoende kan zijn, wanneer er meerdere gelovigen in dezelfde ruimte zijn, die met elkaar Zijn Naam willen gedenken.
dat is immers de opdracht die de Heere Jezus gaf; doe dit tot Mijn gedachtenis.

daarnaast stel je dat kinderen niet aan het Heilig Avondmaal deel zouden mogen nemen; en hoewel ik je daarin goed volgen kan, is het byzonder moeilijk om dit bijbels te onderbouwen.
In de bijbel worden namelijk veel minder voorwaarden gesteld, dan wij in onze (kerk-)cultuur gewend zijn. de stellilng dat er in de bijbelse tijd geen kinderen deelnamen aan het avondmaal, is niet hard te maken denk ik.
je weet immers niet in hoeverre er in de gemeente van Korinthe kinderen aanwezig waren bij de viering?
ik zou me zo voor kunnen stellen dat er tussen alle egoisten, hoereerders, afgodendienaars, schranzers, alcoholisten, etc ook gewoon kinderen liepen die mee-aten. (1 kor 10; 8 en 21, 1 kor 11; 21-34)
kortom; het ging er in die tijd soms wel even anders aan toe, dan binnen een reformatorische gemeente (zoals jij en ik gewend zijn) waar het avondmaal erg stil en ingetogen wordt gevierd.

CHATULIEM619 schreef:
Als we heel precies kijken, heeft Jezus beide niet ingesteld. De rituelen bestonden nl. al voordat Jezus er een invulling aan gaf. Johannes doopte immers al, en Jezus heeft deze doop overgenomen en opnieuw ingevuld.
Hetzelfde is het met het Avondmaal. Bij sederavond werd altijd wijn gedronken en brood gebroken. Het vernieuwende ervan is, dat Jezus het opnieuw ingevuld heeft. Het is dus niet juist dat Jezus deze rituelen ingesteld heeft.
En leg me eens uit wat voor jou de heiligheid is van een kerkgebouw. Ik zie dat niet, en zeker niet in deze tijd, waarin kerkgebouwen opengesteld worden voor andere activiteiten. Als een bejaarde niet meer naar de kerk kan gaan, vind je dan dat ze geen avondmaal mag vieren?

de Heere Jezus heeft ze dan wel niet ingesteld, chatuliem; Hij heeft wel voor beiden de opdracht gegeven;
vier het avondmaal tot Mijn gedachtenis, en doop alle volkeren.
ik kan me je vraag wel voorstellen, waarom een huwelijk niet als sacrament (teken en bezegeling van het Verbond) gezien wordt.
immers wordt het huwelijk in de bijbel gezien als symbool van hoe de Heere Jezus de kerk als bruid "koopt", liefheeft en verzorgt tot zij de eeuwigheid lang in de hemelen met Hem samen mogen zijn.

misschien kunnen de rooms katholieken onder ons duidelijker maken waarom in de rooms katholieke kerk het avondmaal WEL als sacrament wordt gezien? er zijn tenslotte een aantal rooms katholieken onder ons met meer dan voldoende bijbelkennis; wieweet hebben zij het antwoord wel voor ons als protestanten, waarom wij het huwelijk NIET als sacrament zien.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 23 juni 2011, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 15:31

nu lijkt net alsof ik de hele nacht niets anders doe dan koffie drinken.....hm, ik zla toch es wat meer moeten vertellen over mijn werkzaamheden s nachts.
Maar de koffi egaat er altijd wel in, schenk nog maar es in.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 15:49

WILLEMIJN232 schreef:
Wat jij als een wonder beschouwd hoeft een ander nog niet zo te zien........., fijn dat jij dat zo ziet maar dat hoef je een ander niet op te leggen natuurlijk en je hoeft er je zeker geen zorgen over te maken........

Ik heb dit pas nog zelf beleefd.
Een vrouw in onze gemeente had een ontsteking en wond aan haar die niet wilde genezen. Ik had tegen haar gezegd, dat ik daarvoor zou gaan bidden en dat het genezen zou zijn voordat het huwelijk van haar dochter plaats zou vinden.
Helaas moet ik beschamend zeggen, dat ik na die zondag compleet vergeten ben te bidden voor haar.
Gisteren (3 dagen later) tijdens een vergadering, dankt deze vrouw mij voor het gebed en zei dat de wond genezen is.
Nu kan die wond op natuurlijke wijze genezen zijn of het is wonder door God gedaan.
Zij ziet het als een wonder, een genezing door gebed.
Ik heb mijn twijfels, omdat ik niet gebeden had.
Hoewel het natuurlijk een wonder kan zijn door God, die in Zijn Grootheid aan mijn tekortkoming van het bidden voorbij gegaan is en de wond genezen heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 15:59

Dat ik een mailtje kreeg dat de vriendschap met iemand over is... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 17:47

VISSER278 schreef:
Maar willen we de wonderen wel zien?!. Is het al niet een wonder dat we iedere dag hier nog op aarde mogen zijn ? Terwijl we zelf iedere dag zonden met zonden vermenigvuldigen , schuld met schuld vermeerderen.
Is het niet een wonder dat nu , na zo'n lange periode van droogte de regen weer mag vallen ? De gewassen die nu weer mogen en kunnen groeien.... dat we dagelijks te eten hebben? . Is het niet een wonder dat we een dak boven ons hoofd hebben. Hoevelen zijn er niet die dat niet hebben.
Sja....is het niet zo dat we het allemaal een beetje normaal zijn gaan vinden?

Je hebt gelijk Visser, willen we de wonderen hoe klein dan ook nog wel zien.
Alles wat we hebben en krijgen is toch al een wonder op zich en door God gegeven.
Ik ben dankbaar als ik weer gezond op mag staan en de dag weer veilig, gezond en goed ben doorgekomen. Dat alles is toch geen vanzelfsprekendheid.
Van wat voor ziekte je ook geneest, al zou het maar een "simpele" griep zijn, een genezing wordt door God gegeven. Tenminste als het wordt gegeven, want volgens mij is het altijd nog "Zijn wil geschiede".
Ja, er gebeuren gelukkig nog steeds wonderen, maar niet iedereen wordt genezen en weer gezond, hoe hard en hoeveel er soms ook gebeden wordt.
Jammer genoeg zegt men dan soms, "O, er zal wel niet goed gebeden zijn of "hun geloof en vertrouwen is niet groot genoeg".
Maar er wordt dan vergeten dat God misschien een ander plan heeft en dat de mens bij God niets af kan dwingen.
Ik zeg niet dat het altijd zo gaat, maar dat is één van de redenen waarom ik niets heb met die massale "genezingsdiensten" zoals het filmpje laat zien en aan de kaak stelt.
Maar is het niet veel belangrijker dat het geestelijk leven van een mens gezond is en dat je weet dat je behouden bent door je geloof.
Dat je vertrouwt op God dat Hij het beste met je voor heeft, ook al kan je niet meer beter worden.
Ik geloof dat ook dat "wij" de kennis van God hebben gekregen t.a.v. de medische wetenschap en ook daarvoor mogen wij dankbaar zijn. Ja, er wordt soms in doorgeschoten en flinke fouten gemaakt, maar er zijn meer dingen waar de "mens" niet zo goed mee omgaat.
Ik stel mijn vertrouwen op God en het gebed. Daarnaast ga ik ook naar een dokter, als echt het nodig is.

Laatst aangepast door
KATHY142
op donderdag 23 juni 2011, 17:52
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 17:52

Het mooiste moment was zojuist...de moeder van de vriendin van mijn dochter belde op....of haar dochter van 14 MIJN kledingkast mocht 'plunderen' voor het schoolfeest van vanavond! Nu lopen zij én mijn dochter in MIJN kleren...! (nog niet zo gek ...als je normaliter voor 'oud' wordt uigemaakt door die pubers!) Ik grijns nu van oor tot oor..en die grijns gaat er de héle avond niet meer af! Clown smiley Lachende smiley Clown smiley

Laatst aangepast door
MARIA576
op donderdag 23 juni 2011, 19:09
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 18:00

SUSANNAH475 schreef:
Dat ik een mailtje kreeg dat de vriendschap met iemand over is... Twijfelende smiley

oeps; dat zijn geen grappen, suus;
sterkte.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 18:01

CROSSROAD317 schreef:
Ik weet dat je met dit antwoord op Sus reageerde, maar ik wil toch een opmerking maken over mijn voorbeeld.

Als zelfs de artsen voor een raadsel staan, dat iets wat er was er niet meer is, hoe wil je dat dan noemen .. ??

Als je weet dat heel veel christenen voor haar hebben gebeden, nadat bekend was geworden wat er aan de hand was, en dat op de dag van opname in het ziekenhuis, het gezwel weg is dan kun je toch niet anders concluderen dat het een wonder is van God ... ??

Maar goed, wat Visser ook al schreef, willen we nog wel toegeven of inzien dat God geneest en wonderen doet gebeuren .... ??

Je hoeft mij niet te overtuigen Crossroad....Prima, als jij dat allemaal zo beleefd......Ik denk er wat anders over met mijn 38 jaar (pff) ervaring in de gezondheidszorg........en dat is ook mijn goed recht........en ook daar kan je respectvol mee omgaan toch? En daar hoef je geen verwijtend vingertje richting mij naar uit te steken omdat ik er wat kritischer naar kijk........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 23 juni 2011, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 23 juni 2011, 19:16

CROSSROAD317 schreef:

Ik voer in het echte leven ook zinnige discussies maar jij weet net zo goed als ik dat het echte leven zeker niet altijd rozegeur en maneschijn is en dat je daar ook tegenwerking en tegengas krijgt en daar doelde ik op.......niet op alleen maar discussies die je voert in real life........
En als je bang bent om een ban te krijgen moet je toch misschien eens kritisch kijken naar wat je zegt of schrijft? Anders hoef je daar toch niet bang voor te zijn? Ik neem toch aan dat de redactie van CM toch wel kritisch krijgt als ze een klacht krijgt......
En nogmaals, het is geen verplichte site, het is vrijblijvend.......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2411 2412 2413 2414 2415 2416 2417 ... 6194 Volgende
Pagina 2414 van 6194