ChristianMatch

Forum

Zeilen 6 augustus Loosdrechtse plassen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2475 2476 2477 2478 2479 2480 2481 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
ESTHNA266

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:06

Veel mensen die hier actief zijn, zijn dat ook op FF. Stel dat je je daar al opgegeven hebt en dat hier weer doet... Sommigen hebben hier een andere naam... vandaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:07

JOZI078 schreef:
Ik heb nu enige tijd mijn profiel op deze site en wat mij verbaasd is dat er weinig tot niet gereageerd wordt. Ik had al sterk de indruk en krijg nu toch ook de bevestiging dat de zoekende heren afgaan op jonge dames, liefst met blond lang haar.
Ik denk dat ik mijn profiel maar ophang bij de C1000, waarschijnlijk meer succes verzekerd en gratis.

Misschien dat die ouwe kerels te voorzichting zijn met reageren Smiley die vol vragen zit

Ik denk dat de meesten van wat rijpere leeftijd een geschiedenis achter de rug hebben. Maar dat is een vermoeden wat ik heb.
Misschien dat iemand dat kan verduidelijken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:08

JOZI078 schreef:
Ik heb nu enige tijd mijn profiel op deze site en wat mij verbaasd is dat er weinig tot niet gereageerd wordt. Ik had al sterk de indruk en krijg nu toch ook de bevestiging dat de zoekende heren afgaan op jonge dames, liefst met blond lang haar.
Ik denk dat ik mijn profiel maar ophang bij de C1000, waarschijnlijk meer succes verzekerd en gratis.

Misschien dat die ouwe kerels te voorzichting zijn met reageren Smiley die vol vragen zit

Ik denk dat de meesten van wat rijpere leeftijd een geschiedenis achter de rug hebben. Maar dat is een vermoeden wat ik heb.
Naar boven

Auteur Bericht
ESTHNA266

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:09

Flevo dat is niet perse leeftijds gebonden hoor! Er lopen ook zat jonge gezinnen rond...

Flevo dat is tot diep in de nacht op verschillende podia/ in tenten muziek bandjes en seminars.
http://www.xnoizzflevofestival.nl/

Je kan er ook kamperen! Dus je hoeft niet naar huis. Hoe het met het ov zit weet ik niet zo goed maar zal wellicht op de site staan...
Naar boven

Auteur Bericht
MARK811

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:12

MARYLIEN613 schreef:
mag ik aannemen dat men in de tijd van de Bijbel een andere manier van jaartelling hanteerde?
In Genesis lees je al dat mannen soms tot 900 jaar werden???? kan toch niet?

De joodse jaartelling gaat uit van 354 dagen per jaar. Voordat julius caesar de juliaanse kalender invoerde in 45 v.C. (365.25 dagen per jaar) duurde een romeins jaar 355 dagen.

Niet dat het veel scheelt, maar in ieder geval al iets. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOZI078

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:20

HENKWAL969 schreef:

iedereen die hier ingeschreven is heeft een geschiedenis achter de rug, kijk vooruit, anders kun je hier beter niet aan beginnen, ze schrijven allemaal dat ze een relatie zoeken en schrijven mooie verhalen. Hebben ze mischien de hele dag niets te doen en is het tijdverdrijf? Ik neem dit serieus.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNEKE421

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:24

Dat merk ik ook en ik ben nog iets jonger dan jij, maar mijn profiel is bijna 1000 keer bekeken maar weining reactie erop.
Daarom stop ik voorlopig met cm.
Jij in ieder geval succes.
Gr Hanneke
Naar boven

Auteur Bericht
ALINDA313

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:29

Niet alleen ouwe kerels zijn voorzichtig met reageren hoor...

Ik wilde het al bij de Albert Heijn proberen! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:34

http://www.youtube.com/watch?v=vA1YHrlzgoc

Voor degenen die de jaren zeventig nog bewust meemaakten..

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:34

ANNETTE792 schreef:
Ach, wat moet je antwoorden als iemand bevestigt dat wat jij niet wil, blijkbaar wel (eenmaal is) gebeurd, ook al wat het een uitzonderingKnipoog smiley .
Yep, de beruchte uitzondering op de regel ... Gefrustreerde smiley

jij en je mede-picnickers alsvast een hele gezellige dag toegewenst op jullie volgende uitje!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNEKE421

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:40

AH is ook een goed idee Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARK811

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:43

KATHY142 schreef:
Ook mijn idee, behalve als je "wat" moeite hebt met de almacht van God.
Ik geloof de Bijbel van kaft tot kaft.
Is dat geloven en vertrouwen ook niet hetgeen waar het om draait in het geloof.

van kaft tot kaft. Dat klinkt als gereformeerde gemeente.
Daar wordt ook de Heidelbergse Catechismus gebruikt.

De Heidelberger Catechismus is op verzoek van keurvorst Frederik III van de Palts geschreven door Caspar Olevianus en Zacharias Ursinus. Aanleiding was de onduidelijkheid over de aard en de positie van het avondmaal. Frederik gaf de opdracht aan Zacharias Ursinus, hoogleraar dogmatiek aan de Heidelbergse universiteit.

Wordt dit ook gezien als Gods woord en is dus absoluut waar?
(gewoon een vraag, ik weet niet hoe de gereformeerde gemeente hier tegen aan kijkt)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:43

JOZI078 schreef:

Hoe kan dat nou ... Twijfelende smiley

In een ander topic zegt iedereen dat ze niet afgaan op uiterlijk ... ik snap er niets meer van Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:44

http://www.youtube.com/watch?v=6KxEz1ii8vE

Thomas

Ok Mario, dit waren er weer een heleboel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 9 juli 2011, 23:50
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:51

MARK811 schreef:

De Heidelberger Catechismus is op verzoek van keurvorst Frederik III van de Palts geschreven door Caspar Olevianus en Zacharias Ursinus. Aanleiding was de onduidelijkheid over de aard en de positie van het avondmaal. Frederik gaf de opdracht aan Zacharias Ursinus, hoogleraar dogmatiek aan de Heidelbergse universiteit.

(gewoon een vraag, ik weet niet hoe de gereformeerde gemeente hier tegen aan kijkt)

De bijbel is voor mij: Genesis - - - Openbaring
Elke aanvulling als, Heidelberger Catechismus, Kanonieke boeken, kanttekeningen enz. enz. vallen voor mij buiten de bijbel. Niet dat het onzin is, maar het is een aanvulling, leerstelling of welke term maar gebruikelijk is ...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:56

CROSSROAD317 schreef:
ANNETTE792 schreef:
Ons bezwaar tegen de picknick heeft niets te maken met de uitleg van Hannah.
Wij zijn overtuigd dat Hannah oprecht gewoon een gezellig samenzijn wil organiseren, een uitje waar velen veel plezier aan beleven en wat we iedereen van harte gunnen.

Wat voor ons het punt is, is dat ook al wordt dit niet georganiseerd wordt als zijnde een datinguitje, maar dit is wel een datingsite.
Als aangegeven wordt dat de picknick niet is bedoeld als dating picknick, dan vind ik dat dat ook gerespecteerd moet worden, ook al is dit een datingsite ... Als groep maak je die afspraak, en als je dan komt, vind ik, moet je je ook houden aan de "voorwaarden" ...
En ook al wordt het niet georganiseerd als datingsuitje, je hebt als organisator nooit in de hand(en die verantwoording heb je ook helemaal niet) hoe een andere bezoeker er tegenaan kijkt. Die ziet het misschien wel als een gelegenheid om potenciele dates te zoeken.
Hij of zij zal het misschien dan zien als gelegenheid om iemand te ontmoeten, maar dan gaan ze dus bewust voorbij aan de intentie om er geen datingpicknick van te maken ... Maar tot op heden is dit meer uitzondering dan regel, een enkeling die zich niet heeft gehouden aan de regels ...
Vorig jaar, bij het eerste picknickplan hebben we ons mog wel opgegeven, maar na enige tijd ontstond er op het forum al een vrijgezellensfeertje.
Dat was volgens mij de eerste afspraak om een picknick te gaan houden ... er werd toen gesproken over squaws en indianenen een verloting enz enz ... dat is volgens mij de enigste keer geweest dat er sprake is geweest van een "verkapte dating"picknick. Heel veel mensen hebben toen afgezegd en zijn niet geweest. Nadien is er bij mijn weten nooit weer een soortgelijke picknick geweest of is er op het forum gepraat over een datingpicknick ... Wat me wel opvalt is dat sommige mensen alleen maar willen kijken naar wat er de eerste picknick is geweest (of niet is geweest) en daaraan hun waarde oordeel koppelen voor de latere picknicks ....
Das niet erg, maar daar wil ik mijn kinderen niet bij hebben.

Wij hebben het principe: onze kinderen willen we niet meenemen naar uitjes die via cm georganiseert zijn. Ook naar de feesten bij Inka destijds hebben we ze bewust nooit meegenomen.
De feestjes bij Inka waren geen datingfeestjes en volgens mij had Inka ook niet aangegeven dat kinderen welkom waren. Een ander punt is dat het tijdstip van de feestjes bij Inka veel later waren, dus voor kinderen waarschijnlijk veel te laat ... Maar ik kan me prima vinden in jullie keuze om de kinderen niet mee te nemen en daar dan ook heel duidelijk in te zijn ...
Als wij zelf een bbq gaven voor cmkennissen hebben we er altijd bewust voor gekozen zelf mensen uit te nodigen en geen algemene oproep op het forum te doen. Ik wil mijn kinderen niet zomaar tussen een groep mensen zetten die ik zelf niet eens ken.
Wij zijn lid van een datingsite, wij kiezen hiervoor, zij niet.

We hebben dus geen probleem met de picknick op zich, als we nog kinderloze weekendjes hadden gehad, hadden we er misschien wel 1 bezocht. En dat wij dit voor onze eigen kinderen niet willen, wil absoluut niet zeggen dat zoiets niet georganiseerd moet worden. Iedereen moet hier zn eigen afweging in maken.
Dat zoiets, is dus een gezellige picknick en geen datingpicknick zoals sommige mensen maar blijven verkondigen ...
Ik ben het dus met je eens, maar wil nogmaals benadrukken, dat de picknicks waar ik bij geweest ben, geen datingpicknicks waren ...

Dus als je schrijft waar je voor staat, of gewoon zegt hoe je het ziet dan getuigt dat van moed ... ??

Waarom moet ik nou toch denken aan "olie en vuur ..." Twijfelende smiley
Het getuigt van moed als je je mening durft staande te houden tegen het algemene in. CM en kinderen gaan in mijn ogen niet samen, temeer daar de kinderen al een heleboel meegemaakt hebben. Dat is mijn mening en dat blijft het ook. En eerlijk gezegd hebben we er al heel vaak over gehad, heeft het zin om nog verder te gaan?
Dat het zo gezellig was, geloof ik wel, want tot nu toe is elk uitje van CM gezellig geweest.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:57

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien nodigt hij je wel uit om mosselen te komen eten? Knipoog smiley
Kan je daarna een leuk verhaal vertellen hoe het was......... Engeltje smiley

Hoor ik daar enige tekenen van jaloersheid in doorklinken? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
W-tje , dat weet je , Zeeuwen zijn gastvrij, dus als jij een keer naar Zeeland kom ben je ook welkom om te komen eten hoor. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 23:59

YELNIN491 schreef:
Over welk W-tje heb je het nu??? Bedoel je W-tje uit Pieten-Stad of die onder je ko ...Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Haha... voor jou een vraag , voor mij een weet. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 00:01

VISSER278 schreef:
Haha... voor jou een vraag , voor mij een weet. Clown smiley

Visser, ik wil je even van harte feliciteren met je grote zoon die vandaag jarig is! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 00:03

YELNIN491 schreef:
toen hij hier aankwam en nog nu nog steeds is Smiley met dichtgeplakte mond

Sjonge jonge........wat een jubelend onthaal zeg Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 00:05

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=6KxEz1ii8vE

Thomas

Ok Mario, dit waren er weer een heleboel.

Je bent een goeie stand-by dj. Ik onthou het als ik op vakantie ben. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 00:06

WILLEMIJN232 schreef:
Visser, ik wil je even van harte feliciteren met je grote zoon die vandaag jarig is! Clown smiley

Zo... dat is wel heel snel zeg. Dankjewel hoor.Nog 3 jaar en dan mag ie legaal op CM. En jij ook gefeliciteerd met je zoon he. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 00:08

Dennis gefeliciteerd met je verjaardag !

Ook als je niet op CM bent kun je dit lezen, dus je kunt altijd je vader bespioneren
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 00:21

Ivan Hajek, een meester op accordeon.

http://www.youtube.com/watch?v=-dxQFMBKnGc

Heeft totaal niets met het geloof te maken.
En je er nog van houden ook. Sommigen vinden het verschrikkelijk.

Maar de passie van Ivan raakt mij.
Hij heeft overal gespeeld, concerten, theaters, kathedralen. Heeft muziek voor films geschreven. Maar zijn passie voor het spelen op straat blijft.

Zo'n passie wil ik eigenlijk hebben voor het Evangelie

Laatst aangepast door
HENKWAL969
op zondag 10 juli 2011, 00:21
Naar boven

Auteur Bericht
SUSAN198

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 00:37

Hoeveel reacties heb je zelf al verzonden? In eerste instantie dacht ik net als jij, hoor, en viel het me behoorlijk tegen. Ik dacht toch dat ik een leuk profiel en aardige foto's had. Ik heb ontdekt dat je zelf het initiatief moet nemen. We kunnen wel met z'n allen op de ander gaan wachten, maar dan gebeurt er niets. Schrijf zelf een leuke mail aan iemand!
Naar boven

Auteur Bericht
MARK811

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 00:58

CROSSROAD317 schreef:
De bijbel is voor mij: Genesis - - - Openbaring
Elke aanvulling als, Heidelberger Catechismus, Kanonieke boeken, kanttekeningen enz. enz. vallen voor mij buiten de bijbel. Niet dat het onzin is, maar het is een aanvulling, leerstelling of welke term maar gebruikelijk is ...

Voor mij ook crossroad. Maar ik was van de week in kerk van de gereformeerde gemeente in opheusen. Daar werd opvallend vaak de heidelberger catechismus aangehaald.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSAN198

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 01:09

Zou de Hemelse Herder, vroeg hij zich toen af, ook dikwijls niet zo met Zíjn schapen handelen?[/quote]

Nee, denk ik niet!! Ik vind dit helemaal geen mooi verhaal. Ik denk dat God er heel veel verdriet van heeft als wij dwars zijn en onszelf en anderen in gevaar brengen, maar ik denk niet dat Hij ons iets "aan zou doen", hoe klein ook, om ons in het gareel te dwingen. Wij hebben zelf de keuze tussen goed en kwaad en God respecteert die, hoe moeilijk het voor Hem is misschien!
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 07:54

MARK811 schreef:

Hé Mark, als je goed leest wat ik geschreven heb dan zul je zien dat er staat dat ik de BIJBEL geloof van kaft tot kaft.
Ik heb niets geschreven over een Catechismus of iets dergelijks of dat ik die zie als Gods woord of op gelijk niveau met de Bijbel zet.
Alleen de Bijbel beschouw ik als absoluut waar!! Van Genesis tot Openbaring = van kaft tot kaft....

Laatst aangepast door
KATHY142
op zondag 10 juli 2011, 07:56
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 08:02

GRIFFIN748 schreef:
Deelnemers aan de Picknick resp. BBQ

hannah810, 38 jaar, regio 073, bbq, (3 kids; 5, 5 en 6)(eens per 6 weken)
Thirza120, 30 jaar, regio 0318 bbq (misschien met kinderen) OV
nicolette592, 55 jaar, regio 0342
sandra206, .. jaar, regio 0318
mariek286, 45 jaar regio 070 bbq
els310, 55 jaar, regio 0317
knotjevee106, 50 jaar, regio 071
jasmein464, 50 jaar, regio 078
de drie "schone gezusters";
ellen... 27 jaar, regio 0318?, bbq, (voormalig lid)
eveline... 25 jaar, regio 0180, bbq (voormalig lid)
marties... 24 jaar, regio 0180. bbq (voormalig lid)
angelique327 [voormalig lid]
maria576, regio 038, indien vervoer
Tink100, 43 jaar, regio 072 met 2 kids, OV
Susannah475, 45 jaar, regio 0318 (o.v.) en indien vervoer, ben bang dat mijn fiets het niet redt zover... Knipoog smiley

maded321, 46 jaar, regio 0182 bbq, (2 kids, 7 en 9 jaar)
visser278, 44 jaar regio 0113 bbq OV
arend003 41 jaar, regio 0318
bas917, 53 jaar, regio 0166
marc149. 39 jaar, regio 0318
kwispel011, 65 jaar, regio 0172
leonard480, 43 jaar, regio 0180, bbq? zoekt eerst pijl en boog ....
jacob817, 53 jaar, regio 0318
eloy997, 45 jaar, regio 0346, bbq, (2 kids van 13 en 11 jaar)
Hendrik447
pimpernel883 44jaar, regio 030
dirkjan078, 44 jaar, regio 0575
jonasveve733, 51 jaar, regio 070
marsjg370, 43 jaar, regio 0346, (met kid, OV.)
Griffin748, noblesse oblige, regio 035 (neemt bbq en zwarte meuk mee)

voor diegenen die zich willen aanmelden:

kopieer DEZE lijst en voeg je naam toe. geef ook even aan of je eventueel een BBQ mee neemt. voor de mensen die zich al hebben opgegeven: geef even een PB-tje, zodat ik de lijst kan aanpassen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 08:52

MARK811 schreef:
Maar ik was van de week in kerk van de gereformeerde gemeente in opheusen. Daar werd opvallend vaak de heidelberger catechismus aangehaald.

ik denk dat er in de gereformeerde gemeenten onderschreven wordt, dat de Bijbel van kaft tot kaft Gods eigen Woord is, en de Heidelberger Cathechismus niet.
in de praktijk zie je wel vaak, dat de Heidelberger Cathachismus gezien word als gebaseerd op de Bijbel, en als kapstok wordt gebruikt om bepaalde dogma's te plaatsen. het voordeel is namelijk, dat in dit leerboek, wat de cathechesanten vrijwel uit hun hoofd leren, gelijk de bijbelteksten genoemd worden, waar je de informatie waar het over gaat terug kunt vinden.
gevoelsmatig zullen de meeste mensen binnen reformatorische kerkgenootschappen ook de Heidelberger als onfeilbaar ervaren, verwacht ik.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2475 2476 2477 2478 2479 2480 2481 ... 6194 Volgende
Pagina 2478 van 6194