| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 09:22
|
|
|
|
Zondag 24 juli; Lucas 10: 38-42 en Math. 11: 28-30: Lekker rustig!
Het ligt zo voor de hand om deze Vakantiebijbelsgids te beginnen met deze teksten. Misschien een beetje flauw zelfs. En toch waren dit de eerste die in mij op kwamen toen ik aan vakantie vieren dacht. Want jarenlang was ik door omstandigheden niet in staat om weg te gaan. Jij wellicht ook niet. En waar vind je dan de rust? De komende zeven dagen denk ik met jou na over onze zegeningen. Kunnen we ondanks datgene wat we moeten missen, kijken wat we juist wel hebben? Naar al het goede dat God ons geeft? Stel je voor: met en verhit hoofd heeft moeder Martha de lijstjes, die ze weken al maakte al afgewerkt. Bepakt en bezakt staat het gezin nu in de file. De kinderen maken ruzie op de achterbank en vragen zich om de vijf minuten af of de bestemming al is bereikt. Pa kan later de weg niet vinden, de tomtom begeeft het midden in een onbewoond gebied en tot overmaat van ramp gaat het benzinelampje ook nog branden… Voel je de spanning? Neem dan een moment om diep adem te halen, en kijk omhoog! De God die al je lasten wil dragen, klein en groot, wil jou werkelijke rust geven! We leggen onzelf dikwijls een juk op. We moeten genieten, we moeten blij zijn, we moeten op vakantie om tot rust te komen ( en ondertussen moeten we tijdens die vakantie nog tig boeken lezen ook). Leg jezelf geen juk op! Kom naar Mij… En God belooft dat, wanneer jij tot Hem nadert, Hij er voor jou zal zijn (Jak. 4:8). Wat een heerlijke belofte!
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op maandag 25 juli 2011, 10:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 09:32
|
|
|
|
Ik ben weer terug na een weekje Zeeland. Na een tussenstop, om even op de koffie te gaan bij een gastvrij cm-lid, kwam ik aan in het zonnige Zeeland. Een dag later was er van de zon nog maar weinig te bekennen en bleef het aan één stuk doorregenen. Gelukkig bestaan er ook nog iets van zwembaden. En wat zag ik tot mijn verbazing! NATURISTISCH ZWEMMEN Een uurtje gezond bewegen in een gezellige, ontspannen sfeer . Voor degenen die graag willen naaktzwemmen kun je terecht in het zwembad van Vlissingen.
Gelukkig hebben we nog ook nog zonnige dagen gehad. Ik vertrok idd uit het zonnige Zeeland om later in het natte Veenendaal aan te komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LUDOVIS284
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 10:00
|
|
|
|
|
Mag ik ook mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 10:06
|
|
|
|
| LUDOVIS284 schreef: | | Mag ik ook mee? |
hmmm.........daar moet ik eerst eens over nadenken, hoor ludo!!
(je eet wel erg veel bieten-salade!! )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SASKIA384
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 10:35
|
|
|
|
| GOUDAPPIE052 schreef: | Gedicht over inwoner
God woont niet in kerken, hoe mooi ook opgetrokken uit verweerde bakstenen en glas-in-loodramen.
God woont niet boeken, hoe doorleeft of spitsvondig ze ook geschreven zijn.
God woont niet in theologica en dogma´s, hoe sluitend en onweerlegbaar ze ook zijn.
God woont niet in omroepen, hoe overweldigend hun toogdagen en boodschappen ook zijn
God woont niet in devotiekapelletjes, landkruizen en Mariabeelden, hoe overompeld hun vroomheid ook is.
God woont niet in politieke partijen, hoe groot, groen en christelijk ze ook zijn.
God woont in harten van mensen, als ze dat willen tenminste, als gast en als koning en nooit als inbreker!
Dwaal daarom niet te ver af als God je zoekt, soms kun je Hem niet "zien" omdat Hij zo dichtbij is.
Arjan Bos |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 11:05
|
|
|
|
Volmaakt zijn... van het net geplukt: ( want Chat.. heeft het graag uit de grondtekst.. )
Jezus heeft gezegd:
"... Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen, opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader die in de hemelen is ... Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat voor loon hebt gij? Doen de tollenaars niet hetzelfde? ... Gij dan zult volmaakt zijn, gelijk uw hemelse Vader volmaakt is." (Matteüs 5:44-48)
Ik denk dat velen van ons ongeveer zo op dit bijbelgedeelte reageren: "Het gebod van de liefde is wel erg moeilijk. Ik moet zelfs mijn vijanden liefhebben. Dat is haast niet te doen, maar goed, ik zal het wel eens proberen als de situatie zich voordoet, maar of het lukt weet ik niet." Nogmaals: agape-liefde
Jezus heeft ons hiermee niet een extra juk op onze schouders gelegd, Hij heeft eenvoudigweg uitgelegd dat agape-liefde uitgaat boven wederzijdse vriendelijkheid in het normale sociale verkeer. Echte liefde zoekt zichzelf niet en verwacht geen tegenprestatie. Die kan het beste worden getoond door liefde tot mensen die je vijandig gezind zijn. Dat zijn bijvoorbeeld mensen die over je roddelen, die je een hak willen zetten of die je belachelijk maken tegenover anderen. Tegenover hen kun je pas laten zien wat echte liefde is. Dat is de volmaakte soort liefde, de bovennatuurlijke liefde die alleen van God komt. "Volmaakt" betekent in de Bijbel meestal niet een mate van perfectie die niet door een mens is op te brengen. Het woord in de Griekse grondtekst is "teleios" en dat is afgeleid van het woord "telos" dat doel betekent. Gods Woord zegt dus dat we geheel gericht moeten zijn op het door God gestelde doel en dat is in dit geval: ons openstellen voor Gods agape-liefde en die in toepassing brengen zoals God bedoeld heeft. Zonen van de Vader
Er staat nog iets interessants in het eerder aangehaalde bijbelgedeelte: heb je vijanden lief "opdat je kinderen van de Vader in de hemel mag zijn." Kun je dan pas een kind van God worden als je je vijand liefhebt? Helaas worden we weer eens op het verkeerde been gezet door de bijbelvertalers. In de grondtekst staat namelijk "zonen" in plaats van "kinderen" en die nuance is de vertalers kennelijk ontgaan. Het woord "zonen" houdt een mate van volwassenheid in. Geestelijke volwassenheid betekent dat je liefde voor mensen echte agape-liefde is, waarmee je dus zelfs je vijanden kunt liefhebben. Gods voorbeeld
We weten dat God hierin het goede voorbeeld heeft gegeven: Hij heeft zijn Zoon opgeofferd voor de vijandige mensheid. Jezus genas het oor van de man die Hem gevangen nam (Luc.22:51) en bad voor degenen, die Hem aan het kruis spijkerden (Luc.23:34). Diezelfde liefde heeft God beschikbaar voor ons via de Heilige Geest die permanent in elke gelovige woont.
Als we Gods voorbeeld volgen en volgelingen van het kruis willen zijn, gaan we niemand afschrijven, niemand verafschuwen. We gaan hen zien als mensen die door God als zijn evenbeeld zijn geschapen en die dus ook veel voor God betekenen.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zondag 24 juli 2011, 11:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:07
|
|
|
|
Tegenwoordig krijg ik spam mail van twee organisaties: DHL en VISA. Als je die mail dan opent krijg je een waarschuwing dat er een Trojan Horse geplaatst wordt...Hebben jullie daar ook last van? Van Visa heb ik op één dag 65 mailtjes gekregen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 24 juli 2011, 13:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:14
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | Is vriendschap misschien niet de eerste basis voor een eventuele welbesproken klik? |
Misschien is het meer de vraag: wat is nou precies 'de klik'. Voor mij is de klik niest meer dan dat je jezelf prettig voelt bij iemands aanwezigheid, je prettig voelen in een gesprek. En dat heeft voor mij niks met een eventuele relatie te maken, dat geld ook voor gewone vriendschappen.
Wat je schrijft is in mijn beleving niet zozeer de klik, maar de eventuele vonk die wel of niet overspringt. En ja, daarvoor is vaak vriendschap de eerste basis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hey lekker zeg Alleen pas wakker geworden om half zeven in de avond?  |
Nee, dat was om 5 uur s morgens, teveel zin om de dozen uit te pakken Maar ik ben blijven liggen tot 7 uur, gordijnen stuk open en lekker vanuit je bed de koeien zien grazen.
Dat is overigens wel het nadeel van dit huis, zoveel natuurschoon om je heen dat telkens als ik voor het raam sta, ik spontaan wegdroom en er weinig meer uit mn handen komt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Tegenwoordig krijg ik spam mail van twee organisaties: DHL en VISA. Als je die mail dan opent krijg je een waarschuwing dat er een Trojan Horse geplaatst wordt...Hebben jullie daar ook last van? Van Visa heb ik op één dag 65 mailtjes gekregen. |
Nee, ik krijg weinig spammail, maar heb toch 20 virussen op mijn computer, die mijn computer blijkbaar ook doorstuurt naar andere computers. Ik kan er neits aan doen, maar wel zéér vervelend. Deze virussen worden door het 'KPN-veilig-programma'niet verwijderd. Dit virus wordt inderdaad omschreven als Trojan Horse. De spyware wordt wel verwijderd.... Wat voor soort virus is dat T H? Klinkt in ieder geval niet gezellig.....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 24 juli 2011, 17:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | Als de psychiater zich bij jou vooral zorgen maakt om de bloeddruk, lijkt mij dat hij verder klaar met je is, en jou gewoon naar cardioloog door kan sturen. |
Nee, dit zijn bijwerkingen van de medicijnen ... niets voor een cardioloog
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:52
|
|
|
|
voor degenen die willen doorfilosoferen over de samenleving van nu in de resterende vakantieperiode, ik raad het jullie aan.
De onderwerpen raken vaak onze christelijke levensovertuiging en daagt ons uit mee te denken hoe je leeft (wilt leven) in deze dynamische wereld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:52
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Dan maak je toch een aanlegsteiger whatever en waar  |
Precies... t is maar wat je er voor over hebt ha ha ha.. Maar eeeeh. Ik heb gewoon een auto hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:56
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Precies... t is maar wat je er voor over hebt ha ha ha.. Maar eeeeh. Ik heb gewoon een auto hoor.  |
Lijkt me ook niet écht makkelijk om met de zeilboot over de A15 , A16 en weet ik welke nog meer naar je bestemming te reizen. Je zal maar ergens in Groningen of in Brabant moeten zijn. Kan je wel een week ervoor uittrekken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:58
|
|
|
|
Is het in Nederland nog droog? Hier in Zeeland wel hoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 14:00
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Maar betaal je niet en boel voor je abbo........zodat je gratis kunt whatsappen.....
'k heb 't er geen verstand van  |
Hoeft niet Imke, als je telefoon Wifi heeft, en je hebt thuis "draadloos" internet, dan kun je altijd via Wifi internetten op je telefoon.
Maar ook in bijv. MacDonalds hebben ze een open Wifi verbinding, en ik dacht in de trein ook een open Wifi verbinding ... Daarnaast is het heel eenvoudig om bijv. in een winkelstraat, een open Wifi verbinding te vinden, zodat je ook daar weer gratis kunt internetten ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 14:12
|
|
|
|
|
Wat ons betreft is dit topic geen groot probleem, wel lijkt het ons handiger als uitjes vanuit FF van daaruit gestart worden en leden zich dus daar aanmelden. Op die manier loopt het ook niet door elkaar. Gezien er ook weinig respons komt op dit topic (los van het wel of niet acceptabel), gooi ik er een slotje op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 14:36
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Is het in Nederland nog droog? Hier in Zeeland wel hoor.  |
Nope.....het regent hier gestaag...dan weer hard dan weer motregen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET471
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 14:38
|
|
|
|
| THIRZA120 schreef: | Mijn ervaring is dat er voor een klik geen vriendschap aan vooraf hoeft te gaan. Wel kan die klik zorgen dat er een vriendschap ontstaat. En ook al is er een (of dé) klik aanwezig wil dat niet meteen zeggen dat het dan goed zit en dat er dan meer dan vriendschap ontstaat. |
inderdaad Thirza, ik denk even aan het hoge percentage echtscheidingen. de meesten gaan scheiden van iemand waar ze ooit een klik mee hadden. een klik is geen fundament, net als verliefdheid. maar vriendschap bouw je ook weer niet gauw op met iemand waarmee je geen klik hebt. dus....wel nodig maar niet genoeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 15:00
|
|
|
|
Hele dag miezerregen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 15:06
|
|
|
|
Ik ben alweer tweee daagjes thuis. Heb het leuk gehad, veel zon, veel mooie steden, een dagje stappen in de bergen, leuke restaurantjes, torentje tegenhouden (Pisa). Ook nog op de heenweg een piloot die het bij de landing in Pisa niet helemaal snapte geloof ik. Ook nog vijf mooie kleine stadjes gezien met een strak blauwe lucht. En het pad der liefde gelopen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 15:09
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Lijkt me ook niet écht makkelijk om met de zeilboot over de A15 , A16 en weet ik welke nog meer naar je bestemming te reizen. Je zal maar ergens in Groningen of in Brabant moeten zijn. Kan je wel een week ervoor uittrekken. |
lekker beziggggggggggggg in elk geval
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 15:35
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Yelnin
Ja dat kan je zeker nagaan hahaha maar die mensen zijnwel 98 en 99 geworden en dat moeten wij nog maar even zien te halen hahaha. Sjalom. Martin |
Ja daar gaan we niet over Martin, het enige wat we kunnen doen is zo gezond mogelijk proberen te leven. Rest moet je geschonken worden door de Ander. "Inshallah"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 15:40
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Yelnin
Ja dat kan je zeker nagaan hahaha maar die mensen zijnwel 98 en 99 geworden en dat moeten wij nog maar even zien te halen hahaha. Sjalom. Martin |
Laatst aangepast door
|
YELNIN491
|
op zondag 24 juli 2011, 15:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 15:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Lijkt me ook niet écht makkelijk om met de zeilboot over de A15 , A16 en weet ik welke nog meer naar je bestemming te reizen. Je zal maar ergens in Groningen of in Brabant moeten zijn. Kan je wel een week ervoor uittrekken. |
Alleen maar leuk Visser: een hele week zeilen. Ik teken ervoor (maar nu even niet....)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 15:59
|
|
|
|
Nee die mails krijg ik niet. Ik ontvang uberhaupt zeer weinig spammail.
Een beetje goede virusscanner scant ook het emailverkeer. Zelf gebruik ik AVG-antivirus. Geen centje pijn. En kost niets. Om de zoveel tijd even Spybot S&D en CCleaner draaien.
Zo blijft de pc fris en energiek
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 16:00
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | En het pad der liefde gelopen. |
dat vraagt om uitleg, mario!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 16:22
|
|
|
|
brrrr... koud !! En dat voor hartje zomer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 16:46
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Is het in Nederland nog droog? Hier in Zeeland wel hoor.  |
Lolbroek Het regent al vanaf vannacht en het is niet meer droog geweest Maar ja Zeeland is dan ook een ander land he Ik wil de zon
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zondag 24 juli 2011, 16:46
|
|
| Naar boven |
|
|