| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 15:26
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | En hoe weet ik dat ik de ware Liefde ben en hoe weet ik of die ander de ware Liefde is? Ik denk toch dat je die ander dan eerst moet kennen, beter leren kennen .....dus dan zijn we weer bij het begin. Door vriendschap wat moet groeien. |
Het kan op vele manieren,mijn man was eerst degene waar ik smoorverliefd op werd,samen bouwden we wat op en toen werd het diepe liefde,pas later besefte ik dat hij ook de overtreffende trap van beste vriend was.........die gevoelens wisselen elkaar af,die voel je tegelijk of apart,direkt of pas na jaren......het kan allemaal en het is allemaal normaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 15:28
|
|
|
|
| ANNE589 schreef: | | Welke ellende op het werk? Ben je vergeten dat ik ziek ben geweest? Terwijl we een bak koffie nemen leg jij me uit wat er op het werk aan de hand is. |
Nou ja ...toen kwam het hoge woord er uit. Echt ellende is het nou ook weer niet. Maar het werk slokt veel te veel van mn tijd op. Ben eigenlijk op zoek naar werk waar ik hetzelfde verdien maar waar ik minder uren hoef te maken. Weet jij misschien iets leuks voor mij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 15:59
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Zo kan ik ook een paar verzen plaatsen ....
32 Ik zou willen dat u geen zorgen hebt. Een ongetrouwde man draagt zorg voor de zaak van de Heer en wil de Heer behagen. 33 Een getrouwde man draagt zorg voor aardse zaken en wil zijn vrouw behagen, 34 dus zijn aandacht is verdeeld .... 35 Ik zeg dit in uw eigen belang, niet om u aan banden te leggen, maar om u tot onberispelijk gedrag en onverminderde toewijding aan de Heer te brengen .... 37 Iemand echter die uit overtuiging, dus zonder dwang en uit vrije wil, voor zichzelf besloten heeft niet met haar te trouwen, handelt uitstekend. 38 Dus iemand die met haar trouwt handelt goed, maar iemand die niet met haar trouwt handelt beter.
Ik wil niet veel zeggen, maar is er dan nog wel een mogelijkheid om een relatie aan te gaan, of sla je het advies van Paulus in de wind ... goed -- beter -- best, en als christen wil je toch voor het beste gaan  | Je gaat toch voorbij aan de belangrijkste motivatie van Paulus. Hij verwachtte nl. dat de Heer binnen enkele jaren terug zou komen. In het genoemde gedeelte hint hij er drie keer op, en zijn stelling is: het heeft toch weinig waarde, omdat de Heer snel terug komt. Richt je dan maar volledig op de Heer, dat is verstandiger dan bezig te zijn met aardse zaken zoals huwelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONNY171
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 16:02
|
|
|
|
ik vind het eerlijk ge zeg niks voor wie doe je het om dat jij je er zelf lekker bij voeld of ben je dan mooier vind dat ik mijn niet hoef bloot te laten zien aan anderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 16:05
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Paulus doelt hier m.i. op het alleen gericht zijn op de wil van de Heere en dat kan verstoord worden of "minder" zijn als je een vrouw hebt, omdat je dan je aandacht en tijd ook aan je vrouw " moet" geven en met name als je een roeping hebt van de Heere waarin veel tijd zit waarbij je zeg maar 100% je tijd hieraan " kwijt " bent zoals Paulus, dan acht hij het " beter" niet te trouwen ter voorkoming van de " eenzaamheid" en de problemen, die dat kunnen veroorzaken, maar het is nooit als eis of opdracht bedoeld om wel of niet te trouwen in het algemeen... Paulus was ook de schrijver van de Efezebrief en daar beschrijft hij juist de " perfekte" relatie tussen man en vrouw als Christus met Zijn Gemeente, Bruidegom en Bruid... | Dit gaat dus in tegen de andere teksten over huwelijk in de bijbel. Ten eerste geloven we toch dat het huwelijk ingesteld is door God. Dus, zouden we deze tekst dan op die manier lezen of de nadruk leggen op de heiligheid van het huwelijk? Ten tweede het is een onjuiste gedachte om te denken dat je het beste je roeping kunt vervullen als je ongetrouwd bent. Je hebt weliswaar meer tijd en aandacht, maar tegelijkertijd heb je niemand met wie je alles kunt delen wat je op die dag te verwerken krijgt. Bovendien kan een ongehuwde moeilijk pastoraat bedrijven met gehuwden. Hij weet nl. niet waar hij over praat. Hij weet niet wat het is kinderen te hebben en ook niet wat het betekent je leven met een ander te delen. Tenslotte nog dit, zelf zie ik een relatie als een aanvulling, met name in het zoeken naar de wil van de Heer. Het leidt niet af, het versterkt juist elkaar als je samen bevestigd wordt in de wil van Hem. Je kunt deze tekst alleen maar lezen in haar context, en die context heb ik bij een andere bijdrage gegeven.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 26 juli 2011, 16:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 16:06
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | De Heere Jezus zal terugkomen zoals een Bruidegom Zijn Bruid ophaalt. Ik denk dat het niet goed is om te kijken naar al die nare dingen , maar dat het beter is de Heere te vertrouwen. Zonder vlek of rimpel zal ze zijn als Hij haar komt halen. Al deze genoemde dingen zijn alleen maar tekenen dat Jezus terug gaat komen. Ik kijk daar liever naar uit dan te gaan stressen of Hij Zijn Bruid wel zal helpen als het moeilijk wordt.
http://youtu.be/1zo3fJYtS-o
Er zijn ook nog hele andere theorien, bijvoorbeeld dat het teken van de antichrist te maken heeft met een band om de arm of een soort band om het hoofd waarin de naam van Allah genoemd wordt als enige ware God. Zij die zich daar niet bij aansluiten krijgen die band niet en zullen herkenbaar zijn (vergelijk de jodenster). Ook die versie is niet gezellig, om het zo maar te zeggen, maar ik heb het denken daarover losgelaten. Angst is totaal en volledig zinloos, vertrouwen is een veel betere optie. |
Mooi verwoord. Het een sluit het ander niet uit. En wat je zegt over de angst: is inderdaad niet nodig.
In de liefde is geen angst, maar de volmaakte liefde drijft de angst uit; angst houdt verband met straf... (1Joh4:18)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 16:49
|
|
|
|
|
angst en vertrouwen/geloof zijn immers ook elkaars tegenpool?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 16:51
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | angst en vertrouwen/geloof zijn immers ook elkaars tegenpool? | Waarom speelt angst dan altijd zo'n grote rol bij de verkondiging???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:11
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Aan de vruchten herkent men de boom, en niet een ieder, die Heere zegt, is christen, maar die ook doet wat de Heere in je wil werken, nl. oprechtheid. De christen onderscheidt wel " alle" dingen, maar hijzelf wordt door niemand onderscheiden.... De Geest onderzoekt alles ook de diepten van het hart en Hij geeft ons in gehoorzaamheid aan Zijn Stem inzicht in alles wat nodig is voor ons heil, en onze levenswandel. Jezus doorzag ook de leugen van Judas, de leugen en schijnheiligheid van de Farizee-ers en Schriftgeleerden, en wij hebben diezelfde Geest ontvangen Die leert onderscheiden van onecht en echt in het christelijk belijden en geloven.. |
Dat heb je daar mooi neergezet en ik ben het er nog mee eens ook. Alleen, jij niet, ik niet, niemand van ons mensen is hartekenner! En dat is het enige wat ik je duidelijk probeerde te maken. Back to topic...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:13
|
|
|
|
Ik word altijd een beetje simpel van het woord KLIK. Geen idee wat het is. (bij wijze van)
Na wat navraag te hebben gedaan her en der schijnt het dat vrouwen snel een vonk willen voelen of iets wat daar in de buurt komt. Mannen vinden een leuke avond al genoeg en kijken liever even aan hoe het loopt.
Bij voorkeur spreek ik liever nog een keer af als ik de eerste keer een aangename avond heb gehad. En direct vlinders in je buik, ach dat heb je zelden en ben ook geen 18 meer.
Moraal van het verhaal, gun het even tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:17
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | angst en vertrouwen/geloof zijn immers ook elkaars tegenpool? |
Zo zou het moeten zijn Hannah, dat ben ik helemaal met je eens.... Maar als je realistisch kijkt zijn angst en geloof heel erg met elkaar verweven.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:25
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Een christen(ikzelf) leef mijn geloof en leven, net als Lot en net als Job en net als Jezus tussen allerlei mensen, die van alles en nog wat kunnen beweren over mij, mijn geloof en mijn Christus. Maar ik ben vrij van de oordelen van mensen, Christus is het Die mij oordeelt en mij raadt in het leven, om Zijn zoutend zout te zijn en lichtend licht en met voorzichtigheid te wandelen bij en naast hen, die(nog) buiten zijn |
Jaja, een mooi verhaal Christen, maar nu de praktijk? Is wat weerbarstiger heb ik de indruk......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:25
|
|
|
|
Heb je nu nog last van de zenuwen voor Zijn wederkomst? Of beter gezegd of je al bereidt om Hem te ontmoeten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:26
|
|
|
|
Ik krijg werkelijk de kriebels als ik dit soort dingen lees (over hoedjes enzo wel / niet in de kerk).
Vreselijk wat een wettisch gebeuren word het dan. Wordt iemand zonder hoofddeksel dan raar aangekeken?
Ik denk maar zo: De Heer ziet het hart aan!
En iemand die denkt iets aan het werk van Jezus te kunnen toevoegen door een hoedje te dragen, die moet dan maar de gehele wet houden....
Hoe simpel waren de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde....." Ofwel: "Blijf in Mij".....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:27
|
|
|
|
| HARRIET534 schreef: | hoe kan ik zien dat mensen met mij chatten want ik hoor alleen een deuntje maar verder zie ik niks kan ik dat ergens zien? |
chatalert, toen ik het net las dacht ik : ik weet niets eens wat een chatalert is? Legde de klemtoon ook wat verkeerd....... Al die engelse termen, wanneer gaan we nu toch eens over naar gewoon Nederlands? Voor iedereen te begrijpen.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 26 juli 2011, 17:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:31
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Jaja, een mooi verhaal Christen, maar nu de praktijk? Is wat weerbarstiger heb ik de indruk...... |
Ja dat denk ik ook Willemijn, het zou zo moeten zijn he?
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:32
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Ik denk dat juist heel veel kerken wél hun eigen regels en wetjes hebben. |
Je mag de internet niet gebruiken, dat is duivels zei de ene kerk en andere kerk dat mag wel maar wel met mate. Weer andere kerk zegt maar niet op zondag internetten en aansluiten met kliksafe. Nou ja, waarom zijn de kerken gescheurd? Er zijn geen volmaakte kerken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:38
|
|
|
|
Bij internet gebruikt veel Engelse woorden in het Nedelandse taal. Het is eigenlijk wartaal
Zoals Mails checken dating mailbox chatten loggen forum home alert
en nog veel meer
Straks spreken en schrijven we allerlei talen in 1 regel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:40
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik krijg werkelijk de kriebels als ik dit soort dingen lees (over hoedjes enzo wel / niet in de kerk).
Vreselijk wat een wettisch gebeuren word het dan. Wordt iemand zonder hoofddeksel dan raar aangekeken?
En iemand die denkt iets aan het werk van Jezus te kunnen toevoegen door een hoedje te dragen, die moet dan maar de gehele wet houden....
Hoe simpel waren de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde....." Ofwel: "Blijf in Mij"..... |
Ik kan me je kriebel wel voorstellen maar aan de andere kant kom ik toch weer even terug bij het christelijk gedrag. Veel mensen hebben hun eigen christelijk gedrag en vinden HUN waarheid, DE WAARHEID........ Dat is nu eenmaal zo en dat mag een ieder weten...... Voor mij houdt dat eigenlijk ook in dat als mensen denken dat geloof van het dragen van een hoed afhangt dat ik dat prima vind, moeten ze vooral doen.....Het is niet mijn keuze, dat weer wel....... Maar is het ook geen christelijk gedrag om eens toleranter naar de ander te kijken? Met name op geloofsgebied? Wij (ook ik) hebben allemaal van die meningen als mensen anders geloven dan dat jezelf doet.....lees het forum maar na.......waarom moeten we eigenlijk ons geloof en onze mening bijna dwingend aan de ander over brengen? Laten we elkaar respecteren in wat we geloven en waar we voor staan......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:47
|
|
|
|
Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld
Ik lees zo'n tekst met grote verbazing?????? Weet je wel wat je schrijft vraag ik me serieus af? Ik vraag me ook af waarom je zulke lelijke dingen schrijft.......... Wijsheid komt met de jaren zeggen ze, maar bij sommige mensen vraag ik me dat echt af.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 26 juli 2011, 17:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:03
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld en ben je nog in slaap in Morpheus zijn armen. . |
Ik vind dat je hiermee de grens van het betamelijke overschrijdt. En als je het zo graag Bijbels onderbouwd wilt hebben, wat dacht je van: Gij zult geen valse getuigenis spreken over uw naaste? Dan heb je zondag wat om over na te denken als het wordt opgelezen.
Thomas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK546
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:06
|
|
|
|
HENK WILLEM STERKTE
Laatst aangepast door
|
HENK546
|
op woensdag 14 november 2012, 20:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY641
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik kan me je kriebel wel voorstellen maar aan de andere kant kom ik toch weer even terug bij het christelijk gedrag. Veel mensen hebben hun eigen christelijk gedrag en vinden HUN waarheid, DE WAARHEID........ Dat is nu eenmaal zo en dat mag een ieder weten...... Voor mij houdt dat eigenlijk ook in dat als mensen denken dat geloof van het dragen van een hoed afhangt dat ik dat prima vind, moeten ze vooral doen.....Het is niet mijn keuze, dat weer wel....... Maar is het ook geen christelijk gedrag om eens toleranter naar de ander te kijken? Met name op geloofsgebied? Wij (ook ik) hebben allemaal van die meningen als mensen anders geloven dan dat jezelf doet.....lees het forum maar na.......waarom moeten we eigenlijk ons geloof en onze mening bijna dwingend aan de ander over brengen? Laten we elkaar respecteren in wat we geloven en waar we voor staan...... |
Als je de ander liefhebt, dan zit je goed...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:48
|
|
|
|
| HENK546 schreef: | HENK WILLEM STERKTE
| verwijderd...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 27 juli 2011, 12:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:54
|
|
|
|
| ROADY641 schreef: | Ik krijg werkelijk de kriebels als ik dit soort dingen lees (over hoedjes enzo wel / niet in de kerk).
Hoe simpel waren de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde....." Ofwel: "Blijf in Mij"..... | Ik denk dat het probleem meer op een ander vlak ligt. Hoe kan het dat de ene kerk het wel verplicht en bij een andere kerk, die wel bij dezelfde denominatie is, het niet zo is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:56
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als jouw inspirator o.a. Orpheus is, wat ik in je profiel lees, dan koester je adhesie met de z.g. god van de onderwereld
Ik lees zo'n tekst met grote verbazing?????? Weet je wel wat je schrijft vraag ik me serieus af? Ik vraag me ook af waarom je zulke lelijke dingen schrijft.......... Wijsheid komt met de jaren zeggen ze, maar bij sommige mensen vraag ik me dat echt af......... | Ach, is dat juist ook niet de charme van dit forum. Iedereen die lid is, kan deelnemen aan de discussie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 18:59
|
|
|
|
| CHRISTEN307 schreef: | Een christen(ikzelf) leef mijn geloof en leven, net als Lot en net als Job en net als Jezus tussen allerlei mensen, die van alles en nog wat kunnen beweren over mij, mijn geloof en mijn Christus. Maar ik ben vrij van de oordelen van mensen, Christus is het Die mij oordeelt en mij raadt in het leven, om Zijn zoutend zout te zijn en lichtend licht en met voorzichtigheid te wandelen bij en naast hen, die(nog) buiten zijn | Eerlijk gezegd vind ik dit wel een heel gemakkelijke houding. Je trekt je niks aan wat anderen van je zeggen of schrijven. Je noemt dat meteen veroordelen, terwijl ze gewoon anders denken dan jij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 19:01
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Heb je nu nog last van de zenuwen voor Zijn wederkomst? Of beter gezegd of je al bereidt om Hem te ontmoeten? | Heb je zelf door, dat hier eigenlijk een dreigement in zit? En zou het zo bedoeld zijn denk je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 19:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ach, is dat juist ook niet de charme van dit forum. Iedereen die lid is, kan deelnemen aan de discussie. |
Klopt Chatuliem wat je zegt, het kan de charme van het forum zijn mits je de grenzen van het onbetamelijke niet overgaat.....dan is er weinig charmants aan volgens mij en beschadig je alleen maar mensen......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 19:58
|
|
|
|
Hoe simpel waren de woorden van Jezus: "Blijf in Mijn liefde....." Ofwel: "Blijf in Mij"..... |
ach, denk maar zo... tis overal wel wat 
inderdaad word je als vrouw zonder hoofdbedekking raar aangekeken in sommige kerken, maar heb je weleens in een charismatische gemeente vooraan gestaan met je handen in je zakken terwijl iedereen tijdens een aanbidding met de handen omhoog staat?
|
|
| Naar boven |
|
|