ChristianMatch

Forum

Schaamte om jezelf bloot te geven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2549 2550 2551 2552 2553 2554 2555 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 16:24

Leuke vraag Lisa maar naar mijn mening een beetje té algemeen en té breed want ik denk dat we allemaal momenten kennen van wel of niet onszelf kunnen blootgeven in figuurlijke zin. Bij de één weer wél, bij de ánder juist weer niet en dat heeft met zoveel factoren te maken! Ben je bijvoorbeeld in een grote groep, of heb je een één op één gesprek...is het moment het juiste en is de persoon die tegenover je zit of staat de juiste...en ga zo maar door.
Wat mijzelf betreft is het geen vraag of ik me durf bloot te geven maar meer de vraag of ik dat wel WIL. Ik maak een duidelijke keuze: de één krijgt niet meer van me te horen dan strikt noodzakelijk, en weer een ander mag mijn hart zien.
Het is dus een constante beweging van keuzes maken en natuurlijk zit ik er ook weleens naast. Dan word ik gekwetst...en dat is niet leuk. Toch maakt me dat niet kopschuw. Pijn gedaan worden is een onderdeel van het leven. Wil je geen pijn...ga dan op een onbewoond eiland wonen....want zolang je met mensen omgaat zúl je je blijven bezeren.

Waar ik wel een enorme hekel aan heb, is aan dingen zeggen, die van me verwacht worden. Om een voorbeeld te noemen? Toen mijn oudste zoon geboren werd, bleek al snel dat het een huilbaby was. 18 uur per dag brúllen. Ik vond er niks aan. Tijdens een terugkom-bijeenkomst van de vrouwen van de zwangerschapsgym hoorde ik de verhalen aan van al die vrouwen met hun pasgeboren baby's. Het éne verhaal nog fraaier dan het andere...en ik zat daar maar. Ik zei toen glashard dat IK geen roze wolk gezien had en dat ik mijn kind het liefst de trap af zou kieperen omdat ie altijd huilde en ik er stapelgek van werd. (mijn zoon is inmiddels 19...ik heb me dus ingehouden en hem niet van die trap gekeild Knipoog smiley ) Na een stilte van ongeveer 30 seconden....kwamen de échte verhalen los. Wat bleek? Niemand had die perfecte baby en niemand zat op een roze wolk maar niemand durfde het te zeggen. Dát soort figuurlijk 'blootgeven'? Daar heb ik dus totaal geen problemen mee. Gewoon doen...want alles wat in het hart blijft zitten...gaat een nog groter eigen leven leven...en maakt de eenzaamheid nóg erger. Wees dus niet bang voor wat ánderen van jou vinden...maar spreek je uit en vertel wat écht is. En de éne keer zal dat eenvoudiger zijn dan de andere keer...maar het is het zó meer dan waard!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 16:36

MARIA576 schreef:
Leuke vraag Lisa maar naar mijn mening een beetje té algemeen en té breed want ik denk dat we allemaal momenten kennen van wel of niet onszelf kunnen blootgeven in figuurlijke zin. Bij de één weer wél, bij de ánder juist weer niet en dat heeft met zoveel factoren te maken! Ben je bijvoorbeeld in een grote groep, of heb je een één op één gesprek...is het moment het juiste en is de persoon die tegenover je zit of staat de juiste...en ga zo maar door.
Wat mijzelf betreft is het geen vraag of ik me durf bloot te geven maar meer de vraag of ik dat wel WIL. Ik maak een duidelijke keuze: de één krijgt niet meer van me te horen dan strikt noodzakelijk, en weer een ander mag mijn hart zien.
Het is dus een constante beweging van keuzes maken en natuurlijk zit ik er ook weleens naast. Dan word ik gekwetst...en dat is niet leuk. Toch maakt me dat niet kopschuw. Pijn gedaan worden is een onderdeel van het leven. Wil je geen pijn...ga dan op een onbewoond eiland wonen....want zolang je met mensen omgaat zúl je je blijven bezeren.

Waar ik wel een enorme hekel aan heb, is aan dingen zeggen, die van me verwacht worden. Om een voorbeeld te noemen? Toen mijn oudste zoon geboren werd, bleek al snel dat het een huilbaby was. 18 uur per dag brúllen. Ik vond er niks aan. Tijdens een terugkom-bijeenkomst van de vrouwen van de zwangerschapsgym hoorde ik de verhalen aan van al die vrouwen met hun pasgeboren baby's. Het éne verhaal nog fraaier dan het andere...en ik zat daar maar. Ik zei toen glashard dat IK geen roze wolk gezien had en dat ik mijn kind het liefst de trap af zou kieperen omdat ie altijd huilde en ik er stapelgek van werd. (mijn zoon is inmiddels 19...ik heb me dus ingehouden en hem niet van die trap gekeild Knipoog smiley ) Na een stilte van ongeveer 30 seconden....kwamen de échte verhalen los. Wat bleek? Niemand had die perfecte baby en niemand zat op een roze wolk maar niemand durfde het te zeggen. Dát soort figuurlijk 'blootgeven'? Daar heb ik dus totaal geen problemen mee. Gewoon doen...want alles wat in het hart blijft zitten...gaat een nog groter eigen leven leven...en maakt de eenzaamheid nóg erger. Wees dus niet bang voor wat ánderen van jou vinden...maar spreek je uit en vertel wat écht is. En de éne keer zal dat eenvoudiger zijn dan de andere keer...maar het is het zó meer dan waard!

Wow, mooi gezegd!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 16:38

CHATULIEM619 schreef:
O, nee. Ik leg alleen maar uit wat de grenzen zijn op dit forum. En Mariska overschrijdt die behoorlijk de laatste tijd. En dan mag je iemand daarop attenderen.

Vind niet dat je namen behoord te noemen chat!!!
Ze heeft jou naam ook niet genoemd bij mijn weten!
Overtreed jij nu niet de regel om hier een naam te noemen?
dat is letterlijk iemand persoonlijk aanvallen!
Vind dit erg jammer chat, zoals bekend is dt een open forum!

Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 29 juli 2011, 16:43
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 16:44

(was er alweer een foutje ingeslopen, thirza??? Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 17:04

LISA610 schreef:
Knipoog smiley Zo kan het ook: O wat leuk, een topic over de psalmen die we mooi vinden. Nou ik vind deze erg mooi:
Psalm 25:

Wie volgt? Knipoog smiley

psalm 34 is ook erg mooi, lisa;

1
ik loof de HEER mijn God,
mijn zang klimt op naar t hemelhof
mijn mond zingt eeuwig tot Zijn lof
om mijn gelukkig lot.

mijn ziel loof d'Opperheer
't zachtmoedig volk zal 't straks verstaan
door vreugd' met U zijn aangedaan
en juichen tot Zijn eer.

3
zij sloegen t oog op God
zij liepen als een stroom Hem aan
hij liet hen nimmer schaamrood staan
maar wendde straks hun lot
hij die door smart op smart
gedrukt werd, zond tot God zijn bee
terstond verdween 't ondraaglijk wee
uit zijn benepen hart.

4
des HEEREN engel schaart
een onverwinb're legermacht
rondom elk die Zijn wil betracht
hoe klein hij zij of groot

kom smaakt nu en beschouwt
de goedheid van d'Alzegenaar
welzalig hij die in gevaar
alleen op Hem vertrouwd.

9
God is 't verbroken haart
't verbrijzeld en bedrukt gemoed
ten allen tijd' nabij en goed
in tegenheid en smart
veel wederwaardigheen
veel rampen zijn des vromen lot
maar uit die alle redt hem God
Hij is zijn heil alleen.

10
God zorgt als 't leed genaakt
dat hij niet gans ternederstort

dat hem geen been gebroken wordt
't is God die hem bewaakt
de snode boosheid baart
den goddeeloze vloek en dood
daar hij, die d'onschuld stout verstoot
zelf schuldig wordt verklaard.

11
de HEER verlost en spaart
zijn volk dat op zijn hulp vertrouwt

het zal door Hem in gunst beschouwd
niet schuldig zijn verklaard.

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 29 juli 2011, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 17:13

"Schaamte om jezelf bloot te geven..."

Verstandig Lisa, om er een apart topic van te maken.

Ik wil er ook wel iets over kwijt.
Als man vind ik het ronduit ENG om mijn innerlijk te laten zien.
Niet geleerd, weinig voorbeeld hierin gehad...

Toch merk ik een positieve ontwikkeling.

Bij goede vrienden durf ik mezelf te zijn, durf ik de dingen open te leggen, waar ik mee worstel.

Bij kennissen gaat het over koetjes en kalfjes, en tegenwoordig, als de opening er is, dan neem ikzelf het initiatief.

In grotere kring vind ik het alweer moeilijker.
Toch merk ik telkens weer dat het gewaardeerd wordt, als ik zelf het initiatief neem om kwetsbaar te zijn. Vaak zitten we allemaal angstvallig af te wachten.

Ik denk niet dat ik me schaam om mezelf te laten zien.
En dat heeft weer te maken: hoeveel "zonden" zitten er nog onder water waarvoor het terecht is om je voor te schamen?
Naarmate mijn wandel met de Here God zuiverder wordt, word ik zelf vrijmoediger in spreken en mezelf laten zien.
Ook de mate waarin een mens beschadigd is, speelt een grote rol.
Als je als kind vaak gekwetst bent, zul je muren om jezelf opgetrokken hebben om jezelf te beschermen. Jezelf laten zien zal dan erg lastig zijn.

Ik denk dat het ook vooral te maken heeft, met de angst voor de reactie die gaat komen als je iets van jezelf laat zien. Angst dat je wordt uitgelachen, en ten diepste de angst voor afwijzing, waar elk mens mee worstelt.
Of de angst dat je met de mond vol tanden staat... niets meer weet te zeggen.... angst dat je afgaat...

Uit ervaring kan ik zeggen dat de wapenrusting die ons vanuit Efeze 6 wordt aangereikt, uiterst praktisch is om jezelf te beschermen.

En daarbij: als ik weet dat de Here God voor mij is, wie zal dan tegen mij zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 17:14

Goed onderwerp Lisa en nee ik vind hem eigenlijk niet te breed.
Ik zelf herken dit punt o zo goed op het moment mag ik zeggen dat ik de kracht heb gekregen om mezelf bloot te durven geven dit heeft bij mij 20 jaar geduurd.
Ik zal mezelf hier eens blootgeven en dat is voor mij echt een heel ding maar tevens ook om anderen te waarschuwen die in eenzelfde situatie zitten of iets herkennen van doe het niet!

Ik ben als kind zijnde altijd al te dik geweest zit in mijn genen en geen dietiste die weet hoe dit te veranderen. Met name in mijn pubertijd ben ik hier erg mee geplaagd tevens ook dat ik een christen was in een klas met niet christenen hierdoor ben ik mezelf onbewust gaan wapenen,dit hield kortweg in dat ik mezelf anders ben gaan voor doen dan ik me in werkelijkheid voelde, ik ging de vlotte leuke lachebek spelen en ongemerkt me dit zo eigen gemaakt dat ik dit in alle situaties ging doen! De kerk hoefde van mij niet meer ik ging niet meer en cathechesatie stopte ik mee.
Mijn ouders waren hier wel verdrietig over maar hadden het vertrouwen dat het goed zou komen, en idd het is goed gekomen!
Wat ik wil zeggen is dat ik de afgelopen 20 jaar met een masker op heb geleefd van buiten een vrolijke meid, adrem en iemand die van een geintje hield, ik ben van mezelf ook wel zo maar heb mijn diepste gevoelens angst,pijn en verdriet ver weg geduwd niemand die daarbij kon komen.
Totdat in Januari een goede vriend en vriendin door mij heen prikten en ik letterlijk en figuurlijk inklapte. Ik leer nu dagelijks dingen durf te vragen en weet dat ik mezelf mag zijn en dat ik weet dat ik er mag zijn,maar bovenal dat ik een kind van God mag zijn! Ik durf te vertellen als ik bang ben of verdrietig ik durf mezelf steeds meer open te stellen,ik weet dat ik er nog lang niet ben en nog een lange weg te gaan heb. Ik heb niet alleen mezelf geestelijk tekort gedaan maar ook roofbouw gepleegd op mijn lichaam waardoor ik nu intens vermoeid ben. Ik ben 10 weken geleden naar pastoraal en diaconaal centrum “de Herberg “in Oosterbeek gegaan voor 6 weken, hier vond ik rust regelmaat en bezinning. Ik heb geleerd mijn grenzen aan te geven en dat ik mag vragen en niet bang hoef te zijn dat ik mezelf opdring, al deze dingen heb ik dus 20 jaar gedaan.

De afgelopen 7 maanden die erg zwaar waren lichamelijk maar vooral geestelijk hebben mij echter ook sterker gemaakt,ik heb leren vertrouwen op de Heere mijn God hij is er altijd en helpt mij door de diepste dalen heen. Steeds meer merk ik dat ik zonder Hem niet kan leven en mijn leven erg leeg zou zijn. Door open te zijn naar de mensen toe merk ik dat ik veel liefde en begrip krijg mijn familie en vrienden staan om me heen mijn kerkelijke gemeente, predikant en vele andere mensen die voor mij bidden en me kaarten sturen. Hierin heb ik geleerd hoe goed het is je bloot te geven in de figuurlijke zin je mag kwetsbaar zijn en als mensen jou niet mogen om wie jij bent dan zij dat zo, ik en ieder mens is geschapen naar Zijn beeld een ieder met zijn/haar gaven.

Nu deze topic er is dacht ik dat ik dit hier wel eens neer kon zetten want ook vele cm leden zijn vrienden geworden en leven met mij mee.
Ook vele leden niet niet intieme vrienden zijn geworden trouwens Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 17:20

MARISKA601 schreef:
Wat ik de laatste tijden merk is ,
is dat er veel heisa is op het forum rondom het geschrevene.

Nu is er iemand die kritiek heeft op mijn postings.
En heeft de redactie gemaild.

In hoe verre is er vrijheid van meningsuiting op het forum?

Kan en mag je alles maar zeggen?
Mag je kritiek hebben op iemand mening?

Uiteraard mag je reageren op elkaars stukjes.
Ik denk dat mensen gauw het gevoel hebben dat zij PERSOONLIJK worden aangevallen, terwijl hooguit hun mening bekritiseerd wordt.

Een beetje objectiviteit kan hierin absoluut geen kwaad.

En als je al een reactie geeft, hou het bij jezelf. Geef je eigen mening, vertel hoe je het ZELF ziet. Wijzen op een ander is zo makkelijk, maar er wijzen dan nog altijd drie vingers naar jezelf...

En als je dan ook nog bescheiden en vriendelijk blijft... wie zou er dan nog wat op- of aan te merken hebben op je reactie?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 17:25

Ik vertel hoe ik het ervaar als ik mij bloot geef.

Ik heb toen ik net lid was van cm iets van mezelf blootgegeven.
heb er achteraf spijt van gehad , omdat er dingen uit zijn verband zijn gerukt.

Daarom pas ik heel goed op met wat ik mensen vertel en wat ik voor ze verzwijg.

Dit heeft niets te maken met me zelf beschermen tegen kwetsbaarheid,
maar gewoon omdat de dingen uit zijn verband worden gerukt.

En de vuile was buiten hangen.. wat voor zin heeft dat?

Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 29 juli 2011, 17:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 17:37

Een kat in het nauw maakt gekke sprongen.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 17:38

MARISKA601 schreef:
Een kat in het nauw maakt gekke sprongen.

Dacht dat jij een konijn was Clown smiley
Maar idd die van mij maken nog weleens rare sprongen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 17:39

ERIKA129 schreef:
Dacht dat jij een konijn was Clown smiley
Maar idd die van mij maken nog weleens rare sprongen Lachende smiley

je zou es voor de gein moeten kijken hoe ze hier de trap behandelen...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 17:42

Iedereen morgen een gezellige dag. Hoop dat het een beetje droog blijft.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 17:45

MARISKA601 schreef:
Ik vertel hoe ik het ervaar als ik mij bloot geef.

Ik heb toen ik net lid was van cm iets van mezelf blootgegeven.
heb er achteraf spijt van gehad , omdat er dingen uit zijn verband zijn gerukt.

Daarom pas ik heel goed op met wat ik mensen vertel en wat ik voor ze verzwijg.

Dit heeft niets te maken met me zelf beschermen tegen kwetsbaarheid,
maar gewoon omdat de dingen uit zijn verband worden gerukt.

En de vuile was buiten hangen.. wat voor zin heeft dat?

Belijd elkaar je zonden, en bid voor elkaar.... dan zul je genezen....
Naar boven

Auteur Bericht
JEROEN372

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:00

Vandaag in de hoop [verslavingskliniek] daar in een speciale kamer geweest waar in stilte tot god gebeden kan worden.

Het was een zeer mooi moment,prachtige kamer bekleed met donkerrode kleden links van de lijn ,schaamte ,schuld ,pijn,afwijzing,vernedering,twijfel,onzekerheid,minderwaardigheid.

Aan de andere kant van het kruis, liefde,veiligheid,geborgen,Ik ben me je,
Zelfvertrouwen ,openheid,eerlijkheid,echtheid.

Kom tot Mij die vermoeit en belast zijt,en Ik zal u rust geven.

En dan die stilte erbij om stil van te worden......

met vriendelijke groet jeroen ps Hij is het medicijn voor mijn dagelijkse problemen
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:11

HANNAH810 schreef:
(was er alweer een foutje ingeslopen, thirza??? Knipoog smiley )

Liaantje had zich een tijdje terug afgemeld, maar niemand had haar er tussenuit gehaald...
Dus dacht ik.... laat ik dat dan maar even doen Knipoog smiley

(de ballen zijn ondertussen opgepompt, klaar om mee te nemen)
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:15

CHATULIEM619 schreef:
O, nee. Ik leg alleen maar uit wat de grenzen zijn op dit forum. En Mariska overschrijdt die behoorlijk de laatste tijd. En dan mag je iemand daarop attenderen.

Als jij vindt dat zij grenzen overschrijdt moet je misschien ook wat beter naar jouw eigen bijdragen kijken. Die zijn namelijk ook niet altijd mis. Em waarom zou jij wel alles mogen zeggen en een ander (zoals bijv dan Mariska) weer niet?
En ben jij dan degene die hier de grenzen bepaalt?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:29

en die heerlijke cake; is die ook al klaar?? Clown smiley

mjammieeeee!!!
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:33

Joehoeeeeeeeeee dat ik nu 3 week vakantie heb Lachende smiley en met een weekje vertrek naar de zon Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:34

MARIO216 schreef:
Iedereen morgen een gezellige dag. Hoop dat het een beetje droog blijft.

Verraste, verbaasde smiley kom je dan niet???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:35

TRIJNIE671 schreef:
Joehoeeeeeeeeee dat ik nu 3 week vakantie heb Lachende smiley en met een weekje vertrek naar de zon Coole smiley met zonnebril

Het zij je gegunt meid je heb er hard genoeg voor gewerkt Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:42

Vanmiddag tussen 13.00 en 13.30 uur ...

Ik loop op het strand van Callantsoog richting Egmond aan zee ....

Mijn dochter loopt de strandzesdaagse en die wist niet dat ik daar zou zijn ... Haar gezicht .. verbazing .. stralend .. lachend .. ongeloof ..

Dat was mijn mooiste moment van vandaag ... Coole smiley met zonnebril -- Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

HANNAH810 schreef:
en die heerlijke cake; is die ook al klaar?? Clown smiley

mjammieeeee!!!

moet ik nog aan beginnen... heb net de ingrediënten gehaald
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

Op vele serieuze forums is een metadiscussie verboden,oftewel discussies óver discussies (of over de manier van discussiëren)
Lijkt me zalig als dat privé gekissebis hier ook over zou zijn,zulke dingen regel je met de persoon in kwestie en mocht dat niet lukken dan is er nog de redactie.

En we zijn allemaal volwassen,niet reageren is ook een optie.

(beetje te b*tchy?ik glimlach wel even lief Lachende smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:43

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley kom je dan niet???

Misschien komen er ook wel mensen die niet op de lijst staan ... Twijfelende smiley -- Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:45

THIRZA120 schreef:
moet ik nog aan beginnen... heb net de ingrediënten gehaald

Je zou zo langzaam aan denken dat die picknicks een vreetfeest worden Clown smiley Clown smiley
Allemaal veel plezier morgen
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:50

ERIKA129 schreef:
Vind niet dat je namen behoord te noemen chat!!!
Ze heeft jou naam ook niet genoemd bij mijn weten!
Overtreed jij nu niet de regel om hier een naam te noemen?
dat is letterlijk iemand persoonlijk aanvallen!
Vind dit erg jammer chat, zoals bekend is dt een open forum!
Nee, Erika. In mijn voorgaande bijdrage heb ik eindelijk eens gereageerd op die voortdurende aantijgingen persoonlijk naar mij toe gericht. Als je die reactie lees, zie je al meteen dat ik dat rechtstreeks tegen Mariska zeg. Dus Thirza vraagt, bedoel je mij? Mijn antwoord is: nee, ik bedoel Mariska...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 18:59

eigenlijk wordt op elke topic steeds hetzelfde herhaalt...het begint met een bepaalde vraag en dan wordt er van de schrijvers een psyché analyse gegeven, waar eigenlijk niemand om vraagt, of er wordt uitgelegd hoe het wel of niet moet... Ik vraag me dan af of het eens niet beter zou zijn om alles maar dan ook alles te wissen van dit forum en dan trachten met een schone lei te beginnen.
Naar boven

Auteur Bericht
THIRZA120

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:00

CHATULIEM619 schreef:
Nee, Erika. In mijn voorgaande bijdrage heb ik eindelijk eens gereageerd op die voortdurende aantijgingen persoonlijk naar mij toe gericht. Als je die reactie lees, zie je al meteen dat ik dat rechtstreeks tegen Mariska zeg. Dus Thirza vraagt, bedoel je mij? Mijn antwoord is: nee, ik bedoel Mariska...

je had ook geen namen hoeven noemen....

maar we gaan nu heel erg off-topic. er is ondertussen een nieuw topic over dit ondewerp gestart.
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2250
Laten we daar verder gaan met deze discussie en hier verder gaan met het thema: Tekenen dat het einde nadert

Laatst aangepast door
THIRZA120
op vrijdag 29 juli 2011, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 19:03

CROSSROAD317 schreef:
Misschien komen er ook wel mensen die niet op de lijst staan ... Twijfelende smiley -- Knipoog smiley

Ik denk dat ik die subtiele tip goed heb begrepen...ik doe alvast een harnas aan om niet bedolven te worden onder de blauwe plekken van die welgemikte eikels... Boze smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2549 2550 2551 2552 2553 2554 2555 ... 6194 Volgende
Pagina 2552 van 6194