| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
Berichten: 838
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 17:31
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=v-17NWRddUk&feature=related
Ik denk dat deze al vaker voorbij is gekomen, maar soms raakt een tekst je ineens weer.....
You raise me up so I can stand on mountains You raise me up to walk on stormy seas I am strong when I am on your shoulders You raise me up to more than I can be
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
Berichten: 1331
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 17:58
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 18 september 2011, 15:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 18:58
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Egwel !! 
Ik geloof vast dat je loopt te stralen met een glimlach van oor tot oor  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNE589
|
Berichten: 74
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 19:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb eigenlijk niets te melden. Iedereen is zo stil tegenwoordig...maar ik ben dan ook helemaal niet nieuwsgierig.  |
Klopt Aagje627 is nooit nieuwsgierig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SWEETLADY943
|
Berichten: 58
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 19:08
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik had skype openstaan. Ik typte iets naar de vriend van mijn zus... geen reactie. ff later werd ik gebeld (via skype dus). "Hoi "R...." (naam), riep ik enthousiast. Maar het was hém niet, het was... mijn zus !! 
[color=#4B0082]Ze vertelde dat ze pas sinds een paar dagen beseft wat er is gebeurd... over geheugenverlies, maar ook dat ze minder pijn had en dat het redelijk goed gaat... wat een moment !!
Is dat een mooi moment... of niet ? |
Hoi Sus,
Dat is een geweldig bericht, en wat super dat je met je zus kon praten. Zal je zeker enorm goed hebben gedaan en je zus ook.
Veel liefs & sterkte, Sweets[/color]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
Berichten: 2113
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 19:23
|
|
|
|
| SWEETLADY943 schreef: | Hoi Sus,
Dat is een geweldig bericht, en wat super dat je met je zus kon praten. Zal je zeker enorm goed hebben gedaan en je zus ook.
Veel liefs & sterkte, Sweets[/color] |
ja, super hè...  tnx !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
Berichten: 163
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 19:29
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Alles gebeurt in stilte...  |
niet iedereen hoeft toch te weten wat zich achter de schermen afspeelt?!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
Berichten: 735
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 20:04
|
|
|
|
Iedereen een dikke knuffel van moi, ik kom weer eens daagjes langs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
Berichten: 735
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 20:15
|
|
|
|
Ik denk dat het nooit goed is om jezelf te vernederen of te verhogen... Iets met gulden middenweg, Denk dat je wel blij mag zijn met wat je hebt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
Berichten: 4718
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 20:34
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Iedereen een dikke knuffel van moi, ik kom weer eens daagjes langs  |
wb fantje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
Berichten: 5057
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 20:40
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik oordeel niet. ik constateer alleen wat. en het liedje van peter blanken vind ik niet gepast bij dit topic.
De bijbel leert ons om nederig te zijn. En daar getuigd dit liedje absoluut niet van. | Eigenlijk geeft dit liedje perfect aan waar het eigenlijk om gaat. Er zit een heel groot verschil tussen hoogmoed en onbescheidenheid. Het eerste is zonde, het tweede is de norm waar we in ons land mee te maken hebben. Je kunt net zo goed hoogmoedig zijn als je weinig of geen talenten hebt. En als je veel talenten hebt, betekent dat niet meteen dat je hoogmoedig bent. En is jaloezie eigenlijk ook niet een vorm van hoogmoed? Ik denk zelfs dat de aanleiding van dit topic jaloezie is.... Iedereen heeft talenten en gaven van God gekregen. In een gelijkenis hierover lezen we daar ook van. Er waren mensen die 10 talenten hebben gekregen en er waren mensen die maar 5 hadden gekregen en er was iemand die kreeg er maar één. Waarom wordt de 1 met 10 talenten dan verweten dat hij/zij 10 talenten heeft. Vaak juist door mensen met 1 talent. Die met 10 talenten zou even hard moeten werken aan die 10 talenten als die ene met dat ene talent. Niet de hoeveelheid talenten zegt iets, meer wat je ermee doet. God ziet ons allemaal als gelijkwaardig, en uiteindelijk zal Hij oordelen wat we met onze mogelijkheden hebben gedaan. En die opdracht geldt voor zowel de ene met 10 talenten als de ene met 1 talent. Ik ken gezinnen waarbij de ouders de kinderen verhinderen hun intelligentie te gebruiken. Veel hoogbegaafde kinderen worden door hun ouders tegengehouden. Waarom, omdat ze er niet tegen kunnen dat hun kinderen meer kunnen bereiken dan hunzelf. Het ergste voorbeeld vond ik het meisje, dat gewoon door haar vader geestelijk mishandeld werd omdat ze het gymnasium deed. Je kunt de vraag ook omdraaien: vind ik de ander hoogmoedig omdat ik jaloers ben op datgene wat God hem gegeven heeft?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 28 augustus 2011, 20:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBIN273
|
Berichten: 3
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:07
|
|
|
|
Aangezien ik het lastig vind om in contact te komen met de matches van het speeddaten, doe ik het even zo: MIjn nummer was: 305 Nummer van de matches: 217, 258, 280, 329
Had jij 1 van deze nummers? Stuur me een berichtje :)
GR.
Robin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
Berichten: 341
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:15
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Iedereen een dikke knuffel van moi, ik kom weer eens daagjes langs  |
Yeah!! Welkom terug! enne...blijf?!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
Berichten: 766
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:17
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eigenlijk geeft dit liedje perfect aan waar het eigenlijk om gaat. Er zit een heel groot verschil tussen hoogmoed en onbescheidenheid. Het eerste is zonde, het tweede is de norm waar we in ons land mee te maken hebben. Je kunt net zo goed hoogmoedig zijn als je weinig of geen talenten hebt. En als je veel talenten hebt, betekent dat niet meteen dat je hoogmoedig bent. En is jaloezie eigenlijk ook niet een vorm van hoogmoed? Ik denk zelfs dat de aanleiding van dit topic jaloezie is.... Iedereen heeft talenten en gaven van God gekregen. In een gelijkenis hierover lezen we daar ook van. Er waren mensen die 10 talenten hebben gekregen en er waren mensen die maar 5 hadden gekregen en er was iemand die kreeg er maar één. Waarom wordt de 1 met 10 talenten dan verweten dat hij/zij 10 talenten heeft. Vaak juist door mensen met 1 talent. Die met 10 talenten zou even hard moeten werken aan die 10 talenten als die ene met dat ene talent. Niet de hoeveelheid talenten zegt iets, meer wat je ermee doet. God ziet ons allemaal als gelijkwaardig, en uiteindelijk zal Hij oordelen wat we met onze mogelijkheden hebben gedaan. En die opdracht geldt voor zowel de ene met 10 talenten als de ene met 1 talent. Ik ken gezinnen waarbij de ouders de kinderen verhinderen hun intelligentie te gebruiken. Veel hoogbegaafde kinderen worden door hun ouders tegengehouden. Waarom, omdat ze er niet tegen kunnen dat hun kinderen meer kunnen bereiken dan hunzelf. Het ergste voorbeeld vond ik het meisje, dat gewoon door haar vader geestelijk mishandeld werd omdat ze het gymnasium deed. Je kunt de vraag ook omdraaien: vind ik de ander hoogmoedig omdat ik jaloers ben op datgene wat God hem gegeven heeft? |
Dit is nou jouw talent benutten, Chatuliem, een fraaie uitleg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:20
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]je moet natuurlijk wel een droogwaterkraanaansluiting hebben...kan je aanvragen bij de waterdinges...
Oke, ik zal aanvragen voor het aansluiten van droogwaterleiding
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:22
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | ja, super hè...  tnx !! |
Ik hoop dat je zus sneller naar Nederland mag terugkeren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:31
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Iedereen een dikke knuffel van moi, ik kom weer eens daagjes langs  |
welkom terug Doesje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:36
|
|
|
|
De tijd dringt Josina,
Ik hoop dat je vannacht goed kan slapen en goed voorbereid naar het ziekenhuis. Frank zal bewaken in de keuken dat je niet stiekum naar de koelkast gaat.
Sterkte voor morgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:38
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | De tijd dringt Josina,
Ik hoop dat je vannacht goed kan slapen en goed voorbereid naar het ziekenhuis. Frank zal bewaken in de keuken dat je niet stiekum naar de koelkast gaat.
Sterkte voor morgen  |
Dank je wel, Herman!
Maar het bewaken van de koelkast door Frank gaat toch niet lukken. Ik mag tot half 8 nog een heel licht ontbijtje en daarna gaat Frank toch slapen
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zondag 28 augustus 2011, 21:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
Berichten: 838
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:38
|
|
|
|
Ik denk dat hoogmoed iets anders is dan talenten gebruiken. Hoogmoed is een innerlijke houding, een hartsgesteldheid, waar in de Bijbel voor wordt gewaarschuwd. Hoogmoed is jezelf boven anderen verheven voelen. Heb even wat definities opgezocht: Hoogmoed= Trots, Overschatting van eigen kunnen, Aanmatiging, Arrogantie, Egoïsme , Eigendunk, Eigenwaan, Grootsheid, Hoge dunk van zichzelf, Hovaardij, Ijdelheid , Inbeelding, Opgeblazenheid, Overmoed. Er wordt door Jezus over gesproken in Markus 7:21-23 Daarin waarschuwd Hij voor de kwade overwegingen uit ons hart, waaronder hoogmoed. Jezus roept ons op om niet hoogmoedig te zijn maar nederig, zoals Hij was. Hij waste de voeten van Zijn volgelingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
Berichten: 4992
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:41
|
|
|
|
|
Frank brengt je wel naar het ziekenhuis hoor voor gratis service
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
Berichten: 5407
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:43
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Ik denk dat hoogmoed iets anders is dan talenten gebruiken. Hoogmoed is een innerlijke houding, een hartsgesteldheid, waar in de Bijbel voor wordt gewaarschuwd. Hoogmoed is jezelf boven anderen verheven voelen. Heb even wat definities opgezocht: Hoogmoed= Trots, Overschatting van eigen kunnen, Aanmatiging, Arrogantie, Egoïsme , Eigendunk, Eigenwaan, Grootsheid, Hoge dunk van zichzelf, Hovaardij, Ijdelheid , Inbeelding, Opgeblazenheid, Overmoed. Er wordt door Jezus over gesproken in Markus 7:21-23 Daarin waarschuwd Hij voor de kwade overwegingen uit ons hart, waaronder hoogmoed. Jezus roept ons op om niet hoogmoedig te zijn maar nederig, zoals Hij was. Hij waste de voeten van Zijn volgelingen. |
Eigenlijk geeft dit liedje perfect aan waar het eigenlijk om gaat. Er zit een heel groot verschil tussen hoogmoed en onbescheidenheid. Het eerste is zonde, het tweede is de norm waar we in ons land mee te maken hebben
Chatuliem geeft dat toch aan in zijn stukje? Hoogmoed is zonde....... Alleen is het denk ik heel verschillend wat je onder hoogmoed verstaat......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:44
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Frank brengt je wel naar het ziekenhuis hoor voor gratis service |
Dat is het minste dat hij kan doen, maar als ik over zijn autorijden en de weg weten lees, dan betwijfel ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
Berichten: 2124
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:48
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Dat is het minste dat hij kan doen, maar als ik over zijn autorijden en de weg weten lees, dan betwijfel ik  |
Hij neemt wel plattegrondkaart mee, zijn tomtom is alleen beschikbaar voor België Je moet ervoor zorgen wel om hardop te lezen hoe Frank rijden moet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
Berichten: 3599
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:49
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Hij neemt wel plattegrondkaart mee, zijn tomtom is alleen beschikbaar voor België Je moet ervoor zorgen wel om hardop te lezen hoe Frank rijden moet  |
dan is het maar goed dat ik de weg uit mijn hoofd weet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
Berichten: 838
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 21:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Eigenlijk geeft dit liedje perfect aan waar het eigenlijk om gaat. Er zit een heel groot verschil tussen hoogmoed en onbescheidenheid. Het eerste is zonde, het tweede is de norm waar we in ons land mee te maken hebben
Chatuliem geeft dat toch aan in zijn stukje? Hoogmoed is zonde....... Alleen is het denk ik heel verschillend wat je onder hoogmoed verstaat...... |
Ja klopt, dat heeft Chat aangegeven en ik spreek dat toch niet tegen?? Ik geef alleen even een aantal definities van hoogmoed erbij en wat Jezus ons ervan zegt. Dat vind ik n.l. veel belangrijker dan welke norm in ons land ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
Berichten: 142
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:01
|
|
|
|
|
Ik ben het eens met de uitleg van chat met de toevoeging dat Jezus zei...leer van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
Berichten: 7231
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Euh deze topic gaat over cm setjes toch Offe ben ik nu abuis en hebben we er een Ach wat dom van mij visser en frank delen een harem van 5 vrouwen toch de goeie topic |
5 vrouwen??? Ik moet echt wel vermageren maar de middelen mogen nu ook weer niet te drastisch zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
Berichten: 4852
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:05
|
|
|
|
|
Josina........Visser wenst je heel veel sterkte toe morgen , maar bovenal Gods nabijheid.
|
|
| Naar boven |
|
|