ChristianMatch
 


Forum

De zonden
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2751 2752 2753 2754 2755 2756 2757 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:36
 
Twee opmerkingen van mijn kant. Er is bijbels gezien geen verschil tussen grote en kleine zonde. Elke zonde is zonde. Het tweede is dat je in dit gehele hoofdstuk geen enkele verlossing ziet. Immers, wij geloven niet in zonde, maar we geloven in vergeving van zonden. En dat wordt totaal niet vermeld. Ze bieden dus geen verlossing aan, het is slechts een beschrijving van zonde, maar goed, wat je er mee kunt doen wordt niet vermeld.
De site waar dit vandaan komt is niet al te fris, ze gaan ook in op paranormale ervaringen en ze gooien alles op één hoop. "blijf bij Uzelf" is niet de boodschap die in de Bijbel staat. Geef Uzelf aan Jezus is immers het evangelie....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:38
 
Ik vind dit een vreemde tekst. Ze nemen paranormale uitingen, Maria openbaringen, net zo serieus als datgene wat in de bijbel staat. En ik geloof er niet in dat we zo bezig moeten zijn met de hel, laten we ons concentreren op de hemel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:38
 
Ik geloof in Jezus Christus, die gekruisigd, Dat is geen religie, maar een relatie...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:40
 
Volgens mij zijn we niet meer op zoek naar de verlossing van zonden. Jezus is immers de Weg die leidt tot de Waarheid en die ons Leven geeft. Het verhaal wat hier verteld wordt is niet af. De verlossing wordt niet verkondigd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:49
 
ROADY641 schreef:
Roddel is geen kleine zonde.
Het is een van de meest vernietigende tactieken van de duivel...
Ergens in de bijbel wordt roddel naast moord vermeld bij zaken die we maar beter kunnen nalaten.
Als ik het kan vinden, vermeld ik het nog.

In Jacobus 3 staat een stuk over de zonden van de tong. Ik heb er eens een dominee over horen zeggen dat roddel - en dat valt onder het valse getuigenis spreken over de naaste - een van de kleinere zonden lijkt maar er wel eentje is met grote en ongrijpbare gevolgen. Natuurlijk is een moord erger maar roddel is wel het aanzetten tot wat we karaktermoord noemen. Bij karaktermoord schep je een onjuist beeld van een ander en je tast dus iemand bewust aan. Daarmee stoot je dus feitelijk iemand uit.
Het gekke is dat het kennelijk onuitroeibaar is. Helaas komt het bij met name vrouwengroepen vaak voor. We kennen het allemaal: Zij zegt dat over mij.... en dan breekt de hel los. Erger is natuurlijk als het stiekem gaat. Mijn onderzoek is niet wetenschappelijk maar het komt met name in meisjesklassen toch wel erg vaak voor. Er zijn overigens wel onderzoeken die stellen dat sommige groepen alleen kunnen bestaan als men zich afzet tegen een ander. Iedere leerkracht kent het verschijnsel dat er bijna altijd een meisje in een klas zit die door andere meisjes als pispaal wordt gebruikt. Jongens doen dit ook wel maar minder extreem en ook minder langdurig doorgaans.
Degene die roddelt, beschouwt zichzelf altijd als onschuldig. Het is toch in vertrouwen verteld - of zo heb ik het niet gezegd. Maar ja, roddel verspreidt zich als een smeulend vuur, iedereen weet dat en dus ook degene die de boodschap in de wereld bracht. Vaak is dat ook ronduit de bedoeling, dat weten we allemaal.
Jacobus zegt dat zegen en vervloeking, want roddel is een vorm van vervloeken, niet uit één mond kunnen komen, zoals een bron ook niet tegelijkertijd schoon en smerig water kan geven. De tong is een klein orgaan maar stuurt, net als het kleine roer, wel het hele schip. Feitelijk is daarmee datgene wat met de mond wordt gezegd kenmerkend voor de persoon.
Jacobus mag niet zo hoog in aanzien staan bij de theologen, hij had wel een scherp inzicht en benoemde heel goed wat veel mensen kwaad doet: de zonden van de tong en dus vooral het kwaadspreken en de roddel. Wat met roddel is verspreid, is moeilijk - en eigenlijk niet - terug te draaien. Mensen die roddelen, zaaien het slechte en doen dat helaas vaak nog bewust ook. Zo klein is die zonde niet, als er al kleine en grote zonden bestaan.

Thomas, een wachter voor de lippen kan geen kwaad.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 september 2011, 16:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN146





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:55
 
CHATULIEM619 schreef:
tjonge jonge zeg. Zuiver gereformeerd gebleven? Geloof je echt dat ze zuiverder zijn in de refo kerken dan ergens anders??? Als je de eerste gemeente gekend had had je die afgestoten....

Ik probeerde te ontkrachten dat de bedenker van de term de tegenstelling McChurch versus niet-McChurch gelijkstelt met de tegenstelling evangelisch-calvinistisch. (Waarbij evangelisch/charismatisch (zie deze discussie) aan de zogenaamde negatieve kant zou staan).
Vandaar dat ik deze laatste tegenstelling aandikte door te zeggen dat refokerken zogenaamd zuiverder zouden zijn, ik geloofde dat niet en ik meende dat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:20
 
THOMAS968 schreef:
In Jacobus 3 staat een stuk over de zonden der tong. Ik heb er eens een dominee over horen zeggen dat roddel - en dat valt onder het valse getuigenis spreken over de naaste - een van de kleinere zonden lijkt maar wel eentje met grote en ongrijpbare gevolgen. Natuurlijk is een moord erger maar roddel is wel het aanzetten tot karaktermoord. Bij karaktermoord schep je een onjuist beeld en je tast dus iemand bewust aan. Daarmee stoot je dus feitelijk mensen uit
Het gekke is dat het kennelijk onuitroeibaar is. Helaas komt het bij met name vrouwengroepen vaak voor. We kennen het allemaal: Zij zegt dat over mij.... en dan breekt de hel los. Erger is natuurlijk als het stiekem gaat. Mijn onderzoek is niet wetenschappelijk maar het komt met name in meisjesklassen toch wel erg vaak voor. Er zijn overigens wel onderzoeken die stellen dat sommige groepen alleen kunnen bestaan als men zich afzet tegen een ander. Iedere leerkracht kent het verschijnsel dat er bijna altijd een meisje in een klas zit die door andere meisjes als pispaal wordt gebruikt. Jongens doen dit ook wel maar minder extreem en langdurig doorgaans.
Degene die roddelt, beschouwt zichzelf altijd als onschuldig. Het is toch in vertrouwen verteld - of zo heb ik het niet gezegd. Maar ja, roddel verspreidt zich als een smeulend vuur, iedereen weet dat en dus ook degene die de boodschap in de wereld bracht. Vaak is dat ook ronduit de bedoeling, dat weten we allemaal.
Jacobus zegt dat zegen en vervloeking, wat roddel is een vorm van vervlo, niet uit één mond kunnen komen, zoals een bron ook niet tegelijkertijd schoon en smerig water kan geven. De tong is een klein orgaan maar stuurt, net als het kleine roer, wel het hele schip. Feitelijk is daarmee datgene wat met de mond wordt gezegd kenmerkend voor de persoon.
Jacobus mag niet zo hoog in aanzien staan bij de theologen, hij had wel een scherp inzicht en benoemde heel goed wat veel mensen kwaad doet: de zonden van de tong en dus vooral het kwaadspreken en de roddel. Wat met roddel is verspreid, is moeilijk - en eigenlijk niet - terug te draaien. Mensen die roddelen, zaaien het slechte en doen dat helaas vaak nog bewust ook.

Thomas, een wachter voor de lippen kan geen kwaad.

even een update...mannen roddelen vaker dan vrouwen.én langer..
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/810541/2009/04/06/Mannen-roddelen-vaker-dan-vrouwen.dhtml

foei!! Thomas toch... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LADY876





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:22
 
Ik weet ook niet welk bijbelboek dat geschreven staat over tattoos.
Maar CROSS (als ik het goed schijf) had het getikt met de bijbelboek erbij dacht ik, dus ik scrol effe terug naar boven Lachende smiley

Fijn weekend allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Volgens mij zijn we niet meer op zoek naar de verlossing van zonden. Jezus is immers de Weg die leidt tot de Waarheid en die ons Leven geeft. Het verhaal wat hier verteld wordt is niet af. De verlossing wordt niet verkondigd...

Je hebt gelijk, Chatuliem..het is een vreemde site waar dit allemaal afkomt..
Het heet ook: "Blijf bij jezelf", terwijl wij het van Jezus hebben moeten.
Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LADY876





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:24
 
Hier staat het van CROSSROAD:


[b]Er staat in de bijbel dat je geen tattoo mag zetten om een dode te betreuren (herdenken) ... dus als het voor de sier is, is het volgens mij wel toegestaan ...
Leviticus 19:27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER

Ik heb zo'n herziene vertaling bijbel, dus ga het opzoeken en ook lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:26
 
Verraste, verbaasde smiley
Religie kan inderdaad heel breed gezien worden.
wel een duidelijke uitleg Mariska.. thx Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:26
 
Geen bron waar ik een hoge pet van op heb. En je moet haast wel gelezen hebben dat de essentie van mijn stuk toch echt een andere was. Ik heb het over een groot kwaad, of mannen het nu doen of vrouwen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 3 september 2011, 17:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:38
 
MARIAN519 schreef:
JIj en vervelen? met al die vrouwen waar je het druk mee hebt?

Of is het teveel om aan te kunnen? 1 vrouw is al duizend mannen te erg..dus 5 wordt wel erg zwaar....verveel jij je daarom?
heb je ze niet aangekund en zit je nu alleen? Smiley die vol vragen zit

ach...arme eenzame man... Huilende smiley, smiley in tranen Smiley met dichtgeplakte mond

Weet je het is mooi weer envrouwen zijn dan te vermoeiend voor die ouwe man Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:40
 
JOSINA022 schreef:
Nu komt er toch nog weer ff een tegenslagje bij...mijn hb (ijzergehalte in het bloed) is dusdanig gezakt dat ik een zakje bloed toegediend ga krijgen.
Baaaaaaaalen dus Gefrustreerde smiley

Men wat is dat nu toch Twijfelende smiley zit echt niet mee bij jou he Gefrustreerde smiley
Mensen als jullie een kaartje willen sturen naar Josina (kan ze echt wel gebruiken als je alles leest)
Mail mij en je krijgt haar gegevens Lachende smiley


Laatst aangepast door
ERIKA129
op zaterdag 3 september 2011, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:42
 
ANNETTE050 schreef:
haha....ja.....helemaal waar....en wie weet wat voor mooie nazomer we krijgen.....

Ikke hoop met je mee.... ben voor een mooie nazomer Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:44
 
THOMAS968 schreef:
In Jacobus 3 staat een stuk over de zonden van de tong. Ik heb er eens een dominee over horen zeggen dat roddel - en dat valt onder het valse getuigenis spreken over de naaste - een van de kleinere zonden lijkt maar er wel eentje is met grote en ongrijpbare gevolgen. Natuurlijk is een moord erger maar roddel is wel het aanzetten tot wat we karaktermoord noemen. Bij karaktermoord schep je een onjuist beeld van een ander en je tast dus iemand bewust aan. Daarmee stoot je dus feitelijk iemand uit
Het gekke is dat het kennelijk onuitroeibaar is. Helaas komt het bij met name vrouwengroepen vaak voor. We kennen het allemaal: Zij zegt dat over mij.... en dan breekt de hel los. Erger is natuurlijk als het stiekem gaat. Mijn onderzoek is niet wetenschappelijk maar het komt met name in meisjesklassen toch wel erg vaak voor. Er zijn overigens wel onderzoeken die stellen dat sommige groepen alleen kunnen bestaan als men zich afzet tegen een ander. Iedere leerkracht kent het verschijnsel dat er bijna altijd een meisje in een klas zit die door andere meisjes als pispaal wordt gebruikt. Jongens doen dit ook wel maar minder extreem en ook minder langdurig doorgaans.
Degene die roddelt, beschouwt zichzelf altijd als onschuldig. Het is toch in vertrouwen verteld - of zo heb ik het niet gezegd. Maar ja, roddel verspreidt zich als een smeulend vuur, iedereen weet dat en dus ook degene die de boodschap in de wereld bracht. Vaak is dat ook ronduit de bedoeling, dat weten we allemaal.
Jacobus zegt dat zegen en vervloeking, wat roddel is een vorm van vervloeken, niet uit één mond kunnen komen, zoals een bron ook niet tegelijkertijd schoon en smerig water kan geven. De tong is een klein orgaan maar stuurt, net als het kleine roer, wel het hele schip. Feitelijk is daarmee datgene wat met de mond wordt gezegd kenmerkend voor de persoon.
Jacobus mag niet zo hoog in aanzien staan bij de theologen, hij had wel een scherp inzicht en benoemde heel goed wat veel mensen kwaad doet: de zonden van de tong en dus vooral het kwaadspreken en de roddel. Wat met roddel is verspreid, is moeilijk - en eigenlijk niet - terug te draaien. Mensen die roddelen, zaaien het slechte en doen dat helaas vaak nog bewust ook. Zo klein is die zonde niet.

Thomas, een wachter voor de lippen kan geen kwaad.

Precies...juist...moest ik aan deze woorden(psalm) denken....

Opdat ik mij tot gene stond..
IETS ONBEDACHTZAAMS LAAT ONTGLIPPEN....

De tong een scherpsnijdend zwaard....
Wat is er daardoor al veel kwaad geschied...
Inderdaad...roddel...achterklap...venijn...en leugens....


En ja...ook door mezelf!!!!
Vandaar ook dat gebed...Heer zet een wacht voor mijn lippen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 17:40
 
CHRISTIAN146 schreef:
Ik probeerde te ontkrachten dat de bedenker van de term de tegenstelling McChurch versus niet-McChurch gelijkstelt met de tegenstelling evangelisch-calvinistisch. (Waarbij evangelisch/charismatisch (zie deze discussie) aan de zogenaamde negatieve kant zou staan).
Vandaar dat ik deze laatste tegenstelling aandikte door te zeggen dat refokerken zogenaamd zuiverder zouden zijn, ik geloofde dat niet en ik meende dat niet.
Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen, dan zijn we het met elkaar eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 17:41
 
.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 3 september 2011, 19:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SWEETLADY943





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 17:59
 
MARISKA601 schreef:
Zonden zijn alle gedachten, woorden en handelingen die ons wegvoeren van God en verhinderen tot wij volmaakt worden.
Zonden staan tussen ons en God.
Lees ook de pagina Inspiratie over de geestelijke beïnvloeding vanuit gene zijde.

Als wij aan zonden denken dan denken wij meestal aan de overtreding van de Tien Geboden.
Wij denken dan aan ernstiger zaken zoals diefstal, moord en doodslag.
Zeg maar de grote fouten.
Wij denken dan ook aan overtreding van de voorschriften van de religie die wij aanhangen.

Soms worden zonden onderverdeeld in dagelijkse zonden en doodzonden.
Bij dagelijkse zonden zou de band tussen God en de mens behouden blijven.
Bij doodzonde zou de band verbroken worden.
Dat is erg schematisch voorgesteld.
Zonden zijn overdrachtelijke gezien stoorzenders die het moeilijk maken om onze geestelijke zender en ontvanger zuiver afgestemd te houden.
De gevolgen:

Zonden verstoren de eenheid
Zonden beschadigen de liefdeband
Zonden verhinderen dat onze volledigheid tot bloei komt
Zonden verzieken onze geest
Zonden ondergraven onze moraal
Zonden verstoren de ware vrede van ons hart
De dagelijkse of kleine zonde maakt de weg vrij voor grotere zonde.
Deze kleine zonde die niet als zodanig wordt herkend is de basis van alle andere zonden. Kleine zonden zijn, o.a:

Ontevredenheid
Roddelen
Egoïsme
Verminderde zelfbeheersing
Ongeduld en agressiviteit
Slapheid en lafheid
Genotzucht
Oneerlijkheid
Geen beheersing van lichamelijke driften
afgunst
Langzaam verslapt onze moraal en onze geest staat open voor grotere zonden.
Het probleem is dat wij zulks niet in de gaten hebben.

De H.Maria zei te Bayside New York tegen de zienster:
“Er komt een tijd dat de mensen de zonde niet meer als zodanig zullen herkennen. Het is een levenswijs geworden.”
Die tijd is onze tijd. De tijd van alles moet kunnen. Niets moet alles mag.
De uitwassen zien wij nu dagelijks om ons heen.
Het zal ons steeds meer gaan benauwen.


bron http://www.blijf-bij-uzelf.nl/religie/religie.html


Mooi dat je dit met ons deelt Mariska.

Als je (iemand) iets nu als zondig ziet, en dat dadelijk niet meer zo ziet, is t voor jou ook geen zonde meer toch, alleen voor degene die dat nog wél als zondig zien!

Als t probleem is, dat we t zelf niet in de gaten hebben; Verzwakken we zelf dan niet waarin we geloofde?
Zijn we dan geen afdwalers. En zijn we t eigenlijk allemaal niet, want iedereen zondigt toch!

Als we zelf niet zouden zien dat we zondig doen, WILLEN we er dan wel op gewezen worden?
Ben jijzelf dan wel die vriend, die dat dan durft te zeggen?
Of gaan we dan denken;
Het is niet goed wat mijn vriend doet, want ik vind t zondig, hij/zij is blind aan t worden, MAAR ik zeg maar niks!

Ben ik dan nog wel een vriend tot mijn vriend?
Ben ik dan wel eerlijk, tot mijn vriend ? Ben ik dan wel eerlijk tot mezelf?
Ben ik dan wel behulpzaam?
Ben ik dan wel met liefde bezig?

Als ik nu lees, dat de gedachte al is; "dat we t zelf niet zullen herkennen", en dan het toch er niks van zeggen tot de ander, hoe voelen we dat dan?



De gevolgen:

Zonden verstoren de eenheid
Zonden beschadigen de liefdeband
Zonden verhinderen dat onze volledigheid tot bloei komt
Zonden verzieken onze geest
Zonden ondergraven onze moraal
Zonden verstoren de ware vrede van ons hart



Liefs, Sweets


Laatst aangepast door
SWEETLADY943
op zaterdag 3 september 2011, 18:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 18:47
 
Die anderhalve haar...


Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 18:51
 
MARIAN519 schreef:
even een update...mannen roddelen vaker dan vrouwen.én langer..
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/810541/2009/04/06/Mannen-roddelen-vaker-dan-vrouwen.dhtml

foei!! Thomas toch... Boze smiley


Een beetje jammer dat je nu net zo'n -voor mij- onbelangrijk zinnetje aanhaalt.......Wie het doet, mannen of vrouwen doet niets af van het geniep van roddelen........Is het niet belangrijker de boodschap van het stuk te lezen dan te vallen over zo'n onnozel zinnetje......... Smiley die vol vragen zit
Of was het lollig bedoeld binnen een serieus topic?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 18:58
 
THOMAS968 schreef:
Geen bron waar ik een hoge pet van op heb. En je moet haast wel gelezen hebben dat de essentie van mijn stuk toch echt een andere was. Ik heb het over een groot kwaad, of mannen het nu doen of vrouwen.

Thomas

Aino...
Ik ben opgegroeid met Bijbelteksten...

"Zet Heer' een wacht voor mijne lippen
behoed de deuren van mijn mond..
opdat bij mij ter gener stond..
iets onbedachtzaams kan ontglippen."

Ik was even aan het muggenziften...sorry.. Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:00
 
WILLEMIJN232 schreef:
Een beetje jammer dat je nu net zo'n -voor mij- onbelangrijk zinnetje aanhaalt.......Wie het doet, mannen of vrouwen doet niets af van het geniep van roddelen........Is het niet belangrijker de boodschap van het stuk te lezen dan te vallen over zo'n onnozel zinnetje......... Smiley die vol vragen zit
Of was het lollig bedoeld binnen een serieus topic?

Ik heb de boodschap meegekregen, Willemijn...
ik relativeerde even..kan?

al was het in een serieus topic... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:04
 
MARIAN519 schreef:
Ik heb de boodschap meegekregen, Willemijn...
ik relativeerde even..kan?

al was het in een serieus topic... Gefrustreerde smiley

Onder relativeren versta ik gelukkkig wat anders Marian....
Niet dat je de meest onbelangrijke zin uit een goed stuk eens even aanhaalt........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 3 september 2011, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:25
 
ROADY641 schreef:
Roddel is geen kleine zonde.
Het is een van de meest vernietigende tactieken van de duivel...
Ergens in de bijbel wordt roddel naast moord vermeld bij zaken die we maar beter kunnen nalaten.
Als ik het kan vinden, vermeld ik het nog.
Er is geen enkele zonde, die groter is dan de ander. Elke zonde zou zorgen voor scheiding tussen God en mens. Maar laten we het eens over roddelen hebben hier op CM. Wie heeft zich er de laatste tijd niet aan bezondigd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VIJFNUL285





Berichten: 30

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:26
 
VISSER278 schreef:
Frank, als ik jou was zou ik er ook naar toe gaan. Echt iets voor jou,
Folklore, muziek, Belgische trekpaarden, brabantse gezelligheid.......
Zo....nu weet je het wel zeker?




gezellig hoor


Laatst aangepast door
VIJFNUL285
op zaterdag 3 september 2011, 19:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Onder relativeren versta ik gelukkkig wat anders Marian....
Niet dat je de meest onbelangrijke zin uit een goed stuk eens even aanhaalt........

Thomas heeft zeker mooi uitgelegd dat het de bron is waar het om draait..
Ik ben het helemaal met hem eens... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:40
 
MARIAN519 schreef:
Thomas heeft zeker mooi uitgelegd dat het de bron is waar het om draait..
Ik ben het helemaal met hem eens... Lachende smiley

Ik denk zelf dat het veel verder gaat dan het ergens mee eens zijn.....
Het is iets wat zo kwalijk is dat we ons er niet mee moeten inlaten........en dan kom je weer bij de zonde he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dit een vreemde tekst. Ze nemen paranormale uitingen, Maria openbaringen, net zo serieus als datgene wat in de bijbel staat. En ik geloof er niet in dat we zo bezig moeten zijn met de hel, laten we ons concentreren op de hemel.

Ik geloof dat wij ons niet bezig meten houden met de vraag of de hel er is en wie of er in de hel komt.
De Bijbel geeft dit al duidelijk aan..

Laten wij ons bezig houden met het verkondigen van het Evangelie...de belofte..blijde boodschap....dat we het van Jezus verwachten mogen, omdat Hij onze zonden gedragen heeft..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:49
 
JOSINA022 schreef:
In wezen is er geen verschil tussen kleine en grote zonde, het is allemaal even erg.
Of zie ik dat nu verkeerd?

Zonde is zonde, dat is waar.
Alleen de gevolgen van de ene zonde werken veel verder uit dan de andere.
Maar zowieso brengt de zonde beschadiging voort, voor de zondaar, als degene met wie de zondaar relatie heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2751 2752 2753 2754 2755 2756 2757 ... 6194 Volgende
Pagina 2754 van 6194