ChristianMatch

Forum

Wat zegt de bijbel over alcohol?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2821 2822 2823 2824 2825 2826 2827 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:47

COOTJE711 schreef:
Met de overheid heb ik ook geen medelijden maar idd wel met mijn belastinggeld Knipoog smiley
Wat betreft het comazuipen: denk dat dit wel toeneemt onder jongeren.
Waarom? niet omdat ze zich prettig voelen, naar mijn gevoel meer onvrede, slechte gezinssituatie, psychische problemen en daarnaast vanzelfsprekend de factor 'stoer' doen.

Dat comazuipen is inderdaad stoerdoenderij. Het is ook een experiment: wie krijgt het meeste naar binnen vooralleer hij of zij tegen de vlakte gaat en in het ziekenhuis tercht komt. Google eens naar 'tampons met alcohol'? Dan zie je daar ook iets heel eigenaardigs. Pervers zelfs. Boze smiley

Ben met je eens dat alle gedoog wat betreft de coffeshops ook bagger is. Criminaliteit zal misschien in lichte mate afnemen maar de inname neemt geweldig toe..... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:48

MARIO216 schreef:
Een geldboom, althans bij mij blijft die groeien Engeltje smiley

Verraste, verbaasde smiley en waar woon je ook alweer?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:52

MARIO216 schreef:
Weet je wat ik niet snap, maar eigenlijk doet dat er niet toe. Dat café's zonder naar leeftijd te vragen aan jongeren van nog geen 16 gewoon alcohol te schenken.
Stomme vraag maar de bijbel geeft daar niet echt een concreet antwoord op, mogen alleen volwassenen alcohol.

Bedrinkt u niet aan wijn, dat lijd tot losbandigheid, staat ergens geschreven, waar precies weet ik niet. Maar dat spreekt al voor zich. En gezien de hersenen van kinderen nog in de ontwikkeling zijn, is het raadzaam het niet te doen. En gezien de ouders de verantwoording voor hun kinderen dragen, spreekt het voor zich, lijkt mij. De wet stelt nu 16 voor, is in het verleden 18 geweest, en vroeger (35 jaar geleden) leerde ik op school 21 jaar. Maar of dat nu een streef leeftijd was van Horeca Ned. wil ik in de midden laten. En gezien kinderen tot 18 jaar nog onder de zorgplichten van de ouders vallen..
En de ouders onder de wet, welke, en waar die ook is, stelt de Bijbel ook dat je, je aan de wet moet houden.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 17 september 2011, 11:54
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:04

ANNETTE050 schreef:
Ja,mooie waarheid, Thomas.
Waarom geen topic over
"Is God echt machtiger dan de duivel'
óf
'Is de duivel echt overwonnen door Jezus'dood aan het kruis'.

Àls we al geloven in 1 God dan geloven we toch ook in de almacht van God en weten we dat Hij machtiger is dan de duivel én dat de duivel echt is overwonnen door Jezus'dood?

Waarom er een topic over?
Twijfel je aan Gods almacht en aan Jezus'overwinningswerk?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:07

CHATULIEM619 schreef:
Dit vind ik al aardig in de buurt komen, nietwaar? Er zijn meerdere teksten te vinden waarin men duidelljk het geloof in God en genezing proclameert.

Hier een voorbeeld hoe Jezus handelde...

Dus wij moeten ook maar op een gebiedende wijs bidden/handelen?

Ik neem even het Onze Vader voor ogen...
Daar staat van hoe wij moeten/kunnen bidden.
En ik zie er geen gebiedende wijs in.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:07

MARIAN519 schreef:
Àls we al geloven in 1 God dan geloven we toch ook in de almacht van God en weten we dat Hij machtiger is dan de duivel én dat de duivel echt is overwonnen door Jezus'dood?

Waarom er een topic over?
Twijfel je aan Gods almacht en aan Jezus'overwinningswerk?

Zulke vragen worden wel retorische vragen genoemd, de vragen die ik stelde. Zie ook mijn reactie 673.
'Zou wel fijn zijn als reacties niet uit de context waarin ze zijn geplaatst worden gehaald.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 17 september 2011, 12:10
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:20

Bron: “Geneest de zieken”

Deel 1 van 3 Prof. Dr. W.J. Ouweneel

Dit zegt ouweneel over genezing van de zieken.

Het gevaar van eenzijdigheid

Enkele voorbeelden van onjuiste c.q. ongenuanceerde uitspraken:

1. Een christen hoeft nooit ziek te zijn, en als hij dat toch is moet er altijd zonde in het spel zijn

Antw. In haar absolutisme is deze stelling onjuist. Er zijn een aantal Bijbelse voorbeelden van gelovigen die en ziekte hadden, zonder dat bij hen expliciet sprake was van een zondige oorzaak. Zonde speelt wel vaker een rol dan veel christenen lijken te beseffen.

2. Als een zieke niet geneest, is dat altijd een kwestie van ongeloof

Antw. Nee, sommige personen in de Bijbel hadden nauwelijks of geen geloof toen zij genezen werden. Het uitblijven van de genezing kan ook gebrek aan geloof zijn bij de genezingsbedienaar of bij de omgeving van de zieke. Geloof speelt wel een veel grotere rol dan we soms lijken te beseffen.

3. Alle ziekte komt van de duivel; God de Vader maakt zijn kind nooit ziek

Antw. Er zijn veel Bijbelplaatsen te noemen waaruit blijkt dat God een mens ‘ziek’ maakt. God kan die ziekte toelaten als een aspect van Zijn wegen met de gelovige, bijvoorbeeld opvoeding door kastijding, (dus in geval van zonde), maar ook om heel andere redenen, die ons soms geheel onbekend zijn. Ziekte als zodanig kunnen we nooit een zegen van God noemen; maar God kan ziekte wel gebruiken om een bepaalde zegen te bewerkstelligen.

4. De Here Jezus is niet alleen voor je zonden, maar ook voor ziekten gestorven; daarom kun je van je ziekten net zo zeker bevrijd worden als van je zonden

Antw. Deze uitspraak vindt zijn basis in Jesaja 53 en het citaat daarvan in Mattheüs 8 vers 17. Je kunt met een gerust hart elk mensen vergeving van zonden in het vooruitzicht stellen op grond van zijn/haar geloof in Jezus Christus, maar je kunt niet met dezelfde stelligheid beweren dat iedere gelovige altijd volledige genezing zal ondervinden in geval van ziekte. Wél is het zo dat, als er genezing plaatsvindt, dit altijd gebaseerd is op het kruis van Christus.

5. Omdat God elke zieke kan genezen, zijn dokters overbodig

Antw. Het is duidelijk dat er niet altijd genezing plaatsvindt op gebed. Bovendien geneest God ook door geneesmiddelen. God heeft niet voor niets allerlei medische voorzieningen in zijn wet opgenomen. Daarnaast zegt Jezus expliciet dat zieke mensen een dokter nodig hebben. Paulus noemt Lukas de ‘geliefde arts’. Daarentegen is het wel waar dat, toen Paulus en Lukas gevangen zaten op Malta, de zieken niet naar Lukas kwamen, maar naar de apostel. Deze twee zaken, genezing op gebed en genezing door middel van doktoren, zijn beiden door God gegeven en behoren naast elkaar op te gaan.

6. Als God mij wil genezen, kan Hij dat doen wanneer Hij dat maar wil, ook zonder gebed of genezingsbediening

Antw. In zichzelf is dit natuurlijk waar. De vraag die je dan wel moet stellen is: ‘Heeft God u inderdaad genezing gegeven? En zo nee, hoe vaak hebt u Hem er dan om gebeden?’

We vinden het vaak minder ‘eng’ om naar een dokter te gaan zonder te bidden (‘God kan ook via de dokter genezen’), dan om te bidden of God ons geneest, eventueel zelfs zonder dokter.

God kan inderdaad genezen op onmiddellijke wijze, maar zijn gebruikelijke manier is om het te doen door middel van gebed van bijvoorbeeld oudsten, gelovigen met een speciale gave van genezing, of andere gelovigen (zie Markus 16 vers 17-18)

7. Je moet altijd bidden: “genees mij/hem/haar als het naar uw wil is

Antw. Dit klinkt heel bijbels omdat Jezus zelf ook deze woorden gebruikte. Maar: we moeten ze wél in de context lezen. Jezus gebruikte deze woorden in een totaal andere situatie en bovendien wist Hij wat de wil van God was en bracht die ten uitvoer!

In de praktijk worden de woorden “als het naar uw wil is” maar al te vaak gebruikt om (onbijbels) te berusten in een bepaalde situatie. We weten dat niet alle gelovigen op gebed genezen. Maar in zijn algemeenheid kunnen we gerust stellen dat Jezus wel “wil” genezen. Nergens in de Bijbel vinden we een voorbeeld dat iemand die om genezing bad, het antwoord van de Heer kreeg: “Nee, Ik wil niet”.

Bidden “als het uw wil is” kan maar al te gemakkelijk vrijblijvend en goedkoop zijn.

Wie bidt “naar Zijn wil” heeft eerst Gods wil gezocht (‘Heer maak me uw wil bekend’) en bidt vervolgens vanuit die kennis van Zijn wil.

8. De gaven van genezing zijn na de apostolische tijd opgehouden

Antw. Hoe weet men dat zo zeker? Nergens in het Nieuwe Testament vinden we aanwijzingen dat de wondergaven er slechts voor een korte tijd zouden zijn. Ook in de vroege kerk, lang ná de apostolische tijd, kwamen er nog genezings- en bevrijdingswonderen voor. Dat deze wonderen in later tijden veel minder voorkwamen (of voorkomen) is niet omdat deze gaven alleen voor de begintijd van het christendom bestemd waren, maar door de ontrouw (en ongeloof?!) van christenen.

9. In de tegenwoordige genezingsbediening wordt schade toegebracht aan gelovigen die door de bediening toch niet genezen

Antw. Dat hangt er van af welk onderwijs je hebt gegeven. Als je mensen wijsmaakt dat als ze genoeg geloof hebben, ze gegarandeerd zullen genezen, en het lukt ondanks echt geloof toch niet, dan heb je inderdaad geestelijke schade toegebracht. Omgekeerd breng je mensen ook schade toe als je ze wijsmaakt dat het “Gods wil” is dat iemand ziek is (hoe weet je dat?!), of dat ze maar moeten berusten in hun ziekten.

10. Veel ‘wilde tonelen’ in de genezings- en bevrijdingsbediening kunnen niet uit God zijn, want God is een God van orde.

Antw. De Bijbel zegt dit nergens! Het is een onjuiste aanhaling van 1 Kortinthe 14 vers 33 waar staat dat God niet een God is van verwarring maar van vrede. Bovendien: ons idee van ‘orde’ hoeft niet perse Gods idee van ‘orde’ te zijn. In de bevrijdings- en genezings-bediening van Jezus zien we regelmatig ‘onordelijke’ demonische manifestaties, zoals stuiptrekken, kronkelen, schreeuwen en schuimen.

Hier kan ik Amen op zeggen.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 17 september 2011, 12:22
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:30

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 15:35
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:31

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:26
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:32

MARISKA601 schreef:
Dus wij moeten ook maar op een gebiedende wijs bidden/handelen?

Ik neem even het Onze Vader voor ogen...
Daar staat van hoe wij moeten/kunnen bidden.
En ik zie er geen gebiedende wijs in.
En het einde van het Onze Vader is een proclamatie: "Want van U is het koninkrijk, de kracht en de heerlijkheid, tot in eeuwigheid."
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:34

MARISKA601 schreef:

1. Een christen hoeft nooit ziek te zijn, en als hij dat toch is moet er altijd zonde in het spel zijn

** Knip **
(scheelt weer ruimte...)

En zo kun je uitentreure elke goede, bijbels onderbouwde stelling onderuit halen....

Waarom lees ik zovaak de woorden van Jezus die gebiedend zijn?
Hijzelf leert ons te spreken tegen die berg:

“Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: Verplaats je van hier naar daar! en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn” (Mat. 17:20)

Ik zie nergens dat Jezus zegt dat wij de Vader erom moeten vragen.
Hij gebiedt ons te gebieden...

Hij leert ons in Zijn autoriteit te staan en te handelen. In waarachtig geloof...

Laatst aangepast door
ROADY641
op zaterdag 17 september 2011, 12:41
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:40

Annet en Chatuliem,

Die beiden zinnen zit geen gebiedende wijs in.
Met die zinnen gebied je God niet.
Je bevestigd er alleen Zijn hoedanigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:43

MARISKA601 schreef:

Antw. In haar absolutisme is deze stelling onjuist. Er zijn een aantal Bijbelse voorbeelden van gelovigen die en ziekte hadden, zonder dat bij hen expliciet sprake was van een zondige oorzaak. Zonde speelt wel vaker een rol dan veel christenen lijken te beseffen.

2. Als een zieke niet geneest, is dat altijd een kwestie van ongeloof

Antw. Nee, sommige personen in de Bijbel hadden nauwelijks of geen geloof toen zij genezen werden. Het uitblijven van de genezing kan ook gebrek aan geloof zijn bij de genezingsbedienaar of bij de omgeving van de zieke. Geloof speelt wel een veel grotere rol dan we soms lijken te beseffen.

3. Alle ziekte komt van de duivel; God de Vader maakt zijn kind nooit ziek

Antw. Er zijn veel Bijbelplaatsen te noemen waaruit blijkt dat God een mens ‘ziek’ maakt. God kan die ziekte toelaten als een aspect van Zijn wegen met de gelovige, bijvoorbeeld opvoeding door kastijding, (dus in geval van zonde), maar ook om heel andere redenen, die ons soms geheel onbekend zijn. Ziekte als zodanig kunnen we nooit een zegen van God noemen; maar God kan ziekte wel gebruiken om een bepaalde zegen te bewerkstelligen.

4. De Here Jezus is niet alleen voor je zonden, maar ook voor ziekten gestorven; daarom kun je van je ziekten net zo zeker bevrijd worden als van je zonden

Antw. Deze uitspraak vindt zijn basis in Jesaja 53 en het citaat daarvan in Mattheüs 8 vers 17. Je kunt met een gerust hart elk mensen vergeving van zonden in het vooruitzicht stellen op grond van zijn/haar geloof in Jezus Christus, maar je kunt niet met dezelfde stelligheid beweren dat iedere gelovige altijd volledige genezing zal ondervinden in geval van ziekte. Wél is het zo dat, als er genezing plaatsvindt, dit altijd gebaseerd is op het kruis van Christus.

5. Omdat God elke zieke kan genezen, zijn dokters overbodig

Antw. Het is duidelijk dat er niet altijd genezing plaatsvindt op gebed. Bovendien geneest God ook door geneesmiddelen. God heeft niet voor niets allerlei medische voorzieningen in zijn wet opgenomen. Daarnaast zegt Jezus expliciet dat zieke mensen een dokter nodig hebben. Paulus noemt Lukas de ‘geliefde arts’. Daarentegen is het wel waar dat, toen Paulus en Lukas gevangen zaten op Malta, de zieken niet naar Lukas kwamen, maar naar de apostel. Deze twee zaken, genezing op gebed en genezing door middel van doktoren, zijn beiden door God gegeven en behoren naast elkaar op te gaan.

6. Als God mij wil genezen, kan Hij dat doen wanneer Hij dat maar wil, ook zonder gebed of genezingsbediening

Antw. In zichzelf is dit natuurlijk waar. De vraag die je dan wel moet stellen is: ‘Heeft God u inderdaad genezing gegeven? En zo nee, hoe vaak hebt u Hem er dan om gebeden?’

We vinden het vaak minder ‘eng’ om naar een dokter te gaan zonder te bidden (‘God kan ook via de dokter genezen’), dan om te bidden of God ons geneest, eventueel zelfs zonder dokter.

God kan inderdaad genezen op onmiddellijke wijze, maar zijn gebruikelijke manier is om het te doen door middel van gebed van bijvoorbeeld oudsten, gelovigen met een speciale gave van genezing, of andere gelovigen (zie Markus 16 vers 17-18)

7. Je moet altijd bidden: “genees mij/hem/haar als het naar uw wil is

Antw. Dit klinkt heel bijbels omdat Jezus zelf ook deze woorden gebruikte. Maar: we moeten ze wél in de context lezen. Jezus gebruikte deze woorden in een totaal andere situatie en bovendien wist Hij wat de wil van God was en bracht die ten uitvoer!

In de praktijk worden de woorden “als het naar uw wil is” maar al te vaak gebruikt om (onbijbels) te berusten in een bepaalde situatie. We weten dat niet alle gelovigen op gebed genezen. Maar in zijn algemeenheid kunnen we gerust stellen dat Jezus wel “wil” genezen. Nergens in de Bijbel vinden we een voorbeeld dat iemand die om genezing bad, het antwoord van de Heer kreeg: “Nee, Ik wil niet”.

Bidden “als het uw wil is” kan maar al te gemakkelijk vrijblijvend en goedkoop zijn.

Wie bidt “naar Zijn wil” heeft eerst Gods wil gezocht (‘Heer maak me uw wil bekend’) en bidt vervolgens vanuit die kennis van Zijn wil.

8. De gaven van genezing zijn na de apostolische tijd opgehouden

Antw. Hoe weet men dat zo zeker? Nergens in het Nieuwe Testament vinden we aanwijzingen dat de wondergaven er slechts voor een korte tijd zouden zijn. Ook in de vroege kerk, lang ná de apostolische tijd, kwamen er nog genezings- en bevrijdingswonderen voor. Dat deze wonderen in later tijden veel minder voorkwamen (of voorkomen) is niet omdat deze gaven alleen voor de begintijd van het christendom bestemd waren, maar door de ontrouw (en ongeloof?!) van christenen.

9. In de tegenwoordige genezingsbediening wordt schade toegebracht aan gelovigen die door de bediening toch niet genezen

Antw. Dat hangt er van af welk onderwijs je hebt gegeven. Als je mensen wijsmaakt dat als ze genoeg geloof hebben, ze gegarandeerd zullen genezen, en het lukt ondanks echt geloof toch niet, dan heb je inderdaad geestelijke schade toegebracht. Omgekeerd breng je mensen ook schade toe als je ze wijsmaakt dat het “Gods wil” is dat iemand ziek is (hoe weet je dat?!), of dat ze maar moeten berusten in hun ziekten.

10. Veel ‘wilde tonelen’ in de genezings- en bevrijdingsbediening kunnen niet uit God zijn, want God is een God van orde.

Antw. De Bijbel zegt dit nergens! Het is een onjuiste aanhaling van 1 Kortinthe 14 vers 33 waar staat dat God niet een God is van verwarring maar van vrede. Bovendien: ons idee van ‘orde’ hoeft niet perse Gods idee van ‘orde’ te zijn. In de bevrijdings- en genezings-bediening van Jezus zien we regelmatig ‘onordelijke’ demonische manifestaties, zoals stuiptrekken, kronkelen, schreeuwen en schuimen.

Hier kan ik Amen op zeggen.
Het is een heel positief verhaal over genezingen. Het legt uit dat het gepaard kan gaan met bepaalde manifestaties die voor een buitenstaander als onbegrepen en chaotisch gezien kan worden. Het weerlegt de gedachte dat genezingen niet van deze tijd zijn...
Geheel trouwens in de lijn van Ouweneel, die in zijn eerste tijd een fel tegenstander was van elke uiting van de Geest, en nu zelf tot de ontdekking gekomen is, dat de kracht van Gods Geest nog steeds werkt...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:44

MARISKA601 schreef:
Annet en Chatuliem,

Die beiden zinnen zit geen gebiedende wijs in.
Met die zinnen gebied je God niet.
Je bevestigd er alleen Zijn hoedanigheid.
En wat denk je dan de mensen doen in hun gebed? Ze bevestigen Zijn almacht en kracht en trouw...dat is de kern van proclameren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:44

ANNETTE050 schreef:
Zulke vragen worden wel retorische vragen genoemd, de vragen die ik stelde. Zie ook mijn reactie 673.
'Zou wel fijn zijn als reacties niet uit de context waarin ze zijn geplaatst worden gehaald.

Sorry, ik zie dit niet echt als een retorische vraag... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:46

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben-gelukkig- behalve christen ook erg aards.......dus daar hoort ergeren ook bij en dat vind ik prima.......net een echt mens he? Knipoog smiley

Ik ben wel in deze wereld, maar niet langer van de wereld...
Aangezien ik me een hemelburger mag weten...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:46

MARIAN519 schreef:
Sorry, ik zie dit niet echt als een retorische vraag... Smiley die vol vragen zit

Was wel de intentie.
Dan verschillen wij van mening.....moet kunnen toch.... Smiley die vol vragen zit Clown smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 17 september 2011, 12:47
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:50

Is het nieuw op CM dat sommige woorden blauw gedrukt en onderstreept staan en als je ze aanklikt je dan reclame krijgt?????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:52

WILLEMIJN232 schreef:
Is het nieuw op CM dat sommige woorden blauw gedrukt en onderstreept staan en als je ze aanklikt je dan reclame krijgt?????? Verraste, verbaasde smiley

Waar staan die dan? In het forum of op een advertentie van CM zelf?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:53

FRANKT627 schreef:
Waar staan die dan? In het forum of op een advertentie van CM zelf?

In mijn mails en ook wel op forumstukjes........raar he?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:58

WILLEMIJN232 schreef:
In mijn mails en ook wel op forumstukjes........raar he?

op het forum kan ik nog wel begrijpen maar in je mails vind ik eigenaardig
ik heb het nog niet gezien hier in mijn mails...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:59

ROADY641 schreef:
Ik ben wel in deze wereld, maar niet langer van de wereld...
Aangezien ik me een hemelburger mag weten...

Nou, je kan wel hemelburger zijn maar daar is je hypotheek niet iedere maand mee betaald......dus enige aards denken is ook wel op zijn plaats denk ik.......... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:01

FRANKT627 schreef:
op het forum kan ik nog wel begrijpen maar in je mails vind ik eigenaardig
ik heb het nog niet gezien hier in mijn mails...

Wat raar dan? Hoe kan dat nu?
En ik krijg mijn toetsenbord waar nieuwe batterijen in moesten ook niet meer aangesloten.......pfff, ik moest op drie rode knoppen drukken maar het resultaat was dat ook mijn muis het niet meer deed...... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:03

WILLEMIJN232 schreef:
Wat raar dan? Hoe kan dat nu?
En ik krijg mijn toetsenbord waar nieuwe batterijen in moesten ook niet meer aangesloten.......pfff, ik moest op drie rode knoppen drukken maar het resultaat was dat ook mijn muis het niet meer deed...... Boze smiley

Het is me wat daar in Pieten-stad...ik zal eens effe komen kijken want anders zit je straks helemaal zonder CM en wij zonder jou Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:05

Rij ik naar Vlissingen, 40 km. , om bij Dennis te gaan kijken.....wist ongeveer waar het moest zijn, kan ik dat voetbalveld nérgens vinden. Zelfs een postbode die er rond liep kon me niet helpen. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:12

ANNETTE050 schreef:
Was wel de intentie.
Dan verschillen wij van mening.....moet kunnen toch.... Smiley die vol vragen zit Clown smiley Knipoog smiley

Zeker.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:33

THOMAS968 schreef:
Het is twee keer ja. Ik zie het kwade dus echt wel maar ben overtuigd van het ja op deze antwoorden. Er is dus niet continu een god van het kwaad, die je achtervolgt en waarvoor je op de hoede moet zijn en je slechte dingen influistert of zo. We hebben niet een god van het goede en een god van het kwade. Er is maar één God en die wil ook geen andere goden voor zijn aangezicht. Ik vraag me af als mensen zo bang zijn voor de duivel of ze het verlossende werk van Christus en de bevrijding daardoor wel voldoende zien. Door Christus' dood zijn we in een andere verhouding met God komen te staan.

Thomas, als de angst voor de duivel ons meer beheerst dan de overwinning van Christus daarop, zijn we niet goed bezig.

Toch loert het kwaad op ons, continue. Efeze 6 geeft daarvoor trouwens de oplossing. Je hebt gelijk dat er Één God is, de enige God, de schepper van hemel en aarde, Hij die zijn Zoon heeft gegeven voor onze Redding.
Wij, christenen, kinderen Gods, strijden tegen de hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.
Als de angst voor de duivel ons meer beheerst dan de overwinning van Christus daarop, zijn we zeker niet goed bezig. Het is dan ook van belang dat we ons wapenen door de wapenuitrusting van God aan te trekken anders kunnen we de listen van de duivel niet onderscheiden en dus ook geen stand houden tegen die listen ...
Juist door het aantrekken van de wapenuitrusting van God, zijn we bezig met de Waarheid, Gerechtigheid, Evangelie, Geloof, Verlossing en de Geest als Gods Woord ... Al deze punten zijn samen het Licht en aangezien satan het kwaad is, het kwaad kan het Licht niet verdragen ... Zullen wij door het dragen van de wapenuitrusting van God ten volle kunnen genieten van het Volbrachte werk van Jezus Christus ...

Efeziërs 6:10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. 13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. 14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, 15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, 16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. 17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen. (NBV)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:38

CHATULIEM619 schreef:
En wat denk je dan de mensen doen in hun gebed? Ze bevestigen Zijn almacht en kracht en trouw...dat is de kern van proclameren.

Het is niet God gebieden..het is vasthouden..pleiten op Zijn beloften...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:40

GERRIT084 schreef:
Bedrinkt u niet aan wijn, dat lijd tot losbandigheid, staat ergens geschreven, waar precies weet ik niet. Maar dat spreekt al voor zich. En gezien de hersenen van kinderen nog in de ontwikkeling zijn, is het raadzaam het niet te doen. En gezien de ouders de verantwoording voor hun kinderen dragen, spreekt het voor zich, lijkt mij. De wet stelt nu 16 voor, is in het verleden 18 geweest, en vroeger (35 jaar geleden) leerde ik op school 21 jaar. Maar of dat nu een streef leeftijd was van Horeca Ned. wil ik in de midden laten. En gezien kinderen tot 18 jaar nog onder de zorgplichten van de ouders vallen..
En de ouders onder de wet, welke, en waar die ook is, stelt de Bijbel ook dat je, je aan de wet moet houden.

Efeziërs 5:18 En word niet dronken van wijn, waarin losbandigheid is, maar word vervuld met de Geest, (HSV)
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:43

WILLEMIJN232 schreef:
Nou, je kan wel hemelburger zijn maar daar is je hypotheek niet iedere maand mee betaald......dus enige aards denken is ook wel op zijn plaats denk ik.......... Verraste, verbaasde smiley

Is heel bijbels hoor.
Als ik mijn maandlasten niet betaal word ik slaaf van iemand anders.
Ons is geboden ons niet opnieuw een slavenjuk te laten opleggen...

En daarbij: we worden in het NT op veel plekken aangespoord te werken. Zodat we onszelf kunnen onderhouden en niet onze handjes bij anderen te hoeven ophouden...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2821 2822 2823 2824 2825 2826 2827 ... 6194 Volgende
Pagina 2824 van 6194