ChristianMatch

Forum

23 september
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2861 2862 2863 2864 2865 2866 2867 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:20

Moet je zeggen...daar was ik eigenlijk nog helemaal niet mee bezig...
Zal er net als vorig jaar niet harder voor rennen..

Ik merk dat het zo HEEL HARD WILLEN...ook niet werkt...
En niet alleen met de Kerst gaat dat werken denk ik...
Liever zou ik dat tussen Kerst en Kerst ook willen invullen...

Een vriendschap van een half jaar is net voorbij...even weer een bezinningsperiode van overdenken is wel even nodig.
En Kerst kan toch ook fijn zijn als je die met kinderen/en of familie mag en kan invullen???

Zo was het vorig jaar en hoop ik nu weer.
Het was in ieder geval weer een jaar om toch weer over veel dingen na te denken.
Overigens hoop ik dat God met me zal zijn...het oude weer uit en hopelijk het nieuwe weer in...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 24 september 2011, 10:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:22

FRANKT627 schreef:
Wauw, ik heb anderhalfuur kunnen slapen. Ben enorm zombie en zit hier te beven als een riet... Zieke smiley

beetje frisse lucht en wat gezelligheid zal je vast goed doen vandaag, frank.

tot straks op de heide!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:25

we willen dus op zaterdag 24 september voor de negende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.

je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond negen uur.

ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
er zijn mensen die graag de bbq op de picknick plaats aan willen steken; dus je kunt eigen vlees, sausjes en niet te vergeten houtskool!! meenemen. ook voor de barbeque geld; ieder zorgt in principe voor zichzelf.
wil je niet barbequen, dan ben je uiteraard met een broodje kaas net zo welkom als met een barbeque-worstje!!

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
- er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
- uiteraard kun je je kinderen ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, drie kinderen van 5, 5 en 6 jaar
Susannah475, 45 jaar, regio 0318
Thirza120, 30 jaar, regio 0318 (onder voorbehoud)
jakolien247 36jaar regio 030 (onder voorbehoud)
introducee, 31 jaar, regio soest

frankt627, 47 jaar, regio 076
hanskamp, 38 jaar, regio 0521
wimgroen841, 55 jaar, regio 0318
jan853, 51 jaar, regio 078, twee kinderen van 11 en 13 jaar
kwispel011, 66 jaar, regio 0172
thijs984, 35 jaar, regio 050 met kinderen
marcel188 ,45jaar ,regio075.
Beun656, 37 jaar, regio 0341
johan209, 36 jaar, regio 073
niceguy125, 43 jaar, regio 0570
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:35

ROADY641 schreef:
Zou er een verband zijn tussen het toenemen van de angst in de "wereld" en de explosieve verkoop van anti-depressiva?

Verkoop van anti-depressiva?? dat is een medicijn op voorschrift van de arts!
Ik begin bij jou de indruk te krijgen dat je het een wel heel leuk onderwerp vind! Heb jij je wel eens echt in de problematiek verdiept waarvoor anti-depressiva gebruikt wordt? Of is dat ook geen vertrouwen in God hebben en niet goed bidden!!
Wordt het een beetje zat Roady dat je zover doorgaat weet niet of je enig idee hebt hoeveel narigheid velen op cm meegemaakt hebben of meemaken zoals ik nu, begin me nu in te kunnen leven waarom er mensen zijn die niet durven te reageren op het forum!
Ik ben blij dat er medicijnen als anti-depressiva en slaapmedicatie zijn al zou ik ze ook liever niet gebruiken maar de Heere zegent deze middelen ook anders helpen ze niet! Verdiep je eerst goed in de materie en leg het niet bij de wereld neer maar dichter bij huis!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:45

ZEELAND736 schreef:
Moet je zeggen...daar was ik eigenlijk nog helemaal niet mee bezig...
Zal er net als vorig jaar niet harder voor rennen..

Ik merk dat het zo HEEL HARD WILLEN...ook niet werkt...
En niet alleen met de Kerst gaat dat werken denk ik...
Liever zou ik dat tussen Kerst en Kerst ook willen invullen...

Een vriendschap van een half jaar is net voorbij...even weer een bezinningsperiode van overdenken is wel even nodig.
En Kerst kan toch ook fijn zijn als je die met kinderen/en of familie mag en kan invullen???

Zo was het vorig jaar en hoop ik nu weer.
Het was in ieder geval weer een jaar om toch weer over veel dingen na te denken.
Overigens hoop ik dat God met me zal zijn...het oude weer uit en hopelijk het nieuwe weer in...

Dat je vriendschap over is is erg vervelend voor je zeeland!
Maar net wat je zegt met je kinderen! Kan het ook fijn zijn, maar ja als je altijd alleen bent geweest??
Ben je toch afhankelijk van je familie en dat valt niet altijd mee!
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:49

ERIKA129 schreef:
Ik begin bij jou de indruk te krijgen dat je het een wel heel leuk onderwerp vind! Heb jij je wel eens echt in de problematiek verdiept waarvoor anti-depressiva gebruikt wordt? Of is dat ook geen vertrouwen in God hebben en niet goed bidden!!
Wordt het een beetje zat Roady dat je zover doorgaat weet niet of je enig idee hebt hoeveel narigheid velen op cm meegemaakt hebben of meemaken zoals ik nu, begin me nu in te kunnen leven waarom er mensen zijn die niet durven te reageren op het forum!
Ik ben blij dat er medicijnen als anti-depressiva en slaapmedicatie zijn al zou ik ze ook liever niet gebruiken maar de Heere zegent deze middelen ook anders helpen ze niet! Verdiep je eerst goed in de materie en leg het niet bij de wereld neer maar dichter bij huis!!

Je doet net of je mij kent Erika.
Waarom word je nou zo boos?
Mag een mens geen discussietopic openen?
Mag een mens geen vragen stellen?
Als jij het zat wordt, waarom reageer je dan? In plaats van NIET te reageren probeer je mij een schuldgevoel aan te praten zodat ik maar niet meer van "die moeilijke vragen" zal stellen... Dat slaat toch werkelijk nergens op?
Het feit dat je "iets zat wordt" betekent toch alleen maar dat iets je raakt?
Jij beweert dat ik mij niet in de materie verdiept heb...
Denk je nou echt dat ik een topic open, als ik niet weet waarom het gaat?
Of zelf dingen heb meegemaakt?

En wat je zegt: ALS mensen al niet durven (zijn ze soms BANG?) te reageren op het forum, dan komt dat vast niet omdat iemand eerlijke vragen stelt over een heel reeel onderwerp. Nee dat komt meer omdat de vragensteller in de zeik gezet wordt, er lacherig gedaan wordt, er veel haat en twist is...
En er voortdurend om de vraag heen gedraaid wordt....
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:49

Het zonnetje schijnt vlakbij de heide.
echter er staat een koude wind dus voor de heidegangers kleed je wel warm genoeg!
Veel plezier! moet lukken zonder mij Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:52

ROADY641 schreef:
Je doet net of je mij kent Erika.
Waarom word je nou zo boos?
Mag een mens geen discussietopic openen?
Mag een mens geen vragen stellen?
Als jij het zat wordt, waarom reageer je dan? In plaats van NIET te reageren probeer je mij een schuldgevoel aan te praten zodat ik maar niet meer van "die moeilijke vragen" zal stellen... Dat slaat toch werkelijk nergens op?
Het feit dat je "iets zat wordt" betekent toch alleen maar dat iets je raakt?
Jij beweert dat ik mij niet in de materie verdiept heb...
Denk je nou echt dat ik een topic open, als ik niet weet waarom het gaat?
Of zelf dingen heb meegemaakt?

En wat je zegt: ALS mensen al niet durven (zijn ze soms BANG?) te reageren op het forum, dan komt dat vast niet omdat iemand eerlijke vragen stelt over een heel reeel onderwerp. Nee dat komt meer omdat de vragensteller in de zeik gezet wordt, er lacherig gedaan wordt, er veel haat en twist is...
En er voortdurend om de vraag heen gedraaid wordt....

Ten eerste ik zet jou niet in de zeik!
Ten tweede krijg ik wel heels sterk dit gevoel bij jou dat je zelf in eenproces zit maar er niet uit komt, en vandaar er zo op ingaat?
Ja je hebt me geraakt ik voel er een soort van veroordeling in dat mensen waaronder ikzelf op het moment anti-depressiva gebruiken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARSJG370

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:54

Clown smiley als het meezit kom ik nog langs waaien. Knipoog smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
MARSJG370
op zaterdag 24 september 2011, 10:57
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:54

TINK100 schreef:
neh...nog steeds....welkom, ik ben blij dat je er bent, ik ben er ook

Stelletje nachtbrakers!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Tink kan en mag jij alweer werken??
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:55

FRANKT627 schreef:
Hij kan ook gewoon single blijven...er is naar het schijnt een boek over hoe je dat moet doen Knipoog smiley

echt waar hebbie hem al gelezen? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 10:57

CHATULIEM619 schreef:
Laten we een ding duidelijk stellen. Ik heb een vreselijke hekel aan die term elkaar in zijn waarde laten. Dat is een humanistische gedachte, die uiteindelijk leidt tot vervolging van christenen. In veel landen is het verboden te evangeliseren, zelfs in Israel geldt dat verbod, want je moet elkaar in je waarde laten. Het is de gevaarlijkste uitdrukking die je tegen een christen kunt zeggen.
Mijn moeder deed mee aan een project waarin een aantal mensen in verschillende appartementen gingen wonen. In persoonlijke contacten vertelde ze gewoon dat ze christen was en getuigde van haar liefde van de Heer, en met moeite kon ze er blijven wonen. Van te voren was nl. afgesproken dat je elkaar in je waarde moest laten.
Humanisme is het grootste vergif tegen het christendom, laten we dan ook niet de door hun geliefde citaten hier aanhalen.
Nee, mijn doel is niet iemand in zijn waarde te laten...Ik schrijf gewoon op wat ik denk en meestal blijf ik bij de argumenten, verder niet.
Dus: Normen en waarden, zijn dan volgens jou, ook een humanistische gedachtengoed. Je hebt volgens mij ook de normen en waarden binnen de Christelijke beleving, en die bedoelen ik . Dat waren wel de peilers, die wij zouden moeten gaan bewandelen, volgens Balkenende van het CDA in het vorige kabinet.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 24 september 2011, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:00

Ik vraag me af wat met je dit topic wilt bereiken?

De meeste mensen praten liever met een psychiater over hun angsten
en fobieen omdat een psychiater weet hoe een psyche van de mens in elkaar zit.

Mensen praten niet snel op een open forum om over hun probleem angst te praten.
Ze praten hier liever over de dagelijkse dingetjes, en geloofsvraagstukken, hun kinderen....

Maar de manier waarop jij bezig bent in dit topic vind ik niet kunnen.
Je doet alsof je een psychiater bent, en het allemaal wel even weet
hoe zij er mee om moeten gaan, omdat jij ervaringsdeskundige bent.

Velen op cm zijn ook ervaringsdeskundigen op het gebied van angst.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:11

ERIKA129 schreef:
Ten eerste ik zet jou niet in de zeik!
Ten tweede krijg ik wel heels sterk dit gevoel bij jou dat je zelf in eenproces zit maar er niet uit komt, en vandaar er zo op ingaat?
Ja je hebt me geraakt ik voel er een soort van veroordeling in dat mensen waaronder ikzelf op het moment anti-depressiva gebruiken!

Ik noemde een paar dingen algemeen hoe er op het forum wordt gereageerd...

Ik kom er prima uit hoor.... Je neemt iets aan dat niet waar is.
En uiteraard zit ik in een "proces". Wie niet?

Ik legde alleen het linkje tussen angst en anti-depressiva.
Dat mag toch?

Want de enige reden dat mensen dat spul slikken, is omdat ze de angst niet durven te ervaren.... Toch?

Het zal me niet verbazen dat er meer mensen zijn die dat spul slikken die gereageerd hebben op dit onderwerp.
Het verklaart voor mij de soms felle reacties op dit onderwerp.
Hoe harder iemand schreeuwt...

Ik sluit dit topic af met een stelling:
Gooi je antidepressivum in de prullenbak, en ga doen wat Jezus van je vraagt. Dan ben je er zo weer boven op...
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:12

MARISKA601 schreef:
Ik vraag me af wat met je dit topic wilt bereiken?

Praten over een onderwerp dat iedereen aangaat...
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:18

ROADY641 schreef:

Dat mag toch?

Want de enige reden dat mensen dat spul slikken, is omdat ze de angst niet durven te ervaren.... Toch?

Het zal me niet verbazen dat er meer mensen zijn die dat spul slikken die gereageerd hebben op dit onderwerp.

Gooi je antidepressivum in de prullenbak, en ga doen wat Jezus van je vraagt. Dan ben je er zo weer boven op...

Er zijn helaas ook mensen die een bepaald stofje in de hersenen missen en daardoor depressief zijn en dus anti-depressiva nodig hebben...iets geheel fysieks dus...

Bovendien hoeft een depressie niet samen te gaan met angst. Voor angst heb je nl weer andere medicijnen.
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:18

CHATULIEM619 schreef:
Laten we een ding duidelijk stellen. Ik heb een vreselijke hekel aan die term elkaar in zijn waarde laten. Dat is een humanistische gedachte, die uiteindelijk leidt tot vervolging van christenen. In veel landen is het verboden te evangeliseren, zelfs in Israel geldt dat verbod, want je moet elkaar in je waarde laten. Het is de gevaarlijkste uitdrukking die je tegen een christen kunt zeggen.
Mijn moeder deed mee aan een project waarin een aantal mensen in verschillende appartementen gingen wonen. In persoonlijke contacten vertelde ze gewoon dat ze christen was en getuigde van haar liefde van de Heer, en met moeite kon ze er blijven wonen. Van te voren was nl. afgesproken dat je elkaar in je waarde moest laten.
Humanisme is het grootste vergif tegen het christendom, laten we dan ook niet de door hun geliefde citaten hier aanhalen.
Nee, mijn doel is niet iemand in zijn waarde te laten...Ik schrijf gewoon op wat ik denk en meestal blijf ik bij de argumenten, verder niet.

Goed gezegd Chat!

Misschien moeten we de term "in de waarde laten" vervangen door "de juiste waarde toekennen", daarbij wijzend op de liefde die Jezus voor ons heeft. Juist die liefde bewijst de waarde die de mens heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:47

PIETER649 schreef:
bron? Smiley die vol vragen zit

Bovenstaande staat op meerdere internetsites, denk dat je slim genoeg bent om op e.e.a. te googlen ... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:52

ROADY641 schreef:

Dat mag toch?

Ze slikken de anti depressiva om beter te kunnen functioneren.
Helaas is er sommige mensen sprake een erfelijke aanleg door gebrek aan bepaalde stofjes in je hersenen.

Verdiep je maar eerst eens wat depressies zijn, en hoe ze onstaan en welke middelen er zijn en hoe ze werken.

Ik geloof dat zonder ander depressiva er veel meer zelfdoding zou plaatsvinden.
En hoevaak zijn er wel geen gezinsdrama's omdat er ontkend wordt dat iemand depressief is, of dat men geen zin heeft in medicijnen in te nemen, omdat men zegt: van antidepressiva word je een totaal ander mens, je bent dan emotieloos.
Dat is het grootste sprookje dat ik gehoord heb.
De meeste antidepressiva zorgen dat de meeste emoties niet heftig zijn.
En ja.. de bijwerkingen ervan, dat moet je maar voor lief nemen.

Als God wilde dat ik depressief door het leven moet gaan, dan had Hij het onmogelijk gemaakt dat die middelen zouden werken.

Ik zal ze mijn levenlang moeten slikken.
Ik sta niet in voor de gevolgen als ik er mee zou stoppen.

Het feit dat ik hier reageer heeft temaken met het feit dat ik me woest maak om jouw uitspraken:

Alles is angst bij de mens.
Gooi de pillen maar weg.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 24 september 2011, 12:10
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:54

GERRIT084 schreef:
Dus: Normen en waarden, zijn dan volgens jou, ook een humanistische gedachtengoed. Je hebt volgens mij ook de normen en waarden binnen de Christelijke beleving, en die bedoelen ik . Dat waren wel de peilers, die wij zouden moeten gaan bewandelen, volgens Balkenende van het CDA in het vorige kabinet.
Normen en waarden hebben gaat juist in tegen het "in elkaars waarde laten". Dat laatste stelt eigenlijk dat elke norm goed is, niet alleen de normen van de bijbel of kerk. Het gaat heel sterk uit van de mens, niet van God.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 11:59

FRANKT627 schreef:
Zen is net een kopje thee: het smaakt christenen net zo goed als boeddhisten. (PATER ENOMIYA LASSALLE)

En als ze dat kopje thee drinken geef je ze de Bijbel om te lezen, misschien dat de Waarheid uit Gods Woord, nog wel beter smaakt ... (Crossroad: vrijgekocht door het Volmaakte Werk van Jezus Christus)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 12:07

CHATULIEM619 schreef:
".

Maar Chat, ik heb gewoon een zin van jou aangehaald:
En wel uit voorgaand stuk..
"Na enkele pogingen ondernomen te hebben om het hier weer over het onderwerp te hebben, zal ik als laatste maar het volgende doen.
Pieter heeft aangegeven het niet eens te zijn met de benaming satanisch. De eerste vraag die je kunt stellen, is, mag je een andere kerkrichting satanisch noemen. We doen immers ons uiterste best om de ander in zijn of haar waarde te laten. Laten we eens dan naar de Dordtse leerregels kijken, de basis voor de refo kerken. Sorry alvast voor het lange citaat:

Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 12:09

ROADY641 schreef:
Goed gezegd Chat!

Misschien moeten we de term "in de waarde laten" vervangen door "de juiste waarde toekennen", daarbij wijzend op de liefde die Jezus voor ons heeft. Juist die liefde bewijst de waarde die de mens heeft...

Ik denk dat je niet in de term van juiste waarde en norm moet spreken, of zoals je zegt: de enigste waarde of norm......Wat voor jou de juiste norm en waarde is hoeft het voor een ander niet te zijn....
Ieder mens heeft zijn eigen normen, sommigen zijn soms-in onze ogen-normenloos......maar ook dat is een gekleurd beeld omdat het weer van je eigen norm uitgaat.....
Ik denk dat het met een discussie ook belangrijk is dat je even in de norm stapt(of moeite doet om die te begrijpen) van de ander voordat je de ander opdringt je eigen normen te hanteren.......
Dat maakt een discussie helder en verzand je ook minder in de welles nietes discussie....En het boeiende van een discussie is toch dat je elkaar scherpt en met argumenten komt, niet met veroordelingen.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 24 september 2011, 12:20
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 12:16

ERIKA129 schreef:

Voel je toch niet zo aangesproken Erika......Jij bepaalt zelf nog wel wat goed voor je is, niet iemand die daar andere gedachtes over heeft.....
Het is zijn mening, niet een aanval op jou......
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 12:16

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat je niet in de term van juiste waarde en norm moet spreken, of zoals je zegt: de enigste waarde of norm......Wat voor jou de juiste norm en waarde is hoeft het voor een ander niet te zijn....
Ieder mens heeft zijn eigen normen, sommigen zijn soms-in onze ogen-normenloos......maar ook dat is een gekleurd beeld omdat het weer van je eigen norm uitgaat.....
Ik denk dat het met een discussie ook belangrijk is dat je even in de norm stapt(of moeite doet om die te begrijpen) voordat je de ander opdringt je eigen normen te hanteren.......
Dat maakt een discussie helder en verzand je ook minder in de welles nietes discussie....

Ik geloof dat ik het met je eens ben..
.. ieder heeft zijn eigen normen en waarden, opgebouwd door de tijd/ervaring... en wie bepaalt de ander zijn normen en waarden?
Dáár gaat het om als je zegt "de ander" in zijn of haar waarde te laten.....dat je de ander accepteert hoe die is...en probeert te begrijpen..

mooi gezegd Willemijn.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 12:17

CHATULIEM619 schreef:
Normen en waarden hebben gaat juist in tegen het "in elkaars waarde laten". Dat laatste stelt eigenlijk dat elke norm goed is, niet alleen de normen van de bijbel of kerk. Het gaat heel sterk uit van de mens, niet van God.
Ten delen ben ik het met je eens, de normen en waarden van de Bijbel en God, en niet die van de kerk, die normen en waarden, brengen juist die verdeeldheid bij de mens. Mede die veronderstelling, voel ik mijzelf ook niet meer thuis bij 1 kerk, en heb ik ook geen moeite bij meerdere kerken en belevingen. Overigens niet bij alle belevingen, en daar laat ik mij niet verder over uit. Als alleen, die in hun waarde latend. En dan kan je wel ellenlange, woorden wisselingen houden, maar die hebben dan ook geen meerwaarde meer, en leiden veel al tot ruzie, wat weer koren op de molen is, van/voor satan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 13:21

.... Clown smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 24 september 2011, 15:18
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY641

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 14:35

MARISKA601 schreef:
Ze slikken de anti depressiva om beter te kunnen functioneren.
Helaas is er sommige mensen sprake een erfelijke aanleg door gebrek aan bepaalde stofjes in je hersenen.

Verdiep je maar eerst eens wat depressies zijn, en hoe ze onstaan en welke middelen er zijn en hoe ze werken.

Ik geloof dat zonder ander depressiva er veel meer zelfdoding zou plaatsvinden.
En hoevaak zijn er wel geen gezinsdrama's omdat er ontkend wordt dat iemand depressief is, of dat men geen zin heeft in medicijnen in te nemen, omdat men zegt: van antidepressiva word je een totaal ander mens, je bent dan emotieloos.
Dat is het grootste sprookje dat ik gehoord heb.
De meeste antidepressiva zorgen dat de meeste emoties niet heftig zijn.
En ja.. de bijwerkingen ervan, dat moet je maar voor lief nemen.

Als God wilde dat ik depressief door het leven moet gaan, dan had Hij het onmogelijk gemaakt dat die middelen zouden werken.

Ik zal ze mijn levenlang moeten slikken.
Ik sta niet in voor de gevolgen als ik er mee zou stoppen.

Het feit dat ik hier reageer heeft temaken met het feit dat ik me woest maak om jouw uitspraken:

Alles is angst bij de mens.
Gooi de pillen maar weg.

Neem maar van mij aan Mariska, ik heb me behoorlijk goed verdiept in deze materie. Ik ben zelf ook depressief geweest, en dat voor een flink aantal jaren. Ik weet dus goed waarover ik het heb.

Mensen wilden mij ook aan de medicijnen hebben, maar dat heb ik gelukkig altijd geweigerd. Het was niet makkelijk, maar met Jezus in mijn hart, heb ik al veel mogen overwinnen. Ook die dingen die mij depressief maakten en hielden heb ik mogen overwinnen. Ik ben nu dus niet depressief meer (en dat al gedurende flink wat jaren).

En kom bij mij niet aan dat iets "erfelijks" zou zijn. Dat vind ik de slapste smoes om niet jezelf te hoeven aanpakken.

"Als God wilde dat ik depressief door het leven moet gaan, dan had Hij het onmogelijk gemaakt dat die middelen zouden werken."
Ik vind dat je hiermee de zaak omdraait. En de verantwoording bij God neerlegt. God zegt overal in Zijn Woord dat we op Hem moeten vertrouwen. Nergens in de bijbel lees ik dat God de mens naar de apotheker stuurt. Ik lees alleen maar dat God leven geeft, vrijheid belooft, voorspoed belooft, geluk geeft etc etc, mits (!!) we precies doen wat Hij zegt. Gehoorzaamheid is dus geboden.

"Ik zal ze mijn levenlang moeten slikken.
Ik sta niet in voor de gevolgen als ik er mee zou stoppen."

Tja, als je dat jezelf maar genoeg ingeprent hebt, zul je er zeker nooit meer vanaf komen. Jezus zei toch: U zult geschieden naar uw geloof (=dat wat je gelooft...)

En die gevolgen? Dat klinkt voor mij ook alsof je niet zelf de verantwoording voor je daden neemt Mariska. We worden volgens mij allemaal opgeroepen om onszelf te beheersen.

Weet je? Als ik jouw stukje lees, dan ben ik er nog meer van overtuigd dat jij - als je WILT - van je medicijnen af kunt komen.
Je kunt je natuurlijk ook prima achter verschuilen...

Ik ben van mening dat het namelijk een KEUZE is.

Ik besefte ook dat ik die keuze moest maken. Samen met God erdoorheen, ongeacht wat ik zou VOELEN? Of doen wat mensen me adviseerden? Ik ben nog altijd blij dat ik voor Hem gekozen heb...

Heb je er wel 's aan gedacht om 10 dagen te gaan bidden en vasten?
Dat kan voor de nodige "doorbraak" zorgen ...

www.biddenenvasten.nl

Laatst aangepast door
ROADY641
op zaterdag 24 september 2011, 14:37
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 14:45

ROADY641 schreef:
Neem maar van mij aan Mariska, ik heb me behoorlijk goed verdiept in deze materie. Ik ben zelf ook depressief geweest, en dat voor een flink aantal jaren. Ik weet dus goed waarover ik het heb.

Mensen wilden mij ook aan de medicijnen hebben, maar dat heb ik gelukkig altijd geweigerd. Het was niet makkelijk, maar met Jezus in mijn hart, heb ik al veel mogen overwinnen. Ook die dingen die mij depressief maakten en hielden heb ik mogen overwinnen. Ik ben nu dus niet depressief meer (en dat al gedurende flink wat jaren).

En kom bij mij niet aan dat iets "erfelijks" zou zijn. Dat vind ik de slapste smoes om niet jezelf te hoeven aanpakken.

"Als God wilde dat ik depressief door het leven moet gaan, dan had Hij het onmogelijk gemaakt dat die middelen zouden werken."
Ik vind dat je hiermee de zaak omdraait. En de verantwoording bij God neerlegt. God zegt overal in Zijn Woord dat we op Hem moeten vertrouwen. Nergens in de bijbel lees ik dat God de mens naar de apotheker stuurt. Ik lees alleen maar dat God leven geeft, vrijheid belooft, voorspoed belooft, geluk geeft etc etc, mits (!!) we precies doen wat Hij zegt. Gehoorzaamheid is dus geboden.

"Ik zal ze mijn levenlang moeten slikken.
Ik sta niet in voor de gevolgen als ik er mee zou stoppen."

Tja, als je dat jezelf maar genoeg ingeprent hebt, zul je er zeker nooit meer vanaf komen. Jezus zei toch: U zult geschieden naar uw geloof (=dat wat je gelooft...)

En die gevolgen? Dat klinkt voor mij ook alsof je niet zelf de verantwoording voor je daden neemt Mariska. We worden volgens mij allemaal opgeroepen om onszelf te beheersen.

Weet je? Als ik jouw stukje lees, dan ben ik er nog meer van overtuigd dat jij - als je WILT - van je medicijnen af kunt komen.
Je kunt je natuurlijk ook prima achter verschuilen...

Ik ben van mening dat het namelijk een KEUZE is.

Ik besefte ook dat ik die keuze moest maken. Samen met God erdoorheen, ongeacht wat ik zou VOELEN? Of doen wat mensen me adviseerden? Ik ben nog altijd blij dat ik voor Hem gekozen heb...

Heb je er wel 's aan gedacht om 10 dagen te gaan bidden en vasten?
Dat kan voor de nodige "doorbraak" zorgen ...

www.biddenenvasten.nl

Roady, het is wetenschappelijk bewezen dat depressie erfelijk en fysiek aangelegd kan zijn.
Dat is een feit en dat kunnen en mogen we niet onderschatten en daar kunnen en mogen we dus ook niet omheen!

En ik ben van mening dat God ook via medicijnen werkt. Je slikt toch ook antibiotica wanneer dat nodig zou moeten zijn?
Wanneer God niet dmv artsen en medicijnen zou werken zou ik er nu wrs niet meer zijn geweest!

En waarom zou God wel via antibiotica etc, noem maar op, werken en niet via antidepressiva?

Laatst aangepast door
JOSINA022
op zaterdag 24 september 2011, 14:51
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 september 2011, 15:01

Woedende smiley was iedereen op een andere hei????
Naar boven

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2861 2862 2863 2864 2865 2866 2867 ... 6194 Volgende
Pagina 2864 van 6194