| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Mario.... wel een beetje voor je moedertje zorgen he  |
Dat noemen ze weg naar volwassenheid
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:16
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | @ Marry hoezo ben ik volgens jou een anders denkende
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de zaterdag trouwens. Onze diensten zijn nogal intensief en ik kan nog weinig drukte aan. Is vandaag wel weer gebleken. Dus de zondag gaat voor mij niet lukken. Toch maar terug naar de zaterdag Chat? |
Ik had Chat gevraagd of het verplaatst kon worden naar de zondag ... Nu hoef ik niet perse mee ... dus als de zaterdag voor een aantal mensen beter uitkomt ... een grote groep bij elkaar is meestal leuker dan een klein groepje ... Chat, ik denk dat je de wandeling beter terug kunt zetten naar de zaterdag ... Er komen nog genoeg wandelingen waar ik wel bij kan zijn ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:24
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Jammer Frank  |
Dat ben ik nu eens helemaal met je eens Zeker jammer, Frank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:29
|
|
|
|
| CLAUWTJE606 schreef: | Ik gebruikte dat voorbeeld omdat iemand een paar pagina's terug dat gebruikte als voorbeeld. Heb het zelf ervaren dus er is inderdaad een oorzaak en gevolg! |
Dat weet ik ... ik weet bij wie de opmerking vandaan kwam ...
Ik vind zo'n opmerking maken tegen "je vrouw" gewoon dusdanig grof dat ik me afvraag (als man zijnde) waarom je zo'n opmerking zou maken. Persoonlijk denk ik dan ook dat er veel meer aan de hand is, en dat oorzaak en gevolg hier vaak hand in hand gaan. Er kunnen tientallen redenen aan ten grondslag liggen, maar is dat een reden waarom een man zijn vrouw "ijskonijn" mag noemen ... NEE !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:43
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat weet ik ... ik weet bij wie de opmerking vandaan kwam ...
Ik vind zo'n opmerking maken tegen "je vrouw" gewoon dusdanig grof dat ik me afvraag (als man zijnde) waarom je zo'n opmerking zou maken. Persoonlijk denk ik dan ook dat er veel meer aan de hand is, en dat oorzaak en gevolg hier vaak hand in hand gaan. Er kunnen tientallen redenen aan ten grondslag liggen, maar is dat een reden waarom een man zijn vrouw "ijskonijn" mag noemen ... NEE !!! |
en ijskast? of voordeelpakvanilleijs??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 22:54
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat weet ik ... ik weet bij wie de opmerking vandaan kwam ...
Ik vind zo'n opmerking maken tegen "je vrouw" gewoon dusdanig grof dat ik me afvraag (als man zijnde) waarom je zo'n opmerking zou maken. Persoonlijk denk ik dan ook dat er veel meer aan de hand is, en dat oorzaak en gevolg hier vaak hand in hand gaan. Er kunnen tientallen redenen aan ten grondslag liggen, maar is dat een reden waarom een man zijn vrouw "ijskonijn" mag noemen ... NEE !!! |
Het woord ijskoningin kwam bij mij vandaan. Ik ben alleen bang dat dit woord nu enorm uit zijn verband gerukt word. Mijn woord ijskoningin was een VOORBEELD van waarom mannen vreemd ZOUDEN KUNNEN gaan. en heeft opzichzelf niets met dit topic te maken. Ook mijn ex ging vreemd, en niet omdat ik een ijskoningin was
Maar buiten dat... ik zie het niet als grof als een man, zijn koude vrouw verteld dat ze een ijskoningin is. Het is in ieder geval beter dat hij het haar zegt als dat hij zijn heil maar elders gaat zoeken. Een vrouw die haar man sex onthoud omdat ze zelf de behoefte niet heeft is hetzelfd e verhaal als een man die zijn vrouw geld onthoud om boodschappen te doen. Die vrouw zal dan ook gaan jatten om in haar behoeften te voorzien.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zondag 23 oktober 2011, 22:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:11
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Een vrouw die haar man sex onthoud omdat ze zelf de behoefte niet heeft is hetzelfd e verhaal als een man die zijn vrouw geld onthoud om boodschappen te doen. Die vrouw zal dan ook gaan jatten om in haar behoeften te voorzien. |
Sjonge, das wel heel kortzichtig. Een man die zn vrouw geld onthoud zet haar aan tot diefstal ??? Als iemand zn partner sex onthoud is er vaak wel iets anders aan de hand dan "geen behoefte hebben" lijkt me. Heeft toch met intimiteit te maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:13
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Andersom ook niet chat  |
Nou ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:24
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Sjonge, das wel heel kortzichtig. Een man die zn vrouw geld onthoud zet haar aan tot diefstal ??? Als iemand zn partner sex onthoud is er vaak wel iets anders aan de hand dan "geen behoefte hebben" lijkt me. Heeft toch met intimiteit te maken? |
momo, natuurlijk is dit voorbeeld zwart- wit. dat is de makkelijkste manier om iets duidelijk te maken. natuurlijk spelen er meer factoren een rol. wat ik bedoel te zeggen is dat het een vaak het gevolg is van het ander.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:24
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Een mooie aanvulling op het geheel daars niets mis mee, anders was geweest, een betere aanvulling op het geheel
h |
ligt er maar aan waar je de nadruk op legt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:26
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | momo, natuurlijk is dit voorbeeld zwart- wit. dat is de makkelijkste manier om iets duidelijk te maken. natuurlijk spelen er meer factoren een rol. wat ik bedoel te zeggen is dat het een vaak het gevolg is van het ander. |
k hou niet zo van zwart / wit ben meer van de kleurtjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:42
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | k hou niet zo van zwart / wit ben meer van de kleurtjes  |
en je foto dan?
ik hou van zwart-wit en kleurtjes vooral in m'n kleding
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 23 oktober 2011, 23:55
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | en je foto dan?
ik hou van zwart-wit en kleurtjes vooral in m'n kleding  |
das nou het probleem met zwart/wit denkers die kijken te oppervlakkig
staat namelijk nog een foto op mn profiel, very colorfull
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 00:03
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | das nou het probleem met zwart/wit denkers die kijken te oppervlakkig
staat namelijk nog een foto op mn profiel, very colorfull |
ben ik niet met je eens. en je foto heb ik zojuist ff bewonderd rood...als ik buiten zwart wit dan een kleur moest kiezen dacht ik het liefst rood haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
|
|
|
|
|
Thnxxxx voor dat mooie gedicht!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
|
Goed wat is het toch moeilijk om iedereen het er naar de zin te maken. Ik heb het wat laten geworden, omdat je altijd dat soort commentaren krijgt. Of het is te ver, of het is op een verkeerde dag. Maar om toch de meeste mensen tegemoet te komen zal ik het nog even terugzetten naar de zaterdag.
Het wordt dus zaterdag 5 november bij Het Neie Hemelriek te Gasselte.
Lijst ziet er als volgt ui:
Billy701 Chatuliem619 Momo Yelnin491(onder voorbehoud) Bert168. Het zou leuk zijn als er nog anderen zich aanmelden, Erika, jij kunt weer gaan twijfelen...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 24 oktober 2011, 00:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 00:12
|
|
|
|
| EASYGOO551 schreef: | Wat me zo verbaast is dat christenen niet inzien als ze Jezus volgen ze deze dingen niet bezigen. Belangerijker is in wiens naam worden mensen genezen ? Zijn we vergeten dat 60 % van de evangelieen gevuld is met genezingswonderen die Jezus zelf verricht. Als je vader, moeder of kind genezen wordt van een ernstige ziekte dan vraag jeje niet meer af of het zin heeft ofdat het onzin is, dat lijkt me wel duidelijk !!
Als God goed is, dan lijkt het me aannemelijk dat God mensen wil genezen. Echter blijft God af van onze vrije wil en ons geloof. Als je het niet kunt of wilt geloven gaat God je heus niet forceren. Daarvoor heeft God een enorm respect voor je vrije wil van de mens.
Het probleem met nederlanders is dat ze zitten met een verstandsgeloof, dan gebeurt er ook niets. Paulus schrijft; "geloof komt door het woord van Christus"!  |
Geloof komt door het horen en het horen van het Woord. In het grieks betekend geloven, het zou zo kunnen zijn. In het hebreeuws betekend geloven, een zeker weten. Twijfel staat gelijk aan ongeloof. Ik geloof dat Jezus geneest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 00:15
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Weer zo,n dag of allemaal aan de montee jak  |
nee zeg, vandaag een portdag, moet je ook es doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 00:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Is wel erg lang stil hier he visser?? Wat denkie zelf  |
Visser is vast in gepeins verzonken Erika
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENATE619
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 01:20
|
|
|
|
In het kader van de donorweek die afgelopen week is geweest, vraag ik me af hoe er hier op CM over gedacht wordt. Zijn er bijvoorbeeld veel mensen die zich geregistreerd hebben? Of is het juist iets waar je je totaal niet mee bezig wilt houden? Kijk je er als christen nog anders tegenaan?
Ik ben zelf Nefrologie verpleegkundige en werk dagelijks met mensen die nierdialyse afhankelijk zijn of een transplantatie nier hebben. Ik ben een voorstander van registratie, al zet iemand er ook in dat deze geen organen beschikbaar wil stellen. Maar dat iemand een keuze maakt vind ik erg belangrijk.
Laatst aangepast door
|
RENATE619
|
op maandag 24 oktober 2011, 02:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 07:37
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Het woord ijskoningin kwam bij mij vandaan. Ik ben alleen bang dat dit woord nu enorm uit zijn verband gerukt word. Mijn woord ijskoningin was een VOORBEELD van waarom mannen vreemd ZOUDEN KUNNEN gaan. en heeft opzichzelf niets met dit topic te maken. Ook mijn ex ging vreemd, en niet omdat ik een ijskoningin was
Maar buiten dat... ik zie het niet als grof als een man, zijn koude vrouw verteld dat ze een ijskoningin is. Het is in ieder geval beter dat hij het haar zegt als dat hij zijn heil maar elders gaat zoeken. Een vrouw die haar man sex onthoud omdat ze zelf de behoefte niet heeft is hetzelfd e verhaal als een man die zijn vrouw geld onthoud om boodschappen te doen. Die vrouw zal dan ook gaan jatten om in haar behoeften te voorzien. |
Ik ben het helemaal met je eens, soms mag je dingen gewoon bij naam noemen toch, pas als je dat doet kan je naar oorzaken en oplossingen gaan zoeken.
En de behoefte niet hebben is 1 ding, maar hoeveel dames gebruiken onthouding niet als machtsmiddel? Ik heb hier op het forum altijd het idee dat enkel mannen van zulke dingen beticht worden, maar dames zijn ook niet altijd even schattig. En dan nog is het geen excuus om vreemd te gaan, hooguit een reden om na te gaan denken of en hoe dit huwelijk nog te redden is.
(volgens mij komen we nu over als een stel ongeemancipeerde mutsen )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 07:58
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Wrom Ik rook, en vind ik dat goed van mij zelf, beslist niet, voel ik mij minder Christen? Soms wel, waarom, simpel wij hebben ons lichaam van God in bruikleen gekregen. Maar is dat het ergste wat ik er mee doe, beslist niet, wat zijn dan de andere dingen waar je het lichaam mee onteerd. Te weinig rust, te weinig sport, te veel eten, te veel koffie, te lang in de zon, te veel drinken, en soms heel soms zeggen wij dingen te veel, en krenken wij die ander te veel, en soms horen wij te veel verkeerd, en zijn wij te veel op ons teentjes getrapt, en vaak soms heel vaak, zijn wij jaloers, en gunnen wij het die ander helemaal niet, of juist weer wel, en dan....en zus en zo, en ook weer niet..dus al met al voel ik mij minder, omdat ik rook, beslist niet, kom op ouwe vriend ik steek je maar weer eens in de fik  |
Lezen vriend! Ik zeg juist dat het niet uitmaakt of je rookt of niet, je bent even zondig voor God. Niet-rokers doen weer andere zondige dingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 08:04
|
|
|
|
Beste mensen,
Er is altijd wel wat gaande in de wereld. Om te beginnen met de aardbeving gisteren in Turkije. Maar we hebben ook nog de schuldencrisis enzo. Verder nog een flitspaal met bom enzo... Ik heb dit topic geopend om hier opvallende nieuws items te dumpen. Maar het gaat me vooral om nieuws wat net kersvers is. Ik zou dus zo zeggen: doe je best...
Beun
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op maandag 24 oktober 2011, 22:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 08:53
|
|
|
|
|
Heb zelf al meer dan 75 keer bloed gegeven, (inc. plasma) moet nog eens goed nadenken over orgaandonorschap.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 08:54
|
|
|
|
Maandag 24 oktober, Psalm 119: 97-24; Mijn ziel en zaligheid.
De wereld mijden. Is dat wat het evangelie ons vraagt? Radio en televisie de deur uit? Kranten ongelezen naar het oud papier? Op zondag hooguit naar de kerk? Exclusieve vriendschappen: alleen met medechristenen? Geen sprake van! Het gaat in dit deel van de langste psalm inderdaad over mijding. Maar het gaat niet over wereldmijding. Het gaat over wereldwijding! De dichter zoekt goede, begaanbare wegen. En die zoekt hij niet alleen voor zichzelf, die zoekt hij evengoed voor alle mensen. Die ‘ik’ uit de psalm is geen enkeling. Die ‘ik’ is Israël, het volk van de Eeuwige. Maar ook dat volk wil een wegwijzer zijn, een gids voor alle volken. Het gaat in deze psalm om een woord voor de hele wereld. En dat woord voor de hele wereld roept ons toe: blijf met je vingers van het kwaad, zet je voeten niet op slechte wegen! Daar is niemand mee gediend. Jij zelf niet, maar ook de mensen om je heen niet. Daar gaat alleen de wereld maar ten onder. Laten we met z’n allen het goede doen, wandelen op betrouwbare wegen, op de paden van het recht. De psalmberijmer wordt er lyrisch van. ‘Gij zijn mijn ziel, mijn zaligheid, mijn zegen.’ En zo is het maar net. Er ligt zoveel heil in de Thora, er zit zo’n ongelooflijk grote schat verborgen in de wijsheid van Gods woorden… Ontdek het maar! Breng je leven op orde, laat je niet langer in met wat leeg is, loos, godloos. Richt je op wat waarde heeft, op wat kosjer is, zuiver, eerlijk. Vraag je bij alles af: kan ik hier de Eeuwige mee onder ogen komen? Wie op die vraag steeds ja kan zeggen, leeft in vrede. Die zingt elke morgen: Gij zijt mijn ziel, mijn zaligheid, mijn zegen.
Ik heb mijn voet van ’t kwade pad geweerd opdat ik gaan zou in uw goede wegen. Ik wijk niet af van wat uw woord mij leert, want zó alleen kom ik uw aanschijn tegen, Gij hebt U in trouw tot mij gekeerd. Gij zijt mijn ziel, mijn zaligheid, mijn zegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 08:55
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Omdat je tegen je grenzen aanloopt?Onvoorwaardelijk bestaat eigenlijk niet,je kunt nooit álles overhebben voor een ander ook al wil je het nog zo goed doen. |
Alles overhebben? misshien niet alles, wél het goede..en daar moet je een eenheid in zien te vinden...en als je het samen wilt en blijft willen en er aan werken blijft... denk/hoop/verwacht ik dat je heel ver komt..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 09:03
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | (volgens mij komen we nu over als een stel ongeemancipeerde mutsen ) |
Dat denk ik ook, Lekker belangrijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 09:26
|
|
|
|
Ik denk dat wij in Nederland een systeen zoals in bv Denemarken moeten hebben. Als je niet wilt dat ze je organen gebruiken na je overlijden moet je een codocil invullen........
En waar ik wel benieuwd naar ben: hoe denken jullie aan het vrijwillig afstaan van een orgaan bv een nier.....in de volksmond ook wel samaritaanse nier genoemd? Volkomen anoniem als gezond mens een orgaan weggeven om een ander een kans te geven......terwijl een transplantatie niet altijd de weg naar een beter leven hoeft te zijn.......dat mag wel eens wat meer in de media denk ik.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 24 oktober 2011, 11:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 09:35
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | Beste mensen,
Er is altijd wel wat gaande in de wereld. Om te beginnen met de aardbeving gisteren in Turkije. Maar we hebben ook nog de schuldencrisis enzo. Verder nog een flitspaal met bom enzo... Ik heb dit topic geopend om hier opvallende nieuws items te dumpen. Ik zou dus zo zeggen: doe je best...
Beun |
Nou vooruit dan maar, de turken wensen geen hulp van ut westen, dat is een geluk bij een ongeluk. En wat die flitspaal aangaande, de dader van de landelijke flitspalen is Koos von Spee. En wat de schuldencrisis betreft we gaan naar verloop van tijd uit de Euro vandaan, en krijgen een nieuwe Europese munt, waar armlastige landen van uitgesloten gaan worden. Engeland daarintegen is nooit met de munt mee gegaan, en stapt waarschijnlijk ook uit het Europese verbond. Dus wel degelijk goed nieuws vandaag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|