| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 14:07
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Jij vind dat niet......maar anderen vinden van wel....die hebben gewoon een andere opvatting, een opvatting waar niets mis mee is maar die alleen niet strookt met jouw geloof....... | Opdragen is geen sacrament, anders zou elk gezin dat zich in de gemeente voegt alsnog de kinderen op moeten dragen. En die verplichting geldt in geen enkele evangelische gemeente.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 14:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb het niet over concrete ziektebeelden.....ik heb het over iedere bloedafname, verkoudheid, bezoek aan de dokter etc...... Waarom moeten we dat weten denk ik dan, heb het eens even over wat anders.....Meeleven is prima maar er zijn grenzen...... |
Worden die grenzen door jou bepaald of door CM ... ??? Zolang CM niet "ingrijpt" bepalen zij dus de grenzen voor het forum ... jij kunt niets anders doen dan zeggen waar voor jou de grens ligt en ik vind het jammer dat je je ergert aan mensen die er blijkbaar anders mee omgaan ... !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ICECREAM759
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 14:13
|
|
|
|
|
Ik ga niet mee :P Maar ik kan jullie nog wel een sauna aanraden: Elysium in Bleiswijk! Enorm groot! en ook met badkledingdagen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 14:30
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | skaaaatje? de meest verse roddel is dat jij binnenkort gaat trouwen Ik vind het alleen zooooo vals dat je nog niet gezegd hebt met wie  |
los jij nou eerst die puzzel maar eens op ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 14:56
|
|
|
|
Ik heb de mogelijkheid tot chatten uitgeschakeld.
Als iemand iets wil schrijft ie maar netjes een mail.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 14:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:22
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Worden die grenzen door jou bepaald of door CM ... ??? Zolang CM niet "ingrijpt" bepalen zij dus de grenzen voor het forum ... jij kunt niets anders doen dan zeggen waar voor jou de grens ligt en ik vind het jammer dat je je ergert aan mensen die er blijkbaar anders mee omgaan ... !!! |
ik weet zeker dat ik niet de enigste ben die zich er aan ergert maar eigenlijk is dat niet zo belangrijk, ik vertel mijn ergenis.....ik vind het geneuzelen maar zoals ik al eerder vermeldde, het prettige van een forum is dat je de vrijheid hebt om dingen te delen die je meemaakt maar ook de dingen kan delen die je ergeren......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heb al gezegt het in de gaten te houden he dus niet doordrammen  |
Ik had het niet alleen over jou en de posting waar jij het over hebt was een antwoord op Jolan...... dus over doordrammen gesproken..... Ik hoop niet dat jij alleen je aangesproken voelt trouwens......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 15:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Dit is dus een casus. Dat betekent dat ik een voorbeeld neem uit de praktijk en dat we aan de hand daarvan gaan discussiëren.
Iemand wordt als kind gedoopt. Hij groeit op, wijst het geloof af, wordt seriemoordenaar. Is hij dan wel behouden? Hij is immers gedoopt en hoort bij het volk van God. Heeft keurig zijn belijdenis gedaan en kwam regelmatig in de kerk. |
Ik heb hier al op gerageerd. Ik heb nu dit inzicht. Stel, iemand is gedoopt, opgedragen, belijdenis gedaan, volwassen gedoopt, gaat naar de evangelische kerk, of naar een tradititionele kerk.
En wordt seriemoordenaar. Dan gaat ie naar de hel, of hij zou daarna berouw moeten hebben. Bij geen berouw gaat ie naar de hel.
Stel iemand wordt 'ongelovig' opgevoed, maar wel met normen en waarden. die God ook bij veel ongelovigen in hun hart heeft geschreven.
Romeinen 2 vers 14 tot en met vers 16
14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
En zo ongelovig iemand, een heiden, toont dat het werk der wet in zijn hart geschreven is. (vers 15)
Want hoeveel 'ongelovigen' leven zo, dat als je ze niet kent, je zou denken dat ze gelovig zijn, dat heb ik wel tenminste.
Dan zou, wat ik hier in het begin van dit topic heb gelezen, gelovigen die een seriemoordenaar zijn en zich hebben laten dopen wél naar de hemel gaan. En daarintegen, ongelovigen die netjes met normen en waarden hebben geleefd, door de wet die in hun hart is geschreven. En dat zij derhalve van nature doen wat de wet gebiedt. die zouden dan naar de hel gaan.
Die gaan dus naar de hemel, en de 'gelovige' seriemoordenaar, indien die geen berouw heeft, naar de hel.
| Quote: | | Crossroad: Je mag vraagtekens zetten of zijn wedergeboorte wel "echt" was, maar als dat echt is geweest, dan is hij nog steeds behouden ... |
Geplaatst: woensdag 12 oktober 2011, 11:59, bladzijde 2 dit topic.
Nou ja, dus als iemand 'wedergeboren is, is gaan geloven, dan gaat ie naar de hemel, ook al is tie seriemoordenaar.
Rare gedachtengang hou jij erop na.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:32
|
|
|
|
Blijft altijd een boeiende materie, vind ik ook Maryan.... Jan Zijlstra komt binnenkort in mijn stad en misschien ga ik er wel eens heen ondanks dat ik niet zo van de gebedsgenezingen ben.......Ik geloof meer dat God dingen ten goede keert en dat is wat anders dan genezen......En als je niet geneest dat je dan geen goed gelovige bent dat geloof ik al helemaal niet...... Maar ik zal eerst eens je link lezen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:33
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | W'tje je was de 2500ste reactie op dit topic. Krijg je nu wat van je vriendin  |
Wie bedoel je? Ik heb gelukkig meerdere vriendinnen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:39
|
|
|
|
Ja, dat is allang bekend, zijn ook actualitieten programma's over geweest.
Naar is dat he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:45
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb het niet over concrete ziektebeelden.....ik heb het over iedere bloedafname, verkoudheid, bezoek aan de dokter etc...... Waarom moeten we dat weten denk ik dan, heb het eens even over wat anders.....Meeleven is prima maar er zijn grenzen...... |
Ik vind het wel erg fijn om van mensen hier op het forum dingen te weten. Kan ik voor ze bidden, dat God hun kracht geeft enzovoort.
En ook dingen, als ik die eerder had geweten had ik ook op een andere manier gereageerd is sommigen gevallen....
En ook, het is fijn als je ergens je zorgen enzovoort kwijt kan.
Meeleven kan goed werken voor je herstel. ook en juist op een forum.
En wat hier eerder iemand zei, dacht Crossroad, het zijn jou grenzen, niet die van CM. die hadden anders állang ingegrepen.
Iedereen mag hiet nétjes zijn mening geven, en ook dingen uiten over een ziekte. dat alleen kan al het herstel bevorderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:51
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik vind het wel erg fijn om van mensen hier op het forum dingen te weten. Kan ik voor ze bidden, dat God hun kracht geeft enzovoort.
En ook dingen, als ik die eerder had geweten had ik ook op een andere manier gereageerd is sommigen gevallen....
En ook, het is fijn als je ergens je zorgen enzovoort kwijt kan.
Meeleven kan goed werken voor je herstel. ook en juist op een forum.
En wat hier eerder iemand zei, dacht Crossroad, het zijn jou grenzen, niet die van CM. die hadden anders állang ingegrepen.
Iedereen mag hiet nétjes zijn mening geven, en ook dingen uiten over een ziekte. dat alleen kan al het herstel bevorderen. |
Wat heeft dat nu in vredesnaam met mijn grenzen te maken? Dat snap ik nu werkelijk niet.......Ik ventileer iets waar ik me aan erger en dat mag ook.......en dat zijn futiliteiten, geen ziektes.....Bv. als jij verkouden bent hoef ik dat niet te weten en voor mij hoef je dat ook niet uit te melken op een forum...... Bij concrete ziektebeelden heb ik daar veel minder moeite mee.....maar daar heb ik het helemaal niet over........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:57
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, GESLAAGD Met een 8 pffff
NIET MEER LEREN WOEHOEOEOEOEOEOE
Gr Majaro |
Toemaar......met een 8 notabene!! van harte gefeliciteerd hoor, en dat je er maar veel profijt van mag hebben!
gr, Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:59
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | door het foon gesprek begrepen dat de ziekte van mijn vader( schildklierkanker) misschien toch mee gaat vallen....het gezwel moet eruit, maar is misschien niet kwaadaardig.....ik blijf bidden.... |
Spannende tijd Tink............. heel veel sterkte toegewenst! En.......we bidden met je mee,....
gr, Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:10
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik had het niet alleen over jou en de posting waar jij het over hebt was een antwoord op Jolan...... dus over doordrammen gesproken..... Ik hoop niet dat jij alleen je aangesproken voelt trouwens......  |
Het was van mij idd een antwoord op een vraag. Maar jij had het over bloedprikken dus tja daardoor voelde ik me aangesproken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:17
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | los jij nou eerst die puzzel maar eens op ...  |
Ik ben het niet ben veel te jong
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:22
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Feiten: de doop is een teken, ingesteld door de Here Jeuzs. het teken dat je samen met Jezus gestorven en opgestaan bent. Het woord 'baptizo', dat in het N.T. gebruikt wordt betekend 'onderdompeling'! De doop door besprenkeling is nergens in de Bijbel te vinden. |
Ik vind al die nieuwe belevingen en vertalingen maar niks.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:27
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Cross, wat mooi!!.
Ik ben nog steeds blij met dit topic! Het kleurt weleens mijn dag. |
Het is ook je eigen topic hè. Maar het was een goed initiatief al heette je toen nog 072. En op youtube staat ook veel klassiek en ik kan dus in dit topic mijn ei ook kwijt.
Verboden in de Hitlertijd:
http://www.youtube.com/watch?v=Hr0ixoV8mtc
968, Joodse cultuur is zo slecht nog niet.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 16:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dit onderwerp schoot me net te binnen terwijl ik rustig ging zitten en tevreden dacht "zo mijn huisje is aan kant" Maar gelijk dacht ik erachteraan wanneer is een mens eigenlijk echt tevreden??
*ben je tevreden als je de dingen hebt gedaan die je wilde doen? of ben je pas tevreden wanneer je meer hebt gedaan dan dat je van plan was! *Of ben je een persoon die al heel snel tevreden is over dingen in je leven of ben je juist een persoon die niet snel tevreden is over zichzelf. *Ben je tevreden als je iets hebt gedaan voor een ander of is dit gewoon voor je
Dit zijn maar zo een paar punten er zijn er natuurlijk veel meer. Als ik naar mezelf kijk dan is dit een leertraject voor mij want ik stel veel te hoge eisen aan mezelf! Ik heb mezelf ongeveer 20 jaar als een sterke meid geprofileerd maar ondertussen ging er achter dat masker veel pijn schuil. Hierdoor ben ik hoge eisen aan mezelf gaan stellen en was dus niet zo snel tevreden, nu ik er steeds op gewezen wordt er ermee bezig ben merk ik dat ik met kleine dingen die ik doe al tevreden kan zijn. Waarom?? omdat mijn lichaam niet meer aankan op het moment en ik dat moet leren accepteren, maar dat vind ik vaak toch moeilijk. |
Nou idd Erika,
dit is een moeilijk onderwerp. Ook ik heb hier mn gedachtes dikwijls over laten gaan. Of je nou wel of niet goed in je vel zit......je moet door. Wat wel heel belangrijk is, om goed te luisteren naar je lijf.....want daar moet je het mee doen. Het accepteren dat je lijf niet doet wat jij wil, is zeer frusterend,......maar ooit komt de dag, dat je weer maatjes wordt met je eigen lijf. Ik probeer ook iedere dag een planning te maken, van de dingen die ik wil doen......dat lukt helaas niet altijd. Lukt het wel...dan ben ik zeer tevreden, en dan denk ik:..zo...dat heb je goed gedaan! Lukt het niet.....dan probeer ik in mn trieste stemming te denken aan de spreuk die bij mn ouders hangt:
Wie tevreden is met wat hij heeft....is de rijkste die er leeft!
En dan ga ik me diep schamen......want ik kan nog zoveel!! Ik probeer mn zegeningen te tellen...iedere dag, en dan komt het goed Erika......ook met jou Al kunnen er nog wel wat jaartjes overheen gaan........geef het de tijd.
gr, Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:37
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | [/b]en waarom dan? omdast het de Heere een gruwel is? Omdast het zonde is? en onze zonden dan? zijn die geen gruwel in de ogen van God? HOe blijven wij de rest van ons leven? |
Het is ook een zonde ja, en zo ook de onze klopt ook, maar volharden wij in de zonde? Ook dat, zij die zonder zonden zijn, werpen toch de eerste steen. Volgens mij bescheiden mening, mag een ieder die er naar vraagt gedoopt worden, en de zonde dan? Iedereen die een zonde begaat, moet zelf zijn zonde beleiden tegenover God. Dus niet tegen over de voorganger, kerkenraad, dominee, pastoor of wie dan ook, dan alleen tegenover God. Een verbond daar in tegen als een huwlijk, is nog steeds, alleen voorbestemd voor een man en een vrouw (bijbels) en gelijke seksen is een huwlijk van de staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:42
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Blijft altijd een boeiende materie, vind ik ook Maryan....
He Willemijn ik zou er echt een keer naar toe gaan zodat je zelf kunt ervaren hoe zo'n avond verloopt. Ik ben verschillende keren geweest en heb echte wonderen gezien. Het meest bijzondere vind ik eigenlijk ook nog dat Jan Zijlstra niet echt charismatisch of echt tactvol is in zijn spreken en toch: GOD gebruikt hem wel. Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren maar ga het maar aan!!
Groetjes Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:43
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Ik vind al die nieuwe belevingen en vertalingen maar niks. |
Gerrit, waarom verbaasd me dat nu niet?? Maar je kan ook open staan voor al die nieuwe belevingen en zoektochten......met andere-hedentijdse - vertalingen die ook wel wat makkelijker leesbaar zijn...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 16:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 17:13
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is ook je eigen topic hè. Maar het was een goed initiatief al heette je toen nog 072. En op youtube staat ook veel klassiek en ik kan dus in dit topic mijn ei ook kwijt.
Verboden in de Hitlertijd:
http://www.youtube.com/watch?v=Hr0ixoV8mtc
968, Joodse cultuur is zo slecht nog niet. |
Daarom zei ik het niet hoor, Thomas. Maar inderdaad, 't is ook voor elk wat wils! En je muzieksmaak verbreden, kan nooit kwaad hè.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 17:18
|
|
|
|
ERIKA129 schreef: Tja bij de kinderdoop weten de ouders niet dat hun kind eventueel anders geaard zou zijn, dus krijgt het kind al het teken van het verbond mee. Ik zie niet in waarom ze geen belijdenis zouden mogen doen als ze maar niet praktiserend homo zijn. En reken maar dat de christelijke homo's een zwaar kruis te dragen hebben zij hebben er niet om gevraagt en toch zijn zehet. Als ze goed naar de bijbel willen leven weten ze dat ze de rest van hun leven vrijgezel zullen moeten blijven.
Homoseksuele gerichtheid en je zegt dat terecht, is geen keuze. Het is ingebouwd. Je kunt echter van niemand vragen een leven lang er geen liefdesleven op na te houden. Een evenwichtige en goede liefdesrelatie met seksualiteit als onderdeel daarvan is wat we allemaal willen en ook nog goed voor het lichamelijk en geestelijk welbevinden. Het is me te makkelijk om, omdat je nu eenmaal hetero bent, je wel een passend liefdesleven mag hebben en een andersgeaarde niet. Ik ken de teksten ook wel maar vind de toepassing dermate wreed dat je dat een mens niet aan kunt doen. Ik vind het goedkoop om als hetero dat te roepen terwijl je jezelf alle ruimte geeft. Liefde en begrip voor mensen die het door hun geaardheid als christen toch al moeilijk hebben lijkt me een meer pastorale houding. Het is niet zo vreemd dat homofielen weglopen uit de kerk. Er is voor hen kennelijk geen plaats in de christelijke herberg. En hoe gelovig ook, zich laten dopen zal vast ook wel niet kunnen.
Thomas, sommige mensen zijn met een andere geaardheid geschapen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 17:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 17:32
|
|
|
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 19:02 GERRIT084 schreef: Dus met andere woorden, leef maar raak, we komen er toch wel? Vinden jullie dat zelf dan ook niet een beetje vaag? Dan zijn jullie het ook wel eens dat iemand die een brood mee neemt bij de bakker (steelt oude vertaling niet voor mij) niet gestraft hoeft te worden als hij tegen de bakker zegt, het spijt mij. Moet die bakker wel net zo gelovig zijn, anders werkt het niet. En zo kan je uren door gaan. CHATULIEM shreef:Je kunt ook een middenweg bewandelen toch? Als angst de motivatie is om te geloven is het nooit goed.
Die bakker hoeft helemaal niet gelovig te zijn. Waar komt dat rare idee van dat je gelovig moet zijn om iets goeds te doen? Zie mijn reactie bij: Doop en uitverkiezing, Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 15:26
En van die middenweg is ook vreemd. Angst heeft helemaal niets met het geloof te maken. als het goed is. Ook als iemand nog moeite heeft met dingen. Of het moet van een (gedeeltelijk) onbewust trauma komen, die nog niet onder ogen is gezien, verwerkt. Dan is het een signaal. en anders: Angst is van de vijand.
Shanita, die blij is verlost te zijn van de angst. en het mooie van het geloof ziet, en het leven , elke dag.
Nb: en ook, al heeft iemand nog issues, met niet kunnen laten met roken, snoepen, en noem maar op. Dat komt door de gebroken wereld met verleidingen. ik geloof dat God dat ook begrijpt, en iemand zou zichzelf ook moeten kunnen begrijpen, eigenliefde.
Ik ben echt allergisch voor het woordje angst.
Fil H4 vers 4 t/m 9
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus. 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
Zo even een tekstje erin. Vers 8 is een gebod, Vers9: 'en de God des Vredes zal met u zijn', is een belofte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 17:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik ben het niet ben veel te jong  |
Ik ben het ook niet, veel te oud!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 17:51
|
|
|
|
Gebedsgenezing zin of onzin?
Het moge duidelijk zijn dat er twijfel is en daarom een discussie op gang brengt. Als we een juist antwoord op die vraag willen hebben moeten we nagaan wie wat en hoe God het met ons voor heeft. Is wat er over in de Bijbel staat fictie of waarheid? Wat mij betreft is Gods woord waarheid en kan er ook nu genezing door gebed plaats vinden, gelijk er nu ook gebeurd.
Er staat ook in geschreven dat er mensen zullen zijn die zich zelf beroepen op hun genezen in Jezus naam , waarvan de Heer zal zeggen ik heb u niet gekend. Ook met de uitleg er bij, waarom niet.
Het moge duidelijk zijn dat ongeloof (wat soms ongewild het geval is) ook een oorzaak kan zijn van niet verhoorde gebeden. Ook gebrek aan vertrouwen kan afbraak doen aan de kracht van het gebed om genezing. Er werd hier gesuggereerd, naar ik meen, dat J.Z. gebiedend bid, vraag ik, is dat omdat het mag of is het een opdracht omdat God het zo wil? We staan vaak klaar met ons eigen gedachten over hoe het zou moeten zijn, maar vergeten daarbij ook net zo vaak wat God wil en dat aanwijzingen geeft van hoe het behoort te zijn.
Als een baby met leukemie (soms opgegeven door de doktoren omdat die niets meer konden doen, ze opleefde na gebed van de gemeente) nu gezond verklaart is en een pracht kleuter is dat de verdienste van God. Natuurlijk mogen we van de zegen van een pracht gezondheidszorgstelsel gebruik maken, maar vlak God niet uit. Als liefhebbende vader wil hij helpen, maar willen wij het, of toch maar liever zelf bedenken wat goed is me is.
God geneest ook nu nog, ook door gebed!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 17:59
|
|
|
|
|
"Feesten, als alle goede dingen, komen in drieën: de voorbereiding, het feest zelf, en als - gelukkig - alles weer over is." - Kadé Bruin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 18:03
|
|
|
|
Vanmiddag op mijn nichtje van 4 gehad om op te passen. Heerlijk zo'n lekker jong en onbevangen kind je zou jaloers worden Ook weer lekker als ze gaan en jij rust hebt
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |