| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 18:13
|
|
|
|
|
Als je doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 18:15
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | ERIKA129 schreef: Tja bij de kinderdoop weten de ouders niet dat hun kind eventueel anders geaard zou zijn, dus krijgt het kind al het teken van het verbond mee. Ik zie niet in waarom ze geen belijdenis zouden mogen doen als ze maar niet praktiserend homo zijn. En reken maar dat de christelijke homo's een zwaar kruis te dragen hebben zij hebben er niet om gevraagt en toch zijn zehet. Als ze goed naar de bijbel willen leven weten ze dat ze de rest van hun leven vrijgezel zullen moeten blijven.
Homoseksuele gerichtheid en je zegt dat terecht, is geen keuze. Het is ingebouwd. Je kunt echter van niemand vragen een leven lang er geen liefdesleven op na te houden. Een evenwichtige en goede liefdesrelatie met seksualiteit als onderdeel daarvan is wat we allemaal willen en ook nog goed voor het lichamelijk en geestelijk welbevinden. Het is me te makkelijk om, omdat je nu eenmaal hetero bent, je wel een passend liefdesleven mag hebben en een andersgeaarde niet. Ik ken de teksten ook wel maar vind de toepassing dermate wreed dat je dat een mens niet aan kunt doen. Ik vind het goedkoop om als hetero dat te roepen terwijl je jezelf alle ruimte geeft. Liefde en begrip voor mensen die het door hun geaardheid als christen toch al moeilijk hebben lijkt me een meer pastorale houding. Het is niet zo vreemd dat homofielen weglopen uit de kerk. Er is voor hen kennelijk geen plaats in de christelijke herberg. En hoe gelovig ook, zich laten dopen zal vast ook wel niet kunnen.
Thomas, sommige mensen zijn met een andere geaardheid geschapen. |
Kan me volledig vinden in dit krachtig pleidooi. Het is immers wetenschappelijk bewezen dat homofielen biologisch herkenbaar zijn, het is aangeboren. Ze zijn evenzeer een volwaardige schepping Gods. Gelukkig zijn er in Nederland kerkelijke gemeenten waar homofielen welkom zijn en hun eigen plek hebben daarin waarbij zij door jong en oud worden aanvaard als volwaardige gemeenteleden. Zonet kwam ik nog een stel tegen en ze omarmden mij even hartelijk. Ze zijn goede vrienden van een aanzienlijke groep fans en ze zijn al tientallen jaren elkaars trouwe levensgezel. Een paar jaar geleden heeft één van hen belijdenis gedaan in een feestelijke dienst. In onze christelijke PKN-gemeenteherberg zijn ze zeer welkom en actief in allerlei kerkewerk. Ze geven een goed voorbeeld door hun trouw aan elkaar door dik en dun (en geloof me ze hebben het af en toe niet makkelijk), hun betrokkenheid en openheid, hun zorgzaamheid voor hun eigen en elkaars ouders, hun luisterend oor voor ieder die daarom vraagt. Het is niet verwonderlijk dat onze gemeente veel ouderen kent maar nog meer jonge stellen en hun kinderen en alle leeftijdsgroepen daar tussen in. Wij worden wekelijks gefêteerd op een stevige overweging gebaseerd op de bijbellezingen. Voorgangers uit de omgeving en ook sprekers vanuit andere geloofsgroepen komen graag bij ons een overweging geven tijdens de eredienst. Bij ons geen leegloop wel aanwas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 18:19
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | ERIKA129 schreef: Tja bij de kinderdoop weten de ouders niet dat hun kind eventueel anders geaard zou zijn, dus krijgt het kind al het teken van het verbond mee. Ik zie niet in waarom ze geen belijdenis zouden mogen doen als ze maar niet praktiserend homo zijn. En reken maar dat de christelijke homo's een zwaar kruis te dragen hebben zij hebben er niet om gevraagt en toch zijn zehet. Als ze goed naar de bijbel willen leven weten ze dat ze de rest van hun leven vrijgezel zullen moeten blijven.
Homoseksuele gerichtheid en je zegt dat terecht, is geen keuze. Het is ingebouwd. Je kunt echter van niemand vragen een leven lang er geen liefdesleven op na te houden. Een evenwichtige en goede liefdesrelatie met seksualiteit als onderdeel daarvan is wat we allemaal willen en ook nog goed voor het lichamelijk en geestelijk welbevinden. Het is me te makkelijk om, omdat je nu eenmaal hetero bent, je wel een passend liefdesleven mag hebben en een andersgeaarde niet. Ik ken de teksten ook wel maar vind de toepassing dermate wreed dat je dat een mens niet aan kunt doen. Ik vind het goedkoop om als hetero dat te roepen terwijl je jezelf alle ruimte geeft. Liefde en begrip voor mensen die het door hun geaardheid als christen toch al moeilijk hebben lijkt me een meer pastorale houding. Het is niet zo vreemd dat homofielen weglopen uit de kerk. Er is voor hen kennelijk geen plaats in de christelijke herberg. En hoe gelovig ook, zich laten dopen zal vast ook wel niet kunnen.
Thomas, sommige mensen zijn met een andere geaardheid geschapen. | Niemand wordt perfect geschapen, iedereen heeft te leven met de beperkingen en de strijd die God hem gegeven heeft. Iemand die vals zingt kan geen zangleiding geven. Moeten we nu ontkennen dat je met bepaalde eigenschappen je bepaalde dingen niet kan doen? Ik heb er eerlijk gezegd een hekel aan dat bepaalde mensen voortdurend hun kop in het zand steken voor de realiteit. Niemand veroordeelt een ander vanwege een bepaalde geaardheid. Wat ik sterk veroordeel, en wat de bijbel sterk veroordeelt is het promiscuë gedrag. Bij de hetero cultuur wordt dat veroordeeld, in de homocultuur wordt het verheerlijkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 18:24
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | God geneest ook nu nog, ook door gebed!!!!!!!!! |
Amen! Hij verhoort ook de 'gewone' gebeden, waarbij Hij ook de gezondheidszorg als middel gebruikt. Dat is mijn (onze) ervaring wel, toen een neefje (7) heel ernstig ziek was en nu weer helemaal beter is. Dat zie ik echt als een wonder. Er zijn toen heel veel gebeden opgestegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 18:28
|
|
|
|
Mijn mooiste moment komt nog,ik ga vanavond op stap met de groep mannen en vrouwen waar ik vroeger(das 30 jaar geleden ) mee rondhing in disco's .........als bonus hoef ik niet te rijden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 18:32
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Gebedsgenezing zin of onzin?
Het moge duidelijk zijn dat er twijfel is en daarom een discussie op gang brengt. Als we een juist antwoord op die vraag willen hebben moeten we nagaan wie wat en hoe God het met ons voor heeft. Is wat er over in de Bijbel staat fictie of waarheid? Wat mij betreft is Gods woord waarheid en kan er ook nu genezing door gebed plaats vinden, gelijk er nu ook gebeurd.
Er staat ook in geschreven dat er mensen zullen zijn die zich zelf beroepen op hun genezen in Jezus naam , waarvan de Heer zal zeggen ik heb u niet gekend. Ook met de uitleg er bij, waarom niet.
Het moge duidelijk zijn dat ongeloof (wat soms ongewild het geval is) ook een oorzaak kan zijn van niet verhoorde gebeden. Ook gebrek aan vertrouwen kan afbraak doen aan de kracht van het gebed om genezing. Er werd hier gesuggereerd, naar ik meen, dat J.Z. gebiedend bid, vraag ik, is dat omdat het mag of is het een opdracht omdat God het zo wil? We staan vaak klaar met ons eigen gedachten over hoe het zou moeten zijn, maar vergeten daarbij ook net zo vaak wat God wil en dat aanwijzingen geeft van hoe het behoort te zijn.
Als een baby met leukemie (soms opgegeven door de doktoren omdat die niets meer konden doen, ze opleefde na gebed van de gemeente) nu gezond verklaart is en een pracht kleuter is dat de verdienste van God. Natuurlijk mogen we van de zegen van een pracht gezondheidszorgstelsel gebruik maken, maar vlak God niet uit. Als liefhebbende vader wil hij helpen, maar willen wij het, of toch maar liever zelf bedenken wat goed is me is.
God geneest ook nu nog, ook door gebed!!!!!!!!! | Ongeloof is heel wat anders dan geloofstwijfel. Ongeloof is vanuit een verbitterd hart, een hart, dat Gods liefde afwijst. Ongeloof komt voort uit zonde. | Hebr. 3 schreef: | | Zie er dus op toe, broeders en zusters, dat niemand van u door een kwaadwillig, ongelovig hart afvallig wordt van de levende God, 13 maar wijs elkaar terecht, elke dag dat dit ‘vandaag’ nog geldt, opdat niemand van u halsstarrig wordt omdat hij door zonde verleid werd. 14 Want alleen als we tot het einde toe resoluut vasthouden aan ons aanvankelijk vertrouwen, blijven we deelgenoten van Christus. 15 Wanneer er gezegd wordt ‘Horen jullie vandaag zijn stem, wees dan niet koppig, als tijdens de opstand’ – 16 wie waren het dan die zijn stem hoorden en toch opstandig werden? Waren dat niet degenen die onder Mozes’ leiding uit Egypte waren weggetrokken? 17 Wie werden veertig jaar lang door zijn woede getroffen? Waren dat niet degenen die gezondigd hadden en van wie de lijken neervielen in de woestijn? 18 En aan wie zwoer hij dat ze niet zouden binnengaan in zijn rust – toch zeker aan hen die ongehoorzaam waren? 19 Zo zien we dat zij er niet konden binnengaan vanwege hun ongeloof. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 18:36
|
|
|
|
|
We ontmoeten elkaar om twee uur bij het neie hemelriek... Het zou leuk zijn als nog meer mensen zich aanmelden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 19:05
|
|
|
|
Chat, waarom haal je die perversiteit er altijd bij? Promiscuïteit is niet een gevolg van een hetero- of een homocultuur en komt bij beide leefwijzen voor en als je ontkent dat dat in heteroculturen niet zo zou zijn moet je eens het forum lezen, of eens goed om je heen kijken. Als je promiscuïteit als een exclusief of voornamelijk homofiel verschijnsel ziet, en uiteraard komt het daar voor, wie steekt dan de kop in het zand? Waarom koppel je homoseksualiteit consequent aan perversiteit en noem je dat nog een realistisch standpunt ook? Ik ben hetero maar ben ik dan verantwoordelijk voor het feit dat er kindermisbruik en vrouwenhandel plaatsvindt? Het heeft niets met mijn heteroseksuele gerichtheid te maken. En erger nog: je drukt een stempel op homofiele mannen en vrouwen alsof ze voor het grootste deel pervers zouden zijn. Zeker, pervers gedrag komt voor. Dat is ook het geval bij incest, prostitutie en wat er zich al niet meer voordoet. Homoseksuelen neerzetten als mensen die promiscuiteit verheerlijken is valse getuigenis spreken over je naaste en je doet er veel christelijke homofiele stellen onrecht mee aan. Iemand is niet pervers omdat hij homo is of hetero, iemand is pervers als hij zich in zijn seksuele uitingen pervers gedraagt, en dat is ongeacht de seksuele voorkeur. Door homoseksuele mannen en vrouwen consequent als pervers neer te zetten of in een adem te koppelen aan allerlei seksuele afwijkingen doe je je medemens tekort. Het is realistisch om net zo goed oog te hebben voor de schaduwkanten van het heteroseksuele gedrag. Swingers verheerlijken promiscuïteit net zo goed. En er zijn waarschijnlijk meer swingers dan homofielen.
Thomas, die vindt dat de inhoud van zijn stuk over iets heel anders ging.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 19:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 19:41
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | waarschijnlijk binnenkort te koop wegens ontevredenheid:
BMW 116 full options, bouwjaar 2011, alpine wit prijs n.o.t,k.
 |
2011? Is ie al ingereden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 19:46
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | plotsklaps verdwenen dus dan moeten we het maar opgeven misschien duikt tie zelf nog op met Laika. |
Als , als....als ie maar niet in de buurt van Ritthem rondzwom toen die mega-knal .....snik....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 19:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | We ontmoeten elkaar om twee uur bij het neie hemelriek... Het zou leuk zijn als nog meer mensen zich aanmelden. |
Wou ik eindelijk es mee.................... Moet ik rijden met mijn zoon naar zijn eerste volleybalwedstrijd!! Ook wel leuk natuurlijk maar toch............ (blijf ik toch nog de grote onbekende, Chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 19:53
|
|
|
|
Jezus zegt, dat Hij hier van ons verwacht. Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht. En Hij wenst, dat ieder tot zijn ere schijnt. Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.
Jezus zegt, dat Hij ieders kaarsje ziet. Of het helder licht geeft, of ook bijna niet. Hij ziet uit de hemel, of wij lichtjes zijn. Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.
Jezus zegt ons ook, dat 't zo donker is, overal op aarde zonde en droevenis. Laat ons dan in 't duister held're lichtjes zijn. Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:03
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Chat, waarom haal je die perversiteit er altijd bij? Promiscuïteit is niet een gevolg van een hetero- of een homocultuur en komt bij beide leefwijzen voor en als je ontkent dat dat in heteroculturen niet zo zou zijn moet je eens het forum lezen, of eens goed om je heen kijken. Als je promiscuïteit als een exclusief of voornamelijk homofiel verschijnsel ziet, en uiteraard komt het daar voor, wie steekt dan de kop in het zand? Waarom koppel je homoseksualiteit consequent aan perversiteit en noem je dat nog een realistisch standpunt ook? Ik ben hetero maar ben ik dan verantwoordelijk voor het feit dat er kindermisbruik en vrouwenhandel plaatsvindt? Het heeft niets met mijn heteroseksuele gerichtheid te maken. En erger nog: je drukt een stempel op homofiele mannen en vrouwen alsof ze voor het grootste deel pervers zouden zijn. Zeker, pervers gedrag komt voor. Dat is ook het geval bij incest, prostitutie en wat er zich al niet meer voordoet. Homoseksuelen neerzetten als mensen die promiscuiteit verheerlijken is valse getuigenis spreken over je naaste en je doet er veel christelijke homofiele stellen onrecht mee aan. Iemand is niet pervers omdat hij homo is of hetero, iemand is pervers als hij zich in zijn seksuele uitingen pervers gedraagt, en dat is ongeacht de seksuele voorkeur. Door homoseksuele mannen en vrouwen consequent als pervers neer te zetten of in een adem te koppelen aan allerlei seksuele afwijkingen doe je je medemens tekort. Het is realistisch om net zo goed oog te hebben voor de schaduwkanten van het heteroseksuele gedrag. Swingers verheerlijken promiscuïteit net zo goed. En er zijn waarschijnlijk meer swingers dan homofielen.
Thomas, die vindt dat de inhoud van zijn stuk over iets heel anders ging. | Als je de vraag stelt, waarom de bijbel tegen homofilie is, dan zie je dat het komt door het promiscuë gedrag. Die link is er gewoon, en is in mijn ogen nooit te verzoenen met het gedrag wat God van ons vraagt. Twee teksten in dit verband:
| Gen. 18 schreef: | | Maar nog voordat Lot en zijn gasten konden gaan slapen, liepen alle mannen van Sodom bij Lots huis te hoop, jong en oud, niemand uitgezonderd. 5 ‘Waar zijn die mannen die bij je overnachten?’ riepen ze Lot toe. ‘Breng ze naar buiten, we willen ze nemen!’ |
| Gen. 18 HSV schreef: | Nog voor zij zich te slapen legden, omsingelden de mannen van die stad, de mannen van Sodom, van jong tot oud, het huis; heel het volk, niemand uitgezonderd. 5 Zij riepen naar Lot en zeiden tegen hem: Waar zijn die mannen die vannacht bij u gekomen zijn? Breng hen naar buiten, naar ons toe, zodat wij gemeenschap met hen kunnen hebben. |
| Rom. 1 schreef: | | Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. | Hier zie je het verband tussen promiscuïteit en homofilie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:05
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Wou ik eindelijk es mee.................... Moet ik rijden met mijn zoon naar zijn eerste volleybalwedstrijd!! Ook wel leuk natuurlijk maar toch............ (blijf ik toch nog de grote onbekende, Chat  | Ik hoop je op oudejaaarsavond te zien toch? Draag jij een mooie rode bloem? Dan kan ik je gemakkelijker herkennen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:07
|
|
|
|
Om 18 uur mn dochter opgehaald die een week op Ameland doorgebracht heeft. Vraag 1 toen ze uit de bus stapte: mag ik volgend jaar weer!! Dus ik geloof dat ze het naar haar zin gehad heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:08
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | 2011? Is ie al ingereden?  |
t is al een ouwe bak joh, 9 maanden oud met 18.000 km
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:15
|
|
|
|
Doktersassistentes, ziekenhuismedewerkers, tandartsassistentes....alemaal aanwezig op CM. Hartstikke makkelijk toch? 's avonds of in het weekend een probleempje , kwaaltje , griepje of oorpijn ? Even een mailtje of chat naar één van hen en probleem wordt opgelost . Scheelt weer een telefoontje of ritje naar de huisartsenpost.
Toch Jos?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:17
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | t is al een ouwe bak joh, 9 maanden oud met 18.000 km  |
9 maanden? 18000 km? Ingereden en ze bevalt niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:19
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Doktersassistentes, ziekenhuismedewerkers, tandartsassistentes....alemaal aanwezig op CM. Hartstikke makkelijk toch? 's avonds of in het weekend een probleempje , kwaaltje , griepje of oorpijn ? Even een mailtje of chat naar één van hen en probleem wordt opgelost . Scheelt weer een telefoontje of ritje naar de huisartsenpost.
Toch Jos? |
Heb je al het telefoonnumer van W'tje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:22
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Heb je al het telefoonnumer van W'tje  |
Jij niet dan?
Maar W-tje is geen HAPper hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:26
|
|
|
|
Deze teksten geven je standpunt niet meer gezag. Er is ook promiscue gedrag in de Bijbel tussen heterofiele mensen. Neem David, een man Gods. Was zijn verhouding met Bathseba niet promiscue? Hij vermoordde in de praktijk haar man er voor. En Abraham nam wederom een vrouw, Ketura geheten. Om over Salomo maar niet te spreken. Enig idee hoe het er in een harem aan toeging? Of over de mannen die vroegen wat het moest kosten om om tot haar in te gaan...
Los van het gegeven dat ik wat voorzichtig ben met het onderstrepen van het eigen gelijk met bijbelteksten heb ik het liever over hoe we in het hier en nu met medechristenen om moeten gaan die een niet zelf gekozen andere geaardheid hebben. Dat lijkt me ook een goede omgang met de teksten. Feitelijk ga je ook niet op de essentie van mijn stuk in.
Thomas, at vanavond rookworst van een onrein dier en maakte de vla op hetzelfde keukenblad klaar als het vlees.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 20:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:32
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Natuurlijk heeft de dominee altijd gelijk. Daarvoor is ie toch ook dominee geworden?
Gelukkig mag ik voor mezelf denken  |
Gelukkig zijn niet alle dominees hetzelfde.
Visser die er wel van geniet als de dominee met de catechesanten naar de ijsbaan gaat schaatsen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:34
|
|
|
|
Duitsers hebben het altijd al naar hun zin gehad op onze rijksdelen overzee en Thomas staat in anderhalf uur op het strand na drie kwartier genieten van het Wad. Goed dat je je kinderen de liefde voor Friesland bijbrengt. Een goed moment voor Thomas!
Thomas, houdt wel van (het) Ameland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EMMANUEL145
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:42
|
|
|
|
Dat moet zo zijn,ik ben hier met jou eens.Wie van een andere manier met een vrouw doet,is geen man(vrouwen of kinderen slaan)dat doet niet een echte man.Maar nu zeg ik,vrouwen de mannen hebben ook een hart(gevoelen)gebruikt je niet de gevoelen van een man,als hij wil goed voor jou doen.Dat wou ik hier zeggen omdat ik het,ook heel belangrijk vind.Dank u wel. | KROEGELTJ066 schreef: | Ik ben benieuwd naar de reacties op onderstaande passage uit Efeziërs 5:
Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief.
Ik ben namelijk van mening dat veel mannen niet in staat zijn om dit waar te maken doordat ze innerlijk verwond zijn. Na het lezen van het boek "De ongetemde man" zijn mijn ogen open gegaan. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:42
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Deze teksten geven je standpunt niet meer gezag. Er is ook promiscue gedrag in de Bijbel tussen heterofiele mensen. Neem David, een man Gods. Was zijn verhouding met Bathseba niet promiscue? Hij vermoordde in de praktijk haar man er voor. En Abraham nam wederom een vrouw, Ketura geheten. Om over Salomo maar niet te spreken. Enig idee hoe het er in een harem aan toeging? Of over de mannen die vroegen wat het moest kosten om om tot haar in te gaan...
Los van het gegeven dat ik wat voorzichtig ben met het onderstrepen van het eigen gelijk met bijbelteksten heb ik het liever over hoe we in het hier en nu met medechristenen om moeten gaan die een niet zelf gekozen andere geaardheid hebben. Dat lijkt me ook een goede omgang met de teksten. Feitelijk ga je ook niet op de essentie van mijn stuk in.
Thomas, at vanavond rookworst van een onrein dier en maakte de vla op hetzelfde keukenblad klaar als het vlees. | Ook daarin zie ik geen verschil in het benaderen van mensen. Zij hoeven geen uitzonderingspositie te hebben. Ik begrijp dat extra medelijden niet, er zijn voldoende mensen met hun eigen strijd en hun beperkingen, en die hebben allemaal recht op aandacht....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:45
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Wat hier staat kan ik me wel in vinden. Was zeker geen gekat naar jou, Maar naar zijlstra. het gaat ook alweer. | Waarom zou je iemand zomaar willen katten, die jou niks gedaan heeft? Is ook niet echt netjes hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:45
|
|
|
|
|
euh... hoe lezen we in dit geval Jeremia 14: 14-16?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom zou je iemand zomaar willen katten, die jou niks gedaan heeft? Is ook niet echt netjes hoor |
in mijn optiek is hij een valse profeet chat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:49
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Gerrit, waarom verbaasd me dat nu niet?? Maar je kan ook open staan voor al die nieuwe belevingen en zoektochten......met andere-hedentijdse - vertalingen die ook wel wat makkelijker leesbaar zijn... |
Dat is het hem nu net, hedentijdse vertalingen die ook wel makkelijk leesbaar zijn. Het is maar net, waar je het makkelijk vindt, ze vertalen dan wel in het straatje dat jou nou net uitkomt. En dan, dan denk je, komt dat even goed uit, zie je wel het mag toch. En zo, denk je, kom ik veel verder. Maar goed dat is jou keuze, doe mij maar het oude vertrouwde. Het komt waarschijnlijk dan niet altijd zo goed uit, en later eigenlijk weer wel. Alles is bij mij oud, ik ben oud, me bezittingen zijn oud, mijn omgeving is oud, maar ik kan met zekerheid zeggen, voor mij is het vertrouwt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:54