| Auteur |
Bericht |
|
LAIKA882
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:17
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Oke dan doe je best en kijk gelijk of je Laika ook ziet Die lijkt opeens van de aardbodem verdwenen  |
Ben er nog steeds hoor Erica ,kan jullie toch niet in de steek laten :D
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:18
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | he Chat, een aantal jaren geleden zou ik zo gereageerd hebben: he, op zondag naar een voetbalwedstrijd??? Dat is uit den boze, dat kan echt niet!! Gelukkig denk ik daar nu anders over en begrijp ik veel meer dat je in JEZUS vrij bent en dat het niet gaat om allerlei regels en wetten. Toch zou ik zelf niet snel naar zoiets toe gaan op zondag, maar goed fijn dat jij er van hebt genoten. | Ik heb Eredivisie Live he, hoef er niet naar toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:23
|
|
|
|
[quote=PIETER649]
Hallo Pieter. Klopt helemaalwat je zegt dat Min Leers volgens de wet het gelijk aan zijn zij heeft maar volgens onze 10 geboden moeten we onze naasten lief hebben en daarom heb ik er een probleem mee want eerder toen hij burgemeester was heeft hij wel daar de hand ingehad dat er wel iemand mocht blijven. Maar hij heeft gelijk dat hij de wet in zn hand heeft. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:26
|
|
|
|
Hallo Allemaal Ik ga morgen even 2 en een halve week van huppelen naar Israël en ben de 19 november weer op de site als de HEER dat wil. Allemaal een fijne tijd en tot later. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik heb Eredivisie Live he, hoef er niet naar toe. |
Ach, hoeveel mensen kijken geen sport op zondag? Fijn, dat je genoten hebt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:29
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ikheb niks gehad en reageerde toch ook op die topic Ben vast afgekeurd te dik  |
Nou, ze weten niet wat ze dan missen. Lijkt me supergezellig met jou in de sauna.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:33
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: | mijn ons mooiste moment
onze ondertrouw datum vast gelegd 11 -11 om 11 uur
joepie in een gezellige tents avonds op het strand een feestje met zijn twee | geweldig nieuws Loretta, veel geluk gewenst en Gods zegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:35
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 31 oktober 2011, 22:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:36
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |  |
gelukkig kunnen ze dat niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik heb Eredivisie Live he, hoef er niet naar toe. |
Had dat nu eerder gezegd Chatuliem......Had je vast niet zo'n commentaar gehad.....want velen kijken tv op zondag....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:51
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Allemaal Ik ga morgen even 2 en een halve week van huppelen naar Israël en ben de 19 november weer op de site als de HEER dat wil. Allemaal een fijne tijd en tot later. Sjalom. Martin |
Fijne vakantie Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:52
|
|
|
|
| MARYAN401 schreef: | Nou, ze weten niet wat ze dan missen. Lijkt me supergezellig met jou in de sauna.  |
sorry hoor, ik ken toch niet iedereen uit nodigen? straks zit ik daar met 1000 cm-ladies... hoe kan ik iedereen dan qualitytime geven???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:54
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Kan wel waar zijn Thomas, maar maak me nu toch wel ernstige zorgen. Zowel de Engelse als de Duitse meteorologen komen met dezelfde conclusie en voorspellen dat we halverwege november de eerste grote sneeuwval, met -25 graden Celsius. Zie wat er nu in de VS is gebeurd ...dat komt meestal in vertragende vorm hier naar toe. Winterbanden zijn nu ook al uitverkocht. |
Half november: Volgens buienradar op 13 nov.: Max. temp 10 graden, min. temp. 6 graden en kans op neerslag 39 %.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | drie bijdrages eronder zie je mijn antwoord.. |
das geen antwoord, das een uitvlucht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:58
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | So hee, de dames zijn al 2 dagen aan de rammedan  |
lange rammedan dan, wordt bijna rammeldan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:02
|
|
|
|
[quote=MARTIN695]je moet inderdaad je naaste liefhebben, maar dat houd ook een keer op. Het mag niet ten koste van jezelf gaan...
En inderdaad 1 Mauro, daar eet niemand een boterham minder om, maar wat als er een asielinstroom blijft van 15.000 man per jaar? Moet je zien hoe men nu al jankt als er wat meer eigen inbreng in bijv. ziektekosten word gevraagd. Men wil wel solidair zijn, maar t mag niks kosten...
Wat mij persoonlijk tegenstaat is het hypocriete spelletje dat over deze jongen zn rug word gevoerd door mensen die enkele jaren geleden duidelijk tegen hem gezegd hebben dat zijn toekomst NIET in nederland ligt!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:02
|
|
|
|
niet huilen, ze bedoelen het goed hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:05
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik ben niet evangelische en ben als kind gedoopt ben daar mijn ouders nog dankbaar voor. Op mijn 21 ste heb ik belijdenis gedaan. Wat ik hierboven lees vind ik erg pijnlijk, ik weet dat het bestaat want ik heb het gehoord van mijn neef die overgegaan is naar de evangelische kerk. Hij en zijn vrouw wilden zich niet laten overdopen en mogen idd in bepaalde dingen niet meestemmen, want ze zijn niet gedoopt!! Heel triest vind ik dat dat betekent dat ze de mensen buitensluiten die als kind gedoopt zijn en belijdenis van hun geloof hebben gedaan maar dat het niet erkent wordt! |
Daarom zouden we mesen die oprecht belijdend christen zijn in doen en laten en die door wat voor omstandigheden dan ook naar een ander kerk gaan, eigenlijk toch volwaardig lid moeten kunnen worden. Ikheb 2 schoonzussen die zich omdat zij vonden dat het hun keus was en niet die van ouders zich hebben laten dopen, het was voor hun geen overdoop maar de doop op belijdenis, de ouders waren kwaad terwijl een raadslid Hervormde (kerk toen nog), naar een schoonzus een brief stuurde om haar te feliciteren met haar keus voor de Heer, hij zag het als een overwinning.
Doordat we (alhoewel e doop een sacrament is) de zaak te veel opblazen terwijl we vergeten waar het eigenlijk om moet gaan. Als iemand bewust kiest om op zijn/haar manier Jezus gehoorzaam wil zijn en Hem wil volgen(eventueel door "overdoop") zo Hij het wil, moeten wij dan afkeuren omdat wij dat anders gewent zijn? Ik probeer te leven met de gedachte WWJD What Would Jesus Do, en toch komt het wat "ik vind" soms toch weer te veel naar boven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:09
|
|
|
|
|
Voetbal International was ook leuk vanavond. Sinterklaas op de brommer, die hard tegen een auto aan rijdt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Voetbal International was ook leuk vanavond. Sinterklaas op de brommer, die hard tegen een auto aan rijdt... |
dat worden dan geen kadootjes dit jaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:21
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ja, natuurlijk. Het gaat om de verlossing, niet om de genezing. En ik geloof best wel dat er nu en dan es iemand geneest, bij die handopleggende gebedsgenezers, maar dat gebeurd normaal ook. Het gaat erom dat God kracht en geloof geeft om met die ziekte om te gaan en het te dragen.
Ik ben ook gelovig. Ik ben, zonder tussenkomst van iemand die zijn hand(en) op me legt, genezen van 2 dingen. En ik weet dat mensen voor mij bidden, zowel in real live als hier. en ik doe dat andersom ook.
Trouwens, vond dat altijd erg ongemakkelijk, zo'n vreemde, die je aanraakt...en dan van 'ik gebied je dit lichaam te verlaten'....en dat soort uitspraken...
Maar ik werd vroeger beticht, toen ik niet genas bij die 'gebedsgenezers' dat er wel zonde in mijn leven moet zijn, en mijn geloof niet groot genoeg is. Nou als je dan zoals ik deed, heel netjes leefde, het geloof heel serieus nam, ja, dan word je nog zieker van die uitspraken. en je gaat twijfelen aan jeZelf. Je krijgt ook een vals schuldgevoel over vermeende zonde in je leven en omdat je denkt dat je geloof niet groot genoeg is.
En dan heb ik het nog niet over de grote hoeveel geld die ik heb gegeven aan donaties, boeken, video's, cd's, collectes etc. En ik héb veel gegeven, want ik hád toen veel geld....
Want, wat er in de Berea Gemeente in Amsterdam, waar ik overigens ook issues mee heb gehad. Indirect. wat mij erg veel schade heeft toegebracht, achteraf gezien. maar dat niet vertel. daar hebben ze het over dat 'het' moet knisperen' en niet rinkelen' voor de collecte. Die kreet ken ik van andere s, eh gemeentes.
En zo'n verhaal wat je schrijft, geloof ik wel hoor.
Maar hoe het gebracht wordt door die gasten zo van 'gebedsgenezingen' dan en dan daar en daar!
Ze doen net alsof er uitverkoop is in de Beijenkorf...
Zag ik dat maar jaren geleden....Maar ja, nu kan ik weer waarschuwen.
Mzzl! |
Gelukkig dat je nu wel op de goede Weg zit. Als men begint dat je zonden te veel zijnen wat je geeft moet knisperen, zijn het nog ergere figuren als Simon de genezer in Handelingen 8.
Jezus heeft duidelijke instructies en de Heilige geest gegeven, om te doen wat Hij verlangd van ons. Hij gaf onder andere ook opdracht om te genezen. Ik denk dat het zo moest als de dat Petrus deed bij de Tempelpoort niets vragend maar juist gevend, vooral ook voor hen die niets hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:28
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Heb ik gedaan W-tje. Vraag maar aan Jose, die is ook assistente.  |
Heel goed geluisterd heeft ie...eeeeeecht waar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:29
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Doktersassistentes, ziekenhuismedewerkers, tandartsassistentes....alemaal aanwezig op CM. Hartstikke makkelijk toch? 's avonds of in het weekend een probleempje , kwaaltje , griepje of oorpijn ? Even een mailtje of chat naar één van hen en probleem wordt opgelost . Scheelt weer een telefoontje of ritje naar de huisartsenpost.
Toch Jos? |
Zeker te weten! Daar waar ik kan helpen...graag!
Nu niet met z'n allen gelijk gaan mailen hè
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 31 oktober 2011, 23:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:29
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Nou doe je net of je zo consequent bent chat, dat ben je niet en dat weet je zelf ook!
Jezus geeft als antwoord op de vraag wie in de hemel komen, het antwoord: die in MIJ gelooft EN gedoopt zal zijn.
In jouw optiek is iedereen die als kind gedoopt is, helemaal niet gedoopt. Uit deze redenatie volgt dat mensen die deze doop (die geen doop is volgens jou) gehad hebben en dat niet hebben laten volgen door de geloofsdoop na hun dood naar de hel gaan omdat ze niet aan de vereiste criteria hebben voldaan. Ze hebben dan misschien wel geloofd, maar zijn niet gedoopt.
Doe mij nou es 1 lol en reageer op deze post met een duidelijk JA of NEE.
Mocht jouw antwoord NEE zijn, hetgeen ik verwacht, schei er dan es n keer over uit, deal? |
Als je dan zo graag een antwoord wilt hebben ...
Wie gelooft zal hebben en niet is gedoopt ... Ik schreef eerder al over de moordenaar aan het kruis ... "heden zult gij met Mij in het paradijs zijn" ... Staat dus niet met lege handen maar is door zijn wedergeboorte een kind van God ...
De kinderdoop is geen doop zoals die in de Bijbel staat beschreven ... Dat je door de kinderdoop in het verbond zou worden opgenomen is onbijbels en is zelfs niet met bijbelse argumenten te onderbouwen. Zie ook mijn posting over het verbond van God met Abraham, Ismaël en Izak ... Belijdenis is niet hetzelfde als volwassendoop (geloofsdoop). Dit kan ook niet omdat de traditionele kerk de kinderdoop als doop ziet ...
Kinderdoop, belijdenis doen en volwassendoop (geloofsdoop) is niet hetzelfde als wederomgeboren worden. Belijdenis doen is voor de traditionele kerk een bevestiging van je geloof ... Volwassendoop (geloofsdoop) is een (persoonlijk) uiterlijk teken om een innerlijke werkelijkheid te symboliseren. Het geeft aan dat je, nu je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ... Nogmaals de volwassendoop (geloofsdoop) is niet je wedergeboorte
Daarom zal ik dus de volwassendoop (geloofsdoop) ook nooit zien als "overdoop" ...
Maar nu draai ik het om ... graag antwoord op deze vraag ...
wie gedoopt zal zijn, als kind, en niet gelooft ... staat met lege handen ... JA of NEE
..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:31
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | En ja, zelfs als getrouwde vrouw krijg je hier af en toe van dit soort vage figuren prive.  |
Echt waar? Heb ik in de paar jaar dat ik hier lid was nooit last van gehad. Krijg zo wie zo nauwelijks mails of verzoeken om te chatten. Zal wel aan mn uiterlijk liggen. k Geloof tenminste niet dat t aan wat ik geschreven heb in mn profiel ligt. Maar heeft als voordeel dat de reacties die ik kreeg in t algemeen prettig waren en dat voor mij gold dat je niet met veel mensen hoeft te mailen/ chatten/ daten om de 'ware' te vinden. En dat ik nooit de redactie heb hoeven mailen nav onprettige en opdringerige personen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:34
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Je bent zelf begonnen met dit topic doop en uitverkiezing. Uit jouw eerste bijdrage maak ik op dat jij het aan elkaar koppelt.
De misverstanden zijn ontstaan doordat men niet WILT begrijpen wat de kinderdoop inhoud. |
Niet willen of niet kunnen begrijpen ... kinderdoop is niet ipv de besnijdenis, je wordt er niet door opgenomen in het verbond.
Stel dat dat wel zo zou zijn, voor wie is dan het nieuwe verbond zoals Jezus dat aangeeft in Marcus 14:24 Hij zei tegen hen: ‘Dit is mijn bloed, het bloed van het verbond, dat voor velen vergoten wordt.
Wil je vasthouden aan het aards verbond of ga je voor het geestelijk verbond ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:36
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Kun je die 4 antwoorden niet in1x plaatsen Shanita??? |
Omdat ik elke keer dacht van o ja dit nog en o ja dat ook nog.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Shanita, wil je je aub bij het onderwerp houden. We hoeven niet alles erbij te slepen he.... |
Ik blijf bij het onderwerp nml oplichting.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:38
|
|
|
|
| LORETTA033 schreef: | mijn ons mooiste moment
onze ondertrouw datum vast gelegd 11 -11 om 11 uur
joepie in een gezellige tents avonds op het strand een feestje met zijn twee |
Alvast gefeliciteerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:44
|
|
|
|
Crossroad:
Belijdenis doen is voor de traditionele kerk een bevestiging van je geloof ... Volwassendoop (geloofsdoop) is een (persoonlijk) uiterlijk teken om een innerlijke werkelijkheid te symboliseren. Het geeft aan dat je, nu je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ... Nogmaals de volwassendoop (geloofsdoop) is niet je wedergeboorte
Ik vraag me dat eerste af, Cross. volgens mij kan belijdenis net zo goed betekenen dat je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ... Nogmaals de belijdenis is niet je wedergeboorte.
Waarom zou de stap naar belijdenis dan anders zijn dan de stap naar de volwassendoop?
Het enige verschil is dat je de kinderdoop die buiten elke wedergeboorte heeft plaatsgevonden bevestigd wordt terwijl er in evangelische kringen dan de doop door onderdompeling plaatsvindt.
Thomas, iemand die belijdenis doet is daarvoor ook bekeerd en wedergeboren.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 1 november 2011, 15:29
|
|
| Naar boven |
|
|