| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:24
|
|
|
|
De goede dingen van het Christelijk geloof in God bedenken.
Ik zal zelf beginnen.
Dat zijn natuurlijk alleen goede dingen, en ik denk dat het goed is om dingen te bedenken en daar bij stil te staan.(staat ook geschreven)
Ik heb vertrouwen omdat God zoveel mooie dingen beloofd in de bijbel.
Bijvoorbeeld: iedereen die gelooft dat God Zijn Zoon naar deze aarde gestuurd heeft, om onze zonden te dragen, ter dood is gekruisigd, en weer na drie dagen is opgestaan, om bij God in de Hemel te zijn. Tot de wederkomst naar de aarde. I Iedereen die dat gelooft heeft 'eeuwig' leven. Dus ik ben niet meer bang voor de dood, de dood is van zijn angel ontdaan, staat ook geschreven.
In het dagelijkse leven ben ik blij, omdat de natuur zo mooi is, en het idee dat God dat heeft gemaakt. Ik kan erg van de natuur genieten. Gewoon een zonsopgang, wandeling in de natuur of in een mooie stad.
Ik heb vertrouwen in de dingen; ik kan voor alles wat ik moeilijk vind eerst bidden en dan weet ik dat ik moeilijke dingen, dat ik daar niet alleen door hoef te gaan, maar dat God met mij is en mij kracht geeft. Bijvoorbeeld een moeilijk gesprek met iemand, of een ziekenhuisbezoek voor een operatie of omdat ik moet werken wat ik weleens erg moeilijk vind.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 5 november 2011, 18:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:44
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is misschien wijs geen teksten van een ander te gebruiken. Als je ze plaatst, is het in de beleving van veel mensen zo dat het je eigen tekst lijkt te zijn. Het vervelende is dat de reacties ook niet altijd correct zijn waar anderen dan weer over heen duikelen. Een discussie heeft meer en helder inzicht tot doel, maar dan moet die wel inhoudelijk gevoerd worden. Dat is in de verste verte niet het geval. En dat is jammer want eigenlijk vind ik he t een boeiend topic wat de oorzaak is van kerkverlating in dit geval vanuit de evangelische hoek. Temeer omdat Pieter de dingen wel eens heeft aangegeven die ik hier teruglees, toen hij na een uitstapje naar de evangelische hoek weer terugkeerde naar een traditionele kerk. Jammer, het had een goede discussie kunnen zijn. Het is nu vervelend gehakketak.
Thomas |
De redenen van kerkverlating en vooral kerkverandering is inderdaad een boeiend onderwerp waar met verve over gediscussieerd kan worden. Smaken verschillen, ook in geloofsbeleving. Je kunt het geloof vergelijken met een aardappel. De een heeft m t liefst blommig gekookt, de ander als patat uit de frituur of gepoft in de aluminiumfolie. Het blijft een aardappel, hoe dan ook.
Maar de insteek van deze discussie is onder dit topic niet te maken. Kunst en cultuur gedijen nu eenmaal niet in oorlogssituaties
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:53
|
|
|
|
| KLAPROOS940 schreef: | Je begrijpt het echt niet hé? Zal wel komen doordat je ziek bent. Maar ook al ben je ziek, dan nog vind ik dat we van je mogen verwachten dat je op n volwassen manier deelneemt aan het forum. Er is door meerdere mensen aangegeven dat ze je manier van reageren niet prettig vinden. Je zou er goed aan doen dat je wat doet met wat men je zegt en dus stopt met je negatieve bijdragen over groepen christenen.
Ik lees in de titel dat de charismatische beweging gevaarlijk is en niet mogelijk een enkele gemeente (waarvan ik nog niet zou willen zeggen dat t gevaarlijk is, maar dat er misstanden zijn). Dus nee ik begrijp daar niet uit dat het niet om elke gemeente gaat. En dat het overgenomen is van een andere auteur doet er niet toe. Jij neemt het artikel over als zijnde jouw mening en dus zijn het ook jouw woorden. Dus nog 1 keer: stop met groepen mensen zwartmaken, aanvallen en kwetsen.
groet, Klaproos |
Euhhhhhhhh ehhhhhhhhhhhhhh Dan mag ik zeker ook wel zo gaan praten Heb het psychische en lichamelijk ook niet makkelijk maar dat is geen excuus! Juist dan zou je misschien niet zo reageren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:56
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Je kan (moet) het muntje ook omgooien, voordat de gastarbeiders kwamen. Is er een cao afgesproken, voor iedere werknemer, waar ook iedere werkgever zich aan diende te houden. En net als bij werknemers, zit er ook bij werkgevers veel kaf onder het koren. Er waren er bij, die te besodemieterd waren om zich dan ook van welk cao iets aan te trekken. Toen niet, en nog steeds niet, toen waren het gastarbeiders, en nu heten het minderheids groepen uit oost europa. Die wel hier voor een scheet en een knikker wilden werken, en willen werken, en dan nog een heel eind onder het vastgestelde minium. Ware het niet dat er nu weer scherp op toegezien wordt, en onder andere de asperge stekers, vooral in Braband de een na de andere worden gesloten. Maar ook hier in de duin en bollenstreek, is het meer regelmaat dan uitzondering, dat er weer een in de krant staat. Bollenbedrijf gesloten, van wege de erbarmlijke omstandig heden waarin vooral Polen de dupe van waren. |
Ja, ach die zielige polen 
Ze komen om in korte tijd zoveel mogelijk geld te verdienen EN OVER TE HOUDEN!!!! Met de lonen die voor dat werk betaald worden, kunnen ze, net als nederlanders die een minimuminkomen hebben, een huis huren, maar tja, dan blijft er, net als bij nederlanders die een minimuminkomen hebben, geen fluit over om te sparen... Dus wat doen ze: Ze vragen aan de boer of tuinder waar ze werken, of ze een caravan neer mogen zetten op diens terrein, of om slaapruimte in een schuur. Hierdoor besparen ze veel geld, maar hebben ze bijv. geen of marginale was/ douchegelegenheid of kookmogelijkheid. Hier kiezen ze zelf voor, om maar maximaal te kunnen sparen voor thuis. En als er dan arbeidsinspectie komt, is die boer/ tuinder opeens de boosdoener... nee Gerrit, zo werkt het niet he!!
Pieter, afstammeling van een hannekemaaier uit Rostock die in 1780 bij de dochter van de nederlandse boer in bed kroop en zodoende nederlander en opvolger van zn schoonvader werd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 18:58
|
|
|
|
Veel sterkte in deze moeilijke tijd Visser, ik zal aan je denken!! En je weet, als je je verhaal kwijt wil, ik ben er voor je!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 19:00
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Veel sterkte in deze moeilijke tijd Visser, ik zal aan je denken!! En je weet, als je je verhaal kwijt wil, ik ben er voor je!!  |
Ahhhhhhh wat lief Hij heeft medelijden met je visser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 19:03
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Veel sterkte in deze moeilijke tijd Visser, ik zal aan je denken!! En je weet, als je je verhaal kwijt wil, ik ben er voor je!!  |
Dankjewel Pieter. Je ziet het he, het zijn alleen maar vrouwen die me ermee uitlachen. Maar dat doet me niks hoor, maandag is m'n zoon vrij en die gaat gewoon kijken of ze ook nog rechtse hebben. En ik denk zomaar dat ze in de winkel zeggen: oooooow hier, asjeblieft , 2 rechtse ... neem ze maar mee. En wie lacht er dan als laatste? Juist........VISSER. 
Heb je nog belgse brandaris nodig , pieter?
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zaterdag 5 november 2011, 19:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 19:05
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dankjewel Pieter. Je ziet het he, het zijn alleen maar vrouwen die me ermee uitlachen. Maar dat doet me niks hoor, maandag is m'n zoon vrij en die gaat gewoon kijken of ze ook nog rechtse hebben. En ik denk zomaar dat ze in de winkel zeggen: oooooow hier, asjeblieft , 2 rechtse ... neem ze maar mee. En wie lacht er dan als laatste? Juist........VISSER.  |
De winkelier en de rest van het durrup
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 19:06
|
|
|
|
Dooe één klein berichtje te plaatsen op het forum , iemand anders een mooi moment van de dag bezorgen.Wordt je daar niet blij van?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 19:08
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | zullen een doos molletjes voor je meenemen, je hebt vast koppijn vanmiddag  |
Molletjes waren niet nodig!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 19:09
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Euhhhhhhhh ehhhhhhhhhhhhhh Dan mag ik zeker ook wel zo gaan praten Heb het psychische en lichamelijk ook niet makkelijk maar dat is geen excuus! Juist dan zou je misschien niet zo reageren  |
alsjeblieft niet
Laatst aangepast door
|
KLAPROOS940
|
op zaterdag 5 november 2011, 19:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 19:14
|
|
|
|
Ik kijk een film, zie ik net een tekst:
"Een gedeelde vijand schept een band". Een tekst van een actrice.
In ieder geval, voorlopig lees ik geen reactie. Scrollde net snel door.
Fijne Avond...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 19:28
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ja, ach die zielige polen 
Ze komen om in korte tijd zoveel mogelijk geld te verdienen EN OVER TE HOUDEN!!!! Met de lonen die voor dat werk betaald worden, kunnen ze, net als nederlanders die een minimuminkomen hebben, een huis huren, maar tja, dan blijft er, net als bij nederlanders die een minimuminkomen hebben, geen fluit over om te sparen... Dus wat doen ze: Ze vragen aan de boer of tuinder waar ze werken, of ze een caravan neer mogen zetten op diens terrein, of om slaapruimte in een schuur. Hierdoor besparen ze veel geld, maar hebben ze bijv. geen of marginale was/ douchegelegenheid of kookmogelijkheid. Hier kiezen ze zelf voor, om maar maximaal te kunnen sparen voor thuis. En als er dan arbeidsinspectie komt, is die boer/ tuinder opeens de boosdoener... nee Gerrit, zo werkt het niet he!!
Pieter, afstammeling van een hannekemaaier uit Rostock die in 1780 bij de dochter van de nederlandse boer in bed kroop en zodoende nederlander en opvolger van zn schoonvader werd... |
Het gaat enkel om ut idee, net als vroeger, de slaaf en zun heer... het is nog steeds het zelfde Ik slaaf, jij heer gelukkig niet mijn,heer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 19:43
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Even naar de stad wat boodschappen halen, gelijk even bij Brammetje Dump kijken want daar is het opheffingsuitverkoop. En jawel hoor , laarzen, die heb ik nog nodig want de andere zijn lek. 7,50 euro , nog 20 % korting , das een mooi zeeuws prijsje. Verder niet meer naar gekeken , kom ik thuis en je raadt het al : Zijn het 2 linkse.  |
Weet W'-tje het al
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 20:08
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Weet W'-tje het al  |
Hoe zo? Denk je dat zij nog een rechtse heeft liggen? Maatje 46 , met wegenbelasting?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 20:12
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Hoe zo? Denk je dat zij nog een rechtse heeft liggen? Maatje 46 , met wegenbelasting? |
Daar moeten al die kado-tjes in voor haar klein-kinderen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 20:18
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Hoe zo? Denk je dat zij nog een rechtse heeft liggen? Maatje 46 , met wegenbelasting? |
Visser, ik heb vandaag ook een paa rmooie grijze laarzen gekocht, een linkse en een rechtse met een leuke hak in maat 38..... Als ik die aan jou zou geven zou het wel strompelen voor je worden.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 20:20
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Daar moeten al die kado-tjes in voor haar klein-kinderen  |
Precies Mario, als ze gelijk met twee kinderen aankomen.......pfff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 20:30
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dooe één klein berichtje te plaatsen op het forum , iemand anders een mooi moment van de dag bezorgen.Wordt je daar niet blij van?  |
Het zijn de kleine dingen die het doen he Visser!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 20:34
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Wat een ellende José sterkte meiss!! |
ook ik leef, denk met je mee...en bid voor je Josina! Het gebed vermag veel....en soms.....als God een deur sluit...opent hij een venster...Ik wens je een hele fijne zondag morgen...en je weet dat er hier meerderen zijn die voor je bidden he! Sterkte meis!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 20:56
|
|
|
|
Er zijn tweeerlei soorten overtuigingen in ons bestaan van de menselijke leven.
Ten eerste is algemene overtuiging
we leven wel in het geloof, Als er iets dreigt dat de wereld ten onder gaat, dan ga je bidden om te bewaren, je leest de Bijbel meer dan gebruikelijk, je gaat hamsteren om de voorraad te vullen in huis, je bent bang voor de dood en hel, je kijkt naar de hemel. Over een poosje gebeurt er niet meer, dan leeft je gewoon en weer "normale" leven.
Ten tweede is zaligmakende overtuiging
Je blijft in hele leven diep in het gebed, je leest de Bijbel, dagelijks berouw over de zonde, trouw naar de kerk, gesprek over Zijn voorzienigheid tot de dood toe, vraagt dagelijks om vergeving.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 20:58
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | | Molletjes waren niet nodig!!!!!!!!! |
Hebben jullie fijn gewandeld?? Was er niet bij maar in gedachten wel even. Nou dat is al heel wat! Toch?
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 21:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Visser, ik heb vandaag ook een paa rmooie grijze laarzen gekocht, een linkse en een rechtse met een leuke hak in maat 38..... Als ik die aan jou zou geven zou het wel strompelen voor je worden.........  |
Maar ik denk dat die wel iets duurder waren dan 7,50. Zo luxe hoeft het ook weer niet voor visser, als ie er mee op het slik en op het strand kan is het al goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 21:16
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | ook ik leef, denk met je mee...en bid voor je Josina! Het gebed vermag veel....en soms.....als God een deur sluit...opent hij een venster...Ik wens je een hele fijne zondag morgen...en je weet dat er hier meerderen zijn die voor je bidden he! Sterkte meis! |
Dank je wel! En het doet mij heel goed zo omringd te worden door gebed!
Jij ook een fijne zondag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 21:20
|
|
|
|
[quote=HERMAN388]Hannah 810, 38 jaar , regio 073 met pleegdochter van 5 jaar Tink 100, 43 jaar, regio 072 Maria 576, 46 jaar, regio 038 Josina 022, 41 jaar, regio 030 Jacolien 247, 36 jaar, regio 030 Tralala 747, 27 jaar, regio 020 met pleegdochter 5 jr ( o.v dat er meer 30ers meegaan) Shanita 130, 39 jaar, regio 078 Nathanya 830 , 34 jaar , regio 0251 Abigail 621, 33 jaar, regio 070 Yrma431, 45 jaar, regio030 Joëlle 246, 53 jaar, regio 015 (o.v.) Erika129 37 jaar regio 0318 (o.v.) Brigit826, 46 jaar regio 010
Visser 278, 44 jaar, regio 0113 Herman 388, 49 jaar, regio 078 Hanskamp 186, 39 jaar , regio 0521 Mario 216, 38 jaar, regio 0180 Marcowaal200, 40 jaar, regio 0184 Marsjg 370, 43 jaar, regio 0346 ( o.v.) Marcel 188, 45 jaar, regio 075 Jonasveve 733, 51 jaar, regio 070 Joost 764, 38 jaar, regio 035 ( o.v.) Leonard , 44 jaar, regio 0180 ( o.v.) Nes 158 , 53 jaar, regio 030 Wim 080, 40 jaar , regio 0187 Pimpernel 883, 44 jaar, regio 030 Kwispel 011, 66 jaar, regio 0172
WIE GAAN ER NOG MEER MEE.....19 NOV. .....STRAND SCHEVENINGEN.
Visser heitter sin in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 21:25
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Hoho .....dit was puur een geval van misbruik maken van visser's vergeetachtigheid .
Kan ik er wat aan doen?  |
Tja 40+ he dan komt dat erbij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 21:28
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | | Molletjes waren niet nodig!!!!!!!!! |
Waren mo en Yelnin zo rustig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 21:37
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Niet in Drenthe AJB. Zit niet op een kerncentrale te wachten bijna in mijn achtertuin.  |
Als je richting Duitsland kijkt zie je de kerncentrale van Lingen, denk op minder dan 50 km van je achterdeur ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 november 2011, 21:40
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als je richting Duitsland kijkt zie je de kerncentrale van Lingen, denk op minder dan 50 km van je achterdeur ...  |
maar wel goeie stroom he
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|