Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:44
|
|
|
tis groen en is geen tank?
stiekum toch een tank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:48
|
|
|
MARTHA725 schreef: | Gebed in de lente
Ik dank U voor de lichte zonnestralen en voor de merel , zingend voor mijn raam, en voor de rust die ik in mijn hart voel dalen omdat ik U mag noemen bij Uw naam, en dat het lente wordt, en Gij de aarde wilt strelen met Uw sterke Scheppershand; omdat ik weet: mijn levenstuin heeft waarde: U heeft er Zelf Uw bloemen in geplant! Geef, dat de bloesemknoppen niet bevriezen, maar opbloeien in Uw lentezon, en laat mij niet de stille vreugd verliezen dat ik, ook ik, nog voor U bloeien kon!
Nel Benschop, uit een vlinder van God
------
Hoi allemaal,
Allereerst willen we de nieuwkomers van afgelopen week welkom heten op CM namens de gebedsroom.
Buiten staat de lente te popelen om door te breken, knoppen komen heerlijk uit, langer licht, gezang van vogels.
Afgelopen week zijn er ook minder fijne zaken geweest, ziekte, overlijden van kennis, etc, Maar we danken dat we al onze noden bij Hem mogen brengen, Hij hoort ons , en zal antwoord geven, soms denk je :waarom? maar houd vol, Hij laat geen bidder staan.
We nodigen je uit om mee te bidden en te danken in de gebedsroom .ook zingen we met elkaar, we typen de tekst in, en zingen er hardop bij, we ondervinden veel zegen.
We houden deze elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00, je kan gebedsroom vinden als je chatbox aanklikt, dan rechts beneden gebedsroom aanklikken
Warme lentegroetjes,
Martha en Eva  |
Hoii Martha...gecondoleerd met het overlijden van je kennis en veel sterkte hoor.
Wat een prachtig gedicht heb je erop gezet
Groetjes van Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:54
|
|
|
Het is geel en rijdt met 200 km per uur over de snelweg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 22:59
|
|
|
MAR907 schreef: | erover praten is makkelijk, maar om het bewust mee te maken is niet te beschrijven.
Nou, nu dan even een persoonlijke ervaring van mijn gelovige vrouw welke op was en bewust koos om naar het eeuwige te gaan.
My grace is sufficient for thee: for my strength is made perfect in weaknes. 2 Cor 12:9
Ik mis je lieve vrouw!!
Je ging van huis, en zei het ga je goed. Een paar dagen lang duurde het, voordat je gevonden was. Maar het werd allemaal nog veel erger, je werd dood gevonden. Ik weet het nog als de dag van gisteren, toen ik hoorde dat je zelfmoord had gepleegd. M'n leven stortte in, waarom,waarom was wat ik toen dacht. Jij was altijd vrolijk, met die verhalen over vroeger. Dat kan niet waar zijn, dat ben jij niet. Tot een paar dagen later, toen ik je in die kist zag liggen. Toen drong het tot me door, dat je ons echt had verlaten. Maar nooit,nooit zal ik je vergeten, je hebt altijd een plekje in m'n hart.
afscheid nemen is en blijft pijnlijk |
in mijn stukje zei ik dat leven en dood, in één klap zo dicht bij elkaar liggen ... jeetje mar ... een gezegde is, dat het altijd érger kan ... ik schrik van jou verhaal ... vind het knap van je dat je dit durft te schrijven ... mijn mede leven gaat naar joú ...
gr. inka
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:03
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ja, vind ik  |
Ok!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:04
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het is geel en rijdt met 200 km per uur over de snelweg? |
Een snelle auto, die toevallig geel is. Niet zo moeilijk toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:14
|
|
|
RELLOK036 schreef: | euhm je kan branden met ene brander maar dan kans op brand vlekken... je kan met ene verf fhön maar das bijna het zelfde allen minder hard met brandvlekken en je kan met afbijtmiddel aan de slag... bij afbijtmiddel zou ik handschoenen gebruiken en oude goedkope wegwerpkwasten... die afbijtmiddel is niet zo goed vor de kwast nl |
en met glas Rell ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:15
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Ik geniet hoor,ik zie steeds witte kippekontjes door de tuin wiebelen  (dat is wat leanne zei, renske........... ) |
ja dat zei ze ook maar volgens mij reageerde ik daar niet op je loopt een beetje achter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:24
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Jouw Roosje is een erg leuke vrouw! Dat vond ik nou ook, maar dat wist ik eigenlijk al... En knap dat ze zelfs het friezinnetje de dansvloer op kreeg Sooooow, ik heb eeeeecht wat gemist!!! Leuk Leannuuuh! Ging je lekker uit je schedeldakkie? Genieten moet(en dat is ook gelijk het enige dat moet) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SARIJS794
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:30
|
|
|
CLOWNTJE718 schreef: | Ja dansen kan die roos van me zal er toch aan moeten geloven en weer eens lessen nemen op de dans school. misschien de tjietsie wha of zo . maar 1 ding is zeker mn roos gaat dansend door het leven en das alleen maar mooi ja toch nietan. |
Hahaha Clown de tjietsie wha??? Geef je ff een seintje als je daar een dansschool bij gevonden hebt? Dat klinkt mij ook wel naar wat; misschien kunnen we met een groepje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:32
|
|
|
GRACE585 schreef: | het word dus gewoon een rotklus  |
valt mee hoor ... gewoon grof schuren ... daarna met wat fijner schuurpapier om de krassen te verwijderen en grondverf erop ... daarna 2x aflakken, en klaar is de klus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:34
|
|
|
het is bedtijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:35
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Jouw Roosje is een erg leuke vrouw! En knap dat ze zelfs het friezinnetje de dansvloer op kreeg Genieten moet(en dat is ook gelijk het enige dat moet) |
ja zo kan ik ook op de dansvloer staan is wel de bedoeling dat je dan ook danst of iig beweegt iets doet wat op dansen lijkt ofzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:37
|
|
|
MARGREET107 schreef: | Misschien is die schoonheidsbehandeling die Esther doormaakte wel symbolisch, bijvoorbeeld dat je innerlijk klaar gemaakt wordt door God voor je partner  |
Ik denk dat je daar heel goed in de goede richting bent. Mijn dochter heet Hadassa, is de joodse naam van Ester. Ik geloof dat Ester het type beeld is van de bruid van de Here Jezus. (de vrouw met de twaalf kronen op haar hoofd en de maan onder haar voeten).
Rev 12:1 En er werd een groot teken gezien in den hemel; namelijk een vrouw, bekleed met de zon; en de maan was onder haar voeten, en op haar hoofd een kroon van twaalf sterren;
Rev 21:9 Kom herwaarts, ik zal u tonen de Bruid, de Vrouw des Lams.
Rev 22:17 En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.
Voor bereid op Zijn komst.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 16 maart 2010, 23:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:45
|
|
|
MAR907 schreef: | erover praten is makkelijk, maar om het bewust mee te maken is niet te beschrijven.
Nou, nu dan even een persoonlijke ervaring van mijn gelovige vrouw welke op was en bewust koos om naar het eeuwige te gaan.
My grace is sufficient for thee: for my strength is made perfect in weaknes. 2 Cor 12:9
Ik mis je lieve vrouw!!
Je ging van huis, en zei het ga je goed. Een paar dagen lang duurde het, voordat je gevonden was. Maar het werd allemaal nog veel erger, je werd dood gevonden. Ik weet het nog als de dag van gisteren, toen ik hoorde dat je zelfmoord had gepleegd. M'n leven stortte in, waarom,waarom was wat ik toen dacht. Jij was altijd vrolijk, met die verhalen over vroeger. Dat kan niet waar zijn, dat ben jij niet. Tot een paar dagen later, toen ik je in die kist zag liggen. Toen drong het tot me door, dat je ons echt had verlaten. Maar nooit,nooit zal ik je vergeten, je hebt altijd een plekje in m'n hart.
afscheid nemen is en blijft pijnlijk |
Wat erg en wat afschuwelijk, Mar om dit mee te moeten maken. De woorden die je schrijft, waar zoveel niet, dan wel wordt gezegt. Maar waar alles inligt. Mijn medeleve gaat naar jou uit.......... Veel Kracht in Hem wens en zegen ik je toe, Mar.
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 00:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik begrijp dat ik hier even mag zeuren ......
Ga ik even zeuren over het volgende:
Er worden veel dingen door CM georganiseerd; Tangoworkshop voor twintigers en dertigers. Speeddate van 25 tot 45 jaar. Singlevakantie van 35 tot 45 jaar.
Ik ben 54! Ik ben bijna bang dat er voor mijn leeftijdscategorie een busreisje georganiseerd gaat worden!
Willemijn |
Blij dat je het zegt, Willemijn, mag ik even meezeuren? Dat voelde ik ook even......nog effe en dan mogen wij in de touringcar naar de bollenvelden.....Alsof wij vijftigers een workshop tangodansen niet gaaf vinden en speeddaten .......... we zijn nog snel genoeg..... Alsof wij niet in een romantisch kasteel in Frankrijk willen zwijmelen bij wijn en kaarslicht..... Hè dat lucht lekker op, zeg.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 00:07
|
|
|
Quote: | JOLAN931 schreef: oooww was ik maar rijk...ik zou me nooit meer aan de snelheid houden en iedere boete klakkeloos betalen
Even serieus: hoe denk jij dan over verkeersveiligheid? |
ik vind de veiligheid in het verkeer hartstikke belangrijk. wat ik dus echt bloedlink vind zijn die 75 plussers op de weg die niet weten waar het gaspedaal zit.
en ja, als ik snachts om drie uur op de snelweg zit als enige van nederland, dan erger ik me een ongeluk als ik maar honderd mag, terwijl 160 veel prettiger zou zijn.
als je allert bent, en je auto werkt naar behoren is er niks mis met lekker doorrijden naar mijn idee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 00:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het is bedtijd | Ik wil niet naar bed
Thomas, avondmens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 00:10
|
|
|
Quote: | MARISKA601 schreef: het is bedtijd Ik wil niet naar bed |
hard roepen, misschien komt je bed naar jou toe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 01:41
|
|
|
GRACE585 schreef: | het word dus gewoon een rotklus  |
Afnemen met amoniak, grondverf erop twee keer aflakken en klaar is kees
Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JILL658
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 02:00
|
|
|
Heel vervelend enerverend dagje gehad. Sta ik onderweg met autopech....balen..... Motorkap open en jawel een lekkende radiator.......... Temperatuur loopt op en kookt......... .Twee uur moeten wachten op de wegenwacht...... Gooit er water in en zegt rijd; u maar rustig naar huis, ik heb de dop niet helemaal dicht gemaakt, zodat het geen druk kan opbouwen. Als ie weer gaat koken even weer water erin doen, want dan is het water op............. Had ik zelf ook kunnen doen.......... maar ik dacht o boy een lekkende koppakking.......... Ga wel gelijk door naar je eigen garage, zegt de man. Ondertussen gebeden Heer ik had u toch gebeden dat u mijn auto zou beschermen in dit alles. Ik vertrouw op U dat U dat deed. Misschien oneerbiedig voor sommigen, maar ik geloof dat God dat ook kan. Bij de garage aan gekomen, vertel ik wat er aan de hand is. Tja zegt die man het zal wel een lekkende koppakking zijn, moet je wel op rekenen. `t is een oudje......... Getest en................. Niets meer aan de hand>.......
Dank U Papa, wat bent U goed!
Laatst aangepast door
|
JILL658
|
op zaterdag 12 juni 2010, 02:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 08:09
|
|
|
INKA401 schreef: | valt mee hoor ... gewoon grof schuren ... daarna met wat fijner schuurpapier om de krassen te verwijderen en grondverf erop ... daarna 2x aflakken, en klaar is de klus |
heb ik ook gedaan, inderdaad, met mijn gangkast; alleen dan met wat minder grof schuurpapier; de kast zoals die in jouw huiskamer staat, jill, is een dag of vier werk, dan is het wel klaar........... ik zou hem gewoon zo laten, ik vind het mooi staan bij de rest van je huiskamer!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 08:10
|
|
|
INKA401 schreef: | valt mee hoor ... gewoon grof schuren ... daarna met wat fijner schuurpapier om de krassen te verwijderen en grondverf erop ... daarna 2x aflakken, en klaar is de klus |
heb ik ook gedaan, inderdaad, met mijn gangkast; alleen dan met wat minder grof schuurpapier; de kast zoals die in jouw huiskamer staat, jill, is een dag of vier werk, dan is het wel klaar........... ik zou hem gewoon zo laten, ik vind het mooi staan bij de rest van je huiskamer!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 08:13
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik wil niet naar bed
Thomas, avondmens. |
dus jij zat nog te zwijmelen bij kaarslicht? hannah, plaaggeest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 08:49
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dus jij zat nog te zwijmelen bij kaarslicht? hannah, plaaggeest |
Hannah, ge kunt het niet laten om te plagen, doen we niet meer heh meid.
Je weet het spreekwoord,
Jongens plagen is..... kusjes vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 09:24
|
|
|
de zon schijnt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 09:51
|
|
|
JOLAN931 schreef: | ik vind de veiligheid in het verkeer hartstikke belangrijk. wat ik dus echt bloedlink vind zijn die 75 plussers op de weg die niet weten waar het gaspedaal zit.
en ja, als ik snachts om drie uur op de snelweg zit als enige van nederland, dan erger ik me een ongeluk als ik maar honderd mag, terwijl 160 veel prettiger zou zijn.
als je alert bent, en je auto werkt naar behoren is er niks mis met lekker doorrijden naar mijn idee. |
Zou je zelf als 75-jarige of 80-jarige ook nog het gaspedaal diep durven of beter: kunnen indrukken? Of zou je dan wensen dat mensen wat meer met jouw leeftijd en mogelijkheden rekening houden. Of stop je met autorijden na je 70e verjaardag? De weg is er ook voor hen, zolang ze niet afgekeurd worden voor hun rijbewijs. Je hebt op de weg met verschillende type weggebruikers te maken, die allemaal hun eigen rijstijl hebben. Daar moet jij, als goed chauffeur, op leren te anticiperen. Wees een dame in het verkeer! De weg is niet alleen van jou! Behalve 's nachts op de snelweg dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 09:51
|
|
|
MARISKA601 schreef: | de zon schijnt  |
Het wordt voorjaar!!!! Oei, ik blijf wel heel erg on-topic.
Een fijne dag allemaal!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 10:05
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zou je zelf als 75-jarige of 80-jarige ook nog het gaspedaal diep durven of beter: kunnen indrukken? Of zou je dan wensen dat mensen wat meer met jouw leeftijd en mogelijkheden rekening houden. Of stop je met autorijden na je 70e verjaardag? De weg is er ook voor hen, zolang ze niet afgekeurd worden voor hun rijbewijs. Je hebt op de weg met verschillende type weggebruikers te maken, die allemaal hun eigen rijstijl hebben. Daar moet jij, als goed chauffeur, op leren te anticiperen. Wees een dame in het verkeer! De weg is niet alleen van jou! Behalve 's nachts op de snelweg dan.  |
Ik las het volgende op internet:
Jonge automobilisten veroorzaken volgens het ROVZ 4 tot 6 meer ongelukken dan oudere automobilisten. Het gaat dan vaak om eenzijdige ongevallen.
Daar is ook nog werk aan de winkel! Ik vind het wel goed dat het rijbewijs voor ouderen beperkt verlengd wordt, maar of dit het probleem oplost is de vraag. Het kan wel een stukje bescherming zijn, ook voor hunzelf. Een paar jaar geleden heeft een 80-plusser 4 fietsers aangereden (in het dorp, waar ik woon), waarvan er 3 overleden zijn. Het was een rustige weg, dus een drama voor alle betrokkenen. Dat is heel heftig voor de nabestaanden, maar ook voor de automobilist en zijn familie.
Het aantal ouderen in het verkeer zal alleen maar toenemen, dus ik denk dat mensen daar ook rekening mee moeten houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 10:23
|
|
|
INKA401 schreef: | valt mee hoor ... gewoon grof schuren ... daarna met wat fijner schuurpapier om de krassen te verwijderen en grondverf erop ... daarna 2x aflakken, en klaar is de klus | dat klopt ook wel maar grace wilde het kaal hebben he.... normaal wil je iets van eiken niet dekkend schilderen dus da ngeen grondverf....he of yachtlak of beits of transparante aflak lak wel goe lezen joh
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|