| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:01
|
|
|
|
| KLAPROOS940 schreef: | | dacht toch echt dat ik die uitleg in een preek gehoord had. Zal het dan wel verkeerd onthouden/ begrepen hebben | Zoals we hier vaker besproken hebben, zijn sommige preken gewoon niet goed. Deze prediker hangt waarschijnlijk de geestelijk Israel theorie aan, daar is geen plaats meer voor het volk Israel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Als jij dat zo vind , waarom plaats je dan die mop? |
Wie heeft die mop verzonnen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:07
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik vind dat naam van dat beestje pure onzin die vernoemd naar Christus die iemand heeft bedacht. Een beestje of mens mogen niet naar Jezus vernoemd worden, dat is bijgeloof of kwetsen tegenover God.
Geen enkel diertje kent zoveel verschillende namen als het lieveheersbeestjes. Mariakevers, Heiligenkevers, Lievevrouwenworpjes, Hemelskoetjes, Zonnekevers of Gelukskevers, het zijn er slechts enkele. Ze worden gezien als de voorboden van voorspoed en geluk. |
Ik denk niet zozeer dat het om de naam van het beestje gaat Herman. Probeer de mop eens met andere ogen te bekijken: kan jij er ook om lachen als anderen jouw dominee op deze manier neerzetten in een mop? Of sta je dan vooraan om kritiek te leveren?
Gewoon even in gedachten houden dat je hier op een site met mensen uit verschillende geloofsrichtingen zit, bewaar dit soort moppen gewoon voor in de kroeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:11
|
|
|
|
| BEREND888 schreef: | Herman,
Ik las dit , maar vindt het niet kunnen. Hier wordt geloof (katholiek) in een negatief licht gezet. Een lieveheersbeestjes alleen door de uitdrukking van de naam verbonden met onze Heere Jezus Christus, die alles heeft gedaan om zondaren te redden en te verlossen. Hij is mijn Redder. Door deze "grap" wordt onwillekeurig naar Hem verwezen. Dit zijn dingen waarmee je Christenen kan kwetsen en de wereld lacht erom. Het zou fijn zijn als je jouw bedoeld grapje verwijderd.
hartelijke groet, Berend |
Als je de mop storend vind, waarom quote je hem dan?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 29 november 2011, 10:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:17
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Uit een pakje zeker? |
neeeejjjj alles puur natuur hoor!courgettes, aubergines, paprika's uien, komkommer, tomaten....die zitten doorgaans niet in een pakje.....en mijn kruidenrek is tamelijk grieks gevuld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:18
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik weet nog niet wat ik vandaag ga eten.....iemand suggesties? |
Ratatouille met witte rijst...mmmm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:21
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | neeeejjjj alles puur natuur hoor!courgettes, aubergines, paprika's uien, komkommer, tomaten....die zitten doorgaans niet in een pakje.....en mijn kruidenrek is tamelijk grieks gevuld  |
das mooi....kan je mij het recept een keer doormailen? De recepten die ik geprobeerd heb waren namelijk echt zo , terwijl moussaka eigenlijk zo lekker is! En ik krijg de griekse vrachtwagenchauffeurs niet uitgelegd dat ik graag dat recept wil.....ze nemen enkel ouzo mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:31
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | das mooi....kan je mij het recept een keer doormailen? De recepten die ik geprobeerd heb waren namelijk echt zo , terwijl moussaka eigenlijk zo lekker is! En ik krijg de griekse vrachtwagenchauffeurs niet uitgelegd dat ik graag dat recept wil.....ze nemen enkel ouzo mee  |
Oh gunst wat stel jij moeilijke vragen....ik doe alles uit mijn hoofd....nou zal het proberen, hier komtie:
Benodigdheden: voor 4 pers.
2 aubergines, pondje gehakt 2 grote uien (ik neem er wel eens 3) 2,5 dl.witte wijn zout, peper, kaneel, oregano, peterselie 2 eetlepels paneermeel 50 gr.parmezaanse kaas 4 tomaten
voor de saus: 4 eetlepels boter 4 eetlepels bloem 2.5 dl.melk 1 ei 3 eetlepels geraspte kaas
Aubergines in plakken van 0,5 cm snijden en eventjes ombakken in de olijfolie Uien lichtbruin bakken, gehakt erbij, even doorbakken (niet helemaal bruin) Wijn, zout, peper, kaneel, oregano en peterselie erbij doen. Met deksel op de pan 20 min.stoven. Als je de pan van het vuur haalt, de parmezaanse en paneermeel toevoegen. Helft aubergines in ovenschaal doen, laagje tomatenplakjes erop, hier overheen het gehaktmengsel, dan weer tomaat en aubergine. Saus: boter laten smelten, al roerend bloem toevoegen,dan scheut voor scheut de melk. Pan van het vuur halen, ei en kaas erdoorheen mengen. Saus over de aubergines schenken. Oven op 180 graden....ongeveer twintig minuten.
Zo dat wasset wel zo'n beetje....eet smakelijk he!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
|
|
|
|
|
had met mijn firefox te maken,gister avond was het weer verholpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
|
|
|
|
|
had met mijn firefox te maken,gister avond was het weer verholpen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 10:34
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Oh gunst wat stel jij moeilijke vragen....ik doe alles uit mijn hoofd....nou zal het proberen, hier komtie:
Benodigdheden: voor 4 pers.
2 aubergines, pondje gehakt 2 grote uien (ik neem er wel eens 3) 2,5 dl.witte wijn zout, peper, kaneel, oregano, peterselie 2 eetlepels paneermeel 50 gr.parmezaanse kaas 4 tomaten
voor de saus: 4 eetlepels boter 4 eetlepels bloem 2.5 dl.melk 1 ei 3 eetlepels geraspte kaas
Aubergines in plakken van 0,5 cm snijden en eventjes ombakken in de olijfolie Uien lichtbruin bakken, gehakt erbij, even doorbakken (niet helemaal bruin) Wijn, zout, peper, kaneel, oregano en peterselie erbij doen. Met deksel op de pan 20 min.stoven. Als je de pan van het vuur haalt, de parmezaanse en paneermeel toevoegen. Helft aubergines in ovenschaal doen, laagje tomatenplakjes erop, hier overheen het gehaktmengsel, dan weer tomaat en aubergine. Saus: boter laten smelten, al roerend bloem toevoegen,dan scheut voor scheut de melk. Pan van het vuur halen, ei en kaas erdoorheen mengen. Saus over de aubergines schenken. Oven op 180 graden....ongeveer twintig minuten.
Zo dat wasset wel zo'n beetje....eet smakelijk he!  |
Ik ben moeilijk, dat weet je toch  Dank je wel, die gaan we zaterdag maar eens uitproberen!
Ow, en nu we toch bezig zijn, maak jij toevallig ook wel eens keftedakia (of zoiets, die gehaktballetjes in tomatensaus)? Dat is namelijk zoooo lekker als voorgerecht.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op dinsdag 29 november 2011, 10:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:16
|
|
|
|
inkopen gedaan voor een kertdinner.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:19
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Haha, Mariska...niet iedereen doet zo gek als... hoor  |
Dat zou wel eens te maken kunnen hebben met de linker en rechter helft van tweeeeet zijn hersenen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:24
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Dat zou wel eens te maken kunnen hebben met de linker en rechter helft van tweeeeet zijn hersenen  |
Whahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:30
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | CD gekocht die in inmiddels al had  |
Geef maar een naam en titel ... misschien kun je hem doorverkopen ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:38
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | had met mijn firefox te maken,gister avond was het weer verholpen. |
En een dubbele posting heeft vaak te maken met een snelle vinger (of gewoon ongeduldig ...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:49
|
|
|
|
In de jaren '90 heb ik met zendelingen meegewerkt. Ze hadden een boerderij met een open haardvuur en 's avonds, als wij koffie en appeltaart hadden uitgedeeld, de mannen het haardvuur flink hadden opgestookt zaten we daar, op drie banken om het open haardvuur heen, te luisteren naar de verhalen van de zendelingen. Ook de hierboven genoemde problematiek/vraagstukken kwamen aan de orde. Ik besteedde er best veel aandacht aan. Eén van de zendelingen kwam op een dag naar me toe en zei: 'Annette, als jij nu maar gewoon doet wat de Here van je vraagt, dan merk je het allemaal vanzelf wel als Hij terugkomt". Daar zat een grote wijsheid in. Beter is het bezig te zijn met de dingen van Gods Koninkrijk, daden, dan hierover elkaar in de haren vliegen, want begrijpen zullen we het toch niet, nu niet en nooit. De Herer is niet na te rekenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RONNY104
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:51
|
|
|
|
|
lol..vaag weet zeker dat ik het maar 1x gepost heb...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:56
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | ik denk wel dat dit bekeerde joden zijn,het zijn immers boodschappers van het evangelie? ze gaan dus de wereld over om het evangelie te brengen aan de mensen. als ze alleen in de messias zouden geloven zouden ze niet kunnen evangeliseren,want dan kennen ze het verlossingswerk van jezus niet? ze hebben idd een zegel op hun voorhoofd,vandaar de naam 'verzegelden' natuurlijk. of er letterlijk iets te zien zal zijn is de vraag natuurlijk. fraude zal er niet plaatsvinden denk ik,maar God kent de zijnen. |
Je hebt gelijk met wat je schrijft, het zijn bekeerde Joden en brengers van het evangelie. Ze geloven in de Messias en Zijn verlossingswerk. Maar een Jood blijft een Jood ook al gelooft hij/zij in het verlossingswerk van de Messias. Denk aan de Messias belijdende Joden. Van een Jood een christen maken als zij geloven in het verlossingswerk van de Messias is de omgekeerde wereld. Die gedachte heeft jammer genoeg door de eeuwen heen al veel ellende en verlies van identiteit voor de Joden gebracht. Al heb ik nu niet het idee dat jij dat zo bedoelt. Want vergeet niet dat wij geënt zijn op de Joodse wortel en niet omgekeerd. (lees Romeinen 11) Maar dat geënt zijn maakt van ons geen Joden en van de Joden geen christenen. Maar door Zijn verlossingswerk zijn wij één in Hem.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op dinsdag 29 november 2011, 12:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 11:58
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik ben moeilijk, dat weet je toch  Dank je wel, die gaan we zaterdag maar eens uitproberen!
Ow, en nu we toch bezig zijn, maak jij toevallig ook wel eens keftedakia (of zoiets, die gehaktballetjes in tomatensaus)? Dat is namelijk zoooo lekker als voorgerecht. |
Nou Annette, om je eerlijk de waarheid te zeggen....die verkopen ze bij ons bij de Lidl kant en klaar in blikkies....en die zijn best te pruimen hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 12:02
|
|
|
|
Kreeg vanmorgen te horen dat mijn vroegere vriendin van de lagere school met spoed naar het ziekenhuis gebracht is, toestand kritiek. Er was al een borst afgezet, ze had bestraling....en ze is net zo oud als ik.Pas geleden hadden we nog een reunie....toen wist ze nog van niks...en nu...ik kan de hele dag wel huilen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 12:12
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | wordt het tijd voor mijn om naar bed te gaan of worden sommige letter types niet goed weer gegeven? |
Volgens mij toch echt wel het laatste Letters heel klein, is bij mij ongeveer ben aan het zoeken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 12:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zoals we hier vaker besproken hebben, zijn sommige preken gewoon niet goed. Deze prediker hangt waarschijnlijk de geestelijk Israel theorie aan, daar is geen plaats meer voor het volk Israel. |
Nope, dat is de theorie dat in plaats van de Joden christenen zijn gekomen. Een geestelijk Israel en dat de Joden er niet meer toe doen. Deze theorie heeft onder andere tot gevolg gehad dat Joden vervolgd werden en dat de holocaust kwam. Deze theorie hang ik NIET aan, nog degene van wie ik de preken gehoord heb.
Wat ik bedoelde is dat God's volk uit een volheid van mensen bestaat, joden en 'heidenen'. Zoals in de bijbel beschreven zijn er takken (mensen uit andere volken) op de edele wijnstok geent (Israel). Dat betekent natuurlijk niet dat de Joden/ Israel er niet meer toe doet.
Als ik de preken zou kunnen vinden had ik een link geplaatst. Ik weet dat diegene dicht bij God leeft en de bijbel als uitgangspunt heeft. Dan zeg je nogal wat door te beweren dat hij geen goede preken maakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:01
|
|
|
|
| KLAPROOS940 schreef: | Nope, dat is de theorie dat in plaats van de Joden christenen zijn gekomen. Een geestelijk Israel en dat de Joden er niet meer toe doen. Deze theorie heeft onder andere tot gevolg gehad dat Joden vervolgd werden en dat de holocaust kwam. Deze theorie hang ik NIET aan, nog degene van wie ik de preken gehoord heb.
Wat ik bedoelde is dat God's volk uit een volheid van mensen bestaat, joden en 'heidenen'. Zoals in de bijbel beschreven zijn er takken (mensen uit andere volken) op de edele wijnstok geent (Israel). Dat betekent natuurlijk niet dat de Joden/ Israel er niet meer toe doet.
Als ik de preken zou kunnen vinden had ik een link geplaatst. Ik weet dat diegene dicht bij God leeft en de bijbel als uitgangspunt heeft. Dan zeg je nogal wat door te beweren dat hij geen goede preken maakt. | Er kan geen andere basis aan ten grondslag liggen, om deze 144.000 dan als christenen te benoemen. Het is zo duidelijk en specifiek gericht op het volk Israel, elke stam wordt zelfs afzonderlijk genoemd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:20
|
|
|
|
| KLAPROOS940 schreef: | Nope, dat is de theorie dat in plaats van de Joden christenen zijn gekomen. Een geestelijk Israel en dat de Joden er niet meer toe doen. Deze theorie heeft onder andere tot gevolg gehad dat Joden vervolgd werden en dat de holocaust kwam. Deze theorie hang ik NIET aan, nog degene van wie ik de preken gehoord heb.
Als ik de preken zou kunnen vinden had ik een link geplaatst. Ik weet dat diegene dicht bij God leeft en de bijbel als uitgangspunt heeft. Dan zeg je nogal wat door te beweren dat hij geen goede preken maakt. |
Volgens mij gaf je zelf al aan dat je het wellicht verkeerd begrepen of onthouden had en dat kan natuurlijk best. Om dan te beweren dat de preek verkeerd was gaat ook in mijn ogen te ver. Per slot van rekening overkomt het ons allemaal wel eens dat we iets niet helemaal goed onthouden. Juist daarom is het ook zo goed om de Bijbel zelf even te lezen als je ergens over twijfelt.
Ik deel de mening van Bert dat de 144.000 joden zijn die tot bekering zijn gekomen. Het gaat dus niet om de heidenen (andere volkeren dan de joden) die tot bekering zijn gekomen. In het laatste geval gaat het om de christenen.
In Openbaring 14 wordt ook over diezelfde 144.000 mensen gesproken: 1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.
Conclusie: het zijn dus joden, uit elke stam 12.000 stuks. Het zijn bekeerde joden: die in de Messias geloven. Zij nemen een bijzondere positie in, omdat zij behoren tot Gods uitverkoren volk. Dat zij behoren tot een eerste opbrengst wekt de indruk dat er nog meer bekeerde joden zullen volgen. En dat is vrij logisch als je bedenkt dat de joden Gods uitverkoren volk zijn. Gods Woord zegt immers dat je alleen door het geloof in Jezus Christus behouden kunt worden en nergens anders door. Dus als je in Hem gelooft, dan weet je dat je behouden bent. Maar alle joden die nog geen Messiasbelijdende joden zijn, zouden dan niet behouden worden. Juist daarom is het logisch om te veronderstellen dat God alles uit de kast zal trekken om Zijn kinderen thuis te laten komen.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 29 november 2011, 13:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:20
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Dat komt aardig in de buurt van 2 linker laarzen  |
Ik lach niet hoor Visser en Yelnin maar twee mensen die dat doen wel een beetje dom Hahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:21
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Nou Annette, om je eerlijk de waarheid te zeggen....die verkopen ze bij ons bij de Lidl kant en klaar in blikkies....en die zijn best te pruimen hoor!  |
Enne wat als er nu geen lidl is?? Hebben wij hiet niet dus dat gaat nie lukken nie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:23
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik weet nog niet wat ik vandaag ga eten.....iemand suggesties? |
Hachee met aardappels en bruine bonen. Morgen Hutspot. Donderdag Witlof schotel uit de oven met spekjes Maak uw keuze maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:26
|
|
|
|
Zonnetje schijnt lekker Koud is het absoluut niet overdag tenminste snachts wel maar lekker gezond weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:27
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | komende week...alle chocolade letters in de aanbieding, maar wel snel zijn, want als de houdbaarheidsdatum bereikt is, mogend e winkeliers eht niet meer verkopen...pff...alsof het in 1 dag bederft..... |
Haha en houdbaar tot december 2012 wel makkelijk koop je ze voor volgend jaar Dinsdag liggen alle sintproducten weer voor een laag prijsje in de winkels en hoplakee de kerstkrans ligt ernaast
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |