| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:28
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | zal ik je nog even komen instoppen ook?? ben toch bezig |
Had dat maar gedaan Ik met mn grote mond sliep natuurlijk promt slecht vannact
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:29
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | samen naar ikea gaan en nieuwe spullen kopen voor ons huis, daardoor een hele gezellige dag samen gehad  |
Ehhhhhhh gaat er al getrouwd worden offe hokken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:49
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Ze begonnen te twijfelen aan wat God gezegd had. Zo begint zonde altijd. Dat is wat anders dan daadwerkelijk zondigen. Volgens de bijbel verkregen ze de kennis toen ze van de vrucht aten. |
Ze begonnen te twijfelen aan wat God had gezegd doordat er twijfel werd gezaaid door Satan. En dat is precies hetgeen waar het altijd mee begint: zodra je gaat twijfelen kun je twee kanten op: de goede door je te richten op Gods Woord, door je te houden aan Zijn geboden en door het voorbeeld van Jezus te volgen in zijn onnavolgbaar vertrouwen op de Vader... of de slechte door af te dwalen en in zonde te vallen.
Niets menselijks is ons vreemd en juist daarom is het goed te weten dat Jezus hier is geweest, dat Hij voor ons is gestorven en dat we vanuit die genade mogen leven. En ja, het is ook goed te weten dat de Heilige Geest als plaatsvervanger van Jezus in ons midden is. Dat neemt niet weg dat je kunt zeggen dat de Heilige Geest belangrijker is dan kennis van goed en kwaad. Volgens mij gaan die twee wel degelijk hand in hand. Door kennis van Gods woord kun je leren wat God verstaat onder goed en kwaad. En dat kan je helpen in het maken van de juiste keuzes. De Heilige Geest zal je daar ook bij helpen, juist op de momenten dat het maken van de juiste keuze de moeilijkste weg lijkt te zijn. Volgens mij kan het één juist daarom niet los van het ander worden gezien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRIGIT826
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 13:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ehhhhhhh gaat er al getrouwd worden offe hokken  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 14:03
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Als ik het bestaan van Job ter discussie stel, dan stel ik niet de hele bijbel ter discussie. Het wel of niet bestaan van Job doet niets af van de boodschap van God die in het bijbelboek Job te leren is. Het belangrijkste in Job is niet om wie Job is, maar wie God is, en dat te leren. Of Job wel of niet bestaan heeft, daar gaat ook 2 Tim 3:16 niet over, maar 2 Tim 3:16 gaat wel over God's geïnspireerde boodschap die in het bijbelboek te vinden is. |
Ik ben met je eens dat je in ieder Bijbelboek moet kijken wat Gods boodschap is. Maar waarom zou je in vredesnaam bijvoorbeeld het bestaan van Job ter discussie willen stellen? Want waarom zou je het één wel willen aannemen als waarheid, dat het zo gebeurd is als de Bijbel beschrijft... en het ander ter discussie willen stellen? Want wat neem je dan wel aan en wat niet? Wat neem je dan wel letterlijk en wat niet? En vooral waarom niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND888
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 14:34
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Mooie uitleg Berend.
Toch een opmerking over je zin waarin je zegt dat "bekering een éénmalige gebeurtenis is". Ik denk dat als het gaat over éénmalig dat je dan beter het woord "wederomgeboren (opnieuw geboren)" kunt gebruiken. Dit staat volgens mij ook zo in de Bijbel, Johannes 3:3-7
Wederomgeboren (opnieuw geboren worden) = éénmalig Belijden = "dagelijkse" zonden Bekering = afgedwaald* en terug keren tot God de Vader
*een wederomgeboren christen kan wel afdwalen maar is door zijn wedergeboorte voor eens en voor altijd een kind van God. (Romeinen 8:38-39 en 1 Korintiërs 3:13-15) | Bedankt voor je aanvulling. Toch nog een opmerking daarover. Op je natuurlijke geboorte had je geen invloed ondanks dat het om jou ging. Zo ook met de wedergeboorte, dat is voor 100% Gods werk. Daar heeft de mens geen invloed op. Wedergeboorte is het gevolg van bekering. De onderstaande teksten maken dat ook duidelijk. Tegen Nicodemus werd gezegd dat hij wederom geboren moest worden, opnieuw geboren, zoals je zelf ook schrijft. Maar om die positie van een 'nieuwe mens' te bereiken in bekering nodig. En dat is inderdaad ook een eenmalige gebeurtenis. Dat moest Nicodemus ook leren. Joh 3:6-9. Wat uit het vlees geboren is , is vlees en wat uit de Geest geboren is, is geest. Verwonderd u niet dat ik tegen u gezegd heb: u moet opnieuw geboren worden. Verwonderd u niet..... ; zo is het ook met een ieder die uit de Geest geboren is. En dat begreep Nicodemus niet! God bewerkt die wedergeboorte, en maakt ons tot nieuwe schepsel.
‘Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het is alles nieuw geworden’. 2 Korintiërs 5:17.
Bij de nieuwe geboorte, waarvan sprake is in Johannes 3, wordt een speciaal Grieks woord gebruikt voor ‘nieuw’. Niet kainos, andersoortig, of neos, nieuw in de tijd; maar anothen, dat is ‘opnieuw’ of ‘van boven’. Wij ontvangen in de nieuwe geboorte leven van een geheel nieuwe, hemelse oorsprong. Wij zijn uit God geboren, uit water en Geest (door de hemelse inwerking van Woord en Geest). Christus is van boven gekomen om ons hemels leven, het eeuwige leven, mee te delen. Hij is Zelf ons leven (Joh. 3:3,5).
In 1 Petrus 1 : 23 staat er geschreven: “Gij, die wedergeboren zijt, niet uit vergankelijk, maar uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God”. Met andere woorden de mens wordt wederom geboren doordat hij het Woord hoort! Op een andere plaats zegt Gods Woord dan ook: “Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods” (Rom. 10 : 17). En in 1 Petr. 1 : 3 vinden we dan nog geschreven: “Geloofd zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die naar Zijn grote barmhartigheid ons heeft wedergeboren, tot een levende hoop, door de opstanding van Jezus Christus uit de doden”.
Gr. Berend
Laatst aangepast door
|
BEREND888
|
op dinsdag 29 november 2011, 14:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:16
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Volgens mij gaf je zelf al aan dat je het wellicht verkeerd begrepen of onthouden had en dat kan natuurlijk best. Om dan te beweren dat de preek verkeerd was gaat ook in mijn ogen te ver. Per slot van rekening overkomt het ons allemaal wel eens dat we iets niet helemaal goed onthouden. Juist daarom is het ook zo goed om de Bijbel zelf even te lezen als je ergens over twijfelt.
Ik deel de mening van Bert dat de 144.000 joden zijn die tot bekering zijn gekomen. Het gaat dus niet om de heidenen (andere volkeren dan de joden) die tot bekering zijn gekomen. In het laatste geval gaat het om de christenen.
In Openbaring 14 wordt ook over diezelfde 144.000 mensen gesproken: 1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.
Conclusie: het zijn dus joden, uit elke stam 12.000 stuks. Het zijn bekeerde joden: die in de Messias geloven. Zij nemen een bijzondere positie in, omdat zij behoren tot Gods uitverkoren volk. Dat zij behoren tot een eerste opbrengst wekt de indruk dat er nog meer bekeerde joden zullen volgen. En dat is vrij logisch als je bedenkt dat de joden Gods uitverkoren volk zijn. Gods Woord zegt immers dat je alleen door het geloof in Jezus Christus behouden kunt worden en nergens anders door. Dus als je in Hem gelooft, dan weet je dat je behouden bent. Maar alle joden die nog geen Messiasbelijdende joden zijn, zouden dan niet behouden worden. Juist daarom is het logisch om te veronderstellen dat God alles uit de kast zal trekken om Zijn kinderen thuis te laten komen. |
Ik denk dat "bekeerde" Joden het juiste woord is. Het zijn m.i. geen wederomgeboren Joden, anders zouden ze namelijk Jezus Christus tegemoet zijn gegaan als Hij terugkomt op de wolken ... de eerste wederkomst = de opname van alle wederomgeboren christenen. Dat het bekeerde Joden zijn zou dan verwijzen naar "teruggekeerd" tot de God van Israel zoals de Joden in het OT gered waren door hun geloof in God. Na de opname, is wederomgeboren worden niet meer mogelijk, het genade tijdperk, dus gered worden door het bloed van Jezus Christus, is dan voorbij. Het werk van de Heilige Geest, omdat de gemeente van Christus is opgenomen, is dan ook gedaan en dat maakt het voor de antichrist mogelijk om zich te openbaren. Uit die achtergebleven mensen zullen 144.000 Joden, uit elke stam 12.000, het zegel krijgen van God. (openbaring 7:3). Deze 144.000 zullen niet het evangelie van de opgestane Jezus Christus verkondigen, maar ze zullen God verkondigen/vertegenwoordigen, zoals in de tijden van het OT.
En hier zien we ook weer het verschil in het verbond wat God sloot met Abraham door Ismaël en het verbond van God met Abraham door Isaak. Door Ismaël -- Genesis 17:20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen. Door Isaak -- Genesis 17:18 En hij antwoordde God: ‘Ik zou al gelukkig zijn als Ismaël onder uw bescherming mocht staan.’ 19 Maar God zei: ‘Nee, je vrouw Sara zal je een zoon baren, die je Isaak moet noemen, en met hem zal ik mijn verbond voortzetten. Het zal een eeuwigdurend verbond zijn, dat ook voor zijn nakomelingen zal gelden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:20
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Enne wat als er nu geen lidl is?? Hebben wij hiet niet dus dat gaat nie lukken nie. |
Dan maak je het zelf toch? Vaak zijn die ballen uit blik gemaakt van nepvlees.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:40
|
|
|
|
| BEREND888 schreef: | Bedankt voor je aanvulling. Toch nog een opmerking daarover. Op je natuurlijke geboorte had je geen invloed ondanks dat het om jou ging. Zo ook met de wedergeboorte, dat is voor 100% Gods werk. Daar heeft de mens geen invloed op. Wedergeboorte is het gevolg van bekering. De onderstaande teksten maken dat ook duidelijk. Tegen Nicodemus werd gezegd dat hij wederom geboren moest worden, opnieuw geboren, zoals je zelf ook schrijft. Maar om die positie van een 'nieuwe mens' te bereiken in bekering nodig. Ik denk dat je niet tot God kunt bekeren als je niet wederomgeboren bent. Ik zie bekeren als terug naar God de Vader en niet als opnieuw geboren worden. We zijn door onze geboorte, allemaal zondaars, we hebben geen enkel recht op het eeuwig leven dan door Jezus Christus. Jezus Christus is de Weg tot God de Vader, maar dat moet je wel geloven, aannemen als Waarheid. Dat besef, dat moment, dat je Jezus Christus aanneemt als je Verlosser, Redder en Zaligmaker, noemt de Bijbel wederomgeboren worden ... hoe vaak moet je anders wederomgeboren worden? Als je afdwaalt van de kudde, brengt de HG je terug in de kudde, Hij maakt je duidelijk dat je om moet keren, dat is dus een wezenlijk verschil met wederomgeboren worden ... Wederomgeboren worden is een keuze, je kiest voor Jezus Christus of je kiest tegen Hem. Joh. 3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. Je kiest er bewust voor om voor Jezus te gaan, dat is een actieve daad, en die keuze heet ook wel wederomgeboren worden. En dat is inderdaad ook een eenmalige gebeurtenis. Dat moest Nicodemus ook leren. Joh 3:6-9. Wat uit het vlees geboren is , is vlees en wat uit de Geest geboren is, is geest. Verwonderd u niet dat ik tegen u gezegd heb: u moet opnieuw geboren worden. Verwonderd u niet..... ; zo is het ook met een ieder die uit de Geest geboren is. En dat begreep Nicodemus niet! God bewerkt die wedergeboorte, en maakt ons tot nieuwe schepsel.
‘Daarom, als iemand in Christus is, is hij een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het is alles nieuw geworden’. 2 Korintiërs 5:17.
Bij de nieuwe geboorte, waarvan sprake is in Johannes 3, wordt een speciaal Grieks woord gebruikt voor ‘nieuw’. Niet kainos, andersoortig, of neos, nieuw in de tijd; maar anothen, dat is ‘opnieuw’ of ‘van boven’. Wij ontvangen in de nieuwe geboorte leven van een geheel nieuwe, hemelse oorsprong. Wij zijn uit God geboren, uit water en Geest (door de hemelse inwerking van Woord en Geest). Christus is van boven gekomen om ons hemels leven, het eeuwige leven, mee te delen. Hij is Zelf ons leven (Joh. 3:3,5).
In 1 Petrus 1 : 23 staat er geschreven: “Gij, die wedergeboren zijt, niet uit vergankelijk, maar uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God”. Met andere woorden de mens wordt wederom geboren doordat hij het Woord hoort! Op een andere plaats zegt Gods Woord dan ook: “Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods” (Rom. 10 : 17). En in 1 Petr. 1 : 3 vinden we dan nog geschreven: “Geloofd zij de God en Vader van onze Heere Jezus Christus, Die naar Zijn grote barmhartigheid ons heeft wedergeboren, tot een levende hoop, door de opstanding van Jezus Christus uit de doden”.
Gr. Berend |
Ik heb trouwens de indruk dat we beide hetzelfde bedoelen, maar daarvoor verschillende benamingen gebruiken -- bekeren en wederomgeboren --
Crossroad, die zich een wederomgeboren christen weet, maar wel al heeft moeten inzien dat hij soms behoorlijk was afgedwaald, gelukkig wees de HG mij de juiste richting en kon ik mij omkeren om terug te komen tot God de Vader.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Dan maak je het zelf toch? Vaak zijn die ballen uit blik gemaakt van nepvlees. |
Vegetarisch ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:42
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Had dat maar gedaan Ik met mn grote mond sliep natuurlijk promt slecht vannact  |
das wel duidelijk ... 
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op dinsdag 29 november 2011, 15:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 15:44
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ehhhhhhh gaat er al getrouwd worden offe hokken  |
grijns ... ze zijn vast nog niet zeker van hun zaak ... grijns
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:01
|
|
|
|
Met 2 relaties lekker in restaurantje aan de wildschotel ofzo word weer n latertje en lekker biertje erbij
Annet, neem jij maar n frietje met je kindjes
(of n stuk ontbijtkoek )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:02
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Met 2 relaties lekker in restaurantje aan de wildschotel ofzo word weer n latertje en lekker biertje erbij
(of n stuk ontbijtkoek ) |
pas maar op jij... morgen krijg je hondenbrokken als ontbijt en lunch en diner....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:22
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Er staat heel veel in het O.T, en vooral ook dat je, je er niet bewust mee bezig moet houden. Maar niet altijd komt dat bewust, en dan is bidden de enige optie. Volgens mij wordt het ook vaak onderdrukt met medicijnen, maar dan onderdruk je het, en komt het veelal terug. Het komt ook voor bij ongelovigen, ik vraag me dan weer af wat die er tegen doen, bidden hoogwaarschijnlijk niet. |
Bij mijn zoon was er geen sprake van bij werking medicijne en ook niet bij zijn neven en nichten. Het he en waarom ze die zooi agen weten we niet, maar ik vond het frapant dat het dus door kinderen van schoonfamilies kant gebeurde. Juist het gebed vermag veel meer dan wij maar kunne beseffen. Is er sprake van "paranormale" zaken die men ziet (dan geen korkodil onder het bed, bij kleine kinderen na het zien van een flimpje of zo) dan is het enige juist gebed. Het vij bidden van een kamer of wat dan ook is mogelijk omdat God het zelf aangeeft zo te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:38
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Vandaag verloopt mijn abonnement
Verlengen !, een DONKERE DAGEN ACTIE: 2 maanden voor 14,99 euro Breng de feestdagen gezellig door op ChristianMatch.
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar, de feestdagen doorbrengen op christianmatch.
Ben wel nieuwsgierig wie er ook geinteresseerd is in de ster die ooit eens aan de horizon verschijn bij de geboorte van Jezus Christus.
Zou die opnieuw verschijnen als teken van zijn terugkomst
Star of Bethlehem
http://www.youtube.com/watch?v=O6o0bi0_y0A&NR=1
. |
Be Prepared
ttp://www.youtube.com/watch?v=u65m__-LLfs&feature=related
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:42
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | grijns ... ze zijn vast nog niet zeker van hun zaak ... grijns  |
Misschien even een lesje nemen bij jou Cross Maar zij ziet spullen hij betaald voor HUN huisje dat geeft wat te vragn toch??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:43
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | pas maar op jij... morgen krijg je hondenbrokken als ontbijt en lunch en diner.... |
dan word de hond boos en eet ik weer buiten de deur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:43
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | das wel duidelijk ... 
.. |
Vannacht dus en nu helemaal door die wakkere cross
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:44
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | dan word de hond boos en eet ik weer buiten de deur  |
Dan doe je lief en neem je je vrouw en kinderen mee he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:44
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | hoe zo raar en respectloos ,misschien is haar abonnement afgelopen.. |
Zet je dan nog een vraag een dag van tevoren hier neer????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:48
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dan doe je lief en neem je je vrouw en kinderen mee he  |
weet je wat dat kost?????????????????????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:48
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | En hier zien we ook weer het verschil in het verbond wat God sloot met Abraham door Ismaël en het verbond van God met Abraham door Isaak. Door Ismaël -- Genesis 17:20 En wat Ismaël betreft, ik verhoor je: ik zal hem zegenen, hem vruchtbaar maken en hem veel, heel veel nakomelingen geven. Twaalf stamvorsten zal hij verwekken en er zal een groot volk uit hem voortkomen. Door Isaak -- Genesis 17:18 En hij antwoordde God: ‘Ik zou al gelukkig zijn als Ismaël onder uw bescherming mocht staan.’ 19 Maar God zei: ‘Nee, je vrouw Sara zal je een zoon baren, die je Isaak moet noemen, en met hem zal ik mijn verbond voortzetten. Het zal een eeuwigdurend verbond zijn, dat ook voor zijn nakomelingen zal gelden. | Ik vraag me af of dit nu wel van toepassing is, bedoel je dat Gods belofte aan Ismael het verbond met Jezus inhoudt? Een beetje vergezocht, het opent wel de deur voor vele theoriëen. Zoals dat de islam dan de ware godsdienst is....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:49
|
|
|
|
Lisa weer terug is? HEy Lisa welkom terug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:49
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Volgens mij gaf je zelf al aan dat je het wellicht verkeerd begrepen of onthouden had en dat kan natuurlijk best. Om dan te beweren dat de preek verkeerd was gaat ook in mijn ogen te ver. Per slot van rekening overkomt het ons allemaal wel eens dat we iets niet helemaal goed onthouden. Juist daarom is het ook zo goed om de Bijbel zelf even te lezen als je ergens over twijfelt.
Ik deel de mening van Bert dat de 144.000 joden zijn die tot bekering zijn gekomen. Het gaat dus niet om de heidenen (andere volkeren dan de joden) die tot bekering zijn gekomen. In het laatste geval gaat het om de christenen.
In Openbaring 14 wordt ook over diezelfde 144.000 mensen gesproken: 1 Toen zag ik dit: het lam stond op de Sion, en bij het lam waren honderdvierenveertigduizend mensen die zijn naam en die van zijn Vader op hun voorhoofd hadden. 2 Ik hoorde uit de hemel een geluid komen dat klonk als het geluid van geweldige watermassa’s, van zware donderslagen; het klonk als het geluid dat muzikanten maken die op de lier spelen. 3 Er werd voor de troon en voor de vier wezens en de oudsten iets gezongen dat leek op een nieuw lied. Niemand kon het lied begrijpen, behalve de honderdvierenveertigduizend mensen die van de aarde zijn vrijgekocht. 4 Dat zijn degenen die zich niet met vrouwen hebben afgegeven maar maagdelijk zijn gebleven. Zij volgen het lam waarheen het maar gaat. Ze zijn uit de mensheid vrijgekocht om als de eerste opbrengst te worden aangeboden aan God en aan het lam. 5 Geen leugen komt over hun lippen, er valt niets op hen aan te merken.
Conclusie: het zijn dus joden, uit elke stam 12.000 stuks. Het zijn bekeerde joden: die in de Messias geloven. Zij nemen een bijzondere positie in, omdat zij behoren tot Gods uitverkoren volk. Dat zij behoren tot een eerste opbrengst wekt de indruk dat er nog meer bekeerde joden zullen volgen. En dat is vrij logisch als je bedenkt dat de joden Gods uitverkoren volk zijn. Gods Woord zegt immers dat je alleen door het geloof in Jezus Christus behouden kunt worden en nergens anders door. Dus als je in Hem gelooft, dan weet je dat je behouden bent. Maar alle joden die nog geen Messiasbelijdende joden zijn, zouden dan niet behouden worden. Juist daarom is het logisch om te veronderstellen dat God alles uit de kast zal trekken om Zijn kinderen thuis te laten komen. |
Dank je voor de uitleg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:51
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | "Wie zich niet bekeert, zal verloren gaan"
"Toen Jezus begon met prediken, zei Hij tegen de mensen: "Bekeer u, want het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen". Toen de apostelen begonnen met prediken, zeiden zij tegen de mensen: "Bekeer u en laat u dopen". De laatste jaren heb ik steeds meer gelezen en gehoord van voorgangers in Amerika die zich zorgen maken om de prediking in de evangelische beweging. Klinkt deze duidelijke oproep tot bekering nog wel in onze kerken? Zij spreken over het zogenaamde ‘easy believism’. Dat zouden we kunnen vertalen met ‘het gemakkelijke geloof’." Dat schrijft Oscar Lohuis in het Zoeklicht.
"De Amerikaanse evangelist Paul Washer zegt dat door deze zeer oppervlakkige voorstelling van zaken, van wat het inhoudt om christen te worden, massa’s kerkmensen leven in valse gerustheid en op weg zijn naar de eeuwige verdoemenis, ondanks het feit dat zij regelmatig in de kerk zitten. De reden daarvan is dat mensen dan misschien wel een soort belijdenis van geloof hebben gedaan, maar niet tot bekering zijn gekomen."
Oscar Lohuis: "Ook wij moeten oppassen dat we niet goedkope genade prediken. Jezus heeft duidelijk gezegd dat iedereen van tevoren de kosten moet berekenen. Bekering betekent honderdtachtig graden omdraaien. Terwijl je voorheen voor jezelf leefde, voor je eigen genot en je eigen eer en je eigen dingen, ga je voortaan voor God en voor je naaste leven. Zonder de bekering is er geen sprake van echt geloof. Er moet een verandering in het hart plaatsvinden, waardoor je de zonde gaat haten en een verlangen naar God en een heilig leven krijgt. Als dat niet is gebeurd, kun je het Koninkrijk van God niet binnengaan. En Jezus spreekt ook over breken met het kwaad en niet meer de duisternis liefhebben, maar komen tot het licht en goede werken gaan doen (vers 19-21). Jezus laat daarmee zien dat gaan geloven ook inhoudt dat je je bekeert. Op veel andere plaatsen is de Bijbel duidelijk: wie zich niet bekeert, zal verloren gaan. Alleen maar Jezus ‘Here, Here’ noemen is niet genoeg."
"Daarom moet er een duidelijke en een krachtige oproep tot bekering klinken in de prediking. We mogen niet afzakken tot een vooral therapeutisch gekleurde boodschap, zo van ‘Jezus kwam om jouw pijn te verzachten en je wonden te genezen’. Er was zo duidelijk een werking van Gods Geest waar te nemen. Jonge mensen zitten niet te wachten op een zoetsappige boodschap waardoor zij alleen maar over de bol worden geaaid. Toen dacht ik: 'Klinkt de bekeringsoproep eigenlijk wel in onze eigen kerken en in mijn eigen prediking?' Want alleen als we de boodschap van Jezus en de apostelen brengen, zal het de Heer welwillend zijn om Zijn Geest opnieuw over ons uit te storten," aldus Lohuis. |
Wil je aanraden het boekje Het kruis, je kunt er niet omheen van Derek Prince eens door te lezen.
Zonder kruis, geen nieuw huis
In Jezus naam
Amen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:55
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Ik wil Brigit ook in het echt zien, dat is ook natuurlijk leuker  |
Heel herkenbaar. Daarom vandaag een paar open sollicitaties de deur uit gedaan, zodat ik hopelijk dichter bij hem kan gaan wonen. Spannend hoor!!!
Laatst aangepast door
|
KLAPROOS940
|
op dinsdag 29 november 2011, 16:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 16:59
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik lees vrijwel alleen maar low-niveau geblaat op het forum op dit moment....... 
. |
Ja, je kan mij ook wel bedoelen
Heb 't ff een beetje moeilijk, zie beren, terwijl er eigenlijk niets aan de hand is. Daarom heb ik laatste 2 dagen nauwelijks gerageerd, en ben ik van plan even in te binden voorlopig, tot me beter voel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 17:05
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Enne wat als er nu geen lidl is?? Hebben wij hiet niet dus dat gaat nie lukken nie. |
Eh...tja...dan toch maar zelf maken he...koop een paar zakkies griekse kruiden, en een pakkie gehakt.....flessie olijfolie en je bent waar je wezen wil
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 november 2011, 17:07
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Met 2 relaties lekker in restaurantje aan de wildschotel ofzo word weer n latertje en lekker biertje erbij
(of n stuk ontbijtkoek ) |
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|