| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 15:21
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Vandaag een trouwjurk gekocht  |
Zo!
Dat moet een goed gevoel hebben gegeven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 15:35
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | voor de derde maal wil ik je duidelijk maken dat ik de link tussen erfzonde die vergeven zou moeten worden en de kinder-doop ook niet zie, chatuliem;
ik maakte een woord-grapje, maar het lijkt erop dat je dat even niet oppikte?  | Ik begreep je humor wel hoor. Ik ging er alleen maar serieus op in..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SIMON253
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 15:59
|
|
|
|
Even een klop op je schouder, een kus of zomaar een arm. Je ziet veel dingen weer anders en ,t wordt van binnen weer warm. Het zonlicht dringt door de ruiten en lacht je vriendelijk toe. iets minder treurig en moe.
Even een klop op je schouder, een klein en vriend,lijk gebaar. De last die jij hebt gedragen, die till;en we met elkaar. Dan worden de zorgen lichter en dat gepieker verdwijnt, omdat zo,n kleine omhelzing, zo,n zonnestraal je beschijnt.
Even een klop op je schouder: Kom op, nu straalt weer de dag! We gaan er samen voor vechten met ,n gulle, hart,lijke lach. Jij blijft in onze gedachten, totdat de zorg niet meer drukt en wij spontaan kunnen roepen: ""Goddank, het is weer gelukt!""
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 16:25
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik heb keuze nummer 4 helemaal laten verbouwen totdat ie op nummer 1 stond. Beetje veel eisend  |
Hey, als bruid hoor je veeleisend te zijn he  Je had op tv een programma, extreme bruiden, als je die (amerikaanse) dames bezig zag zou je als man zijnde jezelf toch echt ff afvragen of je daar ECHT mee wilt trouwen!
Nummer 4 was mn favoriet, die was al zooooooo mooi Ben benieuwd naar het eindresultaat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 16:26
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Hey, als bruid hoor je veeleisend te zijn he  Je had op tv een programma, extreme bruiden, als je die (amerikaanse) dames bezig zag zou je als man zijnde jezelf toch echt ff afvragen of je daar ECHT mee wilt trouwen!
Nummer 4 was mn favoriet, die was al zooooooo mooi Ben benieuwd naar het eindresultaat! |
no 4 vond iedereen toch mooi?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 16:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik heb onlangs veel warmte uitgestraald en ik meende helaas ook veel warmte te mogen ontvangen...maar ja...  |
Of straalde jij zoveel warmte uit dat je daardoor de warmte van haar niet kon voelen / ontvangen ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 17:05
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Vind je?
Hier ga jij toch echt zelf onderscheid maken hoe de bijbel gelezen dient te worden, simpelweg vanuit het feit dat er niet duidelijk staat hoe je het dient te lezen, maar elk bijbelboek heeft geen voorwoord waarin staat hoe het gelezen moet worden.
En over dat boek wat je noemt, no offence, maar daar steek ik de kachel wel mee aan, daar is hij in mijn beleving net goed genoeg voor...... |
effe dit topic wat nieuw leven inblazen... dat boek harald,waar jij de kachel mee aan wilt maken die wil niet zo goed branden denk ik,misschien kun je dan beter een krant pakken,die wil meestal wel goed branden.
maar goed,maar wat heeft de bijbel dan nog voor waarde voor jou? als je dat wat je niet zo goed uitkomt maar als symbolisch ziet,en andere dingen weer voor waar acht,wat wil je dan als basis zien waar je op terug kunt vallen?
zoals ik al eens eerder zei,er zijn mensen die vertellen hun eigen mening wat ze ervan vinden,en er zijn ook mensen die de bijbel er gewoon bijpakken en kijken wat die ervan zegt.
een eigen mening hebben is prima,maar dat heeft verder geen invloed op hoe het zal gaan in de toekomst. we hebben de bijbel gekregen als leidraad van Gods woord,en die mogen we zien als de waarheid. als de die zoveel mogelijk letterlijk nemen,dan zitten we vast en zeker het dichtste bij de waarheid.
Laatst aangepast door
|
BERT168
|
op maandag 5 december 2011, 17:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 17:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | no 4 vond iedereen toch mooi?  |
Haha nee, niet die nummer 4. Bij nader inzien was die gewoon te zwaar. Pfffft watje, ik had na het passen van die jurk, allebij de keren rugpijn, dus die mooie ging helaas niet door. Ik bedoelde, de jurk die we allemaal op nummer vier hadden gezet omdat het de minst mooie was van de vier. Maar inmiddels is die de mooiste omdat ik hem aan heb laten passen Ik kan geen foto neerzetten hè, want ook mister bruidegom kan meelezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 17:08
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Haha nee, niet die nummer 4. Bij nader inzien was die gewoon te zwaar. Pfffft watje, ik had na het passen van die jurk, allebij de keren rugpijn, dus die mooie ging helaas niet door. Ik bedoelde, de jurk die we allemaal op nummer vier hadden gezet omdat het de minst mooie was van de vier. Maar inmiddels is die de mooiste omdat ik hem aan heb laten passen Ik kan geen foto neerzetten hè, want ook mister bruidegom kan meelezen  |
die heeft toch meestal de ogen dicht? hoest met de bank ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 17:11
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Haha nee, niet die nummer 4. Bij nader inzien was die gewoon te zwaar. Pfffft watje, ik had na het passen van die jurk, allebij de keren rugpijn, dus die mooie ging helaas niet door. Ik bedoelde, de jurk die we allemaal op nummer vier hadden gezet omdat het de minst mooie was van de vier. Maar inmiddels is die de mooiste omdat ik hem aan heb laten passen Ik kan geen foto neerzetten hè, want ook mister bruidegom kan meelezen  |
en nou heb ik ff geen idee meer welke je bedoelt,hihi. Die ene waarvan we een bepaalde aanpassing besproken hebben (karatejurk ) Maar eigenlijk waren ze alle 4 wel heel erg mooi he....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 5 december 2011, 17:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 17:12
|
|
|
|
Maandag 5 december, Psalm 139: 19-24; Doorgrond mijn hart.
Sinterklaasavond! Lang leve de Hollandse gezelligheid! Even alle ellende vergeten de kachel aan, de zak van zolder, gevulde speculaas, marsepein en pepernoten – oerknusse huiselijkheid te top! En dan ook nog het slot van psalm 139. Maar dat slot is wel het minst geschikte psalmgedeelte voor sinterklaasavond dat je lezen kunt. Het spreekt over haat. ‘Zou ik niet haten wie u haten?’ De psalm liegt er niet om: ; Ik haat hen, zo fel als ik haten kan, ze zijn mijn vijand geworden.’ De goed-heilig-man ziet je al aankomen! Ik vermoed dat hij je nog geen pepernoot zal geven… En wat nog veel belangrijker is: zou je er wel bij Christus mee voor de dag komen, met het slot van deze psalm? Past dit doek vol haat- en wraakgevoelens wel in de lijst van het evangelie? Hoe belangrijk de woede en het verdriet van de psalmdichter ook zijn, haat staat inderdaad haaks op de grondregels van Gods koninkrijk. Hoewel… het gaat hier om hen die Gód haten. Het gaat hier om afkeer van alles wat goed en goddelijk is. De dichter heeft hier handlangers van de duivel, demonische kwelgeesten op het oog; hij heeft het over laffe moordenaars, niets en niemand ontziende terroristen. Kun je zulke mensen anders tegemoet treden dan met haat? Ja, toch. Zie Jezus. En alsof de dichter van de psalm zelf ook wel aanvoelt dat hij met zijn haat zomaar de grenzen van Gods koninkrijk zou kunnen overschrijden, besluit hij zijn lied met een gebed. ‘Zie of ik geen verkeerde weg ga, en leid mij over de weg die eeuwig is.’ Sinterklaas weet met dit verlanglijstje geen raad. Maar de goede, heilige man die Christus is, wel. Zijn Geest doet niets liever dan ons leiden op een weg van oprechte vergeving en waarachtige liefde.
Doorgrond, o God, mijn hart; het ligt toch open voor uw aangezicht. Toets mij of niet een weg in mij mij schaadt en leidt aan U voorbij. O God, houd mij geheel omgeven, en leid mij op de weg ten leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 17:25
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | en nou heb ik ff geen idee meer welke je bedoelt,hihi. Die ene waarvan we een bepaalde aanpassing besproken hebben (karatejurk ) Maar eigenlijk waren ze alle 4 wel heel erg mooi he.... |
Hahaha, ja de karatejurk Op blote voeten natuurlijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 17:39
|
|
|
|
ik lig te woelen in mijn bed ik lig te woelen in mijn bed ik heb mijn schoen al klaar gezet ik heb mijn schoen al klaar gezet ik denk dat ik hem al een beetje hoor ik denk dat ik hem al een beetje hoor straks glijdt hij onze schoorsteen door straks glijdt hij onze schoorsteen door
knik, knik, ‘k heb de bibber in mijn knieën want vannacht komt Sint Niklaas tik, tik ‘k hoor ze stappen met zijn drieën de Sint, zijn paard en Pieterbaas
al ben ik echt verschrikkelijk moe al ben ik echt verschrikkelijk moe ik krijg mijn ogen echt niet toe ik krijg mijn ogen echt niet toe ik kijk veel liever naar de maan ik kijk veel liever naar de maan want straks dan komt de Sint eraan want straks dan komt de Sint eraan
knik, knik, ‘k heb de bibber in mijn knieën want vannacht komt Sint Niklaas tik, tik ‘k hoor ze stappen met zijn drieën de Sint, zijn paard en Pieterbaas knik, knik, ‘k heb de bibber in mijn knieën want vannacht komt Sint Niklaas tik, tik ‘k hoor ze stappen met zijn drieën de Sint, zijn paard en Pieterbaas de Sint, zijn paard en Pieterbaas de Sint, zijn paard en Pieterbaas de Sint, zijn paard en Pieterbaas
http://www.youtube.com/watch?v=X9hy9fvC2dE
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 17:43
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ik lig te woelen in mijn bed ik lig te woelen in mijn bed ik heb mijn schoen al klaar gezet ik heb mijn schoen al klaar gezet ik denk dat ik hem al een beetje hoor ik denk dat ik hem al een beetje hoor straks glijdt hij onze schoorsteen door straks glijdt hij onze schoorsteen door
knik, knik, ‘k heb de bibber in mijn knieën want vannacht komt Sint Niklaas tik, tik ‘k hoor ze stappen met zijn drieën de Sint, zijn paard en Pieterbaas
al ben ik echt verschrikkelijk moe al ben ik echt verschrikkelijk moe ik krijg mijn ogen echt niet toe ik krijg mijn ogen echt niet toe ik kijk veel liever naar de maan ik kijk veel liever naar de maan want straks dan komt de Sint eraan want straks dan komt de Sint eraan
knik, knik, ‘k heb de bibber in mijn knieën want vannacht komt Sint Niklaas tik, tik ‘k hoor ze stappen met zijn drieën de Sint, zijn paard en Pieterbaas knik, knik, ‘k heb de bibber in mijn knieën want vannacht komt Sint Niklaas tik, tik ‘k hoor ze stappen met zijn drieën de Sint, zijn paard en Pieterbaas de Sint, zijn paard en Pieterbaas de Sint, zijn paard en Pieterbaas de Sint, zijn paard en Pieterbaas
http://www.youtube.com/watch?v=X9hy9fvC2dE
|
Eh....hoe oud was jij ook al weer Frankie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 18:10
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | En over dat boek wat je noemt, no offence, maar daar steek ik de kachel wel mee aan, daar is hij in mijn beleving net goed genoeg voor...... |
dat verbaast me, harald; wat is daar de reden van? ik moet zelf zeggen dat ik het boek met veel plezier heb gelezen namelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 18:36
|
|
|
|
boere kool en ijs toe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 18:47
|
|
|
|
Van de personeelsvereniging kregen we vandaag een pen,gedicht,chocoladeletter en knabbels voor de hele dag(sigaar uit eigen doos dus)........... Van mijn baas een.......(schrik niet!!!!!!!)chocoladelolly..................wow,ik kijk al uit naar het kerstpakket,misschien wel 2 !!! chocoladelollies?
Een mooi moment?Niet echt maar we hebben er wel heerlijk om kunnen lachen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 18:49
|
|
|
|
|
Toch maar weer een berichtje,ik zou nl. graag het een en ander willen doorgeven aan Momo maar ze is hier niet meer.........ik heb van iemand een mailadres gekregen maar dat werkt niet,wil iemand voor mij wat doorgeven?Please?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 19:26
|
|
|
|
Eerst een intro, want stel je voor: het is niet je niet bekend dat die in het rood geklede oude vent in Nederland is met een reden
elk jaar zingen de kinderkeeltjes in het koor: “Kom maar binnen met je knecht!” en tadaa, weer een wortel als hoofdgerecht voor het arme paard (maar ach, weet die veel)
Kijk, het belangrijkste komt even na zeven uur dan pakt die man namelijk z’n grote boek en gaat hij naar al je daden op zoek. Goede en slechte, alles komt aan het licht
Eigenlijk is het wel een beetje zuur doe je het hele jaar je best om goed te zijn alleen nét op het einde verzorg je je broeder zielenpijn dan ben je voor Sint eigenlijk al afgegleden
5 december, m’n laatste kans vandaag: Ik google naar sinterklaasliedjes en zing me schor, dit is toch goed voor op z’n minst een reep van Cote d’Or want met veel moeite pers ik nog een refreintje uit m’n keel
Toch krijg ik een wee gevoel in mijn maag Stel je voor dat het allemaal niet baat en ik m’n reputatie eigenlijk te erg heb geschaad, dan komt dat enkeltje met die boot nu wel vol in zicht
Sorry buren, ik moet nog even door met zingen. Ik besef nu terdege dat ik stout ben geweest als ik stop kan ik wel dag zeggen tegen dit feest opgeven kan ik niet en daarom als bonus nog een gedicht
Als ik nu geen spijt heb gebeuren er nare dingen niet zozeer mijn verblijf in Spanje, dat lijkt me wel tof maar ja, drie dagen reizen in zo’n zak van jutestof dat had ik toch wel graag vermeden
zo’n zak is niet alleen nauw maar hij ruikt ook muf Ik hoop dus dat mijn broeder me kan vergeven en ik met het oordeel van Sint hier door kan leven en morgen met een blij hart m’n chocoladeletter deel
Of stel ik me nu aan en is dat jute geval gewoon pure bluf?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 19:26
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Toch maar weer een berichtje,ik zou nl. graag het een en ander willen doorgeven aan Momo maar ze is hier niet meer.........ik heb van iemand een mailadres gekregen maar dat werkt niet,wil iemand voor mij wat doorgeven?Please? | Ik neem wel even contact met haar op voor je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 19:34
|
|
|
|
Hallo allemaal ik vraag gebed voor een vriend van mij dat hij bevrijd zal worden uit de duisternis en van duistere machten IK geloof dat GOD meer kan doen dan hij ik jij hij wij jullie en zij die voor hem zorgen nu ziekenhuis afd psychiatrie dan wij kunen bidden of beseffen maar ik weet ook zonder grote doorbraak en ik vraag nu iedereen en gebed voor HEM te doen in de naam van Jezus demonen uit te werpen die niet in een tempel( zijn lichaam) van de HEER horen IK geloof dat GOD bij machte is hem te geven wat hij van node is dat hij de kracht mag krijgen om op te staan zijn dingen te doen voor zich zelf kan zorgen van eten tot opstaan tanden poetsen maar voor al dat zijn hoofd rust zal krijgen dat hij anders kan denken dan dat de boze alles doet GOD is overwinnaar in alle dingen ik gloof dat veel gebed veel kacht heeft willen jullie die dit lezen voor Hem bidden Reijer is zijn naam maak hem door bidden en smeken bij GOD bekend dat hij opnieuw een kind van de Vader mag worden AMEN ik zeg AMEN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 19:36
|
|
|
|
Jolan , even wat anders : Wanneer hoop je te gaan trouwen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 19:38
|
|
|
|
marry klopt helemaal uiteindelijk hebben we allemaal leiding leiding is ook wel zwaar het is iets zoveer ik weet nog nooit voor gevallen kan gebeuren.we hebben het heel goed gedaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VANDAM845
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 19:39
|
|
|
|
goed iedee herman dat bedoel ik nu.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 19:43
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Visser je was ook dom...nooit vertellen op welke leeftijd het al begon!!! |
Ik weet het , ik weet het. Het staat hier in het verkeerde topic. Had bij "hoe eerlijk is mijn profiel"topic moeten staan.
Visser, dik??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 19:44
|
|
|
|
Heer raak mijn hart aan maak mij bereid UW pijn te voelen voor hen wie er lijd Uw tranen te huilen bewogen te zijn oo raak mijn hart aan heer maak mij bereid
Zo mooi om zo te mogen leven net als Jezus bewogen te zijn voor anderen die nood pijn en verdriet hebben ook in deze dagen voor kerst wees een lichtje in het donker ook al schijnt het nu nog niet wees een lichtje in het donker GOD is het die je ziet ALs jij er bent voor HAAR voor HEM dan laat GOD horen zijn stem, Hij geeft gebrokenen van hart elke dat een nieuwe start wees gezegend bij alles wat je doet doe het voor de Vader dan doen we het goed ..
Lieve groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 19:58
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Eh....hoe oud was jij ook al weer Frankie?  |
volgens mij heeft Floshke wat gepost terwijl ik weg was...dat doet me aan iemand denken uit Zeeland die ook zo'n rebel thuis heeft...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 20:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | volgens mij heeft Floshke wat gepost terwijl ik weg was...dat doet me aan iemand denken uit Zeeland die ook zo'n rebel thuis heeft...  |
Hèhè, ben ik het eindelijk 's een keer niet die het gedaan heeft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|