ChristianMatch

Forum

operatie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3275 3276 3277 3278 3279 3280 3281 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 11:27

JOSINA022 schreef:
Beste mensen,

Na alle "ellende" die ik hier heb gepost, wil ik nu ook graag vertellen dat het goed gaat!

Sinds vorige week ben ik begonnen met fysiotherapie en aankomende vrijdag ga ik voor het eerst een paar uurtjes adminstratief werk doen. Na maanden eindelijk weer terug op de werkvloer!

Ik ben blij en vooral heel dankbaar. Dankbaar dat ik hier mijn verhaal kwijt kon en voor alle lieve reacties.

Maar bovenal ben ik God erg dankbaar dat Hij mij zo voelbaar steeds nabij is geweest en nu ook mijn genezingsproces zegent!

Fijn Jose, dat je weer aan het werk kunt. Je moet ergens een begin hebben van herstel, en dat punt ben je blijkbaar gepasseerd. Mooi zo!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 11:56

Het is niet altijd wat het lijkt
Twee reizende engelen stapten om te overnachten in het huis van een rijke familie.
De familie was onbeleefd en weigerde de engelen te laten overnachten in het gastenverblijf van hun landhuis.
In plaats daarvan kregen de engelen een kleine ruimte in de koude kelder.
Toen ze hun bed opmaakten op de harde vloer, zag de oudere engel een gat in de muur en repareerde het.
Toen de jongere engel vroeg waarom hij dat deed, antwoordde de oudere engel: “Het is niet altijd wat het lijkt”.

De volgende nacht wilden de engelen overnachten in een huis van een erg arme, maar erg gastvrije boer en zijn vrouw. Nadat ze het kleine beetje voedsel dat ze hadden met de engelen hadden gedeeld, liet het echtpaar de engelen in hun bed slapen, zodat ze een goede nachtrust hadden.
Toen de volgende morgen de zon op kwam troffen de engelen de boer en zijn vrouw in tranen aan.
De enige koe die het echtpaar had en haar melk was hun enige bron van inkomsten, lag dood in de wei.
De jongere engel was woedend en vroeg aan de oudere engel: “Hoe kon je dit laten gebeuren? De eerste man had alles, toch hielp je hem”, beschuldigde ze de oudere engel. “De tweede familie had weinig tot niets, maar was bereid alles te delen en toch laat je hun koe doodgaan.” “Het is niet altijd wat het lijkt”, antwoordde de oudere engel.
“Toen we in de kelder van het landhuis waren, zag ik dat er goud zat verstopt in het gat in de muur. Omdat de eigenaar zo van hebzucht vervuld was en niets van zijn rijkdom wilde delen, heb ik het gat verzegeld zodat hij het niet zal vinden.
Toen we afgelopen nacht op het bed van de boer sliepen, kwam de engel des doods om zijn vrouw op te halen. In plaats daarvan gaf ik hem de koe. Het is niet altijd wat het lijkt”.

Soms is dat precies wat er gebeurt als dingen niet zo uitpakken als had gemoeten. Als je vertrouwen en geloof hebt, dan moet je er ook op vertrouwen dat alle uitkomsten van de dingen die gebeuren altijd in je voordeel zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 11:58

(sorry het topic aanmelden ging fout)
het moest zijn;
HET IS NIET ALTIJD WAT HET LIJKT

maar wat is jullie ervaring hiermee kun je idd terug kijken op zaken als zijnde Gods hand daarin??

Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 7 december 2011, 12:00
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:11

GRACE585 schreef:
Terug on topic!!!

WAT DOE JIJ MET DE TIJD DIE JOU NOG REST

Psychische en lichamelijk opknappen! En de Heere dankbaar zijn met de tijd die Hij me het afgelopen jaar heeft gegeven, het was zeker geen makkelijk jaar zeg maar gerust een hele zware, maar ook een rijk jaar waarin ik veel heb mogen leren Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:15

JOLAN931 schreef:
Zou het? Zou een mens maar een ware hebben? Achteraf kun je zien met wie je het gelukkigst was, maar ik denk dat je meerdere gelukkige huwelijken kunt hebben omdat de personen verschillen. Iedere gelukkige relatie zal daarom weer anders voelen als de vorige

Inderdaad, ik geloof ook niet dat er maar 1 iemand op de wereld rondloopt waarmee je gelukkig kan worden.
En wat bedoelen we eigenlijk met de ware, de ware voor nu, de ware tot het misgaat, de ware voor altijd?
Geloof dat ik zojuist tot de conclussie ben gekomen dat de ware gewoon niet bestaat Geschokte, onthutste smiley

Maar om ontopic te blijven: mn mooiste moment vandaag was wakker worden naast de man waar ik al drie en half jaar heel gelukkig mee ben Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:19

GRACE585 schreef:
Kerst

Een man in Eindhoven belt zijn zoon in Parijs daags voor Kerstavond en zegt "Ik vind het vreselijk om je dag te verpesten maar ik moet je vertellen dat je moeder en ik gaan scheiden, vijfenveertig jaar ellende is genoeg."

Waar heb je het over schreeuwt de zoon.

We kunnen elkaar niet meer luchten of zien zegt de vader, wij worden ziek van elkaar, het maakt me al beroerd om erover te praten, dus vertel jij het je zuster in Londen maar

De zoon belt als de bliksem zijn zus die zowat explodeert aan de telefoon.

Er wordt om de donder niet gescheiden schreeuwt ze, ik regel dit wel.

Ze belt Eindhoven en gilt tegen haar vader ER WORDT NIET GESCHEIDEN. Je doet helemaal niks voor dat ik er ben. Ik bel mijn broer terug en wij zijn er morgen en voor die tijd doe je helemaal niks, versta je.

De vader hangt de telefoon op. Grijnst tegen zijn vrouw en zegt "Zo, da's geregeld. Ze zijn met Kerst hier

en ze betalen zelf de reis".
x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x

hahahahaha Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:21

HANNAH810 schreef:
chatuliem.......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
voor de vierde keer probeer ik je nu duidelijk te maken, dat ik geen verband zie tussen "erfzonde" die vergeven zou moeten worden, en de kinderdoop, die jij besprenkeling noemt.

als verdere toelichting wil ik zeggen, dat er een significant Knipoog smiley verschil is tussen de begrippen "zonde" en "zonden".
erfzonde is een begrip, een term.
het begrip zonde is dit ook.
het is niets meer dan een aanduiding, waar geen dirécte schuldvraag bij komt kijken; het is een feitelijke weergave.

het begrip zonden is een ander verhaal. zonden zijn daden, of dingen die je nalaat en dat maakt dat er wel dégelijk een schuldvraag bij komt kijken.
wanneer je je dus niet bekeerd, en God je leven toewijd, ben je wel ongehoorzaam/maak je je schuldig aan zonden omdat je Hem het recht op je leven ontzegt.

om het met andere woorden te zeggen;
erf-zonde is iets dat aangeeft dat je als kind de NEIGING tot zondigen/ongehoorzaamheid aan God hebt.
zonden zijn daden waar je voor verantwoordelijk gehouden wordt, zoals jezelf niet bekeren/God niet op Zijn woord geloven.

daarnaast wil ik je nogmaals vragen eens werkelijk te lezen wat ik je schreef. ik zal het hieronder voor jouw gemak even opnieuw plaatsen;
mijn vraag was waarmee je het in dit stukje niet eens kunt zijn;

en voor degenen die niet zo heel veel zin hebben dit allemaal door te lezen, de kernregel;

De zonde welke bedreven werd door Adam en Eva, de ongehoorzaamheid aan hun Schepper, wordt door elk ongelovig mens herhaald. Aangezien God de Schepper van het leven is, mag Hij van de mens verlangen dat deze Hem dient. Zolang de mens dat niet doet, is er sprake van 'erfzonde'oftewel het herhalen van de zonde van Adam en Eva.

nogmaals; erfzonde is niets meer of minder dan een term om aan te geven dat je met een "zwart en ongelovig hartje" geboren wordt. (en dus zo God niet kunt dienen als waar Hij recht op heeft.
Minimalizeer je nu zelf niet de betekenis van erfzonde? Ik pak eens het doopformulier erbij:
Quote:
In Zijn Woord heeft God ons geopenbaard, hoe wij de Doop moeten verstaan. Ten eerste zegt de Doop ons, dat wij met onze kinderen in zonde ontvangen en geboren en daarom kinderen des toorns zijn. Wij kunnen in Gods rijk niet komen, tenzij wij wedergeboren worden. De onderdompeling in of besprenging met het water stelt ons de onreinheid van ons hart voor ogen. Zo worden wij vermaand onszelf te mishagen, ons voor God te verootmoedigen en onze reiniging en zaligheid buiten onszelf te zoeken.
Ten tweede is de Doop een teken en zegel van de afwassing der zonden in Jezus Christus. Daarom worden wij gedoopt in de Naam van God, de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Als wij gedoopt worden in de Naam van de Vader, betuigt en verzegelt God de Vader ons, dat Hij met ons een eeuwig verbond der genade opricht, ons tot Zijn kinderen en erfgenamen aanneemt, en daarom met alle goed ons verzorgen en alle kwaad van ons weren of ons ten beste keren wil. En als wij in de Naam van de Zoon gedoopt worden, verzegelt ons de Zoon, dat Hij ons wast in Zijn bloed van al onze zonden en ons in de gemeenschap van Zijn dood en opstanding inlijft, zodat wij van onze zonden bevrijd en
rechtvaardig voor God gerekend worden. Als wij gedoopt worden in de Naam van de Heilige Geest, verzekert Hij ons, dat Hij in ons wonen en ons tot leden van Christus heiligen wil. Hij toch eigent ons toe wat wij in Christus hebben: de afwassing van onze zonden en de dagelijkse vernieuwing van ons leven, totdat wij eenmaal met de gemeente der uitverkorenen voor God zullen staan in het eeuwige leven, heilig en onbesmet.
Met de eerste stelling gaat het al helemaal mis, vind ik. Het is idd zo, dat we geboren worden met een zondige natuur. Maar we worden niet geboren als kinderen des toorns. Paulus vertelt in Rom 7:9 een heel ander verhaal. Hij beschrijft zijn kindertijd als zijnde de tijd zonder de wet en de tijd zonder schuld. We worden dus niet geboren onder het oordeel, nee het oordeel begint pas te groeien met onze kennis van Gods Woord en onze onderscheiding van goed en kwaad. Immers zelfs binnen de joodse theologie bestond geen erfzonde.
In jouw ogen is erfzonde een status, zonder dat het verbonden wordt aan schuld. Ik lees dit echter anders. Door deze status zijn we veroordeeld als baby, als kind en als volwassene. En daar ben ik het niet mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:45

LISA610 schreef:
Hai Willemijn. Ik herken het wel hoor, die tegenstand tegen herdoop. Zo heb ik dat zelf ook heel lang gezien. Ik was belijdend lid van de PKN en ik heb me op 26 september 2010 laten dopen door onderdompeling in een evangelische gemeente. Ik heb me echter niet laten dopen omdat ik dan lid mocht worden van die gemeente. Dat is nooit als voorwaarde gesteld, hoewel het natuurlijk wel zo is dat je lid wordt als je gedoopt bent. Er zijn bij ons echter ook tal van mensen die al jaren in onze gemeente komen, overal in meedraaien alsof zij lid zijn maar die niet zijn gedoopt. Overigens kun je ook alleen maar lid worden van een PKN-kerk als je bent gedoopt, dus op zich is het niet zo gek dat dit in een evangelische kerk ook zo is. De vraag is dan ook eerder of het nodig is om gedoopt te worden door onderdompeling als je als baby bent gedoopt en later ook nog belijdenis hebt gedaan. Ik ben op dat punt tot een heel ander inzicht gekomen, omdat ik de doop door onderdompeling als een heel andere doop zie dan de kinderdoop. Als je gedoopt wordt door onderdompeling is dat een hele persoonlijke keuze. Voor mij geldt dat er een heel proces aan vooraf is gegaan voordat ik tot die keuze kwam. Ik beschouw dat moment van die doop door onderdompeling nog steeds als één van de mooiste momenten uit mijn leven. Maar ik heb mij dus niet laten dopen omdat ik lid wilde worden van de gemeente waar ik me heb laten dopen. Ik ben lid geworden van die gemeente, omdat ik me daar heb laten dopen. Dat klinkt bijna hetzelfde, maar er is toch een heel groot verschil. Zou het kunnen zijn dat jullie voormalige gemeentelid een vergelijkbare keuze heeft gemaakt, juist doordat ze zulke mooie momenten met God heeft beleefd tijdens die ziekenzalving?

Nee, het is een heel ander verhaal....Het was(helaas is zij overleden) iemand die terminaal ziek was en dan heb je de tijd ook niet voor lange processen he....En er speelden heel andere dingen mee....
Je kan doop en belijdenis wel een beetje vergelijken he? He tja zeggen tegen God......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:49

CHATULIEM619 schreef:
Minimalizeer je nu zelf niet de betekenis van erfzonde? Ik pak eens het doopformulier erbij:

Met de eerste stelling gaat het al helemaal mis, vind ik. Het is idd zo, dat we geboren worden met een zondige natuur. Maar we worden niet geboren als kinderen des toorns. Paulus vertelt in Rom 7:9 een heel ander verhaal. Hij beschrijft zijn kindertijd als zijnde de tijd zonder de wet en de tijd zonder schuld. We worden dus niet geboren onder het oordeel, nee het oordeel begint pas te groeien met onze kennis van Gods Woord en onze onderscheiding van goed en kwaad. Immers zelfs binnen de joodse theologie bestond geen erfzonde.
In jouw ogen is erfzonde een status, zonder dat het verbonden wordt aan schuld. Ik lees dit echter anders. Door deze status zijn we veroordeeld als baby, als kind en als volwassene. En daar ben ik het niet mee eens.

Weet je nu wat ik zo boeiend vind? We lezen allemaal uit dezelfde Bijbel en interpeteren zoveel dingen totaal anders teriwjl we allemaal zeggen dat de Bijbel de handleiding voor je leven is......en velen zeggen ook daarbij dat de Bijbel de absolute waarheid is in hun ogen......en toch lijkt het soms of we allemaal een verschillende Bijbel lezen als ik lees hoe het opgevat wordt......dus de leidraad in je leven en die absolute waarheid is ook weer heel persoonlijk......er is dus eigenlijk geen: De Waarheid, het blijft een persoonlijke waarheid......
En even voor alle duidelijkheid: ik heb het over de Bijbel an sich, niet over allemaal verschillende nieuwe en oude vertalingen.......
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:51

FRANKT627 schreef:

Hé Frank. Ik ben met jou eens dat Pasen het grootste feest is. Dat neemt niet weg dat ook kerst een groot feest mag zijn, want per slot van rekening vieren wij christenen dan dat Jezus is geboren. En uiteindelijk is dat het begin van hetgeen wat met Pasen heeft plaats gevonden. Dus ja, Pasen is het belangrijkste feest. Maar ook kerst is volop reden tot feest in mijn ogen en ik meen niet dat je dat feest dan in alle soberheid moet vieren. Dat deden de engelen ook niet toen zij aan de herders vertelden dat Jezus was geboren:
8 Niet ver daarvandaan brachten herders de nacht door in het veld, ze hielden de wacht bij hun kudde. 9 Opeens stond er een engel van de Heer bij hen en werden ze omgeven door het stralende licht van de Heer, zodat ze hevig schrokken. 10 De engel zei tegen hen: ‘Wees niet bang, want ik kom jullie goed nieuws brengen, dat het hele volk met grote vreugde zal vervullen: 11 vandaag is in de stad van David jullie redder geboren. Hij is de messias, de Heer. 12 Dit zal voor jullie het teken zijn: jullie zullen een pasgeboren kind vinden dat in een doek gewikkeld in een voederbak ligt.’ 13 En plotseling voegde zich bij de engel een groot hemels leger dat God prees met de woorden:
14 ‘Eer aan God in de hoogste hemel
en vrede op aarde voor alle mensen die hij liefheeft.’

Als ik dit lees krijg ik de indruk dat er een behoorlijk feest gaande was in de hemel.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

ERIKA129 schreef:
Psychische en lichamelijk opknappen! En de Heere dankbaar zijn met de tijd die Hij me het afgelopen jaar heeft gegeven, het was zeker geen makkelijk jaar zeg maar gerust een hele zware, maar ook een rijk jaar waarin ik veel heb mogen leren Lachende smiley

Wat mooi dat je dat zo kan zeggen Erika, na zo'n moeilijk jaar!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 7 december 2011, 13:02
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:54

De bijbel als absolute waarheid

Natuurlijk niet.
Er zijn nog andere waarheden die we in ons leven nodig hebben en die niet in de Bijbel staan.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:54

CHATULIEM619 schreef:

Met de eerste stelling gaat het al helemaal mis, vind ik. Het is idd zo, dat we geboren worden met een zondige natuur.

goed, dan zijn we er uit, toch?

Maar we worden niet geboren als kinderen des toorns.
dat hoor je mij dus ook nergens zeggen, chatuliem;
generaliseren heeft als gevaar dat je verwachtingen plaatst bij het denk-raam van iemand, omdat je toevallig weet in welke kerkelijke achtergrond iemand is opgegroeid; in dit geval ben je echter in discussie met een meisje dat wel degelijk zelf heeft leren nadenken, en de formulieren niet ziet als basis voor haar geloofsleven.
het enige geschrift, dat ik als Waarheid ervaar, is de bijbel zélf.

Paulus vertelt in Rom 7:9 een heel ander verhaal. Hij beschrijft zijn kindertijd als zijnde de tijd zonder de wet en de tijd zonder schuld. We worden dus niet geboren onder het oordeel, nee het oordeel begint pas te groeien met onze kennis van Gods Woord en onze onderscheiding van goed en kwaad. Immers zelfs binnen de joodse theologie bestond geen erfzonde.

het staat in dit doopformulier ook anders, chatuliem.
maar (oei oei, kan een refo-tje dit zeggen op een openbaar forum? Knipoog smiley ) ik denk in deze dus niet zoals de meeste reformatorische mensen, en ben het roerend met je eens.
je leest hetzelffde in het laatste hoofdstuk van het boek job waar de HEERE God zegt; zou ik deze stad dan niet sparen..........etc
ik denk dat kinderen min of meer verantwoordelijk worden wanneer ze het verschil leren kennen tussen hun linker en rechter hand (symboliek van goed en kwaad)

ik denk echter dat er wordt bedoeld, dat onze kinderen geboren worden met een zwart hart, en dat wanneer zij niet tot bekering komen, (hun hartje wit gewassen wordt) inderdaad verloren gaan. als je deze nuancering toepast op het door jou aangehaalde doopformulier, kan ik het er wel mee eens zijn.

ik realiseer me overigens dat ik met de eerste regels van de voorlaatste alinea wellicht een aantal reformatorisch denkenden op deze site gigantisch laat schrikken met mijn visie, dus ga gerust de discussie aan over dit onderwerp...... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 7 december 2011, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:01

En dan gaat het weer kerst worden...

Ja, zoals elk jaar. Dan horen we die mooie (?) liederen in de winkels en straten en de tv puilt uit van de kookprogramma's waar duur en moeilijke recepten worden aangesmeerd. De boom kan niet groot genoeg zijn om al die pakjes onder te leggen. We maken ons ook zorgen welke ballen we er in hangen... De familie of vrienden worden opgetrommeld. We vertellen 100 keer hetzelfde verhaal van hoe leuk en gezellig het gaat zijn. De mensen die 5 keer zeggen dat ze eenzaam zijn omdat ze niemand hebben zijn dan zielige zeurpieten...Ja, het gaat weer kerst worden...Maarre, wat vieren we nu eigenlijk ook alweer op Kerstmis?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:03

Gebedsgenezing zin of onzin?

Onzin. Niet meer of minder dan dat.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:08

FRANKT627 schreef:
En dan gaat het weer kerst worden...

Ja, zoals elk jaar. Dan horen we die mooie (?) liederen in de winkels en straten en de tv puilt uit van de kookprogramma's waar duur en moeilijke recepten worden aangesmeerd. De boom kan niet groot genoeg zijn om al die pakjes onder te leggen. We maken ons ook zorgen welke ballen we er in hangen... De familie of vrienden worden opgetrommeld. We vertellen 100 keer hetzelfde verhaal van hoe leuk en gezellig het gaat zijn. De mensen die 5 keer zeggen dat ze eenzaam zijn omdat ze niemand hebben zijn dan zielige zeurpieten...Ja, het gaat weer kerst worden...Maarre, wat vieren we nu eigenlijk ook alweer op Kerstmis?

WAT we vieren, Frank...dat weten wij CM mensen meestal nog wel.....
Maar vieren....das iets wat zo mooi is om SAMEN te doen....
Ben ik nou een zielige zeurpiet? Smiley die vol vragen zit Zieke smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:11

MARRY942 schreef:
Ben ik nou een zielige zeurpiet? Smiley die vol vragen zit Zieke smiley Verlegen lachende smiley

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:12

christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie

alles is relatief...het biedt niet meer of minder kansen dan een vaste relatie te vinden in een kroeg, de Hema, AH...

sommige mensen houden van 'hoppen' of met het spelen van gevoelens en dan kan CM wel voor hen een oplossing zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:13

GRACE585 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond

Thx Grace!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:16

MARRY942 schreef:

Het ging niet zozeer om die vraag ik die ik op het laatste stelde. Dat was een retorische vraag...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:19

YELNIN491 schreef:
topic krijgt een hoog engelengehalte Zieke smiley

Eerder een hoog moderator gehalte Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:22

FRANKT627 schreef:
Gebedsgenezing zin of onzin?

Onzin. Niet meer of minder dan dat.

jammer frank misschien mijn bijdrage nog niet gelezen?
en ook in Gods woordt vind je genezingen dmv gebed.
al ben ik het met de meesten eens dat zoiets niet afgedwongen wordt
en heeft het mijns insziens ook niets met de grootte van je geloof te maken.
maar staat er ook niet geschreven je ontvangt niet omdat je niet bidt??
wat dan met de tekts met bidden en smeken???
wil God dan ineens niet meer gebeden zijn???
wat dan als je het op je hart krijgt voor iemand te bidden ongeacht of dit nu voor genezing is of iets anders en je gebeden worden verhoord????
was dat gebed dan niets??? of onzin????
zomaar ff wat vragen om over te denken hoor. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:24

GRACE585 schreef:
Kerst

Een man in Eindhoven belt zijn zoon in Parijs daags voor Kerstavond en zegt "Ik vind het vreselijk om je dag te verpesten maar ik moet je vertellen dat je moeder en ik gaan scheiden, vijfenveertig jaar ellende is genoeg."

Waar heb je het over schreeuwt de zoon.

We kunnen elkaar niet meer luchten of zien zegt de vader, wij worden ziek van elkaar, het maakt me al beroerd om erover te praten, dus vertel jij het je zuster in Londen maar

De zoon belt als de bliksem zijn zus die zowat explodeert aan de telefoon.

Er wordt om de donder niet gescheiden schreeuwt ze, ik regel dit wel.

Ze belt Eindhoven en gilt tegen haar vader ER WORDT NIET GESCHEIDEN. Je doet helemaal niks voor dat ik er ben. Ik bel mijn broer terug en wij zijn er morgen en voor die tijd doe je helemaal niks, versta je.

De vader hangt de telefoon op. Grijnst tegen zijn vrouw en zegt "Zo, da's geregeld. Ze zijn met Kerst hier

en ze betalen zelf de reis".
x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x

Gggrijns ... hoeveel rijbanen moest die brug ook alweer hebben ?? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:32

we waaien bijna weg
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:38

WILLEMIJN232 schreef:
Nee, het is een heel ander verhaal....Het was(helaas is zij overleden) iemand die terminaal ziek was en dan heb je de tijd ook niet voor lange processen he....En er speelden heel andere dingen mee....
Je kan doop en belijdenis wel een beetje vergelijken he? He tja zeggen tegen God......

Inderdaad Willemijn, het is in beide gevallen een "ja" zeggen tegen God. Toen ik belijdenis deed, had ik ook het idee dat ik daarmee vooral "ja" zei tegen God. En ruim 20 jaar later heb ik dat opnieuw gedaan toen ik mij liet dopen door onderdompeling, zonder dat ik het idee had dat ik 20 jaar daarvoor iets verkeerd gedaan had gedaan door belijdenis te doen. Zelf zie ik het meer als een stukje voortschrijdend inzicht waardoor ik later tot een andere keuze ben gekomen. Maar daarmee zeg ik niet dat anderen dezelfde keuze moeten maken als ik deed, simpelweg omdat ik me heel erg goed realiseer dat mijn keuze een hele persoonlijke keuze is geweest.

Overigens is het niet altijd zo dat er hele lange processen ten grondslag liggen aan de beslissing om je te laten dopen door onderdompeling als je als kind bent gedoopt en belijdenis hebt gedaan. Er zijn ook mensen die sneller tot een dergelijke keuze komen en daar kan van alles aan ten grondslag liggen. Als die vrouw waar jij het over had al terminaal ziek was, dan kan dat best een rol hebben meegespeeld. En een paar jaar geleden zou ik denk ik ook niet echt begrepen hebben waarom zij meende zich te moeten laten dopen door onderdompeling. Nu ik daar op een andere manier tegenaan kijk, heb ik meer zoiets van: "Wat fijn voor haar..." En daarmee bedoel ik niet dat het niet goed zou zijn geweest als zij zich niet zou hebben laten dopen door onderdompeling hoor. Als zij dat gevoel om welke reden dan ook wel heeft gehad, dan is het echter wel fijn voor haar dat ze zich nog heeft kunnen laten dopen door onderdompeling.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich alleen maar laat dopen door onderdompeling omdat diegene lid wil worden van een andere kerk. En nee, ik kan me dat al helemaal niet voorstellen bij mensen die als kind zijn gedoopt en belijdenis hebben gedaan. Daarvoor ken ik teveel mensen die geworsteld hebben met de vraag of zij zich wilden/konden/moesten laten dopen door onderdompeling terwijl zij als kind waren gedoopt en belijdenis hebben gedaan. Voor de mensen die dan toch kiezen voor een doop door onderdompeling geldt dat zij dat dan niet doen omdat zij lid willen worden van een kerk, maar dat zij dit juist doen uit overtuiging op grond van hun geloof en hun persoonlijke relatie met God. Die doop leidt dan tot lidmaatschap van de kerk waarin zij gedoopt worden, maar het is niet zo dat het (gewenste) lidmaatschap van een kerk leidt tot de doop.

Als ik achteraf terug kijk realiseer ik me dat ik hier wel eens te licht over gedacht heb door te stellen dat het op zijn zachtst gezegd vreemd was dat mensen zich lieten "overdopen". Die term gebruik ik nu nooit meer, omdat ik me nu realiseer dat het een heel ander soort doop is dan de kinderdoop. En daarmee zeg ik dus niet dat iedereen zich moet laten dopen door onderdompeling, maar wel dat we elkaars keuzes hierin moeten respecteren.

Maar goed, volgens mij ben ik nu helemaal offtopic (oeps)
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:45

LISA610 schreef:
Inderdaad Willemijn, het is in beide gevallen een "ja" zeggen tegen God. Toen ik belijdenis deed, had ik ook het idee dat ik daarmee vooral "ja" zei tegen God. En ruim 20 jaar later heb ik dat opnieuw gedaan toen ik mij liet dopen door onderdompeling, zonder dat ik het idee had dat ik 20 jaar daarvoor iets verkeerd gedaan had gedaan door belijdenis te doen. Zelf zie ik het meer als een stukje voortschrijdend inzicht waardoor ik later tot een andere keuze ben gekomen. Maar daarmee zeg ik niet dat anderen dezelfde keuze moeten maken als ik deed, simpelweg omdat ik me heel erg goed realiseer dat mijn keuze een hele persoonlijke keuze is geweest.

Overigens is het niet altijd zo dat er hele lange processen ten grondslag liggen aan de beslissing om je te laten dopen door onderdompeling als je als kind bent gedoopt en belijdenis hebt gedaan. Er zijn ook mensen die sneller tot een dergelijke keuze komen en daar kan van alles aan ten grondslag liggen. Als die vrouw waar jij het over had al terminaal ziek was, dan kan dat best een rol hebben meegespeeld. En een paar jaar geleden zou ik denk ik ook niet echt begrepen hebben waarom zij meende zich te moeten laten dopen door onderdompeling. Nu ik daar op een andere manier tegenaan kijk, heb ik meer zoiets van: "Wat fijn voor haar..." En daarmee bedoel ik niet dat het niet goed zou zijn geweest als zij zich niet zou hebben laten dopen door onderdompeling hoor. Als zij dat gevoel om welke reden dan ook wel heeft gehad, dan is het echter wel fijn voor haar dat ze zich nog heeft kunnen laten dopen door onderdompeling.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich alleen maar laat dopen door onderdompeling omdat diegene lid wil worden van een andere kerk. En nee, ik kan me dat al helemaal niet voorstellen bij mensen die als kind zijn gedoopt en belijdenis hebben gedaan. Daarvoor ken ik teveel mensen die geworsteld hebben met de vraag of zij zich wilden/konden/moesten laten dopen door onderdompeling terwijl zij als kind waren gedoopt en belijdenis hebben gedaan. Voor de mensen die dan toch kiezen voor een doop door onderdompeling geldt dat zij dat dan niet doen omdat zij lid willen worden van een kerk, maar dat zij dit juist doen uit overtuiging op grond van hun geloof en hun persoonlijke relatie met God. Die doop leidt dan tot lidmaatschap van de kerk waarin zij gedoopt worden, maar het is niet zo dat het (gewenste) lidmaatschap van een kerk leidt tot de doop.

Als ik achteraf terug kijk realiseer ik me dat ik hier wel eens te licht over gedacht heb door te stellen dat het op zijn zachtst gezegd vreemd was dat mensen zich lieten "overdopen". Die term gebruik ik nu nooit meer, omdat ik me nu realiseer dat het een heel ander soort doop is dan de kinderdoop. En daarmee zeg ik dus niet dat iedereen zich moet laten dopen door onderdompeling, maar wel dat we elkaars keuzes hierin moeten respecteren.

Maar goed, volgens mij ben ik nu helemaal offtopic (oeps)

Ik denk dat bepaalde dingen best wel mee spelen voor het zich over laten dopen zonder dat ik daar nu gelijk een oordeel over heb. Zoals jij het beschrijft zou het moeten zijn dat ben ik met je eens maar zo is de realiteit niet altijd, dat weet jij ook wel.....Maar dat is uiteraard met alles zo.... Knipoog smiley
Maar inderdaad, dit ging over gebedsgenezing..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:46

GRACE585 schreef:
we waaien bijna weg

Hier ook, maar het is eindelijk droog!
Vanmorgen hadden we er ook nog regen en onweer bij, ik heb tot half 10 met het licht aangezeten Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:48

Kans op relatie is klein denk ik.

Maar kans op vriend(en) is groot, is mijn ervaring.

En, dan vind ik het leuk om hier te forummen.

Gewoon het idee dat er hier christenen zijn, ja, anders ga je niet serieus lopen forummen hier, lijkt me.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:48

THOMAS968 schreef:
In een ander topic heb ik al uitgelegd hoe het verhaal over het derde en vierde geslacht mijns inziens gelezen moet worden. Mensen die alles letterlijk nemen, spreken al snel van interpretatie. Maar alles letterlijk opvatten, is ook niet meer dan een interpretatie.

Thomas

Tegenover het derde en vierde geslacht staat ook nog iets anders, iets wat eigenlijk nooit wordt genoemd ...

Exodus 20:3-6 en/of Deuteronomium 5:7 Vereer naast mij geen andere goden. 8 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. 9 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten; 10 maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3275 3276 3277 3278 3279 3280 3281 ... 6194 Volgende
Pagina 3278 van 6194