| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 17:43
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Bij mij komt de kerstman  |
Schenkt de kerstman ook wel es wat op je rekening Mijn rekeningnummer is: 1234.56.789 Wie weet he....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 17:47
|
|
|
|
| JOKE317 schreef: | Helemaal waar ! ! !! Het schud mij weer even wakker
[i][b] |
Ik vind het vierde couplet van die psalm ook zo mooi: Als ik omringd door tegenspoed Bezwijken moet Schenkt Gij mij leven..... Is 't dat mijns vijands gramschap brandt Uw rechterhand zal redding geven De Heer is zo getrouw als sterk Hij zal zijn werk voor mij volenden Verlaat niet wat Uw hand begon O Levensbron Wil bijstand zenden....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 17:48
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik denk dat ik je bericht dan verkeerd heb geintepreteerd door onderstaande regel die je schreef;
GERRIT084 schreef: Waarom zou iemand heel radicaal zijn of doorslaan, als die zich wel zo de zondagsrust of Sabbathrust in acht neemt?
het woordje radicaal werd door thomas gebruikt in de bijdrage waar jij op reageerde, dus leek het mij logisch dat je op die zinsnede inging.
hannah..........communicatie-wet van zender en ontvanger.......  |
Slaat op dorp mensen zeggen bla bla bla vr is dat ook zo, antw ik vind van niet.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 8 december 2011, 17:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:06
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | òf hij vind daar een dochter van Farao  |
past herman in een biezen mandje dan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:16
|
|
|
|
|
ON TOPIC MENSEN!!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | ON TOPIC MENSEN!!!!!!!!!!!! |
Terugkomend op erfzonde. Ik kan me voorstellen als je gelooft dat je slechts een zondaar bent, tot niets toe in staat, dat dat invloed heeft op de kijk op jezelf en de kijk naar God. Want we zijn immers niet in staat God te behagen....
Snap ik niet. Waarom kan je God niet behagen ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:28
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Schenkt de kerstman ook wel es wat op je rekening Mijn rekeningnummer is: 1234.56.789 Wie weet he....  |
En onder welke van de 4 mij bekende namen moet dat dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:51
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zeeland, toch is dat dagboek idee een heel erg goed idee. Erika zei 't ook al enkele keren. Ik ga daar toch eens serieus werk van maken.
 |
Kijk we worden verstandig en dan daar alles inzetten geloof me dan heb je het niet nodig om het hier nog neer te zetten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:51
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik het tamelijk verwarrend. Men gebruikt de teksten van de sabbath, en plakt die op de zondag. Maar ze vieren de zondag niet zo strikt als joden, ze hebben andere dingen die ze laten. Een jood mag niks "scheppen". Dat betekent, dat elke handeling, die iets op gang zet, verboden is. Ze mogen geen licht aandoen, kachel aan doen, televisie aanzetten. Je moet er dus voor zorgen, dat alles klaar is voordat de zon ondergaat op vrijdag.
Ik hoor niemand echter, dat ie de hele dag in het donker zit, zonder koffie/thee. Ik hoor ook niemand zeggen, dat er geen eten klaar gemaakt wordt die dag, laat staan, dat ik iemand hoor, die zegt dat ie zich op de zondag niet gaat douchen...
Het is een ratjetoe in mijn ogen. We heiligen de zondag, zoals in de bijbel de sabbath gevierd wordt, maar we vieren het op een eigen uitgevonden manier... |
Ik ben het helemaal met je eens, maar zie ook maar eens tegenwoordig een baan te vinden, waarin je op zondag niet hoeft te werken. Het werk der barmhartigheid daar gelaten, het is overal 24 uur en 7 dagen per week beschikbaar zijn. Daar tussen ben je wel gewoon vrij om te eten en slapen, plus nog wel 2 dagen vrij. Maar wel ingevuld door de werkgever, en beslist niet op zondag, het is dan juist rustig op de weg, wordt dan verondersteld. En als je er dan over begint, dan moet je maar geloven in je eigen tijd.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 8 december 2011, 18:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:52
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Neehoor, dan staat het overzichtelijk bij elkaar, en niet in 10 verschillende topic.
En dan mag jij dat topic gewoon overslaan  |
ik teken VOOR!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | ON TOPIC MENSEN!!!!!!!!!!!! |
Ik heb geen flauw idee wat ik aan dit onderwerp zou moeten toevoegen,voor mij is het nl. duidelijk,in de brief van de romeneinen hoofdstuk 5 staat wat je moet weten over zonde......... "Door de overtreding van één mens moesten alle mensen sterven, maar de genade die God aan alle mensen schenkt door die ene mens, Jezus Christus, is veel overvloediger"
Klein stukje extra omdat mijn profielfoto hierop gebaseerd is [2] Dankzij hem hebben we door het geloof toegang gekregen tot Gods genade, die ons fundament is, en in de hoop te mogen delen in zijn luister prijzen we ons gelukkig. [3] En dat niet alleen, we prijzen ons zelfs gelukkig onder alle ellende, omdat we weten dat ellende tot volharding leidt, [4] volharding tot betrouwbaarheid, en betrouwbaarheid tot hoop. [5] Deze hoop zal niet worden beschaamd, omdat Gods liefde in ons hart is uitgegoten door de heilige Geest, die ons gegeven is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Gelukkig maar Erika, jij werkt toch bij bejaarden?  |
Daarom Maar ook in de opleiding werdt het woord nooit gebruikt
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 8 december 2011, 18:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:55
|
|
|
|
Diepgaand betekent dat je niet overal een lolletje van maakt maar ook eens ergens serieus op ingaat.......ik leg het maar even uit....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:58
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | past herman in een biezen mandje dan???  |
Moet wel een BIGG one zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 18:59
|
|
|
|
In de Bijbel staat geloof ik niets over de zondagsheiliging... wel gaat het steeds over de sabbatsheiliging..hoe we daar invulling aan geven moeten..volgens de sabbatswetten gegeven aan Gods volk onder het Oude Testament..
In het Nieuwe Testament staat iets anders en wel over het vieren van een dag in het bijzonder.. "De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd." Paulus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 19:00
|
|
|
|
Het stormt hierrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 19:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Het stormt hierrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!  |
had het naar jou gestuurd, we hadden hier bijna geen takken meer aan de bomen over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 19:40
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | had het naar jou gestuurd, we hadden hier bijna geen takken meer aan de bomen over  |
en bedankt dan maar weer Had het lekker daar boven in het land gehouden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 19:46
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | past herman in een biezen mandje dan???  |
Herman kan goed zwemmen hoor...no problem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 19:48
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En onder welke van de 4 mij bekende namen moet dat dan  |
Nou weet je toch echt meer dan ik Visser....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 19:50
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb geen flauw idee wat ik aan dit onderwerp zou moeten toevoegen,voor mij is het nl. duidelijk,in de brief van de romeneinen hoofdstuk 5 staat wat je moet weten over zonde......... "Door de overtreding van één mens moesten alle mensen sterven, maar de genade die God aan alle mensen schenkt door die ene mens, Jezus Christus, is veel overvloediger" . |
...en zo is het maar net. Erfzonde daar kan ik echt niks mee. Zeker niet als het ook nog vertaald wordt met de terneer drukkende gedachte dat maar weinig mensen vanwege de erfzonde behouden zullen worden. De menselijke natuur is nu eenmaal op overleven gericht, desnoods ten koste van de ander. Erfzonde is een dogma dat tot veel angst leidt in de praktijk. Want een ieder die Mij aanneemt is een tekst die iedereen troost en zekerheid geeft maar kennelijk denken sommige gelovigen nagenoeg alleen oudtestamentisch. Voor wie Christus aanneemt, is er geen erfzonde meer, als die er al ooit was. De hele term komt in de Bijbel niet eens voor en de gedachte eraan zou ons meer moeten beheersen dan de woorden van Christus zelf? Behoudende mensen zouden er goed aan doen wat minder Joods en wat meer nieuwtestamentisch te denken.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 december 2011, 19:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 19:58
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Nou weet je toch echt meer dan ik Visser....  |
Visser is een slimme Zeeuw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 20:01
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Slaat op dorp mensen zeggen bla bla bla vr is dat ook zo, antw ik vind van niet. |
ik begrijp niets van je bla bla bla vr verhaal gerrit
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 8 december 2011, 20:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 20:09
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | had het naar jou gestuurd, we hadden hier bijna geen takken meer aan de bomen over  |
vandaar dat ze het takkenweer noemen... ja de takken liggen voor mijn voordeur opgestapeld... en ik had nopg zo gezegd:
IK HEB GEEN OPEN HAARD
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 20:14
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | vandaar dat ze het takkenweer noemen... ja de takken liggen voor mijn voordeur opgestapeld... en ik had nopg zo gezegd:
IK HEB GEEN OPEN HAARD |
Nou sorry hoor, ik had toch echt iets anders verstaan Heb nu mijn gehoorapparaat in, dus je hoeft niet meer zo te schreeuwen 
De rest van de takken zal ik dan maar hier voor de flat laten liggen? Het waait mij sowieso te hard om nu naar buiten te gaan
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op donderdag 8 december 2011, 20:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 20:20
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind het lastig Lisa, God heeft een plan met je leven, niet jouw plan maar Zijn plan.....Maar er wordt dus gezegd als je maar bid en naar een genezingsdienst gaat kan je genezen worden.....Hoe zit het dan met Gods plan voor je leven? Als Hij wil dat je geneest zal het toch zonder genezingsdienst ook wel gebeuren? Nu wordt ten onrechte gezegd als je maar met een groep of wat dan ook voor genezing bid wordt het wel gehoord en vind er een wonder plaats....of je geneest.....dan kopppel je genezing dus aan gebed....Ik koppel het aan het plan dat God voor ieder van ons heeft...Hij zorgt dat het goed komt.....op Zijn manier en niet op de onze... Verder heb ik al die jaren dat ik in de gezondheidszorg nog nooit iets meegemaakt wat niet te verklaren viel....Wel dat christenen het beleefden als een wonder, niet christenen zeggen dan nuchter, het dubbeltje rolde de goede kant op.......het is meegevallen....en die bidden niet.... |
Volgens mij zitten wij dichterbij elkaar dan in eerste instantie lijkt. Ik geloof namelijk net zoals jij dat God een plan heeft met ieders leven. En nee, ik meen niet dat God alleen maar een gebed om genezing verhoort als dat in een groep wordt gedaan. Als het deel uitmaakt van Gods plannen om iemand te genezen, dan doet Hij dat volgens mij op Zijn tijd.
Dat neemt niet weg dat ik wel meen dat iemand mag bidden voor genezing: of hij dat nu alleen doet, samen met zijn naasten of in een dienst voor gebedsgenezing. Jezus zegt immers ook dat je tot God mag gaan en Hem dingen mag vragen in Jezus naam. Zou dat niet ook slaan op de wens om genezen te worden? Volgens mij wel. Maar wat daaraan toegevoegd moet worden is dat het niet gaat om onze wil, maar om Zijn wil.
Hoe legitiem het ook is om de wens te koesteren om genezen te worden, om te hopen op een wonder als alle andere mogelijkheden uitgeput zijn... Juist als dat niet gebeurd komt het denk ik aan op vertrouwen in God en in Zijn plannen met ons.
Waar het mij vooral om gaat ik dat ik heel veel weerstand voel op het moment dat er gezegd wordt dat iemand niet gelovig genoeg zou zijn als hij of zij niet geneest nadat er voor hem of haar is gebeden. Da's in mijn ogen twijfel zaaien, terwijl dat volgens mij in heel veel gevallen niet terecht is. Per slot van rekening komen laten die mensen wel voor zich bidden (of bidden zij voor zichzelf) in vertrouwen op Gods macht om hen te genezen. En dat vertrouwen is in mijn ogen wel degelijk terecht, want ik geloof oprecht dat God bij machte is om mensen te genezen. Op de vraag waarom dat dan niet altijd gebeurd heb ik geen antwoord. En om eerlijk te zijn zou ik daar ook geen antwoord op willen proberen te geven, om de simpele reden dat het voor mij onmogelijk is om Gods plannen te overzien.
Wat betreft jouw opmerking over de onverklaarbare dingen die soms gebeuren in de gezondheidszorg en die door christenen wonderen worden genoemd en door niet christenen als meevaller, wellicht zelfs als toevalstreffer.. tja, da's denk ik nou net het verschil tussen gelovig zijn of niet. Wij geloven immers dat het goede van God komt. Dat zij daar niet in geloven, wil niet zeggen dat het niet zo is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 20:20
|
|
|
|
| BRIGIT826 schreef: | Herman naar Schiphol gebracht omdat hij met vakantie gaat naar Egypte. Ik mis hem nu wel heel erg.  |
Herman is nogal een vlugge, nouja, in bepaalde zaken dan toch, dus ik verwacht niet dat hij op die week weer eens van vriendin zal veranderen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 20:27
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb geen flauw idee wat ik aan dit onderwerp zou moeten toevoegen,voor mij is het nl. duidelijk,in de brief van de romeneinen hoofdstuk 5 staat wat je moet weten over zonde......... "Door de overtreding van één mens moesten alle mensen sterven, maar de genade die God aan alle mensen schenkt door die ene mens, Jezus Christus, is veel overvloediger"
Klein stukje extra omdat mijn profielfoto hierop gebaseerd is [2] Dankzij hem hebben we door het geloof toegang gekregen tot Gods genade, die ons fundament is, en in de hoop te mogen delen in zijn luister prijzen we ons gelukkig. [3] En dat niet alleen, we prijzen ons zelfs gelukkig onder alle ellende, omdat we weten dat ellende tot volharding leidt, [4] volharding tot betrouwbaarheid, en betrouwbaarheid tot hoop. [5] Deze hoop zal niet worden beschaamd, omdat Gods liefde in ons hart is uitgegoten door de heilige Geest, die ons gegeven is. |
Mooi gezegd Leanne. En da's eigenlijk ook wat al aangekondigd werd met dat stuk uit exodus 20:6: 6 maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
Juist vanwege het bloed van Jezus Christus mogen wij ons vrij weten van zonde. En nogmaals: het begrip erfzonde staat nergens in de Bijbel, maar is uitgevonden door mensen. Wie vast blijft houden aan dat door mensen bedachte dogma, gaat volgens mij voorbij aan wat Jezus heeft gedaan. Of denken zij soms dat het het offer van Jezus geldt voor alle zonden.. behalve voor erfzonde
Enne.. ik vind je profielfoto erg mooi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 20:29
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | vandaar dat ze het takkenweer noemen... ja de takken liggen voor mijn voordeur opgestapeld... en ik had nopg zo gezegd:
IK HEB GEEN OPEN HAARD |
Misschien kun je ze hier op het forum te koop aanbieden, levert het takkenweer toch nog wat op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 20:41
|
|
|
|
IK HEB GEEN OPEN HAARD |
tja, dan heb je ook niks aan n flinke bos hout voor de deur he
|
|
| Naar boven |
|
|