| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:40
|
|
|
|
| Quote: | | Maar goed back to topic, maybe moet ik in mijn profiel zetten dat ik graag onzin op het forum zet, als tegenhanger van het dagelijks leven. Knipoog smiley |
Ja, Dát begrijp ik ook wel weer, kan ik me ook wel weer in invoelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:40
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | Heb ik dan beweerd dat onze status van Verlossing in Christus minder belangrijk was dan de status daarvoor? | Ik begrijp nog steeds niet echt wat het nut is van erfzonde. In mijn ogen leidt het juist af van het verlossingswerk van Christus...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:41
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: |
 |
Is het natuurlijk de hamvraag of het merendeel der forumgangers dit waardeert........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:43
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is het natuurlijk de hamvraag of het merendeel der forumgangers dit waardeert........  |
Ja...dat is wéér een andere discussie... , en een belangrijke vraag...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:44
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: |
 |
Gelukkig!!! Soms hebben dingen een andere achtergrond dan dat je denkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik begrijp nog steeds niet echt wat het nut is van erfzonde. In mijn ogen leidt het juist af van het verlossingswerk van Christus... |
Beetje tegenstrijdig hé, erfzonde versus verlossingswerk. Ik denk dat juist het verlossingswerk nodig is en blijft om ons te laten zien dat we zondige mensen zijn die het niet alleen kunnen. Wij hebben Christus iedere dag nodig....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik begrijp nog steeds niet echt wat het nut is van erfzonde. In mijn ogen leidt het juist af van het verlossingswerk van Christus... |
De erfzonde in ons aardse lichaam zou ons het liefst van Jezus verlossingswerk willen afleiden, gelukkig is Jezus sterker.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 21:58
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | | De erfzonde in ons aardse lichaam zou ons het liefst van Jezus verlossingswerk willen afleiden, gelukkig is Jezus sterker. |
Hoe en wat, leert het Woord van God dat we erfzonde hebben in ons lichaam?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 december 2011, 21:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:04
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het is dus geen onzinverhaal want het is gebeurd. en het feit dat het een tijd geleden is gebeurd maakt het niet tot onzin. De bronnen zijn er en het is ook goed onderzocht. Een recenter geval bij de CGK in Leeuwarden, hoewel met een andere oorzaak, heeft ook tot de schorsing van de dominee geleid. Ik zit inmiddels al lang genoeg op CM om te weten dat kritische kanttekeningen plaatsen bij hypocriet gedrag niet wordt gewaardeerd in deze kringen. We moeten we wel voor waken dat kritiek op opvattingen en gedragingen niet hetzelfde is als kritiek op God en de kerk of kerkleden zelf. Hypocrisie, of dat nu plaatsvindt in reformatorische of evangelische kringen en zelfs momenteel in de katholieke kerk, is slecht voor de naam van de christenen. En voor slachtoffers van seksueel misbruik hoef je zelfs op cm niet zo lang te zoeken. In de bestrijding daarvan kies ik niet voor toedekken maar voor benoemen. Het is onzin om je daarvoor persoonlijk aangesproken te voelen als je tot die kring behoort maar het zelf niet doet. Sociologisch is dat wel simpel te verklaren maar daarmee praat je het niet goed. Iemand als persoon aanvallen in plaats van het standpunt te weerleggen past daar mogelijk bij maar blijft onjuist. Dan is er geen discussie te voeren, wat ook regelmatig op het forum blijkt.
Thomas |
Hmm... Een beetje gelijk heb je wel, ik zat te snel op de kast. Wat ik alleen pure onzin vond is de volgende regel:
Los van de tragische opvatting die ze had over seksualiteit binnen een relatie, wordt het kennelijk in deze kringen toch als een verlichtende factor voor de vreemdgaande man gezien
Deze regel slaat werkelijk nergens op. Is gewoon niet waar. Als men elkaar sex gaat onthouden kan ik me voorstellen dat vreemdgaan in de gedachten opkomt, Maar ik blijf erbij dat je geen grotere zwakkeling kunt zijn als een vreemdganger. Als je kijkt naar wat er overhoop gehaald word, welke pijn en vaak levenslange vertrouwens beschadigingen je teweeg brengt bij een ander, maar soms ook bij overige familieleden etc. ben je wat mij betreft gelijk gesteld aan een moordenaar. Je hebt het blindelingse vetrouwen in de ander vermoord, dat komt nooit meer terug( enne...Je= niet Thomas natuurlijk)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:09
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Beetje tegenstrijdig hé, erfzonde versus verlossingswerk. Ik denk dat juist het verlossingswerk nodig is en blijft om ons te laten zien dat we zondige mensen zijn die het niet alleen kunnen. Wij hebben Christus iedere dag nodig.... | Verlossingswerk staat in de bijbel beschreven, erfzonde niet. Dus wat is belangrijker?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:10
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | heeftie nog geluk dat hij geen eendagsvlieg is.... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:15
|
|
|
|
Geluk is niets anders dan een goede gezondheid en een slecht geheugen
( Albert Schweitzer)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:17
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | De shabbath is meer van betekenis tussen God en mens (relatie).
Heeft niks met de zondagsheiliging te maken dat door mensenwerk (kerk) is ontstaan.
Paulus sprak er ook over:
Hebr 4:
3 Want wij, die geloofd hebben, gaan in de rust, gelijk Hij gezegd heeft: Zo heb Ik dan gezworen in Mijn toorn: Indien zij zullen ingaan in Mijn rust! hoewel Zijn werken van de grondlegging der wereld af al volbracht waren. 4 Want Hij heeft ergens van den zevenden dag aldus gesproken: En God heeft op den zevenden dag van al Zijn werken gerust. 5 En in deze plaats wederom: Indien zij in Mijn rust zullen ingaan! 6 Dewijl dan blijft, dat sommigen in dezelve rust ingaan, en degenen, wien het Evangelie eerst verkondigd was, niet ingegaan zijn vanwege de ongehoorzaamheid,
Waar komt nu dan de zondagsrust vandaan? |
Wat dacht je van de pinksterdag die voor zover ik weet ook op zondag viel? Wat dacht je van Jezus opstandingsdag? Is het niet duidelijk genoeg dat God het eens was met de zondag als Zijn dag gezien het werk dat de Heilige Geest op die dagen heeft willen doen? Het lijken me uiterst gezegende dagen! Als God het niet eens was met onze zondag zou Hij echt die dagen wel op de Sabath hebben laten vallen, of niet zoveel mense tot Zijn gemeente hebben toegedaan, juist op de zondag.
Maar daarover gaat deze discussie niet.
Mijn zondag: Ik doe niets wat ik niet hoef te doen, ik rust, ik ontspan, ik ga naar de kerk om Zijn woord te horen.
Is het een rommel op mijn zondagse vloer, dan stofzuig ik. Kan het tot maandag wachten, dan laat ik dat wachten. Eten moet ik toch, of ik nu de frietpan aanzet of lekker uitgebreid kook, zondag moet een feestdag zijn, iedere week weer, dus uitgebreid koken hoort erbij voor mij. Maar ik ga niet naar de andere kant van het land als het niet nodig is, als dat ook een andere keer kan. Mijn criteria is eigenlijk....geeft het rust, of geeft het onrust. Span ik me in, of ontspan ik, en die grens is de ene keer ruimer als de andere.
De dag is van God en Hij vraagt ons Zijn dag te heiligen. Daarom probeer ik met Hem bezig te zijn en vooral ook te ontspannen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:20
|
|
|
|
Kom tot de ontdekking dat er op mijn favo CD een enorme kras zit, zodat ik hem voor een groot deel niet meer kan beluisteren wie zal ik de schuld geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:21
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Morgen is het weer "open huizen route". Mijn huis staat nu ruim een jaar te koop. Eén keer een (veeeeeel te laag bod gehad) Morgen dus weer mensen over de vloer...vreemden...die jouw spulletjes bekijken, die in je kasten mogen kijken hoeveel ruimte er wel niet is, die je slaapkamer inspecteren....ja zelfs je w.c. mogen bezichtigen.... t Zal misschien mijn leeftijd wezen....maar ik zal er nooit aan wennen... En wie weet hoeveel maal dit nog herhaald moet worden... Ik zie dus op tegen morgen  |
Het is gewoon waardeloos als men in je huis loopt terwijl je er niet bent. Gisteren was voor mij zo'n dag, en vervelend genoeg heeft de makelaar of de kopers ook nog mn dakraam gesloopt zodat mijn oudste een openluchtslaapkamer heeft.
Maar er is hoop marry...Mijn huis werd na twee jaar verkocht. Oke, dik onder de prijs, maar het is weg. Soms kun je maar beter even wat schulden hebben en een nieuwe start in je leven maken, als dat je maar weg blijft kwijnen in je huisje wat toch verkocht gaat worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:22
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Kom tot de ontdekking dat er op mijn favo CD een enorme kras zit, zodat ik hem voor een groot deel niet meer kan beluisteren wie zal ik de schuld geven  |
de katten...
die zeggen dat ze het nooit gedaan hebben, maar ondertussen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:22
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | zucht.....in het bejaardenhuis Frank .....  |
op jouw leeftijd al
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:24
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | de katten...
die zeggen dat ze het nooit gedaan hebben, maar ondertussen...  |
aha, vandaar dat ze zich ook steeds onder de bank verstoppen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:26
|
|
|
|
Naar hetgeen de bijbel mij leert, dat zonde is: "de wil van God niet doen", terwijl we geroepen zijn om Zijn wil wel te doen zoals de Here Jezus het ook deed... Dat is wat de Heer bedoeld met, volg Mij.
Erfzonde is het gebruikelijke "buldozer efect" van toepassing, dat ook in de relatie tussen mens en mens toegepast wordt.
----Ik voel me schuldig/rot (erfzonde), maar het komt door "jou en/of wat het ook mag zijn".....----
Het is veel beter om te weten om de wil van God te ontdekken, zodat men weet, een bekwaam en waardig kind van God te zijn. Dat is waarvoor de Heer aan het kruis is gegaan waarbij we vrijmoedig kunnen leven in deze wereld zonder schuldgevoel.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 december 2011, 22:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:27
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Thx Yelnin, kunnen wij hier wel gebruiken.....heel de dag thuis zitten wachten, geen mens gezien....dag zaterdag  |
Slorry, heeft de positieve energie niet geholpen dus!! en nu...................?? wachten totdat er een volgende open dag gehouden wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:27
|
|
|
|
Nog een goed ding van het christelijk geloof.
Gewoon, ik heb vandaag een heerlijke zondag, Gods Rustdag gehad.
Ben lekker gezellig bij en met een paar vrienden wezen eten thuis.
Gewoon gezellig, voelde net alsof ik onder familie was.
Gods zegen was daar!
Dus, dat we als christenen de zondag als Sabbat mogen vieren, elke week, door eerst naar de kerk te mogen gaan, om naar Zijn woord te luisteren, te zingen en bidden. En daarna met broeders en/of zusters (vrienden) bij elkaar mogen komen. In zijn Rust.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:33
|
|
|
|
Precies, blindelings vertrouwen, wat je elkaar hebt beloofd als je trouwt, samnenwoont of gewoon een relatie hebt, dat wordt beschaamd. Dat voelt echt wel heel erg naar en ontzettend verdrietig aan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALINDA313
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:54
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Hmm... Een beetje gelijk heb je wel, ik zat te snel op de kast. Wat ik alleen pure onzin vond is de volgende regel:
Los van de tragische opvatting die ze had over seksualiteit binnen een relatie, wordt het kennelijk in deze kringen toch als een verlichtende factor voor de vreemdgaande man gezien
Deze regel slaat werkelijk nergens op. Is gewoon niet waar. Als men elkaar sex gaat onthouden kan ik me voorstellen dat vreemdgaan in de gedachten opkomt, Maar ik blijf erbij dat je geen grotere zwakkeling kunt zijn als een vreemdganger. Als je kijkt naar wat er overhoop gehaald word, welke pijn en vaak levenslange vertrouwens beschadigingen je teweeg brengt bij een ander, maar soms ook bij overige familieleden etc. ben je wat mij betreft gelijk gesteld aan een moordenaar. Je hebt het blindelingse vetrouwen in de ander vermoord, dat komt nooit meer terug( enne...Je= niet Thomas natuurlijk) |
Ik ben het met je eens Jolan! Als er 'verlichtende regels' voor vreemdgaan zijn, dan kan ik bij andere dingen ook wel allerlei verlichtende regels gaan bedenken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 22:59
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Gewoon, ik let veel beter op mezelf nu ik serieus op dit forum zit. Ik let op mijn grenzen, want je 'naaste liefhebben als jezelf en God bovenal, kan alleen als je goed voor jezelf zorgt. |
God lief hebben boven alles, gaat om de relatie tussen God en jou. De liefde van God is onvoorwaardelijk, dus Hij heeft je lief zoals je bent met al je te kort en fouten. Daarvoor heeft Hij Zijn Zoon gegeven. Dat is "jezelf".
Daar vanuit kun je een ander liefhebben. Een ander liefhebben bestaat niet van jezelf, wel uit de relatie met God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 23:05
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Wat dacht je van de pinksterdag die voor zover ik weet ook op zondag viel? Wat dacht je van Jezus opstandingsdag? Is het niet duidelijk genoeg dat God het eens was met de zondag als Zijn dag gezien het werk dat de Heilige Geest op die dagen heeft willen doen? Het lijken me uiterst gezegende dagen! Als God het niet eens was met onze zondag zou Hij echt die dagen wel op de Sabath hebben laten vallen, of niet zoveel mense tot Zijn gemeente hebben toegedaan, juist op de zondag.
Maar daarover gaat deze discussie niet.
Mijn zondag: Ik doe niets wat ik niet hoef te doen, ik rust, ik ontspan, ik ga naar de kerk om Zijn woord te horen.
Is het een rommel op mijn zondagse vloer, dan stofzuig ik. Kan het tot maandag wachten, dan laat ik dat wachten. Eten moet ik toch, of ik nu de frietpan aanzet of lekker uitgebreid kook, zondag moet een feestdag zijn, iedere week weer, dus uitgebreid koken hoort erbij voor mij. Maar ik ga niet naar de andere kant van het land als het niet nodig is, als dat ook een andere keer kan. Mijn criteria is eigenlijk....geeft het rust, of geeft het onrust. Span ik me in, of ontspan ik, en die grens is de ene keer ruimer als de andere.
De dag is van God en Hij vraagt ons Zijn dag te heiligen. Daarom probeer ik met Hem bezig te zijn en vooral ook te ontspannen |
Mischien heeft de Here Jezus ook in Zijn dood aan de Sabath rust gehouden!!! Hij is immers de Heer van de Sabath..... Hij heeft die dag erbij geschapen, dat is Zijn autoriteit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 23:16
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | aha, vandaar dat ze zich ook steeds onder de bank verstoppen  |
Die arme beestjes hebben het ook altijd gevreten ze krijgen de kat, ze doen katterig, de kat in het donker knijpen, de kat vangen, ik heb me kater ook nooit de schuld gegeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 23:16
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Wat dacht je van de pinksterdag die voor zover ik weet ook op zondag viel? Wat dacht je van Jezus opstandingsdag? Is het niet duidelijk genoeg dat God het eens was met de zondag als Zijn dag gezien het werk dat de Heilige Geest op die dagen heeft willen doen? Het lijken me uiterst gezegende dagen! Als God het niet eens was met onze zondag zou Hij echt die dagen wel op de Sabath hebben laten vallen, of niet zoveel mense tot Zijn gemeente hebben toegedaan, juist op de zondag.
Maar daarover gaat deze discussie niet. |
Je hebt gelijk hier gaat de discussie niet over, maar klopt het geen je zegt. Want het Pinksterfeest/dag waar in de Bijbel over wordt gesproken is het Joodse feest Shavoe'ot en valt op vrijdag en zaterdag=Sabbath. De opstanding van de Messias viel vroeg op de eerste dag van de week. Klopt, maar een joodse dag loopt van zonsondergang tot zonsondergang. Dus het aanbreken van de nieuwe dag is al op zaterdagavond. De avond na het eindigen van de Sabbath. Daarbij komt ook nog dat er op beide moment nog geen heiden tot christen was bekeerd. De Joden die de Messias hadden aangenomen gingen naar de tempel, maar kwamen ook elke dag bijeen om Hem te gedenken en te bidden. Lees maar in Handeling 2:46 "Elke dag kwamen ze trouw en eensgezind samen in de tempel, braken het brood bij elkaar thuis en gebruikten hun maaltijden in een geest van eenvoud en vol vreugde." Deze Messias belijdende Joden hielden de Sabbath op zaterdag. Dus dat God de zondag heeft uitgekozen als "nieuwe rustdag" klopt mijns inziens niet. Daarbij komt ook nog eens dat het nergens in de Bijbel is terug te vinden en als het zo belangrijk was had het er vast wel in gestaan. De invoering van de zondag vond pas plaats zo'n 321 jaar AD door Constantijn de Grote.
Sorry voor het off-topic gaan, maar moest het even kwijt.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op zondag 11 december 2011, 23:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 23:23
|
|
|
|
| KATHY142 schreef: | Je hebt gelijk hier gaat de discussie niet over, maar klopt het geen je zegt. Want het Pinksterfeest/dag waar in de Bijbel over wordt gesproken is het Joodse feest Shavoe'ot en valt op vrijdag en zaterdag=Sabbath. De opstanding van de Messias viel vroeg op de eerste dag van de week. Klopt, maar een joodse dag loopt van zonsondergang tot zonsondergang. Dus het aanbreken van de nieuwe dag is al op zaterdagavond. De avond na het eindigen van de Sabbath. Daarbij komt ook nog dat er op beide moment nog geen heiden tot christen was bekeerd. De Joden die de Messias hadden aangenomen gingen naar de tempel, maar kwamen ook elke dag bijeen om Hem te gedenken en te bidden. Lees maar in Handeling 2:46 "Elke dag kwamen ze trouw en eensgezind samen in de tempel, braken het brood bij elkaar thuis en gebruikten hun maaltijden in een geest van eenvoud en vol vreugde." Deze Messias belijdende Joden hielden de Sabbath op zaterdag. Dus dat God de zondag heeft uitgekozen als "nieuwe rustdag" klopt mijns inziens niet. Daarbij komt ook nog eens dat het nergens in de Bijbel is terug te vinden en als het zo belangrijk was had het er vast wel in gestaan. De invoering van de zondag vond pas plaats zo'n 321 jaar AD door Constantijn de Grote.
Sorry voor het off-topic gaan, maar moest het even kwijt. |
Klopt helemaal. 
Wat de zondagsheiliging betreft, wordt nergens in de bijbel genoemd. Alleen "heilig de sabath, het zij u tot een eeuwige inzetting".
lev 16: 31 Dat zal u een sabbat der rust zijn, opdat gij uw zielen verootmoedigt; het is een eeuwige inzetting. Niet tijdelijk.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 december 2011, 23:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 23:23
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Die arme beestjes hebben het ook altijd gevreten ze krijgen de kat, ze doen katterig, de kat in het donker knijpen, de kat vangen, ik heb me kater ook nooit de schuld gegeven  |
Nou valt mee hoor, waar geef ik mijn kattebeest de schuld Ik zocht een verklaring, voor de kras
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 11 december 2011, 23:24