ChristianMatch
 


Forum

Het Boek van Mormon... Is het geloof waardig?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3890 3891 3892 3893 3894 3895 3896 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 16:01
 
MICHAELT930 schreef:
De Mormoonse "kerk" is een WERK VAN DE DUIVEL!! Ik zal een paar feiten noemen die dit bewijzen. De oprichter van de Mormoonse organisatie genaamd Joseph Smith is een bewezen valse profeet met vele valse profetieën. Zwarte/donkere mensen waren niet toegestaan in de "priesterschap" van de Mormoonse kerk, omdat ze geloofden dat God die mensen had vervloekt met "een donkere huidskleur en platte neus". In het boek van Bruce McConkie "Mormon Doctrine" staat dat de mens zelf ook tot "God" kan worden. Brigham Young, 2e (valse!)profeet van de mormonen geloofde dat er wezens in de zon zouden wonen en dat er grote reuzen op de maan zouden wonen. En dat God op een planeet genaamd "Kolob" zou wonen. En zelf had hij meer dan 60 vrouwen(!). Een hoop kolder dus en absoluut een misleiding door Satan.

Ik ben zelf ook op onderzoek gegaan, persoonlijk. Heb hun "kerkdiensten" bezocht en alles onderzocht. En op vele vragen die ik stelde wisten ze geen of geen goed bijbels antwoord. Waaronder, hoe het kan dat het volgens Joseph Smith goed was dat Adam en Eva zondigden(!)

Meer informatie, hier http://carm.org/is-mormonism-christian

Helemaal gelijk heb je. Waar de bijbel stopt gaan de mormonen door dat is daardoor vervloekt zoals paulus zegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS636





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 16:23
 
Dat ik een fijne en goede muziek les heb gehad vandaag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE009





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 16:24
 
Van harte gefeliciteerd! Lachende smiley Fijn voor je lekker een weekendje wegl Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 16:29
 
Life is more about relationships than rules. It is about the most important relationship of all: your relationship with the God who made you.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 16:30
 
Ik denk dat nu wel duidelijk is dat Bijbelteksten die voorbij komen verschillend gebruik/uitgelegd worden. En dat we daar eindeloos mee door kunnen gaan.

Mij lijkt het waardevol om te horen hoe we/jullie/jij er in de praktijk van elke dag mee omgaan. Hoe doe je dat? Praktische voorbeelden) Hoe hou je je gedachten zuiver,en je daden rein? Mbt tot de onderstaande 4?

Tuurlijk krijg je dan een dialoog net af en toe een Bijbeltekst die jij voor je zelf gebruikt in jou leven en dat is heel mooi, maar ik mis de persoonlijke praktische uitwisseling van ervaringen uit het dagelijks leven in veel reacties

Verder valt het me op dat er in verhouding veel vrouwen reageren. Mannen ??? kloppen de statistieken over ons niet?? Knipoog smiley

1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
(NIET WAT JE ER VAN VIND DAT ANDEREN DAT WEL DOEN)

2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
(NIET WAT JIJ ER VAN DENKT VAN EEN ANDER, MAAR WAAROM JIJ HET ZOU WILLEN)

3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
(OF JIJ DAT KAN OVER JE EIGEN DINGEN,DADEN ,GEDACHTEN))

4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.
(HOE JE DAAR ZELF MEE OMGAAT)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 16:34
 
FLOWERFUL304 schreef:
Een foutje is geoorloofd, we zijn mens, het moet niet een levenstijl worden. Want dan is genade niet meer genoeg.

Hebr 10:26-27.>(nbg)Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over, 27 maar een vreselijk uitzicht op het oordeel en de felheid van een vuur, dat de wederspannigen zal verteren.

Als we dat gaan beseffen dan gaan we anders leven. Voor elke keus die we maken zijn er consequenties aan verbonden.
goede keus= goede consequenties, slechte keus=slechte consequentie maar God komt dan met zn genade en keert het ten goede voor ons, maar gaan wel door de gevolgen van die slechte keus.

Om te illustreren wat ik bedoel en hoeft niet zo te zijn, maar het gebeurd, bijvoorbeeld: een vrouw gaat naar bed met een man voor de sex. Zij raakt zwanger. De man was uit op sex en verlaat haar. Ze kan 2 dingen doen. Abortus plegen of de baby houden. Allebei zijn het gevolg uit haar daad sex met die man. Indien zij hieruit leert (=dat ze niet weer hetzelfde gaat doen), dan kan God haar gebruiken om andere vrouwen te informeren om ze te behoeden voor dezelfde fout die zij gemaakt had. Het kan ook zijn dat ze geslachtziekte of iets oploopt. God geneest haar en ze kan getuigen hierover.
Maar ja, sommige mensen kost het wat meer tijd om te leren en ook dat weet God. Dus geeft hij ons genade om te leren en het af te leren. Maar bij een levenstijl komen we er pas achter als het te laat is, als we alle waarschuwingen die God ons geeft negeren.


Met het eerste ben ik het niet eens. Genade is en blijft altijd genoeg, er is namelijk niets maar dan ook niets anders waardoor jij en ik tot de Vader kunnen komen.

Alleen genade kan een mens veranderen, kan ons tot bekering brengen.

Daarnaast denk ik dat je de tekst uit Hebreeen verkeerd aanhaald. Nergens staat in de Bijbel dat we nooit bewuste zonden zullen doen. Nergens staat ook dat God ons maar een paar keer vergeeft en het daarna wel genoeg is. Sterker nog de Bijbel leert me juist dat God ontelbare keren vergeeft en Hij mij ook vraagt om dat ook te doen naar mijn medemensen.

Petrus vroeg aan Jezus: Als iemand mij iets kwaads aan doet en hij vraagt om vergeving hoe vaak moet ik hem dan vergeven? Zeven maal? Jezus zei: Niet zeven maal, maar zeventig maal zeven maal!

Nu mag ik hopen dat je niet zeven keer of zeven maal zeven keer dezelfde fout begaat maar al zou dat wel zo zijn dan zou God je steeds weer vergeven.


Laatst aangepast door
MANNA420
op maandag 4 juni 2012, 17:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 17:07
 
[quote=FLOWERFUL304] Gefrustreerde smiley Weet je Hannah, Jij bent met het geloof opgevoed. Ik niet. En het doet mij verdriet om te zien dat de wereld van sex en lust waar ik uit ben gekomen, ook onder de christen wordt geleeft onder het mom van liefde.

Toen ik pas christen was stond ik van te kijken hoe christenen zo makkelijk sex voor of buiten het huwelijk om doen. Had ik niet verwacht aan te treffen in de christelijke wereld. Ik had meer reinheid daarin verwacht. Het geeft God bepaald geen glorie.

En ik sta er ook van te kijken hoe men het allemaal goed probeert te praten en dat zogenaamd uit naam van liefde of in naam van liefde, hoe je het ook wil noemen.

Geloof me ik ben niet de enige die zo leeft. Ieder moet het zelf weten hoe die wil leven. En de manier hoe er dan op mij gereageerd wordt dan denk ik van" als jullie zoveel liefde in jullie hebben waarom raken ze dan zo snel geagiteerd en beledigd"? Ik citeer alleen wat in de bijbel staat geschreven.

Ooo, en omdat ik dan jullie mening niet deel, goed keur of hoe je je het ook wil benamen, over jullie sex voor het huwelijk doen dan is er volgens jouw en anderen gelijk iets mis met mij of mijn levenstijl en dan ben ik volgens jullie gelijk aan het oordelen! Sorry maar nogmaals ik citeer wat in de bijbel staat. Ik verwijs jullie door naar de bijbel.

Qua levenstijl is er geen vershil tussen de heidenen en zij die zich christenen noemen, die sex voor/buiten het huwelijk doen. Ze doen precies hetzelfde. Want de heidenen noemen sex voor/buiten het huwelijk ook wel liefde en dat doen doen jullie ook. Tja.

En idd wat doe ik nog in dit forum. Ik verdoe mijn tijd hier. Jullie willen alleen maar horen wat in jullie straatje past! Wel, succes ermee!

PS. je kan uitgeschreven worden uit het boek des levens. Ook dit staat in de bijbel geschreven.[/quot


ik wilde reageren op dit stukje maar merk dat ik dat erg moeilijk vind. ik begrijp best wel wat ze wil zeggen. maar ook wat Hannah probeert te zeggen. waardoor ik de indruk heb dat hier Liefde met liefde door elkaar gegooid wordt.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 4 juni 2012, 17:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 17:12
 
FLOWERFUL304 schreef:
Een foutje is geoorloofd, we zijn mens, het moet niet een levenstijl worden. Want dan is genade niet meer genoeg.

Hebr 10:26-27.>(nbg)Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over, 27 maar een vreselijk uitzicht op het oordeel en de felheid van een vuur, dat de wederspannigen zal verteren.

Als we dat gaan beseffen dan gaan we anders leven. Voor elke keus die we maken zijn er consequenties aan verbonden.
goede keus= goede consequenties, slechte keus=slechte consequentie maar God komt dan met zn genade en keert het ten goede voor ons, maar gaan wel door de gevolgen van die slechte keus.

Om te illustreren wat ik bedoel en hoeft niet zo te zijn, maar het gebeurd, bijvoorbeeld: een vrouw gaat naar bed met een man voor de sex. Zij raakt zwanger. De man was uit op sex en verlaat haar. Ze kan 2 dingen doen. Abortus plegen of de baby houden. Allebei zijn het gevolg uit haar daad sex met die man. Indien zij hieruit leert (=dat ze niet weer hetzelfde gaat doen), dan kan God haar gebruiken om andere vrouwen te informeren om ze te behoeden voor dezelfde fout die zij gemaakt had. Het kan ook zijn dat ze geslachtziekte of iets oploopt. God geneest haar en ze kan getuigen hierover.
Maar ja, sommige mensen kost het wat meer tijd om te leren en ook dat weet God. Dus geeft hij ons genade om te leren en het af te leren. Maar bij een levenstijl komen we er pas achter als het te laat is, als we alle waarschuwingen die God ons geeft negeren.

frapant om weer een vers helemaal uit zijn verband te trekken Twijfelende smiley
Hebreeen 10: erkennen van de waarheid. De belijdenis, erkennen dat we gereinigd zijn door het bloed van Jezus.
Het is jammer dat je steeds 1 vers citeert en de gehele context die er voor en achter bij staat gewoon negeert.
Smiley die vol vragen zit
Jou verhaal kan je zelfs evengoed in een context zetten buiten het huwelijk. Zoals je al aangaf, als je huwt om je "begeerte te blussen" kan je evengoed verlaten worden.

consequenties zijn steeds een gevolg van keuzes die je maakt. zo ook in christelijke relaties.
Je gaat nogal heel kort in de bocht. zwart/ wit denken zonder visie over omstandigheden die zich kunnen voordoen.
Stel je eens voor, 2 vrouwen, elk gehuwd met een man die vreemdgaat. De ene krijgt een geslachtsziekte, de andere niet. welke vrouw maakt de juiste keuzes en wie zegt dat God altijd geneest?
Ik blijf vinden dat je de bijbel heel bekrompen hanteert en zelfs heel sterk richt op je eigen werken/kunnen.
Voor een frigide vrouw zal het makkelijk zijn om te zeggen dat ze "rein en heilig" is op het gebied van seksualiteit, maar wat met bijvoorbeeld rechtvaardigheid? Zijn we daar goed bezig?
Of wat dacht je van hoogmoed en oordeel. Had Jezus daar niet meer moeite mee dan een kuis leven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 17:50
 
Hey, ben hier nieuw.
Dit is een interessant onderwerp!
Ik ben benieuwd; als je naar een ander wijst, wijs je met 4 vingers naar je zelf...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:06
 
FLOWERFUL304 schreef:
Een foutje is geoorloofd, we zijn mens, het moet niet een levenstijl worden. Want dan is genade niet meer genoeg.

Als we dat gaan beseffen dan gaan we anders leven. Voor elke keus die we maken zijn er consequenties aan verbonden.
goede keus= goede consequenties, slechte keus=slechte consequentie maar God komt dan met zn genade en keert het ten goede voor ons, maar gaan wel door de gevolgen van die slechte keus.

Het valt me op dat FLOWERFUL aardig in de vuurlinie ligt...
Blijkbaar is het een gevoelig punt voor velen!
Het is ook niet leuk om op punten gewezen te worden die voor jezelf gevoelig liggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:10
 
HENK393 schreef:
Het valt me op dat FLOWERFUL aardig in de vuurlinie ligt...
Blijkbaar is het een gevoelig punt voor velen!
Het is ook niet leuk om op punten gewezen te worden die voor jezelf gevoelig liggen.

idd, maar ik doe niet aan sex voor het huwelijk en dat al sinds mijn christen zijn. Daarvoor ken ik de geestelijke consequenties maar al te goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:11
 
HENK393 schreef:
Het valt me op dat FLOWERFUL aardig in de vuurlinie ligt...
Blijkbaar is het een gevoelig punt voor velen!
Het is ook niet leuk om op punten gewezen te worden die voor jezelf gevoelig liggen.

het gaat erom dat er flink wat bijbelteksten rond gegooid worden, die wel of niet van toepassing zijn of uit zijn verband worden gerukt.....er worden dingen aangehaald of uitgesproken die niet zo moeten gezegd worden......ik vind het nogal wat dat je op basis van een bepaalde tekst met iemand niet mag omgaan of iemand naar de hel kunt verwijzen......ik ben blijd at ik dat niet hoef te beslissen, laat dat aan een Ander over. Als je niet weet hoe iemand zijn/ haar situatie in elkaar zit, zwijg dan of breng het anders!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:13
 
FLOWERFUL304 schreef:
idd, maar ik doe niet aan sex voor het huwelijk en dat al sinds mijn christen zijn. Daarvoor ken ik de geestelijke consequenties maar al te goed.

Geen verkeerde keuze van je lijkt me...
Maar ik vraag me af waarom mensen hier zo heftig op reageren...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:15
 
TINK100 schreef:
het gaat erom dat er flink wat bijbelteksten rond gegooid worden, die wel of niet van toepassing zijn of uit zijn verband worden gerukt.....er worden dingen aangehaald of uitgesproken die niet zo moeten gezegd worden......ik vind het nogal wat dat je op basis van een bepaalde tekst met iemand niet mag omgaan of iemand naar de hel kunt verwijzen......ik ben blijd at ik dat niet hoef te beslissen, laat dat aan een Ander over. Als je niet weet hoe iemand zijn/ haar situatie in elkaar zit, zwijg dan of breng het anders!!

Klopt, alleen God komt het oordeel toe, gelukkig maar....
Teksten kunnen nu eenmaal verschillend uitgelegd worden, kijk maar eens naar de kerkhistorie. Hoeveel strijd was er toen al Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:19
 
HANNAH810 schreef:
in de hannah's-hollands-vertaling staat er;
als je nu bij de Heere Jezus hoort, waarom laat je je dan nog door mensen van die (onzin-)wetjes opleggen van "je mag niet pakken, proeven en aanraken".
het lijkt allemaal o zo verstandig, maar het is alleen maar ontkenning van je lichamelijke behoeften; het slaat nergens op, en dient alleen maar om je poepie-vroom te voelen".


alles wat niet door God is ingesteld, zijn menselijke verzinsels........en vallen dus "overbodige regels"

Met andere woorden dus.... ga je gang...?
Veel dingen staan namelijk niet letterlijk in de bijbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:20
 
HENK393 schreef:
Klopt, alleen God komt het oordeel toe, gelukkig maar....
Teksten kunnen nu eenmaal verschillend uitgelegd worden, kijk maar eens naar de kerkhistorie. Hoeveel strijd was er toen al Boze smiley

dat weet iedereen en toch lijkt het erop dat er iemand is die aan het veroordelen is.....en dat stuit op heel veel weerstand. iedereen op deze site heeft een verhaal, soms mooi, soms minder mooi.
En iedereen weet dat sex voor het huwelijk niet mag.....maar wat als je een tweede huwelijk of miss een derde aangaat?? blijft dat dan ook?? en wat als je wél een nieuwe liefdevolle relatie hebt?
Je kunt iemand niet op basis van wat forum berichten veroordelen, iets wat nu dus wél gebeurd....dat vind ik erg jammer...er worden nu onnodig mensen diep, heel diep gekwetst.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:22
 
HENK393 schreef:
Klopt, alleen God komt het oordeel toe, gelukkig maar....
Teksten kunnen nu eenmaal verschillend uitgelegd worden, kijk maar eens naar de kerkhistorie. Hoeveel strijd was er toen al Boze smiley

Daarom denk dat nu wel duidelijk is dat Bijbelteksten die voorbij komen verschillend gebruik/uitgelegd worden. En dat we daar eindeloos mee door kunnen gaan.

Mij lijkt het waardevol om te horen hoe we/jullie/jij er in de praktijk van elke dag mee omgaan. Hoe doe je dat? Praktische voorbeelden) Hoe hou je je gedachten zuiver,en je daden rein? Mbt tot de onderstaande 4?

Tuurlijk krijg je dan een dialoog net af en toe een Bijbeltekst die jij voor je zelf gebruikt in jou leven en dat is heel mooi, maar ik mis de persoonlijke praktische uitwisseling van ervaringen uit het dagelijks leven in veel reacties

Verder valt het me op dat er in verhouding veel vrouwen reageren. Mannen ??? kloppen de statistieken over ons niet??

1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
(NIET WAT JE ER VAN VIND DAT ANDEREN DAT WEL DOEN)

2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
(NIET WAT JIJ ER VAN DENKT VAN EEN ANDER, MAAR WAAROM JIJ HET ZOU WILLEN)

3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
(OF JIJ DAT KAN OVER JE EIGEN DINGEN,DADEN ,GEDACHTEN))

4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.
(HOE JE DAAR ZELF MEE OMGAAT)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:22
 
MICHAELT930 schreef:
De Mormoonse "kerk" is een WERK VAN DE DUIVEL!! Ik zal een paar feiten noemen die dit bewijzen. De oprichter van de Mormoonse organisatie genaamd Joseph Smith is een bewezen valse profeet met vele valse profetieën. Zwarte/donkere mensen waren niet toegestaan in de "priesterschap" van de Mormoonse kerk, omdat ze geloofden dat God die mensen had vervloekt met "een donkere huidskleur en platte neus". In het boek van Bruce McConkie "Mormon Doctrine" staat dat de mens zelf ook tot "God" kan worden. Brigham Young, 2e (valse!)profeet van de mormonen geloofde dat er wezens in de zon zouden wonen en dat er grote reuzen op de maan zouden wonen. En dat God op een planeet genaamd "Kolob" zou wonen. En zelf had hij meer dan 60 vrouwen(!). Een hoop kolder dus en absoluut een misleiding door Satan.

Ik ben zelf ook op onderzoek gegaan, persoonlijk. Heb hun "kerkdiensten" bezocht en alles onderzocht. En op vele vragen die ik stelde wisten ze geen of geen goed bijbels antwoord. Waaronder, hoe het kan dat het volgens Joseph Smith goed was dat Adam en Eva zondigden(!)

Meer informatie, hier http://carm.org/is-mormonism-christian

De mormonen kerk lijkt inderdaad heel mooi en integer (zoals eerder aangegeven)
Maar bij de inhoudelijke leer heb ik grote twijfels.


Laatst aangepast door
HENK393
op maandag 4 juni 2012, 18:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:26
 
ligt er aan met hoveel vingers je wijst Knipoog smiley mij is geleerd (vroeger) niet te wijzen Knipoog smiley Welkom Henk

Laatst aangepast door
YES356
op maandag 4 juni 2012, 18:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:36
 
FLOWERFUL304 schreef:
idd, maar ik doe niet aan sex voor het huwelijk en dat al sinds mijn christen zijn. Daarvoor ken ik de geestelijke consequenties maar al te goed.

Hai Flowerful,

Wat bedoel je met geestelijke consequenties?

Groetjes,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:46
 
[quote=YES356


1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.

(NIET WAT JE ER VAN VIND DAT ANDEREN DAT WEL DOEN)

2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
(NIET WAT JIJ ER VAN DENKT VAN EEN ANDER, MAAR WAAROM JIJ HET ZOU WILLEN)

3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
(OF JIJ DAT KAN OVER JE EIGEN DINGEN,DADEN ,GEDACHTEN))

4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.
(HOE JE DAAR ZELF MEE OMGAAT)[/quote]




Tja... Om nog maar es met Piglet/Pooh te spreken: how do you spell love... you don't spell it, you feel it... Ik bedoel: we wisselen hier van gedachten en het blijft theoretisch en we analyseren het aan alle kanten wel en niet voorzien van glanzende bijbelteksten maar hoe zou het in de praktijk met live relatie gaan... binnen die relatie vindt plaats wat er in de chemie tussen beiden gebeurt en vaak ben je dan alle theorie en verstandelijke beredeneringen al voorbij. Het is per persoon verschillend en ook weer wat betreft je partner verschillend en hoe je er samen in je relatie een weg in wilt vinden. Ik denk dat het goed is als je je vrij en onbevangen kunt voelen hierin om die weg ook daadwerkelijk te vinden, mét al je eigen persoonlijke grenzen waarin je elkaar ook respecteert, ook dat hoort in die relatie thuis. Inclusief het met elkaar bespreekbaar en openhouden hoe je God/Zijn woord hierin betrekt. Dat dus ten eerste.

Even braaf opgezocht:
seks
1 handelingen en gevoelens die te maken hebben met lichamelijke opwinding en vrijen.
Seks kan voor de één al een zoen op de mond zijn en voor de ander pas ergens beginnen bij strelen tot elkaar bevredigen en weer een ander neemt pas het woord seks in de mond bij het met elkaar naar bed gaan. Dat is ook al eerder aan de orde geweest in dit topic en ik heb niet de illusie dat we hierin tot een vaststelling kunnen komen.

Ik denk dat het belangrijk is, zoals dat in alle dingen belangrijk is, om hier individueel je weg vanuit je levende relatie met God in te vinden en samen. Mij maak je niet wijs dat het lichamelijke aspect uit te sluiten is en op zijn zachtst gezegd zorgelijk als je dit met Gods woord dichtmetselt. Er is een begeren van de koning van de koningsdochter in één van de psalmen, er is een smeltend verlangen en nog meer, van verliefde tortelduiven in Hooglied. Het beter te trouwen dan van begeerte branden lijkt mij overigens niet een gebod die uitgevaardigd werd, meer een vaststelling dat brandend begeerte bestaat. Ik denk niet dat Paulus gelijk ook een blik partners kon opentrekken.

Je emoties, je denken, je lijf is allemaal deel van je zijn en om volop te erkennen en deel te laten nemen aan Leven en ik denk dat je het op veel meer manieren kan omzetten in de praktijk. Door het niet te onderdrukken maar er te laten zijn is er van alles aan moois in de muziek en kunst ontstaan eenvoudig door te (durven) dromen en voelen. Ontkennen en afsplitsen van dit aspect is schadelijk, onderdrukken van dit aspect al evenzo en mijns inziens zonde in alle toonaarden van het woord. Het deel te laten zijn van je leven en ook je relatie en het altijd bespreekbaar houden met God en/of met elkaar lijkt me een gezonder streven.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 juni 2012, 18:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat ik een weekend in een huisje van Staatsbosbeheer op een locatie naar keuze heb gewonnen! Leuk nieuws op een regenachtige dag! Clown smiley

Leuk zeg!!
Gefeliciteerd en geniet ervan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:56
 
Toen ik zojuist een smsje kreeg van mijn teamleider, dat ik de opleiding E.V.V. mag gaan doen in oktober, ook al heb ik nog niet mn diploma verzorgende IG. (En t leukste was dat zij het net zo graag wilde als ik dat ik deze opleiding ga doen)
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:59
 
JOL252 schreef:
Tja... Om nog maar es met Piglet/Pooh te spreken: how do you spell love... you don't spell it, you feel it... Ik bedoel: we wisselen hier van gedachten en het blijft theoretisch en we analyseren het aan alle kanten wel en niet voorzien van glanzende bijbelteksten maar hoe zou het in de praktijk met live relatie gaan... binnen die relatie vindt plaats wat er in de chemie tussen beiden gebeurt en vaak ben je dan alle theorie en verstandelijke beredeneringen al voorbij. Het is per persoon verschillend en ook weer wat betreft je partner verschillend en hoe je er samen in je relatie een weg in wilt vinden. Ik denk dat het goed is als je je vrij en onbevangen kunt voelen hierin om die weg ook daadwerkelijk te vinden, mét al je eigen persoonlijke grenzen waarin je elkaar ook respecteert, ook dat hoort in die relatie thuis. Inclusief het met elkaar bespreekbaar en openhouden hoe je God/Zijn woord hierin betrekt. Dat dus ten eerste.


Even braaf opgezocht:
seks
1 handelingen en gevoelens die te maken hebben met lichamelijke opwinding en vrijen.
Seks kan voor de één al een zoen op de mond zijn en voor de ander pas ergens beginnen bij strelen tot elkaar bevredigen en weer een ander neemt pas het woord seks in de mond bij het met elkaar naar bed gaan. Dat is ook al eerder aan de orde geweest in dit topic en ik heb niet de illusie dat we hierin tot een vaststelling kunnen komen.

Ik denk dat het belangrijk is, zoals dat in alle dingen belangrijk is, om hier individueel je weg vanuit je levende relatie met God in te vinden en samen. Mij maak je niet wijs dat het lichamelijke aspect uit te sluiten is en op zijn zachtst gezegd zorgelijk als je dit met Gods woord dichtmetselt. Er is een begeren van de koning van de koningsdochter in één van de psalmen, er is een smeltend verlangen en nog meer, van verliefde tortelduiven in Hooglied. Het beter te trouwen dan van begeerte branden lijkt mij overigens niet een gebod die uitgevaardigd werd, meer een vaststelling dat brandend begeerte bestaat. Ik denk niet dat Paulus gelijk ook een blik partners kon opentrekken.

Je emoties, je denken, je lijf is allemaal deel van je zijn en om volop te erkennen en deel te laten nemen aan Leven en ik denk dat je het op veel meer manieren kan omzetten in de praktijk. Door het niet te onderdrukken maar er te laten zijn is er van alles aan moois in de muziek en kunst ontstaan eenvoudig door te durven dromen en voelen. Ontkennen en afsplitsen van dit aspect is schadelijk, onderdrukken van dit aspect al evenzo en mijns inziens zonde in alle toonaarden van het woord. Het deel te laten zijn van je leven en ook je relatie en het altijd bespreekbaar houden met God en/of met elkaar lijkt me een gezonder streven.

Heel mooi!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:14
 
YES356 schreef:
Daarom denk dat nu wel duidelijk is dat Bijbelteksten die voorbij komen verschillend gebruik/uitgelegd worden. En dat we daar eindeloos mee door kunnen gaan.

Mij lijkt het waardevol om te horen hoe we/jullie/jij er in de praktijk van elke dag mee omgaan. Hoe doe je dat? Praktische voorbeelden) Hoe hou je je gedachten zuiver,en je daden rein? Mbt tot de onderstaande 4?

Tuurlijk krijg je dan een dialoog net af en toe een Bijbeltekst die jij voor je zelf gebruikt in jou leven en dat is heel mooi, maar ik mis de persoonlijke praktische uitwisseling van ervaringen uit het dagelijks leven in veel reacties

Verder valt het me op dat er in verhouding veel vrouwen reageren. Mannen ??? kloppen de statistieken over ons niet??

1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
(NIET WAT JE ER VAN VIND DAT ANDEREN DAT WEL DOEN)

2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
(NIET WAT JIJ ER VAN DENKT VAN EEN ANDER, MAAR WAAROM JIJ HET ZOU WILLEN)

3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
(OF JIJ DAT KAN OVER JE EIGEN DINGEN,DADEN ,GEDACHTEN))

4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.
(HOE JE DAAR ZELF MEE OMGAAT)

Zelfbevrediging: wel, Ik zal het vertellen. Toen ik pas tot bekering kwam in mijn 1ejr deed ik zoals ieder uit de wereld aan zelfbevrediging. Ik wist wel dat niet helemaal goed was maar nam het niet zo serieus. Een keer waarschuwde God mij en gaf mij de passage ....hebr10:26->Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over.

Ik wist dat God tot mij gesproken had. Kort daarna, ging ik dus toch weer mastruberen, de waarschuwing negerend. Terwijl ik steeds dichter tot het hoogte punt (orgasme) kwam ervaarde ik in de geest een dikke duisternis die langzaam naar beneden kwam. Ik schrok er zo van dat ik acuut stopte.

Ik ben toen de strijd aangegaan tegen dat mastruberen en had het overwonnen voor 11 jr, ik deed het dus niet meer. Totdat ik dankzij de kerkleider in een diep gat terecht kwam en eigenlijk uit kwaadheid, teleurstelling in God het een een keer weer eens deed na 11jr. Maar toen was het effect nog niet zo erg en vond het eigenlijk niets. Daarna gaf ik er niet meer aan toe voor 2,5jr. Maar niet zo lang terug gaf ik weer eens een paar keer aan toe omdat ik weer eens een diepe teleurstelling te verwerken kreeg. Ik kwam in contact met iemand die dat deed. En ik merkte dus dat ik daardoor beinvloed werd. Ik begon er dan ook weer wat makkelijker over te denken. Ik wilde God pijn doen en deed het dan weer een paar keer uit kwaadheid. Maar ik merkte dat ik daarin troost zocht voor mn eenzaamheid.

Maar sinds een paar weken ben ik weer de strijd ertegen begonnen want ik weet het is zonde, ik weet de gevolgen en ik kwam tot het besef dat ik alleen mezelf daarmee kwaad doe. Ik heb gemerkt doordat ik dat deed mijn geestelijke gevoeligheid steeds minder werd elke keer als ik het deed. Mastruberen is het voeden van het vlees. En tja het vlees pleased God niet. En doordat ik geestelijk minder gevoelig werd, werd ik ook minder gevoelig voor God om zijn tegenwoordigheid te ervaren.

Masturbatie uit mijn ervaring kan ik zeggen is een zonde. Het is het pleasen van het vlees. Voor mij was het ook een vorm van geestelijke zelfvernietig. Ik heb me inmiddels bekeerd, de matrubatie geest van mn vlees afgebeden en vecht er tegen. Ik merk, dat als ik er ieder keer niet aan toegeef, ik beetje bij beetje weer geestelijk gevoeliger word. Het is een langzaam herstelend proces en een zware strijd.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 4 juni 2012, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:16
 
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:17
 
Inderdaad weer eens over nadenken...
waar begint de begeerte des vlees Knipoog smiley
want als je oog...
Ik moet ook vaak aan dat vers denken, dat je dan maar moet trouwen, ipv branden
Wat als je die ene nu ook net niet tegenkomt, hoe lossen jullie dat dan op?
Twijfelende smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:20
 
XABIA794 schreef:
Inderdaad weer eens over nadenken...
waar begint de begeerte des vlees Knipoog smiley
want als je oog...
Ik moet ook vaak aan dat vers denken, dat je dan maar moet trouwen, ipv branden
Wat als je die ene nu ook net niet tegenkomt, hoe lossen jullie dat dan op?
Twijfelende smiley Engeltje smiley

er staat nergens in de bijbel dat je niet aan zelfbevrediging mag doen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:23
 
HANNAH810 schreef:
ooh wat leuk, zeg!! mag ik meeeeee?


Hoe luidt dat spreekwoord toch weer: meisjes die vragen worden overgeslagen? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:23
 
Niet door kracht of geweld maar door Mijn Geest zegt de Heer. (Oude testament)

Zach.4:6
niet door kracht noch geweld, maar door mijn Geest! zegt de HERE


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 4 juni 2012, 19:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3890 3891 3892 3893 3894 3895 3896 ... 6194 Volgende
Pagina 3893 van 6194