ChristianMatch
 


Forum

onze menselijke relaties en tijd/ruimte/plaats
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 19:21
 
Luc. 10 : 38 Toen Jezus en zijn volgelingen verder trokken ging Jezus een dorp in, waar hij gastvrij werd ontvangen door een vrouw die Martha heette.
39 Haar zuster, Maria, ging aan de voeten van de Heer zitten en luisterde naar zijn woorden.
40 Maar Martha werd helemaal in beslag genomen door de zorg voor haar gasten. Ze ging naar Jezus toe en zei: ‘Heer, kan het u niet schelen dat mijn zuster mij al het werk alleen laat doen? Zeg tegen haar dat ze mij moet helpen.’
41 De Heer zei tegen haar: ‘Martha, Martha, je bent zo bezorgd en je maakt je veel te druk.
42 Er is maar één ding noodzakelijk. Maria heeft het beste deel gekozen, en dat zal haar niet worden ontnomen.’



Onze menselijke relaties en tijd
Altijd maar druk bezig zijn met ons eigen leven, met de contacten die we hebben te onderhouden, vasthouden en ommuren wat we hebben, geeft een Martha houding.
Maria ging met alleen haar eigen leven naar Jezus, knielde aan zijn voeten en luisterde, ontving. Geen voorwaarden, niets, met lege handen zat ze daar.

Moeten we ook in relaties mekaar niet tegemoet treden als een Maria. Is er wel ruimte voor een relatie, of is hier alleen maar een stukje of beetje een plekje. Af en toe eens wat horen, stukjes ontvangen, maar niet te veel. En…. bevalt het toch goed, dan zien we wel of we een stukje méér tijd en ruimte in de omgang willen steken?

Wat ik daarmee wil zeggen is “durven we ons wel echt open te geven bij het aangaan van een relatie?”

Natuurlijk moet je voorzichtig zijn en niet alles erin storten. Maar het gaat mij even om de intentie, het gevoel waarmee je in je leven staat.
Natuurlijk zeg ik ook dat mijn leven nu goed is. Dat ik het naar mijn zin heb, want dat heb ik ook.
Ik geef mijn leven een dikke 7. Maar die 7 is er wel een gemiddelde, die opgebouwd is uit 9ens en 4en.

Heerlijk mijn eigen ding kunnen doen, vrienden, tijd voor mijzelf, geen verantwoording….een 9
Die arm missen, niet iemand naast je, niet echt je verhaal kwijt kunnen, geen intimiteit …. een 4

En daardoor geef ik mijn leven toch wél een 7.... ja ik heb t naar mijn zin t laatste jaar gekregen.

Maar wat wil je van die 9 kwijtraken? of blijf je te druk met die 9 proberen te onderhouden, zonder in te zien dat als je investeert in die 4 het veel gemakkelijker is het gemiddelde van je leven op te poetsen?

Immers die partner naast je….is die niet een 10 waard (ok…. op zijn tijd ff een 4, maar ook daar kom je uit, als het een echte 10, dus liefde, is)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 21:55
 
JONATHAN890 schreef:
Luc. 10 : 38 Toen Jezus en zijn volgelingen verder trokken ging Jezus een dorp in, waar hij gastvrij werd ontvangen door een vrouw die Martha heette.
39 Haar zuster, Maria, ging aan de voeten van de Heer zitten en luisterde naar zijn woorden.
40 Maar Martha werd helemaal in beslag genomen door de zorg voor haar gasten. Ze ging naar Jezus toe en zei: ‘Heer, kan het u niet schelen dat mijn zuster mij al het werk alleen laat doen? Zeg tegen haar dat ze mij moet helpen.’
41 De Heer zei tegen haar: ‘Martha, Martha, je bent zo bezorgd en je maakt je veel te druk.
42 Er is maar één ding noodzakelijk. Maria heeft het beste deel gekozen, en dat zal haar niet worden ontnomen.’



Onze menselijke relaties en tijd
Altijd maar druk bezig zijn met ons eigen leven, met de contacten die we hebben te onderhouden, vasthouden en ommuren wat we hebben, geeft een Martha houding.
Maria ging met alleen haar eigen leven naar Jezus, knielde aan zijn voeten en luisterde, ontving. Geen voorwaarden, niets, met lege handen zat ze daar.

Moeten we ook in relaties mekaar niet tegemoet treden als een Maria. Is er wel ruimte voor een relatie, of is hier alleen maar een stukje of beetje een plekje. Af en toe eens wat horen, stukjes ontvangen, maar niet te veel. En…. bevalt het toch goed, dan zien we wel of we een stukje méér tijd en ruimte in de omgang willen steken?

Wat ik daarmee wil zeggen is “durven we ons wel echt open te geven bij het aangaan van een relatie?”

Natuurlijk moet je voorzichtig zijn en niet alles erin storten. Maar het gaat mij even om de intentie, het gevoel waarmee je in je leven staat.
Natuurlijk zeg ik ook dat mijn leven nu goed is. Dat ik het naar mijn zin heb, want dat heb ik ook.
Ik geef mijn leven een dikke 7. Maar die 7 is er wel een gemiddelde, die opgebouwd is uit 9ens en 4en.

Heerlijk mijn eigen ding kunnen doen, vrienden, tijd voor mijzelf, geen verantwoording….een 9
Die arm missen, niet iemand naast je, niet echt je verhaal kwijt kunnen, geen intimiteit …. een 4

En daardoor geef ik mijn leven toch wél een 7.... ja ik heb t naar mijn zin t laatste jaar gekregen.

Maar wat wil je van die 9 kwijtraken? of blijf je te druk met die 9 proberen te onderhouden, zonder in te zien dat als je investeert in die 4 het veel gemakkelijker is het gemiddelde van je leven op te poetsen?

Immers die partner naast je….is die niet een 10 waard (ok…. op zijn tijd ff een 4, maar ook daar kom je uit, als het een echte 10, dus liefde, is)

Belangrijk in een relatie is denk ik dat 3-voudig snoer... idd. tijd voor elkaar nemen is belangrijk, maar minstens zo belangrijk is denk ik dat je samen met God tijd vindt voor stille tijd en gebed.
Vind ik zelf erg waardevol.

Lijkt me ook dat je er elke dag in investeert... relatie is keihard werken denk ik, hoeveel stellen zijn er niet die leuke dingen gingen doen toen ze verliefd waren, maar die tot op de dag van vandaag in een sleur zitten ?
Denk dat dat er best veel zijn.

Ik hoor ook regelmatig dat je als mens snel geneigd bent als er een probleem is dit bij de ander te zoeken (i.p.v. bij jezelf na te gaan wat je zelf kunt doen) of dat terugtrekken, je in je werk storten en langzaamaan steeds minder praten in je relatie.
Communiceren is erg belangrijk denk ik, maar nog best lastig als je overdag je baan hebt en moe thuis komt... dat vergt tijd en energie om dan te communiceren of tijd voor elkaar te nemen.
Mijn inschatting... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 19 juli 2010, 22:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 00:10
 
Ik vind mijn leven op dit moment een 8.5 waard.
Heel veel mensen snappen niet dat ik geen relatie heb maar die kennen mij niet goed genoeg, denk ik.
En heel eerlijk.....ik ben er ook niet naar op zoek.
Bindingsangst?
Misschien wel maar feit is dat ik het ook niet echt mis.
Ja, die arm om je heen en intimiteit, dat is soms een onvervuld verlangen maar dat zijn moment opnames.
Dus alleen zijn is voor mij prima , al moet ik er eerlijkheidshalve toegeven dat ik ook een die-hard vrijgezel ben!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 09:41
 
Martha vergat in al haar ijver om goed te doen voor anderen, dat er momenten in haar leven zouden moeten zijn waarin ze aan zichzelf mocht denken. Eigenlijk vind haar in haar gedrag wel veel op jou lijken Jonathan. Het lijk wel alsof je voortdurend bezig bent het anderen naar hun zin te maken. Daarmee loop je de kans jezelf voorbij te lopen. Soms denk ik wel eens, wie is de echte Jonathan, wat zijn zijn echte motieven en verlangens. Je doet soms zo je best ruzies te sussen, te zoeken naar een middenwweg in alles, dat ik me afvraag: kennen we je werkelijk? Dit is niet negatief bedoeld hoor, want in mijn ogen ben je een toffe gozer, maar ik vraag me wel eens af of je niet té sociaal bent en of je daarmee geen tekort doet aan jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 09:55
 
Luc. 10 : 38 Toen Jezus en zijn volgelingen verder trokken ging Jezus een dorp in, waar hij gastvrij werd ontvangen door een vrouw die Martha heette.
39 Haar zuster, Maria, ging aan de voeten van de Heer zitten en luisterde naar zijn woorden.
40 Maar Martha werd helemaal in beslag genomen door de zorg voor haar gasten. Ze ging naar Jezus toe en zei: ‘Heer, kan het u niet schelen dat mijn zuster mij al het werk alleen laat doen? Zeg tegen haar dat ze mij moet helpen.’
41 De Heer zei tegen haar: ‘Martha, Martha, je bent zo bezorgd en je maakt je veel te druk.
42 Er is maar één ding noodzakelijk. Maria heeft het beste deel gekozen, en dat zal haar niet worden ontnomen.’

Da's toevallig, deze tekst heb ik gezien zondagochtend op tv, op de Katholieke kerkdienst op ned. 2.

Ging er over dat er véél belangrijker dingen zijn dan het 'huishouden'.
Dat 'werken' is een noodzakelijke bijzaak.
Veel belangrijker is, of er liefde is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:37
 
Het klinkt allemaal zo makkelijk...
De liefde is het belangrijkst...family first! Ik ben voor hoor, maar merk toch iedere keer weer dat we in een maatschappij leven die dat eigenlijk helemaal niet tolereert...
Er gaan hier dagen voorbij dat ik echt niemand hoor of zie, maar daar staat tegenover dat ik het zelf meestal ook ongeloofelijk druk heb en net zo min iets van me laat horen. (zelfs mijn bijbeltje blijft vaak dicht omdat ik er niet aan toe kom...)
Heb het ergens ook maar een beetje geaccepteerd, geen nieuws is goed nieuws.
Ben zelf ook altijd al wel een beetje een loner geweest...hou van sociale contacten, gezelligheid...maar aan het einde van de dag trek ik toch het liefst mijn eigen plan.
Op dit moment heeft dat dus ook echt de prioriteit, IKKE! En ik geef mijn leven dan ook een dikke 8.
En ik merk, dat juist doordat ik aan mezelf werk...mijn sociale contacten ook groeien.
Natuurlijk is er ergens wel die behoefte om ook een "maatje" te hebben, maar vind mijn eigen persoonlijke groei nu even belangrijker.
Bindingsangst? Ja, een beetje wel...maar vooral veel vertrouwen in de Heer...Als de tijd daar is komt dat maatje echt wel voorbij...
Maar mezelf kennende, en wetend dat de Heer mij nog veel beter kent...zal dat nog wel even op zich laten wachten, en waarschijnlijk ook weinig met CM te maken hebben.
Eén ding weet ik wel: Ben niet gemaakt om altijd alleen te blijven Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 20 juli 2010, 10:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Martha vergat in al haar ijver om goed te doen voor anderen, dat er momenten in haar leven zouden moeten zijn waarin ze aan zichzelf mocht denken. Eigenlijk vind haar in haar gedrag wel veel op jou lijken Jonathan. Het lijk wel alsof je voortdurend bezig bent het anderen naar hun zin te maken. Daarmee loop je de kans jezelf voorbij te lopen. Soms denk ik wel eens, wie is de echte Jonathan, wat zijn zijn echte motieven en verlangens. Je doet soms zo je best ruzies te sussen, te zoeken naar een middenwweg in alles, dat ik me afvraag: kennen we je werkelijk? Dit is niet negatief bedoeld hoor, want in mijn ogen ben je een toffe gozer, maar ik vraag me wel eens af of je niet té sociaal bent en of je daarmee geen tekort doet aan jezelf.


1. wat is er mis met anderen het naar hun zin maken
2. ja ik loop mijzelf wel eens voorbij, is een zwakker punt van mij
3. wat mijn echte motieven zijn....lees mijn berichten, vraag en ontdek
4. wat zijn mijn verlangens......vraag en ontdek
5. wat is er mis met ruzies sussen? er zijn soms standpunten die haaks op elkaar staan, en ik luister naar beiden, denk er over na, zoals alle dingen in mijn leven. Dat vormt mijn denken, van alle kanten bekijken, overwegen, raadplegen en dan mijn mening/zienswijze.
6. of men mij werkelijk kent...ik denk dat er zeker wel zijn die mij kennen, die de moeite genomen hebben. En als je het wilt weten ...zoek het uit, ga een gesprek aan, neem de tijd, en tijd heb je dan nodig hoor, ben een denker, filosoof, gevoelig, ruim denkend, luisterend
7. te sociaal, ach dat weet ik niet of ik dat ben....en als het zo is, wat dan nog denk ik dan
8. doe ik mijzelf te kort....misschien wel, maar zo ben ik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS505





Berichten: 118

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:14
 
Deze Bijbeltekst stond voor afgelopen Zondag als verplicht voorgeschreven tijdens de H.Mis. Wat leuk dat deze tekst nu hier ook online staat.
Deze Bijbeltekst kwam deze week ook voorbij in de chatbox.
De priester zei afgelopen zondag dat wij het allemaal heel moeilijk vinden om te rusten bij Jezus zoals Maria deed destijds.

Hierbij de officiële vertaling van de H. Schift voor de R.K. Liturgie van begin 1970:

Lucas 10,38-42

Uit het heilig evangelie van onze Heer Jezus Christus volgens Lucas


In die tijd kwam Jezus in een dorp
en een vrouw die Marta heette, ontving Hem in haar woning.
Ze had een zuster, Maria, die
- gezeten aan de voeten van de Heer -
luisterde naar zijn woorden.
Marta werd in beslag genomen door de drukte van het bedienen,
maar ze kwam er een ogenblik bij staan en zei:
“Heer, laat het U onverschillig,
dat mijn zuster mij alleen laat bedienen?
zeg haar dan dat ze mij moet helpen.”
De Heer gaf haar ten antwoord:
“Marta, Marta,
wat maak je je bezorgd en druk over veel dingen.
Slechts één ding is nodig.
Maria heeft het beste deel gekozen
en het zal haar niet ontnomen worden.”

Bron: www.bijbel.net


Groeten van Paulus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:15
 
PAULUS505 schreef:
Deze Bijbeltekst stond voor afgelopen Zondag als verplicht voorgeschreven tijdens de H.Mis. Wat leuk dat deze tekst nu hier ook online staat.
Deze Bijbeltekst kwam deze week ook voorbij in de chatbox.
De priester zei afgelopen zondag dat wij het allemaal heel moeilijk vinden om te rusten bij Jezus zoals Maria deed destijds.

Hierbij de officiële vertaling van de H. Schift voor de R.K. Liturgie van begin 1970:

Lucas 10,38-42

Uit het heilig evangelie van onze Heer Jezus Christus volgens Lucas


In die tijd kwam Jezus in een dorp
en een vrouw die Marta heette, ontving Hem in haar woning.
Ze had een zuster, Maria, die
- gezeten aan de voeten van de Heer -
luisterde naar zijn woorden.
Marta werd in beslag genomen door de drukte van het bedienen,
maar ze kwam er een ogenblik bij staan en zei:
“Heer, laat het U onverschillig,
dat mijn zuster mij alleen laat bedienen?
zeg haar dan dat ze mij moet helpen.”
De Heer gaf haar ten antwoord:
“Marta, Marta,
wat maak je je bezorgd en druk over veel dingen.
Slechts één ding is nodig.
Maria heeft het beste deel gekozen
en het zal haar niet ontnomen worden.”

Bron: www.bijbel.net


Groeten van Paulus

Wat vind jij hiervan Paulus?
Hoe zie jij je leven hier? wat voor cijfer geef je het?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS505





Berichten: 118

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:23
 
Ik vind het soms heel makkelijk om als Maria dicht bij Jezus te zijn en al het werk te laten rusten.
Ik vind het vooral moeilijk om ook andere dingen te doen dan bezig zijn met CM. CM kan soms voor mij in ieder geval verslavend.
Toch kan ik ook vrij bedrijvig zijn. Ik kon vroeger altijd de keuken en de woonkamer tot in de puntjes toe poetsen. (nu ook nog wel, maar niet zo intensief als ik vroeger deed)
Nu probeer ik meer tijd te besteden aan het gebed.
Ik probeer elke dag een Lofprijzing te houden.
Dit kost soms ook veel inspanning.
Ik heb gelukkig veel steun van de verschillende Rk groepen en bewegingen vanuit de Rk kerk waar ik kom en aan deelneem. Ik ga bijv. sinds kort elke maand naar een viering van Lofprijzing met direct aansluitend de H.Mis. Deze avonden vind ik heel fijn.
Ik zie het echt als een tot rust komen bij onze Hemelse Vader
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:35
 
Ik vraag me af hoe Jezus zijn opmerking aan Martha bedoelt heeft. Hij zegt dat Maria het goede deel heeft uitgekozen dat niet van haar zal worden weggenomen. Je kunt dat vertalen met kwaliteit en tijd voor relatie in het algemeen, maar je zou ook kunnen denken dat Jezus doelt op het feit dat zij naar Zijn Woord luistert.

Ik denk dat beide in de huidige samenleving flink onder druk kunnen staan. Er bestaat een boek dat heet "Te druk om niet te bidden". We weten eigenlijk allemaal wel dat we Gods kracht in dit leven nodig hebben. En hoe drukker we het hebben, hoe meer we eigenlijk zouden moeten putten uit die bron.

Maar het lijkt wel alsof we de prioriteiten andersom hebben liggen; hoe meer we te doen hebben, des te minder rusten we uit of tanken we bij. En al helemaal niet bij de Krachtcentrale...

En ik neem het me voor, iedere x weer.... Engeltje smiley

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:39
 
ZINGA672 schreef:
Ik vraag me af hoe Jezus zijn opmerking aan Martha bedoelt heeft. Hij zegt dat Maria het goede deel heeft uitgekozen dat niet van haar zal worden weggenomen. Je kunt dat vertalen met kwaliteit en tijd voor relatie in het algemeen, maar je zou ook kunnen denken dat Jezus doelt op het feit dat zij naar Zijn Woord luistert.

Ik denk dat beide in de huidige samenleving flink onder druk kunnen staan. Er bestaat een boek dat heet "Te druk om niet te bidden". We weten eigenlijk allemaal wel dat we Gods kracht in dit leven nodig hebben. En hoe drukker we het hebben, hoe meer we eigenlijk zouden moeten putten uit die bron.

Maar het lijkt wel alsof we de prioriteiten andersom hebben liggen; hoe meer we te doen hebben, des te minder rusten we uit of tanken we bij. En al helemaal niet bij de Krachtcentrale...

En ik neem het me voor, iedere x weer.... Engeltje smiley

GrZing

Wie is de schrijver van het boek?
Tijd om te lezen heb ik natuurlijk wel...... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:42
 
CARIN303 schreef:
Wie is de schrijver van het boek?
Tijd om te lezen heb ik natuurlijk wel...... Engeltje smiley

Bill Hybels, zie link:

http://www.gideonboeken.nl/boeken/titel/te-druk-om-niet-te-bidden/terug/53/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 21:57
 
JONATHAN890 schreef:
1. wat is er mis met anderen het naar hun zin maken
2. ja ik loop mijzelf wel eens voorbij, is een zwakker punt van mij
3. wat mijn echte motieven zijn....lees mijn berichten, vraag en ontdek
4. wat zijn mijn verlangens......vraag en ontdek
5. wat is er mis met ruzies sussen? er zijn soms standpunten die haaks op elkaar staan, en ik luister naar beiden, denk er over na, zoals alle dingen in mijn leven. Dat vormt mijn denken, van alle kanten bekijken, overwegen, raadplegen en dan mijn mening/zienswijze.
6. of men mij werkelijk kent...ik denk dat er zeker wel zijn die mij kennen, die de moeite genomen hebben. En als je het wilt weten ...zoek het uit, ga een gesprek aan, neem de tijd, en tijd heb je dan nodig hoor, ben een denker, filosoof, gevoelig, ruim denkend, luisterend
7. te sociaal, ach dat weet ik niet of ik dat ben....en als het zo is, wat dan nog denk ik dan
8. doe ik mijzelf te kort....misschien wel, maar zo ben ik

ALS IK GEEN ANTWOORD OP DEZE VRAGEN KRIJG.....WEET IK ZEKER DAT IK MET WEEL HEEL VEEL VRAGEN MIJN BED INGA VANAVOND.

Tjonge dit is een aanslag op mijn zelfbewustzijn, zelfvertrouwen Clown smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 22:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Martha vergat in al haar ijver om goed te doen voor anderen, dat er momenten in haar leven zouden moeten zijn waarin ze aan zichzelf mocht denken. Eigenlijk vind haar in haar gedrag wel veel op jou lijken Jonathan. Het lijk wel alsof je voortdurend bezig bent het anderen naar hun zin te maken. Daarmee loop je de kans jezelf voorbij te lopen. Soms denk ik wel eens, wie is de echte Jonathan, wat zijn zijn echte motieven en verlangens. Je doet soms zo je best ruzies te sussen, te zoeken naar een middenwweg in alles, dat ik me afvraag: kennen we je werkelijk? Dit is niet negatief bedoeld hoor, want in mijn ogen ben je een toffe gozer, maar ik vraag me wel eens af of je niet té sociaal bent en of je daarmee geen tekort doet aan jezelf.

Chatuliem, ik vind het geen vergelijking...
Martha besteedde haar tijd aan het huis, de aandacht voor Jezus ging daarom aan haar voorbij...

Ik weet zeker dat Jonathan heel serieus en met zijn hart met het geloof bezig is, dus vandaar dat ik het niet te vergelijken vind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:48
 
SUSANNAH475 schreef:
Chatuliem, ik vind het geen vergelijking...
Martha besteedde haar tijd aan het huis, de aandacht voor Jezus ging daarom aan haar voorbij...

Ik weet zeker dat Jonathan heel serieus en met zijn hart met het geloof bezig is, dus vandaar dat ik het niet te vergelijken vind.

.


Laatst aangepast door
MARIEKE897
op woensdag 9 februari 2011, 09:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 00:04
 
MARIEKE897 schreef:
nou, het gaat weer goed met Jonathan, lang intens met hem gesproken!
wat is het ook een bijzonder persoon,

Verliefde smiley

Gelukkig dat je me opgebeurd heb Knipoog smiley Ik zat me daar toch in een dip Huilende smiley, smiley in tranen

dank je wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 00:08
 
JONATHAN890 schreef:
Gelukkig dat je me opgebeurd heb Knipoog smiley Ik zat me daar toch in een dip Huilende smiley, smiley in tranen

dank je wel



Kussende smiley slaap lekker lieve man!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 18:41
 
MARIEKE897 schreef:
Kussende smiley slaap lekker lieve man!


owh..... Verlegen lachende smiley .... tjonge.....dat wens jij mij ???? ik heb heerlijk geslapen hoor, zelfs zonder dit gelezen te hebben.

Dank je wel lieve vrouw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 19:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Martha vergat in al haar ijver om goed te doen voor anderen, dat er momenten in haar leven zouden moeten zijn waarin ze aan zichzelf mocht denken. Eigenlijk vind haar in haar gedrag wel veel op jou lijken Jonathan. Het lijk wel alsof je voortdurend bezig bent het anderen naar hun zin te maken. Daarmee loop je de kans jezelf voorbij te lopen. Soms denk ik wel eens, wie is de echte Jonathan, wat zijn zijn echte motieven en verlangens. Je doet soms zo je best ruzies te sussen, te zoeken naar een middenwweg in alles, dat ik me afvraag: kennen we je werkelijk? Dit is niet negatief bedoeld hoor, want in mijn ogen ben je een toffe gozer, maar ik vraag me wel eens af of je niet té sociaal bent en of je daarmee geen tekort doet aan jezelf.

Beste Chatuliem.

Ik lees eigenlijk altijd al je reacties, soms ben je scherp, soms sla je de plank mis, soms heb je een heel goede kijk. Maar wat mij toch echt soms verwondert is dat als de vragen de andere kant opgaan je geen antwoorden geeft.

Zo ook in je reactie naar mij toe, die misschien wel heel veel vragen en vertwijfeling bij iemand kan oproepen. Iemand die denkt te staan...kan door dergelijke dingen vallen.

Mij krijg je hierdoor niet van mijn stuk hoor, en ik vraag mij ook echt niet af, of alles wat je schrijft op mij van toepassing is.

Maar ik lees zo vaak, vragen van mensen aan jou, over reacties die je hebt gegeven. Maar die beantwoorden gebeurt niet. Waarom is dat? Waarom ontwijk je een volgend stuk communicatie?

Ik heb je ook vragen gesteld over je reactie... ik wacht met geduld en belangstelling je antwoorden af.

Bij deze nogmaals mijn vragen/opmerkingen:


1. wat is er mis met anderen het naar hun zin maken
2. ja ik loop mijzelf wel eens voorbij, is een zwakker punt van mij
3. wat mijn echte motieven zijn....lees mijn berichten, vraag en ontdek
4. wat zijn mijn verlangens......vraag en ontdek
5. wat is er mis met ruzies sussen? er zijn soms standpunten die haaks op elkaar staan, en ik luister naar beiden, denk er over na, zoals alle dingen in mijn leven. Dat vormt mijn denken, van alle kanten bekijken, overwegen, raadplegen en dan mijn mening/zienswijze.
6. of men mij werkelijk kent...ik denk dat er zeker wel zijn die mij kennen, die de moeite genomen hebben. En als je het wilt weten ...zoek het uit, ga een gesprek aan, neem de tijd, en tijd heb je dan nodig hoor, ben een denker, filosoof, gevoelig, ruim denkend, luisterend
7. te sociaal, ach dat weet ik niet of ik dat ben....en als het zo is, wat dan nog denk ik dan
8. doe ik mijzelf te kort?....misschien wel, maar zo ben ik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:07
 
JONATHAN890 schreef:
Beste Chatuliem.

Ik lees eigenlijk altijd al je reacties, soms ben je scherp, soms sla je de plank mis, soms heb je een heel goede kijk. Maar wat mij toch echt soms verwondert is dat als de vragen de andere kant opgaan je geen antwoorden geeft.

Zo ook in je reactie naar mij toe, die misschien wel heel veel vragen en vertwijfeling bij iemand kan oproepen. Iemand die denkt te staan...kan door dergelijke dingen vallen.

Mij krijg je hierdoor niet van mijn stuk hoor, en ik vraag mij ook echt niet af, of alles wat je schrijft op mij van toepassing is.

Maar ik lees zo vaak, vragen van mensen aan jou, over reacties die je hebt gegeven. Maar die beantwoorden gebeurt niet. Waarom is dat? Waarom ontwijk je een volgend stuk communicatie?

Ik heb je ook vragen gesteld over je reactie... ik wacht met geduld en belangstelling je antwoorden af.

Bij deze nogmaals mijn vragen/opmerkingen:


1. wat is er mis met anderen het naar hun zin maken
2. ja ik loop mijzelf wel eens voorbij, is een zwakker punt van mij
3. wat mijn echte motieven zijn....lees mijn berichten, vraag en ontdek
4. wat zijn mijn verlangens......vraag en ontdek
5. wat is er mis met ruzies sussen? er zijn soms standpunten die haaks op elkaar staan, en ik luister naar beiden, denk er over na, zoals alle dingen in mijn leven. Dat vormt mijn denken, van alle kanten bekijken, overwegen, raadplegen en dan mijn mening/zienswijze.
6. of men mij werkelijk kent...ik denk dat er zeker wel zijn die mij kennen, die de moeite genomen hebben. En als je het wilt weten ...zoek het uit, ga een gesprek aan, neem de tijd, en tijd heb je dan nodig hoor, ben een denker, filosoof, gevoelig, ruim denkend, luisterend
7. te sociaal, ach dat weet ik niet of ik dat ben....en als het zo is, wat dan nog denk ik dan
8. doe ik mijzelf te kort?....misschien wel, maar zo ben ik

Eerlijk gezegd was het niet mijn bedoeling je zo van slag te brengen. Wat betreft je vragen: er is niks mis aan anderen naar de zin te maken, zolang het niet ten koste gaat van jezelf. Het kan juist heel positief werken, maar zolang je wel je zelf kunt blijven.
Je kunt jezelf verliezen in een poging iedereen het naar de zin te maken. Daarom was mijn vraag wie ben jezelf en ben je niet bang dat dit een valkuil voor je is> Dit was meer een vraag dan een veroordeling. Sorry als je er een veroordeling in ziet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:13
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd was het niet mijn bedoeling je zo van slag te brengen. Wat betreft je vragen: er is niks mis aan anderen naar de zin te maken, zolang het niet ten koste gaat van jezelf. Het kan juist heel positief werken, maar zolang je wel je zelf kunt blijven.
Je kunt jezelf verliezen in een poging iedereen het naar de zin te maken. Daarom was mijn vraag wie ben jezelf en ben je niet bang dat dit een valkuil voor je is> Dit was meer een vraag dan een veroordeling. Sorry als je er een veroordeling in ziet.

Volgens mij had Jonathan al aangegeven dat je hem dus niet van zen stuk gebracht hebt!
Ik ken Jonathan niet zo heel goed, maar denk dat je toch echt volledig de plank mis slaat met je woorden, Chat...Volgens mij is de balans best goed bij hem.
Ik vraag me eigenlijk ook af wat dit te maken heeft met het topic en waarom je zoiets op een forum zet?! Kun je deze dingen niet beter via een mail bespreken? Dan zou het namelijk best eens heel goed zo kunnen zijn dat je daar zelf ook achter komt....


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 21 juli 2010, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:23
 
TESSYBEAR731 schreef:
Volgens mij had Jonathan al aangegeven dat je hem dus niet van zen stuk gebracht hebt!
Ik ken Jonathan niet zo heel goed, maar denk dat je toch echt volledig de plank mis slaat met je woorden, Chat...Volgens mij is de balans best goed bij hem.
Ik vraag me eigenlijk ook af wat dit te maken heeft met het topic en waarom je zoiets op een forum zet?! Kun je deze dingen niet beter via een mail bespreken? Dan zou het namelijk best eens heel goed zo kunnen zijn dat je daar zelf ook achter komt....
Ben ik met je eens, maar de vragen werden herhaald, dus ik dacht dat ik dan maar op het forum moest beantwoorden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Ben ik met je eens, maar de vragen werden herhaald, dus ik dacht dat ik dan maar op het forum moest beantwoorden.

Ja, en die vragen waren n.a.v. je eerdere reactie...die m.i. al beter buiten het forum om had kunnen gaan aangezien het weinig met het topic te maken had...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:38
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ja, en die vragen waren n.a.v. je eerdere reactie...die m.i. al beter buiten het forum om had kunnen gaan aangezien het weinig met het topic te maken had...

na een herhaalde vraag van Jonathan had ik hetzelfde gedaan als Chat...hier werden toch de vragen gesteld? en hier werd toch ook om verduidelijking gevraagd?


zullen we gewoon leven en laten leven?? Lachende smiley en dan nu weer ontopic gaan??


Laatst aangepast door
MARIEKE897
op donderdag 22 juli 2010, 00:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 07:16
 
MARIEKE897 schreef:
na een herhaalde vraag van Jonathan had ik hetzelfde gedaan als Chat...hier werden toch de vragen gesteld? en hier werd toch ook om verduidelijking gevraagd?


zullen we gewoon leven en laten leven?? Lachende smiley en dan nu weer ontopic gaan??


En voor meneer Chat.....Ik ben niet snel van mijn stuk hoor. Coole smiley met zonnebril


hm....on topic is niet veel gereageerd. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1