ChristianMatch
 


Forum

Heimwee naar de Hemel
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 20:13
 
Ik las vandaag dit stukje:

Het komt in de vakantietijd wel voor dat mensen heimwee hebben. Heimwee naar thuis. Bij sommigen is dat heimwee zo sterk, dat ze niet meer van hun vakantie kunnen genieten. Ze zijn pas weer gelukkig als ze thuis zijn.
Ik moest hieraan denken toen ik Hebreeën 11 las. Over de geloofshelden die daar de revue passeren, wordt gezegd dat ze vreemdelingen en bijwoners waren op de aarde en dat ze verlangen naar een beter, dat is een hemels, vaderland (Hebreeën 11:13-16). Ook bij Paulus kom je deze gedachte tegen. In Filippenzen 1:23 zegt hij: ‘Ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste.’

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Heb+11,1-12,13&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10

Toen we vorig jaar op vakantie waren aan de Belgische kust, hebben we daar ook verscheidene kerken en kathedralen bekeken. In één van die bouwwerken - ik ben helaas vergeten in welke - zag ik een schilderij dat mij zeer aansprak. Je zag een pelgrim, op de reis door dit leven, onderweg naar de eeuwigheid. De belijdenis van de aartsvaders dat zij vreemdelingen en bijwoners waren op aarde, komen we al tegen in Genesis 23:4. Ook al waren zij in het beloofde land, toch groeide in hen het verlangen naar het betere, het hemelse vaderland. Dat zegt Hebreeën 11:16. Daarom schaamt God er Zich niet voor om hun God genoemd te worden: de God van Abraham, Isaäk en Jakob. Zij hebben het hemelse vaderland reeds bereikt.

De zomer lijkt mij een prima tijd om hier eens mee bezig te zijn. Om jezelf af te vragen hoe het ervoor staat in je leven. Tekent Hebreeën 11 ook uw leven? Hoe vast zitten we nog aan deze aarde? Beseffen we dat we op weg zijn naar de eeuwigheid of schuiven we dat het liefst zo ver mogelijk voor ons uit?
Ik heb wel eens de indruk dat wij - en ik zeg het ook tegen mezelf - erg vastzitten aan deze wereld. We leven voor het hier en het nu. Een goede opleiding, een goede baan, een leuk huis, een gezin, een mooie carrière, promotie, een steeds grotere auto… En als we (ernstig) ziek zijn, strijden we tot het uiterste om zo lang mogelijk hier te blijven.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat dit verkeerd is, maar ik zou sommige mensen toch wel eens hardhandig wakker willen schudden. Dit leven is tijdelijk. Als we sterk en gezond zijn 70 jaar, 80 jaar, heel misschien 90 jaar… Dan is het voorbij, althans hier op aarde. En voor sommigen is het al veel eerder voorbij.
Dan komt het erop aan dat we klaar zijn voor het hemelse vaderland. Dan begint het pas. Hebben we in dit leven geleerd dat we hier slechts gasten en vreemdelingen zijn? Is de Here u al aan het klaarmaken voor de hemel? Bent u als een pelgrim daarheen onderweg? Kent u het heimwee naar de hemel, ten diepste naar de Here Jezus zelf, om Hem te ontmoeten, Hem te zien en voor altijd bij Hem te zijn?

Dat kan alleen als u Hem hebt leren kennen als uw Heiland en Verlosser. Als Degene Die ook voor u Zijn leven heeft gegeven aan het kruis op Golgotha. Die voor u is gestorven, begraven en ook weer opgestaan. Die nu in de hemel is, aan de rechterhand van Zijn hemelse Vader. Die daar voor u bidt, voor u pleit. Die daar is om een plaats voor u te bereiden. ‘En wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij moogt zijn waar Ik ben’ (Johannes 14:3). Dit moment, Zijn wederkomst, kan wel eens dichterbij zijn dan wij vermoeden.

Of u nu wel of niet op vakantie gaat, ik wens u een goede zomertijd toe. Houd uw oog gericht op de Here Jezus. En leef als een pelgrim, die verlangt naar het hemelse vaderland.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:28
 
JONATHAN890 schreef:
Ik las vandaag dit stukje:

Het komt in de vakantietijd wel voor dat mensen heimwee hebben. Heimwee naar thuis. Bij sommigen is dat heimwee zo sterk, dat ze niet meer van hun vakantie kunnen genieten. Ze zijn pas weer gelukkig als ze thuis zijn.
Ik moest hieraan denken toen ik Hebreeën 11 las. Over de geloofshelden die daar de revue passeren, wordt gezegd dat ze vreemdelingen en bijwoners waren op de aarde en dat ze verlangen naar een beter, dat is een hemels, vaderland (Hebreeën 11:13-16). Ook bij Paulus kom je deze gedachte tegen. In Filippenzen 1:23 zegt hij: ‘Ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste.’

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Heb+11,1-12,13&id42=0&id18=1&pos=0&l=nl&set=10

Toen we vorig jaar op vakantie waren aan de Belgische kust, hebben we daar ook verscheidene kerken en kathedralen bekeken. In één van die bouwwerken - ik ben helaas vergeten in welke - zag ik een schilderij dat mij zeer aansprak. Je zag een pelgrim, op de reis door dit leven, onderweg naar de eeuwigheid. De belijdenis van de aartsvaders dat zij vreemdelingen en bijwoners waren op aarde, komen we al tegen in Genesis 23:4. Ook al waren zij in het beloofde land, toch groeide in hen het verlangen naar het betere, het hemelse vaderland. Dat zegt Hebreeën 11:16. Daarom schaamt God er Zich niet voor om hun God genoemd te worden: de God van Abraham, Isaäk en Jakob. Zij hebben het hemelse vaderland reeds bereikt.

De zomer lijkt mij een prima tijd om hier eens mee bezig te zijn. Om jezelf af te vragen hoe het ervoor staat in je leven. Tekent Hebreeën 11 ook uw leven? Hoe vast zitten we nog aan deze aarde? Beseffen we dat we op weg zijn naar de eeuwigheid of schuiven we dat het liefst zo ver mogelijk voor ons uit?
Ik heb wel eens de indruk dat wij - en ik zeg het ook tegen mezelf - erg vastzitten aan deze wereld. We leven voor het hier en het nu. Een goede opleiding, een goede baan, een leuk huis, een gezin, een mooie carrière, promotie, een steeds grotere auto… En als we (ernstig) ziek zijn, strijden we tot het uiterste om zo lang mogelijk hier te blijven.

Begrijp me goed, ik zeg niet dat dit verkeerd is, maar ik zou sommige mensen toch wel eens hardhandig wakker willen schudden. Dit leven is tijdelijk. Als we sterk en gezond zijn 70 jaar, 80 jaar, heel misschien 90 jaar… Dan is het voorbij, althans hier op aarde. En voor sommigen is het al veel eerder voorbij.
Dan komt het erop aan dat we klaar zijn voor het hemelse vaderland. Dan begint het pas. Hebben we in dit leven geleerd dat we hier slechts gasten en vreemdelingen zijn? Is de Here u al aan het klaarmaken voor de hemel? Bent u als een pelgrim daarheen onderweg? Kent u het heimwee naar de hemel, ten diepste naar de Here Jezus zelf, om Hem te ontmoeten, Hem te zien en voor altijd bij Hem te zijn?

Dat kan alleen als u Hem hebt leren kennen als uw Heiland en Verlosser. Als Degene Die ook voor u Zijn leven heeft gegeven aan het kruis op Golgotha. Die voor u is gestorven, begraven en ook weer opgestaan. Die nu in de hemel is, aan de rechterhand van Zijn hemelse Vader. Die daar voor u bidt, voor u pleit. Die daar is om een plaats voor u te bereiden. ‘En wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij moogt zijn waar Ik ben’ (Johannes 14:3). Dit moment, Zijn wederkomst, kan wel eens dichterbij zijn dan wij vermoeden.

Of u nu wel of niet op vakantie gaat, ik wens u een goede zomertijd toe. Houd uw oog gericht op de Here Jezus. En leef als een pelgrim, die verlangt naar het hemelse vaderland.

Sja, dat doe ik al heel lang... Ik wortel hier niet; heaven 's my home. Maar ik denk dat ik hier nog ben omdat er nog een taak te vervullen is. Die eerst afmaken dus, en dan durf ik naar huis.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:46
 
Heimwee....bekend woord voor mij Verlegen lachende smiley , moest vroeger altijd worden opgehaald van logeerpartijtjes omdat ik naar huis wilde.

Heimwee naar de Hemel? Ja, maar wel met vlagen, nu even niet ,maar er zijn zeker dagen bij dat ik bid; Kom Here Jezus kom".

Waar dat vlagerige aan ligt?
Aan mijn relatie met God, als ik het gevoel heb dat ik op de juiste weg zit, de goede dingen doe dan wordt ik bijna letterlijk opgelift naar de Hemel.
Maar ben ik weer eens teveel met " me,mijself and I" bezig, doe ik dingen waar ik niet achter sta of waarvan ik weet dat God het niet goed vind.....laat dan de Hemel nog maar even wachten.

Erg eigenlijk hè, ik en jij, wij leven uit genade en door genade, waar komt dat prestatie gedrag dan toch vandaan?
Dat ene stemmetje die maar in blijft fluisteren (en steeds harder bij mij ); je doet het niet goed genoeg voor God, wat doe je met je tijd? God is boos op je ,waar zijn je goede daden? ". En als ik dat bewust besef dan bid ik om bevrijding van die stem en......weg ie die!

Kom, Here Jezus, KOM spoedig!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:11
 
CARIN303 schreef:
Heimwee....bekend woord voor mij Verlegen lachende smiley , moest vroeger altijd worden opgehaald van logeerpartijtjes omdat ik naar huis wilde.

Heimwee naar de Hemel? Ja, maar wel met vlagen, nu even niet ,maar er zijn zeker dagen bij dat ik bid; Kom Here Jezus kom".

Waar dat vlagerige aan ligt?
Aan mijn relatie met God, als ik het gevoel heb dat ik op de juiste weg zit, de goede dingen doe dan wordt ik bijna letterlijk opgelift naar de Hemel.
Maar ben ik weer eens teveel met " me,mijself and I" bezig, doe ik dingen waar ik niet achter sta of waarvan ik weet dat God het niet goed vind.....laat dan de Hemel nog maar even wachten.

Erg eigenlijk hè, ik en jij, wij leven uit genade en door genade, waar komt dat prestatie gedrag dan toch vandaan?
Dat ene stemmetje die maar in blijft fluisteren (en steeds harder bij mij ); je doet het niet goed genoeg voor God, wat doe je met je tijd? God is boos op je ,waar zijn je goede daden? ". En als ik dat bewust besef dan bid ik om bevrijding van die stem en......weg ie die!

Kom, Here Jezus, KOM spoedig!!

Hey Carin, weet je dat je eigenlijk alleen die goede daden hoeft te doen die God al voor je heeft klaargelegd? Relax! In ieder geval heeft Hij het voorwerk al voor je gedaan! Je hoeft ze alleen nog maar te vinden.... Engeltje smiley Efeziërs 2:10 Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE897





Berichten: 486

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:26
 
..

Laatst aangepast door
MARIEKE897
op woensdag 9 februari 2011, 09:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 05:37
 
Jonathan,

Er staat ook ergens in de bijbel (Paulus zegt dat dan), van dat het leven voor hem Christus is en het sterven gewin.

Nou, ik laat het hier even bij, heb het erg druk nu. Ben aan het werk.

Laterz!!!!!

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 07:36
 
ZINGA672 schreef:
Sja, dat doe ik al heel lang... Ik wortel hier niet; heaven 's my home. Maar ik denk dat ik hier nog ben omdat er nog een taak te vervullen is. Die eerst afmaken dus, en dan durf ik naar huis.
GrZing


I'm only visiting this planet........ zou mijn gedachte eigenlijk moeten zijn.
Made for Heaven......



CARIN303 schreef:
Heimwee....bekend woord voor mij Verlegen lachende smiley , moest vroeger altijd worden opgehaald van logeerpartijtjes omdat ik naar huis wilde.
Heimwee naar de Hemel? Ja, maar wel met vlagen, nu even niet ,maar er zijn zeker dagen bij dat ik bid; Kom Here Jezus kom".

Waar dat vlagerige aan ligt?
Aan mijn relatie met God, als ik het gevoel heb dat ik op de juiste weg zit, de goede dingen doe dan wordt ik bijna letterlijk opgelift naar de Hemel.
Maar ben ik weer eens teveel met " me,mijself and I" bezig, doe ik dingen waar ik niet achter sta of waarvan ik weet dat God het niet goed vind.....laat dan de Hemel nog maar even wachten.

Erg eigenlijk hè, ik en jij, wij leven uit genade en door genade, waar komt dat prestatie gedrag dan toch vandaan?
Dat ene stemmetje die maar in blijft fluisteren (en steeds harder bij mij ); je doet het niet goed genoeg voor God, wat doe je met je tijd? God is boos op je ,waar zijn je goede daden? ". En als ik dat bewust besef dan bid ik om bevrijding van die stem en......weg ie die!

Kom, Here Jezus, KOM spoedig!!

Hand in hand met God wandelen is het mooiste om te doen....aan Zijn voeten de mooiste plaats om te zijn. Dan willen we niets anders.
En toch stappen we er vandaan, gaan onze eigen weg. Als het aan het touwtje van God gebeurt......is het goed. Maar ook die lijn knippen we wel eens door.
Ja en dan denken we er niet eens aan, dan moet de hemel wachten op onze thuiskomst aan de voeten van de Heer.
Ik ben jaren los geweest van God's lijntje..... hoopte maar dat God voor mij het geduld soms kon bewaren. Gelukkig is God vol genade en geduld.


MARIEKE897 schreef:
Heimwee naar de Hemel? ja, maar er volgt natuurlijk een maar! Lachende smiley

Ik zie de Hemel als rust, begraven van de wereldse strijdbijl, oneindige liefde, vrede, aanbidding, Hem ontmoeten!!en wie kan daar nu niet naar verlangen?? (maar heb ook nog zo veel vragen over hoe het zal zijn daar, maar dat is misschien iets voor een ander topic)

Maarrrrrrrrr...ja..er zijn ook veel dingen die ik nog niet wil missen of nog wil meemaken hier op aarde..en dan heb ik het niet over materialistische dingen want die boeien me totaal niet!!

Ik wil mijn jongens graag op zien groeien, kijken wat voor jonge mannen het worden? Mn toekomstige schoondochters ooit nog leren kennen, en mn kleinkinderen nog in mn armen houden!

Ik zou nog graag eens onvoorwaardelijke liefde willen meemaken, iemand ontmoeten en uiteindelijk weten dat je daar oud mee gaat worden!
Een rollator race houden in een bejaardenhuis? Knipoog smiley

ik wil mijn ouders nog zien genieten van hun welverdiende pensioen, eindelijk tijd voor elkaar!!

ik wil, ik wil, ik wil...ja zo staat het er...ik weet het en het zijn inderdaad mijn wensen!! Maar ook weet ik en geloof en accepteer, dat niet mijn wil maar Zijn wil geschiede...


Precies Marieke....dat heb ik nou ook. Wat jij nu hier schrijft...goh....t lijken mijn gedachten wel. Gister sprak ik iemand over deze dingen. Wat zijn mijn grootste wensen nog hier op aarde, werd er gevraagd.

Ja ook ik wil mijn kids nog volwassen en zelfstandig zien worden.
En ik wil nog iemand ontmoeten, waar ik van kan zeggen....met haar wil ik oud worden, van haar houden, tegen haar kan ik JA zeggen, en dat ik weet dat het over 5jr nog goed is met haar, zonder dat me hoeven af te vragen.

Dat is echt iets voor mij .... rollator races in het bejaardenhuis. Clown smiley

''meneer....meneer...u moet echt rustiger aan doen...denk aan uw hart.''
''ja meisje......maar ik ben hier slechts op bezoek''
''o....ik dacht even dat u hier woonde in het huis.....hm...u bent toch wél meneer Jonathan??.....waarom zegt u dan dat u hier op bezoek bent?''
''mijn woonplaats is niet hier op aarde meisje, maar in de hemel is mijn plaats al gemaakt door Hem''....''nou en nu aan de kant...ik moet nog 6 trainingsrondjes Clown smiley"


Laatst aangepast door
JONATHAN890
op donderdag 22 juli 2010, 07:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 00:47
 
Heimwee? Hou het wat mij betreft maar op verlangen. Hoe kan je nou heimwee hebben naar iets waar je nooit eerder bent geweest...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 11:57
 
BEUN656 schreef:
Heimwee? Hou het wat mij betreft maar op verlangen. Hoe kan je nou heimwee hebben naar iets waar je nooit eerder bent geweest...?

Dat kan, als je de hemel als je thuis beschouwt. Als je het woord letterlijk neemt dan staat er zoiets als 'thuispijn'... Maar het wordt idd eigenlijk op een andere manier gebruikt.

Ik heb nooit een thuis gekend; kan er dus ook niet naar terug verlangen. Toch verlang ik naar een thuis... ergens waar je hoort, veilig bent etc. Ik ben wel eens benieuwd hoe anderen hun 'thuis' ervaren?

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 12:26
 
Zelf geloof ik niet zozeer in naar de hemel gaan...
Naar mijn weten zal Gods koninkrijk op aarde worden gevestigd.
Als ik dood ga voordat Jezus terugkomt naar de aarde, dan zal ik, of bij Zijn wederkomst worden opgewekt, of ik zal dan eerst nog 1000 jaar moeten wachten, voordat ik wordt opgewekt en leven na de periode van het nieuwe millennium.
Wanneer ik nog leef bij de wederkomst van Jezus, dan zou ik mogelijk, nadat de heiligen zijn opgewekt, Jezus
tegemoet gaan in de lucht en zal dan samen met de anderen van de 144.000 mee regeren in het nieuwe millennium.
De andere optie die me wat waarschijnlijker lijkt, is dat ik bij de wederkomst van Jezus, door zal blijven leven in het nieuwe millennium, onder de regering van Jezus. samen met de 144.000.
Dan zou ik eindelijk fatsoenlijke omgang met m'n dochter kunnen hebben, zonder het geouwehoer met een omgangsregeling.
Dat laatste zie ik nog het meeste naar uit.
Wat mij betreft mag Jezus vandaag al terugkomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 12:54
 
ZINGA672 schreef:
Dat kan, als je de hemel als je thuis beschouwt. Als je het woord letterlijk neemt dan staat er zoiets als 'thuispijn'... Maar het wordt idd eigenlijk op een andere manier gebruikt.

Ik heb nooit een thuis gekend; kan er dus ook niet naar terug verlangen. Toch verlang ik naar een thuis... ergens waar je hoort, veilig bent etc. Ik ben wel eens benieuwd hoe anderen hun 'thuis' ervaren?

GrZ!

"Home is where the heart is"...

Een aards gezegde dat stelt dat je overal je thuis kunt hebben als je hart zich er thuis voelt.
Mijn hart is bij Jezus, Mijn hart ís Jezus...Hij woont er! Jezus is mijn thuis, en Hij heeft mijn plaats al bereid bij God...
Mijn hart kan hier ook niet aarden, en vaak mijmer ik over de dag dat alle strijd en worsteling die ik hier ken voorbij zal zijn...ik verlang er echt naar.
Maar voorlopig ben ik wel hier, en draag ik dat stukje thuis in mijn hart. Iedere keer dat ik aan het worstelen ben met mezelf en deze wereld richt ik me op mijn hart, op Jezus...en ik ben heel even weer thuis...
Dus voor nu is Jezus mijn thuis, mijn hart...en ja, ooit...zal mijn thuis letterlijk bij Hem zijn. Het zou me ook zeker niet verbazen wanneer dit blijkt te zijn vóór mijn daadwerkelijke dood...Jezus komt! En ik ben er klaar voor Knipoog smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 29 juli 2010, 12:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 22:12
 
TESSYBEAR731 schreef:
"Home is where the heart is"...

Een aards gezegde dat stelt dat je overal je thuis kunt hebben als je hart zich er thuis voelt.
Mijn hart is bij Jezus, Mijn hart ís Jezus...Hij woont er! Jezus is mijn thuis, en Hij heeft mijn plaats al bereid bij God...
Mijn hart kan hier ook niet aarden, en vaak mijmer ik over de dag dat alle strijd en worsteling die ik hier ken voorbij zal zijn...ik verlang er echt naar.
Maar voorlopig ben ik wel hier, en draag ik dat stukje thuis in mijn hart. Iedere keer dat ik aan het worstelen ben met mezelf en deze wereld richt ik me op mijn hart, op Jezus...en ik ben heel even weer thuis...
Dus voor nu is Jezus mijn thuis, mijn hart...en ja, ooit...zal mijn thuis letterlijk bij Hem zijn. Het zou me ook zeker niet verbazen wanneer dit blijkt te zijn vóór mijn daadwerkelijke dood...Jezus komt! En ik ben er klaar voor Knipoog smiley

Wat een mooi getuigenis, Tess Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1