ChristianMatch
 


Forum

Je gaat naar de hemel... en dan?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 15:43
 
Ok, je gelooft dat je bij je sterven, naar de hemel gaat.

Je gaat naar de hemel... en dan?

Wat stel je je in 'hemels naam' voor wat je daar gaat doen?

Ik ben benieuwd hoe en wat mensen hier er over denken...

Krijg je een harp in de handen gedrukt om alsmaar muziek te maken oid? Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op donderdag 22 juli 2010, 15:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 16:52
 
LEPELTJE037 schreef:
Ok, je gelooft dat je bij je sterven, naar de hemel gaat.

Je gaat naar de hemel... en dan?

Wat stel je je in 'hemels naam' voor wat je daar gaat doen?

Ik ben benieuwd hoe en wat mensen hier er over denken...

Krijg je een harp in de handen gedrukt om alsmaar muziek te maken oid? Verlegen lachende smiley

Daar kan ik kort maar krachtig over zijn...Geen idee!
Maar de bijbel belooft me dat het er werkelijk prachtig zal zijn en daar vertrouw ik op met heel mijn hart...Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:12
 
LEPELTJE037 schreef:
Ok, je gelooft dat je bij je sterven, naar de hemel gaat.

Je gaat naar de hemel... en dan?

Wat stel je je in 'hemels naam' voor wat je daar gaat doen?

Ik ben benieuwd hoe en wat mensen hier er over denken...

Krijg je een harp in de handen gedrukt om alsmaar muziek te maken oid? Verlegen lachende smiley


ha....ik hoop dat ik daar ook kan fietsen, vissen, wandelen, genieten van de natuur, heerlijke omgang met mensen heb, gewoon kan genieten van het eeuwige leven in de directe nabijheid van God.

Ik denk dat hoe God ooit de wereld geschapen heeft, hoe alles was voor de zondeval, Hij het weer zal maken. Dan zonder de zonde, verdriet en pijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:15
 
LEPELTJE037 schreef:
Ok, je gelooft dat je bij je sterven, naar de hemel gaat.

Je gaat naar de hemel... en dan?

Wat stel je je in 'hemels naam' voor wat je daar gaat doen?

Ik ben benieuwd hoe en wat mensen hier er over denken...

Krijg je een harp in de handen gedrukt om alsmaar muziek te maken oid? Verlegen lachende smiley

Harp Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Liever iets anders.

Ik troost me soms met de gedachte dat ik in de hemel al die dingen kan doen waar ik nu niet aan toekom, of waarvoor ik de kans niet heb gehad. Dus de leukste en mooiste dingen die ik kan bedenken; heeft God voor mij in de hemel bewaard. En als dat niet zo is, dan is dat omdat hetgeen Hij wel heeft nog veeeeeeel mooier is! Lachende smiley

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 19:20
 
Ik verlang ook naar de Hemel om dan te praten met Mozes, Ruth, Jacobus, te wandelen met Jezus, met alle dieren te knuffelen, leeuwen , beren ,met de vogels mee te rennen en dan in de avond ( als die nog bestaat dan ) naar de troon van God te gaan om daar Hem te aanbidden.
Misschien wel samen met de mensen die nu al in de Hemel zijn, mijn opa en oma, vader, ouders van vrienden en natuurlijk een ieder die ik nu al ken en van Jezus houd.
Eindelijk ga ik ook Tonny en Lixy zien, mijn sponsor kindjes uit Uganda en Honduras, heerlijk heb er al zin in.

Nooit meer iets fout doen, alles is volmaakt, de hele wereld kunnen zien en beleven met alleen maar mensen die van je houden , wat moet dat paradijselijk zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:21
 
Ik heb er nog es over nagedacht...(Ja, ook dat kan ik...)...en ik hoop in de hemel eindelijk eens die onvoorwaardelijke liefde te ervaren die we als mens hier op aarde niet kennen! Dat zou me zo geweldig lijken Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:38
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik heb er nog es over nagedacht...(Ja, ook dat kan ik...)...en ik hoop in de hemel eindelijk eens die onvoorwaardelijke liefde te ervaren die we als mens hier op aarde niet kennen! Dat zou me zo geweldig lijken Verlegen lachende smiley

nou die hoop ik hier op aarde toch ook nog eens te ontmoeten in een heel lieve partner. En verder heb ik een onvoorwaardelijke liefde voor mijn kinderen.

Waarom denk je die hier op aarde niet te kunnen vinden?
Met God erbij in een relatie kan je volgens mij met een partner die liefde ook ontmoeten, ervaren en ondergaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:45
 
JONATHAN890 schreef:
nou die hoop ik hier op aarde toch ook nog eens te ontmoeten in een heel lieve partner. En verder heb ik een onvoorwaardelijke liefde voor mijn kinderen.

Waarom denk je die hier op aarde niet te kunnen vinden?
Met God erbij in een relatie kan je volgens mij met een partner die liefde ook ontmoeten, ervaren en ondergaan.

Ik denk dat onvoorwaardelijke liefde wel bestaat...(voor onze kids bv)...maar ik denk dat het toch anders is dan de onvoorwaardelijke liefde van God omdat onze "menselijkheid" toch een grote rol speelt...vraag me niet de vinger er precies op te leggen, maar als ik zie hoe onvoorwaardelijk die liefde God's is dan denk ik toch dat wij die als mensen uiteindelijk niet op kunnen brengen.
Wat niet betekent dat we als mens niet in staat zijn "onvoorwaardelijk" lief te hebben, maar dan wel op een menselijke manier...
Ik hoop dat, mocht het zover komen...ik die in een nieuwe relatie in ieder geval wel zal ervaren. Maar zonder nou meteen heel zielig te gaan zitten doen, want dat ben ik zeker niet...heb het nog nooit meegemaakt en kan me er niet zo veel bij voorstellen...
Maar gewoon ooit eens op een plek te zijn waar iedereen van elkaar houd, en niet de een boven de ander stelt...waar we gewoon "zijn" ...en in liefde samen leven, onvoorwaardelijk...Ja, dat lijkt me fantastisch!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:49
 
CARIN303 schreef:
Ik verlang ook naar de Hemel om dan te praten met Mozes, Ruth, Jacobus, te wandelen met Jezus, met alle dieren te knuffelen, leeuwen , beren ,met de vogels mee te rennen en dan in de avond ( als die nog bestaat dan ) naar de troon van God te gaan om daar Hem te aanbidden.
Misschien wel samen met de mensen die nu al in de Hemel zijn, mijn opa en oma, vader, ouders van vrienden en natuurlijk een ieder die ik nu al ken en van Jezus houd.
Eindelijk ga ik ook Tonny en Lixy zien, mijn sponsor kindjes uit Uganda en Honduras, heerlijk heb er al zin in.

Nooit meer iets fout doen, alles is volmaakt, de hele wereld kunnen zien en beleven met alleen maar mensen die van je houden , wat moet dat paradijselijk zijn.

Een zorgeloos leven... pfff wat een contrast met het hier en nu... Lachende smiley

ja ja, ik weet het, moet meer relaxen en genieten en leren vertrouwen... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 22 juli 2010, 21:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 00:53
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik heb er nog es over nagedacht...(Ja, ook dat kan ik...)...en ik hoop in de hemel eindelijk eens die onvoorwaardelijke liefde te ervaren die we als mens hier op aarde niet kennen! Dat zou me zo geweldig lijken Verlegen lachende smiley

...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 23 juli 2010, 12:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 09:15
 
weggehaald door mijzelf

Laatst aangepast door
CARIN303
op vrijdag 23 juli 2010, 12:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 09:27
 
CARIN303 schreef:
Nou meid, dan moet ik je teleurstellen, want de liefde tussen man en vrouw is dan voorbij, dus als je iets wilt .....zeg het dan nu!!
Succes!

Ja Sus, sorry...zoals ik al aangaf zal er dan geen verschil zijn tussen de een en de ander...er is gewoon...liefde, in de algemene zin van het woord.
En dat is juist waar ik zo naar uitkijk...iedereen gelijk, en geen rotgevoel meer omdat je "single" bent...we "zijn" gewoon, meer niet!
Dus ik denk dat ik me bij Carin aan moet sluiten, als je iemand wilt laten zien dat je om hem geeft, doe het dan nu...morgen kan te laat zijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:48
 
ik denk dat zelfs in de Bijbelse voorbeelden er veel figuurlijk is, antropmorfisme. ik denk dat we echt geen flauw benul hebben, en dat speculatie zelfs niet goed is.

wat ik wel weet is dat we Bij een almachtige God zijn die van ons houd, waar alle zonde en de gevolgen van de zondeval weg zijn, en God die de zondaren in deze gevallen wereld al zoveel moois geeft, een God die.....

''bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen''


Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 23 juli 2010, 14:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 09:05
 
http://www.youtube.com/watch?v=VojyZW6O3I8
There will come a day!!

Zou de hemel er ongeveer zo uitzien??


It's not easy trying to understand
How the world can be so cold, stealing the souls of man
Cloudy skies rain down on all your dreams
You wrestle with the fear and doubt
Sometimes it's hard but you gotta believe

Chorus:
There's a better place, where our Father waits
And every tear He'll wipe away
The darkness will be gone,the weak shall be strong
Hold on to your faith
There will come a day, there will come a day

Wars are raging, lives are scattered
Innocence is lost, and hopes are shattered
The old are forgotten, the children are forsaken
In this world we're living in
Is there anything sacred?

Chorus:
There's a better place, where our Father waits
And every tear He'll wipe away
The darkness will be gone,the weak shall be strong
Hold on to your faith
There will come a day, there will come a day
There will come a day, there will come a day

The song will ring out, down those golden streets
The voices of earth with the angels will sing Hallelujah
Every knee will bow, sin will have no trace
In the glory of His amazing grace
Every knee will bow, sin will have no trace
In the glory of His amazing grace
There will come a day, there will come a day
Oooh there will come a day
I know there's coming a day, coming a day


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 24 juli 2010, 09:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNA320





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 22:23
 
David Wilkerson schreef er een boekje over..
nl. GOD BELOONT!

Ik denk dat we een heerlijk, sprankelend, bruisend volmaakt en actief eeuwig leven gaan leiden. BruiloftsFEEST !!! Iets om echt naar uit te zien, we zullen Jezus ontmoeten als onze Bruidegom.

Alles wat we hier op aarde doen voor Hem én laten in Zijn naam heeft eeuwigheidswaarde!

We zullen regeren met Hem in eeuwigheid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROB995





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 01:42
 
Ik ben nog steeds op zoek naar die Bijbeltekst waarin staat dat je direct na het sterven naar de hemel gaat.

1Tessalonicenzen 4:13-18 schrijft iets heel anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEPELTJE037





Berichten: 322

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 13:21
 
ROB995 schreef:
Ik ben nog steeds op zoek naar die Bijbeltekst waarin staat dat je direct na het sterven naar de hemel gaat.

1Tessalonicenzen 4:13-18 schrijft iets heel anders.

13 Doch wij willen u niet onkundig laten, broeders, wat betreft hen, die ontslapen, opdat gij niet bedroefd zijt, zoals de andere (mensen), die geen hoop hebben. 14 Want indien wij geloven, dat Jezus gestorven en opgestaan is, zal God ook zó hen, die ontslapen zijn, door Jezus wederbrengen met Hem.
15 Want dit zeggen wij u met een woord des Heren: wij, levenden, die achterblijven tot de komst des Heren, zullen in geen geval de ontslapenen voorgaan, 16 want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; 17 daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen.
18 Vermaant elkander dus met deze woorden.


De tekst die er op aan sluit...

Openb.20:4b...
Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROB995





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:27
 
Yep, heb even de teksten niet paraat, maar Jezus gaat toch regeren in/vanuit Jeruzalem en dus op aarde? Waarom zouden wij in die 1000 jaar in de hemel zijn... als wij MET Jezus zullen zijn? Volgens mij zijn we dan dus weer op aarde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:36
 
ROB995 schreef:
Yep, heb even de teksten niet paraat, maar Jezus gaat toch regeren in/vanuit Jeruzalem en dus op aarde? Waarom zouden wij in die 1000 jaar in de hemel zijn... als wij MET Jezus zullen zijn? Volgens mij zijn we dan dus weer op aarde.

volgens mij, zoals ik het lees, zijn de uit de doden opgewekte, diegene die in de grote verdrukking dood zijn gemaakt omwille van hun getuigenis

de andere doden blijven dood tot na de 1000 jr...ook de gelovigen van deze tijd dus van voor de grote verdrukking
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 09:40
 
JONATHAN890 schreef:
volgens mij, zoals ik het lees, zijn de uit de doden opgewekte, diegene die in de grote verdrukking dood zijn gemaakt omwille van hun getuigenis

de andere doden blijven dood tot na de 1000 jr...ook de gelovigen van deze tijd dus van voor de grote verdrukking

Ligt eraan hoe je het opvat denk ik?
Er staat dat ze zullen heersen...maar niet dat ze de enigen zullen zijn....

1 Korinthe 15: 50-55
50 Wat ik bedoel, broeders en zusters, is dit: wat uit vlees en bloed bestaat kan geen deel hebben aan het koninkrijk van God; het vergankelijke krijgt geen deel aan de onvergankelijkheid. 51 Ik zal u een geheim onthullen: wij zullen niet allemaal eerst sterven – toch zullen wij allemaal veranderd worden, 52 in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, wanneer de bazuin het einde inluidt. Wanneer de bazuin weerklinkt, zullen de doden worden opgewekt met een onvergankelijk lichaam en zullen ook wij veranderen. 53 Want het vergankelijke lichaam moet worden bekleed met het onvergankelijke, het sterfelijke lichaam met het onsterfelijke. 54 En wanneer dit vergankelijke lichaam is bekleed met het onvergankelijke, dit sterfelijke met het onsterfelijke, zal wat geschreven staat in vervulling gaan: ‘De dood is opgeslokt en overwonnen. 55 Dood, waar is je overwinning? Dood, waar is je angel?’


Ik haal hier nog steeds uit dat alle gelovige zielen op zullen staan...en dat de "andere" doden dus die zielen zijn die zich in het aardse leven niet bekeerd hebben,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 09:58
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ligt eraan hoe je het opvat denk ik?
Er staat dat ze zullen heersen...maar niet dat ze de enigen zullen zijn....

1 Korinthe 15: 50-55
50 Wat ik bedoel, broeders en zusters, is dit: wat uit vlees en bloed bestaat kan geen deel hebben aan het koninkrijk van God; het vergankelijke krijgt geen deel aan de onvergankelijkheid. 51 Ik zal u een geheim onthullen: wij zullen niet allemaal eerst sterven – toch zullen wij allemaal veranderd worden, 52 in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, wanneer de bazuin het einde inluidt. Wanneer de bazuin weerklinkt, zullen de doden worden opgewekt met een onvergankelijk lichaam en zullen ook wij veranderen. 53 Want het vergankelijke lichaam moet worden bekleed met het onvergankelijke, het sterfelijke lichaam met het onsterfelijke. 54 En wanneer dit vergankelijke lichaam is bekleed met het onvergankelijke, dit sterfelijke met het onsterfelijke, zal wat geschreven staat in vervulling gaan: ‘De dood is opgeslokt en overwonnen. 55 Dood, waar is je overwinning? Dood, waar is je angel?’


Ik haal hier nog steeds uit dat alle gelovige zielen op zullen staan...en dat de "andere" doden dus die zielen zijn die zich in het aardse leven niet bekeerd hebben,


Dat wat Paulus schrijft is ook helemaal zo. Paulus schrijft daar over hoe wij als mensen zullen leven in het komende koninkrijk van God. Dat wij daar neit met dit menselijk lijdend onder de gebrokenheid lichaam kunnen ingaan in dat koninkrijk. Maar dat wij zullen opstaan in een ander lichaam

Paulus schrijft daar dat er een aantal niet zullen sterven maar zo zullen overgaan van het vergankelijke naar het onvergankelijke lichaam.


Wat Johannes echter in openbaring heeft opgeschreven gaat over een paar zaken.

1. ik geloof dat christenen van deze tijd voor de tijd van de grote verdrukking opgenomen zullen worden. (ik lees dat ook in het stukje hierboven)
2. er zullen mensen sterven in in de grote verdrukking, die zelfs in die tijd nog tot bekering komen
3. dan na een periode van een aantal jaren verdrukking zal Jezus wederkomen en zijn troon in Jerusalem zetten voor een periode van 1000jr. De tijd dat het volk Israel hem massaal als koning zal aanvaarden. Hetgeen ze nu nog niet doen, omdat God ze verblind heeft.
4. bij die komst van Jezus zullen de doden van uit de verdrukking komende opstaan hun klederen wassen. Het bloed wegwassen en ze zullen witte klederen mogen dragen en met Jezus heersen die 1000jr
5. Daarna zal satan nog een ultieme poging doen om Jezus en Zijn volk te overwinnen, maar hij zal gegrepen worden en voor eeuwig verdwijnen.
6. Dan zal God iedereen opwekken de doden die in Hem gestorven zijn en diegene die dat niet gedaan hebben. En iedereen zal geoordeeld worden naar hetgeen hij gedaan heeft in het leven.

openbaring 20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET933





Berichten: 55

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 15:04
 
LEPELTJE037 schreef:
Ok, je gelooft dat je bij je sterven, naar de hemel gaat.

Je gaat naar de hemel... en dan?

Wat stel je je in 'hemels naam' voor wat je daar gaat doen?

Ik ben benieuwd hoe en wat mensen hier er over denken...

Krijg je een harp in de handen gedrukt om alsmaar muziek te maken oid? Verlegen lachende smiley

Margreet, stelt het haar niet voor, maar een ZEKER WETEN = de HERE voor ALTIJD LOVEN en PRIJZEN in ZIJN voor EEUWIGE BIJ ZIJN!!!!!
(en niet 't aardse bestaan, zoals werk, eten, lopen, fietsen, boodschappen, etc. etc. verzin 't zelf maar...........niet's = meer aard's!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 01:15
 
MARGREET933 schreef:
Margreet, stelt het haar niet voor, maar een ZEKER WETEN = de HERE voor ALTIJD LOVEN en PRIJZEN in ZIJN voor EEUWIGE BIJ ZIJN!!!!!
(en niet 't aardse bestaan, zoals werk, eten, lopen, fietsen, boodschappen, etc. etc. verzin 't zelf maar...........niet's = meer aard's!!!!

Boodschappen doen in een paradijs lijkt me wel heeeeerlijk hoor!
Echt waar!

Moet je jezelf voorstellen, ontelbare vruchten, bloemen die je kunt plukken en aan je geliefde kunt geven... nootjes waar je op kunt peuzelen, zodat je jezelf in der eeuwigheid niet verveelt... vogels die fluiten, als je toch in saaie gedachten verzonken raakt. Een paradijstuin blijft je verwonderen...

In ieder geval staat het er, dat er bomen geplant zijn aan wateren!
Dusseee, dat is echt.

Oh, ja en vlinders... die op je hand gaan zitten en niet prikken!
of in je haar... op die bloem die je even niet kwijt kon en je die bloem dus dan maar in je haar hebt gestoken, omdat je handen vol vruchtjes en nootjes zijn en je de dieren aan het aaien bent. Ha, niet zo zoetjes. Het zijn wel tijgers he! Dieren temmen is toch gaaf! De hemel is niet voor watjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 01:21
 
LEPELTJE037 schreef:
Ok, je gelooft dat je bij je sterven, naar de hemel gaat.

Je gaat naar de hemel... en dan?

Wat stel je je in 'hemels naam' voor wat je daar gaat doen?

Ik ben benieuwd hoe en wat mensen hier er over denken...

Krijg je een harp in de handen gedrukt om alsmaar muziek te maken oid? Verlegen lachende smiley


Zoals je het stelt...
Tussen de regels door...
Klinkt het alsof je jezelf nu al verveelt...

Wel...
In jouw geval, krijg jij voor straf die harp in je handen gedrukt!
Voor straf! Wel te verstaan!
Want... God accepteert dat niet, dat jij op die manier de hemel bel'8'elijk maakt.
Dus krijg je voor straf een harp in handen gedrukt...
temidden van een schoon publiek...

en dan kun je er niets van,
omdat je op aarde niet geoefend hebt
omdat je dacht dat harpen saai zijn

en dan bid je
HEERE help mij!

en dan

dan gebeurt het,
dan ineens leer zelfs jij de gevoelige snaar te raken
en dan...

het schoon publiek begint dan toch...
te blozen, te lachen, te applaudisseren
jou te omhelzen
omdat jij, romanticus

ineens harpelijk gelukkig bent!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 07:43
 
Persoonlijk geloof ik niet dat God je voor "straf"een harp in de handen geeft als je het hier niet zo gelooft!
Waar komt die harp eigenlijk vandaan?
Net als engelen met vleugels?
Was dat niet de gebroeders Grimm Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:35
 
CARIN303 schreef:
Persoonlijk geloof ik niet dat God je voor "straf"een harp in de handen geeft als je het hier niet zo gelooft!
Waar komt die harp eigenlijk vandaan?
Net als engelen met vleugels?
Was dat niet de gebroeders Grimm Smiley die vol vragen zit

Engelen en cherubs staan in de bijbel. Cherubs hebben vleugels; sommige wel 6.

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:49
 
CARIN303 schreef:
Persoonlijk geloof ik niet dat God je voor "straf"een harp in de handen geeft als je het hier niet zo gelooft!
Waar komt die harp eigenlijk vandaan?
Net als engelen met vleugels?
Was dat niet de gebroeders Grimm Smiley die vol vragen zit

David speelde harp ((( cither (((. Daar werd koning Saul rustig van.
I Samuel 16:14-23

Met de cither raakte David bij Saul de gevoelig snaar...
en telkens als David speelde week de boze geest van Saul

en toen...
werd ook David koning *en niet de zoon Jonathan *niet persoonlijk opvatten... mijnheer 890
en toen...
maakte David de psalmen
en zong heel de kerk 'zijn' psalmen

en toen...
noemde Christus zich Zoon van David
waarbij kwade geesten uitweken en mensen gezond werden

en toen...
waren er ineens meer dan een miljard christenen

en toen...
hadden die zoveel gebedskracht, geestkracht enz. enz. enz.
en zo veel genade ontvangen... en vergeving... en liefde...

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:52
 
volgens mij heb je een ander bijbeltje dan ik, hoor!!

in mijn bijbeltje staan meer psalmen dan die van david,
en zit niet iedereen in de hemel alle dagen op een harp te tokkelen
maar leven in harmonie, met God in het middelpunt, op Hem gericht.
in vrede met elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:58
 
.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 30 juli 2010, 13:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:58
 
HANNAH810 schreef:
volgens mij heb je een ander bijbeltje dan ik, hoor!!

in mijn bijbeltje staan meer psalmen dan die van david,
en zit niet iedereen in de hemel alle dagen op een harp te tokkelen
maar leven in harmonie, met God in het middelpunt, op Hem gericht.
in vrede met elkaar.

ik heb niet een ander Bijbeltje
jij had gewoon een betere dominee
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2