ChristianMatch
 


Forum

Ben ik sexverslaafd
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 18:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Elkaar? Hoe bedoel je? Ze zijn het niet met elkaar eens, dat kan toch? Dan doe je niet gelijk iemand pijn hoor.....niet zo dramatisch Marry.... Boze smiley

Eh...willemijn je bedoeltet vast goed.....maar ik had het effe nie tegen jou Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 18:55
 
MARRY942 schreef:
Eh...willemijn je bedoeltet vast goed.....maar ik had het effe nie tegen jou Gefrustreerde smiley


Maar ik wel tegen jou...... Engeltje smiley heerlijk toch zo'n forum waar je overal op mag reageren....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 19:44
 
LEANNE226 schreef:
Smiley die vol vragen zit
Ik denk dat jij er meer last van hebt dan Shanita en ik(we zouden elkaar echt niet de hersens inslaan onder het nuttigen van een bakje koffie)

Ja, maar dat kan zij toch ook niet weten Geschokte, onthutste smiley
Neem haar dan ook mee, onder het genot van een kopje ...... thee Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 december 2011, 21:51
 
SHANITA130: Toch vind ik het dapper, dat Peter, een man nota bene, meestal zijn het vrouwen die erover beginnen, dit onderwerp is begonnen.

Grapjes maken is ook erg leuk, zeker om dat fietsverhaal van Nico, zo te herschrijven dat s** ipv fietsen komt :) :)

Maar/en er zijn ook veel mensen die een partner hebben verloren, aan een verslaving. Ook aan een s** verslaving.
En zo rond kerst, voel je dan dan wel extra.

En tuurlijk, wat Lisa in dat andere onderwerp, 'Vreemdgaan' zegt is allemaal echt waar en heel verstandig.
Toch zijn er ook mensen die dat niet meteen inzagen, zich hebben gehecht aan zo iemand.
En die nu dus met brokstukken zitten van waaruit ze weer een eigen leven op moeten zien te bouwen.
Ik las ergens dat een scheiding net zo erg aanvoelt als dat de partner dood is.
Misschien dat we daar ook even bij stil kunnen staan, bij al degenen die een partner hebben verloren.

LEANNE: Ik vind je nu echt te ver gaan Shanita,denk je echt dat mensen het fijn vinden dat je ze in een topic over seksverslaving sterkte wenst met het verlies van hun partner?

En een scheiding net zo erg als de dood?Wat maakt het uit????!!!!!Ieder mens beleeft het anders en daarom heeft generaliseren geen zin(als ik nu roep;scheiding is altijd eigen keus dan ga ik ook heeeeeeeel krom door de bocht!)
Honger hebben voelt net als op dieet zijn?
Armoede voelt net als een erge ziekte?

Dit heeft totaal geen nut.........laat ieder in zn waarde,wat iemand ook meemaakt,verdriet is verdriet,vergelijken heeft alleen zin als je jezelf zieliger wilt vinden dan de ander..........

Ik heb het over een partner verloren aan een s** verslaving.
Een scheiding net zo erg als de dood van een partner, in die zin, dat er in beide gevalen sprake is dat je iemand nooit meer ziet. Iemand waarvan je houdt.
Nou, en als zoiemand die zijn partner heeft verloren aan een s** verslaving dit leest, en dan bedoel ik dat grapje, ja, ik vond hem wel echt leuk, dat bedoel ik niet. Maar dan kan, buiten dat die echt leuk is, het verdriet ook weer bovenkomen.
Vandaar dat ik dit even opschreef, dat het belangrijk is om daar ook aan te denken. Dat er hier minstens enkelen zijn, die dat hebben meegemaakt.

Niet meer en niet minder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 00:40
 
GERRIT084 schreef:
Ja, maar dat kan zij toch ook niet weten Geschokte, onthutste smiley
Neem haar dan ook mee, onder het genot van een kopje ...... thee Smiley die vol vragen zit

Ik reageer op een stukje op het forum,vind je dat ik iets heb geschreven dat niet door de beugel kan dan meld je dat bij de redactie maar roepen dat ik moet stoppen omdat ik iets bozigs zeg heeft weinig zin op een forum..........


Als je op alleen lieve reacties zit te wachten dan moet je.........ja waar kun je dan eigenlijk terecht?
Nog maar een topic openen dan?Het "alleen lieve aardige berichtjes" topic?Kopje thee erbij.......en lieve dingetjes roepen......











Hopelijk is het duidelijk dat je dit moet lezen met een dikke vette Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 07:41
 
Ik denk dat iedereen het hier goed bedoelde Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:46
 
Eerlijk gezegd heb ik moeite met de term seksverslaafd. Omdat het naar mijn idee eigenlijk seksualiteit veroordeelt. Als je drugsverslaafd bent, moet je van de drugs af, maar met seksualiteit ligt het anders.

Seksualiteit komt voort uit één van de twee driften die een mens bezit, de overlevingsdrift en de voortplantingsdrift. Een drift is heel wat anders dan een gewone verleiding. Bij een andere verleiding kun je zeggen, negeer het en ga met andere dingen bezig. Maar een drift kun je niet negeren, het hoort bij je leven. Je moet het kanaliseren.
Maar dan stuit je op grote problemen. Voor veel mensen is seksualiteit eigenlijk verbonden met schuldgevoel. Een opgroeiende puber, die krijgt eigenlijk meteen te horen, dat je die dingen moet negeren, dat die gevoelens van satan zijn en dat ze veroordeeld zijn tot zonde als ze doorgaan met het ontdekken van hun lichaam.
Volgens mij is de eerste confrontatie met seks eigenlijk al meteen een valse start. En de overgang naar "legale" seks is eigenlijk heel eigenaardig. Opeens mag je iets, waar jaren lang een verbod op lag.
Ik denk dat veel mensen onbewust het idee vasthouden, dat seks eigenlijk niet mag, dat je vooral er geen plezier aan mag beleven en dat het gezien wordt als een noodzakelijk kwaad.
Maar, met mensen zoals we zijn, zonde krijgt meer aantrekkingskracht op het moment dat het verboden wordt. Volgens mij zou Eva nooit een vrucht gegeten hebben als God dat niet verboden had. Het aantrekkelijke van vreemdgaan is, dat het verboden wordt.Als je één keer bent vreemdgegaan, is de kans vele malen groter dat je ook een tweede keer vreemd gaat. Sommige mensen denken dat vreemdgaan ligt aan een slechte relatie met de ander, maar ik denk veel meer dat het te maken heeft met de spanning die het teweeg brengt. Trouwen met een overspelige partner zal die verleiding niet wegnemen. Integendeel, je zult zien, dat die partner snel tot nieuw overspel in staat is. De kick/thrill van overspel plegen vormt vaak de basis tot nieuw overspel.
Mijn advies is tweeledig. Ten eerste aanvaard dat seksuele gevoelens bij jou horen. God veroordeelt die gevoelens niet, integendeel, het hoort bij je leven, het hoort bij je bestaan. Het enige wat je ermee kunt doen, is zorgen dat ze goed gekanaliseerd worden. Negeren heeft in veel gevallen een averechts effect en geeft nog meer ruimte voor schuldgevoel en zonde.
Het tweede is, ga geen relatie aan met een overspelige. Want de kans dat die jou ook weer gaat bedonderen is levensgroot

Eigenlijk had ik dit ook bij het topic vreemdgaan kunnen neerzetten...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 28 december 2011, 10:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:46
 
LEANNE226 schreef:
Ik reageer op een stukje op het forum,vind je dat ik iets heb geschreven dat niet door de beugel kan dan meld je dat bij de redactie maar roepen dat ik moet stoppen omdat ik iets bozigs zeg heeft weinig zin op een forum..........


Als je op alleen lieve reacties zit te wachten dan moet je.........ja waar kun je dan eigenlijk terecht?
Nog maar een topic openen dan?Het "alleen lieve aardige berichtjes" topic?

Kopje thee erbij.......en lieve dingetjes roepen......

Huilende smiley, smiley in tranen ik reageerde alleen maar met een vette Knipoog smiley en koffie rijmt niet op mee Gefrustreerde smiley dat doet alleen thee Gefrustreerde smiley










Hopelijk is het duidelijk dat je dit moet lezen met een dikke vette Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:11
 
SHANITA130 schreef:
Grapjes maken is ook erg leuk, zeker om dat fietsverhaal van Nico, zo te herschrijven dat s** ipv fietsen komt :) :)

Hoezo grapjes?
Alweer iemand die de clou mist Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 12:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik moeite met de term seksverslaafd. Omdat het naar mijn idee eigenlijk seksualiteit veroordeelt. Als je drugsverslaafd bent, moet je van de drugs af, maar met seksualiteit ligt het anders.

Het veroordeelt de sexualiteit niet.
Als het een obsessie word dan is het niet meer gezond.
Dat geldt ook voor sporten, eten, alcohol, religie.
Vandaar dat ik ook het sporten inruilde voor s**
Om te laten zien dat veel geoorloofd is maar als het een obsessie word, dat het dan niet meer gezond is.
En ik denk dat het niks uit maakt of dat nou met sporten is, eten, religie, alcohol of s**

Zo dan, nu heb ik de clou verklapt.
Toch jammer dat velen dat niet doorhadden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:03
 
MOMO697 schreef:
Hoezo grapjes?
Alweer iemand die de clou mist Gefrustreerde smiley



ok en nu hetzelfde verhaal maar dan met als onderwerp sex

ik heb veel s**, ben ik dan verslaafd?, k denk t niet
het is voor mij een manier om de wonden uit het verleden te laten genezen en m'n hoofd te ordenen.

daanaast is het een grens verleggende bezigheid en daar kick ik op.
steeds even verder, en das het mooie erbij.

maar verslaafd.

Hoi MoMo,

Ik mis, volgens mij, geen clou...? Ik denk dat ik deze wel snap.

Ja, dat ik 'grapjes maken' zei, dat bedoelde ik eigenlijk meer in het algemeen....ook omdat ik 'm aan de ene kant héél erg grappig vind, en aan de andere kant wel een heel klein beetje grof...;), dus eigenlijk gebruikte ik dat woord ook om 'het' een beetje af te zwakken...

Mzzl!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 28 december 2011, 13:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:07
 
En Chat,

Ik heb eventjes helemaal geen tijd om te reageren.

Ja, omdat ik dat meestal wel meteen doe.

Heb allemaal zaken die ik vóór de 31ste moet doen :(

Dusz ik reageer later.

Mzzl!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:13
 
SHANITA130 schreef:
En Chat,

Ik heb eventjes helemaal geen tijd om te reageren.

Ja, omdat ik dat meestal wel meteen doe.

Heb allemaal zaken die ik vóór de 31ste moet doen :(

Dusz ik reageer later.

Mzzl!

Ehmmmmm Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
stuur dat dan prive denk ik zo Twijfelende smiley Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:22
 
PFFFFFFFFFFFFFFF...

Ik geloof...dat ik heel sexverslavend bezig ben....
Of ben ik nu verslaafd aan sex....
Nog een paar dagen....dan is het 2012...
Wou ik maar weer met een schone lei beginnen...
En even ook alle verslavingen vaarwel zeggen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:29
 
ZEELAND736 schreef:
PFFFFFFFFFFFFFFF...

Ik geloof...dat ik heel sexverslavend bezig ben....
Of ben ik nu verslaafd aan sex....
Nog een paar dagen....dan is het 2012...
Wou ik maar weer met een schone lei beginnen...
En even ook alle verslavingen vaarwel zeggen....


Zeeland......wat lees ik nu???? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley Wat zat er in je spaghetti vanmiddag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:30
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zeeland......wat lees ik nu???? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley Wat zat er in je spaghetti vanmiddag?

Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:30
 
YELNIN491 schreef:
Ehmmmmm Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
stuur dat dan prive denk ik zo Twijfelende smiley Twijfelende smiley

Ja...daar kom je ook lekker laat mee....Heb het nou al op het forum gezet... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:32
 
SHANITA130 schreef:
Ja...daar kom je ook lekker laat mee....Heb het nou al op het forum gezet... Boze smiley

oww sorry hoor Knipoog smiley , wist niet dat ik je mails in de gaten moest houden Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:39
 
;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:41
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zeeland......wat lees ik nu???? Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley Wat zat er in je spaghetti vanmiddag?


Wat er in die spaghetti zat???
Zou het niet weten...allemaal vrij normale ingrediënten....
En...wat zo leuk is...het kan niet van die spaghetti zijn, want die heb ik allemaal weggegeven!!!!!!!!!!!
Zes huizen verderop komt een collega wonen...die verhuisd vandaag...ik kon er weinig doen(helpen)
Dus vandaar dat ik heb gekookt....
Maar blijf ik toch met die verslaving zitten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 13:53
 
ZEELAND736 schreef:
Wat er in die spaghetti zat???
Zou het niet weten...allemaal vrij normale ingrediënten....
En...wat zo leuk is...het kan niet van die spaghetti zijn, want die heb ik allemaal weggegeven!!!!!!!!!!!
Zes huizen verderop komt een collega wonen...die verhuisd vandaag...ik kon er weinig doen(helpen)
Dus vandaar dat ik heb gekookt....
Maar blijf ik toch met die verslaving zitten...


Noem je dat niet helpen? Spaghetti koken voor een verhuisploeg?
Niet zo bescheiden over jezelf denken, bij een verhuizing is een goede maaltijd de basis...... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Maar ik ben nog steeds benieuwd wat nu je verslaving is Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 15:29
 
ZEELAND736 schreef:
PFFFFFFFFFFFFFFF...

Ik geloof...dat ik heel sexverslavend bezig ben....
Of ben ik nu verslaafd aan sex....
Nog een paar dagen....dan is het 2012...
Wou ik maar weer met een schone lei beginnen...
En even ook alle verslavingen vaarwel zeggen....

Geeft niet, meid, doe maar lekker, geniet en trek je niets aan van wat de anderen zeggen. Het is niet onbijbels wat je doet. Soloseks kan je ook doen laten genieten. Net zoals lekker eten dat doet of muziek of oliebollen of gestoofde peertjes of wat dan ook...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 28 december 2011, 19:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik moeite met de term seksverslaafd. Omdat het naar mijn idee eigenlijk seksualiteit veroordeelt. Als je drugsverslaafd bent, moet je van de drugs af, maar met seksualiteit ligt het anders.

Seksualiteit komt voort uit één van de twee driften die een mens bezit, de overlevingsdrift en de voortplantingsdrift. Een drift is heel wat anders dan een gewone verleiding. Bij een andere verleiding kun je zeggen, negeer het en ga met andere dingen bezig. Maar een drift kun je niet negeren, het hoort bij je leven. Je moet het kanaliseren.
Maar dan stuit je op grote problemen. Voor veel mensen is seksualiteit eigenlijk verbonden met schuldgevoel. Een opgroeiende puber, die krijgt eigenlijk meteen te horen, dat je die dingen moet negeren, dat die gevoelens van satan zijn en dat ze veroordeeld zijn tot zonde als ze doorgaan met het ontdekken van hun lichaam.
Volgens mij is de eerste confrontatie met seks eigenlijk al meteen een valse start. En de overgang naar "legale" seks is eigenlijk heel eigenaardig. Opeens mag je iets, waar jaren lang een verbod op lag.
Ik denk dat veel mensen onbewust het idee vasthouden, dat seks eigenlijk niet mag, dat je vooral er geen plezier aan mag beleven en dat het gezien wordt als een noodzakelijk kwaad.
Maar, met mensen zoals we zijn, zonde krijgt meer aantrekkingskracht op het moment dat het verboden wordt. Volgens mij zou Eva nooit een vrucht gegeten hebben als God dat niet verboden had. Het aantrekkelijke van vreemdgaan is, dat het verboden wordt.Als je één keer bent vreemdgegaan, is de kans vele malen groter dat je ook een tweede keer vreemd gaat. Sommige mensen denken dat vreemdgaan ligt aan een slechte relatie met de ander, maar ik denk veel meer dat het te maken heeft met de spanning die het teweeg brengt. Trouwen met een overspelige partner zal die verleiding niet wegnemen. Integendeel, je zult zien, dat die partner snel tot nieuw overspel in staat is. De kick/thrill van overspel plegen vormt vaak de basis tot nieuw overspel.
Mijn advies is tweeledig. Ten eerste aanvaard dat seksuele gevoelens bij jou horen. God veroordeelt die gevoelens niet, integendeel, het hoort bij je leven, het hoort bij je bestaan. Het enige wat je ermee kunt doen, is zorgen dat ze goed gekanaliseerd worden. Negeren heeft in veel gevallen een averechts effect en geeft nog meer ruimte voor schuldgevoel en zonde.
Het tweede is, ga geen relatie aan met een overspelige. Want de kans dat die jou ook weer gaat bedonderen is levensgroot

Eigenlijk had ik dit ook bij het topic vreemdgaan kunnen neerzetten...

Ja, zit wel wat in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 29 december 2011, 06:34
 
Ik vind het een goede en duidelijke posting, Chatuliem.

Bedankt Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 29 december 2011, 15:54
 
FRANKT627 schreef:
Geeft niet, meid, doe maar lekker, geniet en trek je niets aan van wat de anderen zeggen. Het is niet onbijbels wat je doet. Soloseks kan je ook doen laten genieten. Net zoals lekker eten dat doet of muziek of oliebollen of gestoofde peertjes of wat dan ook...

is dit niet een beetje heel erg prive om over een ander te schrijven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 29 december 2011, 16:39
 
MOMO697 schreef:
is dit niet een beetje heel erg prive om over een ander te schrijven?

Dat was gewoon een reactie op haar openheid, momo...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 29 december 2011, 21:27
 
WILLEMIJN232 schreef:
Noem je dat niet helpen? Spaghetti koken voor een verhuisploeg?
Niet zo bescheiden over jezelf denken, bij een verhuizing is een goede maaltijd de basis...... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Maar ik ben nog steeds benieuwd wat nu je verslaving is Smiley die vol vragen zit

Verhitten denk ik, koken misschien Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 december 2011, 19:12
 
FRANKT627 schreef:
Dat was gewoon een reactie op haar openheid, momo...

heb haar het woord soloseks niet horen noemen in dit topic dus ik vind het niet gepast dat jij dat dan wel doet maar goed, das dan mijn mening.
Misschien denkt ze er zelf anders over ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARSTEN834





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 09:10
 
Er worden hier uitspraken gedaan die niet kloppen en veels te hard zijn.

1. Denk jij dat er enig verschil zit tussen 1x per maand ''vieze dingen kijken'' of elke/om de dag?
2. God is vol met liefde en genade. Je weet toch dat, ehmm.. ZIJN ZOON voor jou zonden is gestorven? Nee dit betekend niet dat je het mag doen, dit betekend dat als je in jezus geloofd, je gered bent. Want hij is de weg, de waarheid en het leven. Niet meer, niet minder PUNT
3. Ook iets wat ik heb geleerd, is dat elke zonde een zonde is. Er is geen nummer van: 'oh liegen heeft een waarde van 1 en vreemd gaan van 100'. Het is misschien moeilijk te begrijpen, maar het maakt niet uit welke zonden je hebt begaan, het is en blijft zonden in de ogen van Jezus. Door zonden en dus verkeerde dingen te doen, kan je wel je 'beloning' die je in de hemel/het eeuwige leven krijgt kleiner maken, om het zo eventjes te noemen. Maar als je vol geloofd dat Jezus de zoon van God is en voor jou zonde gestorven is, dan ben je gered.

Hopelijk geeft dit iets verheldering voor de Peter die dit zo leuk vind om het neer te zetten, of voor wie dan ook.

Yours,

Carsten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:07
 
CARSTEN834 schreef:
Er worden hier uitspraken gedaan die niet kloppen en veels te hard zijn.

1. Denk jij dat er enig verschil zit tussen 1x per maand ''vieze dingen kijken'' of elke/om de dag?
2. God is vol met liefde en genade. Je weet toch dat, ehmm.. ZIJN ZOON voor jou zonden is gestorven? Nee dit betekend niet dat je het mag doen, dit betekend dat als je in jezus geloofd, je gered bent. Want hij is de weg, de waarheid en het leven. Niet meer, niet minder PUNT
3. Ook iets wat ik heb geleerd, is dat elke zonde een zonde is. Er is geen nummer van: 'oh liegen heeft een waarde van 1 en vreemd gaan van 100'. Het is misschien moeilijk te begrijpen, maar het maakt niet uit welke zonden je hebt begaan, het is en blijft zonden in de ogen van Jezus. Door zonden en dus verkeerde dingen te doen, kan je wel je 'beloning' die je in de hemel/het eeuwige leven krijgt kleiner maken, om het zo eventjes te noemen. Maar als je vol geloofd dat Jezus de zoon van God is en voor jou zonde gestorven is, dan ben je gered.

Hopelijk geeft dit iets verheldering voor de Peter die dit zo leuk vind om het neer te zetten, of voor wie dan ook.

Yours,

Carsten

Dank je wel Carsten voor je verhelderende bijdrage.
Dit is dus wat ik bedoelde toen ik het stuk van het sporten herschreef.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4