ChristianMatch
 


Forum

Werken een baan
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:11
 
RICHARDRI464 schreef:
Veel mannen vinden het hebben van een baan belangrijk (ik ook). Maar het geloof is natuurlijk het belangrijkste in je leven. Momenteel zoek ik werk voor rond de 24 tot maximaal 32 uur in de week. Ik heb ook een tijdje 40 uur gewerkt maar dat ging niet om medische redenen.

Mijn vraag is heeft de Bijbel ook richtlijnen op het gebied van werken? Zo weet ik dat je 6 dagen zult werken. Maar schrijft de Bijbel ook voor hoeveel uren je dient te werken enzo? Is het wel goed wat ik doe dat ik in deeltijd wil gaan werken bijvoorbeeld?

Ik mis iets in deze discussie... want gaat het hier om een betaalde baan ?
Hoeveel vrouwen zijn er niet die voor kinderen zorgen en het huishouden runnen ? Ik vind moeder zijn (dat is incl. de vaders die die taak op zich hebben genomen... Knipoog smiley ) een ondergewaardeerde baan in deze huidige maatschappij.
Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat ie zijn werk erop heeft zitten.
Maar vrouw die de hele dag voor de kleintjes zorgde en tussendoor het huis schoonhield, wanneer mag zij tijd nemen om op adem te komen ?
Gelukkig zijn er ook attente mannen die daarna ook hun steentje bijdragen... Lachende smiley
Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat ik moeder en huisvrouw zijn een baan op zich vindt, misschien wel 2 banen... ook al is het dan onbetaald !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:45
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik mis iets in deze discussie... want gaat het hier om een betaalde baan ?
Hoeveel vrouwen zijn er niet die voor kinderen zorgen en het huishouden runnen ? Ik vind moeder zijn (dat is incl. de vaders die die taak op zich hebben genomen... Knipoog smiley ) een ondergewaardeerde baan in deze huidige maatschappij.
Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat ie zijn werk erop heeft zitten.
Maar vrouw die de hele dag voor de kleintjes zorgde en tussendoor het huis schoonhield, wanneer mag zij tijd nemen om op adem te komen ?
Gelukkig zijn er ook attente mannen die daarna ook hun steentje bijdragen... Lachende smiley
Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat ik moeder en huisvrouw zijn een baan op zich vindt, misschien wel 2 banen... ook al is het dan onbetaald !!

Je hebt helemaal gelijk Sus!

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZIVAATJE309





Berichten: 226

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 19:45
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik mis iets in deze discussie... want gaat het hier om een betaalde baan ?
Hoeveel vrouwen zijn er niet die voor kinderen zorgen en het huishouden runnen ? Ik vind moeder zijn (dat is incl. de vaders die die taak op zich hebben genomen... Knipoog smiley ) een ondergewaardeerde baan in deze huidige maatschappij.
Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat ie zijn werk erop heeft zitten.
Maar vrouw die de hele dag voor de kleintjes zorgde en tussendoor het huis schoonhield, wanneer mag zij tijd nemen om op adem te komen ?
Gelukkig zijn er ook attente mannen die daarna ook hun steentje bijdragen... Lachende smiley
Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat ik moeder en huisvrouw zijn een baan op zich vindt, misschien wel 2 banen... ook al is het dan onbetaald !!
Kijk dan heb ik 3 banen 2 onbetaalde en 1 betaalde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:06
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik mis iets in deze discussie... want gaat het hier om een betaalde baan ?
Hoeveel vrouwen zijn er niet die voor kinderen zorgen en het huishouden runnen ? Ik vind moeder zijn (dat is incl. de vaders die die taak op zich hebben genomen... Knipoog smiley ) een ondergewaardeerde baan in deze huidige maatschappij.
Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat ie zijn werk erop heeft zitten.
Maar vrouw die de hele dag voor de kleintjes zorgde en tussendoor het huis schoonhield, wanneer mag zij tijd nemen om op adem te komen ?
Gelukkig zijn er ook attente mannen die daarna ook hun steentje bijdragen... Lachende smiley
Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat ik moeder en huisvrouw zijn een baan op zich vindt, misschien wel 2 banen... ook al is het dan onbetaald !!

Prachtig gezegt suus , dan heb ik dus ook 2 banen !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:13
 
Ik heb het over werken als dit nu (on)betaald is voor mij hetzelfde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:47
 
RICHARDRI464 schreef:
Ik heb het over werken als dit nu (on)betaald is voor mij hetzelfde.

Soms heb je niet veel keuzes Richard, je hypotheek moet toch ieder maand betaald worden.......en moet er gewoon brood op de plank komen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 21:01
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik mis iets in deze discussie... want gaat het hier om een betaalde baan ?
Hoeveel vrouwen zijn er niet die voor kinderen zorgen en het huishouden runnen ? Ik vind moeder zijn (dat is incl. de vaders die die taak op zich hebben genomen... Knipoog smiley ) een ondergewaardeerde baan in deze huidige maatschappij.
Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat ie zijn werk erop heeft zitten.
Maar vrouw die de hele dag voor de kleintjes zorgde en tussendoor het huis schoonhield, wanneer mag zij tijd nemen om op adem te komen ?
Gelukkig zijn er ook attente mannen die daarna ook hun steentje bijdragen... Lachende smiley
Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat ik moeder en huisvrouw zijn een baan op zich vindt, misschien wel 2 banen... ook al is het dan onbetaald !!


Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat zijn werk er op zit?
Susannah, we leven in 2010!
Mannen hebben tegenwoordig ook werkende vrouwen......... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 22:35
 
WILLEMIJN232 schreef:
Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat zijn werk er op zit?
Susannah, we leven in 2010!
Mannen hebben tegenwoordig ook werkende vrouwen......... Knipoog smiley

Jah...dan komen ze beiden thuis...
Man ploft op de bank omdat zijn werk erop zit, vrouw gaat eerst eten koken, daarna de kids naar bed en dan nog even het huishouden want daar is ze overdag natuurlijk niet aan toe gekomen.
En dan, eindelijk...als al het werk erop zit brengt ze haar man die nog steeds lekker op de bank zit een biertje en stapt moe, maar voldaan haar bed in...

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 22:48
 
TESSYBEAR731 schreef:
Jah...dan komen ze beiden thuis...
Man ploft op de bank omdat zijn werk erop zit, vrouw gaat eerst eten koken, daarna de kids naar bed en dan nog even het huishouden want daar is ze overdag natuurlijk niet aan toe gekomen.
En dan, eindelijk...als al het werk erop zit brengt ze haar man die nog steeds lekker op de bank zit een biertje en stapt moe, maar voldaan haar bed in...

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley


Ik ken het anders hoor Tess........ Knipoog smiley dus niet zo cynisch.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 22:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ken het anders hoor Tess........ Knipoog smiley dus niet zo cynisch.......

Ik ken het ook anders hoor, mijn ex dronk geen bier Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 11:31
 
TESSYBEAR731 schreef:
Jah...dan komen ze beiden thuis...
Man ploft op de bank omdat zijn werk erop zit, vrouw gaat eerst eten koken, daarna de kids naar bed en dan nog even het huishouden want daar is ze overdag natuurlijk niet aan toe gekomen.
En dan, eindelijk...als al het werk erop zit brengt ze haar man die nog steeds lekker op de bank zit een biertje en stapt moe, maar voldaan haar bed in...

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley


De volmaakte vrouw Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley (ik blijf wel zoeken)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 17:48
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik ken het ook anders hoor, mijn ex dronk geen bier Engeltje smiley


Gelukkig ligt dat achter je en kan je weer vooruit kijken........
Enne.....nooit de ene man met de andere vergelijken anders wordt het nooit wat Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 18:31
 
Staat er niet in dat de vrouw er voor de man is? Smiley die vol vragen zit Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 18:45
 
RICHARDRI464 schreef:
Staat er niet in dat de vrouw er voor de man is? Smiley die vol vragen zit Verlegen lachende smiley

Wil je werkelijk in discussie gaan over hoe je dat op moet vatten? nee toch Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Neem mijn vorige bijdrage met een hele grote korrel zout, want buiten het feit dat mijn ex wel degelijk zijn steentje bijdroeg in het huishouden vind ik ook nog eens dat het in de hedendaagse maatschappij ook zo hoort!
Willemijn stelde terecht dat man en vrouw qua werk buiten de deur niet meer voor elkaar onder doen...(ik ken christelijke gezinnen waar de vrouw de kost verdient, en de man thuis is)...dus waarom zouden ze dan binnenshuis dan niet doen?
Huisvrouw of -man zijn is echt een fulltime job hoor, net als het ouderschap...en word door velen ernstig onderschat... Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 9 augustus 2010, 18:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 21:44
 
DAVID923 schreef:
zo heb je iets gevonden? eindelijk...

ik investeer tijd en verdien geld net als met een andere baan.
voor de duidelijkheid het is geen kansspel/gokken, het is een skillspel.

mensen doen er willens en wetens aan mee.
mijn gewten sprak toch omdat ik mijn studie begon te verwaarlozen.
en het blijft een spel van misleiding (bluffen)
ben ook gestopt, heb de kip met gouden eieren weggedaan Knipoog smiley

en waar heb ik ooit gezegd perfect te zijn?

p.s zoek maar eens een Bijbeltekst op over onlinepoker. Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

ontopic!


Lady Ga Ga, Pokerface.
Ik zeg niks!

I keep on, po, po, po, po, pokerface!!!

Zij is overigens door de wereld uitgeroepen tot grootste wereldster van dit moment. Oh, help, zeg ik nu toch iets? Je hebt het toch niet gehoord, hoop ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 21:46
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik mis iets in deze discussie... want gaat het hier om een betaalde baan ?
Hoeveel vrouwen zijn er niet die voor kinderen zorgen en het huishouden runnen ? Ik vind moeder zijn (dat is incl. de vaders die die taak op zich hebben genomen... Knipoog smiley ) een ondergewaardeerde baan in deze huidige maatschappij.
Man die gewerkt heeft komt thuis, gaat op de bank zitten en denkt dat ie zijn werk erop heeft zitten.
Maar vrouw die de hele dag voor de kleintjes zorgde en tussendoor het huis schoonhield, wanneer mag zij tijd nemen om op adem te komen ?
Gelukkig zijn er ook attente mannen die daarna ook hun steentje bijdragen... Lachende smiley
Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat ik moeder en huisvrouw zijn een baan op zich vindt, misschien wel 2 banen... ook al is het dan onbetaald !!

Wow!
Kijk eens wat een complimenten je krijgt?!
Je hebt deze discussie in goede banen geleid...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 21:53
 
WILLEMIJN232 schreef:
Soms heb je niet veel keuzes Richard, je hypotheek moet toch ieder maand betaald worden.......en moet er gewoon brood op de plank komen.....

Hi, Willemijn,

zonder dwarsliggers geen spoorrails.
Het kan ook anders:

Hypotheek
Dankzij diaconaal werk, woonde ik enkele jaren gratis, klein, maar fijn.
Via Bijbelschool van familie, kwam ik te wonen in anti-kraak, ter grootte van een half voetbalveld...

Brood op de plank

Vandaag voor het eerst de Jumbo binnengestapt. Verbaasd... want...
een man leerde mij helemaal precies hoe ik daar gratis kan winkelen.
Bijna alles op de datum van vandaag en morgen, is gratis. Echt waar.
Zie de winkelvoorwaarden in de brochure bij de klantenservice.

Dit onder het motto: 'dankbaarheid kun je leren'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 22:07
 
RICHARDRI464 schreef:
Veel mannen vinden het hebben van een baan belangrijk (ik ook). Maar het geloof is natuurlijk het belangrijkste in je leven. Momenteel zoek ik werk voor rond de 24 tot maximaal 32 uur in de week. Ik heb ook een tijdje 40 uur gewerkt maar dat ging niet om medische redenen.

Mijn vraag is heeft de Bijbel ook richtlijnen op het gebied van werken? Zo weet ik dat je 6 dagen zult werken. Maar schrijft de Bijbel ook voor hoeveel uren je dient te werken enzo? Is het wel goed wat ik doe dat ik in deeltijd wil gaan werken bijvoorbeeld?

1. Zes dagen zult gij werken en al uw brood verdienen.
Op de zesde dag krijg je dubbel, dus vrij op de zevende dag.

2. En zij hielden zich bezig met werken, dat geen werken was.
Oei. je kunt niet alles werken noemen...

3. De arbeider is zijn loon waard.
Dit wordt gezegd aan de discipelen, die het Evangelie verkondigen.
Discipelen die uitgaan om te oogsten en te maaien, dat geldt ook als werk.

Je eigen situatie: 40 uur hield je niet vol. Dan heb je het toch geprobeerd? Dan is dat toch goed?! Het onderhouden van je lichaam, als een tempel, een woning van de Heilige Geest, is belangrijker dan het zichzelf afzwoegen voor materiele zaken die uiteindelijk alleen maar ijdelheden blijken te zijn.

We leven in een wereld met zó veel tweede hands gratis afhaal produkten enz. Ook zijn er zo veel activiteiten in wijk en buurt, in sociale voorzieningen, waar je een leuke bijdrage aan kunt leveren. De economie van zorg en welzijn draait op een heel groot gedeelte dankzij vrijwilligers.

Gezond, gelukkig, lang en leuk leven,
is dus mogelijk als je de weg volgt
zoals die voor jou
als speciaal, uniek en bijzonder mens,
volgt en weet te vinden.

Het is en blijft spoor zoeken,
maar als je de tekens van het juiste spoor verstaat
dan is het een grote ontdekking
en een unieke rijke levenservaring!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 02:11
 
Bedankt voor je mooie schrijven be happy. Don't worry be happy?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 17:27
 
Schattig hoor al die reacties van verongelijkte huisvrouwtjes en andere hippies die niet werken...

Voorlopig is die softe dagbesteding alleen mogelijk doordat anderen zich de poten uit het lijf werken opm via belastingen en bijdrages sociale voorzieningen ook jullie broek op te houden.

Het doen van vrijwilligerswerk kan OOK na werktijd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 17:33
 
BEHAPPY332 schreef:
Hi, Willemijn,

zonder dwarsliggers geen spoorrails.
Het kan ook anders:

Hypotheek
Dankzij diaconaal werk, woonde ik enkele jaren gratis, klein, maar fijn.
Via Bijbelschool van familie, kwam ik te wonen in anti-kraak, ter grootte van een half voetbalveld...

Brood op de plank

Vandaag voor het eerst de Jumbo binnengestapt. Verbaasd... want...
een man leerde mij helemaal precies hoe ik daar gratis kan winkelen.
Bijna alles op de datum van vandaag en morgen, is gratis. Echt waar.
Zie de winkelvoorwaarden in de brochure bij de klantenservice.

Dit onder het motto: 'dankbaarheid kun je leren'




De zaken die jij beschrijft zijn prima maar wel alleen te realiseren als je niet werkt! Weet je wel hoeveel tijd het kost om zo te leven?
Ik wil graag mijn tijd aan andere zaken besteden als ik vrij ben.........en daar is ook helemaal niets mis mee........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 17:41
 
PIETER649 schreef:
Schattig hoor al die reacties van verongelijkte huisvrouwtjes en andere hippies die niet werken...

Voorlopig is die softe dagbesteding alleen mogelijk doordat anderen zich de poten uit het lijf werken opm via belastingen en bijdrages sociale voorzieningen ook jullie broek op te houden.

Het doen van vrijwilligerswerk kan OOK na werktijd


Er zijn natuurlijk ook mensen die om wat voor reden dan ook, niet kunnen werken, die benijden mensen die wel gaan werken en dat ook kunnen......
Alle begrip......

Maar inderdaad, om dan gelijk met allerlei alternatieven aan te komen om je te laten zien hoe je ook kan leven wekt bij mij ook wat irritatie op........en wat irritatie is eigenlijk nog erg nobel gezegd...... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 12:58
 
WILLEMIJN232 schreef:
De zaken die jij beschrijft zijn prima maar wel alleen te realiseren als je niet werkt! Weet je wel hoeveel tijd het kost om zo te leven?

Laten we zeggen...

24 uur per dag???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 13:03
 
WILLEMIJN232 schreef:
De zaken die jij beschrijft zijn prima maar wel alleen te realiseren als je niet werkt! Weet je wel hoeveel tijd het kost om zo te leven?
Ik wil graag mijn tijd aan andere zaken besteden als ik vrij ben.........en daar is ook helemaal niets mis mee........ Knipoog smiley

het was diaconaal WERK

... ik had er toen een dubbele dagtaak aan.
gedurende drie jaar...

en daarna weer overdag werken, 's avonds studeren...

en omdat te verdienen
sliep ik tussen twee banen door...
ja, dat houd je natuurlijk maar heel even vol.

of ik gelukkig was?
Voor m'n ene baan snel een eitje bakken
lekker opeten..

het was gewoon een eitje,
alleen geen zachtgekookt eitje... !


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 17 augustus 2010, 13:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 13:05
 
PIETER649 schreef:
Schattig hoor al die reacties van verongelijkte huisvrouwtjes en andere hippies die niet werken...

Voorlopig is die softe dagbesteding alleen mogelijk doordat anderen zich de poten uit het lijf werken opm via belastingen en bijdrages sociale voorzieningen ook jullie broek op te houden.

Het doen van vrijwilligerswerk kan OOK na werktijd

... zich de poten uit het lijf werken...

Dáár wordt je gehandicapt van!
En dan heb je toch weer vrijwilligers nodig.

De Nederlandse zorg drijft mede op vrijwilligers


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 17 augustus 2010, 13:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 13:11
 
PIETER649 schreef:
Schattig hoor al die reacties van verongelijkte huisvrouwtjes en andere hippies die niet werken...

Voorlopig is die softe dagbesteding alleen mogelijk doordat anderen zich de poten uit het lijf werken opm via belastingen en bijdrages sociale voorzieningen ook jullie broek op te houden.

Het doen van vrijwilligerswerk kan OOK na werktijd


EN DAN NU NOG EVEN REAGEREN OP DE VRAAG:

Richard begon dit topic met de vraag:

Quote:
Veel mannen vinden het hebben van een baan belangrijk (ik ook). Maar het geloof is natuurlijk het belangrijkste in je leven. Momenteel zoek ik werk voor rond de 24 tot maximaal 32 uur in de week. Ik heb ook een tijdje 40 uur gewerkt maar dat ging niet om medische redenen.

Mijn vraag is heeft de Bijbel ook richtlijnen op het gebied van werken? Zo weet ik dat je 6 dagen zult werken. Maar schrijft de Bijbel ook voor hoeveel uren je dient te werken enzo? Is het wel goed wat ik doe dat ik in deeltijd wil gaan werken bijvoorbeeld?

Voor het beroep 'LUISTEREN' moet ik je ÓNGESCHIKT verklaren...


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 17 augustus 2010, 13:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 13:40
 
BEHAPPY332 schreef:
EN DAN NU NOG EVEN REAGEREN OP DE VRAAG:

Richard begon dit topic met de vraag:



Voor het beroep 'LUISTEREN' moet ik je ÓNGESCHIKT verklaren...


Als je de reactie op op jou voorbeeld hoe je gratis kan leven onder iemand anders vraag gaat zetten krijg je inderdaad een heel raar verhaal.

Word jij nooit moe van jezelf? Zou bijna zegen.....ga vrijwilligers werk doen ofzo Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 13:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er zijn natuurlijk ook mensen die om wat voor reden dan ook, niet kunnen werken, die benijden mensen die wel gaan werken en dat ook kunnen......
Alle begrip......

Maar inderdaad, om dan gelijk met allerlei alternatieven aan te komen om je te laten zien hoe je ook kan leven wekt bij mij ook wat irritatie op........en wat irritatie is eigenlijk nog erg nobel gezegd...... Boze smiley

De vraag, waar dit topic mee begon is, dat iemand 40 uur wil werken, maar dat om medische redenen niet volhoudt.
Wat zijn dan de consequenties?

- mensen voelen zich nutteloos
- mensen voelen zich onzeker, omdat je zo geen toekomst kan opbouwen
- mensen voelen zich geen onderdeel van de samenleving omdat ze niet meedoen
- mensen krijgen banen die minder geld opleveren dus kunnen ook dan niet meedoen
- mensen kunnen minder kopen, moeten bezuinigen, kunnen niet doen wat ze willen.

Dus je hebt minder geld...

MAAR JE KIJKT WEL ALLEMAAL NAAR DEZELFDE TELEVISIE
en je loopt wel allemaal door dezelfde winkels en winkelstraten

DIE VOL RECLAME ALLERLEI ZAKEN AANPRIJST
DIE JE ZELF NIET KUNT BETALEN !

Dát roept irritatie, frustratie, enz. enz. op!
Dat heet 'sociale deprivatie'

Op die situatie heb ik een paar voorbeelden van praktische antwoorden geboden,

MET EEN ANTWOORD OP DE VRAAG:
HOE JE <<< IN DIE SITUATIE >>> OOK LEUK EN NUTTIG KUNT LEVEN.

en daar zijn er heel veel van hier, op CM
vermoed ik,

Immers, wie een gezin heeft met kinderen
en gaat scheiden
heeft dubbele lasten
en bovendien kan je de zorg voor kinderen
dan ook moeilijker over de partners verdelen
dus ook dat levert extra last op bij het vinden van werk
dus belanden sommige moeders in de bijstand
maar hun kinderen willen wel gewoon meedraaien
met studies, waarvoor zij straks zelf geld mogen lenen
enz. enz.
Het gevolg?
De moeders die het hardste iemand nodig hebben,
hebben het minste geld om er één te ontmoeten...

en verder ga ik er nadrukkelijk NIET op in.

Nou ja, ik zal wel moeten, want dit gaat natuurlijk toch weer reacties oproepen...


Verder begrijp ik Willemien wel,
want die heeft waarschijnlijk een goede baanen heeft ook een goed hart
want, zelfs de lichtste virtuele aanraking van dit goede hart
roept al het gevoel op,
dat ze ook nog vrijwilligerswerk zou moeten doen
en dat houdt een mens niet allemaal vol...

DUS RICHARD
HET BESTE ADVIES MOET NU NOG KOMEN:

VERSIER DIE Kussende smiley VROUW Clown smiley , JE HEBT TIJD ZAT ! Geschokte, onthutste smiley ! Duiveltje smiley !

en het leeftijdsverschil??????????????????????????????????????????????????
Als je hééééééééééééééééé'l hard loopt, haal je haar misschien nog wel in Verraste, verbaasde smiley !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 13:53
 
ANNETTE792 schreef:
Als je de reactie op op jou voorbeeld hoe je gratis kan leven onder iemand anders vraag gaat zetten krijg je inderdaad een heel raar verhaal.

Word jij nooit moe van jezelf? Zou bijna zegen.....ga vrijwilligers werk doen ofzo Smiley met dichtgeplakte mond

Les 1 economie.
Het hebben van een baan.

Het hebben van een baan, heeft vele voordelen.
Wie 40 uur werkt, verdient bijvoorbeeld 40 x euro 10 per uur = 400
Wie 24 uur werkt, verdient bijvoorbeeld 24 x euro 10 per uur = 240.


Les 2 het huishouden.

Het huishouden kost geld.
Mensen moeten geld betalen voor hypotheek * zie één van de eerste antwoorden bij dit topic. Daarom moeten mensen dus toch 40 uur werken.


Les 3 mensen worden ziek van hun werk.

Dit heet een bedrijfsongeval. Je wilt werken, maar je kan niet. De vraag luidt dan, hoe kan ik toch mijn huis en mijn eten betalen?


Het huiswerk bij Les 3 is: 'zoek een antwoord'. Smiley met dichtgeplakte mond Help! Ik mag niets voorzegggen... !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 13:58
 
ANNETTE792 schreef:
Als je de reactie op op jou voorbeeld hoe je gratis kan leven onder iemand anders vraag gaat zetten krijg je inderdaad een heel raar verhaal.

Word jij nooit moe van jezelf? Zou bijna zegen.....ga vrijwilligers werk doen ofzo Smiley met dichtgeplakte mond


N.B. bij het maken van dit proefwerk, mogen Pieter en Annette niet naast elkaar zitten. Het lijkt er een beetje op, dat ze bij elkaar afkijken... Oh, oh! Geschokte, onthutste smiley Dat verwacht je natuurlijk niet Smiley die vol vragen zit op een datingsite Clown smiley , maar het gebeurt toch ! Knipoog smiley

Waar zit die emoticon toch voor 'liefde maakt Verlegen lachende smiley blind' ??? Geeft niet hoor, jullie liefde is om van te zoenen Kussende smiley , houden zo Knipoog smiley !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 2 van 5