ChristianMatch
 


Forum

christenen en moslims
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 18:43
 
PIETER649 schreef:
blij dat jij gestopt ben met dat gevecht tegen windmolens... nou die andere Don en Dona Quichotte nog
Knipoog smiley

Ach er blijft wel een windje waaien Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:22
 
SOLAFIDE630 schreef:
Voel jij je wel goed Tess. Dit kun je zo niet laten staan, want dit is je reinste ketterse kolder.

Zo zie je maar wat er van komt, als je van Jezus Christus afwijkt. Je komt van kwaad tot erger.

Dan ist maar goed dat ketters tegenwoordig niet meer op de brandstapel gegooid worden! Ik leef in de wetenschap dat ik niet mag oordelen opdat ik geoordeeld zal worden, en toch schijn ik volgens jou het spoor helemaal bijster te zijn!! Maar helaas Sola, ik ben erg eigenwijs en leef liever in de veronderstelling dat iedereen aanspraak mag maken op die belofte van God, zoals jij al zei, zelfs de Islamieten! Want het enige dat een ieder hoeft te doen is Jezus erkennen als verlosser om bij die ene God te kunnen komen!!
Een weg die ik al een aantal jaren bewandel, en ik vind het dan ook erg goed van je dat je aan de andere kant van dat schermpje kunt zien dat ik afgeweken ben van die weg!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het afgelopen jaar zeker op een andere manier deze weg ben gaan bewandelen; een jaar geleden namelijk zou ik me nu enorm gekwetst en onwaardig gevoeld hebben, maar ik heb inmiddels geleerd om boven dit soort opmerkingen te staan! Ik weet dat ik de juiste weg bewandel!!
Verder voel ik totaal niet de behoefte om mijn geloofsbelevenis tegenover jou te verantwoorden, en ben dan ook klaar met deze discussie!


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 7 januari 2010, 19:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:39
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dan ist maar goed dat ketters tegenwoordig niet meer op de brandstapel gegooid worden! Ik leef in de wetenschap dat ik niet mag oordelen opdat ik geoordeeld zal worden, en toch schijn ik volgens jou het spoor helemaal bijster te zijn!! Maar helaas Sola, ik ben erg eigenwijs en leef liever in de veronderstelling dat iedereen aanspraak mag maken op die belofte van God, zoals jij al zei, zelfs de Islamieten! Want het enige dat een ieder hoeft te doen is Jezus erkennen als verlosser om bij die ene God te kunnen komen!!
Een weg die ik al een aantal jaren bewandel, en ik vind het dan ook erg goed van je dat je aan de andere kant van dat schermpje kunt zien dat ik afgeweken ben van die weg!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het afgelopen jaar zeker op een andere manier deze weg ben gaan bewandelen; een jaar geleden namelijk zou ik me nu enorm gekwetst en onwaardig gevoeld hebben, maar ik heb inmiddels geleerd om boven dit soort opmerkingen te staan! Ik weet dat ik de juiste weg bewandel!!
Verder voel ik totaal niet de behoefte om mijn geloofsbelevenis tegenover jou te verantwoorden, en ben dan ook klaar met deze discussie!


Wat een geschreeuw......probeer eens een punt ipv al die uitroeptekens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 19:52
 
ANNETTE792 schreef:
Wat een geschreeuw......probeer eens een punt ipv al die uitroeptekens.

Mijn idee. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:23
 
TESSYBEAR731 schreef:
Dan ist maar goed dat ketters tegenwoordig niet meer op de brandstapel gegooid worden! Ik leef in de wetenschap dat ik niet mag oordelen opdat ik geoordeeld zal worden, en toch schijn ik volgens jou het spoor helemaal bijster te zijn!! Maar helaas Sola, ik ben erg eigenwijs en leef liever in de veronderstelling dat iedereen aanspraak mag maken op die belofte van God, zoals jij al zei, zelfs de Islamieten! Want het enige dat een ieder hoeft te doen is Jezus erkennen als verlosser om bij die ene God te kunnen komen!!
Een weg die ik al een aantal jaren bewandel, en ik vind het dan ook erg goed van je dat je aan de andere kant van dat schermpje kunt zien dat ik afgeweken ben van die weg!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het afgelopen jaar zeker op een andere manier deze weg ben gaan bewandelen; een jaar geleden namelijk zou ik me nu enorm gekwetst en onwaardig gevoeld hebben, maar ik heb inmiddels geleerd om boven dit soort opmerkingen te staan! Ik weet dat ik de juiste weg bewandel!!
Verder voel ik totaal niet de behoefte om mijn geloofsbelevenis tegenover jou te verantwoorden, en ben dan ook klaar met deze discussie!

Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Wat je geloofsbelevenis aangaat, hoef je helemaal niets mij te verantwoorden....alleen blijf a.u.b. wel van Mijn God af en van de WAARHEID, want dan ben ik zo vrij om daar tegenin te gaan en niemand, die mij daarvan kan weerhouden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 20:36
 
Hoewel ik merk dat veel mensen genoeg hebben van deze discussie, is het toch een belangrijke vraag. Kunnen we in dialoog gaan met godsdiensten, zonder dat dat ten koste gaat van ons eigen geloof?

"2Kor6" schreef:
Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken?

15 Waarin lijken Christus en Beliar op elkaar? Wat hebben een gelovige en een ongelovige gemeen?
16 Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk.
17 Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is.

Hoezo dialoog met moslims, ik denk dat dit gedeelte heel duidelijk is over hoe we met ongelovigen om moeten gaan. Moeten we ze mijden, natuurlijk niet. We moeten niet met ze in dialoog gaan. Wie met pek omgaat raakt ermee besmet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoewel ik merk dat veel mensen genoeg hebben van deze discussie, is het toch een belangrijke vraag. Kunnen we in dialoog gaan met godsdiensten, zonder dat dat ten koste gaat van ons eigen geloof?



Hoezo dialoog met moslims, ik denk dat dit gedeelte heel duidelijk is over hoe we met ongelovigen om moeten gaan. Moeten we ze mijden, natuurlijk niet. We moeten niet met ze in dialoog gaan. Wie met pek omgaat raakt ermee besmet.

lastig evangeliseren als we niet in dialoog met ze mogen gaan... Verraste, verbaasde smiley
als jij dit in practijk brengt Chat, zal jouw gemeente niet hard groeien... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:35
 
PIETER649 schreef:
lastig evangeliseren als we niet in dialoog met ze mogen gaan... Verraste, verbaasde smiley
als jij dit in practijk brengt Chat, zal jouw gemeente niet hard groeien... Knipoog smiley

Dialoog is iets anders dan verkondiging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Dialoog is iets anders dan verkondiging.

Verkondiging is iets anders dan monoloog. Verkondiging is ook oog en oor hebben voor de beleving van de ander!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:47
 
Er blijft inderdaad nog een windje waaien Knipoog smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kussende smiley Verliefde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 21:56
 
SOLAFIDE630 schreef:
Er blijft inderdaad nog een windje waaien Knipoog smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kussende smiley Verliefde smiley



dr worden windjes genoeg gelaten hier ja.... Verraste, verbaasde smiley Zieke smiley
volleges mijn hebbuh dr n paar geestelijke chili con carne gegeten hier Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 22:27
 
HENK710 schreef:
Verkondiging is iets anders dan monoloog. Verkondiging is ook oog en oor hebben voor de beleving van de ander!
Zelfs daar heb je verstand van??? Verkondiging is de boodschap van Jezus overbrengen, en niet vragen wat de Koran ervan vindt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 7 januari 2010, 23:20
 
CHATULIEM619 schreef:
Zelfs daar heb je verstand van??? Verkondiging is de boodschap van Jezus overbrengen, en niet vragen wat de Koran ervan vindt.

Niet vragen, maar wel luisteren naar wat de ander te zeggen heeft, net zoals Jezus ook goed oog en oor had voor Zijn toehoorders.

En ja, God heeft mij een brede interesse gegeven om mijzelf te ontwikkelen tot dienstbaar schepsel van Hem! Coole smiley met zonnebril


Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 7 januari 2010, 23:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 00:49
 
HENK710 schreef:
Niet vragen, maar wel luisteren naar wat de ander te zeggen heeft, net zoals Jezus ook goed oog en oor had voor Zijn toehoorders.

En ja, God heeft mij een brede interesse gegeven om mijzelf te ontwikkelen tot dienstbaar schepsel van Hem! Coole smiley met zonnebril

Ja...maar Hij trad ze wel met de Waarheid tegemoet.

Dat deed Hij bij de Farizeeen, die Hij steeds met het Woord tegemoet trad en ze huichelaars noemde, omdat ze het woord niet recht deden, en het woord naar hun eigen believen veranderden in hun voordeel uiteraard en mensen zware lasten oplegden, die ze zelf niet met hun vinger verroerden;

dat deed Hij met de Samaritaanse vrouw, die Hij ook de waarheid zei en Zich aan deze vrouw openbaarde, door juist haar zondige toestand bloot te leggen;

en de hoeren en de tollenaren, die in de knel zaten door hun zonden en met de nek werden aangekeken, gaf Hij genade en vergaf hun schulden, dit tot zeer grote ergernis van de Farizeeen;

Overal waar Jezus geloof in Hem vond, deelde Hij Zijn genade en vergeving uit, maar als Hij geen geloof vond....ging Hij weg, want toen kon Hij niets doen en kan Hij nu nog steeds niets doen.

Overal maakte de Heer Zichzelf bekend en wilde Hij de Vader openbaren....daar had Hij het over.

Hij sprak zelfs zeer harde woorden, die heel moeilijk te verteren waren voor de mensen....en toch sprak Hij ze.......omdat het de waarheid was en die verheelde Hij niet.....

Hij sprak mensen niet naar de mond, integendeel....Hij ging niet met ze mee in een theorie, die niet klopte met Zijn roeping en met het bestaan van Zijn Vader.....integendeel. Daar waar het Zijn roeping en de wil van de Vader in het geding was, kende Jezus geen compromissen en was daar eigenlijk keihard dan, onbuigzaam, daar viel bij Hem dan niet aan te tornen.

Petrus noemde Hij ""Satan""(ga achter mij, want gij zijt niet bedacht op de wil van God maar op de wil van mensen, gij zijt mij een aanstoot).

Herodes noemde Hij een sluwe vos; Johannes de Doper noemde Hij de kleinste in het Koninkrijk van God; De Farizeeers noemde Hij gewitte tanden, witgepleisterde graven, huichelaars en zegde ze aan, dat ze een zwaarder oordeel ten deel zouden vallen, omdat ze zelf zeiden, dat ze ziende waren, maar ondertussen stekeblind......

Nee, Jezus was bepaald niet mals als Hij tegenstand door ongeloof ontmoette.

Ook zei Hij: wie niet alles verlaat om Mijnentwil, is Mij niet waardig! en ga nog maar even zo door.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 01:15
 
HENK710 schreef:
Niet vragen, maar wel luisteren naar wat de ander te zeggen heeft, net zoals Jezus ook goed oog en oor had voor Zijn toehoorders.

En ja, God heeft mij een brede interesse gegeven om mijzelf te ontwikkelen tot dienstbaar schepsel van Hem! Coole smiley met zonnebril

En nog even dit. Als je het stuk met de Samaritaanse vrouw neemt, is dit eigenlijk voor deze topic wel interessant, want deze vrouw sprak ook over haar geloof, n.l. het geloof van haar voorouders. En wat zei Jezus toen........lees dat stukje maar eens goed in het citaat hieronder (rood gekleurd) ging Jezus toen eindeloos met haar mee in een bespiegeling of die god, van haar voorouders misschien wel een oorsprong in de oud-testamentische God had? NEE....Hij openbaarde Zichzelf meteen en Hij leidde meteen het gesprek naar de Enig echte God en naar Zichzelf:

21 ‘Geloof me,’ zei Jezus, ‘er komt een tijd dat jullie noch op deze berg, noch in Jeruzalem de Vader zullen aanbidden.
22 Jullie weten niet wat je vereert, maar wij weten dat wel; de redding komt immers van de Joden.
23 Maar er komt een tijd, en die tijd is nu gekomen, dat wie de Vader echt aanbidt, hem aanbidt in geest en in waarheid. De Vader zoekt mensen die hem zo aanbidden,
24 want God is Geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in geest en in waarheid.’



citaat Gesprek met de Samaritaanse vrouw
10 Jezus zei tegen haar: ‘Als u wist wat God wil geven, en wie het is die u om water vraagt, zou u hém erom vragen en dan zou hij u levend water geven.’
11 ‘Maar heer,’ zei de vrouw, ‘u hebt geen emmer, en de put is diep – waar wilt u dan levend water vandaan halen?
12 U kunt toch niet meer dan Jakob, onze voorvader? Hij heeft ons die put gegeven en er zelf nog uit gedronken, en ook zijn zonen en zijn vee.’
13 ‘Iedereen die dit water drinkt zal weer dorst krijgen,’ zei Jezus,
14 ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’
15 ‘Geef mij dat water, heer,’ zei de vrouw, ‘dan zal ik geen dorst meer hebben en hoef ik ook niet meer hierheen te komen om water te putten.’
16 Toen zei Jezus tegen haar: ‘Ga uw man eens roepen en kom dan weer terug.’
17 ‘Ik heb geen man,’ zei de vrouw. ‘U hebt gelijk als u zegt dat u geen man hebt,’ zei Jezus,
18 ‘u hebt vijf mannen gehad, en degene die u nu hebt is uw man niet. Wat u zegt is waar.’
19 Daarop zei de vrouw: ‘Nu begrijp ik, heer, dat u een profeet bent!
20 Onze voorouders vereerden God op deze berg, en bij u zegt men dat in Jeruzalem de plek is waar God vereerd moet worden.’
21 ‘Geloof me,’ zei Jezus, ‘er komt een tijd dat jullie noch op deze berg, noch in Jeruzalem de Vader zullen aanbidden.
22 Jullie weten niet wat je vereert, maar wij weten dat wel; de redding komt immers van de Joden.
23 Maar er komt een tijd, en die tijd is nu gekomen, dat wie de Vader echt aanbidt, hem aanbidt in geest en in waarheid. De Vader zoekt mensen die hem zo aanbidden,
24 want God is Geest, dus wie hem aanbidt, moet dat doen in geest en in waarheid.’
25 De vrouw zei: ‘Ik weet wel dat de messias zal komen’ (dat betekent ‘gezalfde’), ‘wanneer hij komt zal hij ons alles vertellen.’
26 Jezus zei tegen haar: ‘Dat ben ik, degene die met u spreekt.’
27 Op dat moment kwamen zijn leerlingen terug, en ze verbaasden zich erover dat hij met een vrouw in gesprek was. Toch vroeg niemand: ‘Wat wilt u daarmee?’ of ‘Waarom spreekt u met haar?’
28 De vrouw liet haar kruik staan, ging terug naar de stad en zei tegen de mensen daar:
29 ‘Kom mee, er is iemand die alles van mij weet. Zou dat niet de messias zijn?’
30 Toen gingen de mensen de stad uit, naar hem toe.
31 Intussen zeiden de leerlingen tegen Jezus: ‘Rabbi, u moet iets eten.’
32 Maar hij zei: ‘Ik heb voedsel dat jullie niet kennen.’
33 ‘Zou iemand hem iets te eten gebracht hebben?’ zeiden ze tegen elkaar.
34 Maar Jezus zei: ‘Mijn voedsel is: de wil doen van hem die mij gezonden heeft en zijn werk voltooien.
35 Jullie zeggen toch: “Nog vier maanden en dan komt de oogst”? Ik zeg jullie: kijk om je heen, dan zie je dat de velden rijp zijn voor de oogst!
36 De maaier krijgt zijn loon al en verzamelt vruchten voor het eeuwige leven, zodat de zaaier en de maaier tegelijk feest kunnen vieren.
37 Hier is het gezegde van toepassing: De een zaait, de ander maait.
38 Ik stuur jullie eropuit om een oogst binnen te halen waarvoor je geen moeite hebt hoeven doen; dat hebben anderen gedaan en jullie maken hun werk af.’
39 In die stad kwamen veel Samaritanen tot geloof in hem door het getuigenis van de vrouw: ‘Hij weet alles van me.’
40 Ze gingen naar hem toe en vroegen hem bij hen te blijven. Toen bleef hij nog twee dagen.
41 Nog veel meer mensen kwamen tot geloof door wat hij zei;
42 ze zeiden tegen de vrouw: ‘Wij geloven nu niet meer om


Heb je gelet op vers 22 Henk, waar Jezus behoorlijk van leer trekt en nergens hier de vrouw naar de mond praat, maar meteen zegt, waar het op staat? Het is me nogal niet wat om te zeggen dat
Johannes 4 : 22
22 Jullie weten niet wat je vereert, maar wij weten dat wel; de redding komt immers van de Joden.

Onomwonden vertelt Hij ze de waarheid....zo is Jezus te werk gegaan. Hij heeft alleen de Waarheid gezegd en is met niemand in een vaag verhaal blijven steken over wie hun god dan wel was en of die god ergens in de verte wel met de O.T. God te vereenzelvigen was. Nee, nee, en nog eens nee.

Jezus leidde het gesprek meteen naar Hemzelf en hoe je God de Vader dient te aanbidden en Hij zegt nog eens, dat de redding van de Joden komt.

Hier kunnen we dus iets van leren, lijkt me zo.

Dat is heel andere koek, dan jouw benadering, door maar met Islamieten door te gaan zitten zagen in hoeverre ze de God van het O,.T. gemeen hebben met de Joden en de christenen. Nee, Jezus gaat direct op Zijn doel af en openbaart Zichzelf en leidt het gesprek naar Hemzelf en hoe de Vader wil om aanbeden te worden.

Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op vrijdag 8 januari 2010, 01:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 12:00
 
HENK710 schreef:

En ja, God heeft mij een brede interesse gegeven om mijzelf te ontwikkelen tot dienstbaar schepsel van Hem! Coole smiley met zonnebril

Misschien had God je beter, ipv een brede interesse een gave kunnen geven. En wel de gave om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is...... (zie 1 Kor. 12) Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 13:40
 
CROSSROAD317 schreef:
Misschien had God je beter, ipv een brede interesse een gave kunnen geven. En wel de gave om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is...... (zie 1 Kor. 12) Smiley met dichtgeplakte mond

Ik bid het hem in ieder geval wel toe Cross, zowel het één als ook het ander..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 17:21
 
Soms vraag ik me af of je werkelijk meent zoals je het opschrijft. Wat me gewoon tegen de borst stuit is het woord dialoog. Dat betekent dat je even veel waarde aan Gods waarheden schenkt als aan die van de satan.
De voorbeelden uit de Koran laten zien, hoe vervormd ze Gods Woord hebben. En dat gaat veel verder dan alleen een ander godsbeeld.
We leven in een tijd waarin veel mensen worstelen met de vraag, hoe kijk je naar andere godsdiensten. En er zijn zelfs kerken die lesgeven in yoga, TM en andere occulte zaken. Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Soms vraag ik me af of je werkelijk meent zoals je het opschrijft. Wat me gewoon tegen de borst stuit is het woord dialoog. Dat betekent dat je even veel waarde aan Gods waarheden schenkt als aan die van de satan.
De voorbeelden uit de Koran laten zien, hoe vervormd ze Gods Woord hebben. En dat gaat veel verder dan alleen een ander godsbeeld.
We leven in een tijd waarin veel mensen worstelen met de vraag, hoe kijk je naar andere godsdiensten. En er zijn zelfs kerken die lesgeven in yoga, TM en andere occulte zaken. Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist.


welke evangelist kan genezen dan????? elke evangelist kan nog geen kip maken, al kreeg hij de veren cadeau!!
er zijn mensen die op de een of andere manier de gave hebben pijn te verlichten met hun handen, ik heb zelf die gave ook.
toch doe ik niet aan reiki en evangelist ben ik ook niet, toch werkt het vaak.
evangelisten en reiki-beoefenaars hebben misschien ook een soortgelijke gave, maar ik heb nooit een "genezing" gezien die blijvend was nadat de patient het opgefokte sfeertje verlaten had.
trouwens, jij hebt jezelf pas ook laten opereren ipv een evangelist de handen daar op te laten leggen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:24
 
He beste mensen, ik vind persoonlijk dat het te veel op de man/vrouw gespeeld gaat worden. Zelf heb ik me hier ook schuldig aan gemaakt, ipv de Liefde van onze Here Jezus uit te dragen, ging ik af op persoonlijk gevoel..... Heb dan ook besloten dit niet meer te gaan doen, en verder geen reacties meer te wijden aan dit topic.
Voor mij is het uitdragen van Gods Liefde belangrijker dan het laatste woord willen hebben of mijn gelijk krijgen...... Verlegen lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:33
 
je hebt meer aan iemand die je openlijk terechtwijst,dan aan iemand die zwijgt uit liefde. Spreuken 27:5
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 20:44
 
HENK710 schreef:
Verkondiging is iets anders dan monoloog. Verkondiging is ook oog en oor hebben voor de beleving van de ander!

Het is alleen.....tot hoever ga je daarin....? Je kunt tenslotte niet zo ver gaan, dat je tevens je eigen Heer en Heiland verloochent, door de ander niet over Hem en Zijn evangelie te vertellen...., want dan zal Jezus jou ook verloochenen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:05
 
CROSSROAD317 schreef:
He beste mensen, ik vind persoonlijk dat het te veel op de man/vrouw gespeeld gaat worden. Zelf heb ik me hier ook schuldig aan gemaakt, ipv de Liefde van onze Here Jezus uit te dragen, ging ik af op persoonlijk gevoel..... Heb dan ook besloten dit niet meer te gaan doen, en verder geen reacties meer te wijden aan dit topic.
Voor mij is het uitdragen van Gods Liefde belangrijker dan het laatste woord willen hebben of mijn gelijk krijgen...... Verlegen lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond


Je bent een wijs mens cross!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUUS869





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 23:20
 
........

Laatst aangepast door
SUUS869
op zaterdag 9 januari 2010, 13:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 00:23
 
CHATULIEM619 schreef:
Soms vraag ik me af of je werkelijk meent zoals je het opschrijft. Wat me gewoon tegen de borst stuit is het woord dialoog. Dat betekent dat je even veel waarde aan Gods waarheden schenkt als aan die van de satan.
De voorbeelden uit de Koran laten zien, hoe vervormd ze Gods Woord hebben. En dat gaat veel verder dan alleen een ander godsbeeld.
We leven in een tijd waarin veel mensen worstelen met de vraag, hoe kijk je naar andere godsdiensten. En er zijn zelfs kerken die lesgeven in yoga, TM en andere occulte zaken. Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist.
.
[/quote]
Zelf heb je in de chatbox een discussie gevoerd waarin jij vond dat handoplegging door reiki hetzelfde is als genezing door een evangelist.[/quote]


Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit ´t moet nou niet gekker worden ! Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 16:51
 
Ik sluit dit topic. Ik vind het jammer dat er toch op een ongezonde manier gediscussieerd wordt nu. Ik mis de inhoudelijke discussie, de argumentatie. En dat komt vooral omdat er te sensitief wordt gereageerd op bepaalde scherpe uitspraken, en omdat er bepaalde dingen geroepen worden zonder zorgvuldig de ander te willen begrijpen: je eigen mening (over de ander) roepen wordt dan belangrijker dan goed lezen (wat de ander schrijft) en desnoods om verduidelijking te vragen. Dat is niet respectvol en dat is geen goede manier van discussieren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10
Pagina 10 van 10