ChristianMatch
 


Forum

Het homohuwelijk en de PKN kerk
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 22:39
 
Mensen...

Geloven doen we vooral in God, toch Smiley die vol vragen zit

En volgens mij is dat geloof nog steeds iets heel persoonlijks, en de kerk die we daarbij bezoeken "bijzaak" ...
Kijk nou es even naar de persoon achter de reactie, i.p.v. meteen te oordelen n.a.v. de kerk die men bezoekt! Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIK390





Berichten: 168

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 23:21
 
VISSER278 schreef:
Ga elkaar aub. niet veroordelen op kerkgenootschap.
Het ontstaan van de PKN in 2004 heeft al genoeg verdriet en pijn veroorzaakt.
Is er iemand die gelooft dat God vraagt tot welk kerkgenootschap we gehoord hebben?

visser veroordelen heb ik het recht niet toe en hoop dat ook niet te doen maar blijf wel bij mij mening dat zoiets niet kan en mag dan word er niet naar de bijbel verkondigd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 23:54
 
TESSYBEAR731 schreef:
Mensen...

Geloven doen we vooral in God, toch Smiley die vol vragen zit

En volgens mij is dat geloof nog steeds iets heel persoonlijks, en de kerk die we daarbij bezoeken "bijzaak" ...
Kijk nou es even naar de persoon achter de reactie, i.p.v. meteen te oordelen n.a.v. de kerk die men bezoekt! Zieke smiley
Als we niks meer met elkaar mogen bespreken, wordt het hier vrij saai. De vraag, die we proberen te beantwoorden gaat juist om een kerk. Mogen we zelfs daar geen mening meer over hebben? Voor mij gaat het om meer dan een kerk, het gaat om de leer die ik bestrijd. Maar nooit personen, dat is een heel groot verschil. Er zijn hier mensen die Jan Zijlstra bestrijden, dan wordt het persoonlijk. Ik houd mij slechts aan kritiek op de leer, of juist het ontbreken daarvan. Maak dus geen dingen persoonlijk, die niet persoonlijk bedoeld zijn. (toch ben je wel een lief cactusje)


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 8 augustus 2010, 23:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 00:05
 
PKN staat dus voor mensen die van hetzelfde geslacht seks mogen hebben, immers anders zegen je zo een huwelijk niet in. Maar als je dan vraagt waar dat in de Bijbel staat dan blijft het antwoord uit. Geef me goede reden waarom het wel Bijbels is? Er is dacht ik ook een dominee die zelf niet in God geloofd? Gelukkig zijn er ook dominees die wel gezagsgetrouw aan het geschrift zijn. Nee God vraagt hier niet boven in welke kerk zat jij? Dat is wel zo.

I.p.v. te zeggen het afgeven op een kerk kun je ook het omkeren door weer terug te gaan naar de gezonde leer, dat is belangrijker. Ik heb het niet alleen over PKN maar over alle kerken die homo huwelijken inzegenen. Oud Katholieken. Ik mag toch wel afgeven op het Apostolisch Genootschap? Zij vinden (stond letterlijk in de kerk) dat Jezus niet zo belangrijk was. Grotendeels gebaseerd op het humanisme. Of moeten we alles maar goed praten en nergens op afgeven?????

Er zijn ook kerken in Nederland die steeds blijvend groeien.


Laatst aangepast door
RICHARDRI464
op maandag 9 augustus 2010, 00:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 00:22
 
RICHARDRI464 schreef:
PKN staat dus voor mensen die van hetzelfde geslacht seks mogen hebben, immers anders zegen je zo een huwelijk niet in. Maar als je dan vraagt waar dat in de Bijbel staat dan blijft het antwoord uit. Geef me goede reden waarom het wel Bijbels is? Er is dacht ik ook een dominee die zelf niet in God geloofd? Gelukkig zijn er ook dominees die wel gezagsgetrouw aan het geschrift zijn. Nee God vraagt hier niet boven in welke kerk zat jij? Dat is wel zo.

I.p.v. te zeggen het afgeven op een kerk kun je ook het omkeren door weer terug te gaan naar de gezonde leer, dat is belangrijker. Ik heb het niet alleen over PKN maar over alle kerken die homo huwelijken inzegenen. Oud Katholieken. Ik mag toch wel afgeven op het Apostolisch Genootschap? Zij vinden (stond letterlijk in de kerk) dat Jezus niet zo belangrijk was. Grotendeels gebaseerd op het humanisme. Of moeten we alles maar goed praten en nergens op afgeven?????

Er zijn ook kerken in Nederland die steeds blijvend groeien.

Richard, de PKN is een verzameling kerken. De Gereformeerde bond zal waarschijnlijk geen homohuwelijk inzegenen en de luthersen mogelijk wel. Van de PKN kun je in dit verband niet spreken. Het gaat er meer om wat plaatselijke kerken of eventueel denominaties doen. De PKN zegent niet in, dat doen de kerken waaruit de PKN bestaat soms.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 03:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier op het forum zijn 2300 leden. Ik kan geen rekening houden met evt kwetsen van mensen, ik heb slechts kritiek op datgene er geleerd wordt.

Is het ook kwetsend als ik over theezakjes ga praten? Ik vind het nl. de meest onzinnige activiteit die er bestaat.

Is het kwetsend als ik Ajax ga praten/

Is het kwetsend als ik over politiek praat?

Is het kwetsend als ik over kinderen praat?

Dit zijn slechts rethorische vragen, ik hoef er geen antwoord op.

Op het moment, dat de bevrijding van zonde uit je evangelie haalt, is het evangelie wat je vertelt niet zinnig in de ogen van de Bijbel. De reden dat in PKN kerken homoseksuelen ingezegend worden, hetzij in huwelijk, hetzij in het ambt, is dat ze zonde niet meer als zonde beschouwen.
Het evangelie is een sociaal evangelie geworden, met hulp aan de zwakkeren zonder oog te hebben voor de redding van de ziel
-----------
Inderdaad is het evangelie een sociaal evangelie geworden. Het strikt naleven van een tekst die in een tijdsgeest werd geschreven van zo'n 2000 jaar geleden kan vandaag niet meer. We evolueren mee.

Misschien zou het niet slecht zijn indien sommige christelijke strekkingen zich ontdoen van het principe van een straffende God. Op die manier gaan we in hokjes denken en ernaar handelen. Terwijl we ons als menslievend profileren zijn we lekker aan het discrimineren. Het principe van een vergevende God is meer op zijn plaats. Zo wordt ook de enggeestigheid ingeperkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 06:43
 
FRANKT627 schreef:
-----------
Inderdaad is het evangelie een sociaal evangelie geworden. Het strikt naleven van een tekst die in een tijdsgeest werd geschreven van zo'n 2000 jaar geleden kan vandaag niet meer. We evolueren mee.

Misschien zou het niet slecht zijn indien sommige christelijke strekkingen zich ontdoen van het principe van een straffende God. Op die manier gaan we in hokjes denken en ernaar handelen. Terwijl we ons als menslievend profileren zijn we lekker aan het discrimineren. Het principe van een vergevende God is meer op zijn plaats. Zo wordt ook de enggeestigheid ingeperkt.

Als we God kunnen kneden naar eigen believen dan betekent dit dat God niet bestaat.

GrZing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 08:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Als we niks meer met elkaar mogen bespreken, wordt het hier vrij saai. De vraag, die we proberen te beantwoorden gaat juist om een kerk. Mogen we zelfs daar geen mening meer over hebben? Voor mij gaat het om meer dan een kerk, het gaat om de leer die ik bestrijd. Maar nooit personen, dat is een heel groot verschil. Er zijn hier mensen die Jan Zijlstra bestrijden, dan wordt het persoonlijk. Ik houd mij slechts aan kritiek op de leer, of juist het ontbreken daarvan. Maak dus geen dingen persoonlijk, die niet persoonlijk bedoeld zijn. (toch ben je wel een lief cactusje)

Sja, laat dat het em nou net zijn Chat!
De leer van de PKN verschilt ook weer per kerk...het is dus een beetje kortzichtig om dan maar meteen de hele kerk over één kam te scheren...


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 9 augustus 2010, 09:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 09:41
 
TESSYBEAR731 schreef:
Sja, laat dat het em nou net zijn Chat!
De leer van de KPN verschilt ook weer per kerk...het is dus een beetje kortzichtig om dan maar meteen de hele kerk over één kam te scheren...



Ik wist niet dat de KPN ook al een kerk had Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 09:56
 
MARISKA601 schreef:
Ik wist niet dat de KPN ook al een kerk had Knipoog smiley

Oeps Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 10:33
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 9 augustus 2010, 10:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 12:14
 
Maar stel nou dat de PKN (alleen die kerken die wel homohuwelijken inzegenen) nou eens kijken naar de mens achter de zonde. Ze leggen dan de zonde van homofilie naast zich neer, maar geven het 2de grootste gebod voorrang, het gebod van de naastenliefde.


Markus 12:28 En een van de Schriftgeleerden horende, dat zij te zamen in woorden waren, en wetende, dat Hij hun goed geantwoord had, kwam tot Hem, en vroeg Hem: Welk is het eerste gebod van alle?
29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere.
30 En gij zult de Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Er is geen ander gebod, groter dan deze.
32 En de Schriftgeleerde zeide tot Hem: Meester! Gij hebt wel in waarheid gezegd, dat er een enig God is, en er is geen ander dan Hij;
33 En Hem lief te hebben uit geheel het hart, en uit geheel het verstand, en uit geheel de ziel, en uit geheel de kracht, en de naaste lief te hebben als zichzelf, is meer dan al de brandoffers en de slachtoffers.
34 En Jezus ziende, dat hij verstandig geantwoord had, zeide tot hem: Gij zijt niet ver van het Koninkrijk Gods. En niemand durfde Hem meer vragen.

Het gaat dus niet om de zonde, maar het gaat om de mens. Iedereen, alle forumlezers / schrijvers begaan zonde in hun leven. God kijkt de mens aan, niet door onze ogen, maar door de ogen van Jezus Christus, die onze voorspraak zal zijn, die ons heeft vrijgekocht van de dood.
JEZUS LEEFT EN WIJ IN HEM, JIJ OOK ??


..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 9 augustus 2010, 12:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 12:19
 
CROSSROAD317 schreef:
Maar stel nou dat de PKN (alleen die kerken die wel homohuwelijken inzegenen) nou eens kijken naar de mens achter de zonde. Ze leggen dan de zonde van homofilie naast zich neer, maar geven het 2de grootste gebod voorrang, het gebod van de naastenliefde.


Markus 12:28 En een van de Schriftgeleerden horende, dat zij te zamen in woorden waren, en wetende, dat Hij hun goed geantwoord had, kwam tot Hem, en vroeg Hem: Welk is het eerste gebod van alle?
29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere.
30 En gij zult de Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. Er is geen ander gebod, groter dan deze.
32 En de Schriftgeleerde zeide tot Hem: Meester! Gij hebt wel in waarheid gezegd, dat er een enig God is, en er is geen ander dan Hij;
33 En Hem lief te hebben uit geheel het hart, en uit geheel het verstand, en uit geheel de ziel, en uit geheel de kracht, en de naaste lief te hebben als zichzelf, is meer dan al de brandoffers en de slachtoffers.
34 En Jezus ziende, dat hij verstandig geantwoord had, zeide tot hem: Gij zijt niet ver van het Koninkrijk Gods. En niemand durfde Hem meer vragen.

Het gaat dus niet om de zonde, maar het gaat om de mens.Iedereen, alle forumlezers / schrijvers begaan zonde in hun leven. God kijkt de mens aan, niet door onze ogen, maar door de ogen van Jezus Christus, die onze voorspraak zal zijn, die ons heeft vrijgekocht van de dood.
JEZUS LEEFT EN WIJ IN HEM, JIJ OOK ??

Ik ben niet alleen blij dat je dit zegt - maar vooral blij dat JIJ dit zegt, Cross.


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 9 augustus 2010, 12:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 14:06
 
Ik heb mij later al verbeterd waar ik op doel de kerken die homo huwelijken inzegenen. Weet dat er een tijd komt dat de mensen zullen zijn die de gezonde leer niet meer kunnen verdragen en zaken uitleggen wat goed in hun eigen gehoor doet passen. Maar goed als ik sommige reacties lees mag je daar geen kritiek op hebben, want de PKN heeft al zoveel schade geleden. Als er mensen zijn die op beesten vallen en verliefd worden en daar gevoelens voor hebben, moeten zulke huwelijken dan ook maar ingezegend worden. Tot hoe ver ga je dan als je buiten de bijbel om dingen gaat doen? Want heb uw naaste lief, dan zijn er ook wel mensen die wel met hun hond willen gaan trouwen. Omdat dit ook naaste is.

Zijn er wel mensen geweest die in opstand gekomen zijn tegen PKN kerken die wel gekozen hebben homo huwelijk (is eigenlijk geen huwelijk want Bijbelse Huwelijk is tussen man en vrouw). Je hebt slechts enkele VGKN kerken in Nederland.

Gij zult u naaste lief hebben en er tevens seks mee bedrijven met iemand van het zelfde geslacht. < dat staat er niet lief hebben is iets anders dan een homo "huwelijk".

Leviticus 18: 22: Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.

Het is zelf voor God een gruwel. Als een kerk dat ook nog inzegent. Dan zou dat in dit verband zijn dat kerken die homo "huwelijk" inzegenen zich bezig houden met gruwelijke zaken? Arie Boosma wil ook nog dat andere kerken dat gaan doen. Ik hoor minder van mensen die zeggen dat ze het NIET moeten doen.

Kan iemand mij bevestigen dat je gelooft in Jezus Christus en tegelijk getrouwd bent met iemand van hetzelfde geslacht en ook seks mee hebt wel in de hemel komt?


Laatst aangepast door
RICHARDRI464
op maandag 9 augustus 2010, 14:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 14:15
 
RICHARDRI464 schreef:
Ik heb mij later al verbeterd waar ik op doel de kerken die homo huwelijken inzegenen. Weet dat er een tijd komt dat de mensen zullen zijn die de gezonde leer niet meer kunnen verdragen en zaken uitleggen wat goed in hun eigen gehoor doet passen. Maar goed als ik sommige reacties lees mag je daar geen kritiek op hebben, want de PKN heeft al zoveel schade geleden. Als er mensen zijn die op beesten vallen en verliefd worden en daar gevoelens voor hebben, moeten zulke huwelijken dan ook maar ingezegend worden. Tot hoe ver ga je dan als je buiten de bijbel om dingen gaat doen? Want heb uw naaste lief, dan zijn er ook wel mensen die wel met hun hond willen gaan trouwen. Omdat dit ook naaste is.

Zijn er wel mensen geweest die in opstand gekomen zijn tegen PKN kerken die wel gekozen hebben homo huwelijk (is eigenlijk geen huwelijk want Bijbelse Huwelijk is tussen man en vrouw). Je hebt slechts enkele VGKN kerken in Nederland.

Door homofielen met beesten te vergelijken maak je jezelf belachelijk Richard..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 14:19
 
RICHARDRI464 schreef:
In de PKN-kerken kun je ook homo huwelijk laten inzegenen. Graag zou ik willen weten op welke gronden zij dat doen? Is dat Bijbels bijvoorbeeld? Werd er vroeger in de Bijbelse tijden ook wel 2 vrienden ingezegend om maar wat te noemen? Want ik neem aan dat een kerk zich wel vast klemt aan de Bijbel? PKN is niet enige kerk naar ik meen dat de Remonstranten de eerste waren welke dat deden. De Doopsgezinde kerk doet er volgens mij ook niet moeilijk over.

Ik ben van de PKN.
Bij ons worden echter een homo's en lesbiennes getrouwd.
Ik denk dat het eraan ligt bij welke pkn gemeente je hoort.
Dus aub niet alle pkn kerken onder die noemer laten vallen.
Wij zijn een bondsgemeente die onder eigen sstuten mee zijn gegaan met de pkn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 14:55
 
RICHARDRI464 schreef:
Ik heb mij later al verbeterd waar ik op doel de kerken die homo huwelijken inzegenen. Weet dat er een tijd komt dat de mensen zullen zijn die de gezonde leer niet meer kunnen verdragen en zaken uitleggen wat goed in hun eigen gehoor doet passen. Maar goed als ik sommige reacties lees mag je daar geen kritiek op hebben, want de PKN heeft al zoveel schade geleden. Als er mensen zijn die op beesten vallen en verliefd worden en daar gevoelens voor hebben, moeten zulke huwelijken dan ook maar ingezegend worden. Tot hoe ver ga je dan als je buiten de bijbel om dingen gaat doen? Want heb uw naaste lief, dan zijn er ook wel mensen die wel met hun hond willen gaan trouwen. Omdat dit ook naaste is.

Zijn er wel mensen geweest die in opstand gekomen zijn tegen PKN kerken die wel gekozen hebben homo huwelijk (is eigenlijk geen huwelijk want Bijbelse Huwelijk is tussen man en vrouw). Je hebt slechts enkele VGKN kerken in Nederland.

Gij zult u naaste lief hebben en er tevens seks mee bedrijven met iemand van het zelfde geslacht. < dat staat er niet lief hebben is iets anders dan een homo "huwelijk".

Leviticus 18: 22: Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk.

Het is zelf voor God een gruwel. Als een kerk dat ook nog inzegent. Dan zou dat in dit verband zijn dat kerken die homo "huwelijk" inzegenen zich bezig houden met gruwelijke zaken? Arie Boosma wil ook nog dat andere kerken dat gaan doen. Ik hoor minder van mensen die zeggen dat ze het NIET moeten doen.

Kan iemand mij bevestigen dat je gelooft in Jezus Christus en tegelijk getrouwd bent met iemand van hetzelfde geslacht en ook seks mee hebt wel in de hemel komt?

Richard, stel nu eens dat later één van je kinderen komt vertellen dat hij of zij op hetzelfde geslacht valt. Wat zou je dan doen? Aan de hand van je schrijven heb ik al een idee. Het is moeilijk voor mij om te omschrijven wat ik denk van mensen die hun kinderen zouden verbannen om hun geaardheid of opvattingen. Laten we dit doortrekken naar alle mensen. Natuurlijk ben ik het niet eens met criminele opvattingen, laat ik dit maar even duidelijk vermelden vooraleer er veralgemeend wordt.

Tevens ben ik erg beducht voor de mensen die de Schrift héél letterlijk gaan intrepreteren. Want je zal zien dat ook net die mensen wel eens fouten maken tegen wat er geschreven staat. Natuurlijk hebben we dan weer een uispraak van Jezus achter de hand: wie geen zonde gedaan heeft..enz. We kijken soms zodanig veel naar de andere mens dat we vergeten of helemaal geen tijd meer hebben om naar onszelf te kijken. Nochthans begint het bij onszelf hoor.

God hoeven we niet kneden. We hoeven geen God te maken zoals dat gebeurde tijdens de uittocht. Als we een beeld van een god gaan maken dat af is hebben we een afgodsbeeld gemaakt. Dat is ook niet de bedoeling. Wat we wel kunnen doen is die aloude tekst interpreteren in de tijd van nu. Sommige onderons op CM gaan toch ook op zondag werken. Om maar één voorbeeld te noemen.

Krampachtig leven haalt niets uit. We gaan op alles en nog wat vitten door alles zodanig om te spitten. Tolerantie is net het tegengestelde van die krampachtigheid. God zal meer van ons houden wanneer we de andere kunnen aanvaarden zoals hij of zij is. Dat zei Sint Augistinus ook ooit eens: "Als we de andere niet kunnen veranderen zoals wij willen, zit er niets anders op dan hem te aanvaarden zoals hij is."

In Pace et Charitate

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 15:04
 
mooie reactie frank! en leuk dat je meedoet op het forum met je waardevolle bijdrage's!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAMENZIJN153





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 15:39
 
RICHARDRI464 schreef:
In de PKN-kerken kun je ook homo huwelijk laten inzegenen. Graag zou ik willen weten op welke gronden zij dat doen? Is dat Bijbels bijvoorbeeld? Werd er vroeger in de Bijbelse tijden ook wel 2 vrienden ingezegend om maar wat te noemen? Want ik neem aan dat een kerk zich wel vast klemt aan de Bijbel? PKN is niet enige kerk naar ik meen dat de Remonstranten de eerste waren welke dat deden. De Doopsgezinde kerk doet er volgens mij ook niet moeilijk over.

het huwelijk is bestemd voor de man /vrouw.
Zo heeft God het bedoeld...iedereen weet dat die de bijbel leest .
Uit angst en uit zogenaamd liefde besluiten sommige "kerken".
om maar gehoor te geven aan hun wensen.Niet aan mij om hierover verder te oordelen ,God zal dat doen ...

Alles is geoorloofd maar niet alles is heilzaam...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 18:22
 
Ik heb zelf ook relatie met iemand van hetzelfde geslacht gehad.Je loopt het risico in de hel te komen. En daar werkt de PKN kerk welke achter homo huwelijken staan mogelijk aan mee. In die Bijbel tekst staat dat het een schande is voor God. Ik denk dat u dan beter de Bijbel weg kunt doen, dan is het een sprookje wat daar in staat vermeld. Verder merk ik op dat de Heilige Geest in veel PKN kerken gedoofd is. Weinig preken uit het boek openbaringen. Terwijl er in andere kerken genezingsdiensten gehouden worden. Denk aan Jan Zijlstra. Genezingen kwamen voor in de Bijbel.

Ik vergelijk homofielen niet met het vallen op beesten. Je valt op iemand van hetzelfde geslacht: Klein verschil de jongen heeft een andere geslacht dan dat meisje heeft. Ene vind paars een mooie kleur en de ander blauw. Er was een tijd geleden een website waarmee je een huwelijk kon aangaan met een dier. Ik trek die vergelijking dan ook niet met homo. De PKN kerk kan misschien ook wel mensen inzegenen die voor een porno film gaan spelen etcetera.

De kerk van Jezus Christus der laatste dagen had een tijd gehad dat je polygamie huwelijk kon laten voltrekken. Ik vind dat de PKN kerken zulke huwelijken ook moet inzegenen er zijn ook mensen die net als David meerdere vrouwen wensen. De dominee kan dat ook in zegenen. Homohuwelijk kan in Nederland maar polygamie huwelijk niet! Waarom niet? Alles moet toch kunnen tegenwoordig, vrijheid blijheid inclusief in de PKN kerken.

PKN kerken die homo s in zegenen heb ik het dan voor alle duidelijkheid over.

Trouwens de PKN kerken die het homo huwelijk niet inzegenen, vind ik dat zij niet onder de PKN kunnen vallen. Waarom niet? Je profiteert wel van financiën o.a. en gaat in zee met een dwalende kerk.

Ik zeg niet dat je deze mensen moet verbannen, dat is een conclusie die je zelf hebt getrokken dat ik niet gezegd heb! Liefste zou ik ook willen zien dat het wel mocht van God, maar ik ben God niet. Ik heb zelf bijna zelfmoord gepleegd omdat ik viel om hetzelfde geslacht. Mijn vader vond het maar vies, man met man.


Laatst aangepast door
RICHARDRI464
op maandag 9 augustus 2010, 20:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 18:26
 
Richard,dit is een openbaar forum,ook niet-leden kunnen je reacties lezen........denk om je privacy.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 18:30
 
Het is moeilijk voor mij om te omschrijven wat ik denk van mensen die hun kinderen zouden verbannen om hun geaardheid of opvattingen.

Gaat niet om mijn opvatting maar om Godswoord wat doorslag gevend zou moeten zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 18:53
 
RICHARDRI464 schreef:
Het is moeilijk voor mij om te omschrijven wat ik denk van mensen die hun kinderen zouden verbannen om hun geaardheid of opvattingen.

Gaat niet om mijn opvatting maar om Godswoord wat doorslag gevend zou moeten zijn.

Volgens mij heeft daar iedereen, zijn eigen mening over...dus een onoplosbare strijd.... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 19:44
 
RICHARDRI464 schreef:
Ik heb zelf ook relatie met iemand van hetzelfde geslacht.Je loopt het risico in de hel te komen. En daar werkt de PKN kerk welke achter homo huwelijken staan mogelijk aan mee. In die Bijbel tekst staat dat het een schande is voor God. Ik denk dat u dan beter de Bijbel weg kunt doen, dan is het een sprookje wat daar in staat vermeld. Verder merk ik op dat de Heilige Geest in veel PKN kerken gedoofd is. Weinig preken uit het boek openbaringen. Terwijl er in andere kerken genezingsdiensten gehouden worden. Denk aan Jan Zijlstra. Genezingen kwamen voor in de Bijbel.

Ik vergelijk homofielen niet met het vallen op beesten. Je valt op iemand van hetzelfde geslacht: Klein verschil de jongen heeft een andere geslacht dan dat meisje heeft. Ene vind paars een mooie kleur en de ander blauw. Er was een tijd geleden een website waarmee je een huwelijk kon aangaan met een dier. Ik trek die vergelijking dan ook niet met homo. De PKN kerk kan misschien ook wel mensen inzegenen die voor een porno film gaan spelen etcetera.

De kerk van Jezus Christus der laatste dagen had een tijd gehad dat je polygamie huwelijk kon laten voltrekken. Ik vind dat de PKN kerken zulke huwelijken ook moet inzegenen er zijn ook mensen die net als David meerdere vrouwen wensen. De dominee kan dat ook in zegenen. Homohuwelijk kan in Nederland maar polygamie huwelijk niet! Waarom niet? Alles moet toch kunnen tegenwoordig, vrijheid blijheid inclusief in de PKN kerken.

PKN kerken die homo s in zegenen heb ik het dan voor alle duidelijkheid over.

Trouwens de PKN kerken die het homo huwelijk niet inzegenen, vind ik dat zij niet onder de PKN kunnen vallen. Waarom niet? Je profiteert wel van financiën o.a. en gaat in zee met een dwalende kerk.

Ik zeg niet dat je deze mensen moet verbannen, dat is een conclusie die je zelf hebt getrokken dat ik niet gezegd heb! Liefste zou ik ook willen zien dat het wel mocht van God, maar ik ben God niet. Ik heb zelf bijna zelfmoord gepleegd omdat ik viel om hetzelfde geslacht. Mijn vader vond het maar vies, man met man.

Hoi Richard,

Kijk, nu na enkele reacties op je mail kom je met een bekentenis. Wat heel mooi is want er is nu een zekere duidelijkheid. Duidelijkheid is heel belangrijk. Ik weet ook wel dat het niet altijd makkelijk is om je direct zo maar bloot te geven. Een zekere voorzichtigheid kan nooit kwaad. Anderzijds vond ik je mail op dit forum wel alsof je tegen de homo's bent. Ogenschijnlijk heb ik me vergist en kan ik me nu beter in jouw situatie plaatsen.

Kijk Richard, veronderstel nu dat het verkeerd is om met iemand van hetzelfde geslacht een relatie te hebben dan nog heb je niets te vrezen. Denk maar aan Jezus die een vrouw vergiffenis schonk omwille van haar losbandig gedrag. Veronderstel dat je een zondaar bent omwille van je geaardheid dan zijn er ook die troostende maar wel veelzeggende woorden uit het evangelie: "De hemel zal zich meer verheugen om 99 zondaars dan om 1 rechtvaardige...". Als jouw kerk je veroordeeld om wie je bent en wat je doet dan ben je niet bij een goede kerk aanbeland. Ik zou je enkele voorbeelden kunnen geven met ervaringen die ik heb meegemaakt in de katholieke kerk. Toch ga ik dat niet doen op dit forum. Wat ik wel wil zeggen is dat er ook gelovige mensen zijn die de seksuele geaardheid niet veroordelen. En wees gerust het zijn niet zomaar wat mensen. Ik spreek dan echt over belangrijke "kerkelijke figuren". Om maar aan te geven dat er wel tolerantie is.

Ik heb een enorme goede band met mijn vader. Hij is zelfs mijn enige echte vriend die ik heb. Zoals 2 pubers hebben we vroeger wel eens kattekwaad uitgehaald. Ook hadden we goede gesprekken. Gewoon vrienden dus. Ik kan me best voorstellen dat het voor jou heel moeilijk moet zijn geweest hoe je vader reageerde. Wat je hier tegen kan doen kan ik je niet meegeven. Ik vind het gewoon heel zielig en ook wel onverstaanbaar. Als ouder hoop je het beste voor je kinderen. Dan komt er toch iets wat moeilijk te aanvaarden is en dan is er een zekere weerstand. Dan druk ik me nog voorzichtig uit. Hopelijk draait hij bij en kan hij het anders-zijn van zijn zoon wel aanvaarden. Alles heeft immers zijn tijd nodig.

Ik wens je alle sterkte en ik weet ook zeker dat de dauw van de Heilige Geest over jou en je vriend zal neerdalen en je begeleiden op je weg...

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 20:01
 
FRANKT627 schreef:
Hoi Richard,

Kijk, nu na enkele reacties op je mail kom je met een bekentenis. Wat heel mooi is want er is nu een zekere duidelijkheid. Duidelijkheid is heel belangrijk. Ik weet ook wel dat het niet altijd makkelijk is om je direct zo maar bloot te geven. Een zekere voorzichtigheid kan nooit kwaad. Anderzijds vond ik je mail op dit forum wel alsof je tegen de homo's bent. Ogenschijnlijk heb ik me vergist en kan ik me nu beter in jouw situatie plaatsen.

Kijk Richard, veronderstel nu dat het verkeerd is om met iemand van hetzelfde geslacht een relatie te hebben dan nog heb je niets te vrezen. Denk maar aan Jezus die een vrouw vergiffenis schonk omwille van haar losbandig gedrag. Veronderstel dat je een zondaar bent omwille van je geaardheid dan zijn er ook die troostende maar wel veelzeggende woorden uit het evangelie: "De hemel zal zich meer verheugen om 99 zondaars dan om 1 rechtvaardige...". Als jouw kerk je veroordeeld om wie je bent en wat je doet dan ben je niet bij een goede kerk aanbeland. Ik zou je enkele voorbeelden kunnen geven met ervaringen die ik heb meegemaakt in de katholieke kerk. Toch ga ik dat niet doen op dit forum. Wat ik wel wil zeggen is dat er ook gelovige mensen zijn die de seksuele geaardheid niet veroordelen. En wees gerust het zijn niet zomaar wat mensen. Ik spreek dan echt over belangrijke "kerkelijke figuren". Om maar aan te geven dat er wel tolerantie is.

Ik heb een enorme goede band met mijn vader. Hij is zelfs mijn enige echte vriend die ik heb. Zoals 2 pubers hebben we vroeger wel eens kattekwaad uitgehaald. Ook hadden we goede gesprekken. Gewoon vrienden dus. Ik kan me best voorstellen dat het voor jou heel moeilijk moet zijn geweest hoe je vader reageerde. Wat je hier tegen kan doen kan ik je niet meegeven. Ik vind het gewoon heel zielig en ook wel onverstaanbaar. Als ouder hoop je het beste voor je kinderen. Dan komt er toch iets wat moeilijk te aanvaarden is en dan is er een zekere weerstand. Dan druk ik me nog voorzichtig uit. Hopelijk draait hij bij en kan hij het anders-zijn van zijn zoon wel aanvaarden. Alles heeft immers zijn tijd nodig.

Ik wens je alle sterkte en ik weet ook zeker dat de dauw van de Heilige Geest over jou en je vriend zal neerdalen en je begeleiden op je weg...

Frank



de bijbeltekst die je aanhaalt is overigens net iets anders frank;
meer over 99 zondaars die zich bekeren, dan over 1 rechtvaardige die de bekering niet nodig heeft.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 20:09
 
HANNAH810 schreef:
de bijbeltekst die je aanhaalt is overigens net iets anders frank;
meer over 99 zondaars die zich bekeren, dan over 1 rechtvaardige die de bekering niet nodig heeft.....


ik wil me nergens mee bemoeien hoor en ik weet dat jouw schriftkennis vele malen groter is dan de mijne... maarre..

meer over 1 zondaar die zich bekeerd dan over 99 rechtvaardigen die de bekering niet van node hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 20:15
 
Hoi richard,


Ik snap je niet.
Ergens ben je tegen homohuwelijken en homo gedrag,
en toch praktiseer jij het.
Kan je dat nader uitleggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 20:18
 
PIETER649 schreef:
ik wil me nergens mee bemoeien hoor en ik weet dat jouw schriftkennis vele malen groter is dan de mijne... maarre..

meer over 1 zondaar die zich bekeerd dan over 99 rechtvaardigen die de bekering niet van node hebben...




ehhhhmmmmmmmmmm........ Verlegen lachende smiley
*kuch, slik* je hebt gelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:03
 
[quote=RICHARDRI464]

In de Bijbel staat een aantal categorie mensen welke zeer zeker niet de hemel in zullen gaan. Dat zijn hoereerders, dieven, leugenaars en mensen die onder de noemer "schandknaap" vallen.

Kweet niet hoor maar volgens mij klopt er iets niet,
want als ik het zo lees dan wordt het wel heeeel erg leeg in de Hemel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:17
 
1 kor 6:9

9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders, 10 dieven noch geldwolven, dronkaards, lasteraars noch uitbuiters zullen deel hebben aan het koninkrijk van God. 11 Sommigen van u zijn dat ooit geweest, maar u bent gereinigd, u bent geheiligd, u bent rechtvaardig verklaard in de naam van de Heer Jezus Christus en door de Geest van onze God.

Sommige ontlenen aan dat sommige van u het geweest zijn dus ook van homoseksualiteit af kunnen komen.

Jezus vraagt zich ook hard op af of hij nog wel geloof zal vinden als Hij terug komt! En WEINIG mensen zullen het koninkrijk van God vinden.


Laatst aangepast door
RICHARDRI464
op dinsdag 10 augustus 2010, 11:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 3 van 6