ChristianMatch
 


Forum

Het homohuwelijk en de PKN kerk
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 03:03
 
Ik wil ook even wat kwijt over de PKN kerk.
Nou, toen Milly Boele werd vastgebonden, verkracht en vermoord en in de tuin begraven, dat 12-jarige meisje uit Dordrecht, door de overbuurman die politieman is. Die haar had meegelokt cq ontvoerd naar zijn huis overdag, door middel van een jong poesje wat hij bij zich had. Ze werd pas na een week gevonden...
(de details van die verkrachtig en vervolgens moord zet ik hier ff niet neer Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Toen werd er een paar dagen later een hele mooie kerkdienst gehouden voor haar. Van de PKN kerk. Ik had eerst nog zoiets van hoe het mogelijk zou zijn om over zoiets gruwelijks nog een 'mooie' kerkdienst te maken.

Maar dat was gelukt vond ik. Ik heb de dienst beluisterd op internet, via kerkenomroep en ook op Ikon. Bij kerkenomroep lieten ze ook de muziek horen die vooraf werd gespeeld. Het was dusz een hele erge mooie dienst, met de belofte van het eeuwige leven, en van het weerzien van Milly met haar familie in de hemel.

http://www.kerkvannederland.nl/kerkdienst.aspx?lIntEntityId=1910


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 augustus 2010, 06:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 04:10
 
WILLEMIJN232 schreef:
je gelooft het waarschijnlijk niet maar ik heb zelfs al een theologiestudie afgerond Knipoog smiley

dat geloof je niet?

Dus zo heb je dat gedicht ontdekt over 'hoop'!
Ja, ik geloofde mijn ogen al niet,
zo'n mooi gedicht, waar komt dat toch vandaan?!


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 10 augustus 2010, 04:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 04:13
 
Hoi,



Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.

Ik snap er niets van hoe iemand dát kan doen.

Goed lézen wát er staat:


Rom. 1
De schuld der heidenen en hun straf
18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.

NBG-vertaling 1951

Nou, als ik bovenstaande bijbelstuk lees, dan lees ik dat het hier mensen betreft die vervuld zijn van onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht, slechtheid, nijd, twist, list kwaaraardigheid, oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.

Ik snap niet hoe Homo's kunnen worden vergeleken met dingen die hierboven staan. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En dat God hen heeft overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuulijke omgang met de vrouw opgegeven en zijn in wellust voor elkander ontbrand.

Hier staat dus van dat de natuurlijke omgang is vervangen door de tegennatuurlijke. Dus er moet eerst een natuurlijk omgang zijn geweest.
Dat is iets heel anders dan dat iemand wordt geboren als homo.

Sommige christenen vinden dan maar dat die mensen die zo geboren zijn gewoon alleen moeten blijven en geen recht hebben op een gelukkig gezinsleven. en dat snap ik niet. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En dus de vergelijking die Richardri maakt van
: Nu weet ik niet precies wat dat precies is maar ik begrepen heb is dat mannen die het met mannen doen maar dan betaald. Maar goed deze mensen zullen dan niet de hemel in gaan. Als dat werkelijk zo is, dan is raar dat kerken homo huwelijk inzegent. Je zegent dieven ook niet in?

Richardri, je vergelijkt hier homo's met dieven, en omdat je ook romeinen hoofdstuk 1 aanhaalde neem ik als vanzelfsprekend aan ook met de rest wat er staat, zie hierboven.

Dit is werkelijk waar helemaal niet te geloven, hoe durf je???????????????, denk ik dan....

Er ís een verschil tussen mensen die als homo zijn geboren en mensen die het niet zijn, en de natuurlijke omgang hebben vervángen door de onnatuurlijke. Omdat ze op wellust uitzijn, en enkel op wellust. daar zit dan geen Liefde bij. Da's net zoiets als iemand die naar de hoeren gaat, daar zit helemaal geen liefde achter, enkel Lust.

Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening. Want...zij zijn zo geboren ja, en dat zou daarom anders niet eerlijk zijn. Ook niet rechtvaardig dus, want zij kúnnen er niets aan doen, dat ze homo zijn.

God ziet het hart aan. En als homo's verder wel de vruchten van de geest hebben, zie Galaten, dan is het voor mij helemaal ok.

Ik laat het hierbij, anders wordt het helemaal zo lang.


Fijne dag!

Shanita.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 augustus 2010, 04:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 04:26
 
[quote=SHANITA130]Hoi,

[i]Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.


Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening.


DIE MENING HEB JE VAN MIJ GESTOLEN? JÍJ BENT EEN DIEF Geschokte, onthutste smiley !

Ik snap er niets van hoe iemand JÍJ dát kan doen Knipoog smiley .

Goed lézen wát er staat: Smiley met dichtgeplakte mond [/i]


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 10 augustus 2010, 04:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 04:40
 
HANNAH810 schreef:
dat weet ik zo net nog niet david,
in liefde vermanen was ook een eigenschap van paulus, die ik in deze bijdrage van je nog niet zo snel terug kan vinden.

paulus gebruikte ooit een list, om mensen tot Christus te brengen.
hij ging niet de confrontatie aan in de vorm van; jullie doen het helemaal fout, jullie zullen verloren gaan omdat jullie de verkeerde god dienen, of later; omdat jullie God op de verkeerde manier dienen; nee, hij zegt dan; zal ik jullie prijzen? in deze prijs ik jullie niet...........pastoraal he?


dus geen rechtlijnigheid, zoals jij voor lijkt te staan, maar een ingang zoeken om het hart van mensen te bereiken.
een altaar voor een onbekende God...........
niet heel erg zoals wij dat gewend zijn, toch?
ik begrijp je emotie, maar de vorm waarin je mensen benaderen kunt, is divers.
natuurlijk is het zo, dat ook de Heere Jezus soms woorden koos, die confronterend waren, maar vaker gebruikte hij liefde, om mensen tot zich te trekken.
Hij huilde, en bad voor hen; hoe vaak heb Ik jullie onder mijn vleugels willen verzamelen, maar jullie willen het niet......
daar zit iets in van goedbedoelde liefde, afwijzing, en verdriet, diepe pijn.
geen dogmatiek dus, die in je verstand nestelt, maar liefde, die je kwetsbaar maakt, en je hart raakt!!

ik wens je een Liefdevolle zondag
hannah


Kon ik het zó schrijven?
Antw. nee.

Wilde ik het zó schrijven?
Antw. ja.

Conclusie: ik prijs mij zelve niet...
Of toch wel?

Ik prijs mijzelve gelukkig,
dat ik dit mag lezen.

Lezen, want David,
de toon is gezet
en op die toonzetting

zien wij, als forummensjes, van harte uit naar een reactie van jou.


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 10 augustus 2010, 04:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 04:45
 
DAVID923 schreef:
onzin, enkele voorbeelden:


**
hier kan je gwoon niet onderuit!


VAN HARTE !!! Verliefde smiley ZO!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 05:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb veel contact gehad met PKN. Heb de zondagsschool er gedaan, ben op mn vingers getikt toen ik het had over zonde....Als je niet over zonde kunt praten, kun je m.i. niet praten over een zinnig evangelie.

De Hoofdvraag aan het begin van dit topic luidde: op welke theologische gronden sluiten *sommige delen van de PKN het h. huwelijk. (Ga dat woord hier niet gebruiken, veel te eng... !)

Denk dat hier het antwoord ligt...

Hoe kijk je als kerk tegen het begrip 'zonde' aan.
Moet je als mens 'heilig' zijn en de 'zonde' vermijden...

Of ben je als mens gebroken en onderdeel van een gebroken schepping
en ben je dus onderdeel van een wereld waar alles valt onder de klap van de zonde... en doet dat elke dag weer een beetje pijn, omdat je het overal tegenkomt...

Een mens is niet heilig,
een mens is geheiligd.

Dan die dief...
Wie één kleind onderdeeltje van de tien geboden overtreedt.
Die is een overtreder van de wet.
In die zin, is iemand die het ene gebod overtreedt,
gelijk aan iemand die het andere gebod overtreedt.
De ene mens is dus niet beter dan de andere mens.

Wie wel denkt, dat hij beter is,
die is een dief
want hij steelt het gevoel dat hij beter is op onterechte gronden
en is dus bij voorbaat verdoordeeld...

Oordeelt dus niet, opdat gij niet geoordeeld worde.
maar bouwt elkander op in liefde, met troost en genade???

In ieder geval,
zoals aan u vergeving is ontvangen
vergeeft zo ook de ander...

Wie weet, hoeveel vergeving hij zelf heeft ontvangen
kan ook meer vergeving geven aan de ander.

Nee, dit is zeker niet het laatste woord...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 06:27
 
BEHAPPY332 schreef:
De Hoofdvraag aan het begin van dit topic luidde: op welke theologische gronden sluiten *sommige delen van de PKN het h. huwelijk. (Ga dat woord hier niet gebruiken, veel te eng... !)

Denk dat hier het antwoord ligt...

Hoe kijk je als kerk tegen het begrip 'zonde' aan.
Moet je als mens 'heilig' zijn en de 'zonde' vermijden...

Of ben je als mens gebroken en onderdeel van een gebroken schepping
en ben je dus onderdeel van een wereld waar alles valt onder de klap van de zonde... en doet dat elke dag weer een beetje pijn, omdat je het overal tegenkomt...

Een mens is niet heilig,
een mens is geheiligd.

Dan die dief...
Wie één kleind onderdeeltje van de tien geboden overtreedt.
Die is een overtreder van de wet.
In die zin, is iemand die het ene gebod overtreedt,
gelijk aan iemand die het andere gebod overtreedt.
De ene mens is dus niet beter dan de andere mens.

Wie wel denkt, dat hij beter is,
die is een dief
want hij steelt het gevoel dat hij beter is op onterechte gronden
en is dus bij voorbaat verdoordeeld...

Oordeelt dus niet, opdat gij niet geoordeeld worde.
maar bouwt elkander op in liefde, met troost en genade???

In ieder geval,
zoals aan u vergeving is ontvangen
vergeeft zo ook de ander...

Wie weet, hoeveel vergeving hij zelf heeft ontvangen
kan ook meer vergeving geven aan de ander.

Nee, dit is zeker niet het laatste woord...

Hoi BeHappy!

Wat mooi geschreven!!!!! :)

Nee, dit is zeker niét het laatste woord....

Ik ga d'r later op in...

Nu écht.

Van uitstel komt géén afstel ;)

Ik ga ook nog op het abortus-topic reageren....

Heb nu alleen ff niet zóveel tijd ;)

Fijne dinsdag!

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 06:41
 
quote=SHANITA130]Hoi,

Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.

Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening.

Quote:
BEHAPPY:

DIE MENING HEB JE VAN MIJ GESTOLEN? JÍJ BENT EEN DIEF ! Geschokte, onthutste smiley

Ik snap er niets van hoe iemand JÍJ dát kan doen . Knipoog smiley

Goed lézen wát er staat: Smiley met dichtgeplakte mond



Verraste, verbaasde smiley Ja, weet je hoe dat kan, da's toevallig.
Ik heb niét áltijd zóveel tijd, om een gehele topic door te lezen....
Ene keer wel, andere keer niet....
Dusz, dan reageer ik zowieso op de OP (openingstopic).
En als ik tijdens het scrollen iets tegenkom(vaak lees ik het topic wel één keer helemaal door, daarna reageer ik....Dat kan ook enkele dagen erna zijn...
Maar ja, omdat dat dan vaak ook nog es een tijdje terug is, dat ik een topic heb doorgelezen, en ik scrol ff snel.
Dan weet ik niet meer hélemaal precies ofdat wat ik schrijf ook al door iemand anders is geschreven.

Da's dusz iets anders dan jou mening stelen ;)

Fijne dinsdag!!!

Shanita


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 augustus 2010, 06:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 09:01
 
[quote=SHANITA130]quote=SHANITA130]Hoi,

[i]Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.

Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening.







Homofielen, kunnen zich niet voortplanten op de natuurlijke manier.

Mattheüs 19:5
En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn.


Is God onrechtvaardig door het verbieden van homoseksuele relaties?
Wij vinden vaak dat er zoveel onrecht is.
Door de zonde is er onrechtvaardigheid op de wereld gekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 09:19
 
BEHAPPY332 schreef:
dat geloof je niet?

Dus zo heb je dat gedicht ontdekt over 'hoop'!
Ja, ik geloofde mijn ogen al niet,
zo'n mooi gedicht, waar komt dat toch vandaan?!

Jij snapt het be happy en het gedicht over Hoop is helemaal geen religieus gedicht.... het is geschreven door Vaclav Havel, de laatste president van Tjech oslaowakije en de eerste president van Tsjechie.....én schrijft prachtige gedichten...... Knipoog smiley

Pfff, lijk wel iemand uit het onderwijs.... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 10 augustus 2010, 12:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 10:43
 
MARISKA601 schreef:
Homofielen, kunnen zich niet voortplanten op de natuurlijke manier.

Mattheüs 19:5
En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn.


Is God onrechtvaardig door het verbieden van homoseksuele relaties?
Wij vinden vaak dat er zoveel onrecht is.
Door de zonde is er onrechtvaardigheid op de wereld gekomen.

Hoi Mariska,

Dat kunnen ze wel.
Vrouwelijke homo's kunnen gebruik van een donor maken.
En mannelijke homo's kunnen adopteren. Dat ís natuurlijk niet voortplanten.
Mannelijke homo's kunnen zich natuurlijk wél voortplanten ;)
Als daar bijvoorbeeld een goede vriendin is, die draagmoeder wil zijn.
Dat komt best wel regelmatig voor hoor.
Als een goede verstandhouding en de vriendschap er is ;)

Ik heb 't er ff moeilijk mee, dat homo's vaak door christenen ff worden vergeleken met dieven, moordenaars enzovoort. Zieke smiley

Waar in de bijbel 'verbied' God homoseksuele relaties????????????
Liefde bedekt tal van zonde's. Deze bijbeltekst zoek ik later wel even op.
Tal van zonde's worden bedekt met de mantel der liefde. Ook een bijbeltekst. en zo zijn er meerdere van deze teksten....

Quote:
Mariska: Door de zonde is er onrechtvaardigheid in de wereld gekomen.

Eigenlijk door de zondeval, weet je wel, toen Eva werd verleid door de slang. En Adam ook van die appel ging eten....Sindsdien leven we nu eenmaal in een gebroken wereld.
Maar er zijn nog zóveel goede dingen, Gode zij dank!
Pas als we in de Hemel zijn, dan is alles volmaakt.

1 Kor. 2:9
9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’

Het gaat hier in deze bijbeltekst dusz ook om het Liefhebben!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 augustus 2010, 12:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 11:11
 
SHANITA130 schreef:
Hoi Mariska,

Dat kunnen ze wel.
Vrouwelijke homo's kunnen gebruik van een donor maken.
En mannelijke homo's kunnen adopteren. Dat ís natuurlijk niet voortplanten.
Mannelijke homo's kunnen zich natuurlijk wél voortplanten ;)
Als daar bijvoorbeeld een goede vriendin is, die draagmoeder wil zijn.
Dat komt best wel regelmatig voor hoor.
Als een goede verstandhouding en de vriendschap er is ;)

Ik heb 't er ff moeilijk mee, dat homo's vaak door christenen ff worden vergeleken met dieven, moordenaars enzovoort. Zieke smiley

Waar in de bijbel 'verbied' God homoseksuele relaties????????????
Liefde bedekt tal van zonde's. Deze bijbeltekst zoek ik later wel even op.
Tal van zonde's worden bedekt met de mantel der liefde. Ook een bijbeltekst. en zo zijn er meerdere van deze teksten....

Ja, en door de zonde is er onrechtvaardigheid in de wereld gekomen.

Eigenlijk door de zondeval, weet je wel, toen Eva werd verleid door de slang. En Adam ook van die appel ging eten....Sindsdien leven we nu eenmaal in een gebroken wereld.
Maar er zijn nog zóveel goede dingen, Gode zij dank!
Pas als we in de Hemel zijn, dan is alles volmaakt.

1 Kor. 2:9
9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’

Het gaat hier in deze bijbeltekst dusz ook om het Liefhebben!!!



Is gebruik maken van een donor wel bijbels?
Een kind behoort een vader en een moeder te hebben.
Een kind behoort in zijn eigen omgeving op te groeien.
Als God had gewild dat 2 mannen/vrouwen zich konden voortplanten, dan had Hij het vast wel geregeld.

En in de bijbel is er sprake van 2 soorten liefdes.
De liefde tussen de mensen onderling, en de liefde tussen man en vrouw.
Dat zijn totaal verschillende liefdes.


Er staat in leviticus en in romeinen duidelijk dat het gruwel is in Gods ogen dat mannen met elkaar de liefde bedrijven,en de vrouwen met elkaar.
Of het nou betaalde seks is of niet.. dat doet er niet toe.
Seks is seks, of het nou plaats vind in een relatie of niet.


Het lijkt erop dat er mensen zijn die de bijbel willen aanpassen aan hun levensstijl.
Ze willen verschillende zondes goedpraten.


Homoseksueel gedrag is net zo te verfoeilijken, als wat een moordenaar doet, een dief, een hoereerder en noem maar op.
Ze begaan allemaal een zonde, en alle zondes zijn even erg in Gods ogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 11:14
 
Hoi Mariska!

Ik ga hier later op in, want
ik moet nu helaas écht offline, want ik moet ook nog werken ;)

Laterz! en fijne Dag!

Shanita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 11:42
 
MARISKA601 schreef:
1.Is gebruik maken van een donor wel bijbels?
2.Een kind behoort een vader en een moeder te hebben.

1.Tja,in bijbelse tijden wisten ze niet hoe de voortplanting werkte dus richtlijnen daarover zul je er niet in vinden,net zo min als hoe te handelen bij een levensbedreigende ziekte als kanker,medicijngebruik,autorijden,tv........etc etc etc(zou wel fijn geweest zijn maar God heeft het vast met een bedoeling niet vast laten leggen)

2.Graag!Als dat kon zat ik niet op CM Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 10 augustus 2010, 11:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RICHARDRI464





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 11:42
 
Vergelijking dieven en homo:

Voor God is alle zonden gelijk. Ik zeg niet dat dit hetzelfde is. De Bijbel is niet positief over seksualiteit tussen mensen van hetzelfde geslacht. Of heeft iemand wel een tekst gevonden? Dan graag hieronder het antwoord!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 12:55
 
Ik volg dit topic, maar ben het ff kwijt...

@Richard, aan de ene kant geef je allerlei redenen om tegen homofilie te zijn, aan de andere kant vertel je zelf een homoseksuele relatie te hebben.
Op je profiel echter is te lezen dat je vrijgezel bent!

Ik vraag me echt af hoe het nu eigenlijk zit...
Wat is jouw gedachte achter het plaatsen van dit topic? Wat wil je ermee bereiken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 13:21
 
SHANITA130 schreef:
quote=SHANITA130]Hoi,

[i]Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.

Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening.





Verraste, verbaasde smiley Ja, weet je hoe dat kan, da's toevallig.
Ik heb niét áltijd zóveel tijd, om een gehele topic door te lezen....
Ene keer wel, andere keer niet....
Dusz, dan reageer ik zowieso op de OP (openingstopic).
En als ik tijdens het scrollen iets tegenkom(vaak lees ik het topic wel één keer helemaal door, daarna reageer ik....Dat kan ook enkele dagen erna zijn...
Maar ja, omdat dat dan vaak ook nog es een tijdje terug is, dat ik een topic heb doorgelezen, en ik scrol ff snel.
Dan weet ik niet meer hélemaal precies ofdat wat ik schrijf ook al door iemand anders is geschreven.

Da's dusz iets anders dan jou mening stelen ;)

Fijne dinsdag!!!

Shanita


Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Shanita toch...
Excuses als je jezelf schuldig voelt,
Lief dat je daar zo excuses voor aanbiedt,
maar zo was het niet bedoeld!

Dat stukje tekst was, is en blijft helemaal 100% ORIGINEEL VAN SHANITA.
Alleen kon ik dat stukje tekst 100% onderschrijven,

Het was alsof je het zo uit mijn hersens had geplukt
en op papier had gezet,
alleen dan wel weer zo,
dat ik de woorden niet had
en jij wel.....
daarom ging ik even door op de beeldspraak van 'de dief'.
Daarom en niet anders.

Dus voordat anderen een 'arrestatiebevel' en 'opsporingsbericht' verspreiden, onder het motto 'houdt de dief'... dat hoeft nu ff niet.

.... wel bedankt dat je het zo serieus opnam!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:00
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik volg dit topic, maar ben het ff kwijt...

@Richard, aan de ene kant geef je allerlei redenen om tegen homofilie te zijn, aan de andere kant vertel je zelf een homoseksuele relatie te hebben.
Op je profiel echter is te lezen dat je vrijgezel bent!

Ik vraag me echt af hoe het nu eigenlijk zit...
Wat is jouw gedachte achter het plaatsen van dit topic? Wat wil je ermee bereiken?

Ha Tessbear,

Na aanleiding van jouw berichtje heb ik 'alles' even nagelezen:

- bedrijfsongeval, kan niet full time werken
- heeft zo'n relatie gehad, zoals hier beschreven * voltooid verleden tijd
- met enorm schuldgevoel
- heeft hierover contact gezocht met o.a. Arie Boomsma
- is volledig open over zijn eigen leefsituatie
- verlangt een Bijbels antwoord
- deelnemer aan discussie over de hel, in gradaties.
- leest hierover ook boeken
- is bekend met mensen met angst voor de hel
- wil graag Evangelie brengen

Als ik dan nu nogmaals jouw vraag lees: 'wat is jouw gedachte' achter het plaatsen van dit topic, dan zou ik het woord 'gedachten' wil aanvullen met 'gevoel'.

Je ziet hier dus iemand, die het met dit onderwerp zelf heel moeilijk heeft.
Iemand die heel graag de Bijbel wil volgen, maar verleid wordt in zijn eigen lichaam.
En daar open over wil zijn, omdat hij een oplossing zoekt.
Dat is dus niet iemand, die zijn mening aan anderen wil opleggen,
maar iemand die emotioneel steun zoekt en praktisch opgebouwd wil worden, door de theologisch / pastorale mening van anderen te peilen.
En wenst ook anderen als zodanig op te bouwen.
Bovendien moet deze persoon iemand zijn, die innerlijk al veel verwerkt heeft, want anders kun je daar, zoals Richard, niet zo open over zijn.

DUS, LATEN DE MENSEN DIE OP DIT TOPIC REAGEREN A.U.B. BESEFFEN,
DAT HART, ZIEL EN LICHAAM IN EENHEID TOT 'S MENSEN HART SPREKEN

CONFORM DE TEKST: 1 Korinthe 13

Al ware het dat...

maar had de liefde niet...

Als ik dit zo lees, denk ik altijd maar:

JIJ HAD OOK IN DIE SITUATIE KUNNEN ZITTEN!

WAT VERLANG JE DAN, ALS
ANTWOORD,
STEUN,
LIEFDE,

VAN JE MEDEMENS
EN VAN
DE HEILIGE GEEST ALS TROOSTER?


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op dinsdag 10 augustus 2010, 14:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:17
 
LEANNE226 schreef:
1.Tja,in bijbelse tijden wisten ze niet hoe de voortplanting werkte dus richtlijnen daarover zul je er niet in vinden,net zo min als hoe te handelen bij een levensbedreigende ziekte als kanker,medicijngebruik,autorijden,tv........etc etc etc(zou wel fijn geweest zijn maar God heeft het vast met een bedoeling niet vast laten leggen)

2.Graag!Als dat kon zat ik niet op CM Knipoog smiley



Ad 2 P.S. Als dit off topic wordt... dan moet dat maar...

Ja, zo werkt dat.
En dan... het klinkt ook in mijn ogen flauw en als een dooddoener...
Maar dan toch,
als jouw kinderen beseffen, dat zij een Vader in de Hemel hebben
dan hebben ze al zoveel gewonnen.

denk aan dat lied van Andre Hazes, over de vlieger
in herinnering leeft hij voort,
bij de sterretjes van goud, woont de Vader in de Hemel
die van alle kinderen houdt

hoewel helaas als het beeld van de aardse vader is weggevallen,
wordt het ook moeilijk om het beeld van de Hemelse te vertellen

Anderzijds, op je profiel staat, je bent trouw tot in de dood
en daarna. Ook dat kan je kinderen enorm veel steun geven.

dat hoeft dus voor een man zeker geen belemmering te zijn
maar kan gelden als extra steunpilaar die jullie allen sterker maakt

Kortom, zelfs alles wat pijnlijk en krom is, wat je niet wil,
en toch is gebeurd...
kan jullie op het rechte spoor brengen, houden en begeleiden:

naar de poort van goud
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 14:27
 
Mariska schreef:

1. is een donor wel bijbels?
2

LEANNE226 schreef:
1.Tja,in bijbelse tijden wisten ze niet hoe de voortplanting werkte dus richtlijnen daarover zul je er niet in vinden,net zo min als hoe te handelen bij een levensbedreigende ziekte als kanker,medicijngebruik,autorijden,tv........etc etc etc(zou wel fijn geweest zijn maar God heeft het vast met een bedoeling niet vast laten leggen)



Ad 1.
... in geval van maagdelijke geboorte, de onbevlekte ontvangenis, dat Gods Heilige Geest kwam over Maria...

in de letterlijke zin van 'donatie' is hier sprake van een echt geschenk aan de mensheid, een geschenk
- waarvan de plaats met sterren aan de hemel is aangeduid
- wat met de dankbaarheid van engelen aan de hemel is bezongen
- wat met de nieuwsgierigheid van wijzen is ontdekt
- waarvan de waarde elke dag groter wordt, naarmate wij dit meer beseffen



In alle overige gevallen... ?
Help! Het Zwagerhuwelijk!

Ja, daar was een donor...
en niet vrijblijvend, maar verplicht!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIEN943





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:14
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik volg dit topic, maar ben het ff kwijt...

@Richard, aan de ene kant geef je allerlei redenen om tegen homofilie te zijn, aan de andere kant vertel je zelf een homoseksuele relatie te hebben.
Op je profiel echter is te lezen dat je vrijgezel bent!

Ik vraag me echt af hoe het nu eigenlijk zit...
Wat is jouw gedachte achter het plaatsen van dit topic? Wat wil je ermee bereiken?

Als we niet goed lezen, raken we zeker de draad kwijt. Richard schreef namelijk dat hij eens een homoseksuele relatie heeft gehad. Dus nu is hij vrijgezel. Richard ondervindt de strijd dus aan den lijve en weet als geen ander wat dit is. Richard, ik vind je een kanjer! Probeer deze strijd met God te strijden en laat je niet door allerlei meningen, zelfs van christenen, beinvloeden. Je zal nooit bedrogen uitkomen, voor God ben je ook een kanjer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 15:23
 
WILLEMIEN943 schreef:
Als we niet goed lezen, raken we zeker de draad kwijt. Richard schreef namelijk dat hij eens een homoseksuele relatie heeft gehad. Dus nu is hij vrijgezel. Richard ondervindt de strijd dus aan den lijve en weet als geen ander wat dit is. Richard, ik vind je een kanjer! Probeer deze strijd met God te strijden en laat je niet door allerlei meningen, zelfs van christenen, beinvloeden. Je zal nooit bedrogen uitkomen, voor God ben je ook een kanjer!

Sterk verwoord Willemien,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:02
 
WILLEMIEN943 schreef:
Als we niet goed lezen, raken we zeker de draad kwijt. Richard schreef namelijk dat hij eens een homoseksuele relatie heeft gehad. Dus nu is hij vrijgezel. Richard ondervindt de strijd dus aan den lijve en weet als geen ander wat dit is. Richard, ik vind je een kanjer! Probeer deze strijd met God te strijden en laat je niet door allerlei meningen, zelfs van christenen, beinvloeden. Je zal nooit bedrogen uitkomen, voor God ben je ook een kanjer!

Ik zie nu dat Richard naderhand zijn reactie heeft aangepast...er stond eerst namelijk dat hij een relatie hàd met iemand van hetzelfde geslacht.
Mijn vraag is ook niet bedoeld als aanval naar hem, maar puur om te achterhalen wat zijn motivatie is voor het openen van dit topic. Het lijkt er namelijk erg op dat hij die evt. homoseksuele gevoelens bij zichzelf omver wil werpen met behulp van anderen...

Dank dus Willemien en Behappy, voor jullie reactie's...maar ik krijg liever gewoon antwoord van Richard zelf.


Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 10 augustus 2010, 19:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIEN943





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:27
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ik zie nu dat Richard naderhand zijn reactie heeft aangepast...er stond eerst namelijk dat hij een relatie hàd met iemand van hetzelfde geslacht.
Mijn vraag is ook niet bedoeld als aanval naar hem, maar puur om te achterhalen wat zijn motivatie is voor het openen van dit topic. Het lijkt er namelijk erg op dat hij die evt. homoseksuele gevoelens bij zichzelf omver wil werpen met behulp van anderen...

Dank dus Willemien en Behappy, voor jullie reactie's...maar ik krijg liever gewoon antwoord van Richard zelf.

Sorry dat ik me er mee heb bemoeid, misschien moet je het even privé met hem bespreken. Ik heb hem trouwens ook prive gesproken. Dit is tenslotte wel een openbaar forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 23:24
 
WILLEMIEN943 schreef:
Sorry dat ik me er mee heb bemoeid, misschien moet je het even privé met hem bespreken. Ik heb hem trouwens ook prive gesproken. Dit is tenslotte wel een openbaar forum.

Ha Willemien en Tessbear,

Willemien, nogmaals je hebt iemand een compliment gegeven, een schouderklopje en een steun in de rug.

Dat lijkt mij niet verkeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856





Berichten: 357

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 23:59
 
SHANITA130 schreef:
Hoi,



Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.

Ik snap er niets van hoe iemand dát kan doen.

Goed lézen wát er staat:


Rom. 1
De schuld der heidenen en hun straf
18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.

NBG-vertaling 1951

Nou, als ik bovenstaande bijbelstuk lees, dan lees ik dat het hier mensen betreft die vervuld zijn van onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht, slechtheid, nijd, twist, list kwaaraardigheid, oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.

Ik snap niet hoe Homo's kunnen worden vergeleken met dingen die hierboven staan. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En dat God hen heeft overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuulijke omgang met de vrouw opgegeven en zijn in wellust voor elkander ontbrand.

Hier staat dus van dat de natuurlijke omgang is vervangen door de tegennatuurlijke. Dus er moet eerst een natuurlijk omgang zijn geweest.
Dat is iets heel anders dan dat iemand wordt geboren als homo.

Sommige christenen vinden dan maar dat die mensen die zo geboren zijn gewoon alleen moeten blijven en geen recht hebben op een gelukkig gezinsleven. en dat snap ik niet. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En dus de vergelijking die Richardri maakt van
: Nu weet ik niet precies wat dat precies is maar ik begrepen heb is dat mannen die het met mannen doen maar dan betaald. Maar goed deze mensen zullen dan niet de hemel in gaan. Als dat werkelijk zo is, dan is raar dat kerken homo huwelijk inzegent. Je zegent dieven ook niet in?

Richardri, je vergelijkt hier homo's met dieven, en omdat je ook romeinen hoofdstuk 1 aanhaalde neem ik als vanzelfsprekend aan ook met de rest wat er staat, zie hierboven.

Dit is werkelijk waar helemaal niet te geloven, hoe durf je???????????????, denk ik dan....

Er ís een verschil tussen mensen die als homo zijn geboren en mensen die het niet zijn, en de natuurlijke omgang hebben vervángen door de onnatuurlijke. Omdat ze op wellust uitzijn, en enkel op wellust. daar zit dan geen Liefde bij. Da's net zoiets als iemand die naar de hoeren gaat, daar zit helemaal geen liefde achter, enkel Lust.

Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening. Want...zij zijn zo geboren ja, en dat zou daarom anders niet eerlijk zijn. Ook niet rechtvaardig dus, want zij kúnnen er niets aan doen, dat ze homo zijn.

Oke dan, ik ben arm geboren en dood ongelukkig, ik wil ook rijk gelukkig worden dan steel ik toch gewoon geld, ik heb toch ook recht om gelukkig te zijn.....tis toch zonde

God ziet het hart aan. En als homo's verder wel de vruchten van de geest hebben, zie Galaten, dan is het voor mij helemaal ok.

Ik laat het hierbij, anders wordt het helemaal zo lang.


Fijne dag!

Shanita.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEHAPPY332





Berichten: 413

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 01:04
 
GERT856 schreef:

Het moet niet gekker worden!
Een mooie rechtbank wordt het hier:

dhr. R. vergelijkt h... sapiens... met dieven. En is dus aanklager.
dhr. R. geeft eigenhandig een verklaring over eigen gevoel. En is dus verdachte.

dhr. R. is dus aanklager en verdachte tegelijkertijd!
Dat kan helemaal niet, in het Nederlands rechtsysteem...

dhr. R. is dus iemand, die zichzelve aanklaagt...
Dat is de dagelijkse praktijk in de Nederlandse / Europese en Mondiale psyche.

Dit is de 'r' van 'error'... !

dhr. R. mag en dhr. A t/m Z mogen weten, dat wij een rechter hebben, die boven alle partijen staat. En die van mensen houdt, omdat Hij zelf mens is geworden.

Dit is de 'r' van alllllll Right !!!


Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op vrijdag 13 augustus 2010, 01:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:43
 
FRANKT627 schreef:
-----------
Inderdaad is het evangelie een sociaal evangelie geworden. Het strikt naleven van een tekst die in een tijdsgeest werd geschreven van zo'n 2000 jaar geleden kan vandaag niet meer. We evolueren mee.

Misschien zou het niet slecht zijn indien sommige christelijke strekkingen zich ontdoen van het principe van een straffende God. Op die manier gaan we in hokjes denken en ernaar handelen. Terwijl we ons als menslievend profileren zijn we lekker aan het discrimineren. Het principe van een vergevende God is meer op zijn plaats. Zo wordt ook de enggeestigheid ingeperkt.
Allereerst ben ik niet met je eens, dat de mens in deze 2000 jaar zo veranderd is. Misschien houden we ons dat wel voor, maar de zonde in de mens is nog evenzeer aanwezig als in vroeger tijden. Of wil je zeggen, dat we beschaafder zijn geworden? In mijn ogen is deze beschaafdheid alleen maar een oppervlakkig iets, we hebben geleerd onze zonden meer te bedekken en met een goed woordje te verhullen.
Graag wil ik je deze tekst onder de aandacht brengen
2 Tim. 3 schreef:
Weet dat de laatste dagen zwaar zullen zijn. 2 De mensen zullen egoïstisch zijn, geldzuchtig, zelfingenomen en arrogant. Ze zullen God lasteren, geen ontzag tonen voor hun ouders, ondankbaar zijn en niets heilig achten. 3 Ze zullen harteloos zijn, onverzoenlijk, lasterziek, onbeheerst en wreed. Ze zullen het goede haten 4 en onbetrouwbaar, roekeloos en verblind zijn. Het genot zullen ze meer liefhebben dan God, 5 ze zullen de schijn van vroomheid ophouden, maar de kracht ervan miskennen. Keer je af van zulke mensen.
Op het moment dat je gaat lopen te ontkennen dat we Gods vergeving niet meer nodig hebben en dat het allemaal niet zo erg meer is als het vroeger was, ga je voorbij aan datgene wat er zich afspeelt in deze wereld.
Op het moment dat je zonde ontkent, ontken je ook de kracht van Gods bevrijding en wat blijft er dan nog over van het evangelie. Dan had Jezus immers niet voor ons aan het kruis hoeven te gaan? Dan was hij alleen maar martelaar geweest, die niet opgestaan was, maar voor zijn idealen gestorven. Datgene wat ik beschrijf wordt daadwerkelijk geloofd in een aantal kerken. De kracht is verloren gegaan en is vervangen door schijn van vroomheid zonder dat men daadwerkelijk beseft wat het evangelie inhoudt zoals beschreven in de Bijbel Dat evangelie is vervangen door een sociaal evangelie. En daarmee is het in mijn ogen geen evangelie meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:46
 
welkom terug, Chatuliem! goeie vakantie gehad?

Clown smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zaterdag 14 augustus 2010, 10:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 4 van 6