ChristianMatch
 


Forum

10 geboden,wet van mozes
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 01:29
 
JONATHAN890 schreef:
rechtvaardiging door de 10geboden is er niet, geen mens is in staat deze te houden. Het enige wat je zult ervaren als je dit gaat proberen is constant maar zien dat je t niet kan. Leven naar deze wil van God lukt dus niet.


rechtvaardiging door de 10geboden is er niet, geen mens is in staat deze te houden.

Vraagje: Hoe werd de Here Jezus dan gerechtvaardigd door God? Hij was mens en heeft geen gebod van Zijn Vader overtreden.

Het enige wat je zult ervaren als je dit gaat proberen is constant maar zien dat je t niet kan. Leven naar deze wil van God lukt dus niet.

Is niet mijn ervaring, ik heb ervoor gekozen om gehoorzaam te willen zijn nadat ik wedergeboren ben. Het is niet moeilijk maar geeft wel een strijd tussen geest en vlees, zoals Paulus het bij zichzelf ervaarde, "ik elllendig mens, wil het goede doen maar doe het verkeerde".
Daarom heb ik de genade nodig van God (de Here Jezus) en betekend Hij mij erg veel. Hij wordt voor mij steeds groter hierdoor.


Leven naar deze wil van God lukt dus niet.

Jammer, dan heeft men het eigenlijks al verloren. Streven naar de wil van God maakt sterk, krachtig en geeft rust. Daarmee kan je bergen verzetten.

shalom.


Laatst aangepast door
MAR907
op zondag 28 februari 2010, 01:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 09:28
 
MAR907 schreef:
rechtvaardiging door de 10geboden is er niet, geen mens is in staat deze te houden. Vraagje: Hoe werd de Here Jezus dan gerechtvaardigd door God? Hij was mens en heeft geen gebod van Zijn Vader overtreden.
Jezus had geen rechtvaardiging nodig. Hij is als mens (Hij is nog steeds mens) Zijn godheid nooit verloren en zo altijd zonder zonde geweest. Zonder zonde heb je geen rechtvaardiging nodig!
MAR907 schreef:
Het enige wat je zult ervaren als je dit gaat proberen is constant maar zien dat je t niet kan. Leven naar deze wil van God lukt dus niet.

Is niet mijn ervaring, ik heb ervoor gekozen om gehoorzaam te willen zijn nadat ik wedergeboren ben. Het is niet moeilijk maar geeft wel een strijd tussen geest en vlees, zoals Paulus het bij zichzelf ervaarde, "ik elllendig mens, wil het goede doen maar doe het verkeerde".
Daarom heb ik de genade nodig van God (de Here Jezus) en betekend Hij mij erg veel. Hij wordt voor mij steeds groter hierdoor.

In mijn ogen zeg je niet echt iets anders als Jonathan. Beiden geven jullie aan dat we als mens God keihard nodig hebben! Want vanuit onszelf kennen we, zoals je aangeeft, een enorme strijd tussen geest en vlees. Zo merken we, dat we het niet zelf redden, zoals Jonathan aangeeft in een soortgelijke strekking als Paulus in het door jou genoemde gedeelte. We hebben allen God nodig. En God komt zowaar naar ons toe met Zijn Geest om in ons te wonen, zodat we weer kunnen groeien naar Hem toe, waartoe Hij ons geschapen heeft!
MAR907 schreef:
Leven naar deze wil van God lukt dus niet.

Jammer, dan heeft men het eigenlijks al verloren. Streven naar de wil van God maakt sterk, krachtig en geeft rust. Daarmee kan je bergen verzetten.

Streven naar kán sterk maken en rust geven inderdaad. Maar zoals zojuist al duidelijk is geworden (ook in jouw stukje hiervoor al), hebben we God daarvoor nodig! Uit onszelf lukt het immers niet. Ook hier geldt weer dat jullie beiden in mijn ogen hetzelfde zeggen, alleen dan in andere woorden. Want Jonathan geeft niet aan dat alles al verloren is, hij benadrukt enkel het menselijke onvermogen en daarmee, zonder het direct te noemen, de benodigde genade van God! Zonder God kan zelfs het streven nog onrust teweeg brengen in een mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENNISS669





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 15:29
 
WILMA729 schreef:
Even een reaktie op de bijdrage van Denniss.
Een paar vragen aan jou, Denniss.

Eerste vraag: Wat bedoel je met: De oplossing is vrij komen van de wet door Christus. Daarmee is er een nieuwe wet in ons hart geschreven. Dat is de enige geldige wet voor christenen, voor elke andere ben je dood (Rom.),die geld niet meer voor jou!

Ik lees in wat je hier schrijft, dat de 10 geboden niet meer gelden als je
Christus als je verlosser aangenomen hebt. Lees ik dat goed?

Volgende vraag:
Zondebesef zorgt voor schaamte, je verstopen voor God, een diep besef van mislukking... Gaf God de 10 G dus uit liefde?

Ik denk dat je juist door het diepe besef van mislukken en schaamte tot de conclussie mag komen dat je Christus nodig hebt, niet verstoppen, maar opzoeken dus.
Als je echt geen zondebesef hebt, betekent dat dan ook dat je nooit meer in je gebed vraagt om vergeving van je zonden???

Geen mens kan alleen door de 10 geboden na te leven, ( dat is onmogelijk voor ons) Gods genade verdienen.Ik geloof ook niet dat er mensen zijn hier die dat geloven.
Je zult daarvoor toch echt Jezus' bloed en Zijn offer moeten accepteren en belijden.

Bij mij blijven dus wel de bovenstaande vragen open staan.
Denniss, of elke andere lezer..............kan je mijn vragen beantwoorden?
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de gedachten achter deze uitspraken.

Hallo Wilma, bedankt voor je vragen! Ik zal proberen ze te beantwoorden:
1.Ik lees in wat je hier schrijft, dat de 10 geboden niet meer gelden als je Christus als je verlosser aangenomen hebt. Lees ik dat goed?
Met vrij komen van de wet bedoel ik het volgende: In 1.Kor.15,56 zegt Paulus: De prikkel nu des doods is de zonde, en de kracht der zonde is de wet. Nadruk te leggen op de wet geeft de zonde zijn kracht, de wet roept het zondigen in de mens juist op! Zoals Paulus omschrijft in de brief aan de Romeinen 7,21: Zo vind ik dan deze wet in mij, als ik het goede wil doen, het kwade mij bijligt. Gelden de 10G nou wel of niet volgens mij? Nee, als je ze gebruikt (of beter nog laat gebruiken door de aanklager, zijnde de duivel) om je zondig te voelen. Dat gaat namelijk in tegen hoe God je ziet: Rechtvaardig en Heilig, op basis van geloof! Ja, als ze je leiddraad zijn vanuit je hart, en je ze dus niet "bewust" naleefd, maar gewoon leeft vanuit je hart en zonder dat je er bij stilstaat ernaar leeft. De wet brengt dan goede vruchten voort, uit een goed en rein hart. Maar, een boom "produceert" geen vruchten, die "onstaan" gewoon, omdat het nou eenmaal een goede boom is. Zijn er geen vruchten? Dan is de boom misschien vergeten dat hij een goede boom is volgens Gods oordeel? En dat goede oordeel komt ons toe op basis van geloof alleen, en staat los van welk goede of slechte werk dan ook. 2.Petrus 8+9: Want zo deze dingen bij u zijn, en in u overvloedig zijn, zij zullen u niet ledig of onvruchtbaar laten in de kennis van onze Heere Jezus Christus. Want bij welken dezen dingen niet zijn, die is blind, kortzichtig, hebbende vergeten de reiniging zijner zonden.

2. Ik denk dat je juist door het diepe besef van mislukken en schaamte tot de conclussie mag komen dat je Christus nodig hebt, niet verstoppen, maar opzoeken dus.
Als je echt geen zondebesef hebt, betekent dat dan ook dat je nooit meer in je gebed vraagt om vergeving van je zonden???


Nu wordt leuk, en ongetwijfeld schokkend voor velen, voor mij ook toen ik het voor het eerst leerde: Zoals misschien is opgevallen probeer ik zvm vanuit bijbelcitaten te argumenteren. Maar bij deze een open vraag aan allen: Zoek voor mij in het nieuwe verbond, waarin wij als christenen leven, en dus na Jezus kruisdood een vers waarin een gelovige wordt opgeroepen zijn zonden (keer op keer) te belijden. Voor de duidelijkheid: Nieuwe verbond is dus NIET hetzelfde als in het Nieuwe Testament. Belijdenis van zonden zul je nergens in alle brieven aan de gemeenten treven als belangrijk thema voor de gelovigen. Vreemd, niet? Antwoord op je vraag: Nee, ik vraag dus niet om vergeving van mijn zonden, ik beleid dat ze vergeven zijn. NB Als ik ze zou moeten belijden staan ze mij in de weg, ik heb iets fouts gedaan, of iets goeds niet gedaan, en voel me daar slecht onder. Ik veroordeel mezelf erom, en zeg daarmee automatisch dat ik me weer onder de wet plaats die mij oordeelt. Onder de wet plaats nemen is het tegenovergestelde als leven vanuit de genade.
Voor wie 1.Johannes 1,9 heeft gevonden waar staat: Indien wij onze zonden belijden, Hij is getrouw en rechtvaardig, dat Hij ons de zonde vergeve, en ons reinige van alle ongerechtigheid. God is getrouw en rechtvaarig dat Hij ons zonde vergeeft. Waarom? Omdat Hij Jezus heeft bestraft voor die zonde, en het dus onrechtvaardig zou zijn als Hij ze ons alsnog zou aanrekenen. Verder: Hij reinigt ons van alle ongerechtigheid. Hoeveel is alle? Dat hangt af van het offer. Was het offer volmaakt genoeg om alle zonden weg te nemen? Ja! Al mijn zonden zijn betaald, ook mijn toekomstige, ook daarvoor is al betaald. Dus er komen nooit "nieuwe" zonden bij, die eerst nog vergeven moeten worden. [i]Hebreeën 10,14: Want met één offer heeft Hij in eeuwigheid volmaakt degenen, die geheiligd worden.
Dat is nu leven in genade! Als ik in gebed tot God kom, kom ik er altijd alsof ik net het beste gesprek ooit met Hem heb gehad, en in de wetenschap dat God dolblij is mij te ontmoeten, want ik ben zijn geliefde kind, rechtvaardig op basis van geloof. Geloof alleen. Los van wat ik wel of niet gedaan heb. Hebreeën staat: 10,22: Zo laat ons toegaan met een waarachtig hart, in volle verzekerdheid des geloofs, onze harten gereinigd van het kwaad geweten, en het lichaam gewassen zijnde met rein water.
Hoop hiermee je vragen enigzins te hebben beantwoord Wilma, nogmaals bedankt voor je vragen!


Laatst aangepast door
DENNISS669
op maandag 1 maart 2010, 15:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 18:49
 
HENK710 schreef:
Jezus had geen rechtvaardiging nodig. Hij is als mens (Hij is nog steeds mens) Zijn godheid nooit verloren en zo altijd zonder zonde geweest. Zonder zonde heb je geen rechtvaardiging nodig!In mijn ogen zeg je niet echt iets anders als Jonathan. Beiden geven jullie aan dat we als mens God keihard nodig hebben! Want vanuit onszelf kennen we, zoals je aangeeft, een enorme strijd tussen geest en vlees. Zo merken we, dat we het niet zelf redden, zoals Jonathan aangeeft in een soortgelijke strekking als Paulus in het door jou genoemde gedeelte. We hebben allen God nodig. En God komt zowaar naar ons toe met Zijn Geest om in ons te wonen, zodat we weer kunnen groeien naar Hem toe, waartoe Hij ons geschapen heeft!Streven naar kán sterk maken en rust geven inderdaad. Maar zoals zojuist al duidelijk is geworden (ook in jouw stukje hiervoor al), hebben we God daarvoor nodig! Uit onszelf lukt het immers niet. Ook hier geldt weer dat jullie beiden in mijn ogen hetzelfde zeggen, alleen dan in andere woorden. Want Jonathan geeft niet aan dat alles al verloren is, hij benadrukt enkel het menselijke onvermogen en daarmee, zonder het direct te noemen, de benodigde genade van God! Zonder God kan zelfs het streven nog onrust teweeg brengen in een mens.

Toch wil ik hier op reageren, ik zat ooit in de geref. vrijgemaakte kerk (zo'n 20 jaar geleden) en ik vond het destijds erg ontmoedigend als je in de kerk kwam en de dominee weer zei ... als je volgende week hier komt heb je weer gezondigd, het weer niet goed gedaan, iets in die strekking.
Als ik dat hoorde dacht ik bij mezelf, waarom zou ik nog moeite doen ???
Die preken hebben me behoorlijk ontmoedigd en ik ben van mening dat dat een slechte manier is om op die manier in het leven te staan.
Soms vind ik de nadruk teveel liggen op het menselijk onvermogen, ik geloof dat God (ondanks de zonden die we maken) positief tegenover ons leven staat. Ik geloof dat God de 10 geboden gaf om de reden die ik eerder al hier noemde, om de mensen een richtlijn te geven uit liefde, zodat mensen het onderscheid zien en leren tussen goed en kwaad. Ik denk dat door de zondeval wij mensen dat niet meer goed kunnen zien, en dat God er voor koos om met ons verder te gaan, eerst met het volk Israel en later wereldwijd. Dat is pas liefde, en is zeker ook genade !


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 1 maart 2010, 18:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 20:15
 
SUSANNAH475 schreef:
Toch wil ik hier op reageren, ik zat ooit in de geref. vrijgemaakte kerk (zo'n 20 jaar geleden) en ik vond het destijds erg ontmoedigend als je in de kerk kwam en de dominee weer zei ... als je volgende week hier komt heb je weer gezondigd, het weer niet goed gedaan, iets in die strekking.
Als ik dat hoorde dacht ik bij mezelf, waarom zou ik nog moeite doen ???
Die preken hebben me behoorlijk ontmoedigd en ik ben van mening dat dat een slechte manier is om op die manier in het leven te staan.
Soms vind ik de nadruk teveel liggen op het menselijk onvermogen, ik geloof dat God (ondanks de zonden die we maken) positief tegenover ons leven staat. Ik geloof dat God de 10 geboden gaf om de reden die ik eerder al hier noemde, om de mensen een richtlijn te geven uit liefde, zodat mensen het onderscheid zien en leren tussen goed en kwaad. Ik denk dat door de zondeval wij mensen dat niet meer goed kunnen zien, en dat God er voor koos om met ons verder te gaan, eerst met het volk Israel en later wereldwijd. Dat is pas liefde, en is zeker ook genade !

Gods Leefregels vormen inderdaad een richtlijn die ons uit liefde gegeven is om ons te laten zien hoe we met God toch het leven goede invulling kunnen geven! Dat is gelukkig de boodschap die ik veelal in de kerken en ook hier hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 20:19
 
HENK710 schreef:
Gods Leefregels vormen inderdaad een richtlijn die ons uit liefde gegeven is om ons te laten zien hoe we met God toch het leven goede invulling kunnen geven! Dat is gelukkig de boodschap die ik veelal in de kerken en ook hier hoor Knipoog smiley

Vergeet de genade hierbij dan niet Henkie Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 20:24
 
SUSANNAH475 schreef:
Vergeet de genade hierbij dan niet Henkie Knipoog smiley

Die zit er al in als ik aangeef dat we het met God kunnen, Sus. Knipoog smiley Dat is immers al genade als je kijkt naar wat we er zelf van maken af en toe (ook hier op forum en in de chat, zei hij met eigen schuldbesef).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 20:28
 
HENK710 schreef:
Die zit er al in als ik aangeef dat we het met God kunnen, Sus. Knipoog smiley Dat is immers al genade als je kijkt naar wat we er zelf van maken af en toe (ook hier op forum en in de chat, zei hij met eigen schuldbesef).

Oeps, dat had ik niet moeten zeggen, want nu hoor ik weer dat tekort komen ... was Jezus daarvoor niet gestorven en opgestaan ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 1 maart 2010, 21:07
 
SUSANNAH475 schreef:
Oeps, dat had ik niet moeten zeggen, want nu hoor ik weer dat tekort komen ... was Jezus daarvoor niet gestorven en opgestaan ??

En dat is dus juist de genade waar we zo van mogen genieten Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BENNY340





Berichten: 41

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:56
 
HENK710 schreef:
En dat is dus juist de genade waar we zo van mogen genieten Clown smiley
GODS genade is groot.
en HIJ doet elke dag nog wonderen.
maar GOD is ook liefde vergeet dat nooit.
ik heb jezus lief, om dat HIJ mijn eerst heeft lief gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 08:47
 
dat is ook zo, benny;
die veel vergeven is, heeft veel lief!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 08:50
 
SUSANNAH475 schreef:
Oeps, dat had ik niet moeten zeggen, want nu hoor ik weer dat tekort komen ... was Jezus daarvoor niet gestorven en opgestaan ??

ik vind het heerlijk, suus, dat mijn tekortkomingen worden vergeven, zonder dat ik bang hoef te zijn, dat ik afgewezen wordt door de Heere God. ik kan gewoon om vergeving vragen, en weet al bij voorbaat dat Hij me dat geven zal, zonder verwijten te maken;
voor mij voelt dat als onvoorwaardelijke liefde suus.
waar ik ook in tekortkom; Hij heeft mij lief!!
heerlijk he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELTJE813





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 19:25
 
HANNAH810 schreef:
ik vind het heerlijk, suus, dat mijn tekortkomingen worden vergeven, zonder dat ik bang hoef te zijn, dat ik afgewezen wordt door de Heere God. ik kan gewoon om vergeving vragen, en weet al bij voorbaat dat Hij me dat geven zal, zonder verwijten te maken;
voor mij voelt dat als onvoorwaardelijke liefde suus.
waar ik ook in tekortkom; Hij heeft mij lief!!
heerlijk he?
-------------------------------------------------------------------------------------


Als ik dit zo lees, bedoel je er dan mee dat je bekeerd bent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 20:13
 
ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------


Als ik dit zo lees, bedoel je er dan mee dat je bekeerd bent?



ja roel, als je t zo duidelijk vraagt....
(op een openbaar forum, dat door de hele wereld mee te lezen is)
ja, ik geloof dat Gods genade ook voor mij gegeven is, en ik hoop dat jij dat ook geloven mag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 20:39
 
HANNAH810 schreef:
ja roel, als je t zo duidelijk vraagt....
(op een openbaar forum, dat door de hele wereld mee te lezen is)
ja, ik geloof dat Gods genade ook voor mij gegeven is, en ik hoop dat jij dat ook geloven mag!

Fantastisch !!!!!! voor mij ook Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 21:25
 
CROSSROAD317 schreef:
Fantastisch !!!!!! voor mij ook Lachende smiley


Is dat zo raar dan? Het is heerlijk om te mogen zeggen, te ervaren dat je een kin d van God bent. Betaald.

Ik zeg t wel eens tegen mijzelf. Want alzo lief had God Johan, dat Hij zijn enig geboren zoon heeft gegeven, opdat als Johan gelooft, hij het eeuwige leven heeft.
En dat is geweldig ! genade gekregen, vergeving, en weten dat Hij mijn vader is, die mij dan onvoorwaardelijk liefheeft. Wel verwacht Hij dat ik mijn best blijf doen, Hij leert mij, soms met een stok en staf, maar uit Liefde.

Ja ik wil zijn wet volgen, maar t lukt soms niet. Maar Hij vergeeft als ik Hem vraag, maar ook bereid ben dat Hij mijn leven mag leiden. Niet meer ik, maar Uw wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 22:12
 
JONATHAN890 schreef:
Is dat zo raar dan? Het is heerlijk om te mogen zeggen, te ervaren dat je een kin d van God bent. Betaald.

Ik zeg t wel eens tegen mijzelf. Want alzo lief had God Johan, dat Hij zijn enig geboren zoon heeft gegeven, opdat als Johan gelooft, hij het eeuwige leven heeft.
En dat is geweldig ! genade gekregen, vergeving, en weten dat Hij mijn vader is, die mij dan onvoorwaardelijk liefheeft. Wel verwacht Hij dat ik mijn best blijf doen, Hij leert mij, soms met een stok en staf, maar uit Liefde.

Ja ik wil zijn wet volgen, maar t lukt soms niet. Maar Hij vergeeft als ik Hem vraag, maar ook bereid ben dat Hij mijn leven mag leiden. Niet meer ik, maar Uw wil.

Ik zou bijna zeggen, stel die vraag eens aan alle leden op CM, ben benieuwd hoeveel positieve antwoorden je hierop krijgt.
Mensen die net als Hannah, jou en mij kunnen en durven zeggen JA, die genade is ook voor mij, op grond van wat jij schreef Joh. 3:16...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 22:56
 
HANNAH810 schreef:
ik vind het heerlijk, suus, dat mijn tekortkomingen worden vergeven, zonder dat ik bang hoef te zijn, dat ik afgewezen wordt door de Heere God. ik kan gewoon om vergeving vragen, en weet al bij voorbaat dat Hij me dat geven zal, zonder verwijten te maken;
voor mij voelt dat als onvoorwaardelijke liefde suus.
waar ik ook in tekortkom; Hij heeft mij lief!!
heerlijk he?

Nou Hannah, mijn complimenten hoe je dit stukje verwoordt, zo mag ik het graag horen... Kussende smiley Knipoog smiley
Ja, en ga nou niet allemaal weer schrijven, want ik heb daar een 'handicap'... daarom vertaal ik dingen betreft het geloof vaak anders hoe het misschien bedoeld is.
Ik heb een heel duidelijke mening daarin, maar als ik anderen soms hoor praten, krijg ik werkelijk de kriebels. Ben dan ook super dankbaar als ik wel een goed gesprek betreft het geloof kan hebben, van de week nog met iemand die ik niet eens ken. Zo kan het dus ook, gelukkig.
Mooi Hannah Lachende smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 2 maart 2010, 22:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 08:14
 
HANNAH810 schreef:
ik vind het heerlijk, suus, dat mijn tekortkomingen worden vergeven, zonder dat ik bang hoef te zijn, dat ik afgewezen wordt door de Heere God. ik kan gewoon om vergeving vragen, en weet al bij voorbaat dat Hij me dat geven zal, zonder verwijten te maken;
voor mij voelt dat als onvoorwaardelijke liefde suus.
waar ik ook in tekortkom; Hij heeft mij lief!!
heerlijk he?

Maar dit soort dingen neemt toch niet weg, dat je leven een continue weg is die bewandeld wordt. Wij maken fouten, God is getrouw die fouten te vergeven als wij ze belijden. God verlangt wel dat wij er van leren, strijden tegen die vastzittende zonde in ons leven. God om hulp vragen.

Het is net als met de opvoeding van mijn kinderen, ik verwacht nu ook andere dingen van ze dan 5jr geleden. Ook zij maken fouten, maar ze moeten leren. Echter als ze morgen en volgende week weer bewust die fouten gaan maken?? is er dan altijd vergeving of wordt t een leerproces van iets meer corrigerend optreden?
Maar een ding staat vast, het blijven mijn kinderen van wie ik hou

Diegene die Jezus belijdt, zijn/haar zonden inziet, God vergeving vraagt, maar ook God zijn/haar leven in Zijn hand legt, die mag weten nog steeds een kind van God te zijn. Ondanks fouten die we maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 08:59
 
JONATHAN890 schreef:
Maar dit soort dingen neemt toch niet weg, dat je leven een continue weg is die bewandeld wordt. Wij maken fouten, God is getrouw die fouten te vergeven als wij ze belijden. God verlangt wel dat wij er van leren, strijden tegen die vastzittende zonde in ons leven. God om hulp vragen.

Het is net als met de opvoeding van mijn kinderen, ik verwacht nu ook andere dingen van ze dan 5jr geleden. Ook zij maken fouten, maar ze moeten leren. Echter als ze morgen en volgende week weer bewust die fouten gaan maken?? is er dan altijd vergeving of wordt t een leerproces van iets meer corrigerend optreden?
Maar een ding staat vast, het blijven mijn kinderen van wie ik hou

Diegene die Jezus belijdt, zijn/haar zonden inziet, God vergeving vraagt, maar ook God zijn/haar leven in Zijn hand legt, die mag weten nog steeds een kind van God te zijn. Ondanks fouten die we maken.

Idd zo mag ook ik geloven dat God van me zal blijven houden ondanks dat ik fouten heb gemaakt en nog maak,
Als ik niet zou weten dat God van me hield en er niet voor me zou zijn, Zou ik afgelopen jaren niet doorgekomen zijn.
Te weten dat Hij van me houd en er altijd voor me zal zijn helpt me door alle zware tijden heen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 23:55
 
Hoop hiermee je vragen enigzins te hebben beantwoord Wilma, nogmaals bedankt voor je vragen![/quote]

Dank je Denniss, ik snap nu beter wat je bedoelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
Pagina 7 van 7