ChristianMatch
 


Forum

gedicht
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 11:08
 
Ik wil van iemand houden Heer,
ik moet van iemand houden;
heel mijn wezen is verlangen;
mijn hart,
mijn lichaam,
hunkeren in de nacht naar en onbekende om van te houden.

Mijn armen slaan in het rond en ik kan geen voorwerp voor mijn liefde grijpen.
Ik ben alleen en wil met z'n tweeën zijn.
Ik praat, en er is niemand om te luisteren.
Ik leef, en er niemand om mijn leven te delen.
Waarom zo rijk zijn en niemand hebben om rijk te maken?
Waar komt deze liefde vandaan?
Waar gaat ze naar toe?
Ik wil van iemand houden, Heer,
ik moet van iemand houden.

Hier, vanavond, Heer, is al mijn liefde ongebruikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARY052





Berichten: 655

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:10
 
KATJA065 schreef:
Ik wil van iemand houden Heer,
ik moet van iemand houden;
heel mijn wezen is verlangen;
mijn hart,
mijn lichaam,
hunkeren in de nacht naar en onbekende om van te houden.

Mijn armen slaan in het rond en ik kan geen voorwerp voor mijn liefde grijpen.
Ik ben alleen en wil met z'n tweeën zijn.
Ik praat, en er is niemand om te luisteren.
Ik leef, en er niemand om mijn leven te delen.
Waarom zo rijk zijn en niemand hebben om rijk te maken?
Waar komt deze liefde vandaan?










Waar gaat ze naar toe?
Ik wil van iemand houden, Heer,
ik moet van iemand houden.

Hier, vanavond, Heer, is al mijn liefde ongebruikt.



Mooi Katja!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 12:15
 
bedankt voor je reactie.

Gods zegen.

KATJA.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PEACEDOVE820





Berichten: 291

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 20:18
 
KATJA065 schreef:
bedankt voor je reactie.

Gods zegen.

KATJA.

Hey Katja,

Effe een tip voor volgende keer als je weer eens een gedicht hebt kan die het beste bij de andere gedichten plaatsen ipv bij vriendschap en relaties!

Gods zegen,
Peacedove
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: woensdag 1 september 2010, 22:48
 
PEACEDOVE820 schreef:
Hey Katja,

Effe een tip voor volgende keer als je weer eens een gedicht hebt kan die het beste bij de andere gedichten plaatsen ipv bij vriendschap en relaties!

Gods zegen,
Peacedove

bedankt Peacedove was per abuis daar gaan schrijven. Volgende keer beter. Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: donderdag 2 september 2010, 12:54
 
MARY052 schreef:
Mooi Katja!




Soms kun je stikken, zit je zo vol van liefde, er is niemand aan wie je het kunt geven, ja, zeggen ze dan, je hebt GOD toch, maar je wilt zo graag echt een arm om iemand heen slaan.....en.......het ook terug krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 13:57
 
EVA685 schreef:
Soms kun je stikken, zit je zo vol van liefde, er is niemand aan wie je het kunt geven, ja, zeggen ze dan, je hebt GOD toch, maar je wilt zo graag echt een arm om iemand heen slaan.....en.......het ook terug krijgen.

Een goede opmerking eva.
Maar als je een man uitnodigt en hij geeft aan ook dat te willen dan krijgt deze persoon een verkeerd beeld. Mijn bedoeling is om een man niet te gebruiken als lustobject maar wil eerst een vriendschapsrelatie.
Ik heb er gruwelijk hekel aan als een man denkt dat ik hem gebruikt als een lustobject. Veel mannen denken gelijk aan sex, ook helaas hier.
Ook vrouwen kunnen ervan.
Ik heb helaas nog geen goede man gevonden die alleen eerst vriendschap wilde met mij. Daarom kap ik met vele mannen of ik ontmoet een man op een neutrale plek. Als je een man thuis uitnodigt, denkt de man gelijk aan sex. Terwijl mijn bedoeling is om gastvrij te zijn.
Er zijn gelukkig ook leuke mannen en vrouwen die zulke gedachtengoed niet hebben. Ieder mens wil een hunkering naar een partner. Maar ik zeg altijd, je kunt beter alleen zijn dan met een verkeerde te trouwen of een man of een vrouw die alleen je sexueel misbruiken en dat hoor ik helaas ook in wederomgeboren pinkster en evangeliekerken.


Laatst aangepast door
KATJA065
op vrijdag 3 september 2010, 14:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 17:09
 
Mooi gedicht Katja, onvervuld verlangen spreekt hieruit.
Moge iemand op je pad komen bij wie je thuis mag voelen en alles mee kunt delen. Ik wens het je toe!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 september 2010, 17:27
 
CARIN303 schreef:
Mooi gedicht Katja, onvervuld verlangen spreekt hieruit.
Moge iemand op je pad komen bij wie je thuis mag voelen en alles mee kunt delen. Ik wens het je toe!

Dank je Karin, ieder mens snakt naar een partner. Heel normaal. Of naar leuke vriendschappen.
Maar ik zeg altijd, je kunt beter alleen blijven dan dat je een verkeerde partner trouwt.
Vertrouw op God en Hij zal onze verlangens geven en God doet dat op Zijn tijd en op Zijn manier.

Groeten van Katja.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WADRIAAN370





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 14:36
 
hallo Katja een mooi gedicht en ik snap jou wel ik wil ook graag een partner maar dan wel een partner en ik ben nog niemand tegen gekomen die de moeite wilde nemen om er energie in te steken ik wil ook graag eerst vriendschap en vertrouwen wat uit kan lopen in meer maar mannen steken anders in elkaar en als je dan ook nog op een bijbelse manier wilt leven dat seks in het huwelijk thuis hoort dan ..... vul het zelf maar in maar we hebben wel een groot goed God kent ons en Hij kent ons verlangen en als het zo zal zijn dat er een partner voor ons is dan zal het goed zijn.leuk jou ontmoet te hebben op de strand wandeling die was ook erg gezellig en goed misschien is dat wel de bedoeling en paulus zegt ook dat het beter is om alleen te blijven dat zal ons veel verdriet besparen ? met een groet van Willy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATJA065





Berichten: 266

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 15:08
 
WADRIAAN370 schreef:
hallo Katja een mooi gedicht en ik snap jou wel ik wil ook graag een partner maar dan wel een partner en ik ben nog niemand tegen gekomen die de moeite wilde nemen om er energie in te steken ik wil ook graag eerst vriendschap en vertrouwen wat uit kan lopen in meer maar mannen steken anders in elkaar en als je dan ook nog op een bijbelse manier wilt leven dat seks in het huwelijk thuis hoort dan ..... vul het zelf maar in maar we hebben wel een groot goed God kent ons en Hij kent ons verlangen en als het zo zal zijn dat er een partner voor ons is dan zal het goed zijn.leuk jou ontmoet te hebben op de strand wandeling die was ook erg gezellig en goed misschien is dat wel de bedoeling en paulus zegt ook dat het beter is om alleen te blijven dat zal ons veel verdriet besparen ? met een groet van Willy

Ik ben volkomen met je eens Willy. Je kunt beter alleen zijn dan een verkeerde partner te trouwen. Ik ben nooit getrouwd geweest en heb ook nooit samengewoond. Ik ken vele mensen die gescheiden zijn en zou voor geen goud met hen willen ruilen. Op mijn flat zijn er al 5 mensen gescheiden rond mijn leeftijd.
En zelfs ook in de kerken en daar heb ik soms moeite mee. Ik ga het niet oordelen en weet ook de achtergrond niet. Ik heb geen last van eenzaamheid en dank God daarvoor. Daarom vind ik het leuk om een activiteit te organiseren voor mensen die eenzaam zijn, of daar behoefte daar aan hebben.
Je kunt andere leuke dingen doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NINA455





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 20:01
 
Katja ik vind jou gedicht heel goed. Er is niks mis met jou gedicht, die is prima, laat mensen maar stomme opmerking geven, god kent jou noden, god weet dat je een man wilde. Uit ervaring met andere zusters die bij mij in de kerk was, hebben ze God verlaten om verder te zoeken naar een man. De relatie is niet lang geduurt, de man had haar gebruikt, uit andere relatie, zij is wel getrouwt, maar niet lang, maar 5jaar geduurt. Ik zal jou naam op mijn gebedlijst zetten, ik wil je dit laten weten, ik ben ook heel lang alleen, maar ik hou me bezig met mijn kleinkinderen en vriendinnen, en voel niet meer eemzaamheid.
Mannen zijn inderdad opzoek naar sex, zelf ook hier bij chr.mat.
Wees voorzichtig, nodig een man nooit naar jou huis komen, dat heb ik geleer van een man bij funky fish, deze man is heel open, hij vertelt me dat vrouwen zijn ook om mannen te grbruiken, daarom zijn sommige mannen zo. Ik raad je aan, heb heel veel geduld, God kent jou en weet wat je noden zijn. De aller beste.

God zal je zegenen
groetjes nina
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 21:42
 
Mannen zijn inderdad opzoek naar sex, zelf ook hier bij chr.mat.

Hallo Nina.
Dus allemannen zijn zo??
Dat valt eigelijk een beetje tegen van je.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 23:29
 
NINA455 schreef:
Katja ik vind jou gedicht heel goed. Er is niks mis met jou gedicht, die is prima, laat mensen maar stomme opmerking geven, god kent jou noden, god weet dat je een man wilde. Uit ervaring met andere zusters die bij mij in de kerk was, hebben ze God verlaten om verder te zoeken naar een man. De relatie is niet lang geduurt, de man had haar gebruikt, uit andere relatie, zij is wel getrouwt, maar niet lang, maar 5jaar geduurt. Ik zal jou naam op mijn gebedlijst zetten, ik wil je dit laten weten, ik ben ook heel lang alleen, maar ik hou me bezig met mijn kleinkinderen en vriendinnen, en voel niet meer eemzaamheid.
Mannen zijn inderdad opzoek naar sex, zelf ook hier bij chr.mat.Wees voorzichtig, nodig een man nooit naar jou huis komen, dat heb ik geleer van een man bij funky fish, deze man is heel open, hij vertelt me dat vrouwen zijn ook om mannen te grbruiken, daarom zijn sommige mannen zo. Ik raad je aan, heb heel veel geduld, God kent jou en weet wat je noden zijn. De aller beste.

God zal je zegenen
groetjes nina

Er komen 2 vragen in me op;

Wie heeft een stomme opmerking gemaakt?
Volgens mij zijn de meeste reacties op dit gedicht serieus bedoeld.

Zijn alle mannen alleen maar op zoek naar sex?
Mijn ervaring is gelukkig anders, de ene man is de andere niet.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 8 september 2010, 23:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685





Berichten: 919

BerichtGeplaatst: woensdag 8 september 2010, 23:33
 
KATJA065 schreef:
Een goede opmerking eva.
Maar als je een man uitnodigt en hij geeft aan ook dat te willen dan krijgt deze persoon een verkeerd beeld. Mijn bedoeling is om een man niet te gebruiken als lustobject maar wil eerst een vriendschapsrelatie.
Ik heb er gruwelijk hekel aan als een man denkt dat ik hem gebruikt als een lustobject. Veel mannen denken gelijk aan sex, ook helaas hier.
Ook vrouwen kunnen ervan.
Ik heb helaas nog geen goede man gevonden die alleen eerst vriendschap wilde met mij. Daarom kap ik met vele mannen of ik ontmoet een man op een neutrale plek. Als je een man thuis uitnodigt, denkt de man gelijk aan sex. Terwijl mijn bedoeling is om gastvrij te zijn.
Er zijn gelukkig ook leuke mannen en vrouwen die zulke gedachtengoed niet hebben. Ieder mens wil een hunkering naar een partner. Maar ik zeg altijd, je kunt beter alleen zijn dan met een verkeerde te trouwen of een man of een vrouw die alleen je sexueel misbruiken en dat hoor ik helaas ook in wederomgeboren pinkster en evangeliekerken.



In Christelijke kringen gebeuren ook rare dingen hoor.
Er zijn veel naamchristenen. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303





Berichten: 1230

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 08:59
 
Lieve Katja,

Uit jouw postings kom je naar voren dat je verlangt naar een goede relatie met een man.
Maar ook schuilen achter je woorden teleurstelling en wrok.
Zoals in de zin waarin je zegt dat alle mannen uit zijn op sex.
Geloof mij, dat is niet waar.
Als je een goede relatie mag krijgen zal het intiem samenzijn ( heb zo`n hekel aan het woord sex,klinkt zo consumerend terwijl het zoveel meer is dan dat! ) daar uiteindelijk ook bij gaan horen en ja....dan zal dat verlangen ook bij jou gaan opspelen en logisch ook, je bent een mens met dit ingeschapen gevoel.

Focus je dus op de goede dingen en als je een man tegenkomt bij wie je denkt...mmmm, leuk/ interessant en waar komen die vlinders ineens vandaan? ga er dan voor en laat je vooral leiden door jouw positief gevoel.

Ik gun je een waardevolle, respectvolle maar vooral liefdevolle relatie toe met een man die van je houd zoals jij bent en jij van hem op dezelfde manier!

Lieve groet,
Carin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 13:21
 
CARIN303 schreef:
Lieve Katja,

Uit jouw postings kom je naar voren dat je verlangt naar een goede relatie met een man.
Maar ook schuilen achter je woorden teleurstelling en wrok.
Zoals in de zin waarin je zegt dat alle mannen uit zijn op sex.
Geloof mij, dat is niet waar.
Als je een goede relatie mag krijgen zal het intiem samenzijn ( heb zo`n hekel aan het woord sex,klinkt zo consumerend terwijl het zoveel meer is dan dat! ) daar uiteindelijk ook bij gaan horen en ja....dan zal dat verlangen ook bij jou gaan opspelen en logisch ook, je bent een mens met dit ingeschapen gevoel.

Focus je dus op de goede dingen en als je een man tegenkomt bij wie je denkt...mmmm, leuk/ interessant en waar komen die vlinders ineens vandaan? ga er dan voor en laat je vooral leiden door jouw positief gevoel.

Ik gun je een waardevolle, respectvolle maar vooral liefdevolle relatie toe met een man die van je houd zoals jij bent en jij van hem op dezelfde manier!

Lieve groet,
Carin

Hoi Carin,
Je richt je reactie op Katja, maar bedoel je haar wel ?
Volgens mij is het meer voor Nina bedoeld ?
Ik kan het mis hebben hoor... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 10 september 2010, 13:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 13:39
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoi Carin,
Je richt je reactie op Katja, maar bedoel je haar wel ?
Volgens mij is het meer voor Nina bedoeld ?
Ik kan het mis hebben hoor... Engeltje smiley

Zelf denk ik dat Carin wel degelijk reageerde op de mededeling van Katja zie: vrijdag 3 september 2010, 13:57 Dat vind ik althans aan de hand van wat Carin in haar eerste regels schrijft.

Wat ik me eigenlijk afvraag over datgene wat Katja schreef is of ze werkelijk die ervaringen heeft gehad. Of was het slechts een enkele ervaring waardoor er zekere veronderstellingen ontstaan zijn waardoor een veralgemening plaats vind. Nuja een veralgemening zal het niet zijn omdat ze op het einde van haar tekst ook schrijft dat niet alle mannen uit zijn op meer dan maar alleen vriendschap.

Ik erger me ook wel aan bepaalde uitspraken die Nina daar heeft neergezet. Enkele nare ervaringen met mannen betekent echter niet dat alle mannen zo zijn. Dat is een totaal van de pot gerukte veronderstelling, waanidee, die op de duur een eigen leventje gaat leiden en die je wel eens een verbitterd mens van je zou kunnen maken. Of, is dat een domme opmerking?

Ik heb ook heel erg nare ervaringen gekend. Wel dan met vrouwen. Gelukkig doe ik niet aan veralgemening en kan ik de vrouwen beschouwen als gelijke medemens. Anders zou ik me evengoed kunnen terugtrekken in een bos en van veel afstand doen. Anders zou ik ook niet op sites zoals deze aanwezig zijn in de hoop op...

Die nare ervaringen die ik heb gekend hebben me wel een wrange nasmaak opgelevert. Dus dat betekend dat ik iets moet veranderen aan mezelf en niet een poging moet doen om al de vrouwen te veranderen.

Frank


Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 10 september 2010, 13:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 14:20
 
FRANKT627 schreef:
Zelf denk ik dat Carin wel degelijk reageerde op de mededeling van Katja zie: vrijdag 3 september 2010, 13:57 Dat vind ik althans aan de hand van wat Carin in haar eerste regels schrijft.

Wat ik me eigenlijk afvraag over datgene wat Katja schreef is of ze werkelijk die ervaringen heeft gehad. Of was het slechts een enkele ervaring waardoor er zekere veronderstellingen ontstaan zijn waardoor een veralgemening plaats vind. Nuja een veralgemening zal het niet zijn omdat ze op het einde van haar tekst ook schrijft dat niet alle mannen uit zijn op meer dan maar alleen vriendschap.

Ik erger me ook wel aan bepaalde uitspraken die Nina daar heeft neergezet. Enkele nare ervaringen met mannen betekent echter niet dat alle mannen zo zijn. Dat is een totaal van de pot gerukte veronderstelling, waanidee, die op de duur een eigen leventje gaat leiden en die je wel eens een verbitterd mens van je zou kunnen maken. Of, is dat een domme opmerking?

Ik heb ook heel erg nare ervaringen gekend. Wel dan met vrouwen. Gelukkig doe ik niet aan veralgemening en kan ik de vrouwen beschouwen als gelijke medemens. Anders zou ik me evengoed kunnen terugtrekken in een bos en van veel afstand doen. Anders zou ik ook niet op sites zoals deze aanwezig zijn in de hoop op...

Die nare ervaringen die ik heb gekend hebben me wel een wrange nasmaak opgelevert. Dus dat betekend dat ik iets moet veranderen aan mezelf en niet een poging moet doen om al de vrouwen te veranderen.

Frank

Wat Katja in dat stukje zegt is:
"Veel mannen denken gelijk aan sex, ook helaas hier.
Ook vrouwen kunnen ervan."

Ze schrijft idd. : "Als je een man thuis uitnodigt, denkt de man gelijk aan sex. Terwijl mijn bedoeling is om gastvrij te zijn."
Maar daar gelijk achteraan:
"Er zijn gelukkig ook leuke mannen en vrouwen die zulke gedachtengoed niet hebben."

Dus vind ik het nog wel meevallen hoe Katja over mannen denkt, ik denk niet dat ze het generaliseert...
Dat generaliseren over mannen vind ik dan bij Nina wel:
"Mannen zijn inderdad opzoek naar sex, zelf ook hier bij chr.mat."

Vandaar mijn reactie... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 10 september 2010, 14:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 14:40
 
SUSANNAH475 schreef:
Wat Katja in dat stukje zegt is:"Veel mannen denken gelijk aan sex, ook helaas hier.
Ook vrouwen kunnen ervan."

Ze schrijft idd. : "Als je een man thuis uitnodigt, denkt de man gelijk aan sex. Terwijl mijn bedoeling is om gastvrij te zijn."
Maar daar gelijk achteraan:
"Er zijn gelukkig ook leuke mannen en vrouwen die zulke gedachtengoed niet hebben."

Dus vind ik het nog wel meevallen hoe Katja over mannen denkt, ik denk niet dat ze het generaliseert...
Dat generaliseren over mannen vind ik dan bij Nina wel:
"Mannen zijn inderdad opzoek naar sex, zelf ook hier bij chr.mat."

Vandaar mijn reactie... Engeltje smiley

Als je het in de bredere context leest dan stelt ze zich wel bij ook al zet ze met die ene zin wel een stelling neer. Is mijn menig hoor als je de tekst per vers leest.

Frank, ook Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 15:22
 
FRANKT627 schreef:
Als je het in de bredere context leest dan stelt ze zich wel bij ook al zet ze met die ene zin wel een stelling neer. Is mijn menig hoor als je de tekst per vers leest.

Frank, ook Engeltje smiley

Oke, ik snap wat je bedoelt nu...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 15:24
 
FRANKT627 schreef:
Als je het in de bredere context leest dan stelt ze zich wel bij ook al zet ze met die ene zin wel een stelling neer. Is mijn menig hoor als je de tekst per vers leest.

Frank, ook Engeltje smiley

gelukkig staat er 'per vers'

Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:51
 
GRIFFIN748 schreef:
gelukkig staat er 'per vers'

Clown smiley

Ja, Griffin, want de verleiding is groot om die 2 woorden aan elkaar te schrijven en dan gebruik te maken van een woorspeling. Je zou dit wel kunnen doen indien je een goed contact hebt of een verstaander met die bepaalde humor. Toch nu maakte ik de indruk op per vers lezen. Hmmm, een beetje ingewikkeld allemaal, hé Knipoog smiley...

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLANDA074





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 20:29
 
KATJA065 schreef:
Ik wil van iemand houden Heer,
ik moet van iemand houden;
heel mijn wezen is verlangen;
mijn hart,
mijn lichaam,
hunkeren in de nacht naar en onbekende om van te houden.

Mijn armen slaan in het rond en ik kan geen voorwerp voor mijn liefde grijpen.
Ik ben alleen en wil met z'n tweeën zijn.
Ik praat, en er is niemand om te luisteren.
Ik leef, en er niemand om mijn leven te delen.
Waarom zo rijk zijn en niemand hebben om rijk te maken?
Waar komt deze liefde vandaan?
Waar gaat ze naar toe?
Ik wil van iemand houden, Heer,
ik moet van iemand houden.

Hier, vanavond, Heer, is al mijn liefde ongebruikt.

Een traantje valt langs mijn wang naar beneden, zo mooi
Zo ook mijn gevoel,
dank je
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIK390





Berichten: 168

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 21:38
 
JOLANDA074 schreef:
Een traantje valt langs mijn wang naar beneden, zo mooi
Zo ook mijn gevoel,
dank je

is er dan niemand die die traan van jou wil deppen
misschien wel in ruil voor gevoel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 22:31
 
Gisteren kwam ik na 7 jaar terug op de plek waar ik ooit leefde gedurende enkele jaren. Het was een ontroerend moment toen ik de broeders in het koor zag staan.

Nu luister ik naar een hymne die ze op cd opgenomen hebben.

Blijf bij ons nu de avond daalt de zon haar loop volbracht,
en laat wie Gij het leven schonk niet dwalen in de nacht.

Blijf bij ons nu wij rusten gaan van wat de dag ons bracht,
en laat wat door ons is gezaaid vrucht dragen in de nacht.

Blijf bij ons wanneer schuld ons drukt, en onrust in ons gist
en laat ons weten dat uw hart vol van vergeving is.

Blijf bij ons nu de kleine dood van elke dag ons wenkt
en laat ons rusten in uw hand die ons verkwikking schenkt.


(Tekst: H. Jongerius)

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 09:47
 
FRANKT627 schreef:
Gisteren kwam ik na 7 jaar terug op de plek waar ik ooit leefde gedurende enkele jaren. Het was een ontroerend moment toen ik de broeders in het koor zag staan.

Nu luister ik naar een hymne die ze op cd opgenomen hebben.

Blijf bij ons nu de avond daalt de zon haar loop volbracht,
en laat wie Gij het leven schonk niet dwalen in de nacht.

Blijf bij ons nu wij rusten gaan van wat de dag ons bracht,
en laat wat door ons is gezaaid vrucht dragen in de nacht.

Blijf bij ons wanneer schuld ons drukt, en onrust in ons gist
en laat ons weten dat uw hart vol van vergeving is.

Blijf bij ons nu de kleine dood van elke dag ons wenkt
en laat ons rusten in uw hand die ons verkwikking schenkt.


(Tekst: H. Jongerius)

Frank

Wat een mooi avondlied!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 15:01
 
Ik heb de tekst van een mooie hymne. Deze hymne is niet te vinden op youtube. Ik heb wel een MP3-file maar die kan ik hier niet plakken denk ik.

De tekst:

Lief licht,
zachte glans van God die leeft,
Vader - licht van de mens in zijn glorie:
Jezus Messias

De zon gaat onder nu,
het avondlicht kleurt de wereld tot vrede
en wij zegen U, Vader, Zoon en Geest.

Ja, zegenen, zingen, altijd en altijd
met ongebroken stem:
Zoon van God die leven geeft.
God die ons zingen doet:
hemel en aarde loven U, loven U.

Er staat geen schrijver bij van dit lied. De muziek is van M. Stumpel.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1