ChristianMatch
 


Forum

Aan wie geven we eigenlijk hulp
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 19:49
 
CHATULIEM619 schreef:
De eerste vraag die ik heb is, wat is een slachtoffer? Is dat iedereen die in de overspoelde gebieden woont of is dat iemand die daadwerkelijk alles kwijt is? Ik kan me nl. voorstellen dat hoe hoger de getallen, hoe meer geld er vrij komt voor hulp....Kunnen er überhaupt wel 20 miljoen mensen wonen in die bergen????
Als getallen niet betrouwbaar zijn, is de rest in mijn ogen ook niet betrouwbaar. En idd ik vertrouwde deze getallen van begin af aan niet.

En in mijn bijdrage zeg ik duidelijk: in mijn dromen, daarbij geef ik zelf aan dat er geen enkele realiteitszin aan ten grondslag ligt, meer een uiting van mijn twijfels.....

Hé chat, je vraagt je af of er zoveel mensen kunnen wonen in dat gebied. In London woonde in 1982 zoveel mensen als in België. Nouja een 9 miljoen in London en 10 mijoen in België. Om je maar een idee te geven.

F


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 4 september 2010, 19:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 20:02
 
Is het "De Schepper" die ons verteld dat, "ik" hetgeen dat hij mij geeft, moet weggeven aan een ander?
Of zorgt Hij niet voor een "ander"????


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 4 september 2010, 20:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 20:03
 
Pakistan: "Christenen krijgen geen hulp van de overheid"

Een Open Doors-fotograaf reist momenteel door Pakistan om verslag te doen van de watersnoodramp. De omstandigheden zijn moeilijk en bedreigend. "Ik moest ’s nachts reizen naar het gebied en mocht er slechts een paar uur zijn. Voordat het gerucht de ronde zou doen dat er een buitenlander in de regio is, moest ik terug zijn in een veilige stad."

De fotograaf bezocht twee dorpen. "Ik had van tevoren natuurlijk de geluiden gehoord dat christenen genegeerd worden bij de hulpverlening vanuit de overheid en vanuit islamitische organisaties. In het eerste ondergelopen dorp was dat ook echt zo. De moslims zaten op een droge plek in goede tenten, de christenen hebben van takken, lang gras en bladeren geprobeerd een schuilplaats te maken. Volgens het leider van de lokale christenen worden ze stelselmatig overgeslagen door islamitische hulporganisaties en de overheid. De christenen krijgen alleen wat over is. Daarentegen als de christenen de hulp van de Pakistaanse Kerk in ontvangst nemen, worden ze wel geacht die hulpgoederen te delen. Anders komen er grote problemen. Volgens lokale voorgangers is deze situatie de werkelijkheid in heel veel zwaar getroffen gebieden."
In het andere dorp dat hij bezocht was de situatie minder ernstig. "Deze christenen konden zichzelf aardig redden, omdat ze een deel van de oogst hadden weten te behouden. Ik heb met zo’n vijftig mannen mogen bidden voor het dorp."

Toch merkt de fotograaf veel van de spanning. "Vijf jaar geleden was ook in het land vanwege de aardbeving in Kasjmir. Toen had ik veel bewegingsvrijheid. Nu niet. Op verschillende plekken werd ik weggejaagd door de lokale bevolking. Je merkt dat men niets wil weten van hulpverlening door de Kerk. Dat mag niet naar buiten komen. Bovendien zeggen christenen dat de Taliban zeer actief is. Er is altijd het risico dat je als hulpverlener wordt aangevallen."

Ondanks de gevaren werkt Open Doors samen met de lokale Kerk om christenen in moeilijk bereikbare gebieden op te sporen en van hulp te voorzien. We geven hen voedsel, medicijnen, dekens en andere hulpgoederen. Ook worden ze naar veilige opvangplekken gebracht indien noodzakelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 september 2010, 21:10
 
JONATHAN890 schreef:
Pakistan: "Christenen krijgen geen hulp van de overheid"

Een Open Doors-fotograaf reist momenteel door Pakistan om verslag te doen van de watersnoodramp. De omstandigheden zijn moeilijk en bedreigend. "Ik moest ’s nachts reizen naar het gebied en mocht er slechts een paar uur zijn. Voordat het gerucht de ronde zou doen dat er een buitenlander in de regio is, moest ik terug zijn in een veilige stad."

De fotograaf bezocht twee dorpen. "Ik had van tevoren natuurlijk de geluiden gehoord dat christenen genegeerd worden bij de hulpverlening vanuit de overheid en vanuit islamitische organisaties. In het eerste ondergelopen dorp was dat ook echt zo. De moslims zaten op een droge plek in goede tenten, de christenen hebben van takken, lang gras en bladeren geprobeerd een schuilplaats te maken. Volgens het leider van de lokale christenen worden ze stelselmatig overgeslagen door islamitische hulporganisaties en de overheid. De christenen krijgen alleen wat over is. Daarentegen als de christenen de hulp van de Pakistaanse Kerk in ontvangst nemen, worden ze wel geacht die hulpgoederen te delen. Anders komen er grote problemen. Volgens lokale voorgangers is deze situatie de werkelijkheid in heel veel zwaar getroffen gebieden."
In het andere dorp dat hij bezocht was de situatie minder ernstig. "Deze christenen konden zichzelf aardig redden, omdat ze een deel van de oogst hadden weten te behouden. Ik heb met zo’n vijftig mannen mogen bidden voor het dorp."

Toch merkt de fotograaf veel van de spanning. "Vijf jaar geleden was ook in het land vanwege de aardbeving in Kasjmir. Toen had ik veel bewegingsvrijheid. Nu niet. Op verschillende plekken werd ik weggejaagd door de lokale bevolking. Je merkt dat men niets wil weten van hulpverlening door de Kerk. Dat mag niet naar buiten komen. Bovendien zeggen christenen dat de Taliban zeer actief is. Er is altijd het risico dat je als hulpverlener wordt aangevallen."

Ondanks de gevaren werkt Open Doors samen met de lokale Kerk om christenen in moeilijk bereikbare gebieden op te sporen en van hulp te voorzien. We geven hen voedsel, medicijnen, dekens en andere hulpgoederen. Ook worden ze naar veilige opvangplekken gebracht indien noodzakelijk.


Als ik mezelf voor een keuze zou stellen met de vraag wie zal ik helpen??
Iemand die al gered is of diegene welke verloren gaat. Dan kies ik voor diegene die verloren dreigd te gaan...
Dus geen opendoors


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 4 september 2010, 21:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 11:24
 
Als ik alle reacties op dit topic lees ben ik toch wel een beetje geschrokken.
Een ramp moet toch medeleven oproepen en de spontane bereidheid om te helpen? Geven is vaak het minste wat je in dit soort situaties kunt doen. Geven zonder aanziens des persoons en een ramp moet toch alle mensen gelijk maken?
Eigenlijk is hulpverlening die onderscheid maakt naar religie en sociale laag stuitend en gaat toch tegen de basisvoorwaarden van het geloof in?
Ik weet ook wel dat in Pakistan dat onderscheid ook wel gemaakt wordt en niet ten voordele van christenen.
Maar toen wij de watersnoodramp hadden waren we toch ook blij met de hulp uit de hele wereld........Als die mensen nu ook allemaal eens eisen hadden gesteld?
Ik snap ook best (doe ik ook) dat je specifiek wat aan christelijke projecten wilt geven maar bij een ramp moet je dat onderscheid toch niet maken......?
Volgens mij moet je ook nog eens gewoon een keer wat kunnen geven bij een ramp zonder een lijst van ''eisen" voor jezelf op te stellen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 5 september 2010, 14:27
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als ik alle reacties op dit topic lees ben ik toch wel een beetje geschrokken.
Een ramp moet toch medeleven oproepen en de spontane bereidheid om te helpen? Geven is vaak het minste wat je in dit soort situaties kunt doen. Geven zonder aanziens des persoons en een ramp moet toch alle mensen gelijk maken?
Eigenlijk is hulpverlening die onderscheid maakt naar religie en sociale laag stuitend en gaat toch tegen de basisvoorwaarden van het geloof in?
Ik weet ook wel dat in Pakistan dat onderscheid ook wel gemaakt wordt en niet ten voordele van christenen.
Maar toen wij de watersnoodramp hadden waren we toch ook blij met de hulp uit de hele wereld........Als die mensen nu ook allemaal eens eisen hadden gesteld?
Ik snap ook best (doe ik ook) dat je specifiek wat aan christelijke projecten wilt geven maar bij een ramp moet je dat onderscheid toch niet maken......?
Volgens mij moet je ook nog eens gewoon een keer wat kunnen geven bij een ramp zonder een lijst van ''eisen" voor jezelf op te stellen......

Maar christelijke organisaties staan er toch juist om bekend dat zij zonder aanzien des persoons aan IEDEREEN hulp geven? Het zou van weinig inzicht getuigen als je, in je spontane bereidheid geld geeft aan een organisatie die uitsluitend moslims helpt, of nog erger, het geld gebruikt voor de aankoop van wapens e.d.

Wij hebben ook de opdracht om goede rentmeesters te zijn over het goed dat God ons toevertrouwd.

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 13:49
 
FRANKT627 schreef:
Hé chat, je vraagt je af of er zoveel mensen kunnen wonen in dat gebied. In London woonde in 1982 zoveel mensen als in België. Nouja een 9 miljoen in London en 10 mijoen in België. Om je maar een idee te geven.

F
en het is hier ook zo bergachtig he en onbegaanbaar.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 6 september 2010, 16:41
 
CHATULIEM619 schreef:
en het is hier ook zo bergachtig he en onbegaanbaar.....


wat bedoel je met deze reactie, chatuliem Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MILCO897





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 01:37
 
CHATULIEM619 schreef:
Toen op 9/11 het vliegtuig Toren 1 binnenvloog werd hij bestuurd door Mohammed Atta. Een naam die ik nooit zal vergeten, een foto waarbij het kwaad al zichtbaar was. Deze man studeerde in Dld, had daar een kring om zich heen verzameld. Daarna is hij naar Amerika gegaan om vliegles te krijgen. Een andere piloot had een vriendin die op hem wachtte in Duitsland. De wrange conclusie is eigenlijk dat de terroristen door het Westen gevoed zijn, genoten hebben van onze welvaart en uiteindelijk hun opleiding in Duitsland en Amerika genoten hebben. Ben ik tegen immigratie nee, natuurlijk niet. Ik wil ook niet oproepen tot verdeeldheid of vijandigheid tot de islam.

Nu worden we geconfronteerd met een ramp in Pakistan. Voor Al Qaida is het nu moeilijker geworden om terrorsitische aanslagen te plegen, omdat het land gewoon in water ligt. Als we zomaar klakkeloos gaan helpen, zorgen we er dan ook niet voor dat Al Qaida weer sneller kan toeslaan? En wie helpen we dan eigenlijk? Voeden we niet het monster dat ons later weer zou willen vernietigen? De terroristen willen ons vernietigen, maar tegelijkertijd genieten ze ook weer van onze welvaart.

Een paar opmerkingen, niet om te veroordelen, maar om te bespreken...


CHATULIEM 619,

Mijn persoonlijke mening is niets te geven aan moslimlanden, dat word al inmiddels door die atheísten in Den Haag voor ons gedaan Slapende smiley . Nederland geeft 1 miljoen voor een moskee te bouwen in Ground Zero dit doet men nu met onze belasinggeld Gefrustreerde smiley .
Er is dus een scheiding tussen kerk en staat , maar blijkbaar niet tussen de Islam en de Nederlandse staat Gefrustreerde smiley .
Ik zou u allen graag verwijzen naar het volgende , In 2009 zijn er ruim 165000 christenen vanwegen hun geloof vermoord, vooral door moslims.
Op dit moment worden er over de hele wereld tussen de 200 en 300 miljoen christen vanwegen hun geloof in Jezus Christus vervolgd 80 % van deze vervolging vindt plaats in moslimlanden, zendingswerk is strafbaar en verboden en zelfs op 16 juli 2010 werd er in Marokko 130 christenen uit gezet. Deze achterlijke dictatuur zou eens moeten stoppen jegens christenen.
Christenen zouden eens wat minder timide moeten zijn , en zich niet achter de bijbel moeten verschuilen.
Een ieder heeft zijn eigen mening , maar uitspraken als wij hebben ook de opdracht om goede rentmeesters te zijn gaat hier niet op.
Ik merk hier dan ook op dat er christenen zijn , die hun eigen geloof verloochenen sterker nog men tracht iets wat krom is weer recht te buigen, Gods woord word hier in de wind geslagen maar ja wij leven nu toch in de eind tijd en zijn op weg ons christelijk geloof en ons zelf te vernietigen , Paulus moest zich ook fel verdedigen tegen een verdraaiing van de evangelie ( Galaten ).
Ik mag dan ook aannemen dat wij allen geloven dat het onze Heilige plicht is om onzelf te identificeren met de zichtbare gemeente van Christus
( handelingen 16, vers 5 en Hebreeën 10 , vers 25 )
Wij geloven dat de bijbel Gods onfeilbaar woord is en dat wij Hem door Zijn woord kunnen leren kennen, omdat onze gedachten nogal eens afwijken van Zijn wegen en gedachten. Het is daarom nodig om Zijn woord te kunnen verstaan , maar word het woord van God door vele dwaalleraars met hun zinloos gezwets anders uitgelegd ( 2 Timoteüs 2 vers 10 t/m 26 ).
Een Christen laat zich niet in met een ander geloof , en helemaal niet met een geloof als de Islam dat als doel heeft het Christendom te vernietigen.
Volgens Luther is de Islam een gestalte van de duivel en mohammed de Antichrist, qua gevaar slechts vergelijkbaar met de andere Antichrist, de Paus erkent deze reformator dan niet de talrijke overeenkomsten tussen Islam en Christendom ? ja maar juist die overeenkomst ziet hij als het product van een diabolische list om mensen te verleiden.
Daarmee is het zoeken naar wat moslims en christen bindt feitelijk een uitzichtloze onderneming elke overeenkomst leidt de mens dan immers op de weg van de duivel.
Ook werd er op 29 januari 2010 door Antichristen in Nederland, een Islamdebad gehouden , ook in dit debad keerde de Islam zich tegen de Christenen, de Islam kent geen verdraagzaamheid jegens het Christendom en er sloop gif door het debat over de religie in de publieke ruimte waarbij ,, door het Christendom gelouterde waarden worden aangevreten " .

Dus mensen wees waakzaam .

Milco.


Laatst aangepast door
MILCO897
op dinsdag 7 september 2010, 14:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 07:47
 
wat minder timide bedoel je, neem ik aan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLAPROOS940





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 10:00
 
CHATULIEM619 schreef:
en het is hier ook zo bergachtig he en onbegaanbaar.....

Gewoon ff op internet of grote bosatlas kijken en je weet hoeveel mensen in een bepaald gebied wonen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 10:24
 
HANNAH810 schreef:
wat bedoel je met deze reactie, chatuliem Smiley die vol vragen zit
Pakistan is een bergachtig land, je kunt niet vergelijken met NL en België.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 7 september 2010, 10:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MILCO897





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 14:22
 
PIETER649 schreef:
wat minder timide bedoel je, neem ik aan?

PIETER 649


Ik was inderdaad vergeten het woord minder er voor te zetten bedankt voor de reactie , en heb inmiddels het stuk aangepast met de hoop dat mensen niet in slaap vallen maar waakzaam blijven .

Milco
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MILCO897





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 15:12
 
CHATULIEM619 schreef:
Toen op 9/11 het vliegtuig Toren 1 binnenvloog werd hij bestuurd door Mohammed Atta. Een naam die ik nooit zal vergeten, een foto waarbij het kwaad al zichtbaar was. Deze man studeerde in Dld, had daar een kring om zich heen verzameld. Daarna is hij naar Amerika gegaan om vliegles te krijgen. Een andere piloot had een vriendin die op hem wachtte in Duitsland. De wrange conclusie is eigenlijk dat de terroristen door het Westen gevoed zijn, genoten hebben van onze welvaart en uiteindelijk hun opleiding in Duitsland en Amerika genoten hebben. Ben ik tegen immigratie nee, natuurlijk niet. Ik wil ook niet oproepen tot verdeeldheid of vijandigheid tot de islam.

Nu worden we geconfronteerd met een ramp in Pakistan. Voor Al Qaida is het nu moeilijker geworden om terrorsitische aanslagen te plegen, omdat het land gewoon in water ligt. Als we zomaar klakkeloos gaan helpen, zorgen we er dan ook niet voor dat Al Qaida weer sneller kan toeslaan? En wie helpen we dan eigenlijk? Voeden we niet het monster dat ons later weer zou willen vernietigen? De terroristen willen ons vernietigen, maar tegelijkertijd genieten ze ook weer van onze welvaart.

Een paar opmerkingen, niet om te veroordelen, maar om te bespreken...


Chatuliem 619,

Ik had nog een ding over het hoofd gezien en het laatste wat ik hier over kwijt wil is lees mijn stukje maar eens goed , er is heel veel verdeeldheid onder Christenen dat maakt het Christendom zwak.
Ik ben wel tegen immigratie van personen uit moslimlanden en zal nooit voor deze ideologieën buigen , het christendom staat bij mijn op de eerste plaats.

Milco


Laatst aangepast door
MILCO897
op dinsdag 7 september 2010, 15:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 september 2010, 19:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Pakistan is een bergachtig land, je kunt niet vergelijken met NL en België.

Ik snap je wel. Niemand gelooft dat na de ramp alle overlevenden in rijen zijn opgesteld om geteld te worden. Het land is een ravage en schattingen gaan denk ik uit van de reeds eerder geregistreerde aantallen bewoners. Blijft de vraag; hoe betrouwbaar is hun administratie?
En volgens mij heeft niet ieder land zijn bevolkingsregisters zo goed op orde als de Europese landen. Of vergis ik me hierin?

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2