ChristianMatch
 


Forum

boedha is één van de fabricaties van satan
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 09:53
 
Ik heb ooit eens van mijn dochtertje (in haar jongste jaartjes)een boedha beeldje gekregen omdat ze gehoord had dat het mij geluk zou brengen.........zo goed bedoeld van die lieverd........maar ik was vorige week de kast eens aan het leeghalen en hij viel me zo uit de handen.......kapot.......het ding heeft me nooit iets gebracht,misschien de scherven wel? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 10:21
 
Zijn kattenbeeldjes ook van satan?
Ik heb er n.l ettelijke in de vensterbank staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 10:37
 
er staat geschreven; gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
dus hou je gewoon aan Gods woord en ga niet in op andere godsdiensten religies of wat dan ook en alles wat erom heen hangt ook al wordt het als modegrill,tuinversiering of huisinrichting opgedrongen,gebruik je verstand wat je van God ontvangen hebt.
alles maar accepteren en onder de mantel van liefde bedekken wordt vaak uit zijn perspectief getrokken vind ik.
recht is recht en krom is krom
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 10:56
 
MARISKA601 schreef:
Zijn kattenbeeldjes ook van satan?
Ik heb er n.l ettelijke in de vensterbank staan.

Erg flauw, Mariska.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAICO485





Berichten: 49

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 11:00
 
pieter,

gezien je vijandige reakties elke keer tegen mij zou ik je aanraden om tot inkeer te komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 12:36
 
MARIJAN072 schreef:
'k Heb even gezocht naar de definitie van afgod en kwam het volgende tegen.

afgod
1 andere god dan die waar je zelf in gelooft
2 iets dat of iemand die je als een god vereert;= idool


Voor mij is Boedha een afgod, zoals onze God dat (waarschijnlijk) voor hun is. Dat zo te benoemen, hoeft niet respectloos te zijn toch?

Hoi Marijan, ik vecht de verklaring van het woord afgod niet aan. Ik kan ook wel respecteren wat jouw mening is.

Ik was niet duidelijk in mijn reactie op het forum zie ik nu. Bij mij is het eigenlijk te doen om de ondertoon en natuurlijk om de titel van deze topic: "boedha is één van de fabricaties van satan".
Dan waren er ook nog enkele uitlatingen die ik via de mail kreeg van de bedenker van deze topic die me ertoe hebben aangezet om even te reageren. Smiley met dichtgeplakte mond

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 17:27
 
HAICO485 schreef:
pieter,

gezien je vijandige reakties elke keer tegen mij zou ik je aanraden om tot inkeer te komen



ik heb geen hekel aan jou, ik ken je geeneens, alleen aan diverse uitspraken die jij op forum en in chat doet, laten mij reageren zoals ik doe.
domweg stellingen deponeren zoals jij vaak doet zonder verdere onderbouwing, zijn geen aanwinst voor dit forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 20:49
 
HAICO485 schreef:
pieter,

gezien je vijandige reakties elke keer tegen mij zou ik je aanraden om tot inkeer te komen

geldt dit ook voor mij ?? vijandig reageer ik dan wel niet, stel wel vragen.

wederom lees ik over wederom geboren worden op t forum vandaag
Ik...wed er om....dat ik wederom een vraag krijg of ik wederom geboren ben. Laten .... we de rommel van wederom zo'n vraag over wederom geboren zijn maar wederom gewoon negeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 20:50
 
... sorry dubbel berichtje

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op woensdag 29 september 2010, 21:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 21:02
 
JONATHAN890 schreef:
geldt dit ook voor mij ?? vijandig reageer ik dan wel niet, stel wel vragen.

wederom lees ik over wederom geboren worden op t forum vandaag
Ik...wed er om....dat ik wederom een vraag krijg of ik wederom geboren ben. Laten .... we de rommel van wederom zo'n vraag over wederom geboren zijn maar wederom gewoon negeren.



euh... waarom plaats je dit wederom 2x?? zo ken ik ook aan de 1500 forumbijdrages komen.... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 21:22
 
PIETER649 schreef:
euh... waarom plaats je dit wederom 2x?? zo ken ik ook aan de 1500 forumbijdrages komen.... Boze smiley

sorry....per ongeluk 2x
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 21:25
 
JONATHAN890 schreef:
sorry....per ongeluk 2x

en das 1515 Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 22:56
 
PIETER649 schreef:
en das 1515 Clown smiley

ga nou niet lopen tellen....

bekommer je om het in en uit ademen, zorg dat je incassering vermogen op een heel hoog pijl ligt, eet een paar geduld koekies, want die heb je straks echt nodig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 23:23
 
FRANKT627 schreef:
Hoi Marijan, ik vecht de verklaring van het woord afgod niet aan. Ik kan ook wel respecteren wat jouw mening is.

Ik was niet duidelijk in mijn reactie op het forum zie ik nu. Bij mij is het eigenlijk te doen om de ondertoon en natuurlijk om de titel van deze topic: "boedha is één van de fabricaties van satan".
Dan waren er ook nog enkele uitlatingen die ik via de mail kreeg van de bedenker van deze topic die me ertoe hebben aangezet om even te reageren. Smiley met dichtgeplakte mond

Frank

Is duidelijk hoor, Frank. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NAOMI695





Berichten: 56

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 22:32
 
Alles wat niet van God is, is van satan.
zwart / wit ? Jazeker. Of beter gezegd: duisternis / Licht.
En satan is sneaky. Hij immiteert. Ook het christelijk geloof. Daarom lijkt het zoveel op het christelijk geloof. Maar dan net even anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 22:14
 
HAICO485 schreef:
God gaf op de Stenen Tafel aan dat je geen afgoden moet aanbidden.

dus geen boedha beeldjes in huis en geen energie verspillen aan boedhistische denkbeelden.

weg ermee.

Aanbidt alleen God en gèèn afgoden;

Het gaat er mijns inziens hier niet om of je een beeld of wat dan ook in huis. hebt ( ik houd nl. best van schilderijen en ook van beeldjes ), als wel of je op iets/iemand anders je hart zet, meer dan op God.

Het gebod om gelukkig te leven is dat je God liefhebt boven alles.
God wil dat we ons hart op Hem zetten, Hem boven alles en als belangrijkste persoon in ons leven aanbidden en niet iets/iemand anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 09:06
 
MARIAN519 schreef:
Aanbidt alleen God en gèèn afgoden;

Het gaat er mijns inziens hier niet om of je een beeld of wat dan ook in huis. hebt ( ik houd nl. best van schilderijen en ook van beeldjes ), als wel of je op iets/iemand anders je hart zet, meer dan op God.

Het gebod om gelukkig te leven is dat je God liefhebt boven alles.
God wil dat we ons hart op Hem zetten, Hem boven alles en als belangrijkste persoon in ons leven aanbidden en niet iets/iemand anders.

Dat denk ik ook. Maar wat is aanbidden? Je kunt behalve personen ook zaken aanbidden.

Persoonlijk denk ik dat aanbidden te maken heeft met dienen, op een voetstuk plaatsen en je kracht en motivatie ontlenen aan je voorwerp van aanbidding.
Kenmerkend voor een afgod is ook dat deze je normen en waarden in het leven beïnvloedt. Als geld je afgod is zul je andere keuzes in het leven maken dan wanneer bijv. voetbal je alles is. Of je partner. De God of goden die je kiest bepalen hoe je leeft. Daarom is het zo belangrijk dat je de juiste God hebt!

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890





Berichten: 1599

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 09:26
 
ZINGA672 schreef:
Dat denk ik ook. Maar wat is aanbidden? Je kunt behalve personen ook zaken aanbidden.

Persoonlijk denk ik dat aanbidden te maken heeft met dienen, op een voetstuk plaatsen en je kracht en motivatie ontlenen aan je voorwerp van aanbidding.
Kenmerkend voor een afgod is ook dat deze je normen en waarden in het leven beïnvloedt. Als geld je afgod is zul je andere keuzes in het leven maken dan wanneer bijv. voetbal je alles is. Of je partner. De God of goden die je kiest bepalen hoe je leeft. Daarom is het zo belangrijk dat je de juiste God hebt!

GrZing!


Precies, niet alleen gesneden en uitgehakte beelden, staan gebrand op het netvlies van mensen die God niet op de 1e plaats hebben staan. De keuzes worden daardoor inderdaad beïnvloed en bepaald.

Heer ik geef U mijn aanbidding
Heer ik geef U al mijn kracht en eer
U alleen wil ik aanbidden
U alleen komt toe mijn dank en eer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 11:35
 
ZINGA672 schreef:
Dat denk ik ook. Maar wat is aanbidden? Je kunt behalve personen ook zaken aanbidden.

Persoonlijk denk ik dat aanbidden te maken heeft met dienen, op een voetstuk plaatsen en je kracht en motivatie ontlenen aan je voorwerp van aanbidding.
Kenmerkend voor een afgod is ook dat deze je normen en waarden in het leven beïnvloedt. Als geld je afgod is zul je andere keuzes in het leven maken dan wanneer bijv. voetbal je alles is. Of je partner. De God of goden die je kiest bepalen hoe je leeft. Daarom is het zo belangrijk dat je de juiste God hebt!

GrZing!

En wat is dan de juiste God? Ook lastig want ik vind dat ik de juiste God heb maar die is waarschijnlijk weer heel anders dan jouw idee van de juiste God......blijft ingewikkeld......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 11:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
En wat is dan de juiste God? Ook lastig want ik vind dat ik de juiste God heb maar die is waarschijnlijk weer heel anders dan jouw idee van de juiste God......blijft ingewikkeld......

En wie de juiste God is?
Wel, wij zijn hier als christenen bij elkaar op een christelijke site.
Ik neem dan aan dat ook jij de drie-enige God; Vader, Zoon en Heilige Geest aanbidt/dient?
Hij openbaart zichzelf in de Bijbel...lastig? valt wel mee toch?
Hij is vol liefde en genade, dit is onze God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 12:24
 
WILLEMIJN232 schreef:
En wat is dan de juiste God? Ook lastig want ik vind dat ik de juiste God heb maar die is waarschijnlijk weer heel anders dan jouw idee van de juiste God......blijft ingewikkeld......

De juiste God??
Ik denk dat jij en Zinga en allen van CM de zelfde God hebben.
De God van Abraham, Izaäk en Jacob. Die zich openbaart in de Bijbel als Vader, Zoon en Helige Geest.
Maar de invulling van hoe mensen Hem dienen is vaak anders. De mensen maken het zelf ingewikkeld. God is gisteren, heden en morgen de zelfde God.


Laatst aangepast door
IMKE917
op zondag 3 oktober 2010, 12:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 12:29
 
MARIAN519 schreef:
En wie de juiste God is?
Wel, wij zijn hier als christenen bij elkaar op een christelijke site.
Ik neem dan aan dat ook jij de drie-enige God; Vader, Zoon en Heilige Geest aanbidt/dient?
Hij openbaart zichzelf in de Bijbel...lastig? valt wel mee toch?
Hij is vol liefde en genade, dit is onze God.

Voor mijzelf is het niet lastig maar als ik hier zo op het forum zo de verschillende manieren van geloven zie en vooral de halstarrigheid van het eigen gelijk ......
Ik geloof zelf niet zo dat bij iedere moeilijkheid of zorg in mijn leven satan op de loer ligt, velen hier geloven dat wel en dat mag maar dat geeft toch tegelijk het grote verschil in geloven weer vind je niet?
Het lijkt soms wel of we in een verschillende God geloven terwijl er voor mij ook maar één God is........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIEN579





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 13:41
 
..

Laatst aangepast door
MARTIEN579
op zondag 3 oktober 2010, 13:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 13:44
 
ik denk dat je ervaringen veel invloed kunnen hebben op je Godsbeeld;
zelf heb ik een vader, die in alle tegenspoed niet veel praatte over God, maar wel op hem vertrouwde.
anderen praatten wel veel óver Hem, maar verwachtten erg weinig ván Hem.
weer anderen zeggen veel over Hem, maar overheersen medemensen onder het mom van zo vreselijk "bekeerd" te zijn.
bij mij is de vrede die mijn vader in moeilijke tijden in God vond, een aanzet geweest Hem te zoeken; ik was er toch wel van onder de indruk!!
wanneer je zelf met God leeft, komen daar je persoonlijke ervaringen met Hem ook nog eens bij; die vormen mede dat beeld, hoe je Hem kent, vanuit je dagelijkse omgang met Hem.
maar; boven alles denk ik, dat je God, de Heere Jezus, mag kennen zoals Hij zich in de bijbel aan ons laat zien; alleen zijn de intepretaties, en de accenten soms zo verscheiden, dat het inderdaad een heel verschil is, met wie je over Hem spreekt........soms zelfs zo verschillend, dat je denkt; ken je Hem wel werkelijk, zoals Hij is.......




.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 3 oktober 2010, 15:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 14:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
Voor mijzelf is het niet lastig maar als ik hier zo op het forum zo de verschillende manieren van geloven zie en vooral de halstarrigheid van het eigen gelijk ......
Ik geloof zelf niet zo dat bij iedere moeilijkheid of zorg in mijn leven satan op de loer ligt, velen hier geloven dat wel en dat mag maar dat geeft toch tegelijk het grote verschil in geloven weer vind je niet?
Het lijkt soms wel of we in een verschillende God geloven terwijl er voor mij ook maar één God is........

Ik geloof dat bij iedere moeilijkheid of zorg in mìjn leven God mij dichter naar Hem toe wil trekken, omdat HIj zegt, Ik neem al jouw zorgen voor mijn rekening, houdt je hart, ogen, verstand, alles wat in je is, maar op mij gericht en ik zal je weg recht maken.
Alles wat ons overkomt zal Hij uiteindelijk ten goede keren, voor sommigen in dit leven op aarde en voor anderen in het leven in eeuwigheid bij Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 14:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
En wat is dan de juiste God? Ook lastig want ik vind dat ik de juiste God heb maar die is waarschijnlijk weer heel anders dan jouw idee van de juiste God......blijft ingewikkeld......

Nou, dat is niet zo ingewikkeld. We kunnen gewoon 'onze' God met elkaar vergelijken. In die mate waarin wij hem kennen dan natuurlijk. Zou je willen vertellen hoe jouw God er dan uitziet?

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMULPOTJE144





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 01:47
 
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Kotsende smiley

Laatst aangepast door
SMULPOTJE144
op dinsdag 5 oktober 2010, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SMULPOTJE144





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 01:48
 
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Kotsende smiley

Laatst aangepast door
SMULPOTJE144
op dinsdag 5 oktober 2010, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2