ChristianMatch
 


Forum

De 'hemel' saai ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:41
 
MAR907 schreef:
tevens als iedereen hetzelfde heeft als ik dan hoef ik ook niet te stelen....

JOSINA022 schreef:
Doe je dat nu wel dan Geschokte, onthutste smiley

goed punt, maar dan nog: zouden mensen uit frustratie niet zelfs dan nog stelen om meer te hebben dan de ander? denk ook aan afgunst?

denk ook aan het gegeven van de zondenval, de overwonnen dood, en de daaruit ontbonden macht van satan (trouwens ook tijdens het 1000jarig rijk, althans effectief dan)
zouden we dan in de hemel geestelijk het zelfde blijven????
.


Laatst aangepast door
BART817
op dinsdag 14 december 2010, 18:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:44
 
SUSANNAH475 schreef:
Voor mij is de hemel de plek waar ik misschien zal zijn als ik sterf en Jezus nog niet is wedergekomen....

Dit is nou typisch hetgeen waar ik niet in geloof en ook nergen in het Woord van God terug kan vinden....

Alsof er een tussen station is....

Mijn vrouw dacht het ook....... ik stap uit dit leven en ben dan in de Hemel en heeft ons zo verlaten....

De gelovige doden worden niet eerder opgewekt dan wanneer de Here Jezus terug komt.....
Zelfs Maria wist het...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:46
 
BART817 schreef:
MAR907 schreef:
tevens als iedereen hetzelfde heeft als ik dan hoef ik ook niet te stelen....



goed punt, maar dan nog: zouden mensen uit frustratie niet zelfs dan nog stelen om meer te hebben dan de ander? denk ook aan afgunst?

denk ook aan het gegeven van de zondenval, de overwonnen dood, en de daaruit ontbonden macht van satan (trouwens ook tijdens het 1000jarig rijk, althans effectief dan)
zouden we dan in de hemel geestelijk het zelfde blijven????
.

In het duizend jarig periode staat ook dat iemand van 100 jaar zal sterfen wanneer deze niet naar Gods wil leeft....
We worden door de satan verleid maar zonder hem maken we ook onze keuze's....
Het is niet zo dat wij onze zonden kunnen afschuiven op de satan....


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 18:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:49
 
SUSANNAH475 schreef:
Voor mij is de hemel de plek waar ik misschien zal zijn als ik sterf en Jezus nog niet is wedergekomen....



MAR907 schreef:
Dit is nou typisch hetgeen waar ik niet in geloof en ook nergen in het Woord van God terug kan vinden....

Alsof er een tussen station is....

Mijn vrouw dacht het ook....... ik stap uit dit leven en ben dan in de Hemel en heeft ons zo verlaten....

De gelovige doden worden niet eerder opgewekt dan wanneer de Here Jezus terug komt.....
Zelfs Maria wist het...


lijkt me dat mar907 hier gelijk heeft, wat susannah475 beschrijft wat mensen ook het vagevuur noemen, en haar reactie was antwoord op wat mij een beschrijving van het 1000jarig rijk lijkt...?
(sorry, lijkt me een beetje veel offtopic allemaal)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:55
 
MAR907 schreef:
In het duizend jarig periode staat ook dat iemand van 100 jaar zal sterfen wanneer deze niet naar Gods wil leeft....

o? er staat dat mensen die in die 1000 jaar zullen sterven gelden als vervloekt

(maar nog steeds offtopic)


Laatst aangepast door
BART817
op dinsdag 14 december 2010, 18:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:05
 
BART817 schreef:
o? er staat dat mensen die in die 1000 jaar zullen sterven gelden als vervloekt

(maar nog steeds offtopic)

Isa 65:20 Van daar zal niet meer wezen een zuigeling van weinig dagen, noch een oud man, die zijn dagen niet zal vervullen; want een jongeling zal sterven, honderd jaren oud zijnde, maar een zondaar, honderd jaren oud zijnde, zal vervloekt worden.
Isa 65:21 En zij zullen huizen bouwen en bewonen, en zij zullen wijngaarden planten, en derzelver vrucht eten.

Nog meer off topic


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 19:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoe zou het nu in de hemel zijn, als we volmaakt zijn? Zijn er nog verschillen tussen ons of worden we een eenheidsworst?
Zie voor het antwoord Genesis 1 en 2. Geen sprake van eenheidsworst dus. Toen nu, dus waarom straks wel?!

CHATULIEM619 schreef:
Is het er altijd fijn, zodat ons leven niet meer bestaat uit hoogtepunten en dieptepunten? De variatie in ons bestaan maakt juist ons leven zo interessant....
Wat is er geweldiger dan 1 groot hoogtepunt?! Want dat is wat ons te wachten staat! 1 Groot hoogtepunt met een variatie aan invullingen, waarin ruimte is voor ieder zijn gaven en talenten. God laat ons dan echt geheel tot ons doel komen: leven voor en met elkaar tot eer van Hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:09
 
Maar wat verstaan we dan precies onder volmaakt? Is dat foutloos? Stel je eens voor dat we allemaal foutloos zijn, waar is dan nog het verschil? Stel je voor dat we alles al weten, waar moeten we het dan nog over hebben? Stel je voor dat er geen pijn meer is, wie heeft dan nog troost nodig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Henk, harmonieus krijg ik echt de kriebels van. Ik krijg het er zelfs benauwd van. Wat voor de een een zaligheid lijkt, is voor de ander benauwend en beknellend....

Toch is harmonie wel de eerste inzet geweest van onze Schepper!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Maar wat verstaan we dan precies onder volmaakt? Is dat foutloos? Stel je eens voor dat we allemaal foutloos zijn, waar is dan nog het verschil? Stel je voor dat we alles al weten, waar moeten we het dan nog over hebben? Stel je voor dat er geen pijn meer is, wie heeft dan nog troost nodig?

Precies Chatt....want dan zouden we geen mens meer zijn....

De weg naar vergeving is voor ons belangrijk....
Vandaar ook de Hemelse Tempel die neer daald op de nieuwe Hemel en aarde, welke een schaduw was in de oude testament.......en nu....


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 19:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:12
 
MAR907 schreef:
Isa 65:20 Van daar zal niet meer wezen een zuigeling van weinig dagen, noch een oud man, die zijn dagen niet zal vervullen; want een jongeling zal sterven, honderd jaren oud zijnde, maar een zondaar, honderd jaren oud zijnde, zal vervloekt worden.
Isa 65:21 En zij zullen huizen bouwen en bewonen, en zij zullen wijngaarden planten, en derzelver vrucht eten.

Nog meer off topic


bedankt voor de info, maar toch ook Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt offtopic idd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:12
 
ALOUS961 schreef:
Vraagje: .........

Waar hebben jullie gelezen dat we alleen maaar in de hemel zijn????? terwijl er ook een nieuwe aarde zal zijn EN een vrije toegang tot de troon...

Inderdaad een belangrijke opmerking Alous. We komen te leven op de nieuwe aarde!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Maar wat verstaan we dan precies onder volmaakt? Is dat foutloos? Stel je eens voor dat we allemaal foutloos zijn, waar is dan nog het verschil? Stel je voor dat we alles al weten, waar moeten we het dan nog over hebben? Stel je voor dat er geen pijn meer is, wie heeft dan nog troost nodig?

jij legt die link, ik denk niet dat volmaakt foutloos is. Gods schepping: Hij zag dat het goed was. als het foutloos was, hadden we ook geen eigen wil, en konden we nooit een echte keuze voor Hem maken... denk maar eens over na!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Maar wat verstaan we dan precies onder volmaakt? Is dat foutloos? Stel je eens voor dat we allemaal foutloos zijn, waar is dan nog het verschil? Stel je voor dat we alles al weten, waar moeten we het dan nog over hebben? Stel je voor dat er geen pijn meer is, wie heeft dan nog troost nodig?

Foutloos betekent niet 100% gelijk, Chatuliem. Als de schepping volmaakt is, betekent dit in mijn ogen dat onze levens geheel een aanvulling op elkanders leven zijn. Als geheel zijn we dan volmaakt en ook ieder als deel van het geheel, precies zoals God het bedoeld heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:20
 
HENK710 schreef:
Inderdaad een belangrijke opmerking Alous. We komen te leven op de nieuwe aarde!

wie zegt dat???

niet iedereen:

Op.20:4 En ik zag tronen, en zij zetten zich daarop, en het oordeel werd hun gegeven; en (ik zag) de zielen van hen, die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het woord van God, en die noch het beest noch zijn beeld hadden aangebeden en die het merkteken niet op hun voorhoofd en op hun hand ontvangen hadden; en zij werden weder levend en heersten als koningen met Christus, duizend jaren lang. 5 De overige doden werden niet weder levend, voordat de duizend jaren voleindigd waren. Dit is de eerste opstanding. 6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft aan de eerste opstanding: over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn en zij zullen met Hem als koningen heersen, [die] duizend jaren.

voor hen wel ja...
de tweede dood heeft over hen geen macht, de eerste dood (= hemel)

lees:

Op.20:

Het laatste oordeel
11 En ik zag een grote witte troon en Hem, die daarop gezeten was, voor wiens aangezicht de aarde en de hemel vluchtten, en geen plaats werd voor hen gevonden. 12 En ik zag de doden, de groten en de kleinen, staande voor de troon, en er werden boeken geopend. En nog een ander boek werd geopend, het (boek) des levens; en de doden werden geoordeeld op grond van hetgeen in de boeken geschreven stond, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren, en de dood en het dodenrijk gaven de doden, die in hen waren, en zij werden geoordeeld, een ieder naar zijn werken. 14 En de dood en het dodenrijk werden in de poel des vuurs geworpen. Dat is de tweede dood: de poel des vuurs. 15 En wanneer iemand niet bevonden werd geschreven te zijn in het boek des levens, werd hij geworpen in de poel des vuurs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:21
 
MAR907 schreef:
Dit is nou typisch hetgeen waar ik niet in geloof en ook nergen in het Woord van God terug kan vinden....

Alsof er een tussen station is....

Mijn vrouw dacht het ook....... ik stap uit dit leven en ben dan in de Hemel en heeft ons zo verlaten....

De gelovige doden worden niet eerder opgewekt dan wanneer de Here Jezus terug komt.....
Zelfs Maria wist het...



en wat werd er ook alweer tegen de moordenaar aan het kruis gezegd....?

hint: de zin begon met HEDEN...

( of is dat woord er bij verzonnen in de statenvertaling'? )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:23
 
ALOUS961 schreef:
Vraagje: .........

Waar hebben jullie gelezen dat we alleen maaar in de hemel zijn????? terwijl er ook een nieuwe aarde zal zijn EN een vrije toegang tot de troon...



HENK710 schreef:
Inderdaad een belangrijke opmerking Alous. We komen te leven op de nieuwe aarde!


verwar niet als afzonderlijk, maar als chronologisch verschil...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:26
 
PIETER649 schreef:
en wat werd er ook alweer tegen de moordenaar aan het kruis gezegd....?

hint: de zin begon met HEDEN...

( of is dat woord er bij verzonnen in de statenvertaling'? )

Luc23:43, tevens zelfde vertaling heden in NBG als ook in de (nieuwe) herziene statenvertaling, denk geen verzinsel, maar dus ook in modern nederlands
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:28
 
PIETER649 schreef:
en wat werd er ook alweer tegen de moordenaar aan het kruis gezegd....?

hint: de zin begon met HEDEN...

( of is dat woord er bij verzonnen in de statenvertaling'? )

Er zijn twee lezingen van die zin:
ik zeg je dat je vandaag met mij in het paradijs zult zijn;
ik zeg je vandaag dat je met mij in het paradijs zult zijn.

Het is maar net welke je het meest passend vindt.
Leve de verschillen in interpretatie Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:30
 
HENK710 schreef:
Er zijn twee lezingen van die zin:
ik zeg je dat je vandaag met mij in het paradijs zult zijn;
ik zeg je vandaag dat je met mij in het paradijs zult zijn.

Het is maar net welke je het meest passend vindt.
Leve de verschillen in interpretatie Knipoog smiley

even alle gekheid op een stokje: oke, hij is daar met Hem dan, vraag of t er saai is?Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(-> ontopic)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:33
 
PIETER649 schreef:
en wat werd er ook alweer tegen de moordenaar aan het kruis gezegd....?

hint: de zin begon met HEDEN...

( of is dat woord er bij verzonnen in de statenvertaling'? )

Je leest een vertaling......
Zoek zelf maar, wat de Here werkelijk gezegd heeft...
"Ik zeg u heden, komma......."


“En hij zeide: Jezus, gedenk mijner, wanneer Gij in uw Koninkrijk komt. En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn.”

Als je schrijft: Voorwaar, Ik zeg u heden, (let op komma) gij zult met Mij in het paradijs zijn, dan geeft dit een andere betekenis dan:

Voorwaar, Ik zeg u, (komma nu op andere plaats) heden zult gij met Mij in het paradijs zijn.
Het verplaatsen van de komma brengt de tekst in overeenstemming met de rest van de Schrift.
Punten, komma’s e.d., de leestekens, zijn later toegevoegd aan de tekst en worden niet in het oorspronkelijke Griekse Nieuwe Testament gevonden.


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 20:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:52
 
MAR907 schreef:
Je leest een vertaling......
Zoek zelf maar, wat de Here werkelijk gezegd heeft...
"Ik zeg u heden, komma......."



het lijkt mij nou ook zooooo heerlijk om alles te weten en altijd gelijk te hebben.... hoe doe jij dat nou? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:52
 
MAR907 schreef:
Je leest een vertaling......
Zoek zelf maar, wat de Here werkelijk gezegd heeft...
"Ik zeg u heden, komma......."

fout,

Luc23:43 (HSV)

En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u, (komma) heden zult gij met Mij in het paradijs zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:53
 
MAR907 schreef:
Je leest een vertaling......
Zoek zelf maar, wat de Here werkelijk gezegd heeft...
"Ik zeg u heden, komma......."

Grapjas! In elke vertaling die ik heb gezien gaat dat toch echt vandaag plaats vinden hoor Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:54
 
PIETER649 schreef:
het lijkt mij nou ook zooooo heerlijk om alles te weten en altijd gelijk te hebben.... hoe doe jij dat nou? Lachende smiley

prijs m ff de hemel in... hij zit er nu toevallig naast, lees zelf maar..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817





Berichten: 274

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:55
 
TESSYBEAR731 schreef:
Grapjas! In elke vertaling die ik heb gezien gaat dat toch echt vandaag plaats vinden hoor Verraste, verbaasde smiley

ook in de nieuwste idd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:02
 
MAR907 schreef:
Punten, komma’s e.d., de leestekens, zijn later toegevoegd aan de tekst en worden niet in het oorspronkelijke Griekse Nieuwe Testament gevonden.

Was jij er bij dan om te bepalen waar Jezus in Zijn uitspraak de kommaplaats bedacht had? Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 14 december 2010, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:09
 
TESSYBEAR731 schreef:
Grapjas! In elke vertaling die ik heb gezien gaat dat toch echt vandaag plaats vinden hoor Verraste, verbaasde smiley

je hebt de catholisme vertalingen gelezen!!!....
Er zijn drie hoofdtakken van vertalingen.....
De satan is geweldig want hij zorgt wel dat er een vertaling overblijft voor ons.....
Hij is tenslote de overste van deze wereld?
De christennen is die hij moet hebben om over te halen, de wereld heeft hij al...

Mij dus niet!!!! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 20:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:16
 
MAR907 schreef:
je hebt de catholisme vertalingen gelezen!!!....
Er zijn drie hoofdtakken van vertalingen.....
De satan is geweldig want hij zorgt wel dat er een vertaling overblijft voor ons.....
Hij is tenslote de overste van deze wereld?
De christennen is die hij moet hebben om over te halen, de wereld heeft hij al...
Mij dus niet!!!! Knipoog smiley
Beste Mar, denk je nu echt dat God niet in staat is over Zijn Woord te waken? Dat Hij zoiets belangrijks aan de duivel overgelaten heeft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Beste Mar, denk je nu echt dat God niet in staat is over Zijn Woord te waken? Dat Hij zoiets belangrijks aan de duivel overgelaten heeft?

Jawel maar het is geen massa, zoals het altijd gedacht wordt.

De bijbel leert er zijn "OVERIGEN" van de massa. Zoals Daniel dacht dat hij de enige was die niet buigde, waar later bleek dat er nog 7 duizend andere waren....welke niet zichtbaar waren......
Dezen waren door God "beschermd"......


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 20:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 2 van 6