ChristianMatch
 


Forum

alcohol
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:44
 
ROBBEDOES873 schreef:
Als we het dan toch over alcohol hebben....
Hoe denken jullie over alcohol en het besturen van bv een auto??
Las net toevallig een stukje weet even niet meer van wie die zei,
Ben meestal de BOB dus maar 2 glazen per avond...
Zelf vind ik als je moet rijden helemaal geen drank, Maar ben erg nieuwsgierig naar jullie mening,

Does...dat stukje had ik geschreven,
ik bedoel wel over de hele avond dan heh.
Dus van 21.00 uur tot in de late uurtjes en dat kan varieren tot 3.00 uur in de nacht met tussendoor liters water. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:48
 
CARIEN982 schreef:
Does...dat stukje had ik geschreven,
ik bedoel wel over de hele avond dan heh.
Dus van 21.00 uur tot in de late uurtjes en dat kan varieren tot 3.00 uur in de nacht met tussendoor liters water. Knipoog smiley
Maar dat ene glaasje geeft wel gedurende een uur of 10 alcohol in je bloed
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 22:49
 
BERT168 schreef:
[WILLEMIJN232]Grappig om het allemaal te lezen.......krijg ook wel eens mailtjes over......ogen zijn de spiegels van de ziel en dat soort dingen....
En nee, ik heb toch helemaal niets te verbergen, ik vind alleen dat ik niet alles hoef te delen met andere cm leden...... Knipoog smiley
Dus Gibby, je kan ook overal wat achter zoeken.

Bert168
die zonnebril heeft ongeveer dezelfde oppervlakte als zo'n zwart balkje voor de ogen,wat je wel eens ziet bij mensen die niet herkend mogen worden....
ik moet bekennen dat willemijn het wel spannend maakt zo,misschien wel een heel goede tactiek van haar?
ik denk dat willemijn gewoon hele mooie ogen heeft,dus als ze die laat zien loopt de site van cm gewoon vast denk ik,zoveel mannen willen haar dan mailen... Clown smiley
nu houdt willemijn de mannen nog een klein beetje rustig ... Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley

gr. B.


Jij begrijpt het

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 10:20
 
HENK710 schreef:
Maar dat ene glaasje geeft wel gedurende een uur of 10 alcohol in je bloed
Knipoog smiley

Doesie.....maak je maar geen zorgen hoor,
ik weet wel wat ik doe ...en ik heb al diverse keren moeten blazen.
Ik heb ook feestjes daar ik alleen maar water drink. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 10:36
 
CARIEN982 schreef:
Doesie.....maak je maar geen zorgen hoor,
ik weet wel wat ik doe ...en ik heb al diverse keren moeten blazen.
Ik heb ook feestjes daar ik alleen maar water drink. Knipoog smiley


Maar dat is juist wat Does bedoelt denk ik..je zit keurig onder het alcoholpromilage hoor..maar is een klein beetje alcohol in het verkeer wel verstandig? Ik mijn geval niet, ik heb geen last van 1 glas maar voel het wel aan mn lichaam. Dus als ik rij drink ik geen druppel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 10:45
 
CARIEN982 schreef:
Does...dat stukje had ik geschreven,
ik bedoel wel over de hele avond dan heh.
Dus van 21.00 uur tot in de late uurtjes en dat kan varieren tot 3.00 uur in de nacht met tussendoor liters water. Knipoog smiley

Dat is idd niet veel Carien. Maar heb je er weleens over nagedacht dat het altijd mogelijk is dat zich een ongeluk voordoet. Als je dan gedronken hebt, hoe weinig dan ook, zou je je dan achteraf toch niet schuldig voelen? Met in je achterhoofd de vraag: "Wat, als ik niet gedronken zou hebben?"

Ik ken je natuurlijk verder niet en ik weet niet hoeveel jij kunt hebben, maar de combinatie van feesten tot 3 uur 's nachts (waar je toch niet helderder van wordt) met alcohol vind ik geen aanrader voor iemand die nog een auto moet besturen.

GrZ!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 12:57
 
ZINGA672 schreef:
de combinatie van feesten tot 3 uur 's nachts (waar je toch niet helderder van wordt) met alcohol vind ik geen aanrader voor iemand die nog een auto moet besturen.

GrZ!

Daar heb je nou juist de bob voor he,je moet er op kunnen vertrouwen dat die je veilig thuis brengt.
Ik heb jarenlang geen druppel gedronken omdat ik op elk moment in de auto moest kunnen stappen.Ik drink nog niet als ik moet rijden en ik vertrouw er op dat mijn eventuele chauffeur dat ook niet doet(ik wil rustig een paar wijntjes(teveel ahum Verlegen lachende smiley ) kunnen drinken als ik op stap ben Knipoog smiley )
Ik begrijp nooit goed waarom een chauffeur met alle geweld die 1 of 2 borreltjes toch wil drinken,dan rijd ik liever zelf.......in het geval van carien is de alcohol echt wel uit haar bloed tegen de tijd dat ze gaat rijden maar je weet nooit zeker op welk moment je in de auto moet stappen,dat is het linke er aan

(jaha ik besef dat ik weer veel braver klink dan ik ben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 15:13
 
ZINGA672 schreef:
Dat is idd niet veel Carien. Maar heb je er weleens over nagedacht dat het altijd mogelijk is dat zich een ongeluk voordoet. Als je dan gedronken hebt, hoe weinig dan ook, zou je je dan achteraf toch niet schuldig voelen? Met in je achterhoofd de vraag: "Wat, als ik niet gedronken zou hebben?"

Ik ken je natuurlijk verder niet en ik weet niet hoeveel jij kunt hebben, maar de combinatie van feesten tot 3 uur 's nachts (waar je toch niet helderder van wordt) met alcohol vind ik geen aanrader voor iemand die nog een auto moet besturen.

GrZ!


Jullie denken toch niet dat ik een alcoholist ben? Smiley die vol vragen zit

Ik kruip echt niet achter het stuur als het niet verantwoord is
weet echt wel wat ik doe..... en wat ik doe is verantwoord....
en anders glaasje op laat je rijden . Lachende smiley met blinkend witte tanden

En ik kan best veel hebben voordat ik er iets van merk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 15:16
 
ZINGA672 schreef:
Dat is idd niet veel Carien. Maar heb je er weleens over nagedacht dat het altijd mogelijk is dat zich een ongeluk voordoet. Als je dan gedronken hebt, hoe weinig dan ook, zou je je dan achteraf toch niet schuldig voelen? Met in je achterhoofd de vraag: "Wat, als ik niet gedronken zou hebben?"

Ik ken je natuurlijk verder niet en ik weet niet hoeveel jij kunt hebben, maar de combinatie van feesten tot 3 uur 's nachts (waar je toch niet helderder van wordt) met alcohol vind ik geen aanrader voor iemand die nog een auto moet besturen.

GrZ!

Met feesten bedoel ik geen house party s of dergelijke hoor,

gewoon een gezellige bruiloft of een schuurfeest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 16:09
 
CARIEN982 schreef:
Jullie denken toch niet dat ik een alcoholist ben? Smiley die vol vragen zit

Ik kruip echt niet achter het stuur als het niet verantwoord is
weet echt wel wat ik doe..... en wat ik doe is verantwoord....
en anders glaasje op laat je rijden . Lachende smiley met blinkend witte tanden

En ik kan best veel hebben voordat ik er iets van merk.

Nee Carien, ik zie je beslist niet als alcoholist hoor. Ik lust zelf ook graag een wijntje of een andere alcoholhoudend iets.

Mijn vraag is alleen; zou het niet verstandiger zijn om als je nog moet rijden, gewoon voor alle zekerheid, helemaal niets te drinken. Dit om de hierboven genoemde redenen. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Gewoon een suggestie; that's all.

GrZing!


Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 19 december 2010, 16:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982





Berichten: 920

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 17:20
 
ZINGA672 schreef:
Nee Carien, ik zie je beslist niet als alcoholist hoor. Ik lust zelf ook graag een wijntje of een andere alcoholhoudend iets.

Mijn vraag is alleen; zou het niet verstandiger zijn om als je nog moet rijden, gewoon voor alle zekerheid, helemaal niets te drinken. Dit om de hierboven genoemde redenen. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Gewoon een suggestie; that's all.


Klokklok.....hik...hik Clown smiley

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 22:05
 
ANNETTE792 schreef:
Maar dat is juist wat Does bedoelt denk ik..je zit keurig onder het alcoholpromilage hoor..maar is een klein beetje alcohol in het verkeer wel verstandig? Ik mijn geval niet, ik heb geen last van 1 glas maar voel het wel aan mn lichaam. Dus als ik rij drink ik geen druppel.

Dat is wat zowel Does als ik inderdaad bedoelen, Annette. Promillage gehaald of niet, eigenlijk kun je gewoon beter zonder gaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:06
 
Laten we nu maar eens wat meer de diepte in gaan. Alcohol is niet verkeerd, de Bijbel is niet tegen alcohol, alleen waar zijn de grenzen?? Een aantal stelt duidelijk dat alcohol en verkeer totaal niet samengaat, en anderen zeggen, een wijntje aan het begin van de avond kan geen kwaad....

Gisteren heb ik aan het begin van de avond een wijntje gehad, heb 's nachts wel gereden (van half vier tot half vijf).

Maar waar is de grens van alcoholisme? Het artikel noemt het alcoholisme, als je in het dagelijkse leven gevolgen ondervindt van het gebruik. Maar eigenlijk vind ik dat een vage grens. Want voordat jezelf het ondervindt, heeft je omgeving het allang door...Dan valt het uiteindelijk niet meer te ontkennen.
Wat ik zelf een beter criterium vind, is dat je elke avond moet drinken. Dat je het niet een avondje kunt overslaan. Dat je het nodig hebt, je goed te voelen en dat je gespannen bent als je er zonder bent. Dat kun je nl. wel goed zelf inschatten.

Mensen in je omgeving hebben sneller door dat je verslaafd bent. Voor jezelf denk je dat je dit wel verborgen kunt houden, maar dat lukt gewoon niet. Als je voortdurend een roes opzoekt om jezelf goed te voelen, merk je, dat je vergeetachtig wordt, je verliest je concentratie en je gaat fouten maken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 23:17
 
even algemeen gesproken:

waar je rekening mee moet houden als je gaat drinken & rijden:

een standaardglas alcohol heeft 1,5 uur nodig om door je lichaam afgebroken te worden. voorbeeld: als je 6 biertjes op hebt, duurt het dus 9 uur voordat het afgebroken is, en is het dus verstandig binnen die 9 uur niet te gaan rijden.

ik heb deze informatie gekregen toen ik in opleiding was voor buschauffeur. en geloof me: de boetes die eraan hangen zijn niet mals, net als de boetes voor het niet houden van de dagelijkse/wekelijkse rust. (ik heb het dan over bedragen die kunnen oplopen tot 400 euro voor elke minuut wekelijkse rust die je gemist hebt, voor zowel chauffeur als werkgever)

wellicht goed om te onthouden en aan te denken voordat je je aansluit aan de nippel van de biertap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GIBBY159





Berichten: 391

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 00:22
 
Vertrokken

Laatst aangepast door
GIBBY159
op dinsdag 1 februari 2011, 14:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOY050





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 december 2010, 22:36
 
Gibby goed van je en zo dapper dat je er voor uitkomt. Ik had het laatst heel benauwd omdat de date dronk. En ik had hem gezegd ik drink niet, maar toch, hij wel. Ik had er geen last van zoals vroeger toen ik net eraf was kroop ik langs de kroegen. Hier in het noorden had ik nog geen vrienden in de kroeg en dat houd ik nog steeds vol. Ik heb mijn leven, net als jij weer op de rails. Maar ik blijf heel scherp, dat ik niet ontspoor. Ik heb nu zoveel te verliezen. Met de date is het niet verder gegaan.

Maar toch drinken is zo gewoon en het is voor mij niet gewoon!!!!!!!
wat een verschillende reakties! Ik veroordeel niemand maar ik vraag gewoon begrip. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 december 2010, 23:52
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 29 mei 2011, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3