ChristianMatch
 


Forum

Hoe open moet je partner naar je zijn ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:00
 
PIETER649 schreef:
is iedere relatie tussen ongelovigen per definitie fout dan???
naar mijn mening heeft al dan niet geloven daar niets mee te maken

Zo zie ik het ook.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:09
 
MARYLIEN613 schreef:
zo zou het moeten zijn Chat,
de realiteit is jammer genoeg ook zo dat liefhebben jezelf kost, dat je je helemaal voor de ander geeft maar dat je later moet constateren dat dit niet wederzijds was!
Toegegeven het was een relatie in de tijd dat ik nog niet naar God kwam.
Maar zelfs niet zo lang geleden tegengekomen met een vriendin! (lees wel gewone vriendin hé, ben niet lesbisch)
Hoe meer liefde, hoe meer pijn...maar als ik weer voor de keuze zou staan, zou ik het zo weer doen..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:14
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 31 mei 2011, 00:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:22
 
MARYLIEN613 schreef:
nu denk ik gewoon als je met je eventuele partner, je relatie bij God gaat en je stelt je vertrouwen op Hem, dat je meer kans hebt om gelukkig te zijn.
Mijn mislukkingen uit het verleden wijt ik aan een leven zonder God.
of ben ik nu naïef?

Ik denk dat een relatie tussen een gelovige en een ongelovige sowieso moeilijk is (hoe kan wie niet gelooft je begrijpen met je geloof?),
inderdaad er zijn ook gelukkige goede relaties tussen ongelovigen,
maar wat mijn leven betreft denk ik er nu zo over.



Ik weet niet of je dat naief moet noemen, ik dacht zelf 10 jaar terug ook zo, maar de ervaring leerde anders.

Mijn ouders zijn volgende maand 40 jaar getrouwd, mn moeder is gelovig en mn vader niet,voor hen geen probleem.
Ik wilde dat zelf absoluut niet, en trouwde op mn 20ste met iemand uit een totaal andere richting. En dat is niet de reden van de scheiding geweest, maar leverde vaak genoeg flinke meningsverschillen op.

Voor mij reden om na mn scheiding te zeggen: nog liever een ongelovig met respect voor mijn geloof dan iemand van een totaal andere richting.
En zo hebben we allemaal een reden waarom wel of niet denk ik.

Ik hoop enkel niet dat je denkt dat je in een leven met nooit mislukkingen mee zal maken. Want we blijven mensen en zullen nooit perfect worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:36
 
ik denk dat je als partners totaal transparant zouden moeten zijn
en dat je verkeringstijd daar een groeiproces van is
als je niet transparant durft te zijn bij je partner heb je dus angst en ga je dingen verbergen, dan heb je mijns inziens geen vertrouwen maar wantrouw en dat maakt een huwelijk cq relatie vroeg of laat kappot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:42
 
GRACE585 schreef:
ik denk dat je als partners totaal transparant zouden moeten zijn
en dat je verkeringstijd daar een groeiproces van is
als je niet transparant durft te zijn bij je partner heb je dus angst en ga je dingen verbergen, dan heb je mijns inziens geen vertrouwen maar wantrouw en dat maakt een huwelijk cq relatie vroeg of laat kappot.

idd. Grace, denk dat blijven communiceren en eerlijk zijn van cruciaal belang is in een relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:17
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 31 mei 2011, 00:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:17
 
MARYLIEN613 schreef:

Mijn vader is ENORM gelovig (ik vind het zelfs soms tè), mijn moeder veel minder, hun relatie? 60 jaar gehuwd ondertussen, maar als dat mijn relatie moet zijn dan blijf ik liever alleen!
Ergens zien ze elkander wel graag, maar...............ja liever zij dan ik op die manier.



Ik had er inderdaad beter gelukkig getrouwd bij moeten zetten Knipoog smiley
Mijn opa en oma (beiden zwaar gelovig, net als jij vond ik het te) mochten een week voor het overlijden van mijn opa hun 65 jarig huwelijk vieren.
Maar in zo'n huwelijk zou ik het nog geen jaar volhouden geloof ik...
In nederland heb je de tvserie Schone schijn (keeping up apperances is de officiele titel), we hebben mn oma de bijnaam Hyacint gegeven, naar de hoofdpersoon uit die serie....t is echt precies mn oma.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoe meer liefde, hoe meer pijn...maar als ik weer voor de keuze zou staan, zou ik het zo weer doen..

Ergens denk ik dan dat er iets niet klopt als ik liefde en pijn in 1 zin zie staan...
Leg eens uit Chat, als je wilt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:21
 
SUSANNAH475 schreef:
Ergens denk ik dan dat er iets niet klopt als ik liefde en pijn in 1 zin zie staan...
Leg eens uit Chat, als je wilt...

Ik vermoed dat Chat bedoelt dat liefde offers vraagt...en dat zou je ook pijn kunnen noemen, want ja, sommige offers doen echt pijn, zeker als ze uit liefde gebracht worden, want dan raakt het je tot het diepst van je hart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:39
 
SUSANNAH475 schreef:
Ergens denk ik dan dat er iets niet klopt als ik liefde en pijn in 1 zin zie staan...
Leg eens uit Chat, als je wilt...
Vaak heb ik gemerkt dat liefde en pijn hand in hand samengaan. Soms is liefde alleen maar pijn....heb er ff niks meer aan toe te voegen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 17 januari 2011, 21:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:43
 
Omwille van de vervuiling van iemand toch maar even de laatste inhoudelijke reacties op een rij om weer on-topic verder te kunnen
SUSANNAH475 schreef:
Ergens denk ik dan dat er iets niet klopt als ik liefde en pijn in 1 zin zie staan...
Leg eens uit Chat, als je wilt...

HENK710 schreef:
Ik vermoed dat Chat bedoelt dat liefde offers vraagt...en dat zou je ook pijn kunnen noemen, want ja, sommige offers doen echt pijn, zeker als ze uit liefde gebracht worden, want dan raakt het je tot het diepst van je hart.

CHATULIEM619 schreef:
Vaak heb ik gemerkt dat liefde en pijn hand in hand samengaan. Soms is liefde alleen maar pijn....heb er ff niks meer aan toe te voegen.


Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 17 januari 2011, 21:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Vaak heb ik gemerkt dat liefde en pijn hand in hand samengaan....verder heb ik er ff niks aan toe te voegen.

Dat is ook hetgeen dat ik ervaar....
Liefde hoort gebonden te zijn, wanneer het verbreekt, zet het zich om in pijn....
De kracht van de liefde is ook de kracht van de pijn van binnen.... Geschokte, onthutste smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 17 januari 2011, 21:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:59
 
MAR907 schreef:
Sus, stelt heel duidelijk een wedervraag aan chat (in een openbare forum) en niet aan jou....
Jij bent diegene die antwoord geeft voor een ander om er een richting aan te geven...
Ik herken dat heel goed ....

Ga niet formeel worden, dat kan ik ook.

Ik geef gewoon reactie omdat het op een openbaar forum gevraagd wordt. En nee, ik geef geen antwoord voor een ander. Ik geef een gedachtengang mijnerzijds aan, waarbij ik aangeef hoe ik de woorden van Chatuliem benader. Niets meer en niets minder. Nergens geef ik richting. Ik geef enkel een mogelijke benadering van de woorden weer, zoals jij dat uiteindelijk ook doet.

Ga je gang. Ik weet dat ik niets miszeg in deze...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:01
 
Omwille van de vervuiling nog een keer de laatste inhoudelijke reacties op een rij om weer on-topic verder te kunnen

SUSANNAH475 schreef:
Ergens denk ik dan dat er iets niet klopt als ik liefde en pijn in 1 zin zie staan...
Leg eens uit Chat, als je wilt...

HENK710 schreef:
Ik vermoed dat Chat bedoelt dat liefde offers vraagt...en dat zou je ook pijn kunnen noemen, want ja, sommige offers doen echt pijn, zeker als ze uit liefde gebracht worden, want dan raakt het je tot het diepst van je hart.

CHATULIEM619 schreef:
Vaak heb ik gemerkt dat liefde en pijn hand in hand samengaan. Soms is liefde alleen maar pijn....heb er ff niks meer aan toe te voegen.
MAR907 schreef:
Dat is ook hetgeen dat ik ervaar....
Liefde hoort gebonden te zijn, wanneer het verbreekt, zet het zich om in pijn....
De kracht van de liefde is ook de kracht van de pijn van binnen.... Geschokte, onthutste smiley

En nu hopelijk verder inhoudelijk....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:05
 
HENK710 schreef:

en ja ik ben toch maar op zoek gegaan naar een aangifteformulier, want je valt wel erg in herhaling met je aanvallen op de persoon

Hier is voor mij niet het laatste woord over gesproken Henk.

Dit gaat achter de schermen verder voor jou....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:05
 
MAR907 schreef:
Hier is voor mij niet het laatste woord over gesproken Henk.

Dit gaat achter de schermen verder voor jou....


Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:08
 
We blijven het proberen weer op inhoud te krijgen...

SUSANNAH475 schreef:
Ergens denk ik dan dat er iets niet klopt als ik liefde en pijn in 1 zin zie staan...
Leg eens uit Chat, als je wilt...

HENK710 schreef:
Ik vermoed dat Chat bedoelt dat liefde offers vraagt...en dat zou je ook pijn kunnen noemen, want ja, sommige offers doen echt pijn, zeker als ze uit liefde gebracht worden, want dan raakt het je tot het diepst van je hart.

CHATULIEM619 schreef:
Vaak heb ik gemerkt dat liefde en pijn hand in hand samengaan. Soms is liefde alleen maar pijn....heb er ff niks meer aan toe te voegen.
MAR907 schreef:
Dat is ook hetgeen dat ik ervaar....
Liefde hoort gebonden te zijn, wanneer het verbreekt, zet het zich om in pijn....
De kracht van de liefde is ook de kracht van de pijn van binnen.... Geschokte, onthutste smiley

En nu hopelijk verder inhoudelijk....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:13
 
Soms kan liefde pijn doen doordat je ziet dat de gene waar je van houdt pijn heeft en je kan die pijn niet wegnemen of verlichten...
Dit kan lichamelijke maar ook geestelijke pijn zijn,
EN ja dan doet liefde pijn,
Of als je liefde ontvangt maar er niet mee om weet te gaan, je niet weet wat je er mee aan moet... ookal hou je nog zoveel van hem of haar...
ook dan kan liefde pijn doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Vaak heb ik gemerkt dat liefde en pijn hand in hand samengaan. Soms is liefde alleen maar pijn....heb er ff niks meer aan toe te voegen.

Ik snap denk ik wel wat jij bedoelt Chat, maar denk je dat het op die manier de bedoeling was ?

Als ik bijv. naar mezelf kijk denk ik soms ook, ik gaf zoveel maar wat kreeg ik terug ? In mijn beleving denk ik dan dat het op die manier niet zo bedoeld was te zijn... liefde voor een ander is ook liefde voor jezelf en dat bedoel ik in die zin dat als je jezelf niet liefhebt een ander niet kan liefhebben... je moet ook eerst weten denk ik wat jij waard bent...
Achteraf denk ik bijv. ook wel eens... die persoon was mij niet waard omdat hij niet inzag en de moeite niet deed om te zien wie ik was...
Dat hielp mij bij het verwerkingsproces erna.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:35
 
SUSANNAH475 schreef:
Ja. daar heb je wel een punt Chat, zoals de titel hier aangeeft gaat het hier om je partner, ik doelde misschien meer op de tijd daarvoor, de tijd dat je elkaar net begint te leren kennen, dat lijkt me wat voorzichtiger omdat je relatie nog zo pril is.

Met voorzichtig is niks mis mee..... een vrouw is teder geschapen en mag teder en kwetsbaar zijn. Het is voor de mannen weggelegd strijdbaar te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:37
 
VISSER278 schreef:
Het zijn de kléine dingen die het doen.....

Zeker de kleine dingen is oog voor elkaar hebben....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:39
 
ZIVAATJE913 schreef:
2maanden gelden ben ik Bij Cm weggegaaan om dat ik stapelverliefd op iemand geworden ben. En nog steeds ben, deze man noem ik nu mijn 'partner"
Ja en natuurlijk vinden wij beiden dat we openheid naar elkaar heel belangerijk is.
En ja we willen elkaar helemaal vertrouwen. Maar zoiets moet ook groeien. Zeker gezien de deuken die we beiden hebben opgelopen in het verleden.
Denk dat voor de meesten hier wel zo geld

Hoi Zivaatje, wat is helemaal vertrouwen ? Er bestaat ook zoiets van een goede basis hebben waarin genoeg vertrouwen is en waar je aan kunt werken .....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:41
 
LEONARD480 schreef:
Misschien een idee voor de heide .... spelletje kunstgebidden
Ooit was er een aflevering van Stiefbeen en Zoon met een handkar vol met kunstgebidden .....is gewoon handel ...staat ergens op Youtube

Leonard

ik wist niet dat jij ze al aan het sparen bent , hahahaha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOS689





Berichten: 95

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:43
 
CHATULIEM619 schreef:
Hoe meer liefde, hoe meer pijn...maar als ik weer voor de keuze zou staan, zou ik het zo weer doen..

Ik wist niet dat jij liefde aan pijn verbindt. Het kan namelijk ook zonder pijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:16
 
JOS689 schreef:
Ik wist niet dat jij liefde aan pijn verbindt. Het kan namelijk ook zonder pijn.

Ik denk dat het maar net is wat je onder die pijn verstaat. Zoals al aangegeven, liefde vraagt soms offers. En offers kunnen pijn veroorzaken. Maar ook zou je kunnen kijken naar de pijn van het niet weten hoe met bepaalde dingen om te gaan in de liefde, zoals anderen al hebben verwoord.


Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 17 januari 2011, 23:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 08:40
 
JOS689 schreef:
Ik wist niet dat jij liefde aan pijn verbindt. Het kan namelijk ook zonder pijn.
Heb je dan ook echt liefgehad vraag ik me af. Het is niet alleen een gevoel, maar een bewuste keuze voor de ander. En dat betekent ook lijden als zij lijdt, naast haar staan als ze het moeiijk heeft. Voor haar staan als ze bedreigd wordt, om haar heen staan als ze er niet meer tegen kan. Voor haar bidden, voor haar strijden, samen met haar genieten en samen met haar je vreugde delen. En als je liefhebt, is dat vanzelfsprekend voor je, kost het je geen enkele moeite, zou je niet anders willen.
Liefhebben is dienen, niet gediend worden. Liefhebben is overgave, niet heersen, maar dienen. Liefhebben is vrijen om haar lief te hebben niet om een prestatie te leveren...
Vrouwen verlangen naar een man, die bereid is zijn leven voor haar over te geven. Haar gedrag te accepteren als ze het moeilijk heeft, om kunnen gaan met haar onbegrijpelijke gedrag en haar toch lief te hebben. Als je nooit pijn hebt ervaren in liefde, heb je niet echt liefgehad...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 18 januari 2011, 08:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 08:51
 
LEONARD480 schreef:
Misschien een idee voor de heide .... spelletje kunstgebidden
Ooit was er een aflevering van Stiefbeen en Zoon met een handkar vol met kunstgebidden .....is gewoon handel ...staat ergens op Youtube

Leonard




leonard, even offtopic over je bericht; ik weet niet wat je van plan bent allemaal mee te nemen naar de picknick; maar het is de bedoeling dat je een kleedje meeneemt, iets te eten, te drinken, en een gezellig humeur.
verder gaan we gewoon PICKNICKEN.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 09:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Heb je dan ook echt liefgehad vraag ik me af. Het is niet alleen een gevoel, maar een bewuste keuze voor de ander. En dat betekent ook lijden als zij lijdt, naast haar staan als ze het moeiijk heeft. Voor haar staan als ze bedreigd wordt, om haar heen staan als ze er niet meer tegen kan. Voor haar bidden, voor haar strijden, samen met haar genieten en samen met haar je vreugde delen. En als je liefhebt, is dat vanzelfsprekend voor je, kost het je geen enkele moeite, zou je niet anders willen.
Liefhebben is dienen, niet gediend worden. Liefhebben is overgave, niet heersen, maar dienen. Liefhebben is vrijen om haar lief te hebben niet om een prestatie te leveren...
Vrouwen verlangen naar een man, die bereid is zijn leven voor haar over te geven. Haar gedrag te accepteren als ze het moeilijk heeft, om kunnen gaan met haar onbegrijpelijke gedrag en haar toch lief te hebben. Als je nooit pijn hebt ervaren in liefde, heb je niet echt liefgehad...

Mooi verwoord, Chat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 09:27
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op woensdag 1 juni 2011, 09:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4