ChristianMatch
 


Forum

kan je een relatie met een meisje van 19 als jezelf 30 bent
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 16:51
 
FRANKT627 schreef:
ja, ik weet het Dini maar W-tje wilt niet met trouwen maar ja ze is ook niet oud hoor... Knipoog smiley

Ga eens vrijwilligerswerk doen in het verzorgingshuis Clown smiley
Of ga geiten fokken..............8 vrouwen Frank, dat is een en al
gekwebbel om je heen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 18:59
 
FRANKT627 schreef:
ja, ik weet het Dini maar W-tje wilt niet met trouwen maar ja ze is ook niet oud hoor... Knipoog smiley


Ik heb even wat gemist geloof ik.... Verraste, verbaasde smiley
En ging dit topic niet over mannen met jongere vrouwen???? Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 15 mei 2011, 19:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 19:12
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb even wat gemist geloof ik.... Verraste, verbaasde smiley
En ging dit topic niet over mannen met jongere vrouwen???? Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley

Leeftijd maakt toch geen verschil Willemijn?
Het is super modern om een jonge minnaar te hebben
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 19:35
 
DINI968 schreef:
Leeftijd maakt toch geen verschil Willemijn?
Het is super modern om een jonge minnaar te hebben
Engeltje smiley

Nou? Minnaar???? Jong? Je denkt wel wat van me Dini......... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 19:55
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nou? Minnaar???? Jong? Je denkt wel wat van me Dini......... Verraste, verbaasde smiley

Het gaat om het algemene he?
Waarom zou een man wel een veel jongere vrouw mogen en andersom niet.
Liefde gaat toch niet alleen om leeftijd????????????
Iets over ouwe bokken of oude fietsen....
maar een minnaar zou mij ook te vermoeiend zijn hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 22:21
 
DINI968 schreef:
Het gaat om het algemene he?
Waarom zou een man wel een veel jongere vrouw mogen en andersom niet.
Liefde gaat toch niet alleen om leeftijd????????????
Iets over ouwe bokken of oude fietsen....
maar een minnaar zou mij ook te vermoeiend zijn hoor.



Oooooooooooo...je bedoelt op een ouwe fiets moet je het leren?
Sja, maar een nieuwe rijdt meestal wel beter. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 22:40
 
VISSER278 schreef:
Oooooooooooo...je bedoelt op een ouwe fiets moet je het leren?
Sja, maar een nieuwe rijdt meestal wel beter. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Fietsen met trapondersteuning rijden nog beter..............
en groene blaadjes zijn meestal toch erg lekker, dus het is maar vanaf wiens kant je het bekijkt Visser.
Maar of je erg gelukkig zult worden om alleen maar vanwege iemands bankrekening een relatie te beginnen lijkt mij niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 22:43
 
Ik vermoed dat Judith weer moet ingrijpen... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 22:45
 
DINI968 schreef:
Fietsen met trapondersteuning rijden nog beter..............
en groene blaadjes zijn meestal toch erg lekker, dus het is maar vanaf wiens kant je het bekijkt Visser.
Maar of je erg gelukkig zult worden om alleen maar vanwege iemands bankrekening een relatie te beginnen lijkt mij niet.

En zeker als je de helling af gaat.
Maar een vraagje. Ze zeggen wel eens : De liefde van de man gaat door de maag , maar hoe zit dat nou bij de vrouwen?

Visser, die gelukkig bijna alles wel lust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 22:45
 
FRANKT627 schreef:
Ik vermoed dat Judith weer moet ingrijpen... Knipoog smiley

Waarom??????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 22:50
 
VISSER278 schreef:
En zeker als je de helling af gaat.
Maar een vraagje. Ze zeggen wel eens : De liefde van de man gaat door de maag , maar hoe zit dat nou bij de vrouwen?

Visser, die gelukkig bijna alles wel lust.

Vrouwen willen meestal afslanken Visser

Boze smiley maar ach nadat het in de maag is geweest komt het er toch op dezelfde wijze uit, geweldige creatie die God ons geschonken heeft............
en neem nog maar een bolus........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 15 mei 2011, 22:59
 
VISSER278 schreef:
Waarom??????????


jullie chatten slow... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:42
 
FRANKT627 schreef:
jullie chatten slow... Gefrustreerde smiley

Jullie hebben het gehoord, bedankt Frank Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:47
 
VISSER278 schreef:
He sus, nooit geweten dat je ook uit belgië kwam.
Frank, ik denk dat hij Knipoog smiley betaalt met kamelen.

haha plaaggeestje, ik doelde op Frank... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
enne... de Deurne waar ik geboren ben ligt toch echt in Nederland Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 15:05
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Jullie hebben het gehoord, bedankt Frank Knipoog smiley

sorry, mijn reactie was weer offtopic zeker... Engeltje smiley
Nou ja, dan maar weer ontopic, of een relatie met een meisje van 19 kan als je zelf 30 bent... ?
Da's een lastige vind ik. Aan de ene kant denk ik dat als een meisje 3 jaar jonger is (dus 16 is) absoluut niet met een man van 27 moet gaan beginnen...
Theoretisch kun je zeggen dat dit wel kan als het meisje inmiddels 19 is, maar liefde is niet theoretisch uit te leggen en wat als ze nu goed bij elkaar passen en elkaar goed aanvullen ?

Ik denk wel dat het wat makkelijker ligt als je bijv. in de 40 bent, dan wordt het verschil in leeftijd wat minder...
Het zal er ook aan liggen hoe iemand zich voelt... het ene meisje is met 19 jaar al erg rijp voor haar leeftijd, de ander is eerder nog een meisje dan een vrouw.
Belangrijk is denk ik wel dat je je dan wel realiseert dat het leeftijdsverschil (van bijv. 11 jaar) er ook zal zijn als je (wat) ouder bent...

Verstandelijk denk je (denk ik) eerder aan iemand rond dezelfde leeftijd, maar liefde is ook (en misschien wel met name) een hartszaak, een gevoel, als je je maar niet teveel laat leiden door het gevoel en later denkt... wat heb ik gedaan...??
Een meisje van 16 zal dat misschien nog niet kunnen overzien, ik vind daarom dat beiden in elk geval volwassen moeten zijn om die beslissing zelf te kunnen en mogen maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERNSTJAN522





Berichten: 41

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 11:13
 
SUSANNAH475 schreef:
sorry, mijn reactie was weer offtopic zeker... Engeltje smiley
Nou ja, dan maar weer ontopic, of een relatie met een meisje van 19 kan als je zelf 30 bent... ?
Da's een lastige vind ik. Aan de ene kant denk ik dat als een meisje 3 jaar jonger is (dus 16 is) absoluut niet met een man van 27 moet gaan beginnen...
Theoretisch kun je zeggen dat dit wel kan als het meisje inmiddels 19 is, maar liefde is niet theoretisch uit te leggen en wat als ze nu goed bij elkaar passen en elkaar goed aanvullen ?

Ik denk wel dat het wat makkelijker ligt als je bijv. in de 40 bent, dan wordt het verschil in leeftijd wat minder...
Het zal er ook aan liggen hoe iemand zich voelt... het ene meisje is met 19 jaar al erg rijp voor haar leeftijd, de ander is eerder nog een meisje dan een vrouw.
Belangrijk is denk ik wel dat je je dan wel realiseert dat het leeftijdsverschil (van bijv. 11 jaar) er ook zal zijn als je (wat) ouder bent...

Verstandelijk denk je (denk ik) eerder aan iemand rond dezelfde leeftijd, maar liefde is ook (en misschien wel met name) een hartszaak, een gevoel, als je je maar niet teveel laat leiden door het gevoel en later denkt... wat heb ik gedaan...??
Een meisje van 16 zal dat misschien nog niet kunnen overzien, ik vind daarom dat beiden in elk geval volwassen moeten zijn om die beslissing zelf te kunnen en mogen maken.

Je hebt gelijk meid, vooral met mensen onder de 20, maar ik ken heel wat echtparen met een 10-15 jaar leeftijdsverschil tussen de man en de vrouw en die zijn bijna allemaal nog steeds gelukkig getrouwd of samenwonend met elkaar. Een tweetal echtparen kenden elkaar waarbij de ene partner toch al 15 jaar of nog jonger was en die zijn, 25 jaar later nog steeds heel gelukkig getrouwd.

Het ligt er echt aan of de "klik" er is en of men geestelijk en verstandelijk gelijk staat. Dan kan de vriendschaps- / liefdesrelatie alleen maar sterker worden, vooral als men elkaar voldoende vrij laat om te ontdekken wat men voor de ander voelt.

Door onze jonge gemeente heb ik de laatste jaren veel vriendschappen opgebouwd met de jongeren tussen de 20 en 35 jaar (tussen de 40 en 50 zijn er maar 6, denk ik) en die zijn mij zeer dierbaar.
Of daar iemand voor mij bij zou zitten? Dat laat ik aan God over. Vriendschap is een heel groot goed.
Dat is ook waarom ik bij CM gekomen ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIJN290





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 21:50
 
Ja ik denk dat de stelling mogelijk is,zou je heel snel zeggen....
Het is ook niet onmogelijk maar de kans van slagen is zeer gering.
Het gaat hiervoor allemaal over levensfases dat is met een beetje goede wil ook wel te overbruggen. Vooral de oudere persoon in kwestie moet daarin ff wat gas terug nemen en zijn doelen even naar beneden bij stellen.

Het probleem zit meer in de bagage die je mee neem kan dat meisje dat handelen! Het valt niet mee om daar mee om te gaan.

En dan het volgende probleem de familie van het meisje en de rest van vrienden en vage kennissen. Iedereen heeft daar ineens een mening over,dat het niet normaal is enz.....noem alle dingen maar op.
Dat zijn moeilijke dingen om mee om te gaan zeker als dat constant ter sprake komt.
De liefde tussen de personen word al heel snel vergeten......waar is hier in het christelijke gedachte goed gebleven.

Ik heb het dus ook hier over mijn eigen ervaringen......
Daarom zeg ik ook dat niet onmogelijk is maar er zijn wel heel wat punten om goed over na te denken voor je er aan begin...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBERT614





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 15:48
 
Dag allemaal,

Met aandacht las ik deze topic die CM-ers al 5 maanden bezighoudt. Ik denk dat de meeste visies wel gegeven zijn. Het hangt vooral af van de personen in kwestie, maar ook van de factoren eromheen.

In de tijd dat deze topic bestaat heb ik zelf een relatie beëindigd met een vrouw die ruim 16 jaar jonger is dan ik. Het begon (ik was 38, zij 22)allemaal erg leuk en met die vooroordelen wisten we wel om te gaan. Uiteindelijk kostte deze relatie me te veel energie. Er waren steeds vaker momenten die ik ervoer als vader van een 3e kind ipv als een vader met een relatie en 2 kinderen. De verschillen in levensfase en persoonlijke ontwikkeling werden maar groter. Ook andere factoren - ik werd bijvoorbeeld niet geaccepteerd door haar moeder - speelden een rol. Tegen de voortdurende negatieve invloeden was m'n relatie (of ik) dus niet bestand.

Inderdaad moet de oudere van het stel zich wat aanpassen en moet hij geduld betrachten om zo'n relatie kans van slagen te geven. Maar daar zitten ook grenzen aan.

Okay, dit is een voorbeeld met slechte afloop. Maar ik stel niet dat het onmogelijk was geweest. Het leeftijdsverschil tussen 30 en 19 is weliswaar kleiner dan 16 jaar, maar ook niet onmogelijk. Mijn gevoel is dat iemand van 19 jaar (die er nog op uit wil, misschien wat wispelturig is) wel erg jong is om een vaste relatie aan te gaan met iemand van 30 (die zich wil settelen en gezinnetje wil stichten). Maar weer geldt dat dat afhankelijk is van de personen in kwestie.

Succes aan een ieder die hiermee wordtelt!

Groet,
Robert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 16:03
 
ROBERT614 schreef:
Dag allemaal,

Met aandacht las ik deze topic die CM-ers al 5 maanden bezighoudt. Ik denk dat de meeste visies wel gegeven zijn. Het hangt vooral af van de personen in kwestie, maar ook van de factoren eromheen.

In de tijd dat deze topic bestaat heb ik zelf een relatie beëindigd met een vrouw die ruim 16 jaar jonger is dan ik. Het begon (ik was 38, zij 22)allemaal erg leuk en met die vooroordelen wisten we wel om te gaan. Uiteindelijk kostte deze relatie me te veel energie. Er waren steeds vaker momenten die ik ervoer als vader van een 3e kind ipv als een vader met een relatie en 2 kinderen. De verschillen in levensfase en persoonlijke ontwikkeling werden maar groter. Ook andere factoren - ik werd bijvoorbeeld niet geaccepteerd door haar moeder - speelden een rol. Tegen de voortdurende negatieve invloeden was m'n relatie (of ik) dus niet bestand.

Inderdaad moet de oudere van het stel zich wat aanpassen en moet hij geduld betrachten om zo'n relatie kans van slagen te geven. Maar daar zitten ook grenzen aan.

Okay, dit is een voorbeeld met slechte afloop. Maar ik stel niet dat het onmogelijk was geweest. Het leeftijdsverschil tussen 30 en 19 is weliswaar kleiner dan 16 jaar, maar ook niet onmogelijk. Mijn gevoel is dat iemand van 19 jaar (die er nog op uit wil, misschien wat wispelturig is) wel erg jong is om een vaste relatie aan te gaan met iemand van 30 (die zich wil settelen en gezinnetje wil stichten). Maar weer geldt dat dat afhankelijk is van de personen in kwestie.

Succes aan een ieder die hiermee wordtelt!

Groet,
Robert


Ik denk dat die levensfase die jij noemt een stuk belangrijker is dan de leeftijd.

Ik ben zelf getrouwd met een man die 13 jaar ouder dan ik. maar qua levensfase komen we aardig overeen. Ik ben jong getrouwd, jong kinderen gekregen, jong gescheiden....daardoor zit ik juist vaak met leeftijdsgenoten in een totaal andere levensfase.

Vorig jaar heb ik mn 3e kind gekregen., Ik was tegelijk met 2 oud-klasgenootjes zwanger, die beiden hun eerste kind kregen. Mijn oudste wordt dit weekend alweer 8 jaar.

In de tijd dat ik als vrijgezel op cm zat werd ik regelmatig door mannen van mn eigen leeftijd aangesproken, die op mij als jongetjes overkwamen.
Ook mijn vriendinnen zijn allemaal een paar jaar ouder als ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 juli 2011, 17:29
 
ANNETTE792 schreef:
Ik denk dat die levensfase die jij noemt een stuk belangrijker is dan de leeftijd.

Ben ik volledig met je eens Annette.
Zelf heb ik ook me steeds aangetrokken gevoelt tot vrouwen die ouder waren. Neen, niet omdat ik dat moedergevoel opzocht want dat zou pas onfair en ongezond zijn. Het was inderdaad die bepaalde levensfase die het hem deed. Onlangs heb ik dan weer gemerkt dat ik me heel erg aangetrokken kan voelen tot een jongere vrouw. Wat heerlijk is omdat haar maturiteit (noem het gerust levensfase) en zoveel meer me diep raken. Het is maar hoe beide partners in het leven staan.



Ik ben zelf getrouwd met een man die 13 jaar ouder dan ik. maar qua levensfase komen we aardig overeen. Ik ben jong getrouwd, jong kinderen gekregen, jong gescheiden....daardoor zit ik juist vaak met leeftijdsgenoten in een totaal andere levensfase.

Vorig jaar heb ik mn 3e kind gekregen., Ik was tegelijk met 2 oud-klasgenootjes zwanger, die beiden hun eerste kind kregen. Mijn oudste wordt dit weekend alweer 8 jaar.

In de tijd dat ik als vrijgezel op cm zat werd ik regelmatig door mannen van mn eigen leeftijd aangesproken, die op mij als jongetjes overkwamen.
Ook mijn vriendinnen zijn allemaal een paar jaar ouder als ik.



Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 1 juli 2011, 17:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juli 2011, 23:23
 
Ik zou eigenlijk willen zeggen: een iegelijk gebruike zijn of haar verstand hierin...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3