ChristianMatch
 


Forum

samen wonen en later pas trouwen ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:44
 
MARIAN519 schreef:
Ik zou een grote bocht maken en elkaar heel veel ruimte geven, maar niet in het anders geloven ...voor mij wel een breekpunt.. Knipoog smiley


maar geloof blijft- hoe dan ook- een persoonlijk iets wat je zelf doet en beleeft......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
maar geloof blijft- hoe dan ook- een persoonlijk iets wat je zelf doet en beleeft......

Het gaat mij meer om een persoonlijk, vast geloof in God de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 21:46
 
CROSSROAD317 schreef:
Gelovige met niet gelovige, zou ik zeker niet willen. Je kunt namelijk niet praten over de dingen die voor jou als gelovige je het meest na aan het hart liggen, je stuit uiteindelijk op een muur van onbegrip ..... Of de Heilige Geest moet hem/haar zo aanspreken dat hij/zij tot geloof (behouden) komt. Maar dat is meer uitzondering dan regel.
Twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen, niet als de basis van je geloof hetzelfde is; Jezus Christus kennen als je Verlosser en Zaligmaker. Over de invulling van je geloof, kun je samen, met God (zie hier het drievoudig snoer), het wel eens worden ....

Ben het volledig met je eens Cross!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 21:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is dat niet een beetje kort door de bocht? Het is natuurlijk prettiger maar een relatie met een ongelovige hoeft toch niet per definitie in te houden dat je een slecht huwelijk hebt als je elkaar daar de ruimte in geeft?

toch ken ik tot nu toe geen koppels waarin en een gelovige en een ongelovige toegeven dat ze een gelukkig huwelijk hebben willemijn,
ik denk dat je als gelovige hoopt daarin de ruimte te krijgen van een ongelovige partner,
maar ik zou liever samen bidden met een gelovige partner dan mij te moeten afzonderen omdat mijn ongelovige partner er niets in vindt!


Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zaterdag 26 maart 2011, 21:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 22:40
 
CROSSROAD317 schreef:
Gelovige met niet gelovige, zou ik zeker niet willen. Je kunt namelijk niet praten over de dingen die voor jou als gelovige je het meest na aan het hart liggen, je stuit uiteindelijk op een muur van onbegrip ..... Of de Heilige Geest moet hem/haar zo aanspreken dat hij/zij tot geloof (behouden) komt. Maar dat is meer uitzondering dan regel.
Twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen, niet als de basis van je geloof hetzelfde is; Jezus Christus kennen als je Verlosser en Zaligmaker. Over de invulling van je geloof, kun je samen, met God (zie hier het drievoudig snoer), het wel eens worden ....

Helemaal mee eens.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 23:29
 
CROSSROAD317 schreef:
Gelovige met niet gelovige, zou ik zeker niet willen. Je kunt namelijk niet praten over de dingen die voor jou als gelovige je het meest na aan het hart liggen, je stuit uiteindelijk op een muur van onbegrip ..... Of de Heilige Geest moet hem/haar zo aanspreken dat hij/zij tot geloof (behouden) komt. Maar dat is meer uitzondering dan regel.
Twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen, niet als de basis van je geloof hetzelfde is; Jezus Christus kennen als je Verlosser en Zaligmaker. Over de invulling van je geloof, kun je samen, met God (zie hier het drievoudig snoer), het wel eens worden ....


kan ik me helemaal in vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 27 maart 2011, 13:01
 
WILLEMIJN232 schreef:
maar geloof blijft- hoe dan ook- een persoonlijk iets wat je zelf doet en beleeft......

Dat is waar Willemijn, maar ik zou het persoonlijk een gemis vinden als ik een partner zou hebben waarmee ik dit (wat voor mij het belangrijkste is in het leven) niet zou kunnen delen.
Ik zou daarom zelf niet met een ongelovige een relatie aan willen gaan, dan spreek ik over mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 20:49
 
Willemijn,
Graag wil ik proberen hierop te reageren. Wanneer je verliefd be, vind je alles goed en mooi. Maar pas als je getrouwd bent, komen er na een tijdje de problemen, als je bv aangeeft dat je aar de kerk wilt gaan dN je partnerliever heeft dat je langer bij hem in bed blijft.om de lieve brede zal je een keer toetemme. Dit Jan twee kanten op gaan, of je gaat helemaal niet meer of je hebt iedere zondag bonje. Dit gebeurd omdat de ander jou niet begrijpt, zijn ogen zijn nog gesloten en hij kan het niet vatten waarom jij iedere week zo nodig naar de kerk moet gaan. Dit is het begin van een moeilijke strijd. Daarom alleen al is het beter te trouwen met iemand van jou geestelijk niveau, die begrijgt het beter. Ik hoop dat ik je het een beetje hebtkunnen uitleggen. Het is God die ons ook waarschuwd, vraag me niet waar het. Staat, maar lees de corinthebrieven, die spreken veel over dit onderwerp, ik wens je sterkte, Maureen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 21:17
 
MAUREEN217 schreef:
Willemijn,
Graag wil ik proberen hierop te reageren. Wanneer je verliefd be, vind je alles goed en mooi. Maar pas als je getrouwd bent, komen er na een tijdje de problemen, als je bv aangeeft dat je aar de kerk wilt gaan dN je partnerliever heeft dat je langer bij hem in bed blijft.om de lieve brede zal je een keer toetemme. Dit Jan twee kanten op gaan, of je gaat helemaal niet meer of je hebt iedere zondag bonje. Dit gebeurd omdat de ander jou niet begrijpt, zijn ogen zijn nog gesloten en hij kan het niet vatten waarom jij iedere week zo nodig naar de kerk moet gaan. Dit is het begin van een moeilijke strijd. Daarom alleen al is het beter te trouwen met iemand van jou geestelijk niveau, die begrijgt het beter. Ik hoop dat ik je het een beetje hebtkunnen uitleggen. Het is God die ons ook waarschuwd, vraag me niet waar het. Staat, maar lees de corinthebrieven, die spreken veel over dit onderwerp, ik wens je sterkte, Maureen

Maureen, ik ben het helemaal met je eens. Je mist het belangrijkste contact met elkaar vind ik.
Wat betreft andere geloven, ik vind het zo idealistisch zoals het er hier staat. Ook hier is de praktijk weerbarstiger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: maandag 28 maart 2011, 22:05
 
[quote=MAUREEN217]

Het klopt helemaal wat je schrijft want dit is mij 2 keer overkomen maar daar kom je inderdaad pas veel later achter want je kunt je gevoelens gewoon niet kwijt omdat het ook niet begrepen word.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: woensdag 30 maart 2011, 17:21
 
[quote=MAUREEN217]Willemijn,
Hé Maureen. Ik ben het echt volkomen met jou eens op dit punt. Ik ben zelf getrouwd geweest met een partner die niets met het geloof had. Uiteindelijk kwam ik helemaal niet meer in de kerk. Dat is veranderd toen wij gingen scheiden, want juist toen ben ik dus wel weer naar de kerk gegaan, in eerste instantie omwille van de kids. Ik wilde ze toch nog iets meegeven. Na de scheiding heb ik tweemaal een relatie gehad van bijnna twee jaar, in beide gevallen met gelovige partners. De eerste ging wel naar de kerk, maar sprak nooit over het geloof. Met de tweede had ik juist hele goede gesprekken, waardoor ik enorm werd gestimuleerd in mijn geloofsgroei. Dat heeft geleid tot een enorme omslag in mijn denken, voelen, ervaren en beleven. Maar... hij ging niet mee naar de kerk. Al met al weet ik denk ik nu veel beter wat ik wel en niet wil. Voor mij geldt dat ik uitsluitend nog een relatie wil met iemand die op dezelfde golflengte zit, juist ook wat betreft de geloofsbeleving. Voor mij persoonlijk is dit zo belangrijk geworden dat ik ook juist dat wil kunnen delen in een relatie, in ieder opzicht, dus ook in het samen naar de kerk gaan. Dus een relatie met iemand die heel anders in het geloof staat, sluit ik op voorhand uit. Dat maakt het er misschien niet makkelijker op, maar ik weet dat ik me ook alleen kan redden en ik wil gewoon alles of niets.. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 3 april 2011, 21:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 20:39
 
Waauw Lisa
ik heb je verhaal gelezen. Je bent open en eerlijk hierin. Ik bid voor jou een goede christenman. God heeft voor jouiets speciaals in petto. Vertrouw op Hem en Hij zal je geven de wensen an je hart. Sterkte
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 21:53
 
MAUREEN217 schreef:
Waauw Lisa
ik heb je verhaal gelezen. Je bent open en eerlijk hierin. Ik bid voor jou een goede christenman. God heeft voor jouiets speciaals in petto. Vertrouw op Hem en Hij zal je geven de wensen an je hart. Sterkte

Hi Maureen. Bedankt voor jou hele lieve woorden. Ja, ik weet dat God iets heel speciaals voor mij in petto heeft en dat ik helemaal op Hem mag vertrouwen. Maar toch is het ongelofelijk lief van je dat je dat nog even zegt. Bedankt. Knipoog smiley Ik wens jou Gods zegen toe en bid dat Hij ook tegemoet zal komen aan de wensen die in jou hart leven. Liefs, Lisa
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5