ChristianMatch
 


Forum

secret ambition
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:44
 
HENK710 schreef:
Er zijn hier al vele dames en heren geweest die je op de kolder van je argumenten gewezen hebben. Het tekent je wel weer als je dan vervolgens gewoon gaat schelden

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik scheld niet dat is wat je wil...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:44
 
HENK710 schreef:
Toch is elke uitdrukking met het woord 'nieuw' voor jou meteen New Age...en volgens mij vind je die beweging niet goed
Knipoog smiley

Intrepetatie van jou...

Wel opvallend dat jij hoofdzakelijk reageerd... zet mij tot nadenken....

http://www.jesus-is-savior.com/Evils%20in%20America/CCM/michael_smith.htm


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 25 januari 2011, 21:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:46
 
MAR907 schreef:
Ik scheld niet dat is wat je wil...

Die sneer over een kerel zijn is toch wel duidelijk in die richting...

Maar ach, blijf gerust ziende blind of zo Boze smiley

Gaan wij met zijn allen gewoon lekker verder met kijken/luisteren naar Michael W zijn bijbelgetrouwe liederen...
...in de hoop dat de duistere ruis verdwijnt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:48
 
MAR907 schreef:
Intrepetatie van jou...

Wel opvallend dat jij hoofdzakelijk reageerd... zet mij tot nadenken....

Het was je eigen opmerking dat de zinssnede een nieuwe weg meteen op New Age sloeg. En dat ik hoofdzakelijk reageer is wellicht omdat ik het gewoon niet correct vind dat je hier zo'n vijandige, verketterende sfeer neerzet! Want dat is wel wat er gebeurt en daar word ik gewoon kriegelig van!

Overigens ben jij vooral degene die steeds reacties van mij en Robbedoes negatief benadert...maar dat geheel terzijde...je gaat je gang maar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:49
 
mar, wil je heel concreet zijn, want zo kan ik het persoonlijk niet volgen;

jij schrijft;

Dat is niet wat Michael zingt.......(zing een nieuw hallelujah)

Een nieuw halleluja voor deze wereld, met als overste, de regeerder van deze wereld...Opw 633 (agnus dei)... regeerd onze God nu dan over deze wereld???
En wie is de overste....van deze wereld....???

Als men het omdraaid klopt het lied....

Laatst aangepast door MAR907
op dinsdag 25 januari 2011, 20:58


wat zingt hij dan precies wel volgens jou, en waarom ben je het daarmee oneens?"
nogmaals; voor mijn beperkte hersenpan; wil je proberen concreet te zijn?

ik heb deze link geluisterd, met engelse ondertiteling, en ik kan geen woord verkeerd ontdekken als ik goed gelezen en vertaald heb;

http://www.youtube.com/watch?v=lZWhGmQL-Ec


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 25 januari 2011, 21:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:50
 
MAR907 schreef:
Intrepetatie van jou...

Wel opvallend dat jij hoofdzakelijk reageerd... zet mij tot nadenken....

Mar, ik ben het voor een groot deel met Henk eens. Ik vind het ook veel te ver gaan, om een link te leggen tussen MW Smith en het satanisme. Ik geniet erg van zijn muziek, word daar ook door bemoedigd. Dat wil ik graag zo houden. 'k Zie een discussie hierover met jou niet zitten, want ik begrijp je argumenten gewoon niet.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 25 januari 2011, 21:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:51
 
HENK710 schreef:
Het was je eigen opmerking dat de zinssnede een nieuwe weg meteen op New Age sloeg. En dat ik hoofdzakelijk reageer is wellicht omdat ik het gewoon niet correct vind dat je hier zo'n vijandige, verketterende sfeer neerzet! Want dat is wel wat er gebeurt en daar word ik gewoon kriegelig van!

Overigens ben jij vooral degene die steeds reacties van mij en Robbedoes negatief benadert...maar dat geheel terzijde...je gaat je gang maar...

Dat mag zo zijn, dan kom je toch eens iemand anders tegen die jou niet een knuffel geeft... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:54
 
MAR907 schreef:
Dat mag zo zijn, dan kom je toch eens iemand anders tegen die jou niet een knuffel geeft... Coole smiley met zonnebril

Die mensen zijn er legio...en nee van jou hoef ik geen knuffel, maar beetje meer respect zou aardig zijn! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMANDV978





Berichten: 24

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:56
 
HANNAH810 schreef:
mar, wil je heel concreet zijn, want zo kan ik het persoonlijk niet volgen;

jij schrijft;

Dat is niet wat Michael zingt.......(zing een nieuw hallelujah)

Een nieuw halleluja voor deze wereld, met als overste, de regeerder van deze wereld...Opw 633 (agnus dei)... regeerd onze God nu dan over deze wereld???
En wie is de overste....van deze wereld....???

Als men het omdraaid klopt het lied....

Laatst aangepast door MAR907
op dinsdag 25 januari 2011, 20:58


wat zingt hij dan precies wel volgens jou, en waarom ben je het daarmee oneens?"
nogmaals; voor mijn beperkte hersenpan; wil je proberen concreet te zijn?

helmaal mee eens Hannah de Amerikanen zeggen God almighty en wij almachtig God .. meer uitleg graag


Laatst aangepast door
HERMANDV978
op dinsdag 25 januari 2011, 21:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 21:57
 
MARIJAN072 schreef:
Mar, ik ben het voor een groot deel met Henk eens. Ik vind het ook veel te ver gaan, om een link te leggen tussen MW Smith en het satanisme. Ik geniet erg van zijn muziek, word daar ook door bemoedigd. Dat wil ik graag zo houden. 'k Zie een discussie hierover met jou niet zitten, want ik begrijp je argumenten gewoon niet.

De link is het volgende:

http://www.jesus-is-savior.com/Evils%20in%20America/CCM/michael_smith.htm

One of the most surprising "confessions" by any CCMer was made by Michael W. Smith in Inside Music magazine, (Jan/Feb 91, p.23). During the interview, Michael W. Smith was asked, "There's also the influence of such groups as Alan Parsons in your music. It's especially noticeable on the first record, the Michael W. Smith Project [even named after the Alan Parsons Project]." And Smith's reply, "DEFINITELY!" What? Alan Parsons is among the most occultic and bizarre groups in rock! Alan Parsons has songs titled: "Lucifer", the sacrilegious "Genesis Ch 1 v32" (there is no Genesis Chapter 1 verse 32), their album "Eve".

The Alan Parsons Project, album, Eye In The Sky (and several other albums) displays proudly on the cover the occultic Eye of Horus (also called the "all-seeing Eye" of Lucifer). According to Harpers' Encyclopedia of Mystical & Paranormal Experience, The Eye of Horus "It has become commonly associated with esoterica and the occult." (Harpers' Encyclopedia of Mystical & Paranormal Experience, p. 197).

Horus is known as the Sky God. Interesting. . . In Ephesians 2:2, the Bible calls Satan (aka Horus) as ". . . the prince of the power of the air. . ." According to Dictionary of Symbols the "eye" is also associated with the drug LSD, "Today it is used by subcultures using illicit drugs as a general symbol for altered or higher states of awareness, e.g., in association with the use of LSD. (Carl G. Liungman, Dictionary of Symbols, p. 502)

Get this! Like Alan Parsons, Michael W. Smith also has an album titled, I2(EYE). Of course, the name of Jesus is nowhere to be found in I2(EYE).
The Alan Parsons album Vulture Culture displays the occult symbol called the "ouroboros." It is a "serpent" (a.k.a. Satan) biting his tail. It represents Satan is Lord by surrounding the earth. The book Occult Geometry says of the ouroboros, "One form of the Circle is a serpent with a tail in its mouth. . . symbolizes evolution, the Serpent Circle involution. . ." (A.S. Raleigh, Occult Geometry, p. 10)


Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 25 januari 2011, 21:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:00
 
@Mar

Weet jij waarvoor al die melodieën van psalmen, gezangen en opwekkingsliederen vandaan komen? Maakt dat die liederen meteen verkeerd? Want dat is de redenatie van het verhaal dat je plaatst. Nergens staat namelijk dat de teksten hun basis in APP vinden!

MAR907 schreef:
DOf course, the name of Jesus is nowhere to be found in I2(EYE).

De Bijbel kent een boek genaamd Esther, waar God geen enkele keer in genoemd wordt. Is het verhaal van Esther daarmee verkeerd?


Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 25 januari 2011, 22:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:00
 
http://www.youtube.com/watch?v=lZWhGmQL-Ec


mar; jij schrijft;

Dat is niet wat Michael zingt.......(zing een nieuw hallelujah)

Een nieuw halleluja voor deze wereld, met als overste, de regeerder van deze wereld...Opw 633 (agnus dei)... regeerd onze God nu dan over deze wereld???
En wie is de overste....van deze wereld....???

Als men het omdraaid klopt het lied....




het enige dat ik terug heb kunnen vinden is;
let the world sing a new hallelujah........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:01
 
MAR907 schreef:
De link is het volgende:

http://www.jesus-is-savior.com/Evils%20in%20America/CCM/michael_smith.htm

Heel eerlijk gezegd, vind ik zulke sites doodeng. Satan geniet er met volle teugen van, als een christen zo zwart wordt gemaakt. Ik heb hier geen goed gevoel bij.

´k Moet eerlijkheidshalve toegeven, dat ik niet het hele artikel gelezen heb.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op dinsdag 25 januari 2011, 22:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:02
 
Als we het dan toch over Micheal W Smitt hebben....
Dit is een geweldig boek van hem een echte aanrader....

Laat zien waar je staat!

Miljoenen mensen kennen Michael W. Smith als een geliefd artiest, een begaafd songwriter en een toegewijd volgeling van Christus. Toen hij in 1993 optrad voor een massa uitzinnige tieners, werd Micheal zich ervan bewust dat satan heel veel mensen in zijn greep heeft. Hij schrok van de geestelijke armoede en emotionele doodsheid van mensen, die Gods liefde niet kennen. Hij schrijft: ergens onderweg ben ik vergeten hoe de wereld was...maar er begon iets te breken in me. God gaf me bewogenheid voor verlorenen. Vanaf dat moment besloot ik geen tijd meer te verliezen met wikken en wegen, omdat god een deur voor me opende. Deze en andere gebeurtenissen brachten Michael ertoe onvoorwaardelijk uit te komen voor zijn geloof in god. In dit boek richt hij zich tot jou met de uitdaging, die god hem voorhield. Laat zien waar je staat! Is een oproep aan alle christenen om hun leven te wijden aan god, een persoonlijk en eerlijk appel om het voorbeeld van Christus radicaal te volgen. Aan de hand van gebeurtenissen uit zijn eigen leven behandelt Michael onderwerpen, die van essentieel belang zijn voor iedereen die ernaar verlangt zijn wereld voor god te veranderen.
Het belang van christelijke vrienden
Standhouden tegen de aanvallen van satan
Crisissituaties gebruiken om te groeien in geloof
De bijbel lezen en groeien in het gebed
Ga net als Michael de ultieme uitdaging aan om het leven waartoe god ons roept enthousiast in praktijk te brengen.



Recensie(s)
NBD|Biblion recensie
De auteur is een populaire zanger die grote bekendheid geniet bij christenen en niet-christenen. Deze gelovige artiest doet ons elf hoofdstukken lang meebeleven wat hij in bepaalde situaties meemaakt en hoe hij daarop zelf reageert. In de praktijk laat hij zien hoe anderen in een vergelijkbare situatie troost en bemoediging in de bijbel kunnen vinden. Het belangrijkste is voor ieder mens: sta voor een eigen mening. Verdedig je principes. Houd het geloof vast. Andere onderwerpen: omgaan met familie, het belang van goede en christelijke vrienden, dagelijkse bijbellectuur en gebed, de plaats van de kerk in je leven, de strijden tegen de satan en wereldgelijkvormigheid, standvastigheid in crisissituaties. Dit boek is geschreven voor een breed en ook jeugdig publiek. Geregeld worden er bekende en mindere bekende songs in het Engels geciteerd. Jammer genoeg ontbreekt een Nederlandse vertaling. De uitgave is verzorgd en heeft een frisse omslag.
(Biblion recensie, J.W. Toebes.)

Kunnen jullie het meteen bestellen Clown smiley

bestel je boek hier


Laatst aangepast door
ROBBEDOES873
op dinsdag 25 januari 2011, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:11
 
HANNAH810 schreef:
mar, wil je heel concreet zijn, want zo kan ik het persoonlijk niet volgen;

jij schrijft;

Dat is niet wat Michael zingt.......(zing een nieuw hallelujah)

Een nieuw halleluja voor deze wereld, met als overste, de regeerder van deze wereld...Opw 633 (agnus dei)... regeerd onze God nu dan over deze wereld???
En wie is de overste....van deze wereld....???

Als men het omdraaid klopt het lied....

Laatst aangepast door MAR907
op dinsdag 25 januari 2011, 20:58


wat zingt hij dan precies wel volgens jou, en waarom ben je het daarmee oneens?"
nogmaals; voor mijn beperkte hersenpan; wil je proberen concreet te zijn?

ik heb deze link geluisterd, met engelse ondertiteling, en ik kan geen woord verkeerd ontdekken als ik goed gelezen en vertaald heb;

http://www.youtube.com/watch?v=lZWhGmQL-Ec

Hannah ik bedoel niet het lied van (een nieuw Halleluja) wel van de topic....

Het lied waar jij het over hebt gaat over "nations" en "church"....
Jammer genoeg heeft hij niet over de Here Jezus bij name....
Voor "him" kan elke geloof ingevuld worden. Daarom dat alle wereld geloof zich kan vinden in dit lied....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:16
 
MAR907 schreef:
Het rode is hetgeen dat het zegt welke god regeerd nu....vul zelf maar in waarin je geloofd....

De tekst waarop het gebaasd zou zijn:
en hebben geen rust dag en nacht, zeggende: Heilig, heilig, heilig is de Heere God, de Almachtige, Die was, en Die is, en Die komen zal.

Deze tekst spreek over de toekomst inplaats van heden....
Er is maar één Lam dat aanbeden wordt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:16
 
ROBBEDOES873 schreef:
Als we het dan toch over Micheal W Smitt hebben....
Dit is een geweldig boek van hem een echte aanrader....

Laat zien waar je staat!

Miljoenen mensen kennen Michael W. Smith als een geliefd artiest, een begaafd songwriter en een toegewijd volgeling van Christus. Toen hij in 1993 optrad voor een massa uitzinnige tieners, werd Micheal zich ervan bewust dat satan heel veel mensen in zijn greep heeft. Hij schrok van de geestelijke armoede en emotionele doodsheid van mensen, die Gods liefde niet kennen. Hij schrijft: ergens onderweg ben ik vergeten hoe de wereld was...maar er begon iets te breken in me. God gaf me bewogenheid voor verlorenen. Vanaf dat moment besloot ik geen tijd meer te verliezen met wikken en wegen, omdat god een deur voor me opende. Deze en andere gebeurtenissen brachten Michael ertoe onvoorwaardelijk uit te komen voor zijn geloof in god. In dit boek richt hij zich tot jou met de uitdaging, die god hem voorhield. Laat zien waar je staat! Is een oproep aan alle christenen om hun leven te wijden aan god, een persoonlijk en eerlijk appel om het voorbeeld van Christus radicaal te volgen. Aan de hand van gebeurtenissen uit zijn eigen leven behandelt Michael onderwerpen, die van essentieel belang zijn voor iedereen die ernaar verlangt zijn wereld voor god te veranderen.
Het belang van christelijke vrienden
Standhouden tegen de aanvallen van satan
Crisissituaties gebruiken om te groeien in geloof
De bijbel lezen en groeien in het gebed
Ga net als Michael de ultieme uitdaging aan om het leven waartoe god ons roept enthousiast in praktijk te brengen.



Recensie(s)
NBD|Biblion recensie
De auteur is een populaire zanger die grote bekendheid geniet bij christenen en niet-christenen. Deze gelovige artiest doet ons elf hoofdstukken lang meebeleven wat hij in bepaalde situaties meemaakt en hoe hij daarop zelf reageert. In de praktijk laat hij zien hoe anderen in een vergelijkbare situatie troost en bemoediging in de bijbel kunnen vinden. Het belangrijkste is voor ieder mens: sta voor een eigen mening. Verdedig je principes. Houd het geloof vast. Andere onderwerpen: omgaan met familie, het belang van goede en christelijke vrienden, dagelijkse bijbellectuur en gebed, de plaats van de kerk in je leven, de strijden tegen de satan en wereldgelijkvormigheid, standvastigheid in crisissituaties. Dit boek is geschreven voor een breed en ook jeugdig publiek. Geregeld worden er bekende en mindere bekende songs in het Engels geciteerd. Jammer genoeg ontbreekt een Nederlandse vertaling. De uitgave is verzorgd en heeft een frisse omslag.
(Biblion recensie, J.W. Toebes.)

Kunnen jullie het meteen bestellen Clown smiley

bestel je boek hier

Wel jammer dat de Here Jezus niet zo bekend was.... Verraste, verbaasde smiley
ook hier wordt er gesproken over een god met een kleine "g" inplaats van hoofdletter.
Het zet mij tot nadenken...


Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 26 januari 2011, 13:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Er is maar één Lam dat aanbeden wordt


Waar hoor of lees jij dan het "lam" in de songteksten van Smith????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:18
 
MAR907 schreef:
Wel jammer dat de Here Jezus niet zo bekend was.... Verraste, verbaasde smiley

Die is nog bekender! Coole smiley met zonnebril
In elk geval op CM (in deze discussie) is al gebleken dat Jezus een bekendere is dan Michael W Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:18
 
MAR907 schreef:
Wel jammer dat de Here Jezus niet zo bekend was.... Verraste, verbaasde smiley

Eigenlijk ben je het reageren niet eens waard zonde van men energie Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:19
 
HENK710 schreef:
Die is nog bekender! Coole smiley met zonnebril
In elk geval op CM (in deze discussie) is al gebleken dat Jezus een bekendere is dan Michael W Clown smiley

Is dat zo???
Ik ga nu slapen weltrusten Henk....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:19
 
MAR907 schreef:
Waar hoor of lees jij dan het "lam" in de songteksten van Smith????

Agnus Dei, Mar!
Dat lied over God Almighty Knipoog smiley
En nee, er is geen enkele andere levensbeschouwing volgens mij die God als Lam laat beschrijven Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:21
 
MAR907 schreef:
Is dat zo???
Ik ga nu slapen weltrusten Henk....

Jij ook welterusten, Mar!
En nogmaals, misschien gewoon dit topic met rust laten, zodat anderen gewoon serieus verder kunnen praten over de geplaatste tekst(en) van Michael, zonder duistere ruis...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:37
 
MAR907 schreef:
Ik reageer niet op jou antwoord dacht ik Cross, of voel jij je aangesproken???


Nee ik voel me niet aangesproken, maar ik reageer wel op jouw posting. Het tijdsbestek tussen Chatuliems reactie op jouw posting was veel langer dan jouw reactie op mijn posting. De verbindende link is dus de tijd tussen posting en reageren.

Vind dat je jezelf in deze discussie behoorlijk te kijk zet. Stug volhouden aan je gelijk is prima, maar dat je daarbij elke vorm van respect naar de andere discussie-leden overboord zet .... Gefrustreerde smiley Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 00:10
 
MAR907 schreef:
Waar hoor of lees jij dan het "lam" in de songteksten van Smith????

Alleluia
Holy
Holy are You Lord God Almighty
Worthy is the Lamb
Worthy is the Lamb

Amen.

Er is dus niks mis met dit lied en we zingen het graag in onze gemeente.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 26 januari 2011, 00:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 08:53
 
MAR907 schreef:
Hannah ik bedoel niet het lied van (een nieuw Halleluja) wel van de topic....

kun je dan heel concreet aangeven over welke songtekst je het wel hebt, liefst zelfs nog met een linkje erbij naar you-tube?
want ik zou werkelijk niet kunnen verzinnen waar de tekst niet klopt.
(afijn; ik ben dan ook meer gewend aan der psalteren Davids, dan aan der drummen michaels..........maar dat even terzijde)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LORETTA033





Berichten: 97

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 09:51
 
HET IS ABSOLUUT NIET VERKEERD OM ONDERZOEK TE DOEN NAAR DE
ACHTERGROND VAN WIE OOK
WAAR KOMT IETS VANDAAN DE MANIER WAAROP HETGEEN GEBRACHT WORD

WAAR DRAAIT HET OM DE EMOTIE......
HET
GEVOEL

EN WAT DOET HET GEVOEL MET JE.......
KAN OOK GEVAARLIJK ZIJN
DENK MAAR EENS AAN HET HERHALEN VAN HET ZINGEN VAN LIEDEREN

EN DAT OOK NOG EENS BIJV. TIJDENS EEN COLLECTE.....VAAK MEEGEMAAKT
SOMS ZIJN VOORGANGERS NET CABERATIERS
VOORBEELDEN GENOEG
OM HET BIJ DE MUZIEK TE HOUDEN
DAAR SCHREEF EEN GOEDE BEKENDE VAN MIJ EENS EEN BOEK OVER
WELKE MUZIEK MAAKT JE GEEST ZIEK
LEEN LA RIVIERA DUS

MEESLEPENDE WOORDEN TEKSTEN WE ZINGEN HET ZO GEMAKKELIJK MEE
EERLIJK GEZEGD ZING IK NU BEWUSTER DAN VOORHEEN EN NIET ALLES MEER
OVERIGENS DE LIEDEREN VAN JOHAN DE HEER HEBBEN ALLEMAAL AFZONDERLIJK EEN APART VERHAAL GESCHIEDENIS
HEB ME DAAR OOK EENS IN VERDIEPT
DAN GA JE DE LIEDEREN ANDERS ZINGEN
HET LIED IK BOUW OP U MIJN SCHILD EN MIJN VERLOSSER
NR 124 OPWEKKING IS GEBASEERD OP EEN OVERVAL DIE ZENDELINGEN MEEMAAKTEN RUIM 35 JAAR GELEDN IN ZUID AMERICA BIJ DE AUCA STAM
ER IS EEN FILM OVER EVEN TER ILLUSTRATIE.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 10:42
 
LORETTA033 schreef:
HET IS ABSOLUUT NIET VERKEERD OM ONDERZOEK TE DOEN NAAR DE
ACHTERGROND VAN WIE OOK
WAAR KOMT IETS VANDAAN DE MANIER WAAROP HETGEEN GEBRACHT WORD

WAAR DRAAIT HET OM DE EMOTIE......
HET
GEVOEL

EN WAT DOET HET GEVOEL MET JE.......
KAN OOK GEVAARLIJK ZIJN
DENK MAAR EENS AAN HET HERHALEN VAN HET ZINGEN VAN LIEDEREN

EN DAT OOK NOG EENS BIJV. TIJDENS EEN COLLECTE.....VAAK MEEGEMAAKT
SOMS ZIJN VOORGANGERS NET CABERATIERS
VOORBEELDEN GENOEG
OM HET BIJ DE MUZIEK TE HOUDEN
DAAR SCHREEF EEN GOEDE BEKENDE VAN MIJ EENS EEN BOEK OVER
WELKE MUZIEK MAAKT JE GEEST ZIEK
LEEN LA RIVIERA DUS

MEESLEPENDE WOORDEN TEKSTEN WE ZINGEN HET ZO GEMAKKELIJK MEE
EERLIJK GEZEGD ZING IK NU BEWUSTER DAN VOORHEEN EN NIET ALLES MEER
OVERIGENS DE LIEDEREN VAN JOHAN DE HEER HEBBEN ALLEMAAL AFZONDERLIJK EEN APART VERHAAL GESCHIEDENIS
HEB ME DAAR OOK EENS IN VERDIEPT
DAN GA JE DE LIEDEREN ANDERS ZINGEN
HET LIED IK BOUW OP U MIJN SCHILD EN MIJN VERLOSSER
NR 124 OPWEKKING IS GEBASEERD OP EEN OVERVAL DIE ZENDELINGEN MEEMAAKTEN RUIM 35 JAAR GELEDN IN ZUID AMERICA BIJ DE AUCA STAM
ER IS EEN FILM OVER EVEN TER ILLUSTRATIE.

Mag ik een misverstand wegnemen, dat vaak gebruikt wordt om bepaalde liederen af te keuren. Muziek is emotie....God heeft ons muziek gegeven om onze emoties in kwijt te kunnen. Om te zeggen dat je alleen maar liederen mag zingen die emotieloos zijn, is volgens mij een contradictio in terminis...(zoek maar op in het woordenboek wat het betekent). Het is nogal vreemd dat als we God prijzen we onze emoties buiten moeten laten. Ik heb wel eens gehuild tijdens een lied, gewoon omdat het mij diep raakte. Heb ook wel eens gelachen omdat het lied me vreugde en blijdschap gaf. Muziek en emotie horen bij elkaar. En zou God nu echt willen dat we Hem emotieloos aanbidden?
Ik denk dat God weet wie we zijn, en als we troost ontvangen door het zingen van een bepaald lied, is het alsof Hij ons troost...Een mens zonder emotie is geen mens, en ik geloof dat God ons juist in onze emotie wil aanraken...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 26 januari 2011, 10:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 10:48
 
CHATULIEM619 schreef:
Mag ik een misverstand wegnemen, die vaak gebruikt word om bepaalde liederen af te keuren. Muziek is emotie....God heeft ons muziek gegeven om onze emoties in kwijt te kunnen. Om te zeggen dat je alleen maar liederen mag zingen die emotieloos zijn, is volgens mij een contradictio in terminis...(zoek maar op in het woordenboek wat het betekent).

Dat ben ik wel met je eens, Chat. Het is een manier van uiten en beleven, wat wel belangrijk en essentieel is. Dat zie je trouwens ook terug in de Psalmen. David schreef en zong ze, om zijn emoties (en heftige, soms zo herkenbaar) te uiten. Een melodie kan dan wel wat doen. Er zijn psalmen met de 'gewone' melodie (in kerken gezongen), die me kunnen 'raken'. Het komt ook voor dat een Psalm dichterbij komt, als ik de versie van de Sons of Korah hoor. Het gaat er om, dat je een lied zingt met je hart en dat je achter de tekst staat. Als een tekst getoetst is aan de Bijbel, dan is het toch goed. Met kritisch zijn en blijven, is natuurlijk niks mis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 10:53
 
[quote=LORETTA033]EN WAT DOET HET GEVOEL MET JE.......
KAN OOK GEVAARLIJK ZIJN
DENK MAAR EENS AAN HET HERHALEN VAN HET ZINGEN VAN LIEDEREN

vind jij psalm 136 dan ook gevaarlijk, loretta?
om de andere regel zing je dan;
"want des HEEREN goedertierenheid
is in der eeuwigheid"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4