ChristianMatch
 


Forum

Taize liederen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:22
 
[b] draagt en verdraagt elkaar.[/[/b]quote]

Met de laatste regel ben ik het wel eens.. verder vind ik het jammer dat jij je op deze manier uitdrukt op het forum.... je doet op deze manier precies datgene waar je je tegen af probeert te zetten Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 9 april 2011, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 21:31
 
LISA610 schreef:
[b] draagt en verdraagt elkaar.[/[/b]quote]

Met de laatste regel ben ik het wel eens.. verder vind ik het jammer dat jij je op deze manier uitdrukt op het forum.... je doet op deze manier precies datgene waar je je tegen af probeert te zetten Twijfelende smiley


Dat is jouw oordeel en interpretatie. Er is recht op woord en wederwoord.
Davids bijdrage druipt van beschuldigingen, ongenuanceerde verdachtmakerijen, kwaad bloed zetten, roddel en achterklap. Als daarop geen wederwoord mag zijn is het eind wel zoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 21:56
 
MIEKE364 schreef:
Dat is jouw oordeel en interpretatie. Er is recht op woord en wederwoord.
Davids bijdrage druipt van beschuldigingen, ongenuanceerde verdachtmakerijen, kwaad bloed zetten, roddel en achterklap. Als daarop geen wederwoord mag zijn is het eind wel zoek.

Het is geen oordeel, noch een interpretatie.. Wat is schreef was mijn mening over de vorm die je kiest. Je bent zelf ook niet bepaald genuanceerd in je uitingen naar David toe. Daardoor doe je in mijn beleving precies datgene waar je je tegen af probeert te zetten en dat vind ik erg jammer. Maar even voor de goede orde: Ik zeg niet dat je geen weerwoord zou mogen geven en ik vind het ook niet plezierig als je mij dat min of meer in de mond legt. Als je mijn bijdragen op het forum zou hebben gelezen weet je dat ik juist iemand ben die zelf ook regelmatig een weerwoord geeft...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:44
 
MARIAN519 schreef:
Hij wil graag dat God alleen liefde is, zo wil hij zijn beeld van God overdragen...
en een gemeenschap stichten war iedereen lief is voor elkaar...

Toch heb ik daar mijn vraagtekens bij...
Ik kan zoveel willen, is het niet beter om te luisteren naar wie God Zelf zegt dat Hij is ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 04:43
 
[quote=LISA610]http://www.sign2god.com/wereld/Taize.html

Wat jij schrijft komt daar letterlijk vanaf, dus ik neem aan dat je dit van één van die sites gekopieerd en in het forum hebt geplakt. Nou mag dat natuurlijk, maar er zijn ook heel veel anders sites waarop informatie over Taizé staat. Wat mij bovendien opvalt, is dat de informatie die op deze sites wordt gegeven zo sterk met elkaar overeenkomt, dat ik bijna de indruk krijg dat het allemaal van dezelfde schrijver is. [quote=LISA610]

Het is ook goed om na te gaan wie dat stukje schreef. Ik doel dan op het stukje wat op de site staat die hierboven te zien is. Bronvermeldingen zijn altijd interessant om eens na te trekken? Als je dan ziet tot welke groep de 'auteur' van dat stukje behoort dan weet je genoeg. Dan weet je dat je onbeschofte en totaal van de pot gerukte zaken kan lezen. Als die knoeiboel van woorden en vooroordelen en ondeskundigheid de 'juiste' beinvloedbare mens bereikt is het hek helemaal van de dam. Zelf zou ik adviseren om zulke nonsens totaal geen aandacht te schenken. Het is niet zozeer de tekst van dat artikel dat besproken moet worden maar wel de creator ervan. Alhoewel, dat hoeft ook weer niet echt want soms is negeren nog beter dan enige aandacht te schenken aan iemand die écht in de aandacht wil staan en daar elke mogelijkheid voor aangrijpt. Als we dan toch enige vorm van aandacht willen schenken aan de bedenker van die tekst kunnen we beter op een christelijke manier reageren door medelijden te voelen.

Frank


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 10 april 2011, 07:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 09:41
 
[quote=FRANKT627][quote=LISA610]http://www.sign2god.com/wereld/Taize.html

Wat jij schrijft komt daar letterlijk vanaf, dus ik neem aan dat je dit van één van die sites gekopieerd en in het forum hebt geplakt. Nou mag dat natuurlijk, maar er zijn ook heel veel anders sites waarop informatie over Taizé staat. Wat mij bovendien opvalt, is dat de informatie die op deze sites wordt gegeven zo sterk met elkaar overeenkomt, dat ik bijna de indruk krijg dat het allemaal van dezelfde schrijver is.


Ik gaf al aan dat het niveau van deze site beneden alle peil is, het is ook niet zo moeilijk om dat vast te stellen. Alles wat niet volgens de reformatorische opvattingen is wordt afgekraakt en vooral verdacht gemaakt, een houding die je helaas kunt herkennen. Jammer, er zijn wel protestantse sites waar wel juist geargumenteerd wordt. Traditioneel was dat ook altijd goed ontwikkeld. Helaas is het zo dat men zich het recht toe eigent om vanuit een nogal verheven houding de zaken te ridiculiseren in plaats van met fatsoenlijke argumenten te komen, zoals het hoort. Kennelijk denkt men dat je mensen overtuigt door op een autoritiaire toon dingen te roepen en anderen te ridiculiseren of onjuiste informatie te geven. Het lijkt wel een haatsite. Troost je, Frank, de meeste christelijke sites zijn degelijker, betrouwbaarder en beter onderbouwd. Het protestantisme kent in Nederland een goede studietraditie. En daar ben ik eigenlijk best wel trots op, dat we die hebben.

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 10:53
 
[quote=THOMAS968][quote=FRANKT627]

Thomas en Frank, ik heb niet voor niets alle drie links geplaatst zodat de opvallende overeenkomsten tussen die drie stukken meteen zichtbaar is. En ja, die het is overduidelijk dat de mensen die die stukken hebben geschreven uit de refo-hoek komen en dat zij zich afzetten tegen alles wat niet uit de reformatorische hoek komt. De overeenkomsten tussen die drie sites zijn echter zo groot, dat iedereen de conclusie kan trekken dat het om grotendeels hetzelfde stuk gaat, waarbij schrijvers van elkaar gekopieerd hebben.

Op het moment dat je onderwerpen met betrekking tot het geloof gaat onderzoeken, kom je nu eenmaal ook op die drie genoemde sites terecht. Omdat de info op die sites heel gekleurd is, is het voor degene die echt serieus aan het onderzoeken is een aanleiding om vooral ook verder te kijken en informatie op andere sites te lezen. Want als je echt iets probeert te onderzoeken ga je niet alleen op zoek naar informatie die precies past bij je eigen (bevooroordeelde) denkbeelden, maar probeer je juist ook uit te zoeken waarom anderen anders denken en zoveel mogelijk objectieve info te verzamelen, in plaats van alleen maar info die zo overduidelijk gekleurd is. Als iemand dus daadwerkelijk uitsluitend afgaat op de informatie die op die drie sites staat, laat hij feitelijk zien dat hij beschikt over zeer gebrekkige onderzoekscapaciteiten.

Wat Taizé betreft zijn er zoveel sites die compleet andere informatie bieden, dat het onmogelijk is om die allemaal op het forum te zetten. Juist daarom heb ik de link naar de site van de Taizé-gemeenschap zelf geplaatst en verder hoop ik dat mensen die zich echt wat meer willen verdiepen, zelf ook kunnen googlen. Knipoog smiley

Enne.. zo te horen weet Frank ongelofelijk veel over het kloosterleven... dus wellicht volstaat ook een mail aan Frank als je meer info wil Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 11:06
 
[quote=LISA610][quote=THOMAS968]Het was subtiel maar echt wel overduidelijk, maak je geen zorgen, al weet ik niet of het ter plekke aankomt. Ik heb overigens mijn bezwaren er tegen nagenoeg meteen naar buiten gebracht. Hopelijk kan het niveau nu weer wat omhoog na deze constatering. Deze liederen zijn te mooi om ze te laten liggen. En dat gunnen we elkaar.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 10 april 2011, 11:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 11:09
 
Volgens mij is het kloosterleven wat wij in Nederland kennen nu niet echt vergelijkbaar met de Taize gemeenschap in Frankrijk........
Is mijn ervaring in ieder geval, en heb beide wel meegemaakt.......
Taize is een giga ontmoetingsplaats voor pelgrims........., met nadruk op jonge pelgrims........
En een weekend in een klooster geeft je vooral bezinning en rust.......en als het goed is meer wijsheid...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 11:23
 
[quote=LISA610][Enne.. zo te horen weet Frank ongelofelijk veel over het kloosterleven... dus wellicht volstaat ook een mail aan Frank als je meer info wil [quote=LISA610]

Je kan ook eens een kijkje nemen op deze site

http://www.katholieknederland.nl/kruispunt/kloosterserie/2007/detail_objectID663255.html

Je kan dan grasduinen in het archief en je licht eens opsteken over het leven binnen de muren van abdijen.

De tekst op de bewuste site die we bespraken kan wel uit een reformatische hoek komen. Toch zou het niet netjes zijn om alle reformatische gelovige over één kam te scheren. Het is een tekst van slechts één persoon die van toeten of blazen weet.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 11:28
 
Frank,

Ik weet bijvoorbeeld van de Slangenburg, waar je rust kunt zoeken en vinden maar zijn er naar je weet nog kloosters toegankelijk waar men veel met Gregoriaanse muziek bezig is? Ik kan ze niet vinden.

Thomas, rust en muziek is wel een mooie combinatie.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 10 april 2011, 11:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 11:44
 
THOMAS968 schreef:
Frank,

Ik weet bijvoorbeeld van de Slangenburg, waar je rust kunt zoekene vinden maar zijn er naar je weet nog kloosters toegankelijk waar men veel met Gregoriaanse muziek bezig is? Ik kan ze niet vinden.

Thomas, rust en muziek is wel een mooie combinatie.

Abdij Slangenburg in Doetichem is een Benedictijner orde in een mooie omgeving. Een kleine maar gezellige gemeenschap. Normaal zijn de Benedictijnen erg met het Gregoriaans begaan. De schoonheid van die gezangen hangt van de sterkte van de gemeenschap én van de zangkwaliteiten van de monikken.

De monikken van de abdij Saint-Maurice & Saint-Maur te Clervaux in Luxemburg hebben een cd die ik erg mooi vind. Het zijn dus Gregoriaanse gezangen.

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 14:56
 
http://www.youtube.com/watch?v=SW3RS4D746o&feature=related

Tweede variant:

http://www.youtube.com/watch?v=SW3RS4D746o&feature=related

En de eerste vijftien seconden even doorbijten misschien....

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 16 mei 2011, 15:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 15:13
 
weet niet wat ze zeggen en of het theologisch klopt, maar de uitvoering/vorm is heel mooi. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 16:02
 
Het is, naar ik aanneem: Verlos ons Heer, door Uw kruis, Uw lijden en Uw opstanding - maar ik zal het nog even goed beluisteren.

Thomas, maak ons vrij zou ook kunnen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 18 mei 2011, 13:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:16
 
in dat geval, amen, en super mooie uitvoering! Lachende smiley

kijken of ik dit in de itunes store kan vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:26
 
DAVID923 schreef:
in dat geval, amen, en super mooie uitvoering! Lachende smiley

kijken of ik dit in de itunes store kan vinden.

Het nummer heet per crucem.
In iTunes staat hij bij Taizé en Ubi caritas. Ik neem aan dat het je bekend is dat je met een utility van youtubefilmpjes ook iTunesnummers kunt maken? De kwaliteit van wat er op iTunes geleverd wordt, is doorgaans wel iets beter.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 16 mei 2011, 17:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:43
 
Een Taizélied dat iedereen kan verstaan, ik meen naar aanleiding van Psalm 130.

http://www.youtube.com/watch?v=LkrKjnQHub0


Thomas, mooi voor de nacht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 16 mei 2011, 17:46
 
THOMAS968 schreef:
Het nummer heet per crucem.
In iTunes staat hij bij Taizé en Ubi caritas. Ik neem aan dat het je bekend is dat je met een utility van youtubefilmpjes ook iTunesnummers kunt maken? De kwaliteit van wat er op iTunes geleverd wordt, is doorgaans wel iets beter.

Thomas

dank.
koop hem gewoon netjes via itunes, is naar verluid hun enige bron van inkomsten. wil ik hun niet onthouden.


groet.



EDIT:

gelukt, ook paar mooie instrumentale songs gekocht. (lekker voor het slapen gaan)


Laatst aangepast door
DAVID923
op maandag 16 mei 2011, 18:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 1 juni 2011, 15:49
 
WILLEMIJN232 schreef:


http://youtu.be/DpmlQOTFEeE

Voor de overzichtelijkheid hier het lied ook maar even neergezet, dat zoekt makkelijker.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 01:15
 
...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op donderdag 2 juni 2011, 10:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PAULUS636





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 13:22
 
Wat jammer dat er in dit onderwerp regelmatig zo ontzettend negatief over Taizé en
haar liederen wordt gesproken!
Ik ben er zelf nog nooit geweest, in Taizé,
maar ik weet me gedragen door Taizé muziek.
Ik vind het heel jammer
dat er maar weinig positieve berichten over Taizé en haar liederen gepost zijn.
Wat ik wel kan begrijpen is dat mensen de liederen uit Taizé,
die telkenmale herhaald worden niet fijn vinden vanwege de herhaling ervan.
Ik vind echter dat de Taizé liederen , juist door hun herhaling,
zoveel innerlijke rust geven en helpen om tot gebed te komen.
Ik zie Taizé als een bijzondere mogelijkheid om tot ware oecumene te komen.

Ik heb zelf enige tijd geleden 5 dubbel cd´s gekocht met als titel Songs of Taizé.
Ik vind de muziek werkelijk prachtig gezongen en uitgevoerd.
Ik weet niet of deze nog te bestellen zijn. Ik heb ze destijds besteld via www.gospel.nl

Ik kan deze cd´s van harte aanbevelen bij jullie, als je van Taizé liederen en haar muziek houd. Het zijn studio opnames op de 5 dubbel cd´s gezongen door The Paul Leddington Wright Singers en is uitgegeven door Kingsway Music.

Zijn jullie wel eens naar een Taizé viering in Nederland geweest.
Ik ben er één keer geweest. Het was een mooie viering.
Deze viering was toen destijds in Den Bosch.

Ik vraag me af hpoe kun je een Taizé viering combineren met een Lofprijzing.
Of gaat dat wellicht niet zo heel goed samen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 16:13
 
Voor een aantal mensen is een andere vorm of beleving dan de eigen van het Christendom fout en als dat niet helpt, roept men dat het van Satan is. Dat komt ook op CM voor en veelal vanuit dezelfde achtergrond. En dat terwijl de gebruikte teksten in Taize vanuit de Christeljke traditie komen. Kennelijk is er buiten de eigen kerkmuren geen christelijk geloof. Of iemand charismatisch door de kerk huppelt of reformatorisch lang stil zit of - zoals de meesten - er wat tussen in, voor mij maakt het niet zoveel uit. Met Taize is niks mis.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 17 augustus 2012, 21:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 17:43
 
PAULUS636 schreef:
Wat jammer dat er in dit onderwerp regelmatig zo ontzettend negatief over Taizé en
haar liederen wordt gesproken!
Ik ben er zelf nog nooit geweest, in Taizé,
maar ik weet me gedragen door Taizé muziek.
Ik vind het heel jammer
dat er maar weinig positieve berichten over Taizé en haar liederen gepost zijn.
Wat ik wel kan begrijpen is dat mensen de liederen uit Taizé,
die telkenmale herhaald worden niet fijn vinden vanwege de herhaling ervan.
Ik vind echter dat de Taizé liederen , juist door hun herhaling,
zoveel innerlijke rust geven en helpen om tot gebed te komen.
Ik zie Taizé als een bijzondere mogelijkheid om tot ware oecumene te komen.

Ik heb zelf enige tijd geleden 5 dubbel cd´s gekocht met als titel Songs of Taizé.
Ik vind de muziek werkelijk prachtig gezongen en uitgevoerd.
Ik weet niet of deze nog te bestellen zijn. Ik heb ze destijds besteld via www.gospel.nl

Ik kan deze cd´s van harte aanbevelen bij jullie, als je van Taizé liederen en haar muziek houd. Het zijn studio opnames op de 5 dubbel cd´s gezongen door The Paul Leddington Wright Singers en is uitgegeven door Kingsway Music.

Zijn jullie wel eens naar een Taizé viering in Nederland geweest.
Ik ben er één keer geweest. Het was een mooie viering.
Deze viering was toen destijds in Den Bosch.

Ik vraag me af hpoe kun je een Taizé viering combineren met een Lofprijzing.
Of gaat dat wellicht niet zo heel goed samen



Ik ben een periode bij de CWN conventies (combi van RK/Oud Katholiek/gereformeerde kerk etc.) geweest en juist de meditatieve diensten met Taizéliederen maakten het meest indruk op me, de rust en de diepte ervan brachten weer een heel ander aspect naar voren in een intieme vorm van Lofprijzing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 18:06
 
PAULUS636 schreef:
Wat jammer dat er in dit onderwerp regelmatig zo ontzettend negatief over Taizé en
haar liederen wordt gesproken!
Ik ben er zelf nog nooit geweest, in Taizé,
maar ik weet me gedragen door Taizé muziek.
Ik vind het heel jammer
dat er maar weinig positieve berichten over Taizé en haar liederen gepost zijn.
Wat ik wel kan begrijpen is dat mensen de liederen uit Taizé,
die telkenmale herhaald worden niet fijn vinden vanwege de herhaling ervan.
Ik vind echter dat de Taizé liederen , juist door hun herhaling,
zoveel innerlijke rust geven en helpen om tot gebed te komen.
Ik zie Taizé als een bijzondere mogelijkheid om tot ware oecumene te komen.

Ik heb zelf enige tijd geleden 5 dubbel cd´s gekocht met als titel Songs of Taizé.
Ik vind de muziek werkelijk prachtig gezongen en uitgevoerd.
Ik weet niet of deze nog te bestellen zijn. Ik heb ze destijds besteld via www.gospel.nl

Ik kan deze cd´s van harte aanbevelen bij jullie, als je van Taizé liederen en haar muziek houd. Het zijn studio opnames op de 5 dubbel cd´s gezongen door The Paul Leddington Wright Singers en is uitgegeven door Kingsway Music.

Zijn jullie wel eens naar een Taizé viering in Nederland geweest.
Ik ben er één keer geweest. Het was een mooie viering.
Deze viering was toen destijds in Den Bosch.

Ik vraag me af hpoe kun je een Taizé viering combineren met een Lofprijzing.
Of gaat dat wellicht niet zo heel goed samen




Er worden regelmatig in diverse kerken speciale Taizediensten gehouden en lofprijzing zoals jij die kent is daar niet aan de orde.....
Bij Taizé diensten gaat het meer om de rust in jezelf, verstilling en meditatie om contact te maken met God......
Je hebt tegenwoordig ook veel muziek uit Iona, een Schotse geloofsgemeenschap waar het ook gaat om meditatieve momenten en inkeer in jezelf om zo in verbinding te komen met de Eeuwige......
Ik weet niet of lofprijzing en Taizé en Iona diensten niet samen gaan, het zijn twee verschillende vormen van je geloof beleven en het is net wat je aanspreekt...De boodschap is hetzelfde en daar gaat het toch om?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 19:55
 
http://www.youtube.com/watch?v=xZ9ycGq1pW4&feature=related

O Lord, hear my prayer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 21:21
 
De op een na mooiste dan maar:

http://www.youtube.com/watch?v=s-qz7zPjNg8

Meine Hoffnung und meine Freude,
meine Stärke, mein Licht.
Christus, meine Zuversicht,
auf dich vertrau ich und fürcht mich nicht,
auf dich vertrau ich und fürcht mich nicht.
(Taizé nach Jes 12,2)

Thomas, meer hoeft eigenlijk ook niet.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 17 augustus 2012, 21:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 21:54
 
THOMAS968 schreef:
Thomas, meer hoeft eigenlijk ook niet.

klinkt nog te Noordelijk, dat ``eigenlijk ook``mag er af! Knipoog smiley

En welk lied staat dan op nummer 1?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TJOKLAT313





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 15:20
 
Misschien als boodschap voor de CM-gemeenschap...

http://www.youtube.com/watch?v=X9e_QO1ATho

Waar Liefde woont.....

Tjoklat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 16:22
 
JANS221 schreef:
klinkt nog te Noordelijk, dat ``eigenlijk ook``mag er af! Knipoog smiley


In geen geval, het taalgebruik in de Randstad is voor mij niet de norm. Ik zou ook echt niet weten waarom. Jouw zinsnede kan natuurlijk ook. We bedoelen hetzelfde Knipoog smiley

En welk lied staat dan op nummer 1?

Laudate omnes gentes - al twijfel ik ook nog wel eens.



Impressie van Taize:


http://www.youtube.com/watch?v=rE_TQO3rEXo&feature=channel&list=UL


Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 19 augustus 2012, 17:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 4 van 5