ChristianMatch
 


Forum

wie is je vriend of vriendin
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 08:56
 
SUSANNAH475 schreef:
een goede vriend ben je door er zelf 1 te zijn...

voor sommige mensen kan dat al een struikelblok vormen, susannah;
want hoe doe je dat;
- hoe ga je om met geven/ontvangen
- hoe praat je gevoelens van ongenoegen uit
- welke signalen zend je uit/vang je op
- en hoe interpreteer je die signalen

in het geval van griffin zou ik zeggen; vraag de douche-kop aan je vage kennis terug, en geef alleen tijd aan familie en vrienden waarbij je je prettig voelt; dan voel je je misschien minder snel "gebruikt".
http://www.postorderboekhandel.nl/object/9789076193014/Grenzen/

zoals lisa al schreef;
verschillen tussen mensen kunnen leiden tot misverstanden, wanneer je niet in staat bent op een volwassen manier een gesprek aan te gaan met elkaar.

zelf ben ik gelukkig gezegend met veel vrienden en bekenden, en dat gun ik iedereen!!


Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 14 april 2011, 09:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 09:20
 
HANNAH810 schreef:
in het geval van griffin zou ik zeggen; vraag de douche-kop aan je vage kennis terug, en geef alleen tijd aan familie en vrienden waarbij je je prettig voelt; dan voel je je misschien minder snel "gebruikt".
nee, zo ben ik ook wel weer dat ik dat ding niet terugvraag. gegeven blijft gegeven. tijd geven aan familie en vrienden waarbij ik me prettig voel...hm...denk dat ik dan gauw klaar ben.

HANNAH810 schreef:
zoals lisa al schreef;
verschillen tussen mensen kunnen leiden tot misverstanden, wanneer je niet in staat bent op een volwassen manier een gesprek aan te gaan met elkaar.

zelf ben ik gelukkig gezegend met veel vrienden en bekenden, en dat gun ik iedereen!!

Ik denk dat communicatie een eigenschap is die niet in mijn DNA zit. storing in m'n antenne, denk ik.


Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op donderdag 14 april 2011, 09:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 09:33
 
GRIFFIN748 schreef:
nee, zo ben ik ook wel weer dat ik dat ding niet terugvraag. gegeven blijft gegeven. tijd geven aan familie en vrienden waarbij ik me prettig voel...hm...denk dat ik dan gauw klaar ben.



Ik denk dat communicatie een eigenschap is die niet in mijn DNA zit.


Bijna elk mens kan communiceren Griffin, is maar of je elkaar verstaat. Het zou toch zo moeten zijn om in liefdevolle wijze met elkaar om te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 09:54
 
LEONARD480 schreef:
B i j n a elk mens

daar zeg je een waar woord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 09:57
 
GRIFFIN748 schreef:
daar zeg je een waar woord

Ach Griffin er was eens een tijd van vlinders of de jagende man met pijl en boog ... nu vraag je toch af, zijn we onszelf niet een klein beetje verloren. God heeft ons niet geschapen om alleen te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 10:01
 
LEONARD480 schreef:
Ach Griffin er was eens een tijd van vlinders of de jagende man met pijl en boog ... nu vraag je toch af, zijn we onszelf niet een klein beetje verloren. God heeft ons niet geschapen om alleen te zijn.

tot nu toe is er niemand die het met me uit heeft gehouden. ik zal dus wel een van de uitzonderingen op de regel zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 10:03
 
GRIFFIN748 schreef:
nee, maar vrienden heb ik nauwelijks, dus blijft familie over. wel een keer zelf Gefrustreerde smiley aangeboden bij een (inmiddels) vage kennis 'n douchekop te vervangen. doen we dus ook maar niet meer.

ergo: ik heb vrienden of familie niet nodig

Kom op zeg Griff, niet zo negatief. Iedereen is mensen in zijn nabije omgeving nodig die hem waarderen, respecteren en accepteren zoals hij is. Dat geldt dus ook voor jou. Per slot van rekening vond/vindt zelfs God dat het niet goed is dat de mens alleen is. Dus Griff, ik hoop dat er iemand is of komt in jouw leven die niet alleen ontvangt wat jij wilt/kunt geven maar die jou ook terug geeft wat je verdiend en waar je meer behoefte aan hebt dan je probeert te laten zien. Een goed verstaander kan heus wel tussen de regels doorlezen.... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 14 april 2011, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 11:55
 
GRIFFIN748 schreef:
't is maar goed dat deze reactie hier staat en niet in het taal-topic van Chatuliem, want het rammelt weer alle kanten op, behalve de goede.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Goet besig Griff, zo maak je vrienden .... Boze smiley
Gaat het niet veel meer om de inhoud, dan om de mogelijke fouten?

Wat ik me afvraag is waarom je de laatste tijd zo negatief doet over je zelf, "een fijn heiden" "er is toch niemand die het met mij uithoudt" "ik heb geen vrienden" .... Vraag je eens af waarom de mensen je WEL graag op de picknick willen zien, omdat je een "fijn heiden" bent of omdat ze toch wel een hoge verwachting van je hebben, het leuk vinden om je weer te zien, in je geinteresseerd zijn??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 12:47
 
Ik schoon dit topic weer even op, dan kunnen we weer on-topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 13:01
 
Back on topic dus:

"Een vriend is iemand die alles van je weet en toch van je houdt"

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 14 april 2011, 13:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 13:07
 
Goede bijdrage Lisa ...zo hoort het ook Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 14 april 2011, 13:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 13:11
 
alles te weten maakt niet gelukkig

(hoort eigenlijk in het topic: spreuk van de dag/week)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 13:25
 
Een trouwe vriend is een machtige schutsmuur;
wie hem vindt, heeft een schat gevonden.

Een trouwe vriend is niet te betalen:
het heeft een waarde waar niets tegen opweegt.

Een trouwe vriend is een levenskruid*;
wie de Heer vrezen, zullen het vinden.

Wie de Heer vreest, houdt zijn vriendschap ongekreukt,
want zoals hij zelf is, is ook zijn naaste.

Sir 6: 14 - 17

Een verlangen...


Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 14 april 2011, 13:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 13:38
 
Je hebt iemand nodig

Stil en oprecht

Die als het erop aankomt

Voor je bidt en voor je vecht

Pas als je iemand hebt

Die met je lacht en met je grient

Dan pas kun je zeggen

Ik heb een vriend




Als je iemand hebt

Die alles met je deelt

Tafel en een bed

Een die nooit verveelt

Als je iemand hebt

Die al je zorgen heelt

Weet je wat dat zeggen wilt?

Weet je wat dat scheelt?




Je hebt iemand nodig

Stil en oprecht

Die als het erop aankomt

Voor je bidt en voor je vecht

Pas als je iemand hebt

Die met je lacht en met je grient

Dan pas mag je zeggen

Ik heb een vriend








Toon:"Het is een versje wat iedereen al in de gang op een tegeltje heeft hangen, dat vind ik verschrikkelijk, want dat moet je niet op een tegeltje zetten, maar in je hoofd en in je hart voelen".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 14:17
 
*denkt even diep na*....nee, niemand die daaraan voldoet...

't zij zo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 14:31
 
GRIFFIN748 schreef:
*denkt even diep na*....nee, niemand die daaraan voldoet...

't zij zo.

Op elk potje past een deksel ....

Altijd al zo geweest en waarom nu niet Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAC823





Berichten: 8

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:05
 
SUSANNAH475 schreef:
Gaat het hier dan om een relatie tussen man en vrouw ?
Of ook je vrienden en vriendinnen om je heen ?

Als dat laatste ook mag, zou ik tegen jou willen zeggen Griffin... een goede vriend ben je door er zelf 1 te zijn...
wie weet wat je dan nog tegenkomt... Knipoog smiley

Ik heb een vriend die mij nimmer verlaat, de Here Jezus.
Maar een vriend(in) die naast mij zou staan en ik voor hem/of haar Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit.... Dat kan alleen maar een (ware) zijn.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:14
 
Kijk zo is het ook!!!!

En...ZO ZAL HIJ dan ook alles maken..

Dat IK me verwonderen moet!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: donderdag 14 april 2011, 22:06
 
GRIFFIN748 schreef:
*denkt even diep na*....nee, niemand die daaraan voldoet...

't zij zo.

Wat dacht je van Jezus ? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 14:58
 
Echte vrienden/vriendinnen zijn in mijn opzicht zeldzaam. Uiteindelijk is het altijd een oppervlakkig iets gebleken. Van een hele groep vrienden en vriendinnen zijn er nog maar een paar over die ik als echte vriend of vriending kan bestempelen. Over het algemeen is wel gebleken dat ik meer vriendinnen als echte vriend kan noemen. Geen idee wat daarvan de reden is.

Het noemen van Jezus als vriend vind ik in mijn geval ongepast. Ik zou Hem graag als vriend willen, maar ik aanvaard helaas niet dat dit zo is. En dat heb ik helemaal aan mijn eigen (on)geloof en levenswijze te danken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 20:16
 
MVV749 schreef:
Echte vrienden/vriendinnen zijn in mijn opzicht zeldzaam. Uiteindelijk is het altijd een oppervlakkig iets gebleken. Van een hele groep vrienden en vriendinnen zijn er nog maar een paar over die ik als echte vriend of vriending kan bestempelen. Over het algemeen is wel gebleken dat ik meer vriendinnen als echte vriend kan noemen. Geen idee wat daarvan de reden is.

Het noemen van Jezus als vriend vind ik in mijn geval ongepast. Ik zou Hem graag als vriend willen, maar ik aanvaard helaas niet dat dit zo is. En dat heb ik helemaal aan mijn eigen (on)geloof en levenswijze te danken.

Hoi MVV,
Bedoel je te zeggen dat je "ervaart" dat dit niet zo is ? En kun je dit nader verklaren hier ? of is dat te prive' voor op het forum ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 14:27
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoi MVV,
Bedoel je te zeggen dat je "ervaart" dat dit niet zo is ? En kun je dit nader verklaren hier ? of is dat te prive' voor op het forum ?

Ik neem aan dat het om mn laatste uiting, die over Jezus als vriend gaat?

Mijn grootste probleem met Het Geloof is dat ik te vaak twijfel. Ik ben vrij rationeel ingesteld en probeer dus ook alles te rationaliseren. Zo doe ik dat ook bij Het Geloof, al ben ik me ervan bewust dat dit niet de bedoeling is. Maar door verschillende persoonlijke dingen, betrap ik mezelf erop dat ik steeds meer het idee heb dat ik Jezus' vriend niet kan zijn. Het is niet zo dat ik het op die manier ervaar (ik voel er niets bij), maar ik maak dat op uit mijn leven. Het is eigenlijk gewoon een constatering.

Het is eigenlijk lastig uit te leggen wat ik daarmee bedoel. Ik vind het mooi dat mensen zulke dingen kunnen zeggen, maar voor mij persoonlijk is dat niet aan de orde. Eerlijk gezegd weet ik best dat hij voor ons allen een vriend is en wil zijn. Maar het rationele deel van mij blijft dat weerleggen met dingen die ik dagelijks constateer.

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 15:02
 
"In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen.

Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden,
zodat vele harten tot één samensmolten."

Sint Augustinus (354 - 430)

Een mooie beschrijving van zijn vriendschaps-ervaringen.
Ondanks ik vriendenloos ben kan ik S Augustinus heel goed begrijpen en geloof ik ook dat het mogelijk is om de vriendschap zo te ervaren als hij beschreef.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 20 april 2011, 15:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 16:05
 
FRANKT627 schreef:
"In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen.

Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden,
zodat vele harten tot één samensmolten."

Sint Augustinus (354 - 430)

Een mooie beschrijving van zijn vriendschaps-ervaringen.
Ondanks ik vriendenloos ben kan ik S Augustinus heel goed begrijpen en geloof ik ook dat het mogelijk is om de vriendschap zo te ervaren als hij beschreef.

Frank ik ken nog ene Sint Valentino (ook een vriendschapsman) en ja die gaf ook een bloemetje mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 23:51
 
MVV749 schreef:
Ik neem aan dat het om mn laatste uiting, die over Jezus als vriend gaat?

Mijn grootste probleem met Het Geloof is dat ik te vaak twijfel. Ik ben vrij rationeel ingesteld en probeer dus ook alles te rationaliseren. Zo doe ik dat ook bij Het Geloof, al ben ik me ervan bewust dat dit niet de bedoeling is. Maar door verschillende persoonlijke dingen, betrap ik mezelf erop dat ik steeds meer het idee heb dat ik Jezus' vriend niet kan zijn. Het is niet zo dat ik het op die manier ervaar (ik voel er niets bij), maar ik maak dat op uit mijn leven. Het is eigenlijk gewoon een constatering.

Het is eigenlijk lastig uit te leggen wat ik daarmee bedoel. Ik vind het mooi dat mensen zulke dingen kunnen zeggen, maar voor mij persoonlijk is dat niet aan de orde. Eerlijk gezegd weet ik best dat hij voor ons allen een vriend is en wil zijn. Maar het rationele deel van mij blijft dat weerleggen met dingen die ik dagelijks constateer.

Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag.

Ik doelde idd. op je laatste uiting over Jezus.

Misschien zou je het eens kunnen proberen om dat los te laten, als je alles beredeneert, mis je misschien de onbevangenheid die bijv. een kind nog heeft...
En volgens mij kun je ook niet alles beredeneren... het geloof is de absolute zekerheid dat onze hoop ook werkelijkheid wordt.
Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. (Hebr. 11:1).

Ik vind het nog wel moeilijk om uit je uitleg e.e.a. te halen omdat je hierin nogal vaag blijft... misschien vind je het moeilijk onder woorden te brengen...?

Ik hoop dat ook jij in je leven mag ervaren wie God (Jezus) voor je wilt zijn... Het gaat daarbij m.i. allereerst dat je gelooft in de dingen die je leest in de bijbel, maar je mag het vanuit die belofte ook terugzien in je eigen leven... ik hoop dat ook jij dat mag gaan ontdekken...
Ik wens je Gods zegen daarin...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 20 april 2011, 23:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:15
 
FRANKT627 schreef:
"In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen.

Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden,
zodat vele harten tot één samensmolten."

Sint Augustinus (354 - 430)

Een mooie beschrijving van zijn vriendschaps-ervaringen.
Ondanks ik vriendenloos ben kan ik S Augustinus heel goed begrijpen en geloof ik ook dat het mogelijk is om de vriendschap zo te ervaren als hij beschreef.

Frank, kan moeilijk geloven dat je vriendenloos bent!
Iedereen heeft toch ergens wel een vriend of vriendin?
of je stelt misschien andere/hogere eisen aan je vriendschappen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 09:04
 
Deze man keerde zich naar mij en vroeg : Hoeveel vrienden heb jij?
Ik antwoordde : Hoezo? Ik schat zo’n 5 á 10 echte.. en noemde er een paar op. Hij schudde zijn hoofd, keek me aan en zei; dan ben je een heel gelukkig mens dat je zoveel vrienden hebt.
Maar denk eens goed na over wat je nu zegt. Een vriend is niet zomaar iemand…………….
Een vriend is een zachte schouder waar je zachtjes op kunt huilen, een put waar je al je zorgen in kunt gooien. Iemand die je alles kunt vertellen en die je weer op kan beuren. Een vriend is iemand die je omhoog kan trekken vanuit je wanhoop, vanuit het duister, daar waar al je andere zogenaamde vrienden je achter hebben gelaten. Een ware vriend is je bondgenoot die niet van je zal wijken, die je niet kunt kopen. Een stem die je naam in leven houd als anderen die allang zijn vergeten. Iemand die je voor de 100% kunt vertrouwen, waar je helemaal jezelf kunt zijn. Maar boven alles heeft een vriend een groot hart, een rots waar je altijd op kunt bouwen. Uit het hart van een vriend komt de grootste liefde aller tijden, bereid om voor je te sterven.

Dus… denk nog maar eens goed over mijn woorden na, want elk woord wat ik zei is waar. En geef me dan nog eens een antwoord, mijn kind : Hoeveel vrienden heb jij?
En daar stond Hij dan en keek me aan, wachtend op mijn antwoord.

Ik dacht na en wist nu één ding heel zeker dat ik 1 echte ware vriend heb voor eeuwig.

www.jesuslives.punt.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 14:28
 
SUSANNAH475 schreef:
Ik doelde idd. op je laatste uiting over Jezus.

Misschien zou je het eens kunnen proberen om dat los te laten, als je alles beredeneert, mis je misschien de onbevangenheid die bijv. een kind nog heeft...
En volgens mij kun je ook niet alles beredeneren... het geloof is de absolute zekerheid dat onze hoop ook werkelijkheid wordt.
Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. (Hebr. 11:1).

Ik vind het nog wel moeilijk om uit je uitleg e.e.a. te halen omdat je hierin nogal vaag blijft... misschien vind je het moeilijk onder woorden te brengen...?

Ik hoop dat ook jij in je leven mag ervaren wie God (Jezus) voor je wilt zijn... Het gaat daarbij m.i. allereerst dat je gelooft in de dingen die je leest in de bijbel, maar je mag het vanuit die belofte ook terugzien in je eigen leven... ik hoop dat ook jij dat mag gaan ontdekken...
Ik wens je Gods zegen daarin...

Hoi Susannah,

Bedankt voor je persoonlijke antwoord. Ik vind het inderdaad lastig om onder woorden te brengen hoe ik geloof en hoe ik me daarbij voel.

Ik geloof de dingen die ik in De Bijbel lees en het is voor mij de enige waarheid. Je hebt ook helemaal gelijk. Ik weet dat we moeten geloven als een kind en daar past rationeel denken niet echt bij. Maar weten dat De Bijbel de waarheid is, wil nog niet zeggen dat ik weet hoe ik het Geloof zou moeten ervaren. Ik voel er namelijk zo weinig bij. En ik heb geen idee waardoor ik er zo weinig van ervaar. Misschien geloof ik verkeerd, misschien heb ik geen vertrouwen, misschien vind ik mezelf niet goed genoeg om als een vriend van Jezus door het leven te gaan. Wie zal het zeggen? Smiley die vol vragen zit

Ik bid vaak of God mijn ogen wil openen om Zijn weg te kunnen ontdekken en te kunnen volgen. Maar tot op heden kan ik zijn belofte nog niet terug vinden in mijn leven. Veel tegenslag is de oorzaak dat ik moeite heb om dingen positief te ervaren. Mogelijk ben ik daardoor blind geworden voor de dingen die God ons geeft. En kan ik daardoor Zijn vriendschap niet als zozeer ervaren.....

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 14:41
 
MARYLIEN613 schreef:
Frank, kan moeilijk geloven dat je vriendenloos bent!
Iedereen heeft toch ergens wel een vriend of vriendin?
of je stelt misschien andere/hogere eisen aan je vriendschappen?

Hé Marylien, wat ik schreef is echt waar. Ik speel niet de zielepiet of ik drijf niet over wanneer ik zeg dat ik geen vrienden heb. Tenzij dan mijn vader. Oja, ik spreek hier wel over een 'tastbare' vriend.

Hoge eisen stel ik niet want aan wie moet ik die eisen stellen. Ik kan immers alleen maar een eis stellen in relatie tot iemand.
Andere eisen? Ik weet niet wat ik daar moet onder verstaan. Het zou inderdaad leuk zijn mocht ik het ervaren zoals Augustinus het beschreef. Vrienschap is meer dan zomaar eens een praatje te maken met een AH-mevrouw of met een buur of door het schrijven van een mail.

Er zijn inderdaad mensen die vrienden-loos zijn. Dat is geen nieuw gegeven.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 15:01
 
FRANKT627 schreef:
Hé Marylien, wat ik schreef is echt waar. Ik speel niet de zielepiet of ik drijf niet over wanneer ik zeg dat ik geen vrienden heb. Tenzij dan mijn vader. Oja, ik spreek hier wel over een 'tastbare' vriend.

Hoge eisen stel ik niet want aan wie moet ik die eisen stellen. Ik kan immers alleen maar een eis stellen in relatie tot iemand.
Andere eisen? Ik weet niet wat ik daar moet onder verstaan. Het zou inderdaad leuk zijn mocht ik het ervaren zoals Augustinus het beschreef. Vrienschap is meer dan zomaar eens een praatje te maken met een AH-mevrouw of met een buur of door het schrijven van een mail.

Er zijn inderdaad mensen die vrienden-loos zijn. Dat is geen nieuw gegeven.

Knipoog smiley


Hoi Frank,

Ik weet niet of je antwoord wilt geven op een persoonlijke vraag, maar ik stel het toch. Vragen staat vrij, nietwaar. Knipoog smiley

Heb je enig idee hoe het is zo is gegroeid dat je vriendenloos bent? Ik kan me er iets bij voorstellen dat je momenteel geen vrienden meer hebt, maar ik mag toch aannemen dat je ooit vrienden had?

Ik merk namelijk aan mijn eigen situatie dat ik ook steeds minder vrienden in mijn leven overhou. Dit komt voornamelijk door een chronische ziekte waardoor ik beperkt ben, maar ook door mijn eigen gesloten karakter (wat zo gegroeid is). Door het eerste feit kom ik soms nog wel eens oppervlakkig in contact met 'nieuwe' mensen, maar door het laatste verliezen veel mensen interesse.

Mogelijk is er in jouw leven ook iets wat het sociale contact bemoeilijkt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4