ChristianMatch
 


Forum

Calvijn
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 22:55
 
MIEKE364 schreef:
"God is alles in allen"; daarmee eindigde de roomskatholieke priester de oecumenische (oikumene:alles wat leeft) dienst vaak in de gemeente waar ik 23 jaar lang kerkte. Vanuit het gegeven dat alles met elkaar samenhangt, alles met elkaar verbonden is en elkaar beïnvloedt en je je realiseert dat alles door Gods Liefdevolle Handen is gemaakt, kan je niet anders meer dan alle leven met respect behandelen en je realiseren dat ieder levend wezen gelukkig wil zijn. Daar af en toe bij stilstaan 'reset' je denkrichting weer zodat je geen afgescheidenheid meer voelt maar betrokkenheid.


Mieke, wat een mooie woorden en ik ben het er ook helemaal mee eens.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 23:13
 
THOMAS968 schreef:
Inclusief denken, Suzan, prima. Het is de titel van een boekje van de theoloog Boerwinkel, een calvinist die liet zien dat het dus ook anders kan.

Samengevat:

Inclusief denken gaat ervan uit dat welzijn, succes en resultaten niet kunnen verkregen worden ten koste van de ander of zonder de ander. Dit is geen idealistische of semi-religieuze uitspraak, die een bepaalde moraliteit wil promoten, maar een heel realistische vaststelling die ook het eigenbelang centraal plaatst. Boerwinkel zegt het als volgt : “…het is niet onedel en laag om alleen voor eigen welzijn te werken, maar dwaas !”

Feitze Boerwinkel

“Sinds onheuglijke tijden hebben mensen geleefd
volgens het beginsel dat ‘zelfbehoud de eerste levenswet is’.
Maar dit in een onjuist uitgangspunt.
Ik zou zeggen dat andermans-behoud de eerste levenswet is.
Alle leven is met elkaar verbonden. Het lijden van de arme
verarmt de rijke, de vooruitgang van de arme verrijkt de rijke.”

Martin Luther King in ‘Waar gaan wij heen ?’


Thomas, maak van welzijn in deze discussie standpunt en je bent er.

Ja, prachtige quote van Martin luther King... een erg mooie levenshouding....uit m'n hart gegrepen


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 25 maart 2011, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 00:29
 
JAN786 schreef:
Ik denk dat Luther het proces in gang heeft gezet en de anderen zoals Calvijn en Melanchton de reformatie hebben doorgezet. Het gaat niet om deze personen maar om God die deze personen uitkozen heeft om terug te brengen bij de zuivere genade leer.

Andere vraag: Wat is het doel van dit topic?
Calvijn in een zwart hoekje zetten? Volgens mij is het bijbelse principe nog steeds:
goed spreken van een ander en anders zwijgen.

Ik geloof zeker dat Calvijn zijn zwakke punten had maar over Luther zijn ook zat verhalen in de omloop.

Ds. Kersten vond dat christenen joden moesten aangeven omdat men de overheid gehoorzaam moest zijn. Zo zullen er van elke grote God geleerde wel dingen te vinden zijn. Het bewijst des te meer dat de bijbel waar is en mensen tot op de laatste snik gebrekkige mensen blijven.

Over de site kan ik heel kort zijn: een hoop oude dwalingen in een nieuw jasje...(zonder daarbij wat te zeggen over de makers van deze site!)
Dat vind ik dus heel erg eng denken Jan. Alsof er maar een zuivere genadeleer is. Het blijft voor iedereen mensenwerk, ook voor Calvijn. Zijn woorden zijn niet zo geïnspireerd als de bijbel. Zijn visie is slechts een van de vele, niet uitzonderlijker dan van anderen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 07:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat was geloof ik twee jaar geleden een test in de Trouw om het gedenkjaar van Calvijn.......het onderwerp als je Trouwlezers tegenkwam......omdat de uitslag vaak anders was dan je dacht...... Verraste, verbaasde smiley
Volgens mij is die test er nu niet meer.....

Volgens mij kan je hier de test nog eens doen...
http://www.trouw.nl/tr/nl/4464/trouw/integration/nmc/frameset/test/calvijn.dhtml

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 08:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
ontspanning..........als het geen vrouwenfilm was zou ik hem je aanraden......... Knipoog smiley

Ik vond die opmerking van David enorm grof (die hij ondertussen verwijderde maar 'Verba volant, scripta manent'). Vooral de tekst tussen de haakjes was heel onrespectvol. Het is net alsof je zegt: 'Soort zoekt soort!' Dit is een mensonwaardige reactie en getuigde helemaal niet van een christelijke levenswandel ook al worden er hele duren woorden gebruikt.

Frank Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 09:19
 
FRANKT627 schreef:
Ik vond die opmerking van David enorm grof (die hij ondertussen verwijderde maar 'Verba volant, scripta manent'). Vooral de tekst tussen de haakjes was heel onrespectvol. Het is net alsof je zegt: 'Soort zoekt soort!' Dit is een mensonwaardige reactie en getuigde helemaal niet van een christelijke levenswandel ook al worden er hele duren woorden gebruikt.

Frank Boze smiley

Was dat maar waar..... Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley Boze smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 26 maart 2011, 09:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 09:27
 
FRANKT627 schreef:
Volgens mij kan je hier de test nog eens doen...
http://www.trouw.nl/tr/nl/4464/trouw/integration/nmc/frameset/test/calvijn.dhtml

Knipoog smiley

Bedankt, een aanrader om te doen! Lachende smiley Wie volgt? Knipoog smiley

Ik heb een C-factor van 58%, daar wordt het volgende aan toegevoegd...

Je hebt calvinistische trekken. Je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. Hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart-wit op te stellen. Matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan.

De uitslag wordt nog verder uitgewerkt, maar dat hou ik liever voor mezelf. Verlegen lachende smiley O.a. 'Katholicisme past je beter.' Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley Knipoog smiley Wel interessant hoor.

Marijan, kan best leven met deze uitslag Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 26 maart 2011, 09:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 09:41
 
FRANKT627 schreef:
Volgens mij kan je hier de test nog eens doen...
http://www.trouw.nl/tr/nl/4464/trouw/integration/nmc/frameset/test/calvijn.dhtml

Knipoog smiley

Boze smiley ...bij mij lukt het niet om die test te doen...ik krijg steeds de mededeling 'undefined' of zoiets.
Pfff, het is weer een goeie site die ze hier hebben geplaatst...nogal goed dat ik geen Calvinist ben...
Ik ga het nog 1 keer proberen.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 26 maart 2011, 09:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 10:15
 
Omdat de site niet werkt heeft iemand me geholpen via de privé chat. De vragen werden gemaild en mijn antwoorden dan ingegeven bij de test. Waarvoor mijn dank.

Ik heb 64 % en de uitleg is:

je hebt calvinistische trekken; je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart/wit op te stellen. matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan

Frank


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 26 maart 2011, 10:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 10:24
 
Ik ben voor 75% Calvinist.

De rest hou ik voor me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 10:34
 
FRANKT627 schreef:
Omdat de site niet werkt heeft iemand me geholpen via de privé chat. De vragen werden gemaild en mijn antwoorden dan ingegeven bij de test. Waarvoor mijn dank.

Ik heb 64 % en de uitleg is:

je hebt calvinistische trekken; je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart/wit op te stellen. matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan

Frank

Gefrustreerde smiley en ik maar denken dat ik een katholiek was...heb ik me dan zo vergist???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 10:39
 
kan de test ook niet uitvoeren, zal waarschijnlijk in Belgie niet doordringen het calvinistische denkpatroon Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:05
 
Test je C-Factor 33%
Je hebt wat calvinistische trekjes. In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten.

Een paar dingen was ik het trouwens echt niet mee eens.
Rechtlijningheid -- lage score -- over sommige onderwerpen heb ik juist een heel rechtlijnig denkbeeld, zwart - wit, geen tussenweg mogelijk. Daar ben ik dan ook niet van af te brengen.
Aan de andere kant heb ik heel veel punten waar ik anders in sta dan anderen, maar dan zijn voor mij de argumenten heel belangrijk om naar te luisteren, en eventueel iets mee te doen.
Relaties -- hele lage score -- en dat terwijl ik heel veel belang hecht aan goede relaties, opbouwen en onderhouden. Dus hier vond ik de uitkomst van de test gewoon lachwekkend.
Geloof 60% Je bent een onbezorgde gelovige, die zich niet al te druk maakt.
Ik maak me ook niet druk om mijn geloof, ik heb namelijk de zekerheid van Jezus Christus in mijn hart .... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:37
 
Ik had dus een score van 64%.

Ik heb ook de verklaring gekregen vooral het laatste onderwerp of het laatste punt is voor mij wel veelzeggend en geruststellend.

Categorie Score Commentaar

Arbeid 100% Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.

Geloof 80% Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.

Rechtlijnigheid 20% Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!

Relaties 33% In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.

Soberheid 50% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Toch als je de uitleg leest over de rechtlijnigheid en die over de soberheid merk ik toch een tegenspraak in die 2 stellingen of in de hele test.

Frank Lachende smiley


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 26 maart 2011, 11:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:43
 
FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley en ik maar denken dat ik een katholiek was...heb ik me dan zo vergist???

Je bent calvinistischer, dan ik. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley Clown smiley

Nog even een toevoeging, de rest hou ik echt geheim.... Smiley met dichtgeplakte mond Mijn geloof is 100%, Cross. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley Gelukkig wordt daar aan toegevoegd....Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn Lachende smiley , maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.


Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 26 maart 2011, 11:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:46
 
MARIJAN072 schreef:
Je bent calvinistischer, dan ik. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley Clown smiley


In die tijd is er ook een glossy uitgekomen over Calvijn, daar stond een test in die wat uitgebreider was.......
Wat die score was heb ik blijkbaar verdrongen want dat weet ik niet meer...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:48
 
FRANKT627 schreef:
Ik had dus een score van 64%.

Ik heb ook de verklaring gekregen vooral het laatste onderwerp of het laatste punt is voor mij wel veelzeggend en geruststellend.

Categorie Score Commentaar

Arbeid 100% Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.

Geloof 80% Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.

Rechtlijnigheid 20% Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!

Relaties 33% In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.

Soberheid 50% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Toch als je de uitleg leest over de rechtlijnigheid en die over de soberheid merk ik toch een tegenspraak in die 2 stellingen of in de hele test.

Frank Lachende smiley


Tijd voor een stukje zelfreflectie Frank.......Het is ook 40 dagen tijd dus dat komt goed uit........ Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
In die tijd is er ook een glossy uitgekomen over Calvijn, daar stond een test in die wat uitgebreider was.......
Wat die score was heb ik blijkbaar verdrongen want dat weet ik niet meer...... Knipoog smiley

Gewoon nog een keer doen, Willemijn. Een mens kan veranderen met de jaren. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben gisteren naar de film Gooise Vrouwen geweest en als je die gezien hebt kan je dit niveau echt niet meer aan........ Engeltje smiley


Hij was heerlijk humoristisch he?..
.en het maakt me niet uit wat of Calvijn daar nu van gezegd zou hebben..Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:52
 
MARISKA601 schreef:
Ik ben voor 75% Calvinist.

De rest hou ik voor me.

Werkt de link bij jullie wel blijkbaar Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:52
 
WILLEMIJN232 schreef:
Tijd voor een stukje zelfreflectie Frank.......Het is ook 40 dagen tijd dus dat komt goed uit........ Engeltje smiley

Pffff, wat die zelfreflectie betreft leef ik een heel jaar in de 40dagentijd...misschien moet ik ook maar eens van iemand anders horen hoe ik er vanbinnen uitzie... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:09
 
Test je C-Factor
31%
Je hebt wat calvinistische trekjes. In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten.
Arbeid 29% Met het calvinistische arbeidsethos ben je niet behept. Je werkt vooral voor jezelf, en veel harder hoeft het niet.
Geloof 60% Je bent een onbezorgde gelovige, die zich niet al te druk maakt.
Rechtlijnigheid 40% Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!
Relaties 0% In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.
Soberheid 0% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Hier schrok ik echt wel van.. Knipoog smiley temeer daar ik in het verleden op een reformatorische school heb lesgegeven..
Hoe kon ik zó veranderen Smiley die vol vragen zit Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:26
 
MARIAN519 schreef:
Test je C-Factor
31%
Je hebt wat calvinistische trekjes. In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten.
Arbeid 29% Met het calvinistische arbeidsethos ben je niet behept. Je werkt vooral voor jezelf, en veel harder hoeft het niet.
Geloof 60% Je bent een onbezorgde gelovige, die zich niet al te druk maakt.
Rechtlijnigheid 40% Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!
Relaties 0% In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.
Soberheid 0% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.

Hier schrok ik echt wel van.. Knipoog smiley temeer daar ik in het verleden op een reformatorische school heb lesgegeven..
Hoe kon ik zó veranderen Smiley die vol vragen zit Lachende smiley


Ik denk dat de test zelf behoorlijk zwart -- wit is, eens -- oneens, verder heb je geen mogelijkheden. Er is geen ruimte voor nuance, vraag me dan ook af hoeveel ruimte er is voor mens en christen zijn in deze test.
Marijan, gefeliciteerd met het behaalde resultaat van 100% in de rubriek geloof ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:27
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik denk dat de test zelf behoorlijk zwart -- wit is, eens -- oneens, verder heb je geen mogelijkheden. Er is geen ruimte voor nuance, vraag me dan ook af hoeveel ruimte er is voor mens en christen zijn in deze test.
Marijan, gefeliciteerd met het behaalde resultaat van 100% in de rubriek geloof ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je moet hem ook niet zo heeeel serieus nemen Crossroad.......... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je moet hem ook niet zo heeeel serieus nemen Crossroad.......... Knipoog smiley

Vandaar dat ik hem hier neer durfde zetten.... Knipoog smiley niet echt heeeeeeeeeel serieus...die test..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:56
 
XABIA794 schreef:
kan de test ook niet uitvoeren, zal waarschijnlijk in Belgie niet doordringen het calvinistische denkpatroon Knipoog smiley

Kan merken dat ik ook heeeel dicht bij België woon.
Bij mij doet ie het ook niet. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DINI968





Berichten: 200

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je moet hem ook niet zo heeeel serieus nemen Crossroad.......... Knipoog smiley

Ik heb de test nog niet gedaan maar ik kom uit een calvinistisch nest.
Mijn ouders hadden een blij geloof tot mijn vader overleden was toen ging mijn moeder heel erg twijfelen aan haar behoudenis.
Door het lezen van het boek Knielen op een bed violen van Jan Siebelink ben ik mijn zeeuwse moeder beter gaan begrijpen in haar angsten. Gelukkig heeft ze later vrede in haar hart gekregen en ze is gestorven toen het lied daar ruist langs de wolken een lieflijke naam gezongen werd.
Maar de beklemming van het calvinisme heeft denk ik vele mensen grote angsten gegeven.
Nu de test nog doen, ik ben benieuwd.....
En Gooise vrouwen is echt hilarisch..........
Coole smiley met zonnebril Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:00
 
DINI968 schreef:
Ik heb de test nog niet gedaan maar ik kom uit een calvinistisch nest.
Mijn ouders hadden een blij geloof tot mijn vader overleden was toen ging mijn moeder heel erg twijfelen aan haar behoudenis.
Door het lezen van het boek Knielen op een bed violen van Jan Siebelink ben ik mijn zeeuwse moeder beter gaan begrijpen in haar angsten. Gelukkig heeft ze later vrede in haar hart gekregen en ze is gestorven toen het lied daar ruist langs de wolken een lieflijke naam gezongen werd.
Maar de beklemming van het calvinisme heeft denk ik vele mensen grote angsten gegeven.
Nu de test nog doen, ik ben benieuwd.....
En Gooise vrouwen is echt hilarisch..........
Coole smiley met zonnebril Zieke smiley

Pas nog "Het lichaam van Clara"gelezen...Hij heeft altijd wel wat trieste boeken vind ik...
MIjn moeder was ook een zeeuwse Lachende smiley een thoolse om precies te zijn..en ja, mijn moeder had ook erge twijfel aan haar behoud..
Zó erg..dat streng orthodoxe..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:01
 
DINI968 schreef:
Ik heb de test nog niet gedaan maar ik kom uit een calvinistisch nest.
Mijn ouders hadden een blij geloof tot mijn vader overleden was toen ging mijn moeder heel erg twijfelen aan haar behoudenis.
Door het lezen van het boek Knielen op een bed violen van Jan Siebelink ben ik mijn zeeuwse moeder beter gaan begrijpen in haar angsten. Gelukkig heeft ze later vrede in haar hart gekregen en ze is gestorven toen het lied daar ruist langs de wolken een lieflijke naam gezongen werd.
Maar de beklemming van het calvinisme heeft denk ik vele mensen grote angsten gegeven.
Nu de test nog doen, ik ben benieuwd.....
En Gooise vrouwen is echt hilarisch..........
Coole smiley met zonnebril Zieke smiley

Grappig om de eerdere discussie over de Fundi en de Calvijntest die vorig jaar plaatsvond te lezen:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=762&start=0


Thomas, houdt van lekker eten en drinken, dus kan beter katholiek worden volgens de test.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:04
 
MARIAN519 schreef:
Pas nog "Het lichaam van Clara"gelezen...Hij heeft altijd wel wat trieste boeken vind ik...
MIjn moeder was ook een zeeuwse Lachende smiley een thoolse om precies te zijn..en ja, mijn moeder had ook erge twijfel aan haar behoud..
Zó erg..dat streng orthodoxe..

Wij vinden het erg denk ik weleens, ik ken het zelf ook heel goed maar aan de andere kant weet ik ook dat die mensen ook een omslag in hun denken kunnen maken maar dat toch om de een of andere reden niet doen......Dus het is ook weer een vrije keuze die je-hoe moeilijk dat ook in jouw/mijn beleving is, moet respecteren. Het is hun geloof waar ze zelf voor kiezen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 19 Volgende
Pagina 3 van 19